abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197268441
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Lenny_Leonard: kleine sultan, begin januari
• Zo-is-dat, prulleke, 26 februari
• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest: Mini, half maart
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
• madam-april: kleine dondersteen, 2 juli
• Nolita: L., 15 juli
• Hilmo: F., 30 juli
• NicolasJoy, kleine S. 4 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• D.U.M.A.N.: Z., 28 november
pi_197268460
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:40 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het moment dat ze zelf hun speen terug kunnen stoppen is fijner idd. :+
Onze oudste is 2,5 jaar oud en roept nog steeds als ze haar speen kwijt is. Oké, kwijt. Misschien stopt ze hem anders wel zelf terug erin. :9
pi_197268483
Moeten/kunnen er nog baby's aan de OP toegevoegd worden? O-)
pi_197268634
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:52 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Onze oudste is 2,5 jaar oud en roept nog steeds als ze haar speen kwijt is. Oké, kwijt. Misschien stopt ze hem anders wel zelf terug erin. :9
Gewoon een stuk of 5 spenen in haar bed leggen, dan kan ze er altijd wel 1 vinden :D
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:35:52 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_197269421
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:58 schreef madam-april het volgende:

[..]

Gewoon een stuk of 5 spenen in haar bed leggen, dan kan ze er altijd wel 1 vinden :D
Dit. En afkicken. Hoe langer je er mee wacht hoe helser het wordt :'(
disclaimer
pi_197269479
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit. En afkicken. Hoe langer je er mee wacht hoe helser het wordt :'(
Wij hadden een geluk bij een ongeluk met de oudste, ze viel keihard plat op haar gezicht waardoor ze een hele dikke bovenlip had voor een week. Het deed toen pijn om haar speen in te doen dus wilde ze hem niet en vanaf dat moment heeft ze er ook nooit meer om gevraagd. Ze was toen 2,5/3.
pi_197269910
Vanaf welke leeftijd bouwden jullie de speen in bed af? Frum heeft haar speen enkel in bed, verder nooit. Ik ben nog niet bezig met actief afbouwen eigenlijk.

Pff de laatste nachten zijn pittig hier, vergeleken met hoe het normaal gaat. Normaal slaapt ze van 19 tot 07.30 ongeveer. Nu is het al moeilijk haar in slaap te krijgen, wordt ze 2 keer wakker in de nacht en is het ‘s ochtends 06.00 uur. Ze is ook echt klaarwakker middenin de nacht. Keihard krijsen, en als we haar uit bed halen is het lachen en kletsen. Zonder flesje gaat ze niet opnieuw slapen. Ik las van alles over slaapregressie, en hoe je wel dat aan moet pakken met slaaptraining. Hebben jullie dat gedaan? Of is het een faaaase wat vanzelf overgaat? Ik bedoel, ik weet niet hoe ik haar overdag langer kan laten slapen dan wat ze doet..
pi_197271419
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:00 schreef QuattroF het volgende:
Vanaf welke leeftijd bouwden jullie de speen in bed af? Frum heeft haar speen enkel in bed, verder nooit. Ik ben nog niet bezig met actief afbouwen eigenlijk.

Pff de laatste nachten zijn pittig hier, vergeleken met hoe het normaal gaat. Normaal slaapt ze van 19 tot 07.30 ongeveer. Nu is het al moeilijk haar in slaap te krijgen, wordt ze 2 keer wakker in de nacht en is het ‘s ochtends 06.00 uur. Ze is ook echt klaarwakker middenin de nacht. Keihard krijsen, en als we haar uit bed halen is het lachen en kletsen. Zonder flesje gaat ze niet opnieuw slapen. Ik las van alles over slaapregressie, en hoe je wel dat aan moet pakken met slaaptraining. Hebben jullie dat gedaan? Of is het een faaaase wat vanzelf overgaat? Ik bedoel, ik weet niet hoe ik haar overdag langer kan laten slapen dan wat ze doet..
Afbouwen heb ik geen tips over. Mijn oudste heeft tot ze 2,5/3 was een speen gehad en doordat ze dus gevallen was wilde ze hem niet meer. Mijn tweede was sowieso niet zo van de speen. En kleine dondersteen heeft ook eigenlijk nooit een speen.

Mijn tweede heeft heel lang 's nachts een fles gehad. Dat was de snelste manier om haar weer in slaap te krijgen en slaap is heilig voor mij. :@ Ik zou dus gewoon die fles geven als ze dan weer gaat slapen. :)
pi_197271556
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

Afbouwen heb ik geen tips over. Mijn oudste heeft tot ze 2,5/3 was een speen gehad en doordat ze dus gevallen was wilde ze hem niet meer. Mijn tweede was sowieso niet zo van de speen. En kleine dondersteen heeft ook eigenlijk nooit een speen.

Mijn tweede heeft heel lang 's nachts een fles gehad. Dat was de snelste manier om haar weer in slaap te krijgen en slaap is heilig voor mij. :@ Ik zou dus gewoon die fles geven als ze dan weer gaat slapen. :)
Ja doe ik zeker ook hoor! Ik ga er geen strijd van maken midden in de nacht. Daar worden we allemaal niet leuker van. :’)
pi_197271828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:25 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Ja doe ik zeker ook hoor! Ik ga er geen strijd van maken midden in de nacht. Daar worden we allemaal niet leuker van. :’)
Nee precies :D Hoe laat wordt ze trouwens 's nachts wakker? Het is natuurlijk ook veel kouder de laatste tijd, dus dat zou er eventueel ook nog mee te maken kunnen hebben.
pi_197271872
Dat dacht ik al madam, maar paar weken ouder dan onze F :D :o oh mijn hemel, niet te doen! En dan al staan. Jeutje :o :D echt super bijzonder! En ook veel te snel voor je dan ja, snap ik :'(
pi_197271937
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:46 schreef Hilmo het volgende:
Dat dacht ik al madam, maar paar weken ouder dan onze F :D :o oh mijn hemel, niet te doen! En dan al staan. Jeutje :o :D echt super bijzonder! En ook veel te snel voor je dan ja, snap ik :'(
Ja ze is echt een beetje te snel. Mijn oudste was 9 maanden en mijn tweede 8 maanden toen ze gingen staan en dat vond ik al vlot. Kleine dondersteen wil iets te graag groot zijn al, maar ik ben daar nog niet aan toe. :@
pi_197271990
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:00 schreef QuattroF het volgende:

9 maanden is ze? Dat is dacht ik zo'n slaapregressie tijd ja. Maar ik las daar dingen over dat je de overdag slaapjes moet inkorten dan tot max 2 per dag, en die slaapjes moet inkorten zodat ze snachts weer slapen ofzo. Maar ik vond het een hele studie op zich en bij R vond ik dat allemaal vanzelf gaan maar hoor bij vriendin ook ervaring met 9 maanden baby.
pi_197272030
Wat ze
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:51 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja ze is echt een beetje te snel. Mijn oudste was 9 maanden en mijn tweede 8 maanden toen ze gingen staan en dat vond ik al vlot. Kleine dondersteen wil iets te graag groot zijn al, maar ik ben daar nog niet aan toe. :@
Wat zei het CB? Dan heb je helemaal geen baby idee meer
En dit is jullie derde kindje toch? Daar gaat je kleine baby :'(
pi_197272165
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:57 schreef Hilmo het volgende:
Wat ze
[..]

Wat zei het CB? Dan heb je helemaal geen baby idee meer
En dit is jullie derde kindje toch? Daar gaat je kleine baby :'(
Het CB kon bijna niet geloven dat ze pas 6 maanden was. Het is onze derde inderdaad. Ja :'(
pi_197274101
Oudste heeft tot voorbij 2 jaar een speen gehad, wilde die graag weg hebben voor de baby kwam omdat er dan weer spenen door het huis zouden slingeren. Hij had hm alleen met slapen en inde auto, verder nooit. Maar daar was het heel lang heel fijn voor, instant sleepy O+
Toen waren we per ongeluk reserve spenen vergeten en had hij de enige die die had in de auto op weg naar opa en oma kapot gebeten.

Ging verrassend goed slapen zonder, bij thuiskomst direct alle spenen laten verdwijnen en hij heeft er nog maar een paar keer naar gevraagd :D

Als dat zo weer gaat teken ik d’r voor *O* vooralsnog is ze stukken minder gehecht aan d’r speen dan hij was maar ze valt er wel vaak mee in slaap dus die blijft voorlopig ^O^
pi_197274550
@ma Vannacht was het 21.00, 02.15 en 06.00 uur. Nu is ze ook weer net wakker geworden, keihard huilen en helemaal overstuur.

@Hilmo dat las ik inderdaad ook. Ze doet nog 2 slaapjes per dag. 1 vaak van ongeveer 1 uur, de tweede vaak 45 minuten. Dus veel meer inkorten of haar langer laten slapen juist gaat niet lukken denk ik?

En dat klinkt als een fijne manier Zo-is-dat! Dat is ook het fijnste denk ik, als het redelijk natuurlijk verloopt zonder strijd.
pi_197279790
Even iets anders: is alleen vliegen met een baby te doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou in april zijn wanneer Bubbles 6/7 maanden oud is, gaat om een vlucht van ruim 9 uur.
We zouden eigenlijk met zijn drieën gaan maar ivm werkverplichtingen kan mijn vriend helaas niet mee en mijn ouders kunnen door de schengenban hier nog steeds het land niet in. Als dat voor april verandert komen zij hierheen en ga ik met vriend en baby later dit jaar wel naar Nederland, maar als die ban niet voor april opgeheven wordt wil ik eigenlijk wel die kant op, maar ik twijfel. Met vriend en baby vliegen lijkt me al stressvol, maar alleen met baby al helemaal.. Hoewel er natuurlijk ook genoeg mensen zijn die met een baby de hele wereld over reizen dus misschien stel ik me aan?
pi_197279793
Vervelend van het slechte slapen Quattro! Hopelijk is het iets dat vanzelf weer over gaat; want echt inkorten kun je slaapjes van 1 uur en 45 minuten overdag natuurlijk niet. En heel naar dat de operatie is verzet; daar leef je natuurlijk wel naartoe (hoe naar ook). Gelukkig krijgt Frum er niets van mee!
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 04:30:40 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197279796
Quattro wat naar dat de operatie is uitgesteld, hopelijk is ze over 2 weken echt aan de beurt! :*

Ik zag weer leuke foto’s voorbij komen O+ Ik moest lachen om de term banaan bij het nog niet helemaal om kunnen rollen _O-

Doorslapen, tsja. Die feature had Aapie onder de knie maar is het helaas weer kwijt. Het ging van 3 nachten negen uur naar 7,5/5,5/4,5 en nu was ie na 3,5 uur weer wakker. Gelukkig slaapt hij na een flesje dan weer een uur of 3 waardoor het wakker worden pas tussen 8 en 9 valt. Daarna kan hij zo weer een uur of 2 slapen en in de vooravond ook 2/3 uur. Maar daartussen, dus grofweg van 11 tot 17u lukt slapen bijna niet. Hij valt dan in slaap maar wordt steeds na een minuut of 10 wakker. Je ziet dat hij moe is maar het lukt niet. Sinds een paar dagen leg ik hem later op de dag weer op z’n bedje en dan lukt het hem om langer te slapen. Misschien dat maar eens vaker proberen. Wat is überhaupt de wakkertijd bij 11 weken? Ik ga uit van 1,5 à 2 uur :)

Qua eten gaat het top, we hebben nu exact de juiste verhouding JBPM gevonden. 1 schepje per fles in plaats van de voorgeschreven 1,5. Werkt perfect ^O^ Hij spuugt helemaal niet meer, op een klein beetje melk teruggeven na.

Gisteren gebeld voor de intake van het kdv. Mits Corona het toelaat mag hij op 3 feb gaan wennen. Ik vind het nog wel een lastig iets om mijn baby af te staan aan wildvreemden :@ maar het hoort erbij. Zelf heb ik nog 1,5 week verlof, de tijd gaat veel te snel!!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_197279871
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 04:24 schreef Smart_ass het volgende:
Even iets anders: is alleen vliegen met een baby te doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou in april zijn wanneer Bubbles 6/7 maanden oud is, gaat om een vlucht van ruim 9 uur.
We zouden eigenlijk met zijn drieën gaan maar ivm werkverplichtingen kan mijn vriend helaas niet mee en mijn ouders kunnen door de schengenban hier nog steeds het land niet in. Als dat voor april verandert komen zij hierheen en ga ik met vriend en baby later dit jaar wel naar Nederland, maar als die ban niet voor april opgeheven wordt wil ik eigenlijk wel die kant op, maar ik twijfel. Met vriend en baby vliegen lijkt me al stressvol, maar alleen met baby al helemaal.. Hoewel er natuurlijk ook genoeg mensen zijn die met een baby de hele wereld over reizen dus misschien stel ik me aan?
Als het niet anders kan, dan moet het natuurlijk. Maar ik zou er niet voor kiezen.
Zo een reis is al vermoeiend en ik kan me niet voorstellen hoe het 9 uur met zo een baby zal zijn. Tel daarbij ook de tijd op voor vertrek en na vertrek. Is het mogelijk een stoel voor haar bij te boeken? Dan kan ze de slaapjes in ieder geval daar doen. En neem een draagzak mee, voor op de vliegvelden.

Wij vliegen zo’n 4-5 uur, en ik moet zeggen dat ik toch wel blij was dat ik iedere keer niet alleen vloog. Het is fijn de kleine even uit handen te geven. Om zelf te eten, om naar het toilet te gaan, om even fijn te zitten. We hadden iedere keer een stoel vrij voor U. omdat er genoeg plek was in het vliegtuig. Daar lieten we hem op slapen op een hydrofiele doek en deken, en half over ons heen.

Beetje negatief zo, sorry. :@ Maar zoals ik zei: als het niet anders kan, dan gewoon doen uiteraard. Er is altijd wel iemand die een leuke baby even op schoot wil nemen zodat jij naar het toilet kan. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_197280499
Geen ervaring smart ass, lijkt me idd een lastige overweging. Ook omdat je vooraf niet kunt inschatten hoe ze het gaat ervaren. Als ze zichzelf is en lekker slaapt is het misschien wel te doen (op de naar het toilet gaan hobbel die Duman noemt na). Maar als ze de hele vlucht veel gaat huilen is het natuurlijk heel stressvol als je haar niet even uit handen kunt geven.

Gisteren nieuwe stats gekregen op het cb. 66,4 cm en 7555 gram met bijna 6 maanden.
Ik dacht, breng haar enkele slaapcyclussen ter sprake, maar daar hadden ze geen antwoord op. :') Inhoudelijk had het dus weinig toe te voegen, stats zijn altijd leuk. Ze loopt nu 3 maanden voor kwa groei op onze oudste. :o
pi_197280572
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 04:24 schreef Smart_ass het volgende:
Je moet even bij de maatschappij navragen of ze een babybedje hebben en tot welke leeftijd/gewicht die kan. Sommigen gaan maar tot een maand of 6, maar er zijn als het goed is ook maatschappijen met betere bedjes :P maar dat scheelt al wel. En anders gokken op een lege stoel (dat zal toch wel in deze tijden, zoveel wordt er niet gevlogen). Ik zou het zelf wel aandurven, alleen vliegen met een baby, maar ik zou kijken of ik dan alleen het hoognodige kan meenemen. Baby in de draagdoek/-zak, geen kinderwagen bijv. 1 x ruimbagage en 1 x handbagage (rugtasje ofzo). Dan is het denk ik wel te doen :P
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:15:50 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197281010
Het klinkt voor mij echt dramatisch. Met je koffer en je handbagage en een baby en dan over zo'n vliegveld sjouwen. Je bent al met al snel en uur of 15 onderweg (incl reis naar het vliegveld enzo).

Maar er zijn vast mensen die het doen en het prima vinden, ik zie nogal snel beren op de weg en prul was niet de makkelijkste toen ze klein was.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197281444
En een ander geluid: ik zou mijn hand er niet voor om draaien. Draagzak mee, zonder had ik niet gedaan.

Wij zaten destijds in een bomvol vliegtuig maar al die stewardessen gaven mijn baby aandacht (hij mocht ook mee de cockpit in na de landing). Dus even plassen was geen enkel probleem. Ik had wel een hele rustige, zoete baby en dat was tijdens de vlucht niet anders.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:06:13 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_197281656
Ik zou het ook zo doen hoor. Beetje meeveren. Plassen en poepen kan ik overigens prima met draagzak om. En op het vliegveld gewoon de buggy mee in de invaliden-wc ;)
disclaimer
pi_197281781
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:06 schreef SQ het volgende:
Ik zou het ook zo doen hoor. Beetje meeveren. Plassen en poepen kan ik overigens prima met draagzak om. En op het vliegveld gewoon de buggy mee in de invaliden-wc ;)
Op een vliegtuigtoilet? Daar kan ik nog net m’n kont keren :D

Je hoort het al, S-A: draagzak is the key. :)
pi_197281832
Het ligt denk ik enorm aan je baby en aan je zelfvertrouwen, haha! Als het écht moest zou ik het ook wel doen, maar ik vind 9 uur (en dan nog alle tijd eromheen) erg lang. Maar wat is het ergste wat er kan gebeuren? Een huilende baby gedurende de vlucht? Dat houdt ze vast geen 9 uur vol en ik denk dat je echt wel hulp krijgt van stewardessen. Als ik naast je zou zitten zou ik met alle liefde je baby vasthouden zodat je naar het toilet kunt. Dus het komt vast wel goed hoor.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:29:52 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_197281980
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Op een vliegtuigtoilet? Daar kan ik nog net m’n kont keren :D

Je hoort het al, S-A: draagzak is the key. :)
Nee, maar in het vliegtuig zijn er wel andere oplossingen te vinden. Je baby zullen ze er niet stelen :P

En het is ook vast en zeker geen walk in the park, en het lijkt me best pittig maar ik zou het wel aandurven. Dat iets niet doodeenvoudig is wil voor mij niet zeggen dat ik het niet kan.
disclaimer
pi_197283008
Ik heb gevlogen met de oudste toen ze 16 maanden was, dus geen baby meer :+ Was ook met man (maar daar had ik niet veel aan want hij sliep veel :+), maar wel meteen 18 uur en overstap. Ik zag er enorm tegenop, maar het viel erg mee. Goede voorbereiding is belangrijk. Met 6/7 maanden zal ze nog wel voldoende hebben aan melk gedurende die 9 uur?, anders kun je bij de meeste maatschappijen ook wel een babymaaltijd erbij boeken. Dan hoef je zelf qua voeding niets mee te nemen :P (Ze kreeg BV toch? :@). En informeer naar zo'n babybedje inderdaad! Mocht onze vakantie in mei 2021 naar Vietnam doorgaan (wss niet ;() heb ik voor onze vluchten ook een babybedje erbij geboekt.
pi_197283682
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:15 schreef Tink89 het volgende:
Het klinkt voor mij echt dramatisch. Met je koffer en je handbagage en een baby en dan over zo'n vliegveld sjouwen. Je bent al met al snel en uur of 15 onderweg (incl reis naar het vliegveld enzo).

Maar er zijn vast mensen die het doen en het prima vinden, ik zie nogal snel beren op de weg en prul was niet de makkelijkste toen ze klein was.
Je koffer ben je wel vrij snel kwijt en ik neem aan dat dr vriend wel mee kan tot het punt waar hij niet meer verder mag. Dat scheelt ook wel. Maar het hangt inderdaad ook van je baby af.
pi_197286776
Wow bedankt allemaal voor het meedenken! Zoals ik al wel had gedacht, verschillende reacties :P.

Stoel extra bijboeken is niet te betalen, dus dat wordt ‘m niet. Ik vlieg altijd met KLM/Delta en heb op hun website gezien dat ze inderdaad babybedjes hebben die je kunt reserveren, voor baby’s van max 10kg en 65cm, dus dat zou nog wel oke moeten zijn denk ik. Geen garantie dat ze beschikbaar zijn maar kan het altijd proberen, denk dat dat al een heleboel scheelt. En inderdaad een draagzak ja, zonder draagzak kan ik niets want heb ik mijn handen natuurlijk helemaal niet vrij. Baggage ben ik niet zo bang voor, die check ik in het begin in en dan helpt mijn vriend gewoon. Ze krijgt bv dus hopelijk geen gedoe met flesjes, dat scheelt ook weer ja. Ik ga er nog even over denken maar ik denk dat ik gewoon boek en mochten mijn ouders rond die tijd wel deze kant in kunnen komen wijzig ik de datum naar later in het jaar.
pi_197286867
@Miezziej zouden jullie trouwens in mei weer naar Vietnam gaan ja? Ja zie je, waar heb ik het dan over, dat is nog veel langer!
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 15:45:01 #34
447051 crew  Peejtur
pi_197286956
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wij hadden een geluk bij een ongeluk met de oudste, ze viel keihard plat op haar gezicht waardoor ze een hele dikke bovenlip had voor een week. Het deed toen pijn om haar speen in te doen dus wilde ze hem niet en vanaf dat moment heeft ze er ook nooit meer om gevraagd. Ze was toen 2,5/3.
Onze oudste had hem kapot gebeten. Toen hebben we hem weggehaald en ze accepteerde dat ze geen speen meer kreeg. Toen was ze 1 jaar en 7 maanden ofzo. Best snel en dit hadden wij ook niet verwacht haha.
pi_197289206
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:41 schreef Smart_ass het volgende:
@:miezziej zouden jullie trouwens in mei weer naar Vietnam gaan ja? Ja zie je, waar heb ik het dan over, dat is nog veel langer!
We zouden eigenlijk in mei 2020 gaan. Maar dat ging niet door corona, dus omgeboekt naar een jaar later. Maar ziet er naar uit dat het weer niet door kan gaan, er is nog helemaal geen sprake over het heropenen van de grenzen voor toeristen ;(

Over spenen
De oudste krijgt logopedie. De logopediste zei dat het het beste is als je kindje stopt met de speen vanaf 9 maanden omdat de speen de tong teveel naar beneden drukt. Nou die 9 maanden hebben we ruimschoots overschreden :@ :P Ze was 2,5/3 jaar toen we hem wegdeden.
pi_197307110
quote:
Reiswiegjes
Voor intercontinentale KLM-vluchten kunt u reiswiegjes reserveren via Mijn Reis of door contact op te nemen met het KLM Contactcentrum. De reiswiegjes zijn geschikt voor baby’s die op de dag van de reis niet groter zijn dan 65 cm en niet meer wegen dan 10 kg. Hoewel we ons uiterste best doen, kunnen we niet altijd garanderen dat er een wiegje beschikbaar is wanneer u aan boord gaat.
Even iets anders: dit zijn toch rare stats eigenlijk? Een baby is toch normaal gesproken veel sneller 65cm dan 10kg?

En @Miezziej super zonde! Je zou denken dat je Vietnamese man en jij niet aangemerkt zouden worden als toeristen eigenlijk.
pi_197309058
Ik quote mezelf even. _O-

quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:58 schreef Nolita het volgende:

Tandjes zijn hier ook nog niet aanwezig en verwacht ik ook niet snel, maar die zijn idd niet perse nodig om wat binnen te krijgen.
Ik voelde zojuist een vlijmscherp randje. Het eerste tandje is dus gewoon al een feit! :D
Ik snap waarom dat haar niet groeit, alle energie gaat naar de rest van d’r lichaam haha.
pi_197309225
Even inhakend op geen tandjes, zijn er tandjes nodig om te starten met rapley?
pi_197310262
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even inhakend op geen tandjes, zijn er tandjes nodig om te starten met rapley?
Nee zeker niet. Onze oudste had met 1 jaar nog geen tanden en kreeg echt álles weg. Altijd rapley gedaan. Wonderlijk wat die kaken kunnen vermalen _O_
  zaterdag 9 januari 2021 @ 18:31:00 #40
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_197310304
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 15:20 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Even iets anders: dit zijn toch rare stats eigenlijk? Een baby is toch normaal gesproken veel sneller 65cm dan 10kg?

En @:Miezziej super zonde! Je zou denken dat je Vietnamese man en jij niet aangemerkt zouden worden als toeristen eigenlijk.
Haha dat vond ik ook en ik heb dat ook aangegeven bij KLM toen wij naar Canada vlogen met de oudste. Die was toen overigens 8 maanden en paste nog nét in dat bedje. Wel ideaal hoor, dan heb je toch even je handen vrij.
pi_197310390
quote:

[..]

En @:Miezziej super zonde! Je zou denken dat je Vietnamese man en jij niet aangemerkt zouden worden als toeristen eigenlijk.
Ik denk dat deze stats weinig met elkaar te maken hebben. Het bedje kan niet meer dan 10 kg aan en is een bepaalde lengte. Als je toevallig een korte baby hebt van 9 kg mag die er dus in, logica heeft er niks mee van doen. Was t bedje langer geweest was t wellicht 10 kg en 80 cm geweest. Bedje zal de lengte hebben omdat t anders niet past in t vliegtuig.
pi_197310409
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:28 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Nee zeker niet. Onze oudste had met 1 jaar nog geen tanden en kreeg echt álles weg. Altijd rapley gedaan. Wonderlijk wat die kaken kunnen vermalen _O_
Ah, top!
pi_197310933
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:31 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Haha dat vond ik ook en ik heb dat ook aangegeven bij KLM toen wij naar Canada vlogen met de oudste. Die was toen overigens 8 maanden en paste nog nét in dat bedje. Wel ideaal hoor, dan heb je toch even je handen vrij.
Ah wat fijn! Dat geeft mij hoop dat Bubbles er ook nog in past! Of was hij/zij vrij kort? :P

@aeaeae dat denk ik inderdaad ook ja.
pi_197316122
@Seven. hoe gaat het met jou en Colin?
  zondag 10 januari 2021 @ 01:41:17 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197317045
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:56 schreef Smart_ass het volgende:
@:Seven. hoe gaat het met jou en Colin?
Goed! We letten wat meer op z'n slapen overdag. Dus ik probeer te zorgen dat hij ju 4-5 uur slaapt overdag, wat meer is dan normaal. Hopelijk leidt dat tot langer slapen 's nachts. Gisteren goede resultaten gehaald met 4 uurtjes slaap achter elkaar. Hij heeft net 140ml op dus ik ben benieuwd of hij wakker wordt om 5 uur :P .

Ik werk nu 4 dagen vanuit huis. Goed te doen. Ik zie wel op tegen het opbouwen van kantoordagen maar voorlopig is daar nog geen sprake van in verband met Corona.
Resistance is futile.
  zondag 10 januari 2021 @ 01:43:34 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197317058
Vliegen: ik zou dat ook wel durven met Colin ^O^ . Goede voorbereiding, en ook een goede koffer (spinner) helpt enorm. Bubbles in een draagzak én een teringzware onhandige koffer mee moeten sjouwen word je niet blij van.
Resistance is futile.
  zondag 10 januari 2021 @ 01:45:02 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197317067
Speentje: Colin is een enorme addict, echt te pas en te onpas. Misschien toch maar eens afbouwen :+ .
Resistance is futile.
  zondag 10 januari 2021 @ 01:47:01 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197317085
Oh, wij hebben vermoedelijk ook tandjes binnenkort. Rode wangetjes, veel kwijl, overal op kauwen. Ik ben blij dat ik kolf :X . Of het is gewoon toeval, kan ook.
Resistance is futile.
pi_197317374
quote:
11s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:45 schreef Seven. het volgende:
Speentje: Colin is een enorme addict, echt te pas en te onpas. Misschien toch maar eens afbouwen :+ .
Voorlopig hoef je dat echt nog niet af te bouwen hoor!
pi_197317380
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goed! We letten wat meer op z'n slapen overdag. Dus ik probeer te zorgen dat hij ju 4-5 uur slaapt overdag, wat meer is dan normaal. Hopelijk leidt dat tot langer slapen 's nachts. Gisteren goede resultaten gehaald met 4 uurtjes slaap achter elkaar. Hij heeft net 140ml op dus ik ben benieuwd of hij wakker wordt om 5 uur :P .

Ik werk nu 4 dagen vanuit huis. Goed te doen. Ik zie wel op tegen het opbouwen van kantoordagen maar voorlopig is daar nog geen sprake van in verband met Corona.
Ah wat fijn! Het leven wordt zoveel makkelijker als ze minimaal 4u achter elkaar slapen. Of je zelf 2/3u of 4u kunt slapen vind ik echt een enorm verschil.

Is Corona toch nog ergens goed voor :P

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de draagzak nog nauwelijks heb gebruikt dus dat ga ik maar eens wat meer doen zodat we er allebei gewend aan raken.

Hier had Bubbles vandaag haar rammelaar vast en ze bewoog ‘m ook! En er ondertussen heel gebiologeerd en scheel naar kijken natuurlijk. Heel leuk om te zien!
  zondag 10 januari 2021 @ 10:23:20 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197319401
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 02:43 schreef madam-april het volgende:

[..]

Voorlopig hoef je dat echt nog niet af te bouwen hoor!
Wij drukken zelf die speen er ook wel uit gewoonte in, dus ook als meneer gewoon tevreden in zijn box ligt enzo :+
Resistance is futile.
  zondag 10 januari 2021 @ 10:26:00 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197319437
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 02:44 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ah wat fijn! Het leven wordt zoveel makkelijker als ze minimaal 4u achter elkaar slapen. Of je zelf 2/3u of 4u kunt slapen vind ik echt een enorm verschil.

Is Corona toch nog ergens goed voor :P

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de draagzak nog nauwelijks heb gebruikt dus dat ga ik maar eens wat meer doen zodat we er allebei gewend aan raken.

Hier had Bubbles vandaag haar rammelaar vast en ze bewoog ‘m ook! En er ondertussen heel gebiologeerd en scheel naar kijken natuurlijk. Heel leuk om te zien!
Haha, leuk! Colin doet nu ook regelmatig zijn speen zelf in. Onze kleintjes zitten dus echt in die fase waarin ze hun handjes leren gebruiken, echt zo grappig! En dan al het getrappel en rolpogingen O+ .
Resistance is futile.
pi_197330983
Vrolijke baby!

Op de foto van gisteren dan, vandaag is draaaama. Maar waarom? Zwaar huidhonger deze dame.
pi_197331762
Ah NJ wat een schatje! O+
  zondag 10 januari 2021 @ 20:27:25 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197332289
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:21 schreef NicolasJoy het volgende:
Vrolijke baby!

[ afbeelding ]

Op de foto van gisteren dan, vandaag is draaaama. Maar waarom? Zwaar huidhonger deze dame.
Aww scheetje O+
Resistance is futile.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:42:12 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197332599
Colin wordt steeds handiger met z'n rammelaar. Sinds een week pakt hij 'm steeds op en hij had binnen een dag door hoe hij zichzelf niet op zijn bek moest slaan. Hij is wel na 10 minuten totaal overprikkeld met dit ding :+

Resistance is futile.
pi_197333911
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:59 schreef QuattroF het volgende:
Ah NJ wat een schatje! O+
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Aww scheetje O+
Als ze goede zin heeft dan windt ze je straks zo om je vinger vrees ik. :9
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:42 schreef Seven. het volgende:
Colin wordt steeds handiger met z'n rammelaar. Sinds een week pakt hij 'm steeds op en hij had binnen een dag door hoe hij zichzelf niet op zijn bek moest slaan. Hij is wel na 10 minuten totaal overprikkeld met dit ding :+

Haha, aww. Altijd zo fijn dit! :+
  Miss 200.000.000! zondag 10 januari 2021 @ 21:53:06 #58
367000 roos94
pi_197334088
Hoi, kennen jullie een babyfoon die ik in een ander huis kan neerzetten en dan in mijn eigen huis kan bekijken? Mijn dochter gaat logeren bij oma en ik wil dan vanuit thuis kijken hoe het daar gaat. Maar weet niet of dit uberhaupt bestaat
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 21:59:14 #59
382129 crew  Donna
pi_197334215
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:53 schreef roos94 het volgende:
Hoi, kennen jullie een babyfoon die ik in een ander huis kan neerzetten en dan in mijn eigen huis kan bekijken? Mijn dochter gaat logeren bij oma en ik wil dan vanuit thuis kijken hoe het daar gaat. Maar weet niet of dit uberhaupt bestaat
Zo'n camera bijv
https://www.bol.com/nl/p/(...)rEAQYBSABEgIHqPD_BwE
  Miss 200.000.000! zondag 10 januari 2021 @ 22:23:59 #60
367000 roos94
pi_197334720
quote:
Thanks! Maar moet je dan niet op hetzelfde wifi zitten
pi_197334955
Waarom zou je dat willen? Als je er zo weinig vertrouwen in hebt, waarom zou je haar dan brengen? En stel, je ziet je kind vallen of iets dergelijks: je kunt haar toch ook niet met terugwerkende kracht opvangen :+ ?
Ik was er ook liefst naast blijven zitten toen mijn baby uit logeren ging hoor, daar niet van :Y)
  zondag 10 januari 2021 @ 22:38:26 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197335018
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:53 schreef roos94 het volgende:
Waarom meekijken?
Resistance is futile.
pi_197335372
Ik vraag me inderdaad ook een beetje af wat de reden ervan is.. Als oma zijnde lijkt me dit ook echt niet prettig. Maar misschien is er een goede reden voor, dat kan natuurlijk.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 23:16:29 #64
382129 crew  Donna
pi_197335677
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:23 schreef roos94 het volgende:

[..]

De camera zit op de wifi waar het kind zich bevindt. Jij kan overal met de app je kind zien. Je moet dat dus dan wel even installeren daar, dat kan niet thuis dan.
Wij hebben deze camera's thuis en als ik uit eten ben kan ik dan ook de slaapkamers zien. In de praktijk gebruik ik het alleen in de zomer, buiten soms.
pi_197335739
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:23 schreef roos94 het volgende:

[..]

Nee.

Maar waarom zou je je kind bij iemand achter laten die je niet vertrouwt?
pi_197344676
quote:

[..]

SPOILER: spoiler omdat offtopic
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loempia heeft hetzelfde @Seven. Veel kwijlen en kauwen. Ook veel poep op de rug :'). Maar in zijn mond voel/zie ik nog niets.
En wat een leuk filmpje O+
pi_197345100
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:47 schreef Miezziej het volgende:

[..]

SPOILER: spoiler omdat offtopic
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loempia heeft hetzelfde @:Seven. Veel kwijlen en kauwen. Ook veel poep op de rug :'). Maar in zijn mond voel/zie ik nog niets.
En wat een leuk filmpje O+
SPOILER
Dat kwijlen doet Bubbles ook enorm ja, haha. En de hele tijd handjes en vingers in haar mond. Nog geen tandjes ontdekt hier. Poep gelukkig niet tot in haar rug hier :') , sowieso nu om de dag een poepluier ipv elke dag hier.
pi_197356429
BFD!

SPOILER
pi_197356726
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:44 schreef QuattroF het volgende:
BFD!

SPOILER
Ik word zo blij van die gelukkige snoet! O+

En ik heb dé oplossing gevonden voor een baby die niet wilt pitten maar wel moe is *O* Ik neem 'm op schoot en ik rol hem op zijn zij naar mij toe. Echt zo weg :o Momenteel valt hij niet uit zichzelf in slaap, maar ik gok dat dat wel goed komt.
pi_197370672
@QuattroF Wat een blije toet heeft Frum toch ook O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

En ik heb dé oplossing gevonden voor een baby die niet wilt pitten maar wel moe is *O* Ik neem 'm op schoot en ik rol hem op zijn zij naar mij toe. Echt zo weg :o Momenteel valt hij niet uit zichzelf in slaap, maar ik gok dat dat wel goed komt.
Herkenbaar! Hier gaat hij in de wagen of aan de tiet :s)
Zelf in slaap vallen in bed komt wel als hij er klaar voor is.
Overigens wordt hier zowel fles als speen geweigerd sinds ik weer ben begonnen met werken. Die arme oma en opa halen alles uit de kast om te proberen of Mickey de fles accepteert, of anders wordt de melk met een lepeltje naar binnen gewerkt :'( O+
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:36:59 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197372551
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:44 schreef QuattroF het volgende:
BFD!

SPOILER
Hahaha fantastisch! O+
_O_
Resistance is futile.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:40:00 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197372650
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Leg je hem dan over dwars op je benen?
Resistance is futile.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:41:33 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197372707
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:34 schreef tpopml het volgende:
@:QuattroF Wat een blije toet heeft Frum toch ook O+
[..]

Herkenbaar! Hier gaat hij in de wagen of aan de tiet :s)
Zelf in slaap vallen in bed komt wel als hij er klaar voor is.
Overigens wordt hier zowel fles als speen geweigerd sinds ik weer ben begonnen met werken. Die arme oma en opa halen alles uit de kast om te proberen of Mickey de fles accepteert, of anders wordt de melk met een lepeltje naar binnen gewerkt :'( O+
Agos, Mickey O+ mot ze gewoon wennen of is dit niet tijdelijk? En arme opa en oma :X
Resistance is futile.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:42:28 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197372743
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:08 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

SPOILER
Dat kwijlen doet Bubbles ook enorm ja, haha. En de hele tijd handjes en vingers in haar mond. Nog geen tandjes ontdekt hier. Poep gelukkig niet tot in haar rug hier :') , sowieso nu om de dag een poepluier ipv elke dag hier.
Kwijlbaby's O+
Resistance is futile.
pi_197373018
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Leg je hem dan over dwars op je benen?
Zo begin ik.

En dan rol ik m naar me toe zodat ie op zijn zij in mijn armen ligt. Elke keer zo lang lopen tobben om een moeie baby in slaap te krijgen en met deze manier duurt het gewoon max 5 minuten *O* Het zijn wel hazenslaapjes, maar dat deert me niet. HIJ SLAAPT *O* en daar ben ik al zielsgelukkig mee.
pi_197373352
Haha Frum, je kunt een hele serie maken van dat blije meisje volgens mij quattro!

Fijn dat je een manier gevonden hebt Sun. :*

Hier gaat het goed, maar ik mis mijn meisje(s) wel nu ik weer (2,5 maand al!) aan het werk ben. Zeker nu in mijn 4-daagse werkweek. Het is druk en leuk op het (thuis)werk dus de dagen vliegen voorbij, maar zorgt er ook voor dat een week zomaar voorbij is en ik voor mijn gevoel ook al die dagen van ze gemist heb. Het is koken, eten en naar bed. Ik ben blij als het weer vrijdag is.
Deze vrijdag eens met rapley beginnen, ik ben benieuwd!
  woensdag 13 januari 2021 @ 07:56:54 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197378552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:03 schreef Nolita het volgende:
Haha Frum, je kunt een hele serie maken van dat blije meisje volgens mij quattro!

Fijn dat je een manier gevonden hebt Sun. :*

Hier gaat het goed, maar ik mis mijn meisje(s) wel nu ik weer (2,5 maand al!) aan het werk ben. Zeker nu in mijn 4-daagse werkweek. Het is druk en leuk op het (thuis)werk dus de dagen vliegen voorbij, maar zorgt er ook voor dat een week zomaar voorbij is en ik voor mijn gevoel ook al die dagen van ze gemist heb. Het is koken, eten en naar bed. Ik ben blij als het weer vrijdag is.
Deze vrijdag eens met rapley beginnen, ik ben benieuwd!
:*

Herkenbaar

Erg benieuwd naar jullie rapley ervaringen!
Resistance is futile.
pi_197394403
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Agos, Mickey O+ mot ze gewoon wennen of is dit niet tijdelijk? En arme opa en oma :X
Nee hij heeft eigenlijk juist heel goed uit de fles gedronken, tot rond de Kerst. Toen begon hij al met de fopspeen te weigeren (alleen erop kauwen) en nu dus ook met de fles. Tot nu toe kauwt hij daar ook gelijk op, zowel papa als oma hebben nu met de dr brown fles 1 keer een minuutje succes gehad. Maar niet dat hij dan enorm drinkt. Ik houd mijn hart vast :{ het zou fijn zijn als het weer overgaat.

Verder het voordeel van covid: door thuiswerken kan ik veelal live voeden. Alleen op de dinsdag zal ik tussen de middag naar mijn ouders moeten om hem live te geven, maar dat vind ik eigenlijk niet heel erg. Dan zet ik miin kolfrecht die dag anders in, doen ze gelukkig niet moeilijk over op werk!
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 00:00:34 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197396407
Laat ik hier ook weer eens meeposten :W De laatste week gaat het wat minder met me, maar meer daarover in het "hoe gaat het met ons" topic ;)

Met aapie gaat alles goed, het blijft een vrolijk mannetje die veel lacht en met z'n handjes speelt O+ Naast zijn knuffelaap heeft hij nu ook Sofie de giraffe ontdekt en Zazu de hond. Leuk om te zien dat hij steeds meer gaat ontdekken!

Gisteren ook even opgemeten en deze lange lat is alweer 63,5cm :o Hiermee zit hij op p90. Qua gewicht volgt hij de middenlijn, hij is nu bijna 6 kilo. Ik denk dat hij ook op een grotere maat luier over moet want hij heeft steeds vaker kakpakjes en natte pakken. Vandaag heb ik hem 5x een nieuw pak aan moeten trekken :X Morgen dus maar even maatje 3 aanschaffen!

Hoe is het verder hier met iedereen? :*

Edit: ik hoor mijn man verdomme roepen van boven, weer een nat pak :') Weten jullie nog dat het laatst over wassen ging? Op dit moment staat de wasmachine dus elke dag bij ons aan _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 14 januari 2021 @ 00:41:03 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197396781
@MaJo jemig wat een lange! O+
Hier ook elke dag wassen :D . En ik baal ook als we een dag overslaan want dan ben ij de dag erna ineens een half uur bezig met vouwen en wegruimen :') .

Hier gaat het goed met de kleine. Ikzelf wel enorm afzien. De overgang naar 4 dagen werken valt me enorm zwaar. Of nee, vorige week ging het prima. Maar nu komt een bepaald energieslurpend aspect van mijn baan zich opdringen en ik kan niet voldoen aan alle verwachtingen op m'n werk dus ik ga vaker nee zeggen. Deze week ben ik vrijdag een paar uur aan het werk, dat is m'n vrije dag. M'n leidinggevende is begripvol en geeft aan dat ik bepaal. De werkdruk die ik nu heb, past niet binnen 32 uur in ieder geval.

Deze week nog afzien. Volgende week ga ik snoeien in werkdruk want zoals ik me de afgelopen 2 dagen heb gevoeld (echt stress en spanning door m'n werk), dat hou ik nog geen maand vol. De ondernemingsraad kan kapot vallen met hun gezeik en verzoekjes ^O^ .

Komt goed.
Resistance is futile.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:03:36 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197398171
Vannacht kwam Colin zich elke 1,5 uur melden, we gaan terug in de tijd.. we zijn echt totaal gesloopt nu. Toen ik nog verlof had, vond ik het best, maar dit is in combinatie met m'n werk niet te doen. Mijn man heeft een burn-out en hij neemt al veel over maar dit houdt hij ook niet lang vol.

Colin hoeft geen 8 uur te maken, maar als hij gewoon 2 of 3 keer 4 uurtjes doorslaapt, dan houden we het prima vol.

Wie heeft goede ervaring met 'slaaptraining'? En is er training waarbij je je baby niet hoeft te laten huilen ;( ? @Hilmo, bij jullie lukte het na wat tegenslag toch?
Resistance is futile.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:19:52 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197398307
@SQ hoe is het daar?
Resistance is futile.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:21:49 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197398333
@D.U.M.A.N. hoe gaat het nu, is U. wat meer gewend aan de aandacht delen? Zal nog steeds wel een uitdaging zijn maar ik hoop op vooruitgang voor je :* .
Resistance is futile.
pi_197399011
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:21 schreef Seven. het volgende:
@:D.U.M.A.N. hoe gaat het nu, is U. wat meer gewend aan de aandacht delen? Zal nog steeds wel een uitdaging zijn maar ik hoop op vooruitgang voor je :* .
Balen van de slechte nachten! Ik hoop dat hij snel beter zal slapen.
U. is inmiddels bijna 3 en slaapt ook niet door. Weet dat je niet de enige bent. :*

Hier gaat het wel. Als ik echt vol met m’n aandacht bij hem ben, gaat het prima. Rondje buiten doen we ook. En spelen waar mogelijk.
Hoe het met mij gaat laten we maar even. Maandag was ik al een half uur aan het wachten in de wachtkamer van de vk op de nacontrole. Bleek de afspraak dinsdag te zijn. }:| :') En ik had het nog wel dubbel gecheckt.

Hoe gaat het met jou? Echt met jou? :*
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:38:01 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197403851
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Balen van de slechte nachten! Ik hoop dat hij snel beter zal slapen.
U. is inmiddels bijna 3 en slaapt ook niet door. Weet dat je niet de enige bent. :*

Hier gaat het wel. Als ik echt vol met m’n aandacht bij hem ben, gaat het prima. Rondje buiten doen we ook. En spelen waar mogelijk.
Hoe het met mij gaat laten we maar even. Maandag was ik al een half uur aan het wachten in de wachtkamer van de vk op de nacontrole. Bleek de afspraak dinsdag te zijn. }:| :') En ik had het nog wel dubbel gecheckt.

Hoe gaat het met jou? Echt met jou? :*

Dus iets beter met U? Ik lees een beetje tussen de regels door dat hem tevreden houden, een zware wissel trekt op jou.

Hier leef ik maar met 1 dag tegelijk, momenteel teveel slechte dagen en nachten. Er zitten nog goede dagen tussen en die trend moet ik zsm omkeren naar 'er zitten ook slechte dagen tussen'.

Ik ben erg moe en prikkelbaar, en dat reageer ik af op m'n werk. Gelukkig niet thuis ;) .

Dus, qua werk op de rem. En kijken of er iets te doen is aan Colin's slaappatroon. Als dat beter gaat, dan zien we wel weer verder met werk.
Resistance is futile.
pi_197405982
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb kort geprobeerd te lezen, maar tijd, wat is dat? Dus niet alles kunnen lezen helaas..
Maar: :* Hoe dan ook klote als je je rot voelt. Hopelijk nu je het erkent ofzo dat het van hieruit vooruit kan gaan?

Het is ook gewoon een klotetijd. Met een klein kindje kom je al amper ergens aan toe, maar waar je nu eventueel wel aan toe kan komen, mag er heel weinig, want corona. Vervolgens is het 's ochtends pas laat licht, 's avonds vroeg donker.. Het is geen klap aan!
pi_197406031
Hoe is het hier?

Het is weinig aan. Of ja, werk, werk, werk. Thuis heeel druk met de meiden, die ook wel 'de zin aan het leven' geven trouwens. Ze heeft haar handen steeds meer ontdekt, de babygym begint nu leuk te worden, de speelboog aan de wipper heeft ze graag vast, maar het beste vermaak is haar grote zus. O+

Hebben het idee dat de eerste tandjes ook langzaam zichtbaar worden, ben benieuwd wanneer er het eerste ook echt van doorkomt!
pi_197414814
quote:
15s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:03 schreef Seven. het volgende:
Vannacht kwam Colin zich elke 1,5 uur melden, we gaan terug in de tijd.. we zijn echt totaal gesloopt nu. Toen ik nog verlof had, vond ik het best, maar dit is in combinatie met m'n werk niet te doen. Mijn man heeft een burn-out en hij neemt al veel over maar dit houdt hij ook niet lang vol.

Colin hoeft geen 8 uur te maken, maar als hij gewoon 2 of 3 keer 4 uurtjes doorslaapt, dan houden we het prima vol.

Wie heeft goede ervaring met 'slaaptraining'? En is er training waarbij je je baby niet hoeft te laten huilen ;( ? @:hilmo, bij jullie lukte het na wat tegenslag toch?
Heftig en herkenbaar met de stress en drukte en energie slurpende taken op het werk . Hier ook en ik loop op mijn tandvlees, mede door groot kind ook thuis en onderwijs en wat iemand hier net ook schreef, Nolita geloof ik , je werkt je suf, en dagen schieten voorbij en je mist ondanks thuiswerken de interactie op een rustig moment met je baby . En die tijd komt nooit meer terug en dat breekt mijn hart.

Ja slaaptraining, klopt, gedaan paar maanden geleden bij 2 a 3 maanden dat F was. Het was een techniek combi van ziekenhuis en slaapcoach op insta. Even zien hoor, vaste volgorde begonnen we mee omdat we die blijkbaar totaal niet hadden, met vast moment van luier bijv altijd doen voor op bed brengen. Gordijn dicht bijv, ik begon toen met slaapzak standaard (inbakerzak eerst maar dat was niet de truuc bij ons bleek), op bed, dekentje erover deed ik, instoppen, hoofdje aaien, welterusten zeggen, babyfoon aan en weglopen. Vaak toen al meteen huilen voordat ik wegliep. Wel weglopen, niet praten en 100 sec op de gang wachten. Ik ging was opvouwen of even planken/Squats doen haha :D soms hield ik het niet meer na 70 sec want totaal overstuur en troosten, proberen in bed maar lukte vaak niet dus oppakken. Rustig zien te krijgen, tijd voor nemen, soms borst dan maar en bij rustig, weer op bed, welltrusren zeggen en weg lopen. Soms wel 8x gedaan en dan vervloekte ik de techniek en dacht ik stik erin, ik neem hem mee, slaapzak uit en aan borst slapen. Ik merkte wel na een paar dagen/weken (geen idee meer precies :@ ) dat ik huiltjes om in slaap te vallen ging herkennen. Dan ging hij jammeren 'neeneeneee'. En dan ineens stil. Dit bleek in slaap val huiltje en ik haalde hem steeds daaruit door in de kamer te komen en oppakken! Misschien heb je er wat aan?

Wij over twee weken rapley! Hij heeft gerold trouwens op 11 Jan maar dat was toeval voor twee keer want niet meer gebeurd. Ik ben staan gillen haha. Hij ligt nu alleen steeds dwars in bedje en gaat dan piepen dus ik heb ook weer nacht voedingen. Nou ja misschien hoef ik niet te voeden, maar ik doe het maar voor zekerheid hahaha
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:59:57 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197415386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:33 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoe is het hier?

Het is weinig aan. Of ja, werk, werk, werk. Thuis heeel druk met de meiden, die ook wel 'de zin aan het leven' geven trouwens. Ze heeft haar handen steeds meer ontdekt, de babygym begint nu leuk te worden, de speelboog aan de wipper heeft ze graag vast, maar het beste vermaak is haar grote zus. O+

Hebben het idee dat de eerste tandjes ook langzaam zichtbaar worden, ben benieuwd wanneer er het eerste ook echt van doorkomt!
Leuk dat ze zich zo optrekt aan haar zus O+ . Hoe is het nu met het huilen?
Resistance is futile.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:04:06 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197415511
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:46 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Heftig en herkenbaar met de stress en drukte en energie slurpende taken op het werk . Hier ook en ik loop op mijn tandvlees, mede door groot kind ook thuis en onderwijs en wat iemand hier net ook schreef, Nolita geloof ik , je werkt je suf, en dagen schieten voorbij en je mist ondanks thuiswerken de interactie op een rustig moment met je baby . En die tijd komt nooit meer terug en dat breekt mijn hart.

Ja slaaptraining, klopt, gedaan paar maanden geleden bij 2 a 3 maanden dat F was. Het was een techniek combi van ziekenhuis en slaapcoach op insta. Even zien hoor, vaste volgorde begonnen we mee omdat we die blijkbaar totaal niet hadden, met vast moment van luier bijv altijd doen voor op bed brengen. Gordijn dicht bijv, ik begon toen met slaapzak standaard (inbakerzak eerst maar dat was niet de truuc bij ons bleek), op bed, dekentje erover deed ik, instoppen, hoofdje aaien, welterusten zeggen, babyfoon aan en weglopen. Vaak toen al meteen huilen voordat ik wegliep. Wel weglopen, niet praten en 100 sec op de gang wachten. Ik ging was opvouwen of even planken/Squats doen haha :D soms hield ik het niet meer na 70 sec want totaal overstuur en troosten, proberen in bed maar lukte vaak niet dus oppakken. Rustig zien te krijgen, tijd voor nemen, soms borst dan maar en bij rustig, weer op bed, welltrusren zeggen en weg lopen. Soms wel 8x gedaan en dan vervloekte ik de techniek en dacht ik stik erin, ik neem hem mee, slaapzak uit en aan borst slapen. Ik merkte wel na een paar dagen/weken (geen idee meer precies :@ ) dat ik huiltjes om in slaap te vallen ging herkennen. Dan ging hij jammeren 'neeneeneee'. En dan ineens stil. Dit bleek in slaap val huiltje en ik haalde hem steeds daaruit door in de kamer te komen en oppakken! Misschien heb je er wat aan?

Wij over twee weken rapley! Hij heeft gerold trouwens op 11 Jan maar dat was toeval voor twee keer want niet meer gebeurd. Ik ben staan gillen haha. Hij ligt nu alleen steeds dwars in bedje en gaat dan piepen dus ik heb ook weer nacht voedingen. Nou ja misschien hoef ik niet te voeden, maar ik doe het maar voor zekerheid hahaha
Thanks Hilmo! Heb ik zeker iets aan (vooral ook dat het anders kan).

Veel plezier met Rapley! Hier nog een weekje en dan beginnen met geprakte banaan en mango, echt superbenieuwd wat hij er van vindt.
Resistance is futile.
pi_197419278
Oeh @Seven ik leef met je mee hoor. Hoe ging vannacht?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 07:03:09 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197419397
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 05:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oeh @:Seven ik leef met je mee hoor. Hoe ging vannacht?
Beter! ^O^

Meneer sliep van 9 tot kwart voor 1, toen tot kwart voor 3, tot kwart voor 5 en tot 6 uur. Dus maar 3x gemeld ^O^ .
Resistance is futile.
pi_197419662
Gelukkig Seven! Er is soms geen pijl op te trekken hé.

Wie doet er hier rapley in combi met prakken afgewisseld? Een stuk banaan geven wordt zo'n geplet :P
pi_197420198
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:01 schreef Hilmo het volgende:
Gelukkig Seven! Er is soms geen pijl op te trekken hé.

Wie doet er hier rapley in combi met prakken afgewisseld? Een stuk banaan geven wordt zo'n geplet :P
Synoniem aan rapley is t woord geplet :+ zooi hoort erbij *O*

Bij onszelf wat combi omdat bijvoorbeeld mijn moeder dat stukken geven maar eng vind. Kan ook prima. Sommige soorten eten zijn van zichzelf al geprakt (stamppot bijvoorbeeld) dus die structuur leren kennen
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:17:14 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197420302
Hier merk ik in ieder geval dat Colin het verschrikkelijk interessant vindt als we aan het eten zijn :Y) . Hij houdt het nauwlettend in de gaten allemaal, erg interessant hoe mama een gebakken aardappel aan d'r vork prikt en in d'r mond stopt blijkbaar :+ .

Hoe strikt is die 4 maanden grens? Ik heb hier een mango liggen die ik straks soldaat ga maken. :@
Resistance is futile.
pi_197420363
SPOILER
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:05:07 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197420851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
SPOILER
Is geen egopost!

Zelf geen issues mee, maar ik bepaal zelf mijn werktijden.

De OR zou in principe geen individuele belangen moeten behartigen. Je leidinggevende probeert het gewoon en dat is ook zijn/haar goed recht. Gewoon rustig blijven en op een gegeven moment ook aangeven dat je de gesprekken erover wel goed geweest vindt omdat je al verschillende keren hebt aangegeven dat je vaste vrije dagen wil. Waarom je dat wil, gaat jouw werkgever eigenlijk ook niets aan. En ik zou in elk gesprek aangeven dat het 6 jaar geleden geen probleem was. Je kunt best benoemen dat het management destijds blijkbaar beter in staat was om de planning rond te krijgen. Dat het nieuwe management daar meer moeite mee heeft, is niet jouw probleem. De CAO is niet gewijzigd.
Resistance is futile.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:06:14 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197420863
Wat is het lulverhaal trouwens? Onderbezetting?
Resistance is futile.
pi_197421805
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:06 schreef Seven. het volgende:
Wat is het lulverhaal trouwens? Onderbezetting?
Indirect wel ja. Als er iemand vakantie heeft, dan moet ik ook wel andere dagen kunnen. Hij gaf zelfs de roosterwijzigingen op school van de parttime als reden :') Vaste roosters worden gewoon nog steeds gemaakt bij ons.

Eigenlijk wil ik niet meer in gesprek gaan. Ik moet vastigheid hebben wat betreft opvang en voor mijn gevoel gaan we er gewoon niet uit komen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:19:58 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197421906
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Indirect wel ja. Als er iemand vakantie heeft, dan moet ik ook wel andere dagen kunnen. Hij gaf zelfs de roosterwijzigingen op school van de parttime als reden :') Vaste roosters worden gewoon nog steeds gemaakt bij ons.

Eigenlijk wil ik niet meer in gesprek gaan. Ik moet vastigheid hebben wat betreft opvang en voor mijn gevoel gaan we er gewoon niet uit komen.
Geef dat gewoon aan, wat jou betreft is de discussie gesloten.

Je zou nog kunnen overwegen om toch even de flexibiliteit van je opvang te checken. Dan heb jij gedaan wat je kan.

Kun en wil jij tegemoet komen door zo nu en dan extra uren te maken? Ik weet niet hoe je opvang daar in staat? Kan me voorstellen dat zij wisselen niet OK vinden maar extra uren wel?
Resistance is futile.
pi_197422099
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geef dat gewoon aan, wat jou betreft is de discussie gesloten.

Je zou nog kunnen overwegen om toch even de flexibiliteit van je opvang te checken. Dan heb jij gedaan wat je kan.

Kun en wil jij tegemoet komen door zo nu en dan extra uren te maken? Ik weet niet hoe je opvang daar in staat? Kan me voorstellen dat zij wisselen niet OK vinden maar extra uren wel?
Ze zijn nu in de uren aan het snoeien, dus extra uur werken zit er niet in. Maar als dat er wel in zit krijg ik voor extra werken tijd voor tijd, geen geld dus.
Ik ben ze tegemoet gekomen door naast de opvangdagen beschikbaar te zijn, ook de avonden beschikbaar op dagen waar ik niet overdag werk. Hebben ze afgekeurd.

Ik sta nu de komende weken vaak op vrijdag (had voor woensdag opvang geregeld, want dan moest ik ècht werken. Ondertussen al meerdere woensdagen vrij gekregen) en ik heb de opvang gebeld of ze van dag kan switchen. Ze belt me vanmiddag of dat kan. Dus ik ben op zich best redelijk vind ik zelf, maar het moet wel van 2 kanten komen.
pi_197425884
Sun wat vervelend. Ze zullen op je werk toch ook wel begrijpen dat je niet tegen de opvang kunt zeggen (kdv, familie, wie dan ook) dat het elke week weer anders is. Dat werkt voor hun ook niet, zij moeten ook ergens van op aan kunnen. Heel vreemd hoor. Gewoon vasthouden aan je standpunt, is niet voor niets zo geregeld in de CAO.

Seven wat heerlijk dat Colin beter slaapt! Is ook hard nodig nu je weer aan het werk bent natuurlijk. Fijn.

Hier sinds gisteren pijn in mijn nek, begon eergisteravond in bed. Ben nu maar heel vaak mijn hoofd aan het draaien en veel naar boven aan het kijken want ik merk dat dat pijn doet. Komt denk ik toch doordat ik heel veel buk en naar beneden kijk (met verschonen, badje, in de box, etc). Is dit herkenbaar?
pi_197432411
Even een vraag aan jullie.. Hoeveel tijd spelen jullie met je kind(eren)? Ik ben tijdens mijn zwangerschapsverlof ontslagen en door alle medische problemen nog steeds thuis bij Frum, en dus iedere dag met haar. Ik speel natuurlijk wel met haar, en we lezen bijna elke dag een boekje, ik zing heel veel met haar en knuffel veel. Maar toch speelt ze het grootste gedeelte alleen. In de box, op de grond, waar dan ook. Soms voel ik me daar schuldig over. Dus vandaar de vraag, hoeveel spelen jullie met je kind op een dag dat je niet hoeft te werken?
pi_197432902
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:21 schreef QuattroF het volgende:
Even een vraag aan jullie.. Hoeveel tijd spelen jullie met je kind(eren)? Ik ben tijdens mijn zwangerschapsverlof ontslagen en door alle medische problemen nog steeds thuis bij Frum, en dus iedere dag met haar. Ik speel natuurlijk wel met haar, en we lezen bijna elke dag een boekje, ik zing heel veel met haar en knuffel veel. Maar toch speelt ze het grootste gedeelte alleen. In de box, op de grond, waar dan ook. Soms voel ik me daar schuldig over. Dus vandaar de vraag, hoeveel spelen jullie met je kind op een dag dat je niet hoeft te werken?
Spelen doe ik niet echt met A. Ik knuffel, ik zing liedjes, hij zit bij me op schoot. Box is totaal niet zijn ding, maar een speelkleed op de vloer wel. Ik leg hem daar op een dag denk ik 30 minuten à uur op, leg wat speeltjes neer en dan laat ik hem zijn ding doen. Zelf dingen leren kennen, zelf ontwikkelen en oefenen (nu met rollen). Ik doe dat bewust, omdat ik bij mijn oudste constant het gevoel had dat ik haar moest entertainen, wat ik dus ook jarenlang deed. Ik was anders bang dat ze aandacht tekort kwam. Gevolg: ze hangt veel meer aan mij dan aan haar vader en ze wil nog steeds constant met me spelen. Spelen met speelgoed, rollenspel, etc. Ik denk dat ze me als moeder èn speelmaatje ziet en dat laatste moet je denk ik soort van voorkomen.
pi_197436813
Oke goed om te horen Sun. Ze vermaakt zich gelukkig goed. Het is meer mijn schuldgevoel/onzekerheid of ik haar niet tekort doe. Ze hangt inderdaad ook al erg aan mij (ook omdat ze elke dag met mij is natuurlijk).
  zaterdag 16 januari 2021 @ 03:09:07 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197438389
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:46 schreef Smart_ass het volgende:
Sun wat vervelend. Ze zullen op je werk toch ook wel begrijpen dat je niet tegen de opvang kunt zeggen (kdv, familie, wie dan ook) dat het elke week weer anders is. Dat werkt voor hun ook niet, zij moeten ook ergens van op aan kunnen. Heel vreemd hoor. Gewoon vasthouden aan je standpunt, is niet voor niets zo geregeld in de CAO.

Seven wat heerlijk dat Colin beter slaapt! Is ook hard nodig nu je weer aan het werk bent natuurlijk. Fijn.

Hier sinds gisteren pijn in mijn nek, begon eergisteravond in bed. Ben nu maar heel vaak mijn hoofd aan het draaien en veel naar boven aan het kijken want ik merk dat dat pijn doet. Komt denk ik toch doordat ik heel veel buk en naar beneden kijk (met verschonen, badje, in de box, etc). Is dit herkenbaar?
Ja, alleen ik had last van m'n schouders ipv mijn nek. Sinds ik volledig kolf, nergens meer last van :7 . Dat waren voor mij ook de momenten dat ik het langst krom zat.

Misschien kun je daar iets aan doen?
Resistance is futile.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 03:11:39 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197438395
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:21 schreef QuattroF het volgende:
Oh heerlijk! Ik mag hopen dat Colin zichzelf ook leert te vermaken.

Colin begint net met spelen dus hij is ook snel overprikkeld. Op dit moment niet zozeer spelen, maar wel veel kletsen en op schoot en knuffelen omdat hij nog niet zelfstandig kan zitten.
Resistance is futile.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 03:15:26 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197438402
Oh ja. Zingen. Hier ook écht een ding, Colin is er gek op. Meestal bestaande liedjes met rare teksten hier :') . Hij wordt ook vaak stil met een liedje, of hij lacht erom.
Resistance is futile.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 03:17:15 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197438408
Vandaag ontdekt dat Colin gek is op geprakte mango. Bij m'n schoonouders thuis maar een poging gedaan, ik had die twee ook niet gelukkiger kunnen maken geloof ik :+ .

Binnenkort checken wat hij van banaan vindt.
Resistance is futile.
pi_197438446
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 03:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, alleen ik had last van m'n schouders ipv mijn nek. Sinds ik volledig kolf, nergens meer last van :7 . Dat waren voor mij ook de momenten dat ik het langst krom zat.

Misschien kun je daar iets aan doen?
Oja kan natuurlijk ook door het voeden komen inderdaad, dan kijk ik ook naar beneden. Ik probeer sowieso mijn schouders wel te relaxen altijd. Hmm misschien beter op letten en gewoon veel bewegen nu zodat het soepel gaat worden en in ieder geval niet verder vast komt te zitten.

Spelen doe ik ook niet echt maar daar is Bubbles ook nog wat jong voor. Ze vermaakt haarzelf eigenlijk wel prima in de box en baby gym.
pi_197438534
Trouwens voor degenen die Rapley (gaan) doen/deden: dan geef je dus tot 6 maanden alleen bv/kv en vanaf 6 maanden direct grotere stukken? Of begin je wel vanaf +/- 4 maanden al met oefenhapjes?
pi_197439468
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 04:14 schreef Smart_ass het volgende:
Trouwens voor degenen die Rapley (gaan) doen/deden: dan geef je dus tot 6 maanden alleen bv/kv en vanaf 6 maanden direct grotere stukken? Of begin je wel vanaf +/- 4 maanden al met oefenhapjes?
Vanaf 6 maanden. 6 maanden zou ook fijner zijn bij prakjes in verband met darmrijping. De vorm maakt niet uit, bijvoeding is bijvoeding.o

Edit: en er zijn nog meer randvoorwaarden, zoals zelf goed rechtop zitten enzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door arvensis op 16-01-2021 08:52:18 ]
pi_197439480
Hier een beetje de gulden middenweg. Bij ruim 5 maanden begonnen. Dat kon ik prima bij ons meisje want ze zat al erg goed rechtop *O*

Oh direct stukken dus maar ook wat puree
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:56:22 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197445511
Hier ook gulden middenweg. Ik personlijk geloof niet dat er fysieke voordelen zijn voor Colin om nu al te beginnen, dus ik doe het puur voor de lol. Ik zie dat hij het leuk vindt om te voelen en te proeven. Uit die 10 lepeltjes heeft hij ongetwijfeld vrijwel geen voedingsstoffen gehaald maar hij vond het wel superleuk en lekker.

Ik heb eigenlijk zelf ook niet echt iets met Olvarit. Dat zullen we straks vooral halen als we dingen eten waar hij niet aan mee kan doen, en pas als de vaste voeding de melk gaat vervangen.

Ik moet m'n man ook nog overtuigen van Rapley. Hij denkt juist dat Olvarit heel goed is :+ . Ik denk dan maar dat Rapley zo'n beetje de methode is waarmee elke baby opgroeide voor er een bedrijf voorbij kwam die gepureerd voedsel ging verkopen (en ook hun afzet effectief vergroot door moeders ervan te overtuigen dat baby's niet met 6 maanden maar met 4 maanden moeten beginnen met vast voedsel ;) ) .

Een beetje googelen leert mij dat de meningen hierover ook sterk verschillen. Ik respecteer gewoon elke moeder hierin :Y) .
Resistance is futile.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:58:12 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197445549
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 04:14 schreef Smart_ass het volgende:
Volgens mij is de Rapley methode wel 'officieel' wachten tot je kind rechtop kan zitten en zelf eten in het mondje kan stoppen met wijsvinger en duim.

Ik ben niet zo geduldig :+ .
Resistance is futile.
pi_197445934
Snap ik Seven! Zal hier hoogstwaarschijnlijk ook een gulden middenweg worden. Sowieso vind ik het persoonlijk belangrijker wat ze binnen krijgt dan hoe ze het binnen krijgt. Op dit moment zijn dat dus voornamelijk handjes :D.
pi_197446835
Haaruitval is hier trouwens ook volop bezig, precies begonnen toen Bubbles 3 maanden was, echt op de dag. Doucheputje zit elke keer vol en mijn haarborstel ook ;( .

Oh en @Seven. ik herken de nachtmerries nu ook, ik heb ze de laatste tijd ook. Maar ik heb ze dus alleen ‘s ochtends als ik weer in slaap val na haar nacht/vroege ochtend voeding. Hopelijk gaat dit snel weer over! Heb jij er nog last van?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 16:25:43 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197447341
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 15:59 schreef Smart_ass het volgende:
Haaruitval is hier trouwens ook volop bezig, precies begonnen toen Bubbles 3 maanden was, echt op de dag. Doucheputje zit elke keer vol en mijn haarborstel ook ;( .

Oh en @:Seven. ik herken de nachtmerries nu ook, ik heb ze de laatste tijd ook. Maar ik heb ze dus alleen ‘s ochtends als ik weer in slaap val na haar nacht/vroege ochtend voeding. Hopelijk gaat dit snel weer over! Heb jij er nog last van?
Haaruitval heb ik ook wel last van, maar ik denk zelf minder extreem dan jij.

Die angstgedachten had ik vooral als ik wakker was. Inmiddels is dat heel wat afgenomen gelukkig, anders was ik allang doorgedraaid :P . Elke dag 20x een scenario waarin je je kind en/of man verliest.. verschrikkelijk! Elke keer weer huilen.. pfff, ik vond dat wel enorm zwaar.

Nu hooguit 1x per dag en dat kan ik dan heel snel uit m'n hoofd zetten.

Als je er zelf echt last van hebt, dan proberen te voorkomen dat je weer in slaap valt?
Resistance is futile.
pi_197447963
Haaruitval heb ik sowieso met periodes last van dus het verbaast me niet dat ik het nu ook weer heb. Helaas is mijn slechte huid die tijdens de zwangerschap wat was opgeklaard direct na de bevalling ook weer terug in originele staat :P.

Ohh jeetje nee zo heftig is het hier niet. Bij zo’n 20 scenario’s per dag was ik ook doorgedraaid denk ik. Hier af en toe een nachtmerrie in de vroege ochtenduren maar gelukkig kan ik dat zodra ik wakker ben snel van me afzetten. Maar alsnog vervelend natuurlijk.

Maar om het positief af te sluiten: verder alles goed hier! Kleine meid slaapt goed, drinkt goed, eigenlijk altijd vrolijk en huilt nauwelijks O+.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 17:32:31 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197448433
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:59 schreef Smart_ass het volgende:
Haaruitval heb ik sowieso met periodes last van dus het verbaast me niet dat ik het nu ook weer heb. Helaas is mijn slechte huid die tijdens de zwangerschap wat was opgeklaard direct na de bevalling ook weer terug in originele staat :P.

Ohh jeetje nee zo heftig is het hier niet. Bij zo’n 20 scenario’s per dag was ik ook doorgedraaid denk ik. Hier af en toe een nachtmerrie in de vroege ochtenduren maar gelukkig kan ik dat zodra ik wakker ben snel van me afzetten. Maar alsnog vervelend natuurlijk.

Maar om het positief af te sluiten: verder alles goed hier! Kleine meid slaapt goed, drinkt goed, eigenlijk altijd vrolijk en huilt nauwelijks O+.
Jaaa, jullie zitten in een lekkere flow, heerlijk!
Resistance is futile.
pi_197449946
Geen idee of ik haaruitval heb. Ik borstel of kam het alleen als ik mijn haar was en dat is 2 x per week. Dan komt er wel vaak een bolletje haar los.

Poeh, ik vind dit pittige dagen. Ik werk nu 3 dagen in de week (2,5 dag) en alle drie moet ik steeds om 6 uur beginnen :O Vriend doet die nachten de nachtvoeding maar ik wordt toch elke keer daar wakker van :') Het pittigste vind ik dat je uit je werk komt en je kan niet even bijkomen. Even een kopje thee op de bank en even niks doen. Je komt thuis en je kan daar ook vaak gelijk weer aan de bak. Net heb ik A. aan vriend gegeven. Ik trok het gejengel echt even niet meer.
pi_197451491
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Leuk dat ze zich zo optrekt aan haar zus O+ . Hoe is het nu met het huilen?
Het gaat beter! Afleiding helpt gewoon onwijs, dus als grote zus in de buurt is, de tiny love of full on aandacht van ons.

Denk dat ze nu (vooral 's avonds) nog wel eens een huiluurtje o.i.d. heeft, maar verder is ze echt wel te troosten.
Je merkt dat als de medicijnen uitwerken (na 20-24 uur) en als de medicijnen qua werking minder worden (na de 1,5-2 weken houdbaarheid) dat ze dan meer huilt. Dus het lijkt wel vooral gerelateerd te zijn aan 't zuur.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 21:09:38 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197453262
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Geen idee of ik haaruitval heb. Ik borstel of kam het alleen als ik mijn haar was en dat is 2 x per week. Dan komt er wel vaak een bolletje haar los.

Poeh, ik vind dit pittige dagen. Ik werk nu 3 dagen in de week (2,5 dag) en alle drie moet ik steeds om 6 uur beginnen :O Vriend doet die nachten de nachtvoeding maar ik wordt toch elke keer daar wakker van :') Het pittigste vind ik dat je uit je werk komt en je kan niet even bijkomen. Even een kopje thee op de bank en even niks doen. Je komt thuis en je kan daar ook vaak gelijk weer aan de bak. Net heb ik A. aan vriend gegeven. Ik trok het gejengel echt even niet meer.
You're not alone...! Ik geef Colin regelmatig af ;) . Het ís ook fucking pittig. En jij hebt dan ook nog 2 kinderen!

Resistance is futile.
pi_197453437
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

You're not alone...! Ik geef Colin regelmatig af ;) . Het ís ook fucking pittig. En jij hebt dan ook nog 2 kinderen!

Ik denk dat het toch ietsje makkelijker is als je een wat ouder kind al hebt. Het lijkt me pittiger als je een baby en een peuter hebt. Komt wel weer goed, ik heb weer een paar daagjes 'vrij' :) Fijn trouwens van de redelijk goede nacht bij jullie *O*
pi_197455768
Herkenbaar hoor Sun, het meteen weer ‘aan’ staan en doorgaan als je thuis komt. Wat dat betreft vraagt mijn werk gelukkig de energie op een ander vlak ofzo (weet niet goed hoe ik het moet benoemen, maar ik heb meer mentaal dan fysiek werk). Als je fysiek werk hebt, met veel staan kan ik me voorstellen dat je eerst even wil zitten als je thuis komt.

Spelen met baby, ik weet niet of veel spelen met je kind afhankelijkheid op dat vlak veroorzaakt hoor. Ik wijt dat meer aan eerste kind zijn en karakter ofzo? Mijn peuter speelt gewoon niet graag alleen. Met andere kindjes hangt ze meestal helemaal niet aan me en gaat ze lekker haar gang, maar als ze alleen is, is alles samen met mama. Ik hoop dat wanneer L wat groter is ze samen wat momenten fijn kunnen spelen (en niet steeds ruzie hebben :') ).
L heeft door grote zus al veel vermaak om zich heen en verder is ze echt snel tevreden met wat speelgoed om zich heen. Voorheen om te kijken, nu om echt te ontdekken. Ik wissel box, babygym, wipstoel met speelboog (staat altijd op de bovenverdieping) en stokke newborn set af als plekken waar ik haar door de dag laat spelen / erbij zijn. Het ‘samen spelen’ bestaat uit knuffelen, voorlezen, af en toe een liedje, kletsen, samen een rammelaar ontdekken etc. Verdeelt over meerdere niet al te lange momentjes over de dag.

Haaruitval met 6 mnd nog aanwezig, wel al iets minder en ik heb er inmiddels een mooie babypony voor terug. :D

Rapley is van start, maar ze vindt het nog erg lastig om eten naar haar mond te brengen dus daar sturen/helpen we wel wat bij. Wat ze in haar mond krijgt valt allemaal nog erg in de smaak. Nu nog leren om daadwerkelijk eten door te slikken want het komt voornamelijk aan de voorkant weer eruit. Maar ook dat zal ze vast snel genoeg in de gaten gaan hebben.
Ze heeft tot nu een paar keer geprakt fruit gehad en ook dat was lastig om de goede kant op te werken natuurlijk. Ik voorzie dat opa en oma het hier ook maar spannend vinden dus wss daar wat vaker geprakt fruit en hier vanaf nu rapley.

We hebben vanavond de eerste ontmoeting met sneeuw gedaan. Het begon pas tegen 18:00, dus zijn we om 19:00 de deur uit gegaan. L vond het prima. Eerst enthousiast rondkijken en daarna lekker in de drager geslapen toen we een rondje deden. O+
  zondag 17 januari 2021 @ 10:22:43 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197459722
Leuk Nolita O+

Wat mij wel eens opvalt is hoe kinderen op volwassenen gericht kunnen zijn. Soms is dat heel sterk aanwezig, ik denk dat die factor ook wel meespeelt.

Ik had eigenlijk iet verwacht dat de haaruitval maanden door kan gaan :')

Hier weer een helse nacht. Pas tegen 10 uur in slaap, wakker kwart voor 1 en 2 uur, toen is hij in ons bed in slaap gevallen. Lag mijn man aan het voeteneinde :') dus hij heeft zich naar de bank verplaatst en is daar om 8 uur wakker geworden, dus best een goede nacht voor hem. Colin is na 2 uur wel in keer doorgegaan tot half 5 en half 6 speentje om uiteindelijk om 8 uur wakker te worden. Ik heb zelf geen oog dichtgedaan tussen 2 en half 6.

Vanavond slaap ik op de kamer van onze middelste :z :Z O+ :@
Resistance is futile.
pi_197459913
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:22 schreef Seven. het volgende:
Leuk Nolita O+

Wat mij wel eens opvalt is hoe kinderen op volwassenen gericht kunnen zijn. Soms is dat heel sterk aanwezig, ik denk dat die factor ook wel meespeelt.

Ik had eigenlijk iet verwacht dat de haaruitval maanden door kan gaan :')

Hier weer een helse nacht. Pas tegen 10 uur in slaap, wakker kwart voor 1 en 2 uur, toen is hij in ons bed in slaap gevallen. Lag mijn man aan het voeteneinde :') dus hij heeft zich naar de bank verplaatst en is daar om 8 uur wakker geworden, dus best een goede nacht voor hem. Colin is na 2 uur wel in keer doorgegaan tot half 5 en half 6 speentje om uiteindelijk om 8 uur wakker te worden. Ik heb zelf geen oog dichtgedaan tussen 2 en half 6.

Vanavond slaap ik op de kamer van onze middelste :z :Z O+ :@
Zou het geen idee zijn om Collin voor het slapen een massage te geven? Of in badje te doen met wat olie zodat hij ultra ontspannen de nacht in gaat?
  zondag 17 januari 2021 @ 10:42:22 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197460007
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zou het geen idee zijn om Collin voor het slapen een massage te geven? Of in badje te doen met wat olie zodat hij ultra ontspannen de nacht in gaat?
Toevallig is hij gisteren rechtstreeks uit bad naar bed gegaan :P .

We liepen gisteren overdag al enorm achter de feiten aan met zijn slaapjes, ik denk dat dat het is. En zijn co-sleeper! Zou tot 9 kilo kunnen maar is volgens mij niet comfortabel genoeg (spartaans dun matrasje in ieder geval).
Resistance is futile.
pi_197465358
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:53 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Het gaat beter! Afleiding helpt gewoon onwijs, dus als grote zus in de buurt is, de tiny love of full on aandacht van ons.

Denk dat ze nu (vooral 's avonds) nog wel eens een huiluurtje o.i.d. heeft, maar verder is ze echt wel te troosten.
Je merkt dat als de medicijnen uitwerken (na 20-24 uur) en als de medicijnen qua werking minder worden (na de 1,5-2 weken houdbaarheid) dat ze dan meer huilt. Dus het lijkt wel vooral gerelateerd te zijn aan 't zuur.
Dit soort dingen plaats ik nooit meer! :9

Tegen 20:30 begon ze te krijsen en dit is tot een uur of 6, 7 bijna onafgebroken doorgegaan..
Ergens rond een uur of 2, 3 was ook de peuter wakker "Papa, Soof verdrietig?".

Hopelijk vannacht bijtanken..
  zondag 17 januari 2021 @ 16:18:24 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197467571
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:04 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Tegen 20:30 begon ze te krijsen en dit is tot een uur of 6, 7 bijna onafgebroken doorgegaan..

:* verrekte fokwet!
Resistance is futile.
pi_197468776
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:04 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt hel :{
pi_197474205
Och NJ wat ontzettend lang huilen en wat heftig! En Seven ook al zulke pittige nachten :*

Oei smart haar haar is ook uit gaan vallen dus. Nu bij bijna 6 maanden nog steeds uitval, om te huilen. Als ik mijn haar was, en ik zeep het in, kan ik het niet beetpakken maar ik moet mijn haar besmeren zeg maar ipv inmasseren door het haar bij elkaar te pakken. Als ik dat laatste doe, dan trek ik zo het haar los en heb ik hele handen vol :'( en dan heb ik daarna nog conditioner, nog een keer. Ik vis de haren overal en plak ze tijdelijk op de muur anders is het putje meteen verstopt. En dan afdrogen, en hele badkamer vol met haren op de grond. En wilde pony ook nu.

Sun ik herken volledig wat je zegt qua 'aandacht verwennen'. Wij hebben/hadden hetzelfde probleem bij onze oudste. Ik heb me ook van alles voorgenomen anders te doen en laat hem ook veel meer zelf liggen spelen en kijken.
pi_197474297
Ik weet niet wat er is, maar nu overdag vooralsnog 1-2 uurtjes en ze wil alleen maar plakken. Zodra ze ook maar enigszins horizontaal gaat breekt de hel los. :{ Arm ding.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:53:19 #134
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_197474490
Ach jeetje nicholas wat een ellende. Niet de oortjes? Al paracetamol geprobeerd voor de zekerheid. Stop ik er altijd in bij twijfel :@
pi_197475257
Ik zie niets aan de oortjes, maar je weet het natuurlijk nooit..
Vrees dat ze gewoon weer veel last heeft van de refluxklachten. Ze ruikt weer onwijs zuur, veel kwijl, tong constant er uit hangen.. Morgen weer een nieuw flacon van de medicijnen. Hoop dat dat weer het verschil maakt.

Paracetamol zijn we nog niet aan begonnen, weet niet meer met welke leeftijd het ook al weer 'mag', maar hebben dat nog zoveel mogelijk uitgesteld.
pi_197476578
Jeetje NJ wat heftig weer. Ik kan me voorstellen dat je terughoudend bent met snel naar paracetamol grijpen als ze zo vaak onrustig is en jullie de oorzaak gevonden lijken te hebben.
Kun je er iets mee wat betreft medicatie? Eerder een nieuwe dosis krijgen oid? Of helpt paracetamol mss wel om die laatste dag te overbruggen? (Ook niet echt een lange termijn oplossing eigenlijk).
Hopelijk een betere nacht vandaag. :*

Seven voor jullie hopelijk ook een betere nacht om de werkweek mee te beginnen!
  zondag 17 januari 2021 @ 22:47:59 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197477167
Ik ga 2 verdiepingen hoger slapen zo, dus dat komt wel goed met die start van de werkweek :@ .

@NicolasJoy ik duim dat de nieuwe fles helpt!
Resistance is futile.
pi_197481519
Nou nou, dat was me een ochtendje wel en hij is nog niet eens voorbij :')

Vannacht weer iets van anderhalf uur opgelopen met onze kleine draak. Er valt geen peil op te trekken, soms valt hij na een nachtvoeding weer direct in slaap, soms vertikt hij het om verder te slapen. Ik had nog de hoop dat hij wat langer zou slapen vanmorgen, maar nee hoor. Voor 7 al wakker ugh :O

Volgende uitdaging: we kwamen er vanmorgen achter dat Noor voor school deze ochtendeen verhaaltje af moest hebben over een zwerfhond. Hebben we maar even snel in elkaar geflanst met een dreinende baby op schoot. Echt fantastisch :P

Vanmiddag naar het CB voor 2 inentingen. Gelukkig krijg ik assistentie van A zijn favorietje, zijn zus. Het is namelijk steevast jenken bij het CB, inenting of niet. Ik ga daar ook eens vragen of ze tips hebben voor het slechte slapen in de nacht. Voor nu gaan we wéér een bak met koffie tappen :9
  maandag 18 januari 2021 @ 11:09:20 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197482431
Sunshine, weet je zeker dat de zus mee mag? Hier zijn ze heel streng, het is 1 ouder en verder niemand, ook geen broertjes en zusjes.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197483023
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:09 schreef Tink89 het volgende:
Sunshine, weet je zeker dat de zus mee mag? Hier zijn ze heel streng, het is 1 ouder en verder niemand, ook geen broertjes en zusjes.
Oh! Ik ga eens bellen! Bedankt!

Heb even gebeld en je hebt gelijk, ze mag niet mee. De vorige keer mocht ze nog wel mee, maar toen was het nog geen lockdown. Misschien dat het daar aan ligt? Gelukkig heeft vriend een flexibele baan, die komt zo even naar huis.

[ Bericht 17% gewijzigd door Sunshine1982 op 18-01-2021 11:45:55 ]
pi_197485705
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:19 schreef Nolita het volgende:
Jeetje NJ wat heftig weer. Ik kan me voorstellen dat je terughoudend bent met snel naar paracetamol grijpen als ze zo vaak onrustig is en jullie de oorzaak gevonden lijken te hebben.
Kun je er iets mee wat betreft medicatie? Eerder een nieuwe dosis krijgen oid? Of helpt paracetamol mss wel om die laatste dag te overbruggen? (Ook niet echt een lange termijn oplossing eigenlijk).
Hopelijk een betere nacht vandaag. :*

Seven voor jullie hopelijk ook een betere nacht om de werkweek mee te beginnen!
We willen inderdaad gaan overleggen of we de medicijnen soms elke 10/12 dagen i.p.v. elke 14 dagen wisselen. Het is toch niet de bedoeling dat we nu een paar dagen voor de wissel dit soort dagen en nachten hebben..

quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

Vannacht weer iets van anderhalf uur opgelopen met onze kleine draak. Er valt geen peil op te trekken, soms valt hij na een nachtvoeding weer direct in slaap, soms vertikt hij het om verder te slapen. Ik had nog de hoop dat hij wat langer zou slapen vanmorgen, maar nee hoor. Voor 7 al wakker ugh :O

Volgende uitdaging: we kwamen er vanmorgen achter dat Noor voor school deze ochtendeen verhaaltje af moest hebben over een zwerfhond. Hebben we maar even snel in elkaar geflanst met een dreinende baby op schoot. Echt fantastisch :P

Vanmiddag naar het CB voor 2 inentingen. Gelukkig krijg ik assistentie van A zijn favorietje, zijn zus. Het is namelijk steevast jenken bij het CB, inenting of niet. Ik ga daar ook eens vragen of ze tips hebben voor het slechte slapen in de nacht. Voor nu gaan we wéér een bak met koffie tappen :9

Hopelijk valt het effect van de inentingen mee.. Of beter gezegd; hopelijk slaapt 'ie er even beter van! :9
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh! Ik ga eens bellen! Bedankt!

Heb even gebeld en je hebt gelijk, ze mag niet mee. De vorige keer mocht ze nog wel mee, maar toen was het nog geen lockdown. Misschien dat het daar aan ligt? Gelukkig heeft vriend een flexibele baan, die komt zo even naar huis.
Als het even kan willen ze dat je alleen komt idd.. Maar als het echt niet gaat kun je soms niet anders. Wij hadden vorige maand de oppas last minute ziek. Ja, dan maar even mee hoor, nieuwe afspraak is ook niet ideaal.
pi_197486250
Het moet inderdaad maar even kunnen inderdaad. Hoe was jullie nacht NJ?

Wij komen net van het CB en we hadden een hele fijne assistent-arts. Echt gewoon eentje waar je wat aan hebt :) Toen ik zei dat we A. soms zo moeilijk in slaap krijgen na een nachtvoeding, zei ze dat hij geen nachtvoeding meer nodig heeft. Hij zit kwa gewicht bijna op het bovenste lijntje en kwa lengte zit hij op het één na bovenste lijntje :@ Ik geloof haar direct, maar het lijkt me best lastig. Stel dat hij door blijft huilen na het terugdoen van een speentje.. Hoe weet ik of het honger of gewenning is? Voor de rest was alles goed :) Hij was opvallend snel rustig na de prikjes en op weg naar huis viel hij als een blok in slaap O+
pi_197486453
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het moet inderdaad maar even kunnen inderdaad. Hoe was jullie nacht NJ?
Nacht? :9 Is het alweer nacht geweest? *) Nee, zonder dollen; klote. :+ Het is dat ik in de vooravond op de bank heb geslapen, want de nacht (00-06) was vrij slapeloos. Kwartiertje hier, kwartiertje daar.

Het lastige vind ik ook dat ze tussen 20u en 01u 'redelijk' slaapt. Dan moeten we er een enkele keer naar toe, maar in die tijd kan en wil m'n vriendin nog niet naar bed. Ik pak nu wat ik pakken kan, dus als om 20u beide kinderen op bed liggen en er geen verplichtingen zijn dan probeer ik maar vast een paar uur te slapen. Maar zij komt voor een uur of 12, 01 niet in slaap 's avonds. Daarna laat de kleine het niet echt toe, dus uiteindelijk slaapt zij amper een uurtje.. Ik wil ons ritme niet verplaatsen natuurlijk, maar in deze situatie denk ik echt; slaap is slaap en zoveel waard..
pi_197486469
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij komen net van het CB en we hadden een hele fijne assistent-arts. Echt gewoon eentje waar je wat aan hebt :) Toen ik zei dat we A. soms zo moeilijk in slaap krijgen na een nachtvoeding, zei ze dat hij geen nachtvoeding meer nodig heeft. Hij zit kwa gewicht bijna op het bovenste lijntje en kwa lengte zit hij op het één na bovenste lijntje :@ Ik geloof haar direct, maar het lijkt me best lastig. Stel dat hij door blijft huilen na het terugdoen van een speentje.. Hoe weet ik of het honger of gewenning is? Voor de rest was alles goed :) Hij was opvallend snel rustig na de prikjes en op weg naar huis viel hij als een blok in slaap O+
Goede statistieken dus ook? *)

Ben wel benieuwd hoe zij zien dat je zonder nachtvoeding kan als je kind 's nachts wakker wordt en hongersignalen geeft. Gewoon niet geven dan? :9

Voor nu voor 'm; slaap lekker! O-) O+
pi_197486656
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:51 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Goede statistieken dus ook? *)

Ben wel benieuwd hoe zij zien dat je zonder nachtvoeding kan als je kind 's nachts wakker wordt en hongersignalen geeft. Gewoon niet geven dan? :9

Voor nu voor 'm; slaap lekker! O-) O+
Nouja, ik weet dus niet echt of hij honger signalen geeft. Ik gooi er altijd een fles in, maar dat is meer uit gewoonte. Hij huilt nooit snachts, het is meer kletsen. Zeker anders dan overdag, waar hij wel huilt als hij honger heeft. Ik denk dat het het proberen wel waard is, elke keer snachts op lopen daar wordt niemand vrolijk van. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen :')

Ik ga ook vaak vroeg naar bed. Ik ben echt doodop s'avonds. Vooral nu met een 6 jarige thuis waar de motivatie voor schoolwerkjes te doen soms ver te zoeken is. Ik kom vaak tot de conclusie dat ik nu vooral geleefd word en soms vind ik dat best lastig. Maar het is wat het is en go with the flow zeker?

Hoop dat de medicijnen weer snel gun werk gaan doen bij jullie meiske!
pi_197491267
Heftig NJ! Hopelijk willen ze meewerken en verstrekken ze de medicijnen inderdaad net een paar dagen eerder. Als dat zoveel verschil maakt.. ik snap het qua bedtijd ook wel hoor. Maar wel onhandig dat de paar uurtjes waarin ze beter slaapt nou precies net niet matchen met wanneer jullie naar bed gaan. Hoewel zoals je al aan gaf, als je echt kapot bent lig je er zelf om 20:00u ook mooi in. Hoe was dat trouwens met jullie oudste? Had zij last van hetzelfde of helemaal niet?
pi_197491921
Ik zou het wel weten NJ qua slaap maar ik ging ook maanden lang met baby op bed. Wij lagen om 20.00 uur allemaal plat en goddelijk was dat. Nu ben ik elke dag moe (lig nu om 22.00 vaak) en dat is best te weinig merk ik met alles van thuisschool enzo. Willen met de oudste ook een plaswekker kopen en dan wordt het helemaal nachtwerk dus dan moet ik echt om 20.30 op bed. Je vriendin NJ houdt dit zo toch niet vol ook al is dat haar tijd niet?

Sun, wij ook CB en prikjes vandaag! 9,7 kg :+ en 76 cm. Alles neemt iets af, groei op gemiddeld nu en gewicht nog steeds boven curve. Prikjes was hard huilen en daarna super snel stil! Ongelooflijk vond ik dat. Hij jengelt nu iets meer maar verder geen bijzonderheden. Ze was bij ons ook zo fijn, stelde open vraag wat hij voor eten krijgt en bij alleen bv en rapley met 6 maanden, knikte ze begrijpend. Geen enkel oordeel! En rollen deed hij vanochtend, eerste keer dat ik het nu zag!
  maandag 18 januari 2021 @ 21:17:30 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197494886
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

Haha, lekker chaotisch dagje ;)
Resistance is futile.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:24:36 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197495054
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:19 schreef Hilmo het volgende:
Ik zou het wel weten NJ qua slaap maar ik ging ook maanden lang met baby op bed. Wij lagen om 20.00 uur allemaal plat en goddelijk was dat. Nu ben ik elke dag moe (lig nu om 22.00 vaak) en dat is best te weinig merk ik met alles van thuisschool enzo. Willen met de oudste ook een plaswekker kopen en dan wordt het helemaal nachtwerk dus dan moet ik echt om 20.30 op bed. Je vriendin NJ houdt dit zo toch niet vol ook al is dat haar tijd niet?

Sun, wij ook CB en prikjes vandaag! 9,7 kg :+ en 76 cm. Alles neemt iets af, groei op gemiddeld nu en gewicht nog steeds boven curve. Prikjes was hard huilen en daarna super snel stil! Ongelooflijk vond ik dat. Hij jengelt nu iets meer maar verder geen bijzonderheden. Ze was bij ons ook zo fijn, stelde open vraag wat hij voor eten krijgt en bij alleen bv en rapley met 6 maanden, knikte ze begrijpend. Geen enkel oordeel! En rollen deed hij vanochtend, eerste keer dat ik het nu zag!
Ik kan echt niet zo vroeg slapen :D

Fijn dat je bezoekje aan CB goed was ^O^ . Deed hij dat ook bij het consultatiebureau? :s)
Resistance is futile.
pi_197495420
20 uur naar bed, nee. Ook al ben ik nog zo moe :+ Ik ben al de hele dag bezig, als ik dan ook nog eens zo vroeg naar bed ga heb ik helemaal niks meer voor mezelf. Maar zo ben ik, als het voor jullie werkt, lekker blijven doen. Ik vind het heerlijk om savonds in bed nog wat tv te kijken. Netflix, Videoland dat soort dingen. Ik kan dan even uitblazen.

Als mijn baby schaterlacht oohhh O+ O+ O+ dat is toch één van de mooiste dingen?
pi_197496404
Ohh Sun wat schattig!! Daar kijk ik nu al naar uit :D.

Ik smelt hier altijd als ze klaar is met drinken en zich dan naar me toe draait en naar me glimlacht O+ O+.

Oh en slapen om 20:00u zou ik ook niet kunnen. Ik lig er voor 22:30u echt niet in. Ik moet wel echt goed gesloopt zijn om om 20:00u te kunnen slapen maar in NJ’s situatie zou ik me dat wel kunnen voorstellen.
pi_197497081
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nouja, ik weet dus niet echt of hij honger signalen geeft. Ik gooi er altijd een fles in, maar dat is meer uit gewoonte. Hij huilt nooit snachts, het is meer kletsen. Zeker anders dan overdag, waar hij wel huilt als hij honger heeft. Ik denk dat het het proberen wel waard is, elke keer snachts op lopen daar wordt niemand vrolijk van. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen :')

Ik ga ook vaak vroeg naar bed. Ik ben echt doodop s'avonds. Vooral nu met een 6 jarige thuis waar de motivatie voor schoolwerkjes te doen soms ver te zoeken is. Ik kom vaak tot de conclusie dat ik nu vooral geleefd word en soms vind ik dat best lastig. Maar het is wat het is en go with the flow zeker?

Hoop dat de medicijnen weer snel gun werk gaan doen bij jullie meiske!
Mmm, dan is het misschien het proberen waard, of hij ook te troosten is zonder fles.

Ik herken je wel in het stukje geleefd worden. Zeker nu je verder zo weinig kan en mag doen.. Aan het einde van de week was het werken, zorgen, slapen. Niets meer of leukers. :9 Maar ja, het is een faaaaaaase.

quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 18:44 schreef Smart_ass het volgende:
Hopelijk willen ze meewerken en verstrekken ze de medicijnen inderdaad net een paar dagen eerder. Als dat zoveel verschil maakt.. ik snap het qua bedtijd ook wel hoor. Maar wel onhandig dat de paar uurtjes waarin ze beter slaapt nou precies net niet matchen met wanneer jullie naar bed gaan. Hoewel zoals je al aan gaf, als je echt kapot bent lig je er zelf om 20:00u ook mooi in. Hoe was dat trouwens met jullie oudste? Had zij last van hetzelfde of helemaal niet?
Eerder betaalden we het zelf, dan mocht waarschijnlijk alles. :9

De oudste had soortgelijke klachten. Haar medicijnen werkten beter, maar was poeder, dus met de flesvoeding ging dat goed, maar met borstvoeding iets onhandiger. En mag pas later..

We zijn er toen pas met 6-9 maanden achter gekomen, werden steeds weggezet als overbezorgde ouders..
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:19 schreef Hilmo het volgende:

Ze houdt het ook niet vol, maar bikkelt toch maar door.. Echt heel veel respect voor, snap niet waar ze het vandaan haalt..

Mooie stats! Hopelijk ook gewoon extra slaap i.p.v. klachten nu. *)
pi_197497109
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
20 uur naar bed, nee. Ook al ben ik nog zo moe :+ Ik ben al de hele dag bezig, als ik dan ook nog eens zo vroeg naar bed ga heb ik helemaal niks meer voor mezelf. Maar zo ben ik, als het voor jullie werkt, lekker blijven doen. Ik vind het heerlijk om savonds in bed nog wat tv te kijken. Netflix, Videoland dat soort dingen. Ik kan dan even uitblazen.

Als mijn baby schaterlacht oohhh O+ O+ O+ dat is toch één van de mooiste dingen?
Het is ook niets aan, maar ja, ik val gewoon om. :9 Ik werk ook nog eens ~ 55 uur per week, dus ook vroeg opstaan, dan val je 's avonds gewoon om. :+

Dieptepunt is halverwege het bord eten gewoon omvallen, dus ja, weinig keuze. *)

Kan niet wachten tot we weer een normaler ritme krijgen. O+
pi_197497356
So wat een stats Hilmo! _O_

Tegen de tijd dat ik ‘s avonds op de bank kan gaan zitten is het vaak al 21:00. De ene keer is dat zonder, de andere keer met baby. Doorslapen in de avonden blijft ze lastig vinden dus dat lukt soms wel met wat hulp en soms helemaal niet.
Om 22:00 wil ik zelf bed gaan. Als L dan al in bed ligt besluit ze vaak vlak daarna dat ze nog even wil drinken, waardoor ik een stuk later pas echt kan slapen.
Gisteren had ik plots buikpijn en ben om 21:15 naar bed gegaan. Liggend ging het, dus heb wat gelezen, maar L werd wakker. Vriend is haar komen halen, ik een poging tot slapen en om 22:15 stonden ze aan het bed want ze had honger. Daarna meldde ze zich voor 1:30 alweer en vervolgens om 5;45 alweer, waarna ik op moest staan. 6:15 uur slaap viel me vanochtend best tegen met om 21:15 naar bed gaan. Maar niets te klagen tov van jullie nachten soms hoor!
Vandaag wat later naar bed, want morgen vrij. Net klaar met voeden dus hopelijk gaat ze nu slapen.

Maar wat betreft de nachtvoeding weg laten zie ik dat hier echt nog niet gebeuren. Is dat nog echt verschillend met fv of bv baby’s? Peuter heeft ook nog tot 14 maanden 1 nachtvoeding gehad. Als ze wakker wordt probeer ik sowieso altijd eerst de speen, maar in 99% van de gevallen gaat ze toch echt huilen en wil ze drinken. Ik geloof best dat dat wat gewenning is inmiddels, maar om dat om te buigen moet je energie over hebben ‘s nachts en dat heb ik echt niet. Ik slaap heerlijk tussen de voedingen door. Ik zou het wel fijner vinden als ze pas rond 3:00-4:00 komt en dan 7:00-7:30, ipv rond 1:00-2:00 en 5:30 zo vlak voor mijn wekker. :O
pi_197499071
@Nolita, ik denk niet dat het anders is. Ik heb mijn oudste een nachtvoeding gegeven tot ze 2,5 jaar was en ik geloof wel dat dat op den duur een gewenning was. Zij kreeg toen trouwens ook fv.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 07:28:02 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197499233
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:11 schreef Nolita het volgende:
So wat een stats Hilmo! _O_

Tegen de tijd dat ik ‘s avonds op de bank kan gaan zitten is het vaak al 21:00. De ene keer is dat zonder, de andere keer met baby. Doorslapen in de avonden blijft ze lastig vinden dus dat lukt soms wel met wat hulp en soms helemaal niet.
Om 22:00 wil ik zelf bed gaan. Als L dan al in bed ligt besluit ze vaak vlak daarna dat ze nog even wil drinken, waardoor ik een stuk later pas echt kan slapen.
Gisteren had ik plots buikpijn en ben om 21:15 naar bed gegaan. Liggend ging het, dus heb wat gelezen, maar L werd wakker. Vriend is haar komen halen, ik een poging tot slapen en om 22:15 stonden ze aan het bed want ze had honger. Daarna meldde ze zich voor 1:30 alweer en vervolgens om 5;45 alweer, waarna ik op moest staan. 6:15 uur slaap viel me vanochtend best tegen met om 21:15 naar bed gaan. Maar niets te klagen tov van jullie nachten soms hoor!
Vandaag wat later naar bed, want morgen vrij. Net klaar met voeden dus hopelijk gaat ze nu slapen.

Maar wat betreft de nachtvoeding weg laten zie ik dat hier echt nog niet gebeuren. Is dat nog echt verschillend met fv of bv baby’s? Peuter heeft ook nog tot 14 maanden 1 nachtvoeding gehad. Als ze wakker wordt probeer ik sowieso altijd eerst de speen, maar in 99% van de gevallen gaat ze toch echt huilen en wil ze drinken. Ik geloof best dat dat wat gewenning is inmiddels, maar om dat om te buigen moet je energie over hebben ‘s nachts en dat heb ik echt niet. Ik slaap heerlijk tussen de voedingen door. Ik zou het wel fijner vinden als ze pas rond 3:00-4:00 komt en dan 7:00-7:30, ipv rond 1:00-2:00 en 5:30 zo vlak voor mijn wekker. :O
Lastpakken zijn het, die baby's :P

Wij hebben hier van plek geruild. M'n man werkt niet, hij ligt nu naast de co-sleeper en doet dus alle nachtvoedingen. Ik val dan direct weer in slaap O+ dus uitgerust ondanks de onderbreking om 1 uur, 3 uur en 5 uur ^O^ .

Hij is nu klaarwakker maar geen honger. Meneer is lekker aan het spelen en kletsen met ons. Ik denk dat Colin bijvoorbeeld met gemak terug kan naar 1 voeding per nacht met zijn 3 maandjes. Hij wordt echt wakker uit gewoonte. Maar wel herkenbaar, ik heb echt geen energie om de nachten dat gevecht te leveren om te gaan slapen, dat kost tegenwoordig aan het begin van de avond ook al genoeg moeite :') ;)
Resistance is futile.
pi_197499704
Je moet inderdaad maar de energie hebben snachts. Maar ik ben de laatste nachten toch al minimaal een uur bezig om hem weer in slaap te krijgen en dat is met fles. Dus of ik die energie nou steek in speentjes of flesjes, het maakt denk ik niet veel uit. Vannacht trouwens wel gewoon weer een nachtvoeding gegeven.
Ik ben wel heel blij dat mijn oudste overal doorheen slaapt :)

[ Bericht 21% gewijzigd door Sunshine1982 op 19-01-2021 09:00:33 ]
pi_197500288
Ik stop 's nachts ook maar gewoon meteen de borst erin, dat gaat veel sneller :P M. kreeg denk ik nachtvoedingen tot ze 1/1,5 was. Weet niet meer precies. Ik kolfde destijds fulltime dus gaf 's nachts dan een fles (ik kolfde niet meer 's nachts, dat was niet nodig)
Loempia heeft echt zijn stem ontdekt. Best schattig, maar 's avonds laat of 's ochtends vroeg heb ik toch liever dat hij in stilte verder gaat slapen :+

Wat een nachten NJ ;( En dan ook nog eens zoveel uur werken, hoe hou je het vol!
pi_197500755
Even een foto van ons nachtdiertje.

O+

En nog een niet zo fotogenieke foto :+

[ Bericht 33% gewijzigd door Sunshine1982 op 19-01-2021 10:24:41 ]
pi_197501770
Aah Sun die kleertjes. Hoe lief. Leuk ventje. O+
pi_197501808
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:03 schreef QuattroF het volgende:
Aah Sun die kleertjes. Hoe lief. Leuk ventje. O+
Die zat in een surprisebox. Is mijn favoriet van alle kleren die ik in de boxen heb ontvangen :)

Ik heb even wat gemist over de operatie van Frum denk ik. Ik weet dat hij afgezegd is, maar hebben jullie alweer een andere datum?
pi_197501900
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Die zat in een surprisebox. Is mijn favoriet van alle kleren die ik in de boxen heb ontvangen :)

Ik heb even wat gemist over de operatie van Frum denk ik. Ik weet dat hij afgezegd is, maar hebben jullie alweer een andere datum?
Suprisebox? Klinkt leuk! Wat houdt dat precies in?

Als het goed is vrijdag, met donderdagmiddag de opname.. Maar ik juich nog niet want de vorige keer werd het ook vlak van te voren geannuleerd. Maar hopelijk dus vrijdag.
pi_197503446
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Als het goed is vrijdag, met donderdagmiddag de opname.. Maar ik juich nog niet want de vorige keer werd het ook vlak van te voren geannuleerd. Maar hopelijk dus vrijdag.
Bij 4ff heb je twee keer per jaar een actie waar je surpriseboxen kan bestellen. Je krijgt dan kledingstukken uit vorige seizoenen tegen een lage prijs. Supriseboxen omdat je niet weet wat er in die boxen zit. Je weet dus niet wat je besteld, maar dat maakt het extra leuk vind ik.

Fingers crossed dat het deze week doorgaat!
pi_197504219
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bij 4ff heb je twee keer per jaar een actie waar je surpriseboxen kan bestellen. Je krijgt dan kledingstukken uit vorige seizoenen tegen een lage prijs. Supriseboxen omdat je niet weet wat er in die boxen zit. Je weet dus niet wat je besteld, maar dat maakt het extra leuk vind ik.

Fingers crossed dat het deze week doorgaat!
Oh Superleuk zeg! En alles wat je niet leuk vindt kun je dan terugsturen? Of is het de bedoeling dat je alles houdt?
pi_197504826
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:04 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Oh Superleuk zeg! En alles wat je niet leuk vindt kun je dan terugsturen? Of is het de bedoeling dat je alles houdt?
Alles samen telt als 1 artikel, alles of niets dus.

En ze zijn er nog! https://www.4funkyflavours.eu/en/shop/baby-toddlers/baby-shower *O*

Ik duim heel hard dat het donderdag en eigenlijk vrijdag wel door gaat deze keer 🍀🍀🍀
pi_197505654
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:32 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Alles samen telt als 1 artikel, alles of niets dus.

En ze zijn er nog! https://www.4funkyflavours.eu/en/shop/baby-toddlers/baby-shower *O*

Ik duim heel hard dat het donderdag en eigenlijk vrijdag wel door gaat deze keer 🍀🍀🍀
Bedankt! Wat Superleuk zeg! Ik zie een meisjessuprisebox twv ¤100 voor ¤15. Jullie ervaringen zijn dus goed?
pi_197506905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:10 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Bedankt! Wat Superleuk zeg! Ik zie een meisjessuprisebox twv ¤100 voor ¤15. Jullie ervaringen zijn dus goed?
Ja! Ik heb zojuist nog eentje besteld voor jongens. Wist niet dat ze er nog waren :) Voor mijn dochter heb ik toen de winterjas-set gekocht. Toen kreeg ik een winterjas, sjaal en handschoenen voor 50 euro. Ook leuk :)
pi_197509181
Wat heeft hij toch mooie ogen, sun!

Wij hebben niks te klagen. Alles gaat hier z’n gangetje. :) Wel heb ik een verzoek ingediend voor 4 weken langer verlof. Heb toch nog wat meer tijd nodig. :)

SPOILER
U. noemt haar “Zieeelieeee”. En “lieeevieee”. O+
Een lievie is ze echt en Zielie houden we er ook in. :P
pi_197511960
Babyfoto's! O+
pi_197511970
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Wij hebben niks te klagen. Alles gaat hier z’n gangetje. :) Wel heb ik een verzoek ingediend voor 4 weken langer verlof. Heb toch nog wat meer tijd nodig. :)
Verwacht je dat het lukt, of is het nog afwachten?
pi_197511977
quote:

[..]

Ik snap je gereserveerdheid... We duimen hier voor je mee!
pi_197511995
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:24 schreef Miezziej het volgende:
Ik stop 's nachts ook maar gewoon meteen de borst erin, dat gaat veel sneller :P M. kreeg denk ik nachtvoedingen tot ze 1/1,5 was. Weet niet meer precies. Ik kolfde destijds fulltime dus gaf 's nachts dan een fles (ik kolfde niet meer 's nachts, dat was niet nodig)
Loempia heeft echt zijn stem ontdekt. Best schattig, maar 's avonds laat of 's ochtends vroeg heb ik toch liever dat hij in stilte verder gaat slapen :+

Wat een nachten NJ ;( En dan ook nog eens zoveel uur werken, hoe hou je het vol!
Schreeuwen, gillen en roepen? :9 Heel schattig, maar haha, soms klinkt het nergens naar... *)

Volhouden? Niet, haha. Niet nadenken en per dag zien wat de dag brengt..
pi_197512019
We hebben met de medicijnen de toestemming gekregen na 10-12 dagen op nieuwe over te gaan i.p.v. na 14 dagen. De huisarts vindt het onzin om elke twee weken twee dagen door deze ellende te gaan..

Afgelopen nacht was de eerste nacht op een nieuwe verpakking en.. sliep ze van 23:55-05:15 ongeveer.
Ik was zo uitgerust. O+
pi_197512189
Babyfotodinsdag!

pi_197512423
Ahhh NJ O+ Wat een poppie!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197514240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:57 schreef NicolasJoy het volgende:
We hebben met de medicijnen de toestemming gekregen na 10-12 dagen op nieuwe over te gaan i.p.v. na 14 dagen. De huisarts vindt het onzin om elke twee weken twee dagen door deze ellende te gaan..
Superfijn zeg! Hopelijk gaat het komende tijd beter.

En zo lief al die foto's O+

Bij ons ging met 4,5 maand de "nachtfles" eraf, dat was die om 23:00. Toen gingen we naar 4 flessen, 7/11/15/19 uur. Als ik hier zo de berichten zie dan hangt het gewoon enorm van je kind af? Onze mini werd geloof ik twee nachten nog rond die tijd wakker en daarna was ze eraan gewend. Echt een groot geluk!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_197514340
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:14 schreef Rebubbled het volgende:
Ahhh NJ O+ Wat een poppie!
O+ O+

Poging gedaan net zo'n mooie te maken als die van jullie!
pi_197514446
quote:

SPOILER
Wat is ze al gegroeid inderdaad! En die haren! Zo mooi lang al! Vraag me af of die snelle haargroei blijft of dat dat op een gegeven moment af gaat zwakken.

Ik lees wel eens iets over flessen eraf, maar wij zitten al tijden op dezelfde aantal flessen. 5x 180cc en snachts eentje van 90cc. Zo zitten we steeds net onder de liter. Heb al eens gedacht aan forte voeding, maar dat schijnt niet elke baby te helpen. Ik blijf dan toch maar het oude vertrouwde geven :) Ik gok dat er pas een fles af gaat wanneer hij hapjes gaat eten.
pi_197514585
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:22 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

O+ O+

Poging gedaan net zo'n mooie te maken als die van jullie!
Die hadden jullie al, en nu nog één! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197514603
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees wel eens iets over flessen eraf, maar wij zitten al tijden op dezelfde aantal flessen. 5x 180cc en snachts eentje van 90cc. Zo zitten we steeds net onder de liter. Heb al eens gedacht aan forte voeding, maar dat schijnt niet elke baby te helpen. Ik blijf dan toch maar het oude vertrouwde geven :) Ik gok dat er pas een fles af gaat wanneer hij hapjes gaat eten.
Ik heb even teruggekeken in mijn kinddossier, en onze kleine kreeg inderdaad vanaf 4 maanden fortevoeding. Ze zat echt aan de max die ze mocht drinken en was nog steeds hongerig. Ben geloof ik naar half/half gegaan en blijkbaar werkte dat goed gezien er een paar weken later een fles vanaf kon.

Ze krijgt nog steeds forte maar dat is meer omdat ik een paar pakken te veel heb gekocht en het met die kleine hoeveelheden maar niet op gaat :') De ochtendfles krijgt nu 1 schepje en 5 normale, en de avondfles 2 forte 4 normale.
pi_197514712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:34 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik heb even teruggekeken in mijn kinddossier, en onze kleine kreeg inderdaad vanaf 4 maanden fortevoeding. Ze zat echt aan de max die ze mocht drinken en was nog steeds hongerig. Ben geloof ik naar half/half gegaan en blijkbaar werkte dat goed gezien er een paar weken later een fles vanaf kon.

Ze krijgt nog steeds forte maar dat is meer omdat ik een paar pakken te veel heb gekocht en het met die kleine hoeveelheden maar niet op gaat :') De ochtendfles krijgt nu 1 schepje en 5 normale, en de avondfles 2 forte 4 normale.
Oh, zo zou je het ook kunnen doen ja. Ik was in de veronderstelling dat je helemaal over moest gaan op forte. Zo lang we het onder de liter kunnen houden kijk ik het nog wel even aan :) Sporadisch komt hij over een liter uit, maar zulke dagen zijn er dus wel.
pi_197514873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 14:10 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Ja heel goed! Ik heb echt mega veel leuke items voor beide kinderen en zelfs voor mezelf :@ :D *O* ik ben bij de vorige sale een beetje los gegaan *)
pi_197514894
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh, zo zou je het ook kunnen doen ja. Ik was in de veronderstelling dat je helemaal over moest gaan op forte. Zo lang we het onder de liter kunnen houden kijk ik het nog wel even aan :) Sporadisch komt hij over een liter uit, maar zulke dagen zijn er dus wel.
Nee dat wilde ik juist niet! Ze zeiden bij ons dat ik de fles waarna ze het meeste honger had wel mocht vervangen door een fortefles. Ik heb daar niet naar geluisterd en gewoon iedere fles een deel vervangen, dat werkte na een dag of 2/3 als ik het me goed herinner. En sindsdien dus gewoon steeds meer gaan afbouwen. Ze zou echt allang zonder kunnen maar ik ben zuinig. Had toen ik inkocht niet nagedacht dat ze ineens maar naar 2 flessen per dag ging, en dat die paar dozen voorraad dus echt lang meegaan :D
pi_197515187
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:48 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Nee dat wilde ik juist niet! Ze zeiden bij ons dat ik de fles waarna ze het meeste honger had wel mocht vervangen door een fortefles. Ik heb daar niet naar geluisterd en gewoon iedere fles een deel vervangen, dat werkte na een dag of 2/3 als ik het me goed herinner. En sindsdien dus gewoon steeds meer gaan afbouwen. Ze zou echt allang zonder kunnen maar ik ben zuinig. Had toen ik inkocht niet nagedacht dat ze ineens maar naar 2 flessen per dag ging, en dat die paar dozen voorraad dus echt lang meegaan :D
Stof tot nadenken wel! CB had het over laatste fles met rijstebloem, maar het liefst wil ik dat niet geven. Welk merk forte gebruik jij?
pi_197515519
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Stof tot nadenken wel! CB had het over laatste fles met rijstebloem, maar het liefst wil ik dat niet geven. Welk merk forte gebruik jij?
Kruidvat! Daar hebben we ook de gewone voeding van. Rijstebloem raadde het CB ons af, omdat er iets met vervuilde rijst was o.i.d. :? Maar misschien ook wel om het algemene advies dat ik vaker heb gelezen, dat die kleintjes niet elke dag iets met rijstebloem mogen hebben omdat ze dan te veel van een of ander stofje binnen kregen.

Beetje vaag verhaal maar ze raadde me iig aan om naar de biowinkel te gaan (EkoPlaza in ons geval) en daar andere pap te halen, dat hebben we toen even in de laatste fles gedaan. Haverpap geloof ik. Niet lang overigens, 2 dozen geloof ik daarna vond ik het mooi geweest. Ook nooit een volledige papfles gedaan.

Wat heb ik eigenlijk gewoon aangehannest haha. Maar toch werkt dat het beste denk ik, heb gedaan wat voor mijn gevoel paste bij wat ze nodig had O+
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:17:46 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197515651
quote:

Afgelopen nacht was de eerste nacht op een nieuwe verpakking en.. sliep ze van 23:55-05:15 ongeveer.
Ik was zo uitgerust. O+
Oh, wat fijn NJ O+

En het mag gezegd worden: wat een mooi kind hebben jullie!

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 19-01-2021 21:38:43 ]
Resistance is futile.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:20:41 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197515745
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even een foto van ons nachtdiertje.

[ afbeelding ]

O+

En nog een niet zo fotogenieke foto :+

[ afbeelding ]
Aw, lief! En wat groeit hij hard joh!
Resistance is futile.
pi_197515842
NJ wat goed van de nacht!! O+ dus heel duidelijk verband met de medicijnen! En wat een uren maak jij in de week! Ik ben met 23 uur al helemaal gesloopt (maar heb dan ook veel te veel werk voor mijn uren maar hou me wel strikt aan mijn uren)

Seven, wat fijn dat je zo goed sliep als man bij de baby slaapt! Kolf je nog steeds alles?

Quattro, ik duim voor je van vrijdag!

En wat een heerlijke poppetjes komen er toch voorbij, echt om op te vreten O+ zal ook ff kijken of ik nog wat leuks heb. Rollen bij CB deed F niet, door corona mocht hij niet eens op het kussen om te laten zien wat hij kon. Zoveel mogelijk afstand houden zei arts. Ach prima. Hij rolt sporadisch. Drie keer nu gedaan in zijn leven haha. Laatbloeier maar ach, zwaargewicht ook haha.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:24:53 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197515852
quote:

[..]

Fingers crossed Quattro!
Resistance is futile.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:27:36 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197515931
quote:

SPOILER
Jemig, wat gaat dat hard! O+ O+
Hopelijk werkt je werkgever mee ^O^
Resistance is futile.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:28:31 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197515961
@Hilmo yes, ik kolf zo'n 900ml per dag :+ soms wel wat kunstvoeding erbij.
Resistance is futile.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 21:29:48 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197516006
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 20:17 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Superfijn zeg! Hopelijk gaat het komende tijd beter.

En zo lief al die foto's O+

Bij ons ging met 4,5 maand de "nachtfles" eraf, dat was die om 23:00. Toen gingen we naar 4 flessen, 7/11/15/19 uur. Als ik hier zo de berichten zie dan hangt het gewoon enorm van je kind af? Onze mini werd geloof ik twee nachten nog rond die tijd wakker en daarna was ze eraan gewend. Echt een groot geluk!
Ruilen?
Resistance is futile.
pi_197516028
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh, wat fijn NJ O+
Opluchting dat het vooral zonder gedoe was!
Het überhaupt vergoed krijgen was echt een gevecht, dus dat het nu zo 'makkelijk' met hogere frequentie mag verbaasde me ergens. :9
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:24 schreef Hilmo het volgende:
NJ wat goed van de nacht!! O+ dus heel duidelijk verband met de medicijnen! En wat een uren maak jij in de week! Ik ben met 23 uur al helemaal gesloopt (maar heb dan ook veel te veel werk voor mijn uren maar hou me wel strikt aan mijn uren)

Seven, wat fijn dat je zo goed sliep als man bij de baby slaapt! Kolf je nog steeds alles?

Quattro, ik duim voor je van vrijdag!

En wat een heerlijke poppetjes komen er toch voorbij, echt om op te vreten O+ zal ook ff kijken of ik nog wat leuks heb. Rollen bij CB deed F niet, door corona mocht hij niet eens op het kussen om te laten zien wat hij kon. Zoveel mogelijk afstand houden zei arts. Ach prima. Hij rolt sporadisch. Drie keer nu gedaan in zijn leven haha. Laatbloeier maar ach, zwaargewicht ook haha.
Het is voor ons wel heel duidelijk bevestiging dat het spul werkt. :9 Ben geen fan van medicijnen, maar het maakt dat ze maar een fractie huilt van zonder, dus simpel. Al zie ik wel nu al op tegen het afbouwen haha.. Het werk hoort er nu eenmaal bij.. Samen werken we twee keer fulltime, ben benieuwd of dat straks nog steeds lukt als de kinderen naar school gaan. Dan zijn de tijden nog iets meer zoeken. :9

Foto's altijd welkom! *)
quote:
84s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:28 schreef Seven. het volgende:
@:Hilmo yes, ik kolf zo'n 900ml per dag :+ soms wel wat kunstvoeding erbij.
Respect! Beetje gewenning geworden, of vervloek je het nog wel?
pi_197516038
quote:
Goed zeg! Ik weet nog hoe je struggelde in het begin. Iets om trots op te zijn O+
pi_197516375
quote:
_O_ niets dan lof! Ik heb 1 voordeel van corona: alles live voeden en dat verrekte kolven niet haha. Misschien komt het zelfs zo ver dat ik nooit op kantoor hoef te kolven.

Gister trouwens bijna borstontsteking weer! Zoooo pijnlijk, koud had ik het en zo moe. Het drinken was hels. Gekoeld, verwarmd, en savonds dronk hij het gelukkig eruit! Snachts wel zweten zweten en nu is het weer ok. Moet er niet aan denken dat ik dan alleen had kunnen kolven, dan krijg ik borst nooit zacht genoeg.
pi_197516820
Wat een vrolijk jongetje Sun!

En Z, poppetje. O+

NJ wat goed dat de arts akkoord is gegaan; afgelopen nacht heeft dat maar weer even mooi bevestigd! Wat een plaatje is je tweede S ook weer. O+

Quattro, ik duim mee. Hopelijk komt er niets meer tussen en is jullie meisje aan de beurt.

We gaan de komende tijd eens inzetten op wat meer ritme in de dagen. Daar zijn we gewoon niet zo goed in en vriend al helemaal niet. In het weekend is dat geen punt, maar zo zonder opvang met thuiswerken en nu vriend zonder werk denk ik dat we er niet meer onderuit komen. Dan doel ik voornamelijk op vaste tijd om op te staan; fruit en lunchtijd (dat doen we nu ergens tussen 11:30 en 13:30..) en ook zonder discussie (met peuter) dagelijks minstens een keer naar buiten. Ik ben ook benieuwd of we daarmee L in een fijner slaapritme krijgen of dat het geen verschil maakt. Ze sliep vandaag steeds kort zoals altijd en toen opeens van 16:15-19:00, niet heel handig maar als ze dan eens lang slaapt wil ik dat dus niet ontmoedigen ofzo. Ze was om 20:30 weer moe en heeft weer 1 cyclus geslapen tot 21:30. Nu een voeding in de hoop dat ze zo verder slaapt...
pi_197517394
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heel schattig bij A O+
Ik heb het bloesje ook in mt 68 en 74, via de surprisebox! Het verkocht niet zo goed blijkbaar :?
pi_197517406
quote:

Ik was zo uitgerust. O+
Wat fijn! Super nieuws! En wat een mooie foto’s weer, prachtig meisje.

Miezziej die gilletjes en rare kreten komen er hier ook uit. Heel grappig en gezellig, maar inderdaad liever niet ‘s nachts :') :D.

Sun en DUMAN, heerlijke foto’s weer! O+ Wat hebben we toch een mooie baby’s hier in het topic haha.

Quattro ik hoop echt dat het vrijdag gewoon door kan gaan en jullie er vanaf zijn. Anders zit je er ook telkens maar tegenaan te hikken.

Laatste voeding gebeurt hier rond 19:30/20:00u.

Voor de mensen die bv geven, merken jullie dat jullie baby’s efficiënter/sneller gaan drinken? De drinksessies worden hier steeds korter, nu vaak rond de 7 minuten per kant, 15 is max/uitzonderlijk. Maar ze lijkt wel genoeg binnen te krijgen en heeft verder geen honger ofzo.
pi_197517533
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:40 schreef Hilmo het volgende:

[..]

_O_ niets dan lof! Ik heb 1 voordeel van corona: alles live voeden en dat verrekte kolven niet haha. Misschien komt het zelfs zo ver dat ik nooit op kantoor hoef te kolven.

Gister trouwens bijna borstontsteking weer! Zoooo pijnlijk, koud had ik het en zo moe. Het drinken was hels. Gekoeld, verwarmd, en savonds dronk hij het gelukkig eruit! Snachts wel zweten zweten en nu is het weer ok. Moet er niet aan denken dat ik dan alleen had kunnen kolven, dan krijg ik borst nooit zacht genoeg.
Zelfde hier! Heb die kolf 1x geprobeerd om te kijken hoe het moest en dat was het dan ook :P.

Ahh wat vervelend van de bijna borstontsteking! Heb je lecithine supplementen al geprobeerd? Ik heb daar veel goeds over gelezen! Ik neem ze ook en tot op heden geen borstontsteking gehad gelukkig, hoewel ik natuurlijk niet zeker weet of dat daardoor komt, maargoed.
pi_197517789
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wat fijn! Super nieuws! En wat een mooie foto’s weer, prachtig meisje.

Miezziej die gilletjes en rare kreten komen er hier ook uit. Heel grappig en gezellig, maar inderdaad liever niet ‘s nachts :') :D.

Sun en DUMAN, heerlijke foto’s weer! O+ Wat hebben we toch een mooie baby’s hier in het topic haha.

Quattro ik hoop echt dat het vrijdag gewoon door kan gaan en jullie er vanaf zijn. Anders zit je er ook telkens maar tegenaan te hikken.

Laatste voeding gebeurt hier rond 19:30/20:00u.

Voor de mensen die bv geven, merken jullie dat jullie baby’s efficiënter/sneller gaan drinken? De drinksessies worden hier steeds korter, nu vaak rond de 7 minuten per kant, 15 is max/uitzonderlijk. Maar ze lijkt wel genoeg binnen te krijgen en heeft verder geen honger ofzo.
Ja echt wel! Mickey drinkt sinds een paar weken stuk efficiënter. Vijf minuutjes per borst zou ik schatten, en de tweede borst is meer toetje geworden ipv onderdeel van een volledige maaltijd.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:05:32 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197519029
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Goed zeg! Ik weet nog hoe je struggelde in het begin. Iets om trots op te zijn O+
Ben ik ook! Ik wil nog 2 maanden doorgaan en dan ff zien hoe de corona vlag erbij hangt enzo.

NJ, het went wel. Ik kolf nu 4x 45 minuten, dan heb ik wel het gevoel niet constant het 'alweer?!' gevoel. Ik ben tijdens het kolven vaak druk met werk dus dat loopt ook wel goed door zo.
Resistance is futile.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:11:42 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197519193
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:40 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Ik zat er van de week ook tegenaan te hikken, rechterborst ontplofte zowat! Normaal zit er zo'n 6 uur tussen 2 kolfbeurten, maar ik merkte dat rechts nog keihard was. M'n man zei 'jezus, voelt alsof er stenen in je tiet zitten!!!' :')

2 uur later maar weer gaan kolven en toen kwam er in 5 minuten 70 ml uit. :')
Resistance is futile.
pi_197519351
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:54 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Verwacht je dat het lukt, of is het nog afwachten?
M’n LG heeft het goedgekeurd, met als voorwaarde dat ik bepaalde meetings en overleggen wel bijwoon. En ook het werkoverleg iedere week.
Nu hopen dat HRM het snel verwerkt.
pi_197519453
Hier ook begonnen om een kleine voorraad aan te leggen. De eerste poging om het flesje te oefenen is mislukt. Van het weekend maar nog eens proberen.

Het is wel een uitdaging om een kolfmoment in te lassen met twee kindjes aan de borst. :+
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:27:19 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197519582
Leuke kolfstats:

Maximale hoeveelheid per kolfbeurt: 430 milliliter in 45 minuten tijd

Maximale hoeveelheid per dag (dus 4 uur totale kolftijd):
1120ml

Gemiddelde hoeveelheid ligt net boven 900ml per dag. De ene dag 800ml, de dag erop 1000ml (heel gek, blijkbaar werkt dat zo nu ik 4 keer per dag kolf, met 5 of 6 keer was het veel constanter).
Resistance is futile.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 23:28:15 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197519605
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier ook begonnen om een kleine voorraad aan te leggen. De eerste poging om het flesje te oefenen is mislukt. Van het weekend maar nog eens proberen.

Het is wel een uitdaging om een kolfmoment in te lassen met twee kindjes aan de borst. :+
Haha dat kan ik me direct voorstellen!
Resistance is futile.
pi_197520324
Ah dan is ze niet de enige dus! Hoevaak drinkt ie ongeveer per dag, @tpopml?
pi_197521088
Smart, kan best kloppen idd.
Hier een altijd snelle drinker gehad, altijd al wel rond de 5 minuten. De eerste maanden misschien vaker 7 minuten en tegenwoordig is 4 minuten per kant al genoeg. In de nachten is er meer rust en geduld en kan ze wat langer blijven hangen. Dan drinkt ze minder goed door.
Ik weet dit omdat ik nog altijd een app met timer laat lopen tijdens een voeding. Ik vergeet anders echt welke kant laatst was (nu minder relevant) hoelang de voeding geleden is etc.

Ik merk het ook met kolven trouwens. Na 5 minuten heb ik wel een voeding bij elkaar. Doorgaan levert hooguit een enkele ml extra op dus vind ik zonde van de tijd.
Sinds deze week wil ik nog maar 2 ipv 3x kolven op een werkdag. Ik heb een voorraad melk in de diepvries die mede door de lockdown vrijwel niet gebruikt wordt. Ik ben benieuwd in welke mate ik de voorraad nu nodig ga hebben. Maandag heb ik toen wel 2x 10 minuten gekolfd.
pi_197521973
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:20 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Zelfde hier! Heb die kolf 1x geprobeerd om te kijken hoe het moest en dat was het dan ook :P.

Ahh wat vervelend van de bijna borstontsteking! Heb je lecithine supplementen al geprobeerd? Ik heb daar veel goeds over gelezen! Ik neem ze ook en tot op heden geen borstontsteking gehad gelukkig, hoewel ik natuurlijk niet zeker weet of dat daardoor komt, maargoed.
Nee nog niet aangedurfd. Ivm mijn haar en gespleten nagels ben ik mamafit supplementen gaan slikken en ik durf dat niet te combineren.

En ja korter drinken, heel duidelijk hier!

Heb hier ook genoeg melk in vriezer staan, maat dat wordt straks tzt ooit op de opvang maat data veranderen want dat is dan misschien te oud voor hun :( (van dec is het laatste geloof ik )
  woensdag 20 januari 2021 @ 08:30:04 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197522112
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:16 schreef Hilmo het volgende:
Heb hier ook genoeg melk in vriezer staan, maat dat wordt straks tzt ooit op de opvang maat data veranderen want dat is dan misschien te oud voor hun :( (van dec is het laatste geloof ik )
Daar hebben ze toch niet zoveel mee te maken? Ik zou gewoon de datum aanpassen als zij daar een overdreven strikt beleid over hebben. Ik had dat met gekolfde melk uit de koelkast van 5 dagen oud. Jacob dronk dat prima, volgens hun richtlijn was het te oud. Prima, dan zet ik er toch op dat het van gisteren is :{w .
Ik zou wel even vantevoren uittesten of hij ontdooide melk gewoon drinkt, sommige baby’s doen daar moeilijk over.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 09:26:36 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197522717
Zo ben ik ook weer eens :@ Deze week begonnen met werken dus nog minder tijd om hier aan te sluiten. Ondertussen zijn we druk op zoek naar een huis. Bezichtigingen, bod op een huis, helaas niet geworden. Maar leuk om mee bezig te zijn!

Het gaat gelukkig weer stukken beter met me. Ik sta op tijd op en ook werken gaat best goed. Ik werk in principe als aapie slaapt (ik werk 50% totdat de opvang weer opstart) want werken als hij wakker is vind ik behoorlijk lastig. Man werkt weer fulltime dus de zorg komt overdag nu echt helemaal op mijn schouders.

Met aapie gaat het ook goed. Hij heeft het de doorslaap feature gelukkig weer gevonden en is nog steeds druk met zijn handjes aan het spelen en kletst steeds meer. Qua spelen met hem: ik probeer elke dag wel een paar momentjes met hem te spelen. Ik lees hem voor, zing voor hem (ik heb een eigen liedje geschreven en mijn man begeleid deze op gitaar, aapie vindt het fantastisch O+) en geef hem wat speeltjes. Maar de rest van zijn speeltijd brengt hij door onder de babygym waar hij zelf een beetje speelt met zijn handjes/Jaapie het aapie/Knijn/Zazu. Het is denk ik juist ook goed om hem zichzelf te laten vermaken. Maar ook hier schuldgevoel hoor dat ik niet genoeg met hem doe!

Haaruitval heb ik (nog) geen last van. Aapie is volgende week 3 maanden, zal het dan losbarsten? ;)

quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:27 schreef Seven. het volgende:
Leuke kolfstats:

Maximale hoeveelheid per kolfbeurt: 430 milliliter in 45 minuten tijd

Maximale hoeveelheid per dag (dus 4 uur totale kolftijd):
1120ml

Gemiddelde hoeveelheid ligt net boven 900ml per dag. De ene dag 800ml, de dag erop 1000ml (heel gek, blijkbaar werkt dat zo nu ik 4 keer per dag kolf, met 5 of 6 keer was het veel constanter).
Wow dat zijn goede stats!

Mijn record van kolven is 310ml in 1x en 800ml op 1 dag. Een stuk minder indrukwekkend dus :+

Verder zag ik weer mooie foto's voorbij komen, wat is het toch leuk om al die kindjes groter te zien worden O+

Ik ga proberen weer wat meer mee te posten hier!
pi_197531895
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:30 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Daar hebben ze toch niet zoveel mee te maken? Ik zou gewoon de datum aanpassen als zij daar een overdreven strikt beleid over hebben. Ik had dat met gekolfde melk uit de koelkast van 5 dagen oud. Jacob dronk dat prima, volgens hun richtlijn was het te oud. Prima, dan zet ik er toch op dat het van gisteren is :{w .
Ik zou wel even vantevoren uittesten of hij ontdooide melk gewoon drinkt, sommige baby’s doen daar moeilijk over.
Klopt maar strikt beleid. Heeft al maanden ontdooide melk gehad en gaat goed ^O^ maar dat doen wij dan ook met de datum idd .

En fijn majo dat het de goede kant op gaat! :*
pi_197531897
@MaJo zo leuk dat jouw man en jij samen een lied voor aanwezig zingen/spelen! O+

Hier is A. alweer vanaf 11.45 wakker en nog steeds alive and kicking :{ Tot nu toe anderhalf uur geslapen. Probeer hem in slaap te wiegen en dat stuit op veel weerstand, dus voordat ik frustratie voel opkomen haal ik m maar weer uit de slaapzak. Net buiten gewandeld en hij zit alleen maar met zijn tut te spelen of om zich heen te kijken :') Mijn oudste was al met 1,5 jaar uit geslapen overdag en ik hoop niet dat de geschiedenis zich weer herhaalt eerlijk gezegd.
pi_197538256
quote:
89s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 21:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ruilen?
Ik ben dan weer heel jaloers op jouw succes qua borstvoeding en kolven O+
Dat vond ik zo zwaar, ik ging er echt aan onderdoor. Heb het volgens mij misschien 3 weken live gegeven en daarna 3 weken fulltime gekolfd. Vind het echt jammer, het is zo speciaal O+
pi_197538784
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 00:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ah dan is ze niet de enige dus! Hoevaak drinkt ie ongeveer per dag, @:tpopml?
Hij komt hier nog wel om de drie uur, dus acht voedingen redden we wel. 's Avonds valt hij graag in slaap aan de borst :@ O+ dus dan is het open bar totdat we naar bed gaan :+

En bij jou?
pi_197539587
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:45 schreef tpopml het volgende:

[..]

Hij komt hier nog wel om de drie uur, dus acht voedingen redden we wel. 's Avonds valt hij graag in slaap aan de borst :@ O+ dus dan is het open bar totdat we naar bed gaan :+

En bij jou?
Haha open bar! :D Dat is hier inderdaad ook een tijdje zo geweest, dat ze in slaap viel aan de borst. Hier meestal 6 keer per dag (soms 5, soms 7, maar over het algemeen 6 keer).
pi_197541222
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Haha open bar! :D Dat is hier inderdaad ook een tijdje zo geweest, dat ze in slaap viel aan de borst. Hier meestal 6 keer per dag (soms 5, soms 7, maar over het algemeen 6 keer).
Lekker! Dan heb je best wel ademruimte! Voed je volledig op verzoek?
pi_197543883
Ja klopt, ik heb ook zeker wel ademruimte! Ja, ik voed op verzoek, hoewel ik dat altijd een beetje vreemd vind klinken nu. Want ik probeer haar te voeden voordat ze er om vraagt zeg maar :P. Ik voed haar eigenlijk gewoon standaard na elk slaapje en dan ‘s avonds nog een keer extra voordat ze de nacht in gaat. En natuurlijk als ze tussendoor honger heeft maar dat heeft ze eigenlijk niet. Hoe doe jij dat?
pi_197544505
Voeden op verzoek is niet enkel op verzoek van de baby, maar ook op verzoek van mams. ;)
pi_197544603
Plak baby van bijna 11 maanden hier :o O+ Koorts sinds gister en slapen in dr bedje tegen ons bed aan was een absolute no go. Vannacht nieuwe paracetamol gegeven en toen ging het wel weer. En wat ik al dacht, een randje boventand zichtbaar :o waar dr broer daar 0 last van had is zij het tegenovergestelde -O-

Maar wat was ze lief ook, gister maar naast haar in bed blijven zitten. Word ze een uurtje later wakker en gaat een kwartier lang zitten schaterlachen om ik denk m’n iPad :D om vervolgens haar neus in me te begraven en weer in slaap te vallen O+
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 11:54:51 #221
382129 crew  Donna
pi_197547791
Baby foto donderdag kan ook wel toch?

SPOILER
pi_197547803
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 03:03 schreef Smart_ass het volgende:
Ja klopt, ik heb ook zeker wel ademruimte! Ja, ik voed op verzoek, hoewel ik dat altijd een beetje vreemd vind klinken nu. Want ik probeer haar te voeden voordat ze er om vraagt zeg maar :P. Ik voed haar eigenlijk gewoon standaard na elk slaapje en dan ‘s avonds nog een keer extra voordat ze de nacht in gaat. En natuurlijk als ze tussendoor honger heeft maar dat heeft ze eigenlijk niet. Hoe doe jij dat?
Wat is bij jou dan voordat ze er om vraagt? Mickey kan echt wel smakken, maar het wordt echt duidelijk als hij gewoon zijn gezicht in mijn boezem begraaft :9 nu al een borstenman!

Verder dus tussendoor nog wel eens aanleggen, als hij blijft jengelen en de slaap niet kan vatten (en overduidelijk moe is: kleine oogjes, ik gezicht wrijven)

Zo-is-dat die momentjes maken het intensieve echt wel weer waard O+

Mickey laat sinds kort dus stink scheten :@ _O- kan dat serieus van die paar hapjes bloemkool/wortel zijn, waarvan de helft nog terug uit zijn mond komt? :')
pi_197547921
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:54 schreef Donna het volgende:

SPOILER
Wat een schatje! O+
pi_197549415
quote:

SPOILER
Ach gos O+

Ik doe mee voor babyfotodonderdag.
SPOILER
Helaas weinig tijd om echt mee te posten.
Poffertje is trouwens ook zo'n snelle drinker. 's Nachts komt ze nou ook weer iets vaker.

En ook al rolt ze nog niet, vandaag tijgerde ze vooruit op de mat. Ik hoopte toch dat zij iets langzamer zou gaan dan Banaan. :{w
Ze is ook snel gefrustreerd (denk ik) dat ze nog niet kan rollen. Dus naast alle slaapjes in de draagzak zit ze er soms ook nog in omdat ze anders moppert/huilt. De wipstoel vindt ze wel lekker soms maar daar kan ze natuurlijk ook niet steeds in. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197549598
Heh??? Tijgeren??? :o
pi_197552724
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:55 schreef tpopml het volgende:

[..]

Wat is bij jou dan voordat ze er om vraagt? Mickey kan echt wel smakken, maar het wordt echt duidelijk als hij gewoon zijn gezicht in mijn boezem begraaft :9 nu al een borstenman!

Verder dus tussendoor nog wel eens aanleggen, als hij blijft jengelen en de slaap niet kan vatten (en overduidelijk moe is: kleine oogjes, ik gezicht wrijven)

Zo-is-dat die momentjes maken het intensieve echt wel weer waard O+

Mickey laat sinds kort dus stink scheten :@ _O- kan dat serieus van die paar hapjes bloemkool/wortel zijn, waarvan de helft nog terug uit zijn mond komt? :')

Ja ik bedoel dus voordat ze gaat huilen en jengelen. Eigenlijk al voordat ze überhaupt gaat smakken ook. Gewoon elke keer nadat ze wakker wordt van een slaapje, hup de tiet erin. En ik weet wel dat ze dan honger heeft, want bijvoorbeeld als ze lang heeft geslapen en ik verschoon haar eerst duurt het allemaal te lang en dan begint ze dus wel te jengelen :P.

En inderdaad tussendoor aanleggen doe ik ook wanneer ze niet in slaap wil vallen terwijl ze overduidelijk moe is, of als ze begint te huilen, maar dat gebeurt eigenlijk nauwelijks.

Haha de kleine hier scheet ook weleens, dat ik me echt afvraag van oke is dit nou een scheet of een vieze luier. Maar ik vind het nog niet heeeeel erg stinken. Volgens mij komt dat dan wel van vast voedsel ja!

Donna wat een popje! En PKM wat een blijerd! O+

Quattro hoe gaat het daar? Zijn jullie al richting ziekenhuis? Jullie zouden vandaag gaan en dan morgen de operatie toch?
pi_197552750
@Donna wat heb je een prachtig meisje!

@PKM wat een heerlijk lachebekkie. O+ Maar tijgeren? Hoe oud is ze?

Inmiddels zijn wij in het ziekenhuis. Morgen wordt Frum geopereerd. Super spannend.. De operatie duurt zo’n 6 uur dus dat wordt een vreselijke zit.. Maar wel heel fijn dat het nu doorgaat.
pi_197552909
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
Plak baby van bijna 11 maanden hier :o O+ Koorts sinds gister en slapen in dr bedje tegen ons bed aan was een absolute no go. Vannacht nieuwe paracetamol gegeven en toen ging het wel weer. En wat ik al dacht, een randje boventand zichtbaar :o waar dr broer daar 0 last van had is zij het tegenovergestelde -O-

Maar wat was ze lief ook, gister maar naast haar in bed blijven zitten. Word ze een uurtje later wakker en gaat een kwartier lang zitten schaterlachen om ik denk m’n iPad :D om vervolgens haar neus in me te begraven en weer in slaap te vallen O+
Ahhh dit klinkt zo lief! O+ Wat heerlijk. Hopelijk gaat ze er verder niet teveel last van krijgen!
pi_197552964
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:58 schreef QuattroF het volgende:
@:Donna wat heb je een prachtig meisje!

@:PKM wat een heerlijk lachebekkie. O+ Maar tijgeren? Hoe oud is ze?

Inmiddels zijn wij in het ziekenhuis. Morgen wordt Frum geopereerd. Super spannend.. De operatie duurt zo’n 6 uur dus dat wordt een vreselijke zit.. Maar wel heel fijn dat het nu doorgaat.
Fijn dat het nu wel doorgaat, maar inderdaad wat een lange zit.. ik denk aan jullie :*
pi_197553870
@QuattroF ze is elf weken. Ik ga ervan uit dat het een toevalstreffer was. Ze rolde straks ook voor het eerst van buik naar rug, dat is wel een jompel waard. *O*
pi_197555114
Ik kom me hier ook maar eens melden, vorige week woensdag is onze dochter geboren en inmiddels is de kraamweek dus echt voorbij.

J doet het geweldig, ze is een natuurtalent aan de borst, vanwege een aandoening bij mij krijgt ze daar niet genoeg uit, maar ik voed bij met een borstvoedingshulpset. Dat gaat best goed! Vandaag zat ze weer op geboortegewicht, dus dat is mooi!

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Gogo83 op 21-01-2021 20:23:52 ]
pi_197556398
Ah wat heerlijk Gogo,. Gefeliciteerd!
pi_197556423
Welkom gogo, wat fijn dat het goed gaat!

Ik lig nu met mijn eigen 6 maanden oude baby in mijn armen te rammelen van jullie kleinere baby foto’s. :D
pi_197556703
@Gogo83 wat hebben jullie een mooie dame gemaakt O+ gefeliciteerd!
SPOILER
pi_197558275
Welkom Gogo! Gefeliciteerd! *O*

Wat goed, en knap, dat je borstvoeding zo goed gaat ook! _O_
pi_197558301
Quattro heel veel sterkte en heel veel geluk morgen. Hopelijk maken jullie een goede nacht.
pi_197558322
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:18 schreef Gogo83 het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden, vorige week woensdag is onze dochter geboren en inmiddels is de kraamweek dus echt voorbij.

J doet het geweldig, ze is een natuurtalent aan de borst, vanwege een aandoening bij mij krijgt ze daar niet genoeg uit, maar ik voed bij met een borstvoedingshulpset. Dat gaat best goed! Vandaag zat ze weer op geboortegewicht, dus dat is mooi!

SPOILER
Ah O+ Gefeliciteerd ! Haar tweede naam vind ik prachtig, kwam er hier niet doorheen :(
pi_197558384
quote:

Succes voor kleine Frum en voor jou 🍀
pi_197558458
quote:

Ik had deze even gemist toen ik naar Gogo's mooie baby aan het kijken was.. maar héél veel succes morgen! Dan is het maar achter de rug, steeds verzetten lijkt me echt niet fijn! Het komt vast helemaal goed, maar het blijft natuurlijk spannend en niet hoe je je meisje wil zien :* ik zal aan jullie denken morgen!
pi_197558761
Heel veel succes en sterkte morgen quattro. Zal een heftige dag zijn, jeetje 6 uur!
Hopelijk gaat na de operatie dit keer alles voorspoedig en zijn jullie weer snel samen thuis. :*

Is minder melk drinken vanaf 6 maanden herkenbaar? Of is het even een dip door tandjes, wennen aan vast voedsel etc?
Normaal dronk ze op een werkdag iedere 3 uur in totaal 3 flesjes van 150ml, deze week liet ze veel staan. Soms lukte 150 wel, maar andere keren maar 70? :?
Ik dacht eindelijk mijn vriezervoorraad te kunnen gaan gebruiken met 2x kolven, maar heb juist weer wat extra in moeten vriezen.
pi_197558871
quote:

Fijn dat jullie er nu zijn, hopelijk komt er nu last minute niks meer tussen! Als het straks maar achter de rug is...

Heel heel heel veel succes! O+ :*
Dappere Frum!
pi_197559033
quote:

SPOILER
Congrats @Gogo83 !! Die ziet er goed gelukt uit!

Onze oudste dochter heeft dezelfde tweede naam. O+
Leuke combinatie van namen ook. :D
pi_197559403
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah O+ Gefeliciteerd ! Haar tweede naam vind ik prachtig, kwam er hier niet doorheen :(
Wij hebben de tweede naam vooral gekozen omdat wij (Toscaanse) Jasmijn associëren met onze favoriete plek ter wereld: Rome. Grote broer heeft Remus als tweede naam. :)

@QuattroF:sterkte morgen!
pi_197566384
Bedankt allemaal. :)
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:10:39 #245
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197566914
Sterkte vandaag Quattro! Ik duim voor een succesvolle operatie.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197570443
Sterkte vandaag @QuattroF

Gefeliciteerd @Gogo83 die tweede naam vind ik ook mooi. O+
pi_197570876
@QuattroF sterkte vandaag! Hoe ging het tot nu toe?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:36:07 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197573978
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:10 schreef QuattroF het volgende:
Bedankt allemaal. :)
Ik hoop dat de operatie goed gegaan is!
Resistance is futile.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:39:12 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197574044
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:02 schreef Zo-is-dat het volgende:

Awww, lief! Hopelijk is ze er snel doorheen..
Resistance is futile.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:44:59 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197574124
quote:

SPOILER
Ja, dat kan O+

quote:
3s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:15 schreef PKM het volgende:

[..]

Ach gos O+

SPOILER
Poffertje is trouwens ook zo'n snelle drinker. 's Nachts komt ze nou ook weer iets vaker.

En ook al rolt ze nog niet, vandaag tijgerde ze vooruit op de mat. Ik hoopte toch dat zij iets langzamer zou gaan dan Banaan. :{w
Ze is ook snel gefrustreerd (denk ik) dat ze nog niet kan rollen. Dus naast alle slaapjes in de draagzak zit ze er soms ook nog in omdat ze anders moppert/huilt. De wipstoel vindt ze wel lekker soms maar daar kan ze natuurlijk ook niet steeds in. :{
Oh heerlijke foto! *;

quote:

SPOILER
Welkom! Wat fijn dat borstvoeding met een omweg goed lukt ^O^ en wat een scheetje O+
Resistance is futile.
pi_197579473
Hoop dat alles goed is gegaan @QuattroF Aan jullie gedacht vandaag. :*
pi_197581150
Lief allemaal! O+ Dank voor jullie medeleven. De operatie is goed gegaan. Ze zijn 6 uur lang bezig geweest maar ze hebben alles in 1 keer kunnen doen waardoor ze over 6 weken niet nogmaals hoeft (het originele plan was deze operatie in 2 keer). Dus dat is mega fijn. Frum is ontzettend stoer. Ze lag alweer te spelen en kletsen net. Wel heeft ze verhoging (38.8), ze verwachten dat dat een reactie van het lichaam is op alles. Hopelijk neemt het snel af, want dat is nog wel even spannend ivm het risico op een infectie of naadlekkage. Het was een vreselijke spannende jank-dag maar ik ben trots op haar.
pi_197581684
En terecht dat je trots op haar bent, wat heeft ze al veel moeten doorstaan. Fijn dat de operatie goed is verlopen. Nu nog duimen dat de koorts snel weg is. Wat een geruststelling ook lijkt me dat ze alweer lekker gespeeld heeft. :)
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 23:13:54 #254
447051 crew  Peejtur
pi_197582514
Fijn dat het goed gegaan is. Hopelijk gaat het herstel ook zo.
pi_197582669
Wat een fijn bericht O+ Heel veel beterschap!
pi_197583578
Fijn dat het goed gegaan is en mooie meevaller dat ze niet over 6 weken nog eens terug hoeft te komen! Nu hopen dat de verhoging weer zakt.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 10:06:49 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197586535
@QuattroF wat goed! Hopelijk snel van die verhoging af. Weet je al wanneer jullie naar huis kunnen?
Resistance is futile.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:31:33 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197588571
Colin slaapt 's nachts zowaar in blokken van 4 uur! _O_
En m'n man doet nu de nachtvoedingen waardoor ik gewoon weer in slaap val, ik kon vaak de slaap niet meer vatten na het voeden.

Daar tegenover staat dat Colin overdag en 's avonds vertikt om te gaan slapen :+ . En m'n man trekt het niet om het huishouden op de rails te houden naast de zorg voor Colin en zijn burn-out.

Dus ik heb nu geregeld dat ik 5 dagen werk van 10:00-16:00. Dan kan ik 's morgens het huishouden een kickstart geven.

We blijven gewoon van alles proberen tot we iets vinden wat werkt.
Resistance is futile.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:34:28 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197588618
SPOILER
Resistance is futile.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:36:10 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197588640
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:34 schreef Seven. het volgende:
SPOILER
Dat vroeg ik laatst op het slowchat-bankje en toen zei ze dat ze even verlof heeft van FOK.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:39:30 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197588690
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:36 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat vroeg ik laatst op het slowchat-bankje en toen zei ze dat ze even verlof heeft van FOK.
Thanks voor de update ^O^ . Op zich, FOK pauze is nooit slecht.
Resistance is futile.
pi_197594861
Quattro wat fijn !
Seven betere nachten door de verdeling zo, top! Kijk uit dat je niet teveel doet hé, naast werken ook nog . Wasje erin ofzo kan prima maar huis hoeft niet spik en span. Dit overleven is belangrijker. Ik doe zelf een was erin (zo vol mogelijk) om 7 uur bijv en die zet ik op de timer dat hij om half 5 ofzo klaar is. Ideaal dat ik dan tussendoor er niet naar hoef om te kijken. En ik heb zoom van 6 aangestoken met poetsen, dus we maken er nu vaak een feest van en een activiteit om samen te doen. Heb nog nooit zoveel gedweild in mijn leven haha.

Hier alles ook ok. Dat omrollen ligt weer stil. We voeten vastpakken ineens en zelfs in mond doen hahahha.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 19:50:03 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197595126
@Hilmo zo is dat! Ik ben geen perfectionist en ik haat zelf ook bijna alles in het huishouden :P.
Wat ik wel merk: in moeilijke tijden zoek ik structuur en mijn man wordt juist chaotischer :+ .

Aww, voetjes in de mond! Levert vast mooie foto's op voor BFD! *)

Hier beginnen de voetjes ook ineens interessant te worden :7 . Ben benieuwd hoe lang het duurt. Wel gek trouwens dat het rollen ook zomaar weer voorbij kan zijn. Hier ging dat net zo, hij kon op zijn zij rollen maar dat doet hij nu helemaal niet meer.
Resistance is futile.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 19:51:19 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197595154
@Zo-is-dat hoe is het met de tandjes?
Resistance is futile.
pi_197596025
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 19:51 schreef Seven. het volgende:
@:Zo-is-dat hoe is het met de tandjes?
Lief dat je t vraagt!

Beter! Geen koorts meer en sliep vannacht weer normaal. Wel knarst ze nu met d’r kersverse tand van nog geen millimeter :X hopelijk snel niet meer als het nieuwe er af is *)

Ze stond vandaag 2x los :o mijn kleine baby :'(
pi_197600209
Wat fijn dat Colin nu langer slaapt @Seven. !
Hier is Bubbles juist weer begonnen met rollen, hoewel ze niet verder komt dan tot haar zij. Is alweer een tijdje geleden dat ze het voor het eerst deed en toen is ze er dus best lang mee gestopt, maar nu begint het weer!

SPOILER
  zaterdag 23 januari 2021 @ 22:56:08 #267
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197600293
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:52 schreef Smart_ass het volgende:
Wat fijn dat Colin nu langer slaapt @:Seven. !
Hier is Bubbles juist weer begonnen met rollen, hoewel ze niet verder komt dan tot haar zij. Is alweer een tijdje geleden dat ze het voor het eerst deed en toen is ze er dus best lang mee gestopt, maar nu begint het weer!

SPOILER
Agossie, die foto O+ O+ O+
Resistance is futile.
pi_197603609
Echt meelezen en inhoudelijk reageren is er eventjes niet bij, maar een korte update: Het gaat goed. Zoveel beter dan verwacht. We bouwen nu haar eten en drinken weer op, morgen gaat de ruggenprik eruit en dan zal ze zich iets fitter voelen want door de medicatie is ze een beetje mat. Ze kletst, speelt een beetje en wordt enthousiast van eten dus dat is een heel goed teken. O+ Het is bijna te mooi om waar te zijn en ik wil het niet jinxen maar na alle vorige ellende zou dit toch zó fijn zijn. De geplande ontslagdatum was vrijdag, misschien nu iets eerder als het zo goed blijft gaan.
pi_197604212
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:02 schreef QuattroF het volgende:
Lief allemaal! O+ Dank voor jullie medeleven. De operatie is goed gegaan. Ze zijn 6 uur lang bezig geweest maar ze hebben alles in 1 keer kunnen doen waardoor ze over 6 weken niet nogmaals hoeft (het originele plan was deze operatie in 2 keer). Dus dat is mega fijn. Frum is ontzettend stoer. Ze lag alweer te spelen en kletsen net. Wel heeft ze verhoging (38.8), ze verwachten dat dat een reactie van het lichaam is op alles. Hopelijk neemt het snel af, want dat is nog wel even spannend ivm het risico op een infectie of naadlekkage. Het was een vreselijke spannende jank-dag maar ik ben trots op haar.
Zo blij dit bericht langs te zien komen! Helemaal nu ik de update ook zag én alles in één keer kon! O+
Hopelijk gaat het herstel voorspoedig!! :*
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:31 schreef Seven. het volgende:
En m'n man doet nu de nachtvoedingen waardoor ik gewoon weer in slaap val, ik kon vaak de slaap niet meer vatten na het voeden.

Daar tegenover staat dat Colin overdag en 's avonds vertikt om te gaan slapen :+ . En m'n man trekt het niet om het huishouden op de rails te houden naast de zorg voor Colin en zijn burn-out.

Dus ik heb nu geregeld dat ik 5 dagen werk van 10:00-16:00. Dan kan ik 's morgens het huishouden een kickstart geven.

4 uur, hemels! *) Op naar de 5!

Wil hij gewoon helemaal niet slapen overdag? Wat lastig zeg.. Hier hebben we dat een hele tijd gehad dat we de signalen van het moe-zijn niet goed genoeg herkenden (bij de oudste) dan blijf je bezig, zodra ze over de slaap heen zijn.. Zo irritant..
quote:

SPOILER
Aww. Ja, pasfoto's van die kleintjes... 't is niet veel. :+
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:00 schreef QuattroF het volgende:
Echt meelezen en inhoudelijk reageren is er eventjes niet bij, maar een korte update: Het gaat goed. Zoveel beter dan verwacht. We bouwen nu haar eten en drinken weer op, morgen gaat de ruggenprik eruit en dan zal ze zich iets fitter voelen want door de medicatie is ze een beetje mat. Ze kletst, speelt een beetje en wordt enthousiast van eten dus dat is een heel goed teken. O+ Het is bijna te mooi om waar te zijn en ik wil het niet jinxen maar na alle vorige ellende zou dit toch zó fijn zijn. De geplande ontslagdatum was vrijdag, misschien nu iets eerder als het zo goed blijft gaan.
O+ O+ O+
pi_197626645
Wat zouden jullie doen? Ik heb vanmiddag een afspraak bij de tandarts voor wat boorwerk en de oppas zegt net af. Baby meenemen? Of afspraak verzetten (en hopen dat ik niet extra hoef te betalen).
pi_197627390
Ik heb mijn jongste op die leeftijd ook een keer meegenomen naar de tandarts. Ging prima, die lag te chillen in de maxicosi en vermaakte zich best. Zó lang duurt het toch ook niet? Had ik wel een supermakkelijke low maintenance baby :)
pi_197628049
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:03 schreef Jentin het volgende:
Ik heb mijn jongste op die leeftijd ook een keer meegenomen naar de tandarts. Ging prima, die lag te chillen in de maxicosi en vermaakte zich best. Zó lang duurt het toch ook niet? Had ik wel een supermakkelijke low maintenance baby :)
Ik denk niet dat het lang duurt nee :) En ik heb mijn 6 jarige mee als animator, dus ik denk wel dat het goed gaat komen. Ga het gewoon proberen :)
  maandag 25 januari 2021 @ 11:20:22 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197628610
Mag het überhaupt? Hier zijn ze streng (net als op het cb en bij de fysio enz...): alleen degene die er echt moet zijn. Geen partners, broertjes, zusjes...
pi_197628680
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:20 schreef Tink89 het volgende:
Mag het überhaupt? Hier zijn ze streng (net als op het cb en bij de fysio enz...): alleen degene die er echt moet zijn. Geen partners, broertjes, zusjes...
Gaan we dat weer krijgen... Corona is zo lang aan de gang, maar het zit bij mij blijkbaar niet diep genoeg dat ik hier over nadenk :') Ik bel zo wel.
pi_197629633
Wij moesten afgelopen vrijdag met z’n drieën en Z. ging mooi mee.
pi_197630597
Als je niet anders kan; gewoon meenemen. Neem aan dat ze het daar ook wel begrijpen. Zeker als je het wel even meldt..
pi_197633044
Je afspraak is wellicht al voorbij, maar toen ik laatst naar de tandarts ging kwam degene voor mij gewoon met de maxicosi (met inzittende :+ ) naar buiten. Ik zou d'r ook meegenomen hebben als het nodig was. Duurt in principe maar een paar minuten, dat kan ze wel aan. Desnoods met een soepstengel.
pi_197633553
Hier is het vaak ook alleen de patiënt zelf, maar kinderen zijn altijd uitgezonderd. Kunt ze moeilijk alleen thuis achterlaten :P.
pi_197646963
Had nog even gebeld naar de tandarts, maar ik mocht gewoon met beide kinderen komen :)

Hier een baby die de hele box en speelkleed door rolt en die bijna zelf kan zitten. Waren die ultiem gebroken nachten toch niet voor niks geweest :+ Na een nachtvoeding hou ik 'm sowieso op schoot tot hij slaapt. Zelf in slaap vallen is tegenwoordig een no-go. En hoewel ik dan ontzettend moe ben en half zit te knikkebollen, kan ik er ook ontzettend van genieten. Kleine A met zijn koppie tegen me aan slapend terwijl het stiller dan stil buiten is.... ik vind het prachtig O+
Overdag is naar bed gaan nog steeds een flinke uitdaging. Hij slaapt momenteel alleen na een fles en dan is hij al gauw minimaal 3 uur wakker. Voor die tijd is hij al moe, maar hij houdt zijn slaap zó tegen :{
pi_197650440
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Had nog even gebeld naar de tandarts, maar ik mocht gewoon met beide kinderen komen :)

Hier een baby die de hele box en speelkleed door rolt en die bijna zelf kan zitten. Waren die ultiem gebroken nachten toch niet voor niks geweest :+ Na een nachtvoeding hou ik 'm sowieso op schoot tot hij slaapt. Zelf in slaap vallen is tegenwoordig een no-go. En hoewel ik dan ontzettend moe ben en half zit te knikkebollen, kan ik er ook ontzettend van genieten. Kleine A met zijn koppie tegen me aan slapend terwijl het stiller dan stil buiten is.... ik vind het prachtig O+
Overdag is naar bed gaan nog steeds een flinke uitdaging. Hij slaapt momenteel alleen na een fles en dan is hij al gauw minimaal 3 uur wakker. Voor die tijd is hij al moe, maar hij houdt zijn slaap zó tegen :{
Goede update gedraaid dan!
Is 'ie overdag nog wel een beetje te genieten, of is dat helemaal niks?
pi_197650460
Hier hebben we weer een helse avond/nacht gehad. Medicijnen nu 8-9 dagen, dus dat kan het eigenlijk niet zijn. Mevrouw had haar dag niet denk ik. Gewoon behoefte aan contact.. Als je haar maar vast had was het 50/50 van de tijd goed. Maar liggen in de wieg, ledikant of ons bed; nee nee. Krijsen, schreeuwen.. 't is me een raadsel waarom. Uiteindelijk sliepen wij van 3u-5u30 ^O^ Zij trekt nu bij... *)
pi_197653121
Vervelend NJ. Hier was dat soort gedrag altijd het sein voor een oorontsteking. Liggen was hysterie 's avonds/'s nachts, terwijl er overdag níks aan de hand leek en er ook geen andere signalen van pijn of ongemak waren. Bij oudste hebben we het een keer pas ontdekt toen ie helemaal suf in de box lag (doodeng), die had toen een heftige dubbele oorontsteking bleek bij de hap. Verder geen signalen toen behalve helse nachten. Misschien het uitzoeken nog waard.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 17:30:13 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197654139
quote:

SPOILER
Wow wat een popje, prachtig O+

quote:
3s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:15 schreef PKM het volgende:

[..]

Ach gos O+

SPOILER

Ook al zo'n schatje O+ En whut tijgeren, dat gaat toch veel te snel?!

quote:

SPOILER
Nog gefeliciteerd! Prachtige namen ook O+ Gaat alles goed? En met jou?

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:24 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Wij hebben de tweede naam vooral gekozen omdat wij (Toscaanse) Jasmijn associëren met onze favoriete plek ter wereld: Rome. Grote broer heeft Remus als tweede naam. :)

@:QuattroF:sterkte morgen!
Wat bedoel je met Toscaanse Jasmijn, de geur? Jasmijn is mijn favoriete geur namelijk, zo lekker O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:02 schreef QuattroF het volgende:
Wat fijn dat het zo goed is gegaan en dat ze een operatie minder krijgt, het lijkt me zo heftig om je kleine meisje zo te zien ;( Herstelt ze goed?

quote:
7s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:31 schreef Seven. het volgende:

Dat is goed nieuws en goed geregeld met je man! Nachtrust is zo ontzettend belangrijk, dat vloog me de eerste weken best een beetje aan :@

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:28 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Lief dat je t vraagt!

Beter! Geen koorts meer en sliep vannacht weer normaal. Wel knarst ze nu met d’r kersverse tand van nog geen millimeter :X hopelijk snel niet meer als het nieuwe er af is *)

Ze stond vandaag 2x los :o mijn kleine baby :'(
Tandjes en losstaan, nee dan ben je best baby-af :D

quote:

SPOILER
Deze foto is echt te schattig O+ Is het voor een paspoort? Want dan gebruik je de foto nog een flink aantal jaren _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier hebben we weer een helse avond/nacht gehad. Medicijnen nu 8-9 dagen, dus dat kan het eigenlijk niet zijn. Mevrouw had haar dag niet denk ik. Gewoon behoefte aan contact.. Als je haar maar vast had was het 50/50 van de tijd goed. Maar liggen in de wieg, ledikant of ons bed; nee nee. Krijsen, schreeuwen.. 't is me een raadsel waarom. Uiteindelijk sliepen wij van 3u-5u30 ^O^ Zij trekt nu bij... *)
Jeetje wat een helse nacht, je zult wel helemaal kapot zijn :X :O Hopelijk gaat het vannacht weer beter!

Hier gaat alles goed. Aapie heeft het doorslapen weer te pakken en slaapt zo 9 uur aan een stuk :o Alleen vindt hij overdag slapen voor baby's dus op een paar tukkies van een kwartier/half uur na is het spelen/op handjes kauwen/lachen O+ Hij is een erg vrolijke baby. Sinds gisteren kan hij gericht dingen naar zijn mond brengen, dus naast zijn handjes gaan er nu ook knuffels in :D O+

Overmorgen naar het CB voor de eerste prikjes, ik hoop dat dit niet alles op de kop zet :X
pi_197655280
@MaJo: ik bedoel het bloemetje. Toscaanse jasmijn groeit heel veel als klimop in Rome,in bloei ruikt dat inderdaad heel erg lekker. Wij hebben het sinds twee jaar ook in onze eigen tuin staan.
pi_197656078
Wow Majo, 9 uur aan 1 stuk slapen! Wat knap van aapie. Dat lukt L hier nog niet hoor.

Al lijkt dat de laatste tijd ook wel door tandjes te komen. Na de voeding van 19:45 meldde ze zich weer om 0:00 / 3:20 / 6:00 wat ik heb kunnen rekken naar 7:00. Na die van 3:20 had ik vriend de luier laten verschonen die ze vervolgens weer helemaal volpoepte dus ze sliep pas weer tegen 4:30. Vermoeiend nachtje wel, dat zijn we niet gewend.
Normaal drinkt ze rond 20:00 / 1:00 / 7:00 zonder gedoe tussendoor.

Vraagje tot welke leeftijd kijken baby’s scheel doordat de oogspieren nog niet volledig hun werk doen / op elkaar afgestemd zijn?
Ik merk dat L haar linker oog vaker richting neus staat en het andere oog gewoon recht. Niet altijd en extreem maar ik maakte laatst een foto waarop dat heel duidelijk is, die zette me aan het denken.
Cb hoeven we pas met 1 jaar weer naartoe (Afgelopen keer hebben ze haar ook amper bekeken eigenlijk) dus dacht erover de huisarts te bellen. Dit ivm de slechte ogen van vriend en er op tijd bij willen zijn als we hier iets mee moeten / kunnen.
pi_197657716
Nadat ze vanochtend/vanmiddag ging slapen zijn we allemaal samen in slaap gevallen.. Ergens tussen 14/15 en 17 hebben we geslapen geloof ik. Als gezin van 4. :9

Ze wil gewoon niet slapen momenteel. 's avonds is het het ergste, maar ook overdag niet hoor. Elke keer naar bed doen is een strijd. Maar ja, zeker in de gaten houden @Jentin .. Ze lijkt nu in bed redelijk tevreden als je maar de speen steeds terug stopt, aait, praat, zingt en blijft. :+
  dinsdag 26 januari 2021 @ 20:35:38 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197657935
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

Herkenbaar Sun, Colin vecht ook enorm tegen de slaap momenteel. En dan soms als hij op schoot zit, dan is hij ineens weg :') . 's Nachts slaapt hij gelukkig wel weer goed in.
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 20:39:16 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197658023
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 18:42 schreef Gogo83 het volgende:
@:MaJo: ik bedoel het bloemetje. Toscaanse jasmijn groeit heel veel als klimop in Rome,in bloei ruikt dat inderdaad heel erg lekker. Wij hebben het sinds twee jaar ook in onze eigen tuin staan.
Heerlijk, voor die geur kun je me echt wakker maken O+ In Indonesië heb ik jasmijnolie gekocht, zo lekker! Helaas ging het flesje kapot in mijn toilettas, mijn make-up ruikt er nog steeds naar _O- In Oostenrijk ook weer een flesje gekocht maar daar kreeg ik helaas uitslag van. Nu massageolie met jasmijn gekocht, heerlijk O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:23 schreef Nolita het volgende:
Wow Majo, 9 uur aan 1 stuk slapen! Wat knap van aapie. Dat lukt L hier nog niet hoor.

Al lijkt dat de laatste tijd ook wel door tandjes te komen. Na de voeding van 19:45 meldde ze zich weer om 0:00 / 3:20 / 6:00 wat ik heb kunnen rekken naar 7:00. Na die van 3:20 had ik vriend de luier laten verschonen die ze vervolgens weer helemaal volpoepte dus ze sliep pas weer tegen 4:30. Vermoeiend nachtje wel, dat zijn we niet gewend.

Vraagje tot welke leeftijd kijken baby’s scheel doordat de oogspieren nog niet volledig hun werk doen / op elkaar afgestemd zijn?
Ik merk dat L haar linker oog vaker richting neus staat en het andere oog gewoon recht. Niet altijd en extreem maar ik maakte laatst een foto waarop dat heel duidelijk is, die zette me aan het denken.
Cb hoeven we pas met 1 jaar weer naartoe (Afgelopen keer hebben ze haar ook amper bekeken eigenlijk) dus dacht erover de huisarts te bellen. Dit ivm de slechte ogen van vriend en er op tijd bij willen zijn als we hier iets mee moeten / kunnen.
Hmmm aapie heeft in het begin wel eens scheel gekeken maar ik zie dat eigenlijk nooit meer bij hem. Altijd goed om even te laten checken denk ik! Heeft je vriend een grote sterkte of een andere afwijking aan zijn ogen?

Ik heb het idee dat mijn ogen sinds de zwangerschap ook weer achteruit zijn gegaan. Zonder bril zie ik steeds slechter, ik vind het wel eens frustrerend :X

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:25 schreef NicolasJoy het volgende:
Nadat ze vanochtend/vanmiddag ging slapen zijn we allemaal samen in slaap gevallen.. Ergens tussen 14/15 en 17 hebben we geslapen geloof ik. Als gezin van 4. :9

Ze wil gewoon niet slapen momenteel. 's avonds is het het ergste, maar ook overdag niet hoor. Elke keer naar bed doen is een strijd. Maar ja, zeker in de gaten houden @:Jentin .. Ze lijkt nu in bed redelijk tevreden als je maar de speen steeds terug stopt, aait, praat, zingt en blijft. :+
Oh wat heerlijk zo samen tukken :Z

Ik heb aapie op een gegeven moment maar even op z'n bedje gelegd in de hoop dat hij in slaap zou vallen en ja hoor, 3 uur liggen snurken _O-

Vraagje: hoeveel flesjes/hoeveel ml per flesje krijgen jullie kindjes? Omdat aapie nu zo lang slaapt krijgt hij steeds iets te weinig binnen dus in plaats van 6 x 160ml gaan we nu 5 x 200ml proberen. De flessen gaan er goed in tot nu toe :9
  dinsdag 26 januari 2021 @ 20:40:00 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197658040
@MaJo veel succes bij CB morgen. Heb je 120mg paracetamol zetpillen in huis?
Resistance is futile.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 20:43:01 #290
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197658101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:23 schreef Nolita het volgende:

Tot 6 maanden niks aan het handje, aldus google. Maar dat is geen betrouwbare bron natuurlijk.
Resistance is futile.
pi_197658115
@MaJo wij geven met bijna 6 maanden 5x 180 cc en 1 x 90 cc in de nacht. We hebben één keer een grotere fles geprobeerd als laatste voeding, maar dat kreeg hij met moeite op plus dat hij gewoon voor een nachtvoeding kwam. Dus we houden het even bij deze cc's.

NJ, wilt ze niet in slaap gewiegt worden? En als ze slaaot dat je haar in haar bedje legt? Dat werkt hier wel.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 20:46:46 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197658201
@MaJo wij zitten nu op 7 x 150ml. De nachtfles gaat dan mee van 23:00 tot 5:00. En soms doet hij een uur over 1 flesje overdag. Het is maar net waar je kind behoefte aan heeft.

Colin is van kleinere voedingen en korte slaapjes ;( :') .
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 20:53:08 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197658351
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:40 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo veel succes bij CB morgen. Heb je 120mg paracetamol zetpillen in huis?
Overmorgen ;) Zetpillen heb ik in huis, als ik lees hoe het de andere kindjes vergaat is dit wel nodig he?

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Majo wij geven met bijna 6 maanden 5x 180 cc en 1 x 90 cc in de nacht. We hebben één keer een grotere fles geprobeerd als laatste voeding, maar dat kreeg hij met moeite op plus dat hij gewoon voor een nachtvoeding kwam. Dus we houden het even bij deze cc's.

NJ, wilt ze niet in slaap gewiegt worden? En als ze slaaot dat je haar in haar bedje legt? Dat werkt hier wel.
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:46 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo wij zitten nu op 7 x 150ml. De nachtfles gaat dan mee van 23:00 tot 5:00. En soms doet hij een uur over 1 flesje overdag. Het is maar net waar je kind behoefte aan heeft.

Colin is van kleinere voedingen en korte slaapjes ;( :') .
Thanks ^O^ Elk kind heeft dus andere behoeftes, al komt het allemaal neer op zo'n liter per dag. Als ik terugkijk in mijn app heeft aapie nog nooit een liter gedronken, altijd zo tussen de 800 en 900 ml met wat uitschieters naar boven. Ik ga nu twijfelen of hij dan niet te weinig heeft gegeten, hij is ook vrij licht nog (iets meer dan 6 kilo). Maar hij lijkt geen honger te hebben :? Alleen gaat zo'n grote fles er dan dus wel helemaal in :@

Trouwens BFD dus tijd voor wat spam :s)

pi_197658490
Tussen de 8 en 900 cc is naar mijn weten gewoon prima :)

Leuk manneke!
  dinsdag 26 januari 2021 @ 22:28:04 #295
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197660573
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Overmorgen ;) Zetpillen heb ik in huis, als ik lees hoe het de andere kindjes vergaat is dit wel nodig he?
[..]

[..]

Thanks ^O^ Elk kind heeft dus andere behoeftes, al komt het allemaal neer op zo'n liter per dag. Als ik terugkijk in mijn app heeft aapie nog nooit een liter gedronken, altijd zo tussen de 800 en 900 ml met wat uitschieters naar boven. Ik ga nu twijfelen of hij dan niet te weinig heeft gegeten, hij is ook vrij licht nog (iets meer dan 6 kilo). Maar hij lijkt geen honger te hebben :? Alleen gaat zo'n grote fles er dan dus wel helemaal in :@

Trouwens BFD dus tijd voor wat spam :s)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+

Heerlijk jochie is het toch!

Colin eet wel veel hoor, waarschijnlijk is Aapie normaler dan Colin ;) . CB zei ook dat we wel rustiger aan mochten doen vorige keer en echt op moesten passen met kunstvoeding naast de 900ml gekolfde melk per dag :+ .
Resistance is futile.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 22:29:08 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197660588
In het kader van BFD:

:P
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 00:07:48 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197662168
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tussen de 8 en 900 cc is naar mijn weten gewoon prima :)

Leuk manneke!
Ik zal het ook eens voorleggen bij het CB. Hij is wel aan de lichte kant (p34) maar wel heel lang (p92). Lange dunne lat O+
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

O+

Heerlijk jochie is het toch!

Colin eet wel veel hoor, waarschijnlijk is Aapie normaler dan Colin ;) . CB zei ook dat we wel rustiger aan mochten doen vorige keer en echt op moesten passen met kunstvoeding naast de 900ml gekolfde melk per dag :+ .
Maar daar deden ze moeilijk over 50ml teveel ofzo toch? Hoeveel krijgt hij totaal?

Aapie heeft vandaag 950ml gedronken dus dat lijkt me netjes :)

quote:
6s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:29 schreef Seven. het volgende:
In het kader van BFD:

[ afbeelding ]

Ook zo’n heerlijke kale O+ Krijgen ze ooit nog (een volle bos) haar denk je? _O-
pi_197663411
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:29 schreef Seven. het volgende:
In het kader van BFD:

[ afbeelding ]

BFD! :D

Altijd goed Colin even te zien. *) Met de BIBS!
pi_197663416
Vannacht naast slaapgebrek elke 1,5-2 uur een voeding. :s) Volgens mij krijgen m'n wallen wallen. Snap niet hoe de kinderen dan soms nog zo vrolijk kunnen doen. :9
  woensdag 27 januari 2021 @ 08:35:59 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197663920
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 07:03 schreef NicolasJoy het volgende:
Vannacht naast slaapgebrek elke 1,5-2 uur een voeding. :s) Volgens mij krijgen m'n wallen wallen. Snap niet hoe de kinderen dan soms nog zo vrolijk kunnen doen. :9
Agos.. zo'n terugval is wel zuur. Same here. M'n man is tussen 10 en 4 zes keer wakker geweest.
Resistance is futile.
  woensdag 27 januari 2021 @ 08:36:11 #301
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197663921
Dicht!
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')