Het gaat niet om samenkomsten buiten, maar mensen die 's avonds bij elkaar op bezoek gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:27 schreef zoost het volgende:
Zijn er veel bijeenkomsten in de buitenlucht 's avonds?
Prima nieuws inderdaad. Zo snel mogelijk de ziekenhuizen ontlasten. Dan kan die domme mondkapjesplicht er als eerste weer afquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)-gaan-door~a6eabd3b/
Goed nieuws dat de start voor jonge gezonde mensen is uitgesteld, zodat we meer kunnen focussen op risico groepen. Heeft iemand een inzichtelijk schema gezien of weer waar de documenten gevonden kunnen worden die Hugo de Jonge naar de kamer heeft gestuurd?
Ik gok op het laatste. De laatste maatregel voor ze zeggen 'je mag niemand meer thuis ontvangen', denk dat ze liever kiezen voor een avondklok dan zo'n maatregel, ook al komt het in feite op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:27 schreef zoost het volgende:
Over de avondklok. Wat proberen ze hiermee te bereiken? Zijn er veel bijeenkomsten in de buitenlucht 's avonds? Of willen ze bezoek ontmoedigen. Wat gaat een avondklok ons nu opleveren?
Vooral dat laastste. Even een blokje om na het eten is heerlijk, vooral nu men zoveel thuis moet werken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt.
Ik ben voorstander van de top op heden genomen maatregelen maar een avondklok, daar ga ik me zeker niet aan houden. Het is juist het meest rustige moment op straat hier, ideaal om even een coronavrij blokje om te gaan.
Wat jij wil.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je mij één supermarkt kan laten zien dat niet dit patroon vertoont zou me dat zeer verbazen.
Ook de supermarkt in Utrecht waar zoveel om te doen was, omdat studenten voor sluitingstijd bier gingen halen vertoont exact hetzelfde patroon. Supermarkten zijn gewoon niet druk op zaterdagavond.
Deze?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)-gaan-door~a6eabd3b/
Goed nieuws dat de start voor jonge gezonde mensen is uitgesteld, zodat we meer kunnen focussen op risico groepen. Heeft iemand een inzichtelijk schema gezien of weer waar de documenten gevonden kunnen worden die Hugo de Jonge naar de kamer heeft gestuurd?
Een avondklok is geen deel van de oplossing. Wie naar een feestje wil gaat toch wel (en blijft daar slapen) en wie om 23:00 met z'n hond uit wil ondervindt de onnodige hinder.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar als je afgelopen jaar altijd braaf aan de regels hebt gehouden. Wat verandert een avondklok dan voor jou dat dit niet op te brengen is?
Omdat ik het toch wel fijn vind om op vrijdagavond tenminste nog 1/30 van mijn vriendengroep te kunnen zien. Plus dat ik buitengewoon kriebelig word van nog meer allerhande vrijheidsbeperkende maatregelen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar als je afgelopen jaar altijd braaf aan de regels hebt gehouden. Wat verandert een avondklok dan voor jou dat dit niet op te brengen is?
Thanks, dat is het inderdaad. Ik zei het gisteravond nog dat goed zou zijn om eerst de kwetsbaren te vaccineren en dan pas beginnen met de anderen (tussen 18-60) en lijkt inderdaad verandert te zijn!quote:
Gewoon een blokje om wat dan al niet meer kan. Denk dat mensen vooral daar over gaan vallen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Juist 's avonds zijn er weinig mensen op straat en loop je veel minder risico besmet te raken of ondersteboven gelopen te worden.
Overdag is het druk, zeker in grote steden als Leeuwarden, Heerenveen of Groningen.
Ik ben zelf liever overdag niet op pad, veel te druk. Corona of geen corona.
Dan spreekt men elkaar toch wel een beetje tegen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:30 schreef Oliver23 het volgende:
Kuipers: ''Kans dat Britse variant groot uitbreekt in NL is klein, maar moeten er wel op voorbereid zijn''
Het stomme is: je kan nog steeds op vrijdagavond naar je vrienden na de invoering van een avondklok, zolang ze maar een logeerbed of een bank hebben. Deed ik vroeger vaak genoeg. Je bent dan wel wat langer bij elkaar in 1 ruimte dus de besmettingskans is hoger.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat ik het toch wel fijn vind om op vrijdagavond tenminste nog 1/30 van mijn vriendengroep te kunnen zien. Plus dat ik buitengewoon kriebelig word van nog meer allerhande vrijheidsbeperkende maatregelen.
Hond uitlaten schijnt een uitzondering te worden, verder met je eens.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een avondklok is geen deel van de oplossing. Wie naar een feestje wil gaat toch wel (en blijft daar slapen) en wie om 23:00 met z'n hond uit wil ondervindt de onnodige hinder.
Daar geloof ik helemaal niets van. Met tien gasten op de bank pilsen is echt wat anders dan die tien man ook laten slapen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wie naar een feestje wil gaat toch wel (en blijft daar slapen)
Ontmoedigen van bezoek.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:27 schreef zoost het volgende:
Over de avondklok. Wat proberen ze hiermee te bereiken? Zijn er veel bijeenkomsten in de buitenlucht 's avonds? Of willen ze bezoek ontmoedigen. Wat gaat een avondklok ons nu opleveren?
Precies, het maakt het feestje eigenlijk alleen maar gezelliger.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Met tien gasten op de bank pilsen is echt wat anders dan die tien man ook laten slapen.
Dan ga je met de hond naar je vrienden en ga je 's nachts kachel om 3 uur weer naar huis. Handig, de hond weet de weg wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hond uitlaten schijnt een uitzondering te worden, verder met je eens.
Waar heb je dat vandaan?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hond uitlaten schijnt een uitzondering te worden, verder met je eens.
Ik ben 40, dus ik wil gewoon rond een uurtje of 12 weer naar huis kunnen om in mijn eigen bed kunnen slapen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het stomme is: je kan nog steeds op vrijdagavond naar je vrienden na de invoering van een avondklok, zolang ze maar een logeerbed of een bank hebben. Deed ik vroeger vaak genoeg. Je bent dan wel wat langer bij elkaar in 1 ruimte dus de besmettingskans is hoger.
Dan begin je toch gewoon om 22u met pilsen? dan kan je om 4uur weer naar huis.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Met tien gasten op de bank pilsen is echt wat anders dan die tien man ook laten slapen.
Maar een feest met 10 man is nu sowieso al niet heel verstandig, dat kan je zonder avondklok ook wel bedenkenquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Pilsen tot 4:00 en weer naar huisquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ook niet. En dan niet in de meest extreme zin van "ik ga 's avonds lekker toch stiekem naar feestjes met honderden bezoekers", maar ik loop 's avonds nog wel eens naar de brievenbus, of ik fiets naar m'n loods een paar honderd meter verderop om nog wat werk te doen. Als ze zo'n avondklok op 20:00 zouden zetten blijf ik dat doen, en neem ik het (miniscule, er is hier rond die tijd geen kip op straat laat staan dat ik ooit handhaving zie) risico op een boete wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt.
Ik ben voorstander van de top op heden genomen maatregelen maar een avondklok, daar ga ik me zeker niet aan houden. Het is juist het meest rustige moment op straat hier, ideaal om even een coronavrij blokje om te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |