abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 januari 2021 @ 10:22:43 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197459722
Leuk Nolita O+

Wat mij wel eens opvalt is hoe kinderen op volwassenen gericht kunnen zijn. Soms is dat heel sterk aanwezig, ik denk dat die factor ook wel meespeelt.

Ik had eigenlijk iet verwacht dat de haaruitval maanden door kan gaan :')

Hier weer een helse nacht. Pas tegen 10 uur in slaap, wakker kwart voor 1 en 2 uur, toen is hij in ons bed in slaap gevallen. Lag mijn man aan het voeteneinde :') dus hij heeft zich naar de bank verplaatst en is daar om 8 uur wakker geworden, dus best een goede nacht voor hem. Colin is na 2 uur wel in keer doorgegaan tot half 5 en half 6 speentje om uiteindelijk om 8 uur wakker te worden. Ik heb zelf geen oog dichtgedaan tussen 2 en half 6.

Vanavond slaap ik op de kamer van onze middelste :z :Z O+ :@
Resistance is futile.
pi_197459913
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:22 schreef Seven. het volgende:
Leuk Nolita O+

Wat mij wel eens opvalt is hoe kinderen op volwassenen gericht kunnen zijn. Soms is dat heel sterk aanwezig, ik denk dat die factor ook wel meespeelt.

Ik had eigenlijk iet verwacht dat de haaruitval maanden door kan gaan :')

Hier weer een helse nacht. Pas tegen 10 uur in slaap, wakker kwart voor 1 en 2 uur, toen is hij in ons bed in slaap gevallen. Lag mijn man aan het voeteneinde :') dus hij heeft zich naar de bank verplaatst en is daar om 8 uur wakker geworden, dus best een goede nacht voor hem. Colin is na 2 uur wel in keer doorgegaan tot half 5 en half 6 speentje om uiteindelijk om 8 uur wakker te worden. Ik heb zelf geen oog dichtgedaan tussen 2 en half 6.

Vanavond slaap ik op de kamer van onze middelste :z :Z O+ :@
Zou het geen idee zijn om Collin voor het slapen een massage te geven? Of in badje te doen met wat olie zodat hij ultra ontspannen de nacht in gaat?
  zondag 17 januari 2021 @ 10:42:22 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197460007
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zou het geen idee zijn om Collin voor het slapen een massage te geven? Of in badje te doen met wat olie zodat hij ultra ontspannen de nacht in gaat?
Toevallig is hij gisteren rechtstreeks uit bad naar bed gegaan :P .

We liepen gisteren overdag al enorm achter de feiten aan met zijn slaapjes, ik denk dat dat het is. En zijn co-sleeper! Zou tot 9 kilo kunnen maar is volgens mij niet comfortabel genoeg (spartaans dun matrasje in ieder geval).
Resistance is futile.
pi_197465358
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:53 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Het gaat beter! Afleiding helpt gewoon onwijs, dus als grote zus in de buurt is, de tiny love of full on aandacht van ons.

Denk dat ze nu (vooral 's avonds) nog wel eens een huiluurtje o.i.d. heeft, maar verder is ze echt wel te troosten.
Je merkt dat als de medicijnen uitwerken (na 20-24 uur) en als de medicijnen qua werking minder worden (na de 1,5-2 weken houdbaarheid) dat ze dan meer huilt. Dus het lijkt wel vooral gerelateerd te zijn aan 't zuur.
Dit soort dingen plaats ik nooit meer! :9

Tegen 20:30 begon ze te krijsen en dit is tot een uur of 6, 7 bijna onafgebroken doorgegaan..
Ergens rond een uur of 2, 3 was ook de peuter wakker "Papa, Soof verdrietig?".

Hopelijk vannacht bijtanken..
  zondag 17 januari 2021 @ 16:18:24 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197467571
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:04 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Tegen 20:30 begon ze te krijsen en dit is tot een uur of 6, 7 bijna onafgebroken doorgegaan..

:* verrekte fokwet!
Resistance is futile.
pi_197468776
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 15:04 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt hel :{
pi_197474205
Och NJ wat ontzettend lang huilen en wat heftig! En Seven ook al zulke pittige nachten :*

Oei smart haar haar is ook uit gaan vallen dus. Nu bij bijna 6 maanden nog steeds uitval, om te huilen. Als ik mijn haar was, en ik zeep het in, kan ik het niet beetpakken maar ik moet mijn haar besmeren zeg maar ipv inmasseren door het haar bij elkaar te pakken. Als ik dat laatste doe, dan trek ik zo het haar los en heb ik hele handen vol :'( en dan heb ik daarna nog conditioner, nog een keer. Ik vis de haren overal en plak ze tijdelijk op de muur anders is het putje meteen verstopt. En dan afdrogen, en hele badkamer vol met haren op de grond. En wilde pony ook nu.

Sun ik herken volledig wat je zegt qua 'aandacht verwennen'. Wij hebben/hadden hetzelfde probleem bij onze oudste. Ik heb me ook van alles voorgenomen anders te doen en laat hem ook veel meer zelf liggen spelen en kijken.
pi_197474297
Ik weet niet wat er is, maar nu overdag vooralsnog 1-2 uurtjes en ze wil alleen maar plakken. Zodra ze ook maar enigszins horizontaal gaat breekt de hel los. :{ Arm ding.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:53:19 #134
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_197474490
Ach jeetje nicholas wat een ellende. Niet de oortjes? Al paracetamol geprobeerd voor de zekerheid. Stop ik er altijd in bij twijfel :@
pi_197475257
Ik zie niets aan de oortjes, maar je weet het natuurlijk nooit..
Vrees dat ze gewoon weer veel last heeft van de refluxklachten. Ze ruikt weer onwijs zuur, veel kwijl, tong constant er uit hangen.. Morgen weer een nieuw flacon van de medicijnen. Hoop dat dat weer het verschil maakt.

Paracetamol zijn we nog niet aan begonnen, weet niet meer met welke leeftijd het ook al weer 'mag', maar hebben dat nog zoveel mogelijk uitgesteld.
pi_197476578
Jeetje NJ wat heftig weer. Ik kan me voorstellen dat je terughoudend bent met snel naar paracetamol grijpen als ze zo vaak onrustig is en jullie de oorzaak gevonden lijken te hebben.
Kun je er iets mee wat betreft medicatie? Eerder een nieuwe dosis krijgen oid? Of helpt paracetamol mss wel om die laatste dag te overbruggen? (Ook niet echt een lange termijn oplossing eigenlijk).
Hopelijk een betere nacht vandaag. :*

Seven voor jullie hopelijk ook een betere nacht om de werkweek mee te beginnen!
  zondag 17 januari 2021 @ 22:47:59 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197477167
Ik ga 2 verdiepingen hoger slapen zo, dus dat komt wel goed met die start van de werkweek :@ .

@NicolasJoy ik duim dat de nieuwe fles helpt!
Resistance is futile.
pi_197481519
Nou nou, dat was me een ochtendje wel en hij is nog niet eens voorbij :')

Vannacht weer iets van anderhalf uur opgelopen met onze kleine draak. Er valt geen peil op te trekken, soms valt hij na een nachtvoeding weer direct in slaap, soms vertikt hij het om verder te slapen. Ik had nog de hoop dat hij wat langer zou slapen vanmorgen, maar nee hoor. Voor 7 al wakker ugh :O

Volgende uitdaging: we kwamen er vanmorgen achter dat Noor voor school deze ochtendeen verhaaltje af moest hebben over een zwerfhond. Hebben we maar even snel in elkaar geflanst met een dreinende baby op schoot. Echt fantastisch :P

Vanmiddag naar het CB voor 2 inentingen. Gelukkig krijg ik assistentie van A zijn favorietje, zijn zus. Het is namelijk steevast jenken bij het CB, inenting of niet. Ik ga daar ook eens vragen of ze tips hebben voor het slechte slapen in de nacht. Voor nu gaan we wéér een bak met koffie tappen :9
  maandag 18 januari 2021 @ 11:09:20 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197482431
Sunshine, weet je zeker dat de zus mee mag? Hier zijn ze heel streng, het is 1 ouder en verder niemand, ook geen broertjes en zusjes.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197483023
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:09 schreef Tink89 het volgende:
Sunshine, weet je zeker dat de zus mee mag? Hier zijn ze heel streng, het is 1 ouder en verder niemand, ook geen broertjes en zusjes.
Oh! Ik ga eens bellen! Bedankt!

Heb even gebeld en je hebt gelijk, ze mag niet mee. De vorige keer mocht ze nog wel mee, maar toen was het nog geen lockdown. Misschien dat het daar aan ligt? Gelukkig heeft vriend een flexibele baan, die komt zo even naar huis.

[ Bericht 17% gewijzigd door Sunshine1982 op 18-01-2021 11:45:55 ]
pi_197485705
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 22:19 schreef Nolita het volgende:
Jeetje NJ wat heftig weer. Ik kan me voorstellen dat je terughoudend bent met snel naar paracetamol grijpen als ze zo vaak onrustig is en jullie de oorzaak gevonden lijken te hebben.
Kun je er iets mee wat betreft medicatie? Eerder een nieuwe dosis krijgen oid? Of helpt paracetamol mss wel om die laatste dag te overbruggen? (Ook niet echt een lange termijn oplossing eigenlijk).
Hopelijk een betere nacht vandaag. :*

Seven voor jullie hopelijk ook een betere nacht om de werkweek mee te beginnen!
We willen inderdaad gaan overleggen of we de medicijnen soms elke 10/12 dagen i.p.v. elke 14 dagen wisselen. Het is toch niet de bedoeling dat we nu een paar dagen voor de wissel dit soort dagen en nachten hebben..

quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

Vannacht weer iets van anderhalf uur opgelopen met onze kleine draak. Er valt geen peil op te trekken, soms valt hij na een nachtvoeding weer direct in slaap, soms vertikt hij het om verder te slapen. Ik had nog de hoop dat hij wat langer zou slapen vanmorgen, maar nee hoor. Voor 7 al wakker ugh :O

Volgende uitdaging: we kwamen er vanmorgen achter dat Noor voor school deze ochtendeen verhaaltje af moest hebben over een zwerfhond. Hebben we maar even snel in elkaar geflanst met een dreinende baby op schoot. Echt fantastisch :P

Vanmiddag naar het CB voor 2 inentingen. Gelukkig krijg ik assistentie van A zijn favorietje, zijn zus. Het is namelijk steevast jenken bij het CB, inenting of niet. Ik ga daar ook eens vragen of ze tips hebben voor het slechte slapen in de nacht. Voor nu gaan we wéér een bak met koffie tappen :9
:*

Hopelijk valt het effect van de inentingen mee.. Of beter gezegd; hopelijk slaapt 'ie er even beter van! :9
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh! Ik ga eens bellen! Bedankt!

Heb even gebeld en je hebt gelijk, ze mag niet mee. De vorige keer mocht ze nog wel mee, maar toen was het nog geen lockdown. Misschien dat het daar aan ligt? Gelukkig heeft vriend een flexibele baan, die komt zo even naar huis.
Als het even kan willen ze dat je alleen komt idd.. Maar als het echt niet gaat kun je soms niet anders. Wij hadden vorige maand de oppas last minute ziek. Ja, dan maar even mee hoor, nieuwe afspraak is ook niet ideaal.
pi_197486250
Het moet inderdaad maar even kunnen inderdaad. Hoe was jullie nacht NJ?

Wij komen net van het CB en we hadden een hele fijne assistent-arts. Echt gewoon eentje waar je wat aan hebt :) Toen ik zei dat we A. soms zo moeilijk in slaap krijgen na een nachtvoeding, zei ze dat hij geen nachtvoeding meer nodig heeft. Hij zit kwa gewicht bijna op het bovenste lijntje en kwa lengte zit hij op het één na bovenste lijntje :@ Ik geloof haar direct, maar het lijkt me best lastig. Stel dat hij door blijft huilen na het terugdoen van een speentje.. Hoe weet ik of het honger of gewenning is? Voor de rest was alles goed :) Hij was opvallend snel rustig na de prikjes en op weg naar huis viel hij als een blok in slaap O+
pi_197486453
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het moet inderdaad maar even kunnen inderdaad. Hoe was jullie nacht NJ?
Nacht? :9 Is het alweer nacht geweest? *) Nee, zonder dollen; klote. :+ Het is dat ik in de vooravond op de bank heb geslapen, want de nacht (00-06) was vrij slapeloos. Kwartiertje hier, kwartiertje daar.

Het lastige vind ik ook dat ze tussen 20u en 01u 'redelijk' slaapt. Dan moeten we er een enkele keer naar toe, maar in die tijd kan en wil m'n vriendin nog niet naar bed. Ik pak nu wat ik pakken kan, dus als om 20u beide kinderen op bed liggen en er geen verplichtingen zijn dan probeer ik maar vast een paar uur te slapen. Maar zij komt voor een uur of 12, 01 niet in slaap 's avonds. Daarna laat de kleine het niet echt toe, dus uiteindelijk slaapt zij amper een uurtje.. Ik wil ons ritme niet verplaatsen natuurlijk, maar in deze situatie denk ik echt; slaap is slaap en zoveel waard..
pi_197486469
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij komen net van het CB en we hadden een hele fijne assistent-arts. Echt gewoon eentje waar je wat aan hebt :) Toen ik zei dat we A. soms zo moeilijk in slaap krijgen na een nachtvoeding, zei ze dat hij geen nachtvoeding meer nodig heeft. Hij zit kwa gewicht bijna op het bovenste lijntje en kwa lengte zit hij op het één na bovenste lijntje :@ Ik geloof haar direct, maar het lijkt me best lastig. Stel dat hij door blijft huilen na het terugdoen van een speentje.. Hoe weet ik of het honger of gewenning is? Voor de rest was alles goed :) Hij was opvallend snel rustig na de prikjes en op weg naar huis viel hij als een blok in slaap O+
Goede statistieken dus ook? *)

Ben wel benieuwd hoe zij zien dat je zonder nachtvoeding kan als je kind 's nachts wakker wordt en hongersignalen geeft. Gewoon niet geven dan? :9

Voor nu voor 'm; slaap lekker! O-) O+
pi_197486656
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:51 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Goede statistieken dus ook? *)

Ben wel benieuwd hoe zij zien dat je zonder nachtvoeding kan als je kind 's nachts wakker wordt en hongersignalen geeft. Gewoon niet geven dan? :9

Voor nu voor 'm; slaap lekker! O-) O+
Nouja, ik weet dus niet echt of hij honger signalen geeft. Ik gooi er altijd een fles in, maar dat is meer uit gewoonte. Hij huilt nooit snachts, het is meer kletsen. Zeker anders dan overdag, waar hij wel huilt als hij honger heeft. Ik denk dat het het proberen wel waard is, elke keer snachts op lopen daar wordt niemand vrolijk van. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen :')

Ik ga ook vaak vroeg naar bed. Ik ben echt doodop s'avonds. Vooral nu met een 6 jarige thuis waar de motivatie voor schoolwerkjes te doen soms ver te zoeken is. Ik kom vaak tot de conclusie dat ik nu vooral geleefd word en soms vind ik dat best lastig. Maar het is wat het is en go with the flow zeker?

Hoop dat de medicijnen weer snel gun werk gaan doen bij jullie meiske!
pi_197491267
Heftig NJ! Hopelijk willen ze meewerken en verstrekken ze de medicijnen inderdaad net een paar dagen eerder. Als dat zoveel verschil maakt.. ik snap het qua bedtijd ook wel hoor. Maar wel onhandig dat de paar uurtjes waarin ze beter slaapt nou precies net niet matchen met wanneer jullie naar bed gaan. Hoewel zoals je al aan gaf, als je echt kapot bent lig je er zelf om 20:00u ook mooi in. Hoe was dat trouwens met jullie oudste? Had zij last van hetzelfde of helemaal niet?
pi_197491921
Ik zou het wel weten NJ qua slaap maar ik ging ook maanden lang met baby op bed. Wij lagen om 20.00 uur allemaal plat en goddelijk was dat. Nu ben ik elke dag moe (lig nu om 22.00 vaak) en dat is best te weinig merk ik met alles van thuisschool enzo. Willen met de oudste ook een plaswekker kopen en dan wordt het helemaal nachtwerk dus dan moet ik echt om 20.30 op bed. Je vriendin NJ houdt dit zo toch niet vol ook al is dat haar tijd niet?

Sun, wij ook CB en prikjes vandaag! 9,7 kg :+ en 76 cm. Alles neemt iets af, groei op gemiddeld nu en gewicht nog steeds boven curve. Prikjes was hard huilen en daarna super snel stil! Ongelooflijk vond ik dat. Hij jengelt nu iets meer maar verder geen bijzonderheden. Ze was bij ons ook zo fijn, stelde open vraag wat hij voor eten krijgt en bij alleen bv en rapley met 6 maanden, knikte ze begrijpend. Geen enkel oordeel! En rollen deed hij vanochtend, eerste keer dat ik het nu zag!
  maandag 18 januari 2021 @ 21:17:30 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197494886
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

Haha, lekker chaotisch dagje ;)
Resistance is futile.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:24:36 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197495054
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:19 schreef Hilmo het volgende:
Ik zou het wel weten NJ qua slaap maar ik ging ook maanden lang met baby op bed. Wij lagen om 20.00 uur allemaal plat en goddelijk was dat. Nu ben ik elke dag moe (lig nu om 22.00 vaak) en dat is best te weinig merk ik met alles van thuisschool enzo. Willen met de oudste ook een plaswekker kopen en dan wordt het helemaal nachtwerk dus dan moet ik echt om 20.30 op bed. Je vriendin NJ houdt dit zo toch niet vol ook al is dat haar tijd niet?

Sun, wij ook CB en prikjes vandaag! 9,7 kg :+ en 76 cm. Alles neemt iets af, groei op gemiddeld nu en gewicht nog steeds boven curve. Prikjes was hard huilen en daarna super snel stil! Ongelooflijk vond ik dat. Hij jengelt nu iets meer maar verder geen bijzonderheden. Ze was bij ons ook zo fijn, stelde open vraag wat hij voor eten krijgt en bij alleen bv en rapley met 6 maanden, knikte ze begrijpend. Geen enkel oordeel! En rollen deed hij vanochtend, eerste keer dat ik het nu zag!
Ik kan echt niet zo vroeg slapen :D

Fijn dat je bezoekje aan CB goed was ^O^ . Deed hij dat ook bij het consultatiebureau? :s)
Resistance is futile.
pi_197495420
20 uur naar bed, nee. Ook al ben ik nog zo moe :+ Ik ben al de hele dag bezig, als ik dan ook nog eens zo vroeg naar bed ga heb ik helemaal niks meer voor mezelf. Maar zo ben ik, als het voor jullie werkt, lekker blijven doen. Ik vind het heerlijk om savonds in bed nog wat tv te kijken. Netflix, Videoland dat soort dingen. Ik kan dan even uitblazen.

Als mijn baby schaterlacht oohhh O+ O+ O+ dat is toch één van de mooiste dingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')