Ondertussen hier wel mierenneuken qua maatregelen op de centimeter, basisscholen moeten dichtblijven vanwege die mutant Want Ja Je Weet Het Allemaal Niet hé!quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:34 schreef Confetti het volgende:
Ik word doodmoe van die leugens van Rutte. Vliegverbod wilde hij niet want drastische gevolgen voor..goederenvervoer. Hij weet natuurlijk dat dat geen ene fuck te maken heeft met personenvervoer. Net als het sluiten van de lansgrenzen er niet voor zou zorgen dat er een vrachtwagen minder binnen zou komen.
We zijn voorbereid. Er zijn maatregelen. Nee, Nederland is niet onder een glazen stolp geplaatst en is er ook geen enkele indicatie dat dit nodig is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit via welke landen het hier gekomen is? Er zullen wss wel meer landen tussen hebben gezeten voor het in Italië was.
Het gaat erom dat het hier wel komt als je niet bereid bent om te voorkomen dat het hier komt.
Een lockdown zou een goed idee zijn. Oh, wacht.quote:
Bij het eerste bericht van een mutant had de grenzen dicht gemoeten, alleen nog reizen bij dringende reden en 10 dagen verplicht in overheidsquarantaine, niet thuis zonder toezicht.quote:
Zeker, want dan kunnen we het geen 'China Virus' meer noemen. En kunnen we ook niet meer wijzen naar het lichtende verre oosten.quote:
De Britse variant nam toe tijdens / ondanks een lockdown...quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zijn voorbereid. Er zijn maatregelen. Nee, Nederland is niet onder een glazen stolp geplaatst en is er ook geen enkele indicatie dat dit nodig is.
En je kan als Nederland ook gewoon beginnen om je aan de regels te houden want volgens mij is de Britse variant niet in staat om 5 meter ver te springen. Maar goed, dat is allemaal te ingewikkeld, denk ik.
Deze stam was al ruim voordat het nieuws in Engeland bekent werd al in Nederland. Er zijn al meerdere personen gevonden die totaal geen connectie hebben met Engeland die deze mutatie hadden. Ik las laats dat op dit moment waarschijnlijk 5 procent al deze mutatie bij zich draag in Nederland. Dus dat moment om het tegen te gaan was al voorbij.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat je ze moet uitnodigen.
Jongeren hebben op het moment de grootste bijdrage aan de verspreiding van het coronavirus. -> Volgens mij hebben jongeren ook de meeste uitzonderingen (sporten is bvb gewoon toegestaan, bijbaantjes etc)quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:32 schreef Nielsch het volgende:
Jongeren hebben op het moment de grootste bijdrage aan de verspreiding van het coronavirus.
Nou, goh, mierenneuken nog wel terwijl de hele infectie haard in Lansingerland rechtstreeks terug te voeren is op een basisschool. Gekkies, toch?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Ondertussen hier wel mierenneuken qua maatregelen op de centimeter, basisscholen moeten dichtblijven vanwege die mutant Want Ja Je Weet Het Allemaal Niet hé!
Die eerste twee zijn er al, maar wat is een overheidsquarantaine?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij het eerste bericht van een mutant had de grenzen dicht gemoeten, alleen nog reizen bij dringende reden en 10 dagen verplicht in overheidsquarantaine, niet thuis zonder toezicht.
Dat zeg je ook alleen omdat je er woont want er zit weinig logica in.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zijn voorbereid. Er zijn maatregelen. Nee, Nederland is niet onder een glazen stolp geplaatst en is er ook geen enkele indicatie dat dit nodig is.
En je kan als Nederland ook gewoon beginnen om je aan de regels te houden want volgens mij is de Britse variant niet in staat om 5 meter ver te springen. Maar goed, dat is allemaal te ingewikkeld, denk ik.
Ja, dat heb ik ze 100.000 keer horen zeggen, tot november en begin december. Er ging geen persco voorbij of Rutte benadrukte elke keer weer meerdere keren dat met een vaccin we terugkonden naar het oude normaal, weer knuffelen (met dat woordt steeds letterlijk), etc etc. De Jonge heeft dat ook 1000 keer gezegd.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We gaan niet terug naar normaal. Vergeet dat maar gewoon, dan kan het alleen maar meevallen. Dat ze er stoicijns hun mond over houden zegt gewoon genoeg. Heb jij ooit iemand van het kabinet horen zeggen dat we als iedereen een vaccin heeft gekregen teruggaan naar normaal? Ik niet. Het vaccin is een hoepeltje waar ze ons doorheen laten springen, ook daarna blijft 1.5 m en mondkapjes oa.
Licht aan het eind aan de tunnel houdt gewoon in dat er minder maatregelen zijn, dit zal per seizoen verschillend zijn. Hugo zei het gister ook al weer nadrukkelijk: MINDER maatregelen, niet geen maatregelen.
Dat is de situatie sinds eind December. Exact dit. Alleen geen overheidsquarantaine.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij het eerste bericht van een mutant had de grenzen dicht gemoeten, alleen nog reizen bij dringende reden en 10 dagen verplicht in overheidsquarantaine, niet thuis zonder toezicht.
Als de lockdown niet zwaar genoeg was om de R duurzaam onder de 1 te krijgen en er nog steeds veel bewegingen zijn zul je nog steeds meer besmettingen krijgen. Net als in NL waren bedrijven en alles ook gewoon open, dus hoe erg die tijdens de lockdown toe nam is onduidelijk. Sowieso heeft het VK een periode van versoepelingen gehad waarbinnen die variant wellicht veel besmettingen tot gevolg kan hebben gehad.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De Britse variant nam toe tijdens een lockdown...
Ik woon in Nederland, ik kijk uit over de weilanden op dit moment.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat zeg je ook alleen omdat je er woont want er zit weinig logica in.
Barakken of wooncontainers met toezicht, desnoods leegstaande hotels inrichten. Na 10 dagen mag je eruit. Luchtje scheppen mag, contact niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die eerste twee zijn er al, maar wat is een overheidsquarantaine?
Alleen is 'dringend' zo rekbaar als de vagina van Kim Holland.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is de situatie sinds eind December. Exact dit. Alleen geen overheidsquarantaine.
Dat is mensen in de gevangenis stoppen, dat lijkt me niet nodig. Waarom niet gewoon testen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Barakken of wooncontainers met toezicht. Na 10 dagen mag je eruit. Luchtje scheppen mag, contact niet.
Nou, vertel? Wat schort er aan die regels volgens jou?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alleen is 'dringend' zo rekbaar als de vagina van Kim Holland.
Er is gewoon niks geleerd, en dan zijn er nog mensen die lopen te kankeren op China dat ze te laat zouden hebben ingegrepen in januari. Zelfs met alle kennis van nu druipt de onmacht er vanaf. Overigens volkomen begrijpelijk want er spelen zoveel meer belangen dan alleen virusbestrijding. Maar die open grenzen dragen niet bepaald bij, of spelen het virus in elk geval behoorlijk in de kaart.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus zoals in China, Taiwan of Singapore bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Barakken of wooncontainers met toezicht, desnoods leegstaande hotels inrichten. Na 10 dagen mag je eruit. Luchtje scheppen mag, contact niet.
Uitzonderingen zouden zeldzaam moeten zijn, dat zijn ze niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, vertel? Wat schort er aan die regels volgens jou?
Zoals ik gisteren ook tegen @Gretzl zei: Nederland is de invoerhaven Europa in en uit voor veel andere Europese landen. Als je het hele land op slot gooit kan het grote gevolgen hebben voor andere landen, dus dat kun je niet zomaar in isolatie doen. Als onderdeel van Schengen heeft Nederland eigenlijk geen grenzen met de landen om Nederland heen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is gewoon niks geleerd, en dan zijn er nog mensen die lopen te kankeren op China dat ze te laat zouden hebben ingegrepen in januari. Zelfs met alle kennis van nu druipt de onmacht er vanaf. Overigens volkomen begrijpelijk want er spelen zoveel meer belangen dan alleen virusbestrijding. Maar die open grenzen dragen niet bepaald bij, of spelen het virus in elk geval behoorlijk in de kaart.
Zie de andere quote van mijn tweet. Daarom dus. Ik wil gewoon die garantie. Ik wordt hier nerveus van. En ik ben nog niet eens een complotdenker.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waarom wel? Stating the obvious etc.
Als je wil reizen, dan wel op dat niveau. Het virus springt niet zelf over het Kanaal, het komt mee met mensen die allemaal een excuus denken te hebben om te moeten reizen tijdens een pandemie. Met zo'n quarantaine ontmoedig je reizen en doe je ook daadwerkelijk iets om het te stoppen. Een "thuisquarantaine" zonder toezicht en waar je in contact kan komen met medebewoners is een farce. Leuk voor de bühne maar doet niets.quote:Op woensdag 13 januari 2021 12:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus zoals in China, Taiwan of Singapore bijvoorbeeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |