SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Als het OMT adviseert het te doen en Rutte en Co gaan daarin mee, dan kunnen de burgemeesters op hun kop gaan staan, maar dat gebeurd het toch. Er zal dan echter wel minimaal gehandhaafd worden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:03 schreef _serial_ het volgende: [..] Ik acht de kans 0%. de burgemeesters, handhavers en politie zullen enorm dwarsliggen
Denk ik ook.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als het OMT adviseert het te doen en Rutte en Co gaan daarin mee, dan kunnen de burgemeesters op hun kop gaan staan, maar dat gebeurd het toch. Er zal dan echter wel minimaal gehandhaafd worden.
Dat gaat hier niet op. Het aantal huisgenoten en "nauwe contacten" is vrijwel ongewijzigd over deze periode.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nu wel ja.
Maar als mensen zich voorheen verplaatsen van verjaardag naar vrijmibo bij een vriend en werk, dan weten ze niet altijd te noemen wie ze daar allemaal gezien hebben,
Door lockdown zitten de mensen vaak alleen maar thuis, en zien ze een beperktere set mensen, bijvoorbeeld alleen die ene verjaardag in de familie.
Op zaterdagavond is het vrij rustig in de supermarkt ja.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alsof het op zaterdagavond zo rustig is, zeker als die avondklok er komt
Hier niet. Sowieso op zaterdag eigenlijk niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op zaterdagavond is het vrij rustig in de supermarkt ja.
Daar geloof ik niets van. Dit is de lokale AH hier:quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hier niet. Sowieso op zaterdag eigenlijk niet.
Zaterdagochtend 08:00uur, heerlijk rustigquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hier niet. Sowieso op zaterdag eigenlijk niet.
Het verschilt heel erg per winkel. De bevolkingssamenstelling van de omliggende wijk is van grote invloed op het klantenpatroon.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar geloof ik niets van. Dit is de lokale AH hier:
[ afbeelding ]
Als je mij één supermarkt kan laten zien dat niet dit patroon vertoont zou me dat zeer verbazen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het verschilt heel erg per winkel. De bevolkingssamenstelling van de omliggende wijk is van grote invloed op het klantenpatroon.
Ik deed al jaar en dag boodschappen op zaterdagavond tussen 20.00 en 21.00. Dan loopt er inderdaad bijna niemand meer. Maar toen kwam het verbod op alcoholverkoop na 20.00...quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op zaterdagavond is het vrij rustig in de supermarkt ja.
Graag een link naar een supermarkt met een drukke zaterdagavondquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het verschilt heel erg per winkel. De bevolkingssamenstelling van de omliggende wijk is van grote invloed op het klantenpatroon.
Tja, ik lever gewoon cijfers aan die het tegendeel beweren. Als jij andere cijfers hebt zie ik die graag.quote:
Klopt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Juist 's avonds zijn er weinig mensen op straat en loop je veel minder risico besmet te raken of ondersteboven gelopen te worden.
Overdag is het druk, zeker in grote steden als Leeuwarden, Heerenveen of Groningen.
Ik ben zelf liever overdag niet op pad, veel te druk. Corona of geen corona.
Ik kom zowel eens in een supermarkt die in een wijk staat met heel veel seniorenflats, als een andere waar vooral meer jongeren in de buurt wonen. Dat verschil is inderdaad wel vrij duidelijk. Bij de eerste heb je overdag nog steeds heel veel omaatjes die het als een soort ontmoetingsplek zien (je ziet dan ook vaak dat het mondkapje af gaat omdat Beppie #1 anders Beppie #2 niet kan verstaanquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als je afgelopen jaar altijd braaf aan de regels hebt gehouden. Wat verandert een avondklok dan voor jou dat dit niet op te brengen is?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:40 schreef xpompompomx het volgende:
Ik heb me met alle liefde en volle overgave aan alle regels gehouden het afgelopen jaar, maar met een avondklok zou voor mij wel een grens bereikt zijn eerlijk gezegd. Ik weet niet of ik me er wel aan ga houden en een eventuele boete neem ik wel voor lief.
Vind het prima om aan de gezondheid van anderen te denken, maar dat mag niet te koste gaan van mij eigen (geestelijke) gezondheid. Mijn geestelijke gezondheid heeft toch al een flinke knauw gehad de afgelopen maanden en genoeg is genoeg.
https://www.ad.nl/dossier(...)-gaan-door~a6eabd3b/quote:De vaccinatie van gezonde mensen tussen de 18 en 60 jaar start volgens de aangepaste planning in mei. In een eerdere versie van de vaccinatiestrategie stond deze groep gepland voor april/mei. Dat blijkt uit documenten die minister Hugo de Jonge vannacht naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Het iets naar achteren schuiven van de groep 18 tot 60-jarigen is een gevolg van het naar voren halen van andere groepen. Zo worden 15.000 bewoners van verpleeghuizen en instellingen voor gehandicaptenzorg al vanaf 18 januari in grotere aantallen ingeënt dan eerder was gemeld. Dat gebeurt bij twaalf verschillende instellingen. Ze krijgen het vaccin van BioNTech/Pfizer. Op 25 januari begint het vaccineren van kwetsbare ouderen.
Goed nieuws is er voor thuiswonende mensen uit de groep 60-75 jaar, van wie de eersten vanaf februari in aanmerking komen voor een prik. In het oorspronkelijke schema was dat maart.
De Jonge meldt ook dat het totaal aantal bestelde vaccins voor het komende jaar van 61,7 miljoen is opgevoerd naar 69 miljoen.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:25 schreef Draak31 het volgende:
Mensen willen het maar niet begrijpen, snoeihard handhaven nu. Ook achter de voordeur.
Stond in vorige topic dacht ik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)-gaan-door~a6eabd3b/
Goed nieuws dat de start voor jonge gezonde mensen is uitgesteld, zodat we meer kunnen focussen op risico groepen. Heeft iemand een inzichtelijk schema gezien of weer waar de documenten gevonden kunnen worden die Hugo de Jonge naar de kamer heeft gestuurd?
Het gaat niet om samenkomsten buiten, maar mensen die 's avonds bij elkaar op bezoek gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:27 schreef zoost het volgende:
Zijn er veel bijeenkomsten in de buitenlucht 's avonds?
Prima nieuws inderdaad. Zo snel mogelijk de ziekenhuizen ontlasten. Dan kan die domme mondkapjesplicht er als eerste weer afquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Goed nieuws dat de start voor jonge gezonde mensen is uitgesteld, zodat we meer kunnen focussen op risico groepen. Heeft iemand een inzichtelijk schema gezien of weer waar de documenten gevonden kunnen worden die Hugo de Jonge naar de kamer heeft gestuurd?
Ik gok op het laatste. De laatste maatregel voor ze zeggen 'je mag niemand meer thuis ontvangen', denk dat ze liever kiezen voor een avondklok dan zo'n maatregel, ook al komt het in feite op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:27 schreef zoost het volgende:
Over de avondklok. Wat proberen ze hiermee te bereiken? Zijn er veel bijeenkomsten in de buitenlucht 's avonds? Of willen ze bezoek ontmoedigen. Wat gaat een avondklok ons nu opleveren?
Vooral dat laastste. Even een blokje om na het eten is heerlijk, vooral nu men zoveel thuis moet werken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt.
Ik ben voorstander van de top op heden genomen maatregelen maar een avondklok, daar ga ik me zeker niet aan houden. Het is juist het meest rustige moment op straat hier, ideaal om even een coronavrij blokje om te gaan.
Wat jij wil.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je mij één supermarkt kan laten zien dat niet dit patroon vertoont zou me dat zeer verbazen.
Ook de supermarkt in Utrecht waar zoveel om te doen was, omdat studenten voor sluitingstijd bier gingen halen vertoont exact hetzelfde patroon. Supermarkten zijn gewoon niet druk op zaterdagavond.
Deze?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een avondklok is geen deel van de oplossing. Wie naar een feestje wil gaat toch wel (en blijft daar slapen) en wie om 23:00 met z'n hond uit wil ondervindt de onnodige hinder.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar als je afgelopen jaar altijd braaf aan de regels hebt gehouden. Wat verandert een avondklok dan voor jou dat dit niet op te brengen is?
Omdat ik het toch wel fijn vind om op vrijdagavond tenminste nog 1/30 van mijn vriendengroep te kunnen zien. Plus dat ik buitengewoon kriebelig word van nog meer allerhande vrijheidsbeperkende maatregelen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar als je afgelopen jaar altijd braaf aan de regels hebt gehouden. Wat verandert een avondklok dan voor jou dat dit niet op te brengen is?
Thanks, dat is het inderdaad. Ik zei het gisteravond nog dat goed zou zijn om eerst de kwetsbaren te vaccineren en dan pas beginnen met de anderen (tussen 18-60) en lijkt inderdaad verandert te zijn!quote:
Gewoon een blokje om wat dan al niet meer kan. Denk dat mensen vooral daar over gaan vallen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Juist 's avonds zijn er weinig mensen op straat en loop je veel minder risico besmet te raken of ondersteboven gelopen te worden.
Overdag is het druk, zeker in grote steden als Leeuwarden, Heerenveen of Groningen.
Ik ben zelf liever overdag niet op pad, veel te druk. Corona of geen corona.
Dan spreekt men elkaar toch wel een beetje tegen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:30 schreef Oliver23 het volgende:
Kuipers: ''Kans dat Britse variant groot uitbreekt in NL is klein, maar moeten er wel op voorbereid zijn''
Het stomme is: je kan nog steeds op vrijdagavond naar je vrienden na de invoering van een avondklok, zolang ze maar een logeerbed of een bank hebben. Deed ik vroeger vaak genoeg. Je bent dan wel wat langer bij elkaar in 1 ruimte dus de besmettingskans is hoger.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat ik het toch wel fijn vind om op vrijdagavond tenminste nog 1/30 van mijn vriendengroep te kunnen zien. Plus dat ik buitengewoon kriebelig word van nog meer allerhande vrijheidsbeperkende maatregelen.
Hond uitlaten schijnt een uitzondering te worden, verder met je eens.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een avondklok is geen deel van de oplossing. Wie naar een feestje wil gaat toch wel (en blijft daar slapen) en wie om 23:00 met z'n hond uit wil ondervindt de onnodige hinder.
Daar geloof ik helemaal niets van. Met tien gasten op de bank pilsen is echt wat anders dan die tien man ook laten slapen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wie naar een feestje wil gaat toch wel (en blijft daar slapen)
Ontmoedigen van bezoek.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:27 schreef zoost het volgende:
Over de avondklok. Wat proberen ze hiermee te bereiken? Zijn er veel bijeenkomsten in de buitenlucht 's avonds? Of willen ze bezoek ontmoedigen. Wat gaat een avondklok ons nu opleveren?
Precies, het maakt het feestje eigenlijk alleen maar gezelliger.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Met tien gasten op de bank pilsen is echt wat anders dan die tien man ook laten slapen.
Dan ga je met de hond naar je vrienden en ga je 's nachts kachel om 3 uur weer naar huis. Handig, de hond weet de weg wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hond uitlaten schijnt een uitzondering te worden, verder met je eens.
Waar heb je dat vandaan?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hond uitlaten schijnt een uitzondering te worden, verder met je eens.
Ik ben 40, dus ik wil gewoon rond een uurtje of 12 weer naar huis kunnen om in mijn eigen bed kunnen slapen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het stomme is: je kan nog steeds op vrijdagavond naar je vrienden na de invoering van een avondklok, zolang ze maar een logeerbed of een bank hebben. Deed ik vroeger vaak genoeg. Je bent dan wel wat langer bij elkaar in 1 ruimte dus de besmettingskans is hoger.
Dan begin je toch gewoon om 22u met pilsen? dan kan je om 4uur weer naar huis.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Met tien gasten op de bank pilsen is echt wat anders dan die tien man ook laten slapen.
Maar een feest met 10 man is nu sowieso al niet heel verstandig, dat kan je zonder avondklok ook wel bedenkenquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Pilsen tot 4:00 en weer naar huisquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ook niet. En dan niet in de meest extreme zin van "ik ga 's avonds lekker toch stiekem naar feestjes met honderden bezoekers", maar ik loop 's avonds nog wel eens naar de brievenbus, of ik fiets naar m'n loods een paar honderd meter verderop om nog wat werk te doen. Als ze zo'n avondklok op 20:00 zouden zetten blijf ik dat doen, en neem ik het (miniscule, er is hier rond die tijd geen kip op straat laat staan dat ik ooit handhaving zie) risico op een boete wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt.
Ik ben voorstander van de top op heden genomen maatregelen maar een avondklok, daar ga ik me zeker niet aan houden. Het is juist het meest rustige moment op straat hier, ideaal om even een coronavrij blokje om te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |