SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
Je mag moderna vaccins maar één keer vervoeren. Na het openen van een flesje mag die niet meer vervoerd worden i.v.m. stabiliteit van het vaccin.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:42 schreef miss_sly het volgende:
I
[..]
K heb het gemist, wegens een telefoontje. Kun je het samenvatten?
Ook met 1 vaccin ben je in veel gevallen al voldoende beschermd, dus je zal al een effect gaan zien als een deel eerste vaccin heeft gehad.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:46 schreef matthijst het volgende:
1.miljoen per week.
We zitten nog wel even in deze shit.
Wanneer komt dat vaccin dat maar 1x hoeft beschikbaar?
Weten ze nog niet, maar de resultaten van het onderzoek dacht ik eind januari. In andere artikelen dachten ze dat in Europa vanaf april begonnen zou kunnen worden (met Janssen).quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:46 schreef matthijst het volgende:
1.miljoen per week.
Leg uit waar het over gaat of laat die codetaal svp achterwege.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Helaas jongen, wij hebben een missie! B117 it is....
Ik zou tekenen voor 1 miljoen vaccinaties per week hoor. Heb er sowieso altijd rekening mee gehouden dat ik zelf pas in augustus of september aan de beurt ben.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:46 schreef matthijst het volgende:
1.miljoen per week.
Ze kunnen beter volop inzetten op AstraZeneca qua mankracht lijkt mij, of het Janssen vaccin. Want dit vaccin willen ze toch niet gaan gebruiken?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Allemaal aan de Sputnik
Het gelijk van Hugo.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:46 schreef Evenstar het volgende:
Leveringen van vaccins zijn nu beperkende factor en niet het zetten zelf. Prima op orde dus tot nu toe. Houden zo.
Krijg je daar een ijsje bij?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Allemaal aan de Sputnik
RDIF .... RFID .... zie je wel, toch een chip ....quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Allemaal aan de Sputnik
Zijn ze in Rusland eigenlijk allemaal al ingeënt en hoe gaat het daar?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Allemaal aan de Sputnik
Onmogelijk, de eerste versie microchips hebben een bug, 2x krijg je de noodzakelijke update.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:46 schreef matthijst het volgende:
1.miljoen per week.
Waarom niet, de eerste resultaten leken toch veelbelovend? Hoe meer goede opties, hoe beter. Janssen gaat ook nog wel even duren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze kunnen beter volop inzetten op AstraZeneca qua mankracht lijkt mij, of het Janssen vaccin. Want dit vaccin willen ze toch niet gaan gebruiken?
https://www.dumpert.nl/item/8041103_6f197560quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Allemaal aan de Sputnik
Bergamosyndroom.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Engelse variant! maakt iedereen nog banger. Kijk maar naar London; wil je dat?
Janssen kan wellicht ergens in april toch al komen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:51 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Waarom niet, de eerste resultaten leken toch veelbelovend? Hoe meer goede opties, hoe beter. Janssen gaat ook nog wel even duren.
Omdat we daar toch geen levering van op korte termijn van verwachten (als we uberhaupt ooit daarvan een levering van zullen krijgen). Dan kunnen we toch beter kijken naar de vaccins van AstraZeneca, daar hebben ze een hoop vaccins van klaar en hebben we contracten mee. Zodra zij zijn goedgekeurd, kunnen ze aan de EU leveren. Dat is voor ons veel relevanter.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:51 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Waarom niet, de eerste resultaten leken toch veelbelovend? Hoe meer goede opties, hoe beter. Janssen gaat ook nog wel even duren.
B117 is de Britse variant van covid.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Leg uit waar het over gaat of laat die codetaal svp achterwege.
Volgens mij zeiden de Russen dat Sputnik 95% is tov 70% Oxford met zelfde concept.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
RDIF .... RFID .... zie je wel, toch een chip ....
Maar uhm op zich wel goed dat ze dit niet buiten gaan sluiten als het gewoon een goed werkend product is. Al zou ik de onderzoeken wel even heel heel heeel goed nalopen
Op zich niks mis met Russen, er was wel heel wat mis met de documentatie en testprocedure van het Sputnik vaccin.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens mij zeiden de Russen dat Sputnik 95% is tov 70% Oxford met zelfde concept.
Maar Russen kan je in dat opzicht met een korrel zout nemen.
Als AZ vanaf begin februari kan leveren zitten we al redelijk gunstig, dan kunnen we vast behoorlijk opschalen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Janssen kan wellicht ergens in april toch al komen?
Wat ook een voordeel van Astrazeneca is, is dat het efficiënter bleek met een halve dosis eerst, dan later een volle.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat we daar toch geen levering van op korte termijn van verwachten (als we uberhaupt ooit daarvan een levering van zullen krijgen). Dan kunnen we toch beter kijken naar de vaccins van AstraZeneca, daar hebben ze een hoop vaccins van klaar en hebben we contracten mee. Zodra zij zijn goedgekeurd, kunnen ze aan de EU leveren. Dat is voor ons veel relevanter.
Daar ging mijn koffiequote:Op woensdag 13 januari 2021 10:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hmm, goed punt, ik kan natuurlijk ook gewoon m'n fretten uitlaten. Die lopen prima aan een lijntje.
Agent: "Meneer, wat voor dier is dat?"
Ik: "Een Siberische Dwergtekkel"
Dat was dus een foutje en is nog niet zeker. Dat deel van het onderzoek was gebaseerd op een valse start en groep waarop het getest is was niet representatief en bestond uit relatief jonge personen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat ook een voordeel van Astrazeneca is, is dat het efficiënter bleek met een halve dosis eerst, dan later een volle.
Dat verdubbeld gewoon je capiciteit in eerste instantie.
Nah.... ook weer niet te gek veel sterker toch?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:56 schreef Noek het volgende:
Ik neem die sputnik alleen als ik zeker weet dat ik er echt sterker van word.
Heb goede hoop.
Ja ik zou mensen in hun fabeltjesfuik laten zitten en negeren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:56 schreef Evenstar het volgende:
Van Haga komt even weer wat bullshit als waarheden verkondigen. Wat een gast, iedere keer zelfde verhaal.
Respect voor van Dissel dat die gewoon netjes en serieus weet te antwoorden.
Alleen zijn ze daar nog niet heel zeker over dacht ik. Omdat het maar een beperkte groep was die onderdeel was van die trial. Ze doen nog meer trials dacht ik om dit te bevestigen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat ook een voordeel van Astrazeneca is, is dat het efficiënter bleek met een halve dosis eerst, dan later een volle.
Dat verdubbeld gewoon je capiciteit in eerste instantie.
Ik ben huiverig voor claims uit Rusland en China. Daar mag echt heel goed naar gekeken worden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich niks mis met Russen, er was wel heel wat mis met de documentatie en testprocedure van het Sputnik vaccin.
Ik hoop dat hij er ook een verklaring voor heeft waarom hij nog steeds morbide obesitas heeft terwijl aangeraden is om te sporten om corona tegen te gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:53 schreef Nober het volgende:
De ongekozen burgemeester wil ook nog wat zeggen.
[ twitter ]
Ben benieuwd, zou wel goed nieuws zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alleen zijn ze daar nog niet heel zeker over dacht ik. Omdat het maar een beperkte groep was die onderdeel was van die trial. Ze doen nog meer trials dacht ik om dit te bevestigen.
Tsja, de president boekte daar ook een 140% overwinning.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens mij zeiden de Russen dat Sputnik 95% is tov 70% Oxford met zelfde concept.
Maar Russen kan je in dat opzicht met een korrel zout nemen.
Gouden medaille met kogel stotenquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:56 schreef Noek het volgende:
Ik neem die sputnik alleen als ik zeker weet dat ik er echt sterker van word.
Heb goede hoop.
quote:De Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) vindt het onbegrijpelijk dat huisartsen pas vanaf 25 januari aan de beurt zijn om een vaccin te krijgen. "Ik heb de indruk dat het niet serieus wordt genomen", zei voorzitter Ella Kalsbeek in het NOS Radio 1 Journaal.
Volgens haar kunnen de huisartsen makkelijk eerder aan de beurt komen, omdat er wekelijks 150.000 Pfizer-vaccins worden verspreid. "Daarvan hebben huisartsen er 15.000 nodig. Dus dat is maar 10 procent van wat er per week wordt aangeleverd." Kalsbeek schat dat voorrang voor de huisartsen een halve dag vertraging oplevert voor anderen die nu in aanmerking komen voor een vaccin.
De LHV noemt de vertraging gevaarlijk. "Huisartsen zien verreweg de meeste coronapatiënten. Ook ouderen, want van de 85-plussers woont 70 procent thuis. Als die corona krijgen dan hebben ze grote kans om erg ziek te worden of te overlijden. Dus dan moeten huisartsen beschikbaar zijn om ze te helpen." Volgens Kalsbeek is het ziekteverzuim onder huisartsen nu 15 procent. "Dus het later vaccineren is niet alleen heel jammer voor huisartsen, maar ook voor de patiënt."
Ik eet liever een Raket-ijsje, ook een soort Spoetnik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:03 schreef Vasilevski het volgende:
Spoetnik zie ik ook niet zitten. Ik heb wel vertrouwen in het Wit-Russische vaccin dat voor 100% uit wodka bestaat.
#verdrinkhetvirusquote:Op woensdag 13 januari 2021 12:03 schreef Vasilevski het volgende:
Spoetnik zie ik ook niet zitten. Ik heb wel vertrouwen in het Wit-Russische vaccin dat voor 100% uit wodka bestaat.
Vond het niet zo’n slechte vraag hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:56 schreef Evenstar het volgende:
Van Haga komt even weer wat bullshit als waarheden verkondigen. Wat een gast, iedere keer zelfde verhaal.
Respect voor van Dissel dat die gewoon netjes en serieus weet te antwoorden.
Cry me a riverquote:
Pfizer vaccin heeft niets met Trump of Putin te maken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:04 schreef Caland het volgende:
Een vaccin dat Trump of Putin er doorheen heeft gedrukt. Ik zie het verschil niet zo.
Het Biontech/Pfizer vaccin is toch in Duitsland ontwikkeld en geproduceerd in de VS?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:04 schreef Caland het volgende:
Een vaccin dat Trump of Putin er doorheen heeft gedrukt. Ik zie het verschil niet zo.
quote:De Landelijke FOK! Vereniging (LFV) vindt het onbegrijpelijk dat fokkers pas vanaf 25 januari aan de beurt zijn om een vaccin te krijgen. "Ik heb de indruk dat het niet serieus wordt genomen", zei voorzitter Danny in het NOS Radio 1 Journaal.
Volgens hem kunnen de fokkers makkelijk eerder aan de beurt komen, omdat er wekelijks 150.000 Pfizer-vaccins worden verspreid. "Daarvan hebben fokkers er 15.000 nodig. Dus dat is maar 10 procent van wat er per week wordt aangeleverd." Danny schat dat voorrang voor de fokkers een halve dag vertraging oplevert voor anderen die nu in aanmerking komen voor een vaccin.
Groundhog day...quote:
Ik had toen wel gelezen dat dat Chinese vaccin wel beter aan bepaalde procedures voldeed volgens een stel westerse artsen die zeiden dat het ook bij ons ingediend kon worden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben huiverig voor claims uit Rusland en China. Daar mag echt heel goed naar gekeken worden.
Astrazeneca is daarentegen voor mijn gevoel het meest transparant geweest en misschien ook het best getest.
Als die groen licht krijgen komen we zoals anderen ook zeggen al een heel eind.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Allemaal aan de Sputnik
Nee, dat zei hij niet. Waarom vind jij dat er meer gesequenced moet worden?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:07 schreef Evenstar het volgende:
.... dus verdediging van van Dissel over waarom wij niet meer aan sequencing doen is
- Het was toevallig dat de Britten het hebben ontdekt
- Zijn landen die het veel slechter / minder dan Nederland doen
.... juist ja
Zeg gewoon "ja, dit moeten wij oppaken, klaar".
Voordeel is weer dat we niet bang hoeven te zijn dat er een 'Nederlandse variant' opduikt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:07 schreef Evenstar het volgende:
.... dus verdediging van van Dissel over waarom wij niet meer aan sequencing doen is
.... juist ja
Over dat sequencen.. als je dat volledig random wil doen doe je dat toch op basis van rioolwater? Die worden nu elke dag bemonsterd, dan zou je die toch willen sequencen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:07 schreef Evenstar het volgende:
.... juist ja
Zodat je eerder kan ingrijpen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dat zei hij niet. Waarom vind jij dat er meer gesequenced moet worden?
Dat is niet random, want je moet dan corrigeren voor regenval en dat is allemaal schatwerk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over dat sequencen.. als je dat volledig random wil doen doe je dat toch op basis van rioolwater? Die worden nu elke dag bemonsterd, dan zou je die toch willen sequencen?
quote:
Je kunt sequencen om 2 redenen. Om van alle variaties in kaart te brengen waar het zit, en om de prevalentie per variant in kaart te brengen. Voor dat tweede hoef je niet zo heel veel te sequencen, een paar 100 per week is wel voldoende. Voor dat eerste moet het veel intensiever, maar het nut daarvan is twijfelachtig.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zodat je eerder kan ingrijpen?
Hij zou ook kunnen zeggen dat sequencen geen zin heeft en dat het weinig toevoegt. Ook daar zou ik mee kunnen leven, maar zeggen dat andere landen het nog slechter doen is echt niveautje kleuterklas, sorry.
Die correctie voor regenval wordt al gedaan. Er wordt effectief gewoon een PCR test gedaan op de gemonsterde rioolwatermetingen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is niet random, want je moet dan corrigeren voor regenval en dat is allemaal schatwerk.
Ik zou gewoon een nummertje genereren bij elke test en als dat nummer een zekere waarde heeft de test doorsturen voor sequencing.
Ja, maar dan kan hij dat toch gewoon heel duidelijk aangeven? Dat dat geen nut heeft of dat dat teveel mankracht kost wat beter gebruikt kan worden etc.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je kunt sequencen om 2 redenen. Om van alle variaties in kaart te brengen waar het zit, en om de prevalentie per variant in kaart te brengen. Voor dat tweede hoef je niet zo heel veel te sequencen, een paar 100 per week is wel voldoende. Voor dat eerste moet het veel intensiever, maar het nut daarvan is twijfelachtig.
We gaan niet terug naar normaal. Vergeet dat maar gewoon, dan kan het alleen maar meevallen. Dat ze er stoicijns hun mond over houden zegt gewoon genoeg. Heb jij ooit iemand van het kabinet horen zeggen dat we als iedereen een vaccin heeft gekregen teruggaan naar normaal? Ik niet. Het vaccin is een hoepeltje waar ze ons doorheen laten springen, ook daarna blijft 1.5 m en mondkapjes oa.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:09 schreef eragon2890 het volgende:
Ik blijf het gek vinden dat de jonge en rutte niet meer duidelijk zeggen in persconferenties dat we met vaccins gewoon terug kunnen naar normaal, zonder beperkingen.
Wel steeds over ligt aan het einde van de tunnel enzo, maar waarom niet gewoon "als 70% gevaccineerd is kan de 1.5m op de vuilnisbelt waar hij thuishoord", "met vaccin kunnen we teruggaan naar oude normaal", "met vaccin kan je weer knuffelen", etc? zoals ze tot eind november keer op keer benadrukten?
Of is dat dat licht aan het einde van de tunnel wat vijf keer genoemd werd?
Waarom werd dat niet weer opnieuw benadrukken? Dat geeft hoop...
Waarom wel? Stating the obvious etc.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:09 schreef eragon2890 het volgende:
Waarom werd dat niet weer opnieuw benadrukken? Dat geeft hoop...
Ondertussen alleen gisteren al 20 vliegtuigen in Nederland vanuit Londen, de bijbehorende verplichte negatieve PCR-test is maar liefst drie dagen geldigquote:" De ontwikkelingen daar zijn ‘redelijk dramatisch’, zei de voorzitter van het OMT bij het tonen van grafieken over de snelle verspreiding van de Britse variant. ,,Deze mutant wil je gewoon niet. En als ‘ie al komt, wil je hem zo strak mogelijk onder controle houden.
https://www.ad.nl/dossier(...)e-krijgen~a1a241fae/
Ja maar die correctie is toch niet absoluut. En dan heb je ook nog dat je moet corrigeren voor welke stromen uit welk gebie in het rioolwater komen. Ik zie echt niet in hoe je dat nauwkeuriger kunt krijgen dan een random selectie van positieve tests per dag samplen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die correctie voor regenval wordt al gedaan. Er wordt effectief gewoon een PCR test gedaan op de gemonsterde rioolwatermetingen.
Ik vond zijn uitleg ook warrig hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar dan kan hij dat toch gewoon heel duidelijk aangeven? Dat dat geen nut heeft of dat dat teveel mankracht kost wat beter gebruikt kan worden etc.
Ik vond uitleg gewoon wat magertjes.
Dat appje was ook niet meer dan een stukje speelgoed voor de politiek.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
In de communicatie groep zijn er zorgen over de stijging die is te zien in het aantal ziektemeldingen begin januari. Er is rekening gehouden met een stijging, maar de stijging lijkt groter dan verwacht, omdat deze cijfers ook nog niet compleet zijn.
Ook dat het gebruik van de coronamelder-app lijkt te dalen is een zorg
Gewoon effect van het 3-daagsweekend ervoor en eerste werkdag gok ik?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Benny het volgende:
In de communicatie groep zijn er zorgen over de stijging die is te zien in het aantal ziektemeldingen begin januari. Er is rekening gehouden met een stijging, maar de stijging lijkt groter dan verwacht, omdat deze cijfers ook nog niet compleet zijn.
Ik begrijp dat ook werkelijk niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ondertussen alleen gisteren al 20 vliegtuigen in Nederland vanuit Londen, de bijbehorende verplichte negatieve PCR-test is maar liefst drie dagen geldig![]()
[ afbeelding ]
Hier in Assen kon je zaterdagmiddag over de koppen lopen in de AH XL. Vooral grijze koppen, want 'zaterdagmiddag is het altijd zo gezellig in de stad'. *zucht*. En voor zulke oudjes moet de hele economie kapot?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:19 schreef MoreDakka het volgende: [..] Hier niet. Sowieso op zaterdag eigenlijk niet.
Een piekje op maandag is gebruikelijk inderdaad. Maar er zijn toch wat zorgen dat het door het kerst- / O&N-effect toch meer stijgt en blijft rondhangen dan gedachtquote:Op woensdag 13 januari 2021 12:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gewoon effect van het 3-daagsweekend ervoor en eerste werkdag gok ik?
Ja dus 20% ongeveer.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:10 schreef Anton91 het volgende:
Zo'n 3 miljoen mensen hebben inmiddels corona gehad zei Azarkan?
Edit: Dat is dus ook wat Jaap V. Dissel bevestigd(dat het een schatting is)
Er zijn er altijd meer thuis dan in de stadquote:Op woensdag 13 januari 2021 12:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier in Assen kon je zaterdagmiddag over de koppen lopen in de AH XL. Vooral grijze koppen, want 'zaterdagmiddag is het altijd zo gezellig in de stad'. *zucht*. En voor zulke oudjes moet de hele economie kapot?
Ja oké, goed punt. Het leek me zinvol om de rioolwatermetingen te sequencen met peilstations op de juiste plekken. Volgens mij doet Oostenrijk dat nu ookquote:Op woensdag 13 januari 2021 12:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar die correctie is toch niet absoluut. En dan heb je ook nog dat je moet corrigeren voor welke stromen uit welk gebie in het rioolwater komen. Ik zie echt niet in hoe je dat nauwkeuriger kunt krijgen dan een random selectie van positieve tests per dag samplen.
Dus bijna 20% al besnet geweest. Als er nog een hoop gevaccineerd worden in maart dan zou dat de R0 toch behoorlijk omlaag moeten duwen al?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:10 schreef Anton91 het volgende:
Zo'n 3 miljoen mensen hebben inmiddels corona gehad zei Azarkan?
Edit: Dat is dus ook wat Jaap V. Dissel bevestigd(dat het een schatting is)
Nee, dat is hij niet, je maakt er maar wat van.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ondertussen alleen gisteren al 20 vliegtuigen in Nederland vanuit Londen, de bijbehorende verplichte negatieve PCR-test is maar liefst drie dagen geldig![]()
[ afbeelding ]
wat ik begrepen heb komen die ook niet met rapportage naar buiten maar met persberichten over hoe goed het is, dat gebrek aan transparantie is sowieso geen goed teken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben huiverig voor claims uit Rusland en China. Daar mag echt heel goed naar gekeken worden.
We gaan toch ook intelligent vaccineren? Vooral ouderen en kwetsbaren komen eerst.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja dus 20% ongeveer.
Ze moeten gewoon met behulp van beschikbare data heel gericht de juiste mensen als eerst inenten. Uiteindelijk loopt zo'n 10% echt significant hoog risico om in ziekenhuis te geraken dus als je die nou dit kwartaal vaccineert dan ben je klaar.
Maar blijkbaar komen we anno 2021 met tig data scientists bij RIVM en overheid etc niet verder dan wat doelgroepen met een omvang van drie miljoen mensen...
Kunnen we na intelligente lockdown ook niet intelligent gaan vaccineren?
quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:17 schreef Benny het volgende:
[..]
Een piekje op maandag is gebruikelijk inderdaad. Maar er zijn toch wat zorgen dat het door het kerst- / O&N-effect toch meer stijgt en blijft rondhangen dan gedacht
1 op de 30 heeft daar Corona. De kans om het in die 72 uur op te lopen is inderdaad verwaarloosbaar. Zeker met die extra besmettelijke variantquote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar in 72u kan een hoop gebeuren. Verplichte quarantaine van 10 dagen zou wel goed zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is hij niet, je maakt er maar wat van.
Je hebt 72 uur na het afnemen van de PCR test (en de uitslag moet negatief zijn) om de Nederlandse grens te bereiken.
Inderdaad, maar het is wel te hopen dat we niet alleen op R0 gaan sturen, maar op zorgcapaciteit. Vooral als de kwetsbaren zijn gevaccineerd.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus bijna 20% al besnet geweest. Als er nog een hoop gevaccineerd worden in maart dan zou dat de R0 toch behoorlijk omlaag moeten duwen al?
Die is er ook. Dat is onderdeel van de inreis beperkingen net zoals je Nederland niet zonder essentieele reden inkomt nu.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar in 72u kan een hoop gebeuren. Verplichte quarantaine van 10 dagen zou wel goed zijn.
Volgens mij was z'n reactie sarcastisch (al doet mijn radar het ook niet altijdquote:Op woensdag 13 januari 2021 12:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar in 72u kan een hoop gebeuren. Verplichte quarantaine van 10 dagen zou wel goed zijn.
Benieuwd naar het aantal ziekmeldingen van januari 2020 want ik denk dat het gewoon een populaire tijd is om 'ziek' te zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Ook dat het gebruik van de coronamelder-app lijkt te dalen is een zorg
Nee, mijn reactie was in het geheel niet sarcastisch, mensen lopen hier dingen te beweren zonder blijkbaar te weten waar het over gaat. Ok, niets nieuws, maar toch.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij was z'n reactie sarcastisch (al doet mijn radar het ook niet altijd)
Ja idd. Lijkt mij ook dat zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn we veel gaan versoepelen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het is wel te hopen dat we niet alleen op R0 gaan sturen, maar op zorgcapaciteit. Vooral als de kwetsbaren zijn gevaccineerd.
3x24 = 72.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is hij niet, je maakt er maar wat van.
Je hebt 72 uur na het afnemen van de PCR test (en de uitslag moet negatief zijn) om de Nederlandse grens te bereiken.
En daarna is er 10 dagen quarantaine bij aankomst in Nederland verplicht juist om die reden. Dat wilde je toch er aan toe voegen of niet?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
3x24 = 72.
Het is amper drie uur vliegen dus kan er in de tussentijd nog vanalles gebeuren, zowel in de contacten die je aangaat als in de ontwikkeling van een eventuele symptomen..
En 20 vliegtuigen per dag is honderden tot duizenden reizigers per dag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
3x24 = 72.
Het is amper drie uur vliegen dus kan er in de tussentijd nog vanalles gebeuren, zowel in de contacten die je aangaat als in de ontwikkeling van een eventuele symptomen..
Je moet toch in quarantaine?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En 20 vliegtuigen per dag is honderden tot duizenden reizigers per dag.
En dat doen ze allemaal natuurlijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En daarna is er 10 dagen quarantaine bij aankomst in Nederland verplicht juist om die reden. Dat wilde je toch er aan toe voegen of niet?
Voordeel is dat we wereldwijd de griep zo goed als verslagen hebbenquote:Op woensdag 13 januari 2021 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Benieuwd naar het aantal ziekmeldingen van januari 2020 want ik denk dat het gewoon een populaire tijd is om 'ziek' te zijn.
Die is zo weer terug als de anderhalve meter verleden tijd is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voordeel is dat we wereldwijd de griep zo goed als verslagen hebben
Thuisquarantaine blijkbaar, je kan dus nog steeds medebewoners besmetten, die weer anderen besmetten.quote:
Is niet verplicht, het is een dringend advies. Je weet wel, die waar mensen zich altijd goed aan houden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En daarna is er 10 dagen quarantaine bij aankomst in Nederland verplicht juist om die reden. Dat wilde je toch er aan toe voegen of niet?
In theorie niet, in de praktijk ja natuurlijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Thuisquarantaine blijkbaar, je kan dus nog steeds medebewoners besmetten, die weer anderen besmetten.
Maar zo werkt het natuurlijk niet he. Je mag als handhaver niet zeggen tegen ouderen 'loopt u maar door' en tegen jongeren 'komt jij maar eens even hier'.quote:Het Outbreak Mangement Team (OMT) adviseerde het kabinet een avondklok te overwegen om bijeenkomsten van groepen jongeren tegen te gaan, zo blijkt uit een op woensdag gepubliceerd advies.
"Het OMT ziet momenteel geen aanleiding de lockdown aan te scherpen", is te lezen in het document dat op maandag werd gedeeld met het kabinet. "Het OMT adviseert wel gerichte aanvullende maatregelen te nemen voor het tegengaan van bijeenkomsten van (grote) groepen jongeren."
Een voorbeeld van zo'n maatregel is een avondklok, schrijft het OMT. "In landen om ons heen heeft men in dit verband hiervoor gekozen, maar alternatieven zouden wellicht mogelijk zijn."
Jongeren hebben op het moment de grootste bijdrage aan de verspreiding van het coronavirus. Volgens het OMT blijkt uit de media dat jongeren regelmatig activiteiten ondernemen waarbij zij "buiten in parken of thuis in groepen samenkomen en waarbij er geen controle of handhaving op de basisregels mogelijk is."
Daarbij maakt het OMT zich zorgen over de Britse variant van het coronavirus, waarvan in het Verenigd Koninkrijk een belangrijke verspreiding werd waargenomen onder jongeren.
Kabinet heeft OMT gevraagd om advies over avondklok
Na de persconferentie van dinsdag is duidelijk geworden dat het kabinet nog geen maatregelen tegen groepsvorming onder jongeren heeft genomen. Wel is het OMT om een spoedadvies gevraagd over het invoeren van een avondklok.
Eerder heeft een meerderheid van de Tweede Kamer uitgesproken tegen de invoering van de avondklok te zijn. Daarnaast is er ook veel weerstand van de burgemeesters.
Schiphol en KLM gaan boven alles, ook boven gezondheid.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is allemaal net weer iets te makkelijk / vrijblijvend. Die UK variant gaan we hier wel massaal krijgen, verwacht ik.
Evolutieleer geld ook gewoon voor virussen. Dus de stammen die zich het best verspreiden zullen altijd boven komen drijven.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is allemaal net weer iets te makkelijk / vrijblijvend. Die UK variant gaan we hier wel massaal krijgen, verwacht ik.
Sorry, hoor, maar we kregen covid hier vanuit Italie, niet vanuit China.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als we corona vanuit China hier konden krijgen, lukt het met deze maatregelen uit de UK ook wel.
Dat betekent niet dat je ze moet uitnodigen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Evolutieleer geld ook gewoon voor virussen. Dus de stammen die zich het best verspreiden zullen altijd boven komen drijven.
Ja stel je voor dat je grote bedrijven ook aan zou pakken. Bah.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:34 schreef Confetti het volgende:
Ik word doodmoe van die leugens van Rutte. Vliegverbod wilde hij niet want drastische gevolgen voor..goederenvervoer. Hij weet natuurlijk dat dat geen ene fuck te maken heeft met personenvervoer. Net als het sluiten van de lansgrenzen er niet voor zou zorgen dat er een vrachtwagen minder binnen zou komen.
Denk dat wij het al veel eerder hadden hoor. Italië was een katalysator.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, hoor, maar we kregen covid hier vanuit Italie, niet vanuit China.
Maakt het uit. Boos zijn we!quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit via welke landen het hier gekomen is? Er zullen wss wel meer landen tussen hebben gezeten voor het in Italië was.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat stel je voor?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit? Er zullen wss wel meer landen tussen hebben gezeten voor het in Italië was.
Het gaat erom dat het hier wel komt als je niet bereid bent om te voorkomen dat het hier komt.
Dit is onzin. Personenvervoer bevat ook goederen, ook wel belly transport genoemd. Dus voordat we andere uitmaken voor leugenaar..quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:34 schreef Confetti het volgende:
Ik word doodmoe van die leugens van Rutte. Vliegverbod wilde hij niet want drastische gevolgen voor..goederenvervoer. Hij weet natuurlijk dat dat geen ene fuck te maken heeft met personenvervoer. Net als het sluiten van de lansgrenzen er niet voor zou zorgen dat er een vrachtwagen minder binnen zou komen.
Ondertussen hier wel mierenneuken qua maatregelen op de centimeter, basisscholen moeten dichtblijven vanwege die mutant Want Ja Je Weet Het Allemaal Niet hé!quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:34 schreef Confetti het volgende:
We zijn voorbereid. Er zijn maatregelen. Nee, Nederland is niet onder een glazen stolp geplaatst en is er ook geen enkele indicatie dat dit nodig is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit via welke landen het hier gekomen is? Er zullen wss wel meer landen tussen hebben gezeten voor het in Italië was.
Het gaat erom dat het hier wel komt als je niet bereid bent om te voorkomen dat het hier komt.
Een lockdown zou een goed idee zijn. Oh, wacht.quote:
Bij het eerste bericht van een mutant had de grenzen dicht gemoeten, alleen nog reizen bij dringende reden en 10 dagen verplicht in overheidsquarantaine, niet thuis zonder toezicht.quote:
Zeker, want dan kunnen we het geen 'China Virus' meer noemen. En kunnen we ook niet meer wijzen naar het lichtende verre oosten.quote:
De Britse variant nam toe tijdens / ondanks een lockdown...quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zijn voorbereid. Er zijn maatregelen. Nee, Nederland is niet onder een glazen stolp geplaatst en is er ook geen enkele indicatie dat dit nodig is.
En je kan als Nederland ook gewoon beginnen om je aan de regels te houden want volgens mij is de Britse variant niet in staat om 5 meter ver te springen. Maar goed, dat is allemaal te ingewikkeld, denk ik.
Deze stam was al ruim voordat het nieuws in Engeland bekent werd al in Nederland. Er zijn al meerdere personen gevonden die totaal geen connectie hebben met Engeland die deze mutatie hadden. Ik las laats dat op dit moment waarschijnlijk 5 procent al deze mutatie bij zich draag in Nederland. Dus dat moment om het tegen te gaan was al voorbij.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat je ze moet uitnodigen.
Jongeren hebben op het moment de grootste bijdrage aan de verspreiding van het coronavirus. -> Volgens mij hebben jongeren ook de meeste uitzonderingen (sporten is bvb gewoon toegestaan, bijbaantjes etc)quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:32 schreef Nielsch het volgende:
Jongeren hebben op het moment de grootste bijdrage aan de verspreiding van het coronavirus.
Nou, goh, mierenneuken nog wel terwijl de hele infectie haard in Lansingerland rechtstreeks terug te voeren is op een basisschool. Gekkies, toch?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Ondertussen hier wel mierenneuken qua maatregelen op de centimeter, basisscholen moeten dichtblijven vanwege die mutant Want Ja Je Weet Het Allemaal Niet hé!
Die eerste twee zijn er al, maar wat is een overheidsquarantaine?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij het eerste bericht van een mutant had de grenzen dicht gemoeten, alleen nog reizen bij dringende reden en 10 dagen verplicht in overheidsquarantaine, niet thuis zonder toezicht.
Dat zeg je ook alleen omdat je er woont want er zit weinig logica in.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zijn voorbereid. Er zijn maatregelen. Nee, Nederland is niet onder een glazen stolp geplaatst en is er ook geen enkele indicatie dat dit nodig is.
En je kan als Nederland ook gewoon beginnen om je aan de regels te houden want volgens mij is de Britse variant niet in staat om 5 meter ver te springen. Maar goed, dat is allemaal te ingewikkeld, denk ik.
Ja, dat heb ik ze 100.000 keer horen zeggen, tot november en begin december. Er ging geen persco voorbij of Rutte benadrukte elke keer weer meerdere keren dat met een vaccin we terugkonden naar het oude normaal, weer knuffelen (met dat woordt steeds letterlijk), etc etc. De Jonge heeft dat ook 1000 keer gezegd.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We gaan niet terug naar normaal. Vergeet dat maar gewoon, dan kan het alleen maar meevallen. Dat ze er stoicijns hun mond over houden zegt gewoon genoeg. Heb jij ooit iemand van het kabinet horen zeggen dat we als iedereen een vaccin heeft gekregen teruggaan naar normaal? Ik niet. Het vaccin is een hoepeltje waar ze ons doorheen laten springen, ook daarna blijft 1.5 m en mondkapjes oa.
Licht aan het eind aan de tunnel houdt gewoon in dat er minder maatregelen zijn, dit zal per seizoen verschillend zijn. Hugo zei het gister ook al weer nadrukkelijk: MINDER maatregelen, niet geen maatregelen.
Dat is de situatie sinds eind December. Exact dit. Alleen geen overheidsquarantaine.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij het eerste bericht van een mutant had de grenzen dicht gemoeten, alleen nog reizen bij dringende reden en 10 dagen verplicht in overheidsquarantaine, niet thuis zonder toezicht.
Als de lockdown niet zwaar genoeg was om de R duurzaam onder de 1 te krijgen en er nog steeds veel bewegingen zijn zul je nog steeds meer besmettingen krijgen. Net als in NL waren bedrijven en alles ook gewoon open, dus hoe erg die tijdens de lockdown toe nam is onduidelijk. Sowieso heeft het VK een periode van versoepelingen gehad waarbinnen die variant wellicht veel besmettingen tot gevolg kan hebben gehad.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De Britse variant nam toe tijdens een lockdown...
Ik woon in Nederland, ik kijk uit over de weilanden op dit moment.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat zeg je ook alleen omdat je er woont want er zit weinig logica in.
Barakken of wooncontainers met toezicht, desnoods leegstaande hotels inrichten. Na 10 dagen mag je eruit. Luchtje scheppen mag, contact niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die eerste twee zijn er al, maar wat is een overheidsquarantaine?
Alleen is 'dringend' zo rekbaar als de vagina van Kim Holland.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is de situatie sinds eind December. Exact dit. Alleen geen overheidsquarantaine.
Dat is mensen in de gevangenis stoppen, dat lijkt me niet nodig. Waarom niet gewoon testen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Barakken of wooncontainers met toezicht. Na 10 dagen mag je eruit. Luchtje scheppen mag, contact niet.
Nou, vertel? Wat schort er aan die regels volgens jou?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alleen is 'dringend' zo rekbaar als de vagina van Kim Holland.
Er is gewoon niks geleerd, en dan zijn er nog mensen die lopen te kankeren op China dat ze te laat zouden hebben ingegrepen in januari. Zelfs met alle kennis van nu druipt de onmacht er vanaf. Overigens volkomen begrijpelijk want er spelen zoveel meer belangen dan alleen virusbestrijding. Maar die open grenzen dragen niet bepaald bij, of spelen het virus in elk geval behoorlijk in de kaart.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus zoals in China, Taiwan of Singapore bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Barakken of wooncontainers met toezicht, desnoods leegstaande hotels inrichten. Na 10 dagen mag je eruit. Luchtje scheppen mag, contact niet.
Uitzonderingen zouden zeldzaam moeten zijn, dat zijn ze niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, vertel? Wat schort er aan die regels volgens jou?
Zoals ik gisteren ook tegen @Gretzl zei: Nederland is de invoerhaven Europa in en uit voor veel andere Europese landen. Als je het hele land op slot gooit kan het grote gevolgen hebben voor andere landen, dus dat kun je niet zomaar in isolatie doen. Als onderdeel van Schengen heeft Nederland eigenlijk geen grenzen met de landen om Nederland heen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is gewoon niks geleerd, en dan zijn er nog mensen die lopen te kankeren op China dat ze te laat zouden hebben ingegrepen in januari. Zelfs met alle kennis van nu druipt de onmacht er vanaf. Overigens volkomen begrijpelijk want er spelen zoveel meer belangen dan alleen virusbestrijding. Maar die open grenzen dragen niet bepaald bij, of spelen het virus in elk geval behoorlijk in de kaart.
Zie de andere quote van mijn tweet. Daarom dus. Ik wil gewoon die garantie. Ik wordt hier nerveus van. En ik ben nog niet eens een complotdenker.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waarom wel? Stating the obvious etc.
Als je wil reizen, dan wel op dat niveau. Het virus springt niet zelf over het Kanaal, het komt mee met mensen die allemaal een excuus denken te hebben om te moeten reizen tijdens een pandemie. Met zo'n quarantaine ontmoedig je reizen en doe je ook daadwerkelijk iets om het te stoppen. Een "thuisquarantaine" zonder toezicht en waar je in contact kan komen met medebewoners is een farce. Leuk voor de bühne maar doet niets.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus zoals in China, Taiwan of Singapore bijvoorbeeld?
Allemaal hele goede punten. Ik zie hier ook alle leeftijden op straat, beetje jammer dat ze het blijkbaar weer vooral op jongeren gooien. Logisch wel; de meeste VVD en CDA stemmers zijn ouderen natuurlijk, vooral bij het VVD. Die willen ze niet kwijt raken, dus natuurlijk gaan ze die niet isoleren en natuurlijk gaan ze geen maatregelen linken aan leeftijden. Alles voor de ouderen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:32 schreef Nielsch het volgende:
Nog even over die avondklok. Volgens het OMT is die vooral nodig voor jongeren.
[..]
Maar zo werkt het natuurlijk niet he. Je mag als handhaver niet zeggen tegen ouderen 'loopt u maar door' en tegen jongeren 'komt jij maar eens even hier'.
Overigens vraag ik me af of groepsvorming alleen onder jongeren plaatsvindt. Ik zie werkelijk mensen van alle leeftijden samenklitten op straat, ook ouderen en bejaarden. En dat doen ze niet alleen 's avonds maar ook overdag. Of heb ik iets gemist en wordt het virus pas na 20:00 uur 's avonds actief?
En dan nog de handhaving; er is al een verbod op groepen groter dan 2. Dus als men daar gewoon op handhaaft heb je zo'n avondklok helemaal niet nodig. Maar blijkbaar kan dat al niet eens goed, laat staan dat zo'n avondklok gehandhaafd kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |