En hem ongestraft laten intimideren, laptops afpakken en laten dicteren welke delen van opgenomen interviews wel en niet uitgezonden mogen worden?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:20 schreef Harvest89 het volgende:
Geef dat ellendig stuk tuig toch geen aandacht meer joh.
Nee ik bedoel niet meer uitnodigen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En hem ongestraft laten intimideren, laptops afpakken en laten dicteren welke delen van opgenomen interviews wel en niet uitgezonden mogen worden?
Hij is toch de oprichter van 1 van de nieuwe omroepen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel niet meer uitnodigen.
Waarom zat hij daar bij Radio1? Om zijn zoveelste zwakbegaafde rapnummer te promoten?
Ziet er er ook heel onvriendelijk uit voor een interview. Hij had misschien niet zijn dag.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:29 schreef Hathor het volgende:
Die foto in de OP geeft eigenlijk prima weer om wat voor een psychopaat het hier gaat.
Ik had gewoon politie gebeld en de opname voortgezet met mijn telefoon.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:23 schreef Speekselklier het volgende:
het verschil tussen mijn en dijn is niet altijd duidelijk bij akwasi. Als journalist had ik hem twee nieuwe keuzes gegeven.
Natuurlijk is dit wel nieuws. Het is heel goed dat er duidelijk wordt gemaakt wat voor tuig die gast is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar gaat het toch over mandit is geen eens nieuws.
Het lijkt er inmiddels welhaast op dat het OM een bijzondere betekenis aan 'voorwaardelijk' erop na houdt als het betrekking heeft op deze 'woordkunstenaar'. Hij neemt in ieder geval nogal op bijzondere manier afstand van zijn eerdere uitspraak op de Dam. Althans, ik heb hem nog geen enkele keer daadwerkelijk horen zeggen dat hij afstand neemt van die zwarte piet uitspraak.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:22 schreef thedeedster het volgende:
Kijk, het niet vervolgen was natuurlijk voorwaardelijk.
https://www.google.nl/amp(...)over-zwarte-piet.amp
Ja ik vond die interviewer ook wel erg vissen. Maar akwasi ging wel heel snel van 0 naar 100quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:44 schreef Mikeytt het volgende:
Terechte actie van AkwasiDit was gewoon een naaistreek van de NPO
Die laptops pikken was gewoon bedoeld als voorschot op de herstelbetalingen waar hij als nazaat van slavenhandelaars recht op heeft. Maar ja de witte media willen hem natuurlijk weer niet begrijpen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:23 schreef Speekselklier het volgende:
het verschil tussen mijn en dijn is niet altijd duidelijk bij akwasi. Als journalist had ik hem twee nieuwe keuzes gegeven.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:44 schreef Mikeytt het volgende:
Iemand die een laptop pakt en boos wegloopt zou ik niet direct tuig noemen, vooral niet aangezien hij de laptop daarna gewoon teruggeeft. Eerder sneu. Voor de rest doet hij weinig schokkends en lijkt hij alleen maar wat door al die media aandacht. Geen idee waarom mensen dit interessant vinden om te lezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:37 schreef The_End het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit wel nieuws. Het is heel goed dat er duidelijk wordt gemaakt wat voor tuig die gast is.
Dus als iemand iets vraagt wat je niet wil mag je gaan stelen en bedreigen? Dat is nieuw voor me.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:44 schreef Mikeytt het volgende:
Hij vecht voornamelijk voor zijn centen, lekker subsidie slurpen. Die hele BLM zijn een stel doorgedraaide debielen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik neem aan dat Akwasi zich hiermee wel definitief gediskwalificeerd heeft.
Als zelfbenoemd uithangbord van Black Lives Matter en Omroep Zwart is het prima als je tegen discriminatie vecht, maar zijn agressieve, vijandige opvliegende karakter dragen niets bij aan het maatschappelijk debat.
Die gelijke rechten zijn er al. Het schort aan de uitvoering daarvan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En maar denken dat hij op deze manier een bijdrage levert aan gelijke rechten voor zijn achterban.
Wat een achterlijke debiel is het ook.
Ja dat was slimmer geweest inderdaad...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik had gewoon politie gebeld en de opname voortgezet met mijn telefoon.
Idd. Dit gedrag roept alleen maar meer racistische reacties op van de onderbuikroepers.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:27 schreef TheVulture het volgende:
Als zelfbenoemd uithangbord van Black Lives Matter en Omroep Zwart is het prima als je tegen discriminatie vecht, maar zijn agressieve, vijandige opvliegende karakter dragen niets bij aan het maatschappelijk debat.
Weer met 'sorry' weg willen komen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Akwasi pakt laptops van Radio 1 af en dwingt journalist opname te wissen na vraag over Dam-speech
Rapper Akwasi heeft afgelopen maand laptops van de crew van NPO Radio 1 afgepakt en presentator Hans van der Steeg gedwongen de opname van een gesprek met hem te verwijderen. Het ging volgens hem te veel over zijn omstreden speech op de Dam en hij liep boos weg. De zender spreekt van ‘kwalijke’ en ‘bedreigende’ intimidatie door een publiek figuur en zond het gesprek daarom vandaag alsnog uit.
[ afbeelding ]
Het interview, onderdeel van het programma Dit is de dag en opgenomen op 28 december, was bedoeld om met Akwasi terug te blikken op het jaar. Na enkele vragen over zijn speech op de Dam vroeg Akwasi aan Van der Steeg of dit ‘de kant’ was die hij op wilde gaan. Dat wilde Akwasi niet en hij eiste dat de opname verwijderd zou worden, omdat de journalist anders ‘een probleem’ met hem zou hebben.
‘Op dat moment trekt Akwasi alle stekkers uit de laptop van de technicus, klapt hem dicht en neemt de laptop onder zijn arm mee’, beschrijft Radio 1 op zijn website. ‘Daardoor stopt de opname. Daarna pakt hij ook de laptop van Hans en verlaat de kelder.’
Volgens Van der Steeg gebeurde toen het volgende: ,,Ik liep meteen achter hem aan en zei hem dat die laptops niet van hem zijn, maar Akwasi zei dat hij moest afkoelen en dat hij over vijf minuten terug zou zijn.” Hij kwam uiteindelijk een halfuur later terug en gaf de redactie twee opties. ,,Of je wist het gesprek van je laptop waar ik bij ben, of ik formatteer allebei de laptops”, zou hij hebben gezegd.
Onder druk van Akwasi verwijderde Van der Steeg uiteindelijk de opname. Hij had wel een tweede opname, die vandaag dus werd uitgezonden en nu op de website van de zender staat.
Akwasi wilde vandaag niet in de uitzending reageren op het incident, maar heeft wel zijn excuses aangeboden.
https://www.ad.nl/show/ak(...)dam-speech~a614c8a2/
Hoop het met je mee, maar denk het niet. Daar zorgen die blm'ers wel voor want die vonden die agressie heerlijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:27 schreef TheVulture het volgende:
Alle blm'ers vinden agressie heerlijk inderdaad. Aldus Red_85 die zijn postgedrag zou gaan verbeteren. Je begint al lekker genuanceerd zie ikquote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoop het met je mee, maar denk het niet. Daar zorgen die blm'ers wel voor want die vonden die agressie heerlijk.
Het gaat hier natuurlijk niet om diefstal, maar om het feit dat Akwasi het een goed idee lijkt om met intimidatie een hem onwelgevallig interview ongedaan te maken. Op zijn minst nieuwswaardig gezien de slachtofferrol die Akwasi pretendeert te zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Iemand die een laptop pakt en boos wegloopt zou ik niet direct tuig noemen, vooral niet aangezien hij de laptop daarna gewoon teruggeeft. Eerder sneu. Voor de rest doet hij weinig schokkends en lijkt hij alleen maar wat door al die media aandacht. Geen idee waarom mensen dit interessant vinden om te lezen.
Hij heeft gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Alle blm'ers vinden agressie heerlijk inderdaad. Aldus Red_85 die zijn postgedrag zou gaan verbeteren. Je begint al lekker genuanceerd zie ik
Staat in het artikel. Ze wilden met hem in gesprek blijvenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:02 schreef Fok-it het volgende:
Waarom wordt er door desbetreffende journalist niet gewoon aangifte gedaan trouwens?
Edit dit mag ik niet zeggenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:28 schreef Tengano het volgende:
Akwasie heeft een agressieprobleem blijkbaar.
Zegt ook wel wat over jou dat je dat gedrag normaal vindt. Jij pakt ook andersman spullen af als iets je niet zint, daarna ook even dreigen? Hij geeft die laptop alleen terug onder dreiging van, dus niet gewoon.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Iemand die een laptop pakt en boos wegloopt zou ik niet direct tuig noemen, vooral niet aangezien hij de laptop daarna gewoon teruggeeft. Eerder sneu. Voor de rest doet hij weinig schokkends en lijkt hij alleen maar wat door al die media aandacht. Geen idee waarom mensen dit interessant vinden om te lezen.
Omdat hij toch geen straf gaat krijgen, hebben we inmiddels wel gezien.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:02 schreef Fok-it het volgende:
Waarom wordt er door desbetreffende journalist niet gewoon aangifte gedaan trouwens?
Swaziland heet sinds een paar jaar Eswatini. Volgens eigen zeggen zodat men in het buitenland ze niet meer verwart met Zwitzerland.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
We geven Akwasi na deze bedreiging 2 opties:
Of zwarte Piet weer terug zonder gejank.
Of akwasi in een rubberbootje terug naar zwasiland.
Haha leuk feitje!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Swaziland heet sinds een paar jaar Eswatini. Volgens eigen zeggen zodat men in het buitenland ze niet meer verwart met Zwitzerland.
Dat zegt hij toch?quote:
Racist genoemd worden was in de jaren 80 nog eng maar in 2021 allang niet meer. Het is verworden tot een stopwoordje.quote:
Sylvana gaat daar een stuk beter mee om, maar helaas krijgen de grootste debielen de meeste aandacht.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:20 schreef Fugue het volgende:
Ik vond niet zoveel van Akwasi maar als ik een greep van de uitspraken in dit topic zie begrijp ik zijn woede steeds beter.
Beetje een kip/ei verhaal.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:20 schreef Fugue het volgende:
Ik vond niet zoveel van Akwasi maar als ik een greep van de uitspraken in dit topic zie begrijp ik zijn woede steeds beter.
Chronische aandachtsstoornis heeft hij.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:21 schreef beantherio het volgende:
Deze meneer heeft geestelijke problemen. Iemand zou hem tegen zichzelf moeten beschermen.
Sinds wanneer zit jij op fok?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:20 schreef Fugue het volgende:
Leuk hoe hij praat over onbegrip en misverstanden tussen uitersten in Nederland en dat zijn omroep dat kan helpen veranderen. Wat een bruggenbouwer vol zelfbeheersing is het toch ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:27 schreef TheVulture het volgende:
Waarschijnlijk wel maar dat kan hij wel hebben zei hij in dat gesprek voor hij boos werd, dus pak je moment.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:27 schreef superniger het volgende:
Ben ik te laat om een aquarium grap te maken?
ik forceer ook wel een beetje.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:20 schreef Fugue het volgende:
Klopt! Om de tegenpartij monddood te maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Racist genoemd worden was in de jaren 80 nog eng maar in 2021 allang niet meer. Het is verworden tot een stopwoordje.
Racistische gedachten nog wel. Ik niet, wel merk ik dat er vooroordelen insluipen. Als ik tegenwoordig drie negers tegenkom in een donker steegje ben ik bang dat ik de discussie over micro-agressie aan moet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
ik forceer ook wel een beetje.
Maar zonder gekheid heb ik nooit last gehad van racistische gedachten tot die figuren als Akwasi steeds meer platform krijgen. Die lui creëren echt racisme. Ze willen gewoon dat je ze die hoek indrukt.
Hij zit vast in een bepaald cultuurtje. Hij heeft het ook over wat hem overkomen is, ipv over wat hij gedaan heeft. Volgens mij was hij er toch echt zelf bij. Rare mentaliteit leidt tot raar woordgebruik, of woordkunst zo je wilt.quote:Heb je dat interview geluisterd? Op meerdere punten reageerde Akwasi enorm agressief op de erg milde interviewer.
Hij stelde slechts 2 vragen over het damoptreden waar meneer Akwasi ronduit verteld.
Zich besefte dat het tegen hem kan worden gebruikt en ineens gaat berdreigen.
Nou niet echt racistische gedachten. Heb ook zwarte vrienden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Racistische gedachten nog wel. Ik niet, wel merk ik dat er vooroordelen insluipen. Als ik tegenwoordig drie negers tegenkom in een donker steegje ben ik bang dat ik de discussie over micro-agressie aan moet.
[..]
Hij zit vast in een bepaald cultuurtje. Hij heeft het ook over wat hem overkomen is, ipv over wat hij gedaan heeft. Volgens mij was hij er toch echt zelf bij. Rare mentaliteit leidt tot raar woordgebruik, of woordkunst zo je wilt.
Waarom word je racistisch als 1 donkere vent iets raars doet? Denk dan dat het eerder iets latents heeft losgemaakt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
ik forceer ook wel een beetje.
Maar zonder gekheid heb ik nooit last gehad van racistische gedachten tot die figuren als Akwasi steeds meer platform krijgen. Die lui creëren echt racisme. Ze willen gewoon dat je ze die hoek indrukt.
Heb je dat interview geluisterd? Op meerdere punten reageerde Akwasi enorm agressief op de erg milde interviewer.
Hij stelde slechts 2 vragen over het damoptreden waar meneer Akwasi ronduit verteld.
Zich besefte dat het tegen hem kan worden gebruikt en ineens gaat berdreigen.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou niet echt racistische gedachten. Heb ook zwarte vrienden.
Maar bij Akwasi merk ik gewoon een enorme agressie komen opbubbelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |