Zou het geen idee zijn om Collin voor het slapen een massage te geven? Of in badje te doen met wat olie zodat hij ultra ontspannen de nacht in gaat?quote:Op zondag 17 januari 2021 10:22 schreef Seven. het volgende:
Leuk Nolita![]()
Wat mij wel eens opvalt is hoe kinderen op volwassenen gericht kunnen zijn. Soms is dat heel sterk aanwezig, ik denk dat die factor ook wel meespeelt.
Ik had eigenlijk iet verwacht dat de haaruitval maanden door kan gaan
Hier weer een helse nacht. Pas tegen 10 uur in slaap, wakker kwart voor 1 en 2 uur, toen is hij in ons bed in slaap gevallen. Lag mijn man aan het voeteneindedus hij heeft zich naar de bank verplaatst en is daar om 8 uur wakker geworden, dus best een goede nacht voor hem. Colin is na 2 uur wel in keer doorgegaan tot half 5 en half 6 speentje om uiteindelijk om 8 uur wakker te worden. Ik heb zelf geen oog dichtgedaan tussen 2 en half 6.
Vanavond slaap ik op de kamer van onze middelste![]()
![]()
![]()
Toevallig is hij gisteren rechtstreeks uit bad naar bed gegaanquote:Op zondag 17 januari 2021 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zou het geen idee zijn om Collin voor het slapen een massage te geven? Of in badje te doen met wat olie zodat hij ultra ontspannen de nacht in gaat?
Dit soort dingen plaats ik nooit meer!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:53 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Het gaat beter! Afleiding helpt gewoon onwijs, dus als grote zus in de buurt is, de tiny love of full on aandacht van ons.
Denk dat ze nu (vooral 's avonds) nog wel eens een huiluurtje o.i.d. heeft, maar verder is ze echt wel te troosten.
Je merkt dat als de medicijnen uitwerken (na 20-24 uur) en als de medicijnen qua werking minder worden (na de 1,5-2 weken houdbaarheid) dat ze dan meer huilt. Dus het lijkt wel vooral gerelateerd te zijn aan 't zuur.
quote:Op zondag 17 januari 2021 15:04 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Dit soort dingen plaats ik nooit meer!
Tegen 20:30 begon ze te krijsen en dit is tot een uur of 6, 7 bijna onafgebroken doorgegaan..
Ergens rond een uur of 2, 3 was ook de peuter wakker "Papa, Soof verdrietig?".
Hopelijk vannacht bijtanken..
Dat lijkt me echt helquote:Op zondag 17 januari 2021 15:04 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Dit soort dingen plaats ik nooit meer!
Tegen 20:30 begon ze te krijsen en dit is tot een uur of 6, 7 bijna onafgebroken doorgegaan..
Ergens rond een uur of 2, 3 was ook de peuter wakker "Papa, Soof verdrietig?".
Hopelijk vannacht bijtanken..
Oh! Ik ga eens bellen! Bedankt!quote:Op maandag 18 januari 2021 11:09 schreef Tink89 het volgende:
Sunshine, weet je zeker dat de zus mee mag? Hier zijn ze heel streng, het is 1 ouder en verder niemand, ook geen broertjes en zusjes.
We willen inderdaad gaan overleggen of we de medicijnen soms elke 10/12 dagen i.p.v. elke 14 dagen wisselen. Het is toch niet de bedoeling dat we nu een paar dagen voor de wissel dit soort dagen en nachten hebben..quote:Op zondag 17 januari 2021 22:19 schreef Nolita het volgende:
Jeetje NJ wat heftig weer. Ik kan me voorstellen dat je terughoudend bent met snel naar paracetamol grijpen als ze zo vaak onrustig is en jullie de oorzaak gevonden lijken te hebben.
Kun je er iets mee wat betreft medicatie? Eerder een nieuwe dosis krijgen oid? Of helpt paracetamol mss wel om die laatste dag te overbruggen? (Ook niet echt een lange termijn oplossing eigenlijk).
Hopelijk een betere nacht vandaag.
Seven voor jullie hopelijk ook een betere nacht om de werkweek mee te beginnen!
quote:Op maandag 18 januari 2021 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nou nou, dat was me een ochtendje wel en hij is nog niet eens voorbij![]()
Vannacht weer iets van anderhalf uur opgelopen met onze kleine draak. Er valt geen peil op te trekken, soms valt hij na een nachtvoeding weer direct in slaap, soms vertikt hij het om verder te slapen. Ik had nog de hoop dat hij wat langer zou slapen vanmorgen, maar nee hoor. Voor 7 al wakker ugh![]()
Volgende uitdaging: we kwamen er vanmorgen achter dat Noor voor school deze ochtendeen verhaaltje af moest hebben over een zwerfhond. Hebben we maar even snel in elkaar geflanst met een dreinende baby op schoot. Echt fantastisch![]()
Vanmiddag naar het CB voor 2 inentingen. Gelukkig krijg ik assistentie van A zijn favorietje, zijn zus. Het is namelijk steevast jenken bij het CB, inenting of niet. Ik ga daar ook eens vragen of ze tips hebben voor het slechte slapen in de nacht. Voor nu gaan we wéér een bak met koffie tappen
Als het even kan willen ze dat je alleen komt idd.. Maar als het echt niet gaat kun je soms niet anders. Wij hadden vorige maand de oppas last minute ziek. Ja, dan maar even mee hoor, nieuwe afspraak is ook niet ideaal.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh! Ik ga eens bellen! Bedankt!
Heb even gebeld en je hebt gelijk, ze mag niet mee. De vorige keer mocht ze nog wel mee, maar toen was het nog geen lockdown. Misschien dat het daar aan ligt? Gelukkig heeft vriend een flexibele baan, die komt zo even naar huis.
Nacht?quote:Op maandag 18 januari 2021 14:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het moet inderdaad maar even kunnen inderdaad. Hoe was jullie nacht NJ?
Goede statistieken dus ook?quote:Op maandag 18 januari 2021 14:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij komen net van het CB en we hadden een hele fijne assistent-arts. Echt gewoon eentje waar je wat aan hebtToen ik zei dat we A. soms zo moeilijk in slaap krijgen na een nachtvoeding, zei ze dat hij geen nachtvoeding meer nodig heeft. Hij zit kwa gewicht bijna op het bovenste lijntje en kwa lengte zit hij op het één na bovenste lijntje
Ik geloof haar direct, maar het lijkt me best lastig. Stel dat hij door blijft huilen na het terugdoen van een speentje.. Hoe weet ik of het honger of gewenning is? Voor de rest was alles goed
Hij was opvallend snel rustig na de prikjes en op weg naar huis viel hij als een blok in slaap
Nouja, ik weet dus niet echt of hij honger signalen geeft. Ik gooi er altijd een fles in, maar dat is meer uit gewoonte. Hij huilt nooit snachts, het is meer kletsen. Zeker anders dan overdag, waar hij wel huilt als hij honger heeft. Ik denk dat het het proberen wel waard is, elke keer snachts op lopen daar wordt niemand vrolijk van. Maar dat hoef ik jou niet te vertellenquote:Op maandag 18 januari 2021 14:51 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Goede statistieken dus ook?![]()
Ben wel benieuwd hoe zij zien dat je zonder nachtvoeding kan als je kind 's nachts wakker wordt en hongersignalen geeft. Gewoon niet geven dan?
Voor nu voor 'm; slaap lekker!![]()
Haha, lekker chaotisch dagjequote:Op maandag 18 januari 2021 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nou nou, dat was me een ochtendje wel en hij is nog niet eens voorbij![]()
Vannacht weer iets van anderhalf uur opgelopen met onze kleine draak. Er valt geen peil op te trekken, soms valt hij na een nachtvoeding weer direct in slaap, soms vertikt hij het om verder te slapen. Ik had nog de hoop dat hij wat langer zou slapen vanmorgen, maar nee hoor. Voor 7 al wakker ugh![]()
Volgende uitdaging: we kwamen er vanmorgen achter dat Noor voor school deze ochtendeen verhaaltje af moest hebben over een zwerfhond. Hebben we maar even snel in elkaar geflanst met een dreinende baby op schoot. Echt fantastisch![]()
Vanmiddag naar het CB voor 2 inentingen. Gelukkig krijg ik assistentie van A zijn favorietje, zijn zus. Het is namelijk steevast jenken bij het CB, inenting of niet. Ik ga daar ook eens vragen of ze tips hebben voor het slechte slapen in de nacht. Voor nu gaan we wéér een bak met koffie tappen
Ik kan echt niet zo vroeg slapenquote:Op maandag 18 januari 2021 19:19 schreef Hilmo het volgende:
Ik zou het wel weten NJ qua slaap maar ik ging ook maanden lang met baby op bed. Wij lagen om 20.00 uur allemaal plat en goddelijk was dat. Nu ben ik elke dag moe (lig nu om 22.00 vaak) en dat is best te weinig merk ik met alles van thuisschool enzo. Willen met de oudste ook een plaswekker kopen en dan wordt het helemaal nachtwerk dus dan moet ik echt om 20.30 op bed. Je vriendin NJ houdt dit zo toch niet vol ook al is dat haar tijd niet?
Sun, wij ook CB en prikjes vandaag! 9,7 kgen 76 cm. Alles neemt iets af, groei op gemiddeld nu en gewicht nog steeds boven curve. Prikjes was hard huilen en daarna super snel stil! Ongelooflijk vond ik dat. Hij jengelt nu iets meer maar verder geen bijzonderheden. Ze was bij ons ook zo fijn, stelde open vraag wat hij voor eten krijgt en bij alleen bv en rapley met 6 maanden, knikte ze begrijpend. Geen enkel oordeel! En rollen deed hij vanochtend, eerste keer dat ik het nu zag!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |