En hem ongestraft laten intimideren, laptops afpakken en laten dicteren welke delen van opgenomen interviews wel en niet uitgezonden mogen worden?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:20 schreef Harvest89 het volgende:
Geef dat ellendig stuk tuig toch geen aandacht meer joh.
Nee ik bedoel niet meer uitnodigen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En hem ongestraft laten intimideren, laptops afpakken en laten dicteren welke delen van opgenomen interviews wel en niet uitgezonden mogen worden?
Hij is toch de oprichter van 1 van de nieuwe omroepen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel niet meer uitnodigen.
Waarom zat hij daar bij Radio1? Om zijn zoveelste zwakbegaafde rapnummer te promoten?
Ziet er er ook heel onvriendelijk uit voor een interview. Hij had misschien niet zijn dag.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:29 schreef Hathor het volgende:
Die foto in de OP geeft eigenlijk prima weer om wat voor een psychopaat het hier gaat.
Ik had gewoon politie gebeld en de opname voortgezet met mijn telefoon.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:23 schreef Speekselklier het volgende:
het verschil tussen mijn en dijn is niet altijd duidelijk bij akwasi. Als journalist had ik hem twee nieuwe keuzes gegeven.
Natuurlijk is dit wel nieuws. Het is heel goed dat er duidelijk wordt gemaakt wat voor tuig die gast is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar gaat het toch over mandit is geen eens nieuws.
Het lijkt er inmiddels welhaast op dat het OM een bijzondere betekenis aan 'voorwaardelijk' erop na houdt als het betrekking heeft op deze 'woordkunstenaar'. Hij neemt in ieder geval nogal op bijzondere manier afstand van zijn eerdere uitspraak op de Dam. Althans, ik heb hem nog geen enkele keer daadwerkelijk horen zeggen dat hij afstand neemt van die zwarte piet uitspraak.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:22 schreef thedeedster het volgende:
Kijk, het niet vervolgen was natuurlijk voorwaardelijk.
https://www.google.nl/amp(...)over-zwarte-piet.amp
Ja ik vond die interviewer ook wel erg vissen. Maar akwasi ging wel heel snel van 0 naar 100quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:44 schreef Mikeytt het volgende:
Terechte actie van AkwasiDit was gewoon een naaistreek van de NPO
Die laptops pikken was gewoon bedoeld als voorschot op de herstelbetalingen waar hij als nazaat van slavenhandelaars recht op heeft. Maar ja de witte media willen hem natuurlijk weer niet begrijpen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:23 schreef Speekselklier het volgende:
het verschil tussen mijn en dijn is niet altijd duidelijk bij akwasi. Als journalist had ik hem twee nieuwe keuzes gegeven.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:44 schreef Mikeytt het volgende:
Iemand die een laptop pakt en boos wegloopt zou ik niet direct tuig noemen, vooral niet aangezien hij de laptop daarna gewoon teruggeeft. Eerder sneu. Voor de rest doet hij weinig schokkends en lijkt hij alleen maar wat door al die media aandacht. Geen idee waarom mensen dit interessant vinden om te lezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:37 schreef The_End het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit wel nieuws. Het is heel goed dat er duidelijk wordt gemaakt wat voor tuig die gast is.
Dus als iemand iets vraagt wat je niet wil mag je gaan stelen en bedreigen? Dat is nieuw voor me.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:44 schreef Mikeytt het volgende:
Hij vecht voornamelijk voor zijn centen, lekker subsidie slurpen. Die hele BLM zijn een stel doorgedraaide debielen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik neem aan dat Akwasi zich hiermee wel definitief gediskwalificeerd heeft.
Als zelfbenoemd uithangbord van Black Lives Matter en Omroep Zwart is het prima als je tegen discriminatie vecht, maar zijn agressieve, vijandige opvliegende karakter dragen niets bij aan het maatschappelijk debat.
Die gelijke rechten zijn er al. Het schort aan de uitvoering daarvan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En maar denken dat hij op deze manier een bijdrage levert aan gelijke rechten voor zijn achterban.
Wat een achterlijke debiel is het ook.
Ja dat was slimmer geweest inderdaad...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik had gewoon politie gebeld en de opname voortgezet met mijn telefoon.
Idd. Dit gedrag roept alleen maar meer racistische reacties op van de onderbuikroepers.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:27 schreef TheVulture het volgende:
Als zelfbenoemd uithangbord van Black Lives Matter en Omroep Zwart is het prima als je tegen discriminatie vecht, maar zijn agressieve, vijandige opvliegende karakter dragen niets bij aan het maatschappelijk debat.
Weer met 'sorry' weg willen komen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Akwasi pakt laptops van Radio 1 af en dwingt journalist opname te wissen na vraag over Dam-speech
Rapper Akwasi heeft afgelopen maand laptops van de crew van NPO Radio 1 afgepakt en presentator Hans van der Steeg gedwongen de opname van een gesprek met hem te verwijderen. Het ging volgens hem te veel over zijn omstreden speech op de Dam en hij liep boos weg. De zender spreekt van ‘kwalijke’ en ‘bedreigende’ intimidatie door een publiek figuur en zond het gesprek daarom vandaag alsnog uit.
[ afbeelding ]
Het interview, onderdeel van het programma Dit is de dag en opgenomen op 28 december, was bedoeld om met Akwasi terug te blikken op het jaar. Na enkele vragen over zijn speech op de Dam vroeg Akwasi aan Van der Steeg of dit ‘de kant’ was die hij op wilde gaan. Dat wilde Akwasi niet en hij eiste dat de opname verwijderd zou worden, omdat de journalist anders ‘een probleem’ met hem zou hebben.
‘Op dat moment trekt Akwasi alle stekkers uit de laptop van de technicus, klapt hem dicht en neemt de laptop onder zijn arm mee’, beschrijft Radio 1 op zijn website. ‘Daardoor stopt de opname. Daarna pakt hij ook de laptop van Hans en verlaat de kelder.’
Volgens Van der Steeg gebeurde toen het volgende: ,,Ik liep meteen achter hem aan en zei hem dat die laptops niet van hem zijn, maar Akwasi zei dat hij moest afkoelen en dat hij over vijf minuten terug zou zijn.” Hij kwam uiteindelijk een halfuur later terug en gaf de redactie twee opties. ,,Of je wist het gesprek van je laptop waar ik bij ben, of ik formatteer allebei de laptops”, zou hij hebben gezegd.
Onder druk van Akwasi verwijderde Van der Steeg uiteindelijk de opname. Hij had wel een tweede opname, die vandaag dus werd uitgezonden en nu op de website van de zender staat.
Akwasi wilde vandaag niet in de uitzending reageren op het incident, maar heeft wel zijn excuses aangeboden.
https://www.ad.nl/show/ak(...)dam-speech~a614c8a2/
Hoop het met je mee, maar denk het niet. Daar zorgen die blm'ers wel voor want die vonden die agressie heerlijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:27 schreef TheVulture het volgende:
Alle blm'ers vinden agressie heerlijk inderdaad. Aldus Red_85 die zijn postgedrag zou gaan verbeteren. Je begint al lekker genuanceerd zie ikquote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoop het met je mee, maar denk het niet. Daar zorgen die blm'ers wel voor want die vonden die agressie heerlijk.
Het gaat hier natuurlijk niet om diefstal, maar om het feit dat Akwasi het een goed idee lijkt om met intimidatie een hem onwelgevallig interview ongedaan te maken. Op zijn minst nieuwswaardig gezien de slachtofferrol die Akwasi pretendeert te zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Iemand die een laptop pakt en boos wegloopt zou ik niet direct tuig noemen, vooral niet aangezien hij de laptop daarna gewoon teruggeeft. Eerder sneu. Voor de rest doet hij weinig schokkends en lijkt hij alleen maar wat door al die media aandacht. Geen idee waarom mensen dit interessant vinden om te lezen.
Hij heeft gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Alle blm'ers vinden agressie heerlijk inderdaad. Aldus Red_85 die zijn postgedrag zou gaan verbeteren. Je begint al lekker genuanceerd zie ik
Staat in het artikel. Ze wilden met hem in gesprek blijvenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:02 schreef Fok-it het volgende:
Waarom wordt er door desbetreffende journalist niet gewoon aangifte gedaan trouwens?
Edit dit mag ik niet zeggenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:28 schreef Tengano het volgende:
Akwasie heeft een agressieprobleem blijkbaar.
Zegt ook wel wat over jou dat je dat gedrag normaal vindt. Jij pakt ook andersman spullen af als iets je niet zint, daarna ook even dreigen? Hij geeft die laptop alleen terug onder dreiging van, dus niet gewoon.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Iemand die een laptop pakt en boos wegloopt zou ik niet direct tuig noemen, vooral niet aangezien hij de laptop daarna gewoon teruggeeft. Eerder sneu. Voor de rest doet hij weinig schokkends en lijkt hij alleen maar wat door al die media aandacht. Geen idee waarom mensen dit interessant vinden om te lezen.
Omdat hij toch geen straf gaat krijgen, hebben we inmiddels wel gezien.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:02 schreef Fok-it het volgende:
Waarom wordt er door desbetreffende journalist niet gewoon aangifte gedaan trouwens?
Swaziland heet sinds een paar jaar Eswatini. Volgens eigen zeggen zodat men in het buitenland ze niet meer verwart met Zwitzerland.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
We geven Akwasi na deze bedreiging 2 opties:
Of zwarte Piet weer terug zonder gejank.
Of akwasi in een rubberbootje terug naar zwasiland.
Haha leuk feitje!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Swaziland heet sinds een paar jaar Eswatini. Volgens eigen zeggen zodat men in het buitenland ze niet meer verwart met Zwitzerland.
Dat zegt hij toch?quote:
Racist genoemd worden was in de jaren 80 nog eng maar in 2021 allang niet meer. Het is verworden tot een stopwoordje.quote:
Sylvana gaat daar een stuk beter mee om, maar helaas krijgen de grootste debielen de meeste aandacht.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:20 schreef Fugue het volgende:
Ik vond niet zoveel van Akwasi maar als ik een greep van de uitspraken in dit topic zie begrijp ik zijn woede steeds beter.
Beetje een kip/ei verhaal.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:20 schreef Fugue het volgende:
Ik vond niet zoveel van Akwasi maar als ik een greep van de uitspraken in dit topic zie begrijp ik zijn woede steeds beter.
Chronische aandachtsstoornis heeft hij.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:21 schreef beantherio het volgende:
Deze meneer heeft geestelijke problemen. Iemand zou hem tegen zichzelf moeten beschermen.
Sinds wanneer zit jij op fok?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:20 schreef Fugue het volgende:
Leuk hoe hij praat over onbegrip en misverstanden tussen uitersten in Nederland en dat zijn omroep dat kan helpen veranderen. Wat een bruggenbouwer vol zelfbeheersing is het toch ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:27 schreef TheVulture het volgende:
Waarschijnlijk wel maar dat kan hij wel hebben zei hij in dat gesprek voor hij boos werd, dus pak je moment.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:27 schreef superniger het volgende:
Ben ik te laat om een aquarium grap te maken?
ik forceer ook wel een beetje.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:20 schreef Fugue het volgende:
Klopt! Om de tegenpartij monddood te maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Racist genoemd worden was in de jaren 80 nog eng maar in 2021 allang niet meer. Het is verworden tot een stopwoordje.
Racistische gedachten nog wel. Ik niet, wel merk ik dat er vooroordelen insluipen. Als ik tegenwoordig drie negers tegenkom in een donker steegje ben ik bang dat ik de discussie over micro-agressie aan moet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
ik forceer ook wel een beetje.
Maar zonder gekheid heb ik nooit last gehad van racistische gedachten tot die figuren als Akwasi steeds meer platform krijgen. Die lui creëren echt racisme. Ze willen gewoon dat je ze die hoek indrukt.
Hij zit vast in een bepaald cultuurtje. Hij heeft het ook over wat hem overkomen is, ipv over wat hij gedaan heeft. Volgens mij was hij er toch echt zelf bij. Rare mentaliteit leidt tot raar woordgebruik, of woordkunst zo je wilt.quote:Heb je dat interview geluisterd? Op meerdere punten reageerde Akwasi enorm agressief op de erg milde interviewer.
Hij stelde slechts 2 vragen over het damoptreden waar meneer Akwasi ronduit verteld.
Zich besefte dat het tegen hem kan worden gebruikt en ineens gaat berdreigen.
Nou niet echt racistische gedachten. Heb ook zwarte vrienden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Racistische gedachten nog wel. Ik niet, wel merk ik dat er vooroordelen insluipen. Als ik tegenwoordig drie negers tegenkom in een donker steegje ben ik bang dat ik de discussie over micro-agressie aan moet.
[..]
Hij zit vast in een bepaald cultuurtje. Hij heeft het ook over wat hem overkomen is, ipv over wat hij gedaan heeft. Volgens mij was hij er toch echt zelf bij. Rare mentaliteit leidt tot raar woordgebruik, of woordkunst zo je wilt.
Waarom word je racistisch als 1 donkere vent iets raars doet? Denk dan dat het eerder iets latents heeft losgemaakt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar zonder gekheid heb ik nooit last gehad van racistische gedachten tot die figuren als Akwasi steeds meer platform krijgen. Die lui creëren echt racisme. Ze willen gewoon dat je ze die hoek indrukt.
Heb je dat interview geluisterd? Op meerdere punten reageerde Akwasi enorm agressief op de erg milde interviewer.
Hij stelde slechts 2 vragen over het damoptreden waar meneer Akwasi ronduit verteld.
Zich besefte dat het tegen hem kan worden gebruikt en ineens gaat berdreigen.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou niet echt racistische gedachten. Heb ook zwarte vrienden.
Maar bij Akwasi merk ik gewoon een enorme agressie komen opbubbelen.
Nee, ik ben niet van de onnozele clichématige drogredenen. Je komt er zelf mee aanzetten. Ik beticht je alleen van het gebruik van flauwekul argumenten, verder niets.quote:
Bij ons woonde er vroeger in het dorp ook zo'n zwarte.quote:
Ja nou dan ben ik een racist. Maakt jou dat beter dan mij?quote:
Ha alleen blanke vriendjes dus!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:54 schreef Chia het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet van de onnozele clichématige drogredenen. Je komt er zelf mee aanzetten.
Je gaat lekker zegquote:
Dat denk ik nooit ik zie gewoon iemand lopen wat hij of zij voor huidskleur heeft maakt me geen moer uit.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja nou dan ben ik een racist. Maakt jou dat beter dan mij?
Als er een zwarte man een kamer inloopt, denk jij dan heel even “goh die is zwart”. Dan maakt jou dat ook een racist.
Of andersom, “goh die is blank met paars haar”
Alleen bij Akwasi of kijk je eerst naar huidskleur en zie je daarna wel of je openstaat om die andere persoon een eerlijke kans te geven?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou niet echt racistische gedachten. Heb ook zwarte vrienden.
Maar bij Akwasi merk ik gewoon een enorme agressie komen opbubbelen.
Toch merk je binnen 0,1s de huidskleur op, bewust of onbewust heeft jouw onderbewustzijn al een keuze gemaakt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:57 schreef AlphaReturns het volgende:
[..]
Dat denk ik nooit ik zie gewoon iemand lopen wat hij of zij voor huidskleur heeft maakt me geen moer uit.
Dit persoontje zoekt gewoon aandacht gewoon negeren dan houdt het vanzelf op.
Merk hetquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoals gezegd: de term "racist" heeft tegenwoordig niet zoveel betekenis meer.
Ja okquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toch merk je binnen 0,1s de huidskleur op, bewust of onbewust heeft jouw onderbewustzijn al een keuze gemaakt.
Op de dam gaan staan tot geweld oproepen en daarmee massaal gejuich krijgen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Alle blm'ers vinden agressie heerlijk inderdaad. Aldus Red_85 die zijn postgedrag zou gaan verbeteren. Je begint al lekker genuanceerd zie ik
Ik zie hetquote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op de dam gaan staan tot geweld oproepen en daarmee massaal gejuich krijgen.
Steden platbranden en mensen intimideren en daarbij bijval krijgen op sociale media.daar is weinig genuanceerd aan.
Sorry, maar dit zijn feiten. Ik ga liever doen hier, want ik ga niet reageren op deze persoonlijke aanval van jou. Maar ga me niet weerhouden van feiten fok it.
Dat geloof ik wel. Je bent er zelf debet aan door die term zo frivool te gebruiken.quote:
Dat zijn alle blm-demonstranten? Jij zou toch ook zo reageren als ik zeg dat we eergisteren alle Trump supporters zagen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op de dam gaan staan tot geweld oproepen en daarmee massaal gejuich krijgen.
Steden platbranden en mensen intimideren en daarbij bijval krijgen op sociale media.daar is weinig genuanceerd aan.
Sorry, maar dit zijn feiten. Ik ga liever doen hier, want ik ga niet reageren op deze persoonlijke aanval van jou. Maar ga me niet weerhouden van feiten fok it.
Volgens mij is het gewoon diefstal en chantage?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:48 schreef probeer het volgende:
Ik snap niet helemaal waarom die lui dan toegeven aan zijn dreigement. Je belt toch meteen de politie op het moment dat hij met die dingen wegloopt? Wat een 'ik ben bang voor conflict' onzin van die lui.
Jep. Want geen 2 benen naar voren reactiequote:
Waar blijft de afkeuring dan van blm'ers om de gewelds opruiende taal en daden van aquarium?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zijn alle blm-demonstranten? Jij zou toch ook zo reageren als ik zeg dat we eergisteren alle Trump supporters zagen?
HoopIk wens dat het OM alsnog in actie komt, ongeacht wat de EO wel of niet doet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:59 schreef Luckyseven het volgende:
Hopelijk doet de EO aangifte, deze loser kan niet eeuwig de hand boven het hoofd gehouden blijven worden.
Tsja. Ik vind ook niet dat alle moslims zich hoeven uit te spreken als een terrorist een aanslag pleegt en zich moslim noemt. Je kan ook gewoon aannemen dat er genoeg gematigden zijn, aan beide kanten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar blijft de afkeuring dan van blm'ers om de gewelds opruiende taal en daden van aquarium?
Zat trumpsupporters die het wel afgekeurd hebben
quote:
Een even klassieke als laaghartige tactiek om diegenen die het probleem benoemen te verwijten het probleem te veroorzaken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij het gedrag van Trump al afgekeurd? Of van zijn oud advocaat Lin die iets zei over Pence? Van Gulliani?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar blijft de afkeuring dan van blm'ers om de gewelds opruiende taal en daden van aquarium?
Zat trumpsupporters die het wel afgekeurd hebben
Zat fok it, zat.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tsja. Ik vind ook niet dat alle moslims zich hoeven uit te spreken als een terrorist een aanslag pleegt en zich moslim noemt. Je kan ook gewoon aannemen dat er genoeg gematigden zijn, aan beide kanten.
Kan me voorstellen in de 10 topics en dus 3000 posts.. maar laat dat daar blijven. Ander onderwerpquote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij het gedrag van Trump al afgekeurd? Of van zijn oud advocaat Lin die iets zei over Pence? Van Gulliani?
Ik heb het niet gezien. Typisch hoor
Ongemakkelijke problemen waar Akwasi zelf klaarblijkelijk onderdeel van uitmaakt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een even klassieke als laaghartige tactiek om diegenen die het probleem benoemen te verwijten het probleem te veroorzaken.
Dat gezegd hebben is Akwasi bij tijd en wijle een behoorlijke pannenkoek en is dit gedrag gewoon onacceptabel. Desondanks zegt hij af en toe best wat zinnigs, maar het is natuurlijk veel makkelijker om weer tegen stelende negers te ageren dan om het over ongemakkelijke problemen te hebben.
Ongemakkelijke iets overdreven problemen. Vooral hier in NL waar de rassenproblematiek zoals in de vs voor wordt gedaan nooit is geweest maar door figuren als aquarium wel worden voorgedaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:10 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ongemakkelijke problemen waar Akwasi zelf klaarblijkelijk onderdeel van uit maakt.
Het is inderdaad vrij vervelend als mensen de racisme-kaart trekken als je aanspreekt op een houding en gedrag welke geen hol met huidskleur of achtergrond te maken heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:59 schreef Tengano het volgende:
Ik kijk niet zo naar iemand zijn huidskleur wel naar iemand zijn houding. En als die mij niet bevalt dan is de deur alvast dicht.
Mee eensquote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ongemakkelijke iets overdreven problemen. Vooral hier in NL waar de rassenproblematiek zoals in de vs voor wordt gedaan nooit is geweest maar door figuren als aquarium wel worden voorgedaan.
Dat zet bij veel mensen bij voorbaat kwaad bloed. En terecht. Want er is bijna geen toleranter land naar 'anderen' dan NL.
Denk dat die gasten van die artikel 12 procedure wel weer meer munitie hebben nu.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:07 schreef Chia het volgende:
[..]
Hoop dat het OM alsnog in actie komt, ongeacht wat de EO wel of niet doet.
Ik hoop dat ik een staatslot vind en daarmee de hoofdprijs win.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:15 schreef Chia het volgende:
[..]
Jij hoopt van niet? Lol.
Hopen is in deze context iets anders dan reëel achten. Ik spreek enkel mijn wens uit.
Wellicht. In elk geval lijkt het erop dat er behoorlijk wat users in dit topic ook deel zijn van dat probleem, maar ondertussen enkel in staat blijken om (heel vocaal) naar de splinter in andermans oog te wijzen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:10 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ongemakkelijke problemen waar Akwasi zelf klaarblijkelijk onderdeel van uitmaakt.
Succes, ik begrijp uit deze context dat je een wens uitspreekt en mocht ik daarover twijfelen vraag ik eerst hoe je het bedoelt ipv gelijk conclusies te trekken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik een staatslot vind en daarmee de hoofdprijs win.
Dat denk ik ook. Echter zie ik het niet over zwarte mensen gaan, maar over de persoon Akwasi zelf, en dat laatste vind ik geheel terecht. Ik denk dat de vraag of hij al dan niet de juiste persoon is in deze discussie wel terecht is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wellicht. In elk geval lijkt het erop dat er behoorlijk wat users in dit topic ook deel zijn van dat probleem, maar ondertussen enkel in staat blijken om (heel vocaal) naar de splinter in andermans oog te wijzen.
Hij is er ingetuind, de vuile leugenaarquote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:33 schreef Jemoederniet het volgende:
Prima vraag van de journalist, of Akwasi zijn speech had voorbereid. Wat hij dus schoorvoetend toegeeft. Maar dan blijft er niets over van het verhaal dat hij zich een beetje te veel liet opzwepen door het publiek. Zal zeker meegewogen hebben bij de beslissing van het OM om hem niet te vervolgen.
En terecht!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:34 schreef Eightyone het volgende:
O jee, weer munitie voor de Akwasi-haters in m'n omgeving.
Zodra dat hoofd op het scherm verschijnt, verandert de sfeer meteen.
De users die hier het hoogste woord voeren zijn (toevalligerwijs?) precies dezelfde users die in de verschillende racisme-topics heel hard roepen dat racisme niet bestaat zonder daarvoor met argumenten te komen die het niveau "zwarte piet is zwart" ontstijgen. Dan is het natuurlijk heel handig dat Akwasi zichzelf gigantisch voor lul zet door zich zo te gedragen, want dan kan je meteen de legitimiteit van al zijn uitspraken onderuit vegen. Komt dat even goed uit!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:28 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Echter zie ik het niet over zwarte mensen gaan, maar over de persoon Akwasi zelf, en dat laatste vind ik geheel terecht. Ik denk dat de vraag of hij al dan niet de juiste persoon is in deze discussie wel terecht is.
Klopt. Ik weet dat toen de mondkapjes in de trein net verplicht werden, ik een (negroide man/neger/donkere man/of vul zelf maar in) aansprak toen hij geen mondkapje droeg. Die werd ook gelijk pissed en ik was ook gelijk een racist. Gewoon bezopen; dan heb je gewoon een kronkel in je hoofd vergelijkbaar met die van Akwasie. Een minderwaardigheidscomplex, triest, maar hou dat svp bij jezelf.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is inderdaad vrij vervelend als mensen de racisme-kaart trekken als je aanspreekt op een houding en gedrag welke geen hol met huidskleur of achtergrond te maken heeft.
Ja hoor open deuren intrappen mag gerust, volgens mij is niemand hier dat met je oneens.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:42 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind het gewoon een grote aandachtshoer en een klootzak. Mag dat, of niet?
Megalomaan mannetje is hetquote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:42 schreef Lavenderr het volgende:
Als dat klopt dan begrijp ik waar je vandaan komt. Daar zul je alleen wat langer voor mee moeten draaien denk ik, want dat is mij nooit opgevallenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De users die hier het hoogste woord voeren zijn (toevalligerwijs?) precies dezelfde users die in de verschillende racisme-topics heel hard roepen dat racisme niet bestaat zonder daarvoor met argumenten te komen die het niveau "zwarte piet is zwart" ontstijgen. Dan is het natuurlijk heel handig dat Akwasi zichzelf gigantisch voor lul zet door zich zo te gedragen, want dan kan je meteen de legitimiteit van al zijn uitspraken onderuit vegen. Komt dat even goed uit!
Prima om het over de misstappen van Akwasi te hebben hoor (niet meer dan terecht), maar dan moet je 't ook aandurven om een discussie over de inhoud van zijn boodschap te voeren.
Ja hoor dat mag.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:42 schreef Lavenderr het volgende:
Iet als een rode lap voor een stier. Wat ik ook niet snap, maar niet alles hoef je te snappen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:49 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Ja hoor dat mag.
Of hij wit, zwart, geel, inuït of marsmannetje is doet er niets aan af.
Ik snap alleen niet waarom hij nog zoveel aandacht krijgt.
Pas maar op, straks krijg je nog het anno 2021 meest geprinte etiketje op je voorhoofd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:53 schreef ootjekatootje het volgende:
![]()
Als die wit was zou ik zeggen stuk stront.
Mooi man die tweede opname en chapeau voor de programmamakers.
Prima, als dat tijdens een tuinfeest met veel vrienden en het spelletje “wie ben ik” is. Lijkt me heerlijk!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:55 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Pas maar op, straks krijg je nog het anno 2021 meest geprinte etiketje op je voorhoofd.
Omdat hij dingen zegt die mensen niet graag horen. Nederland is verdomme een tolerant land, racisme bestaat niet, en o-wee als je iets anders beweertquote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:49 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Ja hoor dat mag.
Of hij wit, zwart, geel, inuït of marsmannetje is doet er niets aan af.
Ik snap alleen niet waarom hij nog zoveel aandacht krijgt.
Ff dimmen hé, zijn voorouders hadden aanzien. Weet jij niet hoe groot hun exportbedrijf was?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:03 schreef Tengano het volgende:
Akwasi: "Ik heb inmiddels een enorm dikke huid."
Het ontbreekt die jongen volledig aan zelfinzicht. Zit zich aan het begin van dat interview al heel groot te maken. En de werkelijkheid is dat hij dus hele lange tenen heeft en het incasseringsvermogen van een ventieldopje.
Precies. Klaar ermee. Oprotten met die gast. Hij heeft zich wat mij betreft gediskwalificeerd.quote:
Ik zie dat helemaal niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wellicht. In elk geval lijkt het erop dat er behoorlijk wat users in dit topic ook deel zijn van dat probleem, maar ondertussen enkel in staat blijken om (heel vocaal) naar de splinter in andermans oog te wijzen.
Hij is naar voren geschoven door die randdebiel van een Mitchel Esajasquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:07 schreef ootjekatootje het volgende:
En weet je, ik denk echt dat het best een aardige gast is.
Maar altijd zo boos enzo.
Nee, zolang die lockdown hier duurt is het prima entertainment. Geef hem zendtijd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:09 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Precies. Klaar ermee. Oprotten met die gast. Hij heeft zich wat mij betreft gediskwalificeerd.
Ik denk dat de gemiddelde blanke helemaal niet zo negatief over zwarten waren .quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zie dat helemaal niet.
Ik
Zie zelf zowel op het werk als in de stad dat pak m beet 10-15 jaar geleden er veel relaxter met elkaar werd omgegaan. Als er al racisme naar negers was is mij dat nooit opgevallen. Nu is alles beladen en lijkt de afstand groter dan ooit.
Wie zet dan die splinter in welk oog?
Of hebben we het mis en werd er stiekem smerig gediscrimineerd?
Nee het verschil met nu en toen is dat zwarten zich een slachtofferschap hebben laten aanpraten en daardoor ervaren ze nu continu racisme.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zie dat helemaal niet.
Ik
Zie zelf zowel op het werk als in de stad dat pak m beet 10-15 jaar geleden er veel relaxter met elkaar werd omgegaan. Als er al racisme naar negers was is mij dat nooit opgevallen. Nu is alles beladen en lijkt de afstand groter dan ooit.
Wie zet dan die splinter in welk oog?
Of hebben we het mis en werd er stiekem smerig gediscrimineerd?
Klopt, dat geldt nu vooral t.a.v. bepaalde Arabische landen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:11 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde blanke helemaal niet zo negatief over zwarten waren .
Nee, klopt. Maar sinds BLM- crisis waarin een Surinaamse vriendin ons schuimbekkend even vertelde hoe racistisch Nederlanders zijn, is er zeker wel wat veranderd in de normale omgang.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:11 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Stukje natuur denk. Die Mitchel Esajas, Gloria Wekker enzo, dat soort mensen trekt vooral zwarten aan. En dat soort lui zijn blanken haters puur sang. Verder hebben ze ook geen zwarte voorbeelden in de Nederlandse politiek.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar sinds BLM- crisis waarin een Surinaamse vriendin ons schuimbekkend even vertelde hoe racistisch Nederlanders zijn, is er zeker wel wat veranderd in de normale omgang.
Zegt ze van de week dat ze ons mist en vroeg ze poeslief wat er was.
Heb haar gewoon verteld dat wat zei ons verweet in juni, niemand tegen vriendinnen zegt. Einde vriendschap dus. Onze vriendschap was gebaseerd op gelijkwaardigheid en dezelfde interesses, niet op kleur.
Nooit geweest, dat heeft zij er eigenhandig ingegooid.
50 jaar geleden zag je ook op social media nergens racistische opmerkingen. Nederland was gewoon tolerant, maar dat wordt wel minder met dit soort gezeik.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:11 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Door types zoals jij die alleen maar even in het topic komen om een paar keer racist te roepen zonder enige onderbouwing of redenering.quote:
Ronaldinho is toch niet zwart?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:26 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Stukje natuur denk. Die Mitchel Esajas, Gloria Wekker enzo, dat soort mensen trekt vooral zwarten aan. En dat soort lui zijn blanken haters puur sang. Verder hebben ze ook geen zwarte voorbeelden in de Nederlandse politiek.
Je ziet het vaak bij voetbal ook, de idiolen van zwarte kinderen zijn vaak zwart. Zoals, Ronaldinho, Lukaku, Henry, Vieira etc. Bij blanken zijn ze vaak blank, keuze genoeg.
Akwasi doet iets belachelijks -> men veroordeelt hem daarvoor -> Akwasi heeft gelijk en Nederlanders zijn racistenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:20 schreef Fugue het volgende:
Denk je dat pedofilie ook bestaat omdat sommige mensen al snel pedo roepen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Door types zoals jij die alleen maar even in het topic komen om een paar keer racist te roepen zonder enige onderbouwing of redenering.
50 jaar geleden zag je sowieso geen reacties op sociale media.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
50 jaar geleden zag je ook op social media nergens racistische opmerkingen. Nederland was gewoon tolerant, maar dat wordt wel minder met dit soort gezeik.
De werkelijkheid is dat Akwasi nog nooit iets zinnigs heeft gezegd. Maar het is natuurlijk veel makkelijk om net te doen alsof dat wel zo is en dan mensen racisten noemen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Een even klassieke als laaghartige tactiek om diegenen die het probleem benoemen te verwijten het probleem te veroorzaken.
Dat gezegd hebbende is Akwasi bij tijd en wijle een behoorlijke pannenkoek en is dit gedrag gewoon onacceptabel. Desondanks zegt hij af en toe best wat zinnigs, maar het is natuurlijk veel makkelijker om weer tegen stelende negers te ageren dan om het over ongemakkelijke problemen te hebben.
Zijn boodschap heeft geen inhoud.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De users die hier het hoogste woord voeren zijn (toevalligerwijs?) precies dezelfde users die in de verschillende racisme-topics heel hard roepen dat racisme niet bestaat zonder daarvoor met argumenten te komen die het niveau "zwarte piet is zwart" ontstijgen. Dan is het natuurlijk heel handig dat Akwasi zichzelf gigantisch voor lul zet door zich zo te gedragen, want dan kan je meteen de legitimiteit van al zijn uitspraken onderuit vegen. Komt dat even goed uit!
Prima om het over de misstappen van Akwasi te hebben hoor (niet meer dan terecht), maar dan moet je 't ook aandurven om een discussie over de inhoud van zijn boodschap te voeren.
Ik denk dat de grens is bereikt mbt immigratie. Er zal assimilatie moeten plaatsvinden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
50 jaar geleden zag je ook op social media nergens racistische opmerkingen. Nederland was gewoon tolerant, maar dat wordt wel minder met dit soort gezeik.
Hij heeft toch kroeshaarquote:
Waar heb je het over? Ik reageer op het feit dat de term racist niet zoveel betekenis meer heeft, niet dat er geen racisten meer zijn ofzo.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk je dat pedofilie ook bestaat omdat sommige mensen al snel pedo roepen?
Precies, wij moet gewoon ook aan eerwraak gaan doen enzoquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:35 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ik denk dat de grens is bereikt mbt immigratie. Er zal assimilatie moeten plaatsvinden.
Ik zie hem niet als een soort woordvoerder voor zwarte mensen. Dat zou niemand moeten doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:37 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Maargoed. Het komt er nu dus gewoon op neer dat Akwasi de onterechte vooroordelen over zwarte mensen bevestigd.
Ik zou echt balen van hem als ik een persoon van kleur was geweest
Nee. Er wordt geclaimt dat racistische gevoelens opgewekt worden doordat mensen snel racismekaart trekken. Als dat het geval is moet je je afvragen of het zoals al eerder gestelt in het topic niet latent isquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij heeft toch kroeshaar
[..]
Waar heb je het over? Ik reageer op het feit dat de term racist niet zoveel betekenis meer heeft, niet dat er geen racisten meer zijn ofzo.
Niet echt. Hij heeft erg krullend haar. Wat bijvoorbeeld veel Marokkanen ook hebben.quote:
Akwasi is eigenlijk best onbetrouwbaar en alles behalve straight.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:38 schreef Sunri5e het volgende:
Het werd hem te heet onder de voeten: Hij heeft beaamd dat hij zijn Damspeech uit het hoofd leerde. Dus niet werd meegesleept door het moment, de sfeer. Dit is tegenstrijdig met wat hij in de periode na de speech heeft verteld (en wellicht bij het OM heeft verklaard).
Ik ook niet, maar zo ziet (of zag) hij zichzelf wel. En zo ziet hij omroep zwart ook (letterlijk zo gezegd) waar hij toch het gezicht van wil zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zie hem niet als een soort woordvoerder voor zwarte mensen. Dat zou niemand moeten doen.
Klopt, denk 60% Afrikaans ofzo, misschien zelfs minder. Heeft ook niet echt kroes haar. Maar dan nog, huidskleur is zwart.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ronaldinho is toch niet zwart?
Dat is meer een mix Latijns en Indiaans of zo.
Kut op dirk ditquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies, wij moet gewoon ook aan eerwraak gaan doen enzo
Een soort Thierry; ook fout om bepaalde idealen te vertegenwoordigen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Beetje jammer dat deze roekeloze clown zichzelf heeft uitgeroepen als boegbeeld voor oa BLM.
Hoort bij zijn napoleoncomplex.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:40 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar zo ziet (of zag) hij zichzelf wel. En zo ziet hij omroep zwart ook (letterlijk zo gezegd) waar hij toch het gezicht van wil zijn.
Thierry is wel even een stapje verder dan Akwasi, want die lijkt me gewoon verongelijkt boos, bij Thierry zit er veel meer achter.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Een soort Thierry; ook fout om bepaalde idealen te vertegenwoordigen.
Jawel, een racistische.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zijn boodschap heeft geen inhoud.
In feite onderdrukt hij blanke mensen, en eigenlijk kun je dat in feite zelfs weghalen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jawel, een racistische.
Mensen met een bepaalde huidskleur mogen zich niet zwart schminken. Niks racistischer dan mensen met een bepaalde huidskleur zaken ontzeggen. Jij bent blank dus jij mag dat niet. Echt he.
Daarbij keuren mensen met eenzelfde gedachtegoed als hij het goed dat blanke mensen achteraan moeten gaan zitten.
Een en al racisme.
Dat laatste is inderdaad iets waarvan het me opvalt dat er zo makkelijk aan voorbij is gegaan. Dat was inderdaad een heel klassiek voorbeeld van racisme, ook al zullen ze als weerwoord hebben dat het demonstratief was.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jawel, een racistische.
Mensen met een bepaalde huidskleur mogen zich niet zwart schminken. Niks racistischer dan mensen met een bepaalde huidskleur zaken ontzeggen. Jij bent blank dus jij mag dat niet. Echt he.
Daarbij keuren mensen met eenzelfde gedachtegoed als hij het goed dat blanke mensen achteraan moeten gaan zitten.
Een en al racisme.
Gaat niet gebeuren, die zien dit gewoon als de zoveelste uiting van het systematische racisme in de Nederlandse media.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:45 schreef -XOR- het volgende:
Als die overige BLM-figuren wel snugger zijn duwen ze Akwasi wat naar achter.
Maar die laat zijn trots niet aan de kant gezet worden. Voor die trots zou hij liever een rel laten ontstaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:45 schreef -XOR- het volgende:
Als die overige BLM-figuren wel snugger zijn duwen ze Akwasi wat naar achter.
Mooi man, laat ze het maar uitleggen, ik pak alvast de popcorn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, die zien dit gewoon als de zoveelste uiting van het systematische racisme in de Nederlandse media.
Ozcan Alkyol zei het al, die intern ruzie maken. Beetje zoals FVD en DENK. Die figuren zitten vooral voor zichzelf, megalomaan dus.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:50 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Maar die laat zijn trots niet aan de kant gezet worden. Voor die trots zou hij liever een rel laten ontstaan.
Dus met de poging Akwasi wat verder naar achteren te schuiven schieten ze ook zichzelf weer in de voet.
Krullend omdat ie het zo lang laat groeien met een soort gel of weet ik het wat. Als je goed kijkt naar foto's van hem met kort haar is het gewoon kroeshaar. Marokkanen hebben dat inderdaad ook... maar dat is logisch want ze komen uit Afrika.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet echt. Hij heeft erg krullend haar. Wat bijvoorbeeld veel Marokkanen ook hebben.
Maakt verder ook geen drol uit.
Eigenlijk als er dan toch een boegbeeld van BLM moet zijn, dan hadden we geen betere kunnen wensen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:55 schreef Scorpie het volgende:
Je zal maar BLM aanhanger zijn en dit als uithangbord hebben.
Een rappende gewelddadige laptop-stelende neger die de benen neemt, hoe rolbevestigend wil je het hebben.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Eigenlijk als er dan toch een boegbeeld van BLM moet zijn, dan hadden we geen betere kunnen wensen.
Vergeet niet dat hij een willekeurige zwartepiet (vaak gespeeld door lieve meisjes) in elkaar wil trappen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een rappende gewelddadige laptop-stelende neger die de benen neemt, hoe rolbevestigend wil je het hebben.
Nog beter.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:55 schreef Scorpie het volgende:
Je zal maar BLM aanhanger zijn en dit als uithangbord hebben .
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:27 schreef TheVulture het volgende:
Als zelfbenoemd uithangbord van Black Lives Matter en Omroep Zwart is het prima als je tegen discriminatie vecht, maar zijn agressieve, vijandige opvliegende karakter draagt niets bij aan het maatschappelijk debat.
Dit denk ik ookquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:38 schreef Sunri5e het volgende:
Het werd hem te heet onder de voeten: Hij heeft beaamd dat hij zijn Damspeech uit het hoofd leerde. Dus niet werd meegesleept door het moment, de sfeer. Dit is tegenstrijdig met wat hij in de periode na de speech heeft verteld (en wellicht bij het OM heeft verklaard).
Voor een normaal persoon die voor een baas werkt, of afhankelijk is van schnabbels en klussen is dit erg schadelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:27 schreef TheVulture het volgende:
Als zelfbenoemd uithangbord van Black Lives Matter en Omroep Zwart is het prima als je tegen discriminatie vecht, maar zijn agressieve, vijandige opvliegende karakter draagt niets bij aan het maatschappelijk debat.
?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:46 schreef Redbullkid het volgende:
Akwasi heeft in dit opzicht gewoon gelijk. Gewoon deleten die hap.
Dat hij het uiteindelijk alsnog uitzend zonder toestemming is misselijkmakend.
Ik ben geen fan van Akwasi door die zwarte Piet en racisme ongein. Maar ik snap hem wel.
Goeie vraag, met name de definitie voor 'we'.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:20 schreef ikheetmartijn het volgende:
Waarom maken we dom kutvolk belangrijk?
Eigenlijk iedereen die hier al post niet? (ja incluus ikzelf)quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Goeie vraag, met name de definitie voor 'we'.
Hij spoort niet idd. Maar in dit geval geef ik hem ook gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
?
Akwasi stemt toe om geinterviewd te worden.
Op dat moment is hij toch zelf verantwoordelijk voor zijn woorden?
Als hij zich realiseert dat hij weer iets stoms gezegd heeft probeert hij dat op onrechtmatige wijze ongedaan te maken.
Die man spoort niet. Woke up!
Waarom?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:32 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Hij spoort niet idd. Maar in dit geval geef ik hem ook gewoon gelijk.
Sjoukje, lieve schat; nee, dat gaat niet gebeuren. Ook niet als je 2 vingers geeft 😘quote:Op zaterdag 9 januari 2021 03:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Als we nu gewoon stoppen met zwarte piet, houdt deze meneer dat op met zeuren?
Nope, Sinterklaas moet in z'n geheel weg, en als ie dit voor elkaar heeft, dan richt ie z'n pijlen op de kerstman en paashaas.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 03:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Als we nu gewoon stoppen met zwarte piet, houdt deze meneer dat op met zeuren?
Dit ja ik snap er ook geen klote van al die media hype rond dat rand figuurquote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:42 schreef AlphaReturns het volgende:
Iedereen zou deze idioot compleet links moeten laten liggen.
Beetje de linguïstische variant van Karel Appel.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 02:38 schreef VanKuikeren het volgende:
Wel bijzonder dat een zelfbenoemd woordkunstenaar zo slecht uit zijn woorden komt.
"Ik heb een dikke huid, maar ben ook een olifant." Tamelijk avant-gardistisch.
Ik denk dat dat in alle redelijkheid ook besproken had kunnen worden. Maar die redelijkheid is door de heer Akwasi zelf de nek omgedraaid.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:11 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik vind dat je zelf moet kunnen bepalen wat word gepubliceerd en wat niet.
Ingezonden brieven in de krant.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
50 jaar geleden zag je sowieso geen reacties op sociale media.
Als de omroep niet door gaat dan mag Akwasi al het betaalde contributiegeld in eigen zak steken. Hij wordt er zelf hoe dan ook beter van.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:10 schreef Hexagon het volgende:
Mooi dat de ware aard van deze man even publiek wordt uitgezonden.
Lijkt me ook een prima reden om omroep Zwart te weigeren zolang hij er bij betrokken is, als ze al genoeg betalende leden hebben.
Dat geld is van de vereniging dus dat mag niet zomaarquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als de omroep niet door gaat dan mag Akwasi al het betaalde contributiegeld in eigen zak steken. Hij wordt er zelf hoe dan ook beter van.
Dat deze vent een woordkunstenaar wordt genoemd, daar beledig je iemand als Kees van Kooten (en Wim de Bie) toch zwaar mee?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:36 schreef Tengano het volgende:
Ik zit af en toe stukje van dat interview te luisteren. En dat begrip woordkunstenaar komt op mij meer over als een leugenaar en een fantast zoals Akwasie dat belichaamt.
Ik vraag me af of Akwasi überhaupt weet wie dat zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat deze vent een woordkunstenaar wordt genoemd, daar beledig je iemand als Kees van Kooten (en Wim de Bie) toch zwaar mee?
Het zwarte schaap van de kudde.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 06:44 schreef Sunri5e het volgende:
Hopelijk zetten ze deze wolf in schaapskleren nu achter slot en grendel.
Met andere woorden: je hebt het niet zo op persvrijheid en vrije nieuwsgaring.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:11 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dit is de enige juiste analyse. Daarom zou hij ook strafrechtelijk gecorrigeerd moeten worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:10 schreef Qarrad het volgende:
Kunnen we ophouden met verbaasd te doen over het gedrag van deze man? Dit soort narcistische figuren die zich vermommen met een goede zaak zijn te vaak bevestigd in hun gedrag of er zelfs om geprezen om nu nog te accepteren dat het niet zo gaat zoals ze willen. Hij laat precies hetzelfde gedrag zien als eerst simpelweg omdat het hem altijd ergens bracht.
Dat iemand het überhaupt uit zijn strot krijgt dat "hij even 5 minuten moet afkoelen" voordat hij een ander zijn eigendom terug wil geven geeft al aan dat hij geen enkel besef meer heeft van hoe je normaal met mensen om moet gaan. Voor hem is het hebben van een emotie genoeg reden tot wangedrag, intimidatie en nu dus het afnemen van spullen.
Stukje opvoeding, stukje tijdgeest, stukje persoonlijkheidsstoornis.
Ik ben niet voor akwalskie maar ik zet wel vraagtekens bij "vrije pers".quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:51 schreef Zwarte_Piet het volgende:
[..]
Met andere woorden: je hebt het niet zo op persvrijheid en vrije nieuwsgaring.
Wat een simpel en nietszeggend standpunt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:55 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Ik ben niet voor akwalskie maar ik zet wel vraagtekens bij "vrije pers".
Duh! Dan kan hij helemaal zeggen wat hij wil zonder consequenties. Daarna gewoon ontkennen en verbieden dat het wereldkundig gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:11 schreef Redbullkid het volgende:
Wat mij ook opviel aan dat gesprek is dat hij het zelf over soorten mensen heeft. Zoals witte en zwarte mensen. Lekker inclusief verwoordquote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:10 schreef Qarrad het volgende:
Kunnen we ophouden met verbaasd te doen over het gedrag van deze man? Dit soort narcistische figuren die zich vermommen met een goede zaak zijn te vaak bevestigd in hun gedrag of er zelfs om geprezen om nu nog te accepteren dat het niet zo gaat zoals ze willen. Hij laat precies hetzelfde gedrag zien als eerst simpelweg omdat het hem altijd ergens bracht.
Dat iemand het überhaupt uit zijn strot krijgt dat "hij even 5 minuten moet afkoelen" voordat hij een ander zijn eigendom terug wil geven geeft al aan dat hij geen enkel besef meer heeft van hoe je normaal met mensen om moet gaan. Voor hem is het hebben van een emotie genoeg reden tot wangedrag, intimidatie en nu dus het afnemen van spullen.
Stukje opvoeding, stukje tijdgeest, stukje persoonlijkheidsstoornis.
Het is allang bekend dat vooral donkere mensen racistisch zijn. Vooral zij maken onderscheid op basis van huidskleur. Zij hebben het over zwart-wit.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:30 schreef kanovinnie het volgende:
Wat mij ook opviel aan dat gesprek is dat hij het zelf over soorten mensen heeft. Zoals witte en zwarte mensen. Lekker inclusief verwoord
Omdat de pers niet vrij is? Het staat je volledig vrij om een opleiding journalistiek te volgen en vervolgens een eigen krant/zender/pamflet/blog te beginnen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:55 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Ik ben niet voor akwalskie maar ik zet wel vraagtekens bij "vrije pers".
De inhoud van zijn boodschap? Dat het virus op die dag even niet belangrijk was? Terwijl het land daarvoor op slot zat, zorgverleners zich het vuur uit de sloffen hebben gelopen en de horeca 100 meter verderop genoodzaakt is op allerlei maatregelen te nemen om de verspreiding van het virus tegen te gaan? En Akwasi vindt het even belangrijker om een veelpleger, die verzet bood tijdens zijn arrestatie, te gebruiken als aanleiding om zijn haat naar de Nederlandse samenleving uit te dragen voor 10.000 aanwezigen en een groot risico te nemen dat hierdoor het virus weer direct om zich heen zou grijpen? Dan zeggen dat Black Lives Matter? Ik zie vooral de Zwarte Dood die op de Dam is neergestreken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Los daarvan mag in dit geval op taalkundig gebied de lat blijkbaar wel laag (VMBO niveau) gelegd worden om voor woordkunstenaar door te gaan.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Akwasi überhaupt weet wie dat zijn.
Rappers (en zeker de Nederlandstalige mutatie) spreken over het algemeen niet bepaald de meest heldere lichten aan, dat de lat op taalkundig vlak niet al te hoog kan liggen mag dus wel duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Los daarvan mag in dit geval op taalkundig gebied de lat blijkbaar wel laag (VMBO niveau) gelegd worden om voor woordkunstenaar door te gaan.
Wel een bewijs dat in Nederland toch wel veel kansen aan iedereen worden gegeven......
Inderdaad, het is puur toeval dat blanke, heteroseksuele en witte mannen stelselmatig boven komen drijven. Rassenleer is namelijk afgeschoten dus dan blijft toeval over als factor toch?quote:
De meeste mensen in Nederland zijn blank. Dan is het inderdaad logisch dat de meeste functies bekleed worden door blanken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:53 schreef Qarrad het volgende:
Inderdaad, het is puur toeval dat blanke, heteroseksuele en witte mannen stelselmatig boven komen drijven. Rassenleer is namelijk afgeschoten dus dan blijft toeval over als factor toch?
Je wordt aan alle kanten tegengewerkt. En via de staatsmediakanalen zwart gemaakt. Cancel-culture zorgt ervoor dat de Bruna je krantje niet verkoopt. Youtube je wilt verbannen. Akasi je ziet als racist. De joden je zien als Nazi. En zie eerst maar eens aan geld te komen voor het drukken. En natuurlijk krijg je een openlijke negatieve review bij @Jinek van Beatrice de graaf van Landelijke terrorismebestrijding. Want een objectief geluid is natuurlijk te revolutionair en 'gevaarlijk'. Zo vrij is dit dus niet!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat de pers niet vrij is? Het staat je volledig vrij om een opleiding journalistiek te volgen en vervolgens een eigen krant/zender/pamflet/blog te beginnen.
Hartstikke vrij.
Ze willen hem zwart maken denk ik.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:18 schreef Hexagon het volgende:
Zo te zien willen we hem er bij Zwart uit gooien
Het gaat ook om een bovengemiddeld aantal en dan is het ook in Nederland niet in verhouding. Grofweg "de meeste" zeggen is te makkelijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:03 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste mensen in Nederland zijn blank. Dan is het inderdaad logisch dat de meeste functies bekleed worden door blanken.
In een overwegend zwart land, zitten zwarten op de hoogste posities.
In Saoedie Arabië is de sjeik de baas, geen blanke.
De meeste mensen in Nederland zijn blank. Dan is het inderdaad logisch dat de meeste functies bekleed worden door blanken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:53 schreef Qarrad het volgende:
Inderdaad, het is puur toeval dat blanke, heteroseksuele en witte mannen stelselmatig boven komen drijven. Rassenleer is namelijk afgeschoten dus dan blijft toeval over als factor toch?
Wat heeft geslacht en seksuele voorkeur ermee te maken?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat voor krantje wil jij dan gaan drukken joh?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:26 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Je wordt aan alle kanten tegengewerkt. En via de staatsmediakanalen zwart gemaakt. Cancel-culture zorgt ervoor dat de Bruna je krantje niet verkoopt. Youtube je wilt verbannen. Akasi je ziet als racist. De joden je zien als Nazi. En zie eerst maar eens aan geld te komen voor het drukken. En natuurlijk krijg je een openlijke negatieve review bij @:Jinek van Beatrice de graaf van Landelijke terrorismebestrijding. Want een objectief geluid is natuurlijk te revolutionair en 'gevaarlijk'. Zo vrij is dit dus niet!
Dat geld is niet van hem dus hij kan er geen aanspraak op maken. Uiteindelijk geldt gewoon het verenigingsrecht.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:26 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ze willen hem zwart maken denk ik.
Maar hij zit stevig in het zadel en op het geld van de omroep. Dus hij zal wel penningmeester blijven ofzo.
Hij kan zichzelf net zoals Weesie van Powned toch een flink salaris laten uitkeren? En daarnaast fikse onkostenvergoedingen etc.?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat geld is niet van hem dus hij kan er geen aanspraak op maken. Uiteindelijk geldt gewoon het verenigingsrecht.
Dat kan zolang ze hem er niet uit gooien.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:02 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf net zoals Weesie van Powned toch een flink salaris laten uitkeren? En daarnaast fikse onkostenvergoedingen etc.?
Linksom of rechtsom zal hij wel een flinke greep uit de pot nemen denk ik.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat geld is niet van hem dus hij kan er geen aanspraak op maken. Uiteindelijk geldt gewoon het verenigingsrecht.
Als dat op niet legitieme wijze gebeurt dan kunnen leden hem voor de rechter brengen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:14 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom zal hij wel een flinke greep uit de pot nemen denk ik.
Op legitieme redenen een greep uit de pot doen maakt het nog niet gerechtvaardigdquote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als dat op niet legitieme wijze gebeurt dan kunnen leden hem voor de rechter brengen.
Dan is het dus niet legitiemquote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:18 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Op legitieme redenen een greep uit de pot doen maakt het nog niet gerechtvaardigd
Leg eens uitquote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:33 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Snap je niet wat ik daarmee bedoel?
In coronatijd is het misschien een moeilijker verhaal, maar er zijn veel persoonlijke voordelen die je kunt wegschrijven onder ‘onkosten’.quote:
Nee oke, maar als Akwasi gaat lopen graaien dan moeten de leden van Zwart daar maar wat aan doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:46 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
In coronatijd is het misschien een moeilijker verhaal, maar er zijn veel persoonlijke voordelen die je kunt wegschrijven onder ‘onkosten’.
Dat maakt het nog niet geoorloofd, of ethisch verantwoord.
Hij kan de boel 'managen' en programma's maken en zichzelf een hoog salaris uitkeren. Dominique Weesie en Rutger Castricum deden hetzelfde.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:02 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf net zoals Weesie van Powned toch een flink salaris laten uitkeren? En daarnaast fikse onkostenvergoedingen etc.?
Ja tuurlijk, maar in hoeverre hebben zij daar zicht op? Vaak komen zulk soort dingen veel te laat naar boven.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee oke, maar als Akwasi gaat lopen graaien dan moeten de leden van Zwart daar maar wat aan doen.
Joh, over drie maanden komt hij weer met het een of ander in het nieuws.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Akwasi houdt voorlopig zijn mond
Akwasi heeft wederom spijt betuigd om zijn gedrag. De rapper kwam vrijdag opnieuw in opspraak toen bekend werd dat hij was weggelopen bij het NPO Radio 1-programma Dit is de Dag en eiste dat het gesprek niet werd uitgezonden.
„Mijn reactie na het misgelopen interview met de EO is niet goed te praten”, laat hij zaterdag weten op sociale media. „Ik ga bij mezelf te rade hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat mijn rol binnen Omroep ZWART zal zijn. Voorlopig zal ik zwijgen”, besluit hij.
https://www.telegraaf.nl/(...)-voorlopig-zijn-mond
Dat had hij jaren eerder moeten doen
![]()
Laten we hopen dat hij dan al voor de rechter staatquote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:55 schreef thedeedster het volgende:
Joh, over drie maanden komt hij weer met het een of ander in het nieuws.
Iedere vereniging heeft als het goed is een kascommissie. Dus die moeten hun werk doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:52 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar in hoeverre hebben zij daar zicht op? Vaak komen zulk soort dingen veel te laat naar boven.
Laten we hopen dat ze ‘t bespaard blijft en gaan we t verder wel zien.
Ik hoop dat die zijn of haar werk goed doetquote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Iedere vereniging heeft als het goed is een kascommissie. Dus die moeten hun werk doen.
Maargoed, ik ben er geen lid van dus ze zoeken het maar uit verder.
Als 'over'vertegenwoordiging van blanke heteroseksuele mannen je zo tegenstaat dan is het misschien raadzaam een land op te zoeken waarin de grootste groep mensen die fulltime carriere maakt bijvoorbeeld meervoudige gehandicapte genderqueers van kleur is.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En wij hebben de Ruttequote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:01 schreef Hexagon het volgende:
Iedere vereniging heeft als het goed is een kascommissie. Dus die moeten hun werk doen.
Slaat als pik op dirk dit.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En wij hebben de Ruttedoctrine dus daar horen we nooit iets van ondanks grote fraude
Dan is hij opeens zwart en zielig en werkt vervolging stigmatiserend
Volgens mij zitten er meer allochtonen in de 2de kamer dan het percentage allochtonen in de totale bevolking.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het gaat ook om een bovengemiddeld aantal en dan is het ook in Nederland niet in verhouding. Grofweg "de meeste" zeggen is te makkelijk.
'Volgens mij'. Wat heb je aan zo'n statement? Is het echt te veel werk voor je om dat even uit te zoeken voor je dit soort dingen in een forum gooit?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij zitten er meer allochtonen in de 2de kamer dan het percentage allochtonen in de totale bevolking.
Het is een discussie forum, daar geeft men normaliter een mening.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 23:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
'Volgens mij'. Wat heb je aan zo'n statement? Is het echt te veel werk voor je om dat even uit te zoeken voor je dit soort dingen in een forum gooit?
Wat schiet je er mee op? Wat wil je er mee zeggen? Als je een punt wilt maken, dan ga je het lijstje even langs.
Dit is geen mening, dit is een onderbuik en dat helpt niet in de discussie.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 23:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is een discussie forum, daar geeft men normaliter een mening.
#doeslief
Joh. Daarom is het ook een onderbuikjequote:Op zaterdag 9 januari 2021 23:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Graag gedaan. Er klopt dus niets van het onderbuikjee.
Klaver heeft een niet westerse achternaam, toch is zijn vader Marokkaans.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 23:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is geen mening, dit is een onderbuik en dat helpt niet in de discussie.
12 van de 150 kamerleden hebben een niet westerse achternaam. Dat is zo'n 8%.
In de samenleving heeft 14% een niet westerse achtergrond.
Graag gedaan. Er klopt dus niets van het onderbuikjee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |