Vond het niet zo’n slechte vraag hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:56 schreef Evenstar het volgende:
Van Haga komt even weer wat bullshit als waarheden verkondigen. Wat een gast, iedere keer zelfde verhaal.
Respect voor van Dissel dat die gewoon netjes en serieus weet te antwoorden.
Cry me a riverquote:
Pfizer vaccin heeft niets met Trump of Putin te maken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:04 schreef Caland het volgende:
Een vaccin dat Trump of Putin er doorheen heeft gedrukt. Ik zie het verschil niet zo.
Het Biontech/Pfizer vaccin is toch in Duitsland ontwikkeld en geproduceerd in de VS?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:04 schreef Caland het volgende:
Een vaccin dat Trump of Putin er doorheen heeft gedrukt. Ik zie het verschil niet zo.
quote:De Landelijke FOK! Vereniging (LFV) vindt het onbegrijpelijk dat fokkers pas vanaf 25 januari aan de beurt zijn om een vaccin te krijgen. "Ik heb de indruk dat het niet serieus wordt genomen", zei voorzitter Danny in het NOS Radio 1 Journaal.
Volgens hem kunnen de fokkers makkelijk eerder aan de beurt komen, omdat er wekelijks 150.000 Pfizer-vaccins worden verspreid. "Daarvan hebben fokkers er 15.000 nodig. Dus dat is maar 10 procent van wat er per week wordt aangeleverd." Danny schat dat voorrang voor de fokkers een halve dag vertraging oplevert voor anderen die nu in aanmerking komen voor een vaccin.
Groundhog day...quote:
Ik had toen wel gelezen dat dat Chinese vaccin wel beter aan bepaalde procedures voldeed volgens een stel westerse artsen die zeiden dat het ook bij ons ingediend kon worden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben huiverig voor claims uit Rusland en China. Daar mag echt heel goed naar gekeken worden.
Astrazeneca is daarentegen voor mijn gevoel het meest transparant geweest en misschien ook het best getest.
Als die groen licht krijgen komen we zoals anderen ook zeggen al een heel eind.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Allemaal aan de Sputnik
Nee, dat zei hij niet. Waarom vind jij dat er meer gesequenced moet worden?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:07 schreef Evenstar het volgende:
.... dus verdediging van van Dissel over waarom wij niet meer aan sequencing doen is
- Het was toevallig dat de Britten het hebben ontdekt
- Zijn landen die het veel slechter / minder dan Nederland doen
.... juist ja
Zeg gewoon "ja, dit moeten wij oppaken, klaar".
Voordeel is weer dat we niet bang hoeven te zijn dat er een 'Nederlandse variant' opduikt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:07 schreef Evenstar het volgende:
.... dus verdediging van van Dissel over waarom wij niet meer aan sequencing doen is
.... juist ja
Over dat sequencen.. als je dat volledig random wil doen doe je dat toch op basis van rioolwater? Die worden nu elke dag bemonsterd, dan zou je die toch willen sequencen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:07 schreef Evenstar het volgende:
.... juist ja
Zodat je eerder kan ingrijpen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dat zei hij niet. Waarom vind jij dat er meer gesequenced moet worden?
Dat is niet random, want je moet dan corrigeren voor regenval en dat is allemaal schatwerk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over dat sequencen.. als je dat volledig random wil doen doe je dat toch op basis van rioolwater? Die worden nu elke dag bemonsterd, dan zou je die toch willen sequencen?
quote:
Je kunt sequencen om 2 redenen. Om van alle variaties in kaart te brengen waar het zit, en om de prevalentie per variant in kaart te brengen. Voor dat tweede hoef je niet zo heel veel te sequencen, een paar 100 per week is wel voldoende. Voor dat eerste moet het veel intensiever, maar het nut daarvan is twijfelachtig.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zodat je eerder kan ingrijpen?
Hij zou ook kunnen zeggen dat sequencen geen zin heeft en dat het weinig toevoegt. Ook daar zou ik mee kunnen leven, maar zeggen dat andere landen het nog slechter doen is echt niveautje kleuterklas, sorry.
Die correctie voor regenval wordt al gedaan. Er wordt effectief gewoon een PCR test gedaan op de gemonsterde rioolwatermetingen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is niet random, want je moet dan corrigeren voor regenval en dat is allemaal schatwerk.
Ik zou gewoon een nummertje genereren bij elke test en als dat nummer een zekere waarde heeft de test doorsturen voor sequencing.
Ja, maar dan kan hij dat toch gewoon heel duidelijk aangeven? Dat dat geen nut heeft of dat dat teveel mankracht kost wat beter gebruikt kan worden etc.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je kunt sequencen om 2 redenen. Om van alle variaties in kaart te brengen waar het zit, en om de prevalentie per variant in kaart te brengen. Voor dat tweede hoef je niet zo heel veel te sequencen, een paar 100 per week is wel voldoende. Voor dat eerste moet het veel intensiever, maar het nut daarvan is twijfelachtig.
We gaan niet terug naar normaal. Vergeet dat maar gewoon, dan kan het alleen maar meevallen. Dat ze er stoicijns hun mond over houden zegt gewoon genoeg. Heb jij ooit iemand van het kabinet horen zeggen dat we als iedereen een vaccin heeft gekregen teruggaan naar normaal? Ik niet. Het vaccin is een hoepeltje waar ze ons doorheen laten springen, ook daarna blijft 1.5 m en mondkapjes oa.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:09 schreef eragon2890 het volgende:
Ik blijf het gek vinden dat de jonge en rutte niet meer duidelijk zeggen in persconferenties dat we met vaccins gewoon terug kunnen naar normaal, zonder beperkingen.
Wel steeds over ligt aan het einde van de tunnel enzo, maar waarom niet gewoon "als 70% gevaccineerd is kan de 1.5m op de vuilnisbelt waar hij thuishoord", "met vaccin kunnen we teruggaan naar oude normaal", "met vaccin kan je weer knuffelen", etc? zoals ze tot eind november keer op keer benadrukten?
Of is dat dat licht aan het einde van de tunnel wat vijf keer genoemd werd?
Waarom werd dat niet weer opnieuw benadrukken? Dat geeft hoop...
Waarom wel? Stating the obvious etc.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:09 schreef eragon2890 het volgende:
Waarom werd dat niet weer opnieuw benadrukken? Dat geeft hoop...
Ondertussen alleen gisteren al 20 vliegtuigen in Nederland vanuit Londen, de bijbehorende verplichte negatieve PCR-test is maar liefst drie dagen geldigquote:" De ontwikkelingen daar zijn ‘redelijk dramatisch’, zei de voorzitter van het OMT bij het tonen van grafieken over de snelle verspreiding van de Britse variant. ,,Deze mutant wil je gewoon niet. En als ‘ie al komt, wil je hem zo strak mogelijk onder controle houden.
https://www.ad.nl/dossier(...)e-krijgen~a1a241fae/
Ja maar die correctie is toch niet absoluut. En dan heb je ook nog dat je moet corrigeren voor welke stromen uit welk gebie in het rioolwater komen. Ik zie echt niet in hoe je dat nauwkeuriger kunt krijgen dan een random selectie van positieve tests per dag samplen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die correctie voor regenval wordt al gedaan. Er wordt effectief gewoon een PCR test gedaan op de gemonsterde rioolwatermetingen.
Ik vond zijn uitleg ook warrig hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar dan kan hij dat toch gewoon heel duidelijk aangeven? Dat dat geen nut heeft of dat dat teveel mankracht kost wat beter gebruikt kan worden etc.
Ik vond uitleg gewoon wat magertjes.
Dat appje was ook niet meer dan een stukje speelgoed voor de politiek.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
In de communicatie groep zijn er zorgen over de stijging die is te zien in het aantal ziektemeldingen begin januari. Er is rekening gehouden met een stijging, maar de stijging lijkt groter dan verwacht, omdat deze cijfers ook nog niet compleet zijn.
Ook dat het gebruik van de coronamelder-app lijkt te dalen is een zorg
Gewoon effect van het 3-daagsweekend ervoor en eerste werkdag gok ik?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Benny het volgende:
In de communicatie groep zijn er zorgen over de stijging die is te zien in het aantal ziektemeldingen begin januari. Er is rekening gehouden met een stijging, maar de stijging lijkt groter dan verwacht, omdat deze cijfers ook nog niet compleet zijn.
Ik begrijp dat ook werkelijk niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ondertussen alleen gisteren al 20 vliegtuigen in Nederland vanuit Londen, de bijbehorende verplichte negatieve PCR-test is maar liefst drie dagen geldig![]()
[ afbeelding ]
Hier in Assen kon je zaterdagmiddag over de koppen lopen in de AH XL. Vooral grijze koppen, want 'zaterdagmiddag is het altijd zo gezellig in de stad'. *zucht*. En voor zulke oudjes moet de hele economie kapot?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:19 schreef MoreDakka het volgende: [..] Hier niet. Sowieso op zaterdag eigenlijk niet.
Een piekje op maandag is gebruikelijk inderdaad. Maar er zijn toch wat zorgen dat het door het kerst- / O&N-effect toch meer stijgt en blijft rondhangen dan gedachtquote:Op woensdag 13 januari 2021 12:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gewoon effect van het 3-daagsweekend ervoor en eerste werkdag gok ik?
Ja dus 20% ongeveer.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:10 schreef Anton91 het volgende:
Zo'n 3 miljoen mensen hebben inmiddels corona gehad zei Azarkan?
Edit: Dat is dus ook wat Jaap V. Dissel bevestigd(dat het een schatting is)
Er zijn er altijd meer thuis dan in de stadquote:Op woensdag 13 januari 2021 12:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier in Assen kon je zaterdagmiddag over de koppen lopen in de AH XL. Vooral grijze koppen, want 'zaterdagmiddag is het altijd zo gezellig in de stad'. *zucht*. En voor zulke oudjes moet de hele economie kapot?
Ja oké, goed punt. Het leek me zinvol om de rioolwatermetingen te sequencen met peilstations op de juiste plekken. Volgens mij doet Oostenrijk dat nu ookquote:Op woensdag 13 januari 2021 12:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar die correctie is toch niet absoluut. En dan heb je ook nog dat je moet corrigeren voor welke stromen uit welk gebie in het rioolwater komen. Ik zie echt niet in hoe je dat nauwkeuriger kunt krijgen dan een random selectie van positieve tests per dag samplen.
Dus bijna 20% al besnet geweest. Als er nog een hoop gevaccineerd worden in maart dan zou dat de R0 toch behoorlijk omlaag moeten duwen al?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:10 schreef Anton91 het volgende:
Zo'n 3 miljoen mensen hebben inmiddels corona gehad zei Azarkan?
Edit: Dat is dus ook wat Jaap V. Dissel bevestigd(dat het een schatting is)
Nee, dat is hij niet, je maakt er maar wat van.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ondertussen alleen gisteren al 20 vliegtuigen in Nederland vanuit Londen, de bijbehorende verplichte negatieve PCR-test is maar liefst drie dagen geldig![]()
[ afbeelding ]
wat ik begrepen heb komen die ook niet met rapportage naar buiten maar met persberichten over hoe goed het is, dat gebrek aan transparantie is sowieso geen goed teken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben huiverig voor claims uit Rusland en China. Daar mag echt heel goed naar gekeken worden.
We gaan toch ook intelligent vaccineren? Vooral ouderen en kwetsbaren komen eerst.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja dus 20% ongeveer.
Ze moeten gewoon met behulp van beschikbare data heel gericht de juiste mensen als eerst inenten. Uiteindelijk loopt zo'n 10% echt significant hoog risico om in ziekenhuis te geraken dus als je die nou dit kwartaal vaccineert dan ben je klaar.
Maar blijkbaar komen we anno 2021 met tig data scientists bij RIVM en overheid etc niet verder dan wat doelgroepen met een omvang van drie miljoen mensen...
Kunnen we na intelligente lockdown ook niet intelligent gaan vaccineren?
quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:17 schreef Benny het volgende:
[..]
Een piekje op maandag is gebruikelijk inderdaad. Maar er zijn toch wat zorgen dat het door het kerst- / O&N-effect toch meer stijgt en blijft rondhangen dan gedacht
1 op de 30 heeft daar Corona. De kans om het in die 72 uur op te lopen is inderdaad verwaarloosbaar. Zeker met die extra besmettelijke variantquote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar in 72u kan een hoop gebeuren. Verplichte quarantaine van 10 dagen zou wel goed zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is hij niet, je maakt er maar wat van.
Je hebt 72 uur na het afnemen van de PCR test (en de uitslag moet negatief zijn) om de Nederlandse grens te bereiken.
Inderdaad, maar het is wel te hopen dat we niet alleen op R0 gaan sturen, maar op zorgcapaciteit. Vooral als de kwetsbaren zijn gevaccineerd.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus bijna 20% al besnet geweest. Als er nog een hoop gevaccineerd worden in maart dan zou dat de R0 toch behoorlijk omlaag moeten duwen al?
Die is er ook. Dat is onderdeel van de inreis beperkingen net zoals je Nederland niet zonder essentieele reden inkomt nu.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar in 72u kan een hoop gebeuren. Verplichte quarantaine van 10 dagen zou wel goed zijn.
Volgens mij was z'n reactie sarcastisch (al doet mijn radar het ook niet altijdquote:Op woensdag 13 januari 2021 12:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar in 72u kan een hoop gebeuren. Verplichte quarantaine van 10 dagen zou wel goed zijn.
Benieuwd naar het aantal ziekmeldingen van januari 2020 want ik denk dat het gewoon een populaire tijd is om 'ziek' te zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Ook dat het gebruik van de coronamelder-app lijkt te dalen is een zorg
Nee, mijn reactie was in het geheel niet sarcastisch, mensen lopen hier dingen te beweren zonder blijkbaar te weten waar het over gaat. Ok, niets nieuws, maar toch.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij was z'n reactie sarcastisch (al doet mijn radar het ook niet altijd)
Ja idd. Lijkt mij ook dat zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn we veel gaan versoepelen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het is wel te hopen dat we niet alleen op R0 gaan sturen, maar op zorgcapaciteit. Vooral als de kwetsbaren zijn gevaccineerd.
3x24 = 72.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is hij niet, je maakt er maar wat van.
Je hebt 72 uur na het afnemen van de PCR test (en de uitslag moet negatief zijn) om de Nederlandse grens te bereiken.
En daarna is er 10 dagen quarantaine bij aankomst in Nederland verplicht juist om die reden. Dat wilde je toch er aan toe voegen of niet?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
3x24 = 72.
Het is amper drie uur vliegen dus kan er in de tussentijd nog vanalles gebeuren, zowel in de contacten die je aangaat als in de ontwikkeling van een eventuele symptomen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |