abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197382352
quote:
10s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:25 schreef Elan het volgende:

[..]

3x24 = 72.
Het is amper drie uur vliegen dus kan er in de tussentijd nog vanalles gebeuren, zowel in de contacten die je aangaat als in de ontwikkeling van een eventuele symptomen..
En 20 vliegtuigen per dag is honderden tot duizenden reizigers per dag.
pi_197382361
Ik mis hier een verwijderde reactie van DeVerzamelaar, jammer
- verwijderd door admin -
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2021 @ 12:26:57 #103
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197382366
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En 20 vliegtuigen per dag is honderden tot duizenden reizigers per dag.
Je moet toch in quarantaine?
pi_197382367
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En daarna is er 10 dagen quarantaine bij aankomst in Nederland verplicht juist om die reden. Dat wilde je toch er aan toe voegen of niet?
En dat doen ze allemaal natuurlijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197382375
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Benieuwd naar het aantal ziekmeldingen van januari 2020 want ik denk dat het gewoon een populaire tijd is om 'ziek' te zijn.
Voordeel is dat we wereldwijd de griep zo goed als verslagen hebben :)
pi_197382380
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dat deel had ik niet meegekregen, zag het net ook in een andere reactie. Zal even zoeken.
pi_197382387
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Voordeel is dat we wereldwijd de griep zo goed als verslagen hebben :)
Die is zo weer terug als de anderhalve meter verleden tijd is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197382395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Thuisquarantaine blijkbaar, je kan dus nog steeds medebewoners besmetten, die weer anderen besmetten.
pi_197382401
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En daarna is er 10 dagen quarantaine bij aankomst in Nederland verplicht juist om die reden. Dat wilde je toch er aan toe voegen of niet?
Is niet verplicht, het is een dringend advies. Je weet wel, die waar mensen zich altijd goed aan houden.
blablablabla
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:29:20 #110
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_197382404
Quarantaine doet toch geen hond man.
Tics van je petten.
pi_197382405
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Thuisquarantaine blijkbaar, je kan dus nog steeds medebewoners besmetten, die weer anderen besmetten.
In theorie niet, in de praktijk ja natuurlijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_197382446
Het is allemaal net weer iets te makkelijk / vrijblijvend. Die UK variant gaan we hier wel massaal krijgen, verwacht ik.

Als we corona vanuit China hier konden krijgen, lukt het met deze maatregelen uit de UK ook wel.
pi_197382455
Nog even over die avondklok. Volgens het OMT is die vooral nodig voor jongeren.

quote:
Het Outbreak Mangement Team (OMT) adviseerde het kabinet een avondklok te overwegen om bijeenkomsten van groepen jongeren tegen te gaan, zo blijkt uit een op woensdag gepubliceerd advies.

"Het OMT ziet momenteel geen aanleiding de lockdown aan te scherpen", is te lezen in het document dat op maandag werd gedeeld met het kabinet. "Het OMT adviseert wel gerichte aanvullende maatregelen te nemen voor het tegengaan van bijeenkomsten van (grote) groepen jongeren."

Een voorbeeld van zo'n maatregel is een avondklok, schrijft het OMT. "In landen om ons heen heeft men in dit verband hiervoor gekozen, maar alternatieven zouden wellicht mogelijk zijn."

Jongeren hebben op het moment de grootste bijdrage aan de verspreiding van het coronavirus. Volgens het OMT blijkt uit de media dat jongeren regelmatig activiteiten ondernemen waarbij zij "buiten in parken of thuis in groepen samenkomen en waarbij er geen controle of handhaving op de basisregels mogelijk is."

Daarbij maakt het OMT zich zorgen over de Britse variant van het coronavirus, waarvan in het Verenigd Koninkrijk een belangrijke verspreiding werd waargenomen onder jongeren.
Kabinet heeft OMT gevraagd om advies over avondklok

Na de persconferentie van dinsdag is duidelijk geworden dat het kabinet nog geen maatregelen tegen groepsvorming onder jongeren heeft genomen. Wel is het OMT om een spoedadvies gevraagd over het invoeren van een avondklok.

Eerder heeft een meerderheid van de Tweede Kamer uitgesproken tegen de invoering van de avondklok te zijn. Daarnaast is er ook veel weerstand van de burgemeesters.
Maar zo werkt het natuurlijk niet he. Je mag als handhaver niet zeggen tegen ouderen 'loopt u maar door' en tegen jongeren 'komt jij maar eens even hier'.

Overigens vraag ik me af of groepsvorming alleen onder jongeren plaatsvindt. Ik zie werkelijk mensen van alle leeftijden samenklitten op straat, ook ouderen en bejaarden. En dat doen ze niet alleen 's avonds maar ook overdag. Of heb ik iets gemist en wordt het virus pas na 20:00 uur 's avonds actief?

En dan nog de handhaving; er is al een verbod op groepen groter dan 2. Dus als men daar gewoon op handhaaft heb je zo'n avondklok helemaal niet nodig. Maar blijkbaar kan dat al niet eens goed, laat staan dat zo'n avondklok gehandhaafd kan worden.
pi_197382491
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is allemaal net weer iets te makkelijk / vrijblijvend. Die UK variant gaan we hier wel massaal krijgen, verwacht ik.
Schiphol en KLM gaan boven alles, ook boven gezondheid.
pi_197382509
Overigens, niet iedereen vliegt. En sommige ferries doen er 15 uur over vanuit het VK om in Nederland te komen. Dat is vooral voor vrachtverkeer een probleem als je het test window kleiner maakt dan 72 uur.
pi_197382512
Ik word doodmoe van die leugens van Rutte. Vliegverbod wilde hij niet want drastische gevolgen voor..goederenvervoer. Hij weet natuurlijk dat dat geen ene fuck te maken heeft met personenvervoer. Net als het sluiten van de lansgrenzen er niet voor zou zorgen dat er een vrachtwagen minder binnen zou komen.
pi_197382513
quote:
Evolutieleer geld ook gewoon voor virussen. Dus de stammen die zich het best verspreiden zullen altijd boven komen drijven.
pi_197382528
quote:

Als we corona vanuit China hier konden krijgen, lukt het met deze maatregelen uit de UK ook wel.
Sorry, hoor, maar we kregen covid hier vanuit Italie, niet vanuit China.
pi_197382529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Evolutieleer geld ook gewoon voor virussen. Dus de stammen die zich het best verspreiden zullen altijd boven komen drijven.
Dat betekent niet dat je ze moet uitnodigen.
pi_197382542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:34 schreef Confetti het volgende:
Ik word doodmoe van die leugens van Rutte. Vliegverbod wilde hij niet want drastische gevolgen voor..goederenvervoer. Hij weet natuurlijk dat dat geen ene fuck te maken heeft met personenvervoer. Net als het sluiten van de lansgrenzen er niet voor zou zorgen dat er een vrachtwagen minder binnen zou komen.
Ja stel je voor dat je grote bedrijven ook aan zou pakken. Bah.
[..]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2021 @ 12:36:14 #121
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197382543
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Denk dat wij het al veel eerder hadden hoor. Italië was een katalysator.
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:36:22 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197382545
quote:

[..]

Maakt het uit. Boos zijn we!
Antifa
pi_197382546
quote:

[..]

Maakt toch niet uit via welke landen het hier gekomen is? Er zullen wss wel meer landen tussen hebben gezeten voor het in Italië was.
Het gaat erom dat het hier wel komt als je niet bereid bent om te voorkomen dat het hier komt.
pi_197382558
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit? Er zullen wss wel meer landen tussen hebben gezeten voor het in Italië was.
Het gaat erom dat het hier wel komt als je niet bereid bent om te voorkomen dat het hier komt.
Wat stel je voor?
pi_197382577
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:34 schreef Confetti het volgende:
Dit is onzin. Personenvervoer bevat ook goederen, ook wel belly transport genoemd. Dus voordat we andere uitmaken voor leugenaar..
- verwijderd door admin -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')