abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197422099
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geef dat gewoon aan, wat jou betreft is de discussie gesloten.

Je zou nog kunnen overwegen om toch even de flexibiliteit van je opvang te checken. Dan heb jij gedaan wat je kan.

Kun en wil jij tegemoet komen door zo nu en dan extra uren te maken? Ik weet niet hoe je opvang daar in staat? Kan me voorstellen dat zij wisselen niet OK vinden maar extra uren wel?
Ze zijn nu in de uren aan het snoeien, dus extra uur werken zit er niet in. Maar als dat er wel in zit krijg ik voor extra werken tijd voor tijd, geen geld dus.
Ik ben ze tegemoet gekomen door naast de opvangdagen beschikbaar te zijn, ook de avonden beschikbaar op dagen waar ik niet overdag werk. Hebben ze afgekeurd.

Ik sta nu de komende weken vaak op vrijdag (had voor woensdag opvang geregeld, want dan moest ik ècht werken. Ondertussen al meerdere woensdagen vrij gekregen) en ik heb de opvang gebeld of ze van dag kan switchen. Ze belt me vanmiddag of dat kan. Dus ik ben op zich best redelijk vind ik zelf, maar het moet wel van 2 kanten komen.
pi_197425884
Sun wat vervelend. Ze zullen op je werk toch ook wel begrijpen dat je niet tegen de opvang kunt zeggen (kdv, familie, wie dan ook) dat het elke week weer anders is. Dat werkt voor hun ook niet, zij moeten ook ergens van op aan kunnen. Heel vreemd hoor. Gewoon vasthouden aan je standpunt, is niet voor niets zo geregeld in de CAO.

Seven wat heerlijk dat Colin beter slaapt! Is ook hard nodig nu je weer aan het werk bent natuurlijk. Fijn.

Hier sinds gisteren pijn in mijn nek, begon eergisteravond in bed. Ben nu maar heel vaak mijn hoofd aan het draaien en veel naar boven aan het kijken want ik merk dat dat pijn doet. Komt denk ik toch doordat ik heel veel buk en naar beneden kijk (met verschonen, badje, in de box, etc). Is dit herkenbaar?
pi_197432411
Even een vraag aan jullie.. Hoeveel tijd spelen jullie met je kind(eren)? Ik ben tijdens mijn zwangerschapsverlof ontslagen en door alle medische problemen nog steeds thuis bij Frum, en dus iedere dag met haar. Ik speel natuurlijk wel met haar, en we lezen bijna elke dag een boekje, ik zing heel veel met haar en knuffel veel. Maar toch speelt ze het grootste gedeelte alleen. In de box, op de grond, waar dan ook. Soms voel ik me daar schuldig over. Dus vandaar de vraag, hoeveel spelen jullie met je kind op een dag dat je niet hoeft te werken?
pi_197432902
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:21 schreef QuattroF het volgende:
Even een vraag aan jullie.. Hoeveel tijd spelen jullie met je kind(eren)? Ik ben tijdens mijn zwangerschapsverlof ontslagen en door alle medische problemen nog steeds thuis bij Frum, en dus iedere dag met haar. Ik speel natuurlijk wel met haar, en we lezen bijna elke dag een boekje, ik zing heel veel met haar en knuffel veel. Maar toch speelt ze het grootste gedeelte alleen. In de box, op de grond, waar dan ook. Soms voel ik me daar schuldig over. Dus vandaar de vraag, hoeveel spelen jullie met je kind op een dag dat je niet hoeft te werken?
Spelen doe ik niet echt met A. Ik knuffel, ik zing liedjes, hij zit bij me op schoot. Box is totaal niet zijn ding, maar een speelkleed op de vloer wel. Ik leg hem daar op een dag denk ik 30 minuten à uur op, leg wat speeltjes neer en dan laat ik hem zijn ding doen. Zelf dingen leren kennen, zelf ontwikkelen en oefenen (nu met rollen). Ik doe dat bewust, omdat ik bij mijn oudste constant het gevoel had dat ik haar moest entertainen, wat ik dus ook jarenlang deed. Ik was anders bang dat ze aandacht tekort kwam. Gevolg: ze hangt veel meer aan mij dan aan haar vader en ze wil nog steeds constant met me spelen. Spelen met speelgoed, rollenspel, etc. Ik denk dat ze me als moeder èn speelmaatje ziet en dat laatste moet je denk ik soort van voorkomen.
pi_197436813
Oke goed om te horen Sun. Ze vermaakt zich gelukkig goed. Het is meer mijn schuldgevoel/onzekerheid of ik haar niet tekort doe. Ze hangt inderdaad ook al erg aan mij (ook omdat ze elke dag met mij is natuurlijk).
  zaterdag 16 januari 2021 @ 03:09:07 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197438389
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:46 schreef Smart_ass het volgende:
Sun wat vervelend. Ze zullen op je werk toch ook wel begrijpen dat je niet tegen de opvang kunt zeggen (kdv, familie, wie dan ook) dat het elke week weer anders is. Dat werkt voor hun ook niet, zij moeten ook ergens van op aan kunnen. Heel vreemd hoor. Gewoon vasthouden aan je standpunt, is niet voor niets zo geregeld in de CAO.

Seven wat heerlijk dat Colin beter slaapt! Is ook hard nodig nu je weer aan het werk bent natuurlijk. Fijn.

Hier sinds gisteren pijn in mijn nek, begon eergisteravond in bed. Ben nu maar heel vaak mijn hoofd aan het draaien en veel naar boven aan het kijken want ik merk dat dat pijn doet. Komt denk ik toch doordat ik heel veel buk en naar beneden kijk (met verschonen, badje, in de box, etc). Is dit herkenbaar?
Ja, alleen ik had last van m'n schouders ipv mijn nek. Sinds ik volledig kolf, nergens meer last van :7 . Dat waren voor mij ook de momenten dat ik het langst krom zat.

Misschien kun je daar iets aan doen?
Resistance is futile.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 03:11:39 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197438395
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:21 schreef QuattroF het volgende:
Oh heerlijk! Ik mag hopen dat Colin zichzelf ook leert te vermaken.

Colin begint net met spelen dus hij is ook snel overprikkeld. Op dit moment niet zozeer spelen, maar wel veel kletsen en op schoot en knuffelen omdat hij nog niet zelfstandig kan zitten.
Resistance is futile.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 03:15:26 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197438402
Oh ja. Zingen. Hier ook écht een ding, Colin is er gek op. Meestal bestaande liedjes met rare teksten hier :') . Hij wordt ook vaak stil met een liedje, of hij lacht erom.
Resistance is futile.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 03:17:15 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197438408
Vandaag ontdekt dat Colin gek is op geprakte mango. Bij m'n schoonouders thuis maar een poging gedaan, ik had die twee ook niet gelukkiger kunnen maken geloof ik :+ .

Binnenkort checken wat hij van banaan vindt.
Resistance is futile.
pi_197438446
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 03:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, alleen ik had last van m'n schouders ipv mijn nek. Sinds ik volledig kolf, nergens meer last van :7 . Dat waren voor mij ook de momenten dat ik het langst krom zat.

Misschien kun je daar iets aan doen?
Oja kan natuurlijk ook door het voeden komen inderdaad, dan kijk ik ook naar beneden. Ik probeer sowieso mijn schouders wel te relaxen altijd. Hmm misschien beter op letten en gewoon veel bewegen nu zodat het soepel gaat worden en in ieder geval niet verder vast komt te zitten.

Spelen doe ik ook niet echt maar daar is Bubbles ook nog wat jong voor. Ze vermaakt haarzelf eigenlijk wel prima in de box en baby gym.
pi_197438534
Trouwens voor degenen die Rapley (gaan) doen/deden: dan geef je dus tot 6 maanden alleen bv/kv en vanaf 6 maanden direct grotere stukken? Of begin je wel vanaf +/- 4 maanden al met oefenhapjes?
pi_197439468
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 04:14 schreef Smart_ass het volgende:
Trouwens voor degenen die Rapley (gaan) doen/deden: dan geef je dus tot 6 maanden alleen bv/kv en vanaf 6 maanden direct grotere stukken? Of begin je wel vanaf +/- 4 maanden al met oefenhapjes?
Vanaf 6 maanden. 6 maanden zou ook fijner zijn bij prakjes in verband met darmrijping. De vorm maakt niet uit, bijvoeding is bijvoeding.o

Edit: en er zijn nog meer randvoorwaarden, zoals zelf goed rechtop zitten enzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door arvensis op 16-01-2021 08:52:18 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_197439480
Hier een beetje de gulden middenweg. Bij ruim 5 maanden begonnen. Dat kon ik prima bij ons meisje want ze zat al erg goed rechtop *O*

Oh direct stukken dus maar ook wat puree
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:56:22 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197445511
Hier ook gulden middenweg. Ik personlijk geloof niet dat er fysieke voordelen zijn voor Colin om nu al te beginnen, dus ik doe het puur voor de lol. Ik zie dat hij het leuk vindt om te voelen en te proeven. Uit die 10 lepeltjes heeft hij ongetwijfeld vrijwel geen voedingsstoffen gehaald maar hij vond het wel superleuk en lekker.

Ik heb eigenlijk zelf ook niet echt iets met Olvarit. Dat zullen we straks vooral halen als we dingen eten waar hij niet aan mee kan doen, en pas als de vaste voeding de melk gaat vervangen.

Ik moet m'n man ook nog overtuigen van Rapley. Hij denkt juist dat Olvarit heel goed is :+ . Ik denk dan maar dat Rapley zo'n beetje de methode is waarmee elke baby opgroeide voor er een bedrijf voorbij kwam die gepureerd voedsel ging verkopen (en ook hun afzet effectief vergroot door moeders ervan te overtuigen dat baby's niet met 6 maanden maar met 4 maanden moeten beginnen met vast voedsel ;) ) .

Een beetje googelen leert mij dat de meningen hierover ook sterk verschillen. Ik respecteer gewoon elke moeder hierin :Y) .
Resistance is futile.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:58:12 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197445549
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 04:14 schreef Smart_ass het volgende:
Volgens mij is de Rapley methode wel 'officieel' wachten tot je kind rechtop kan zitten en zelf eten in het mondje kan stoppen met wijsvinger en duim.

Ik ben niet zo geduldig :+ .
Resistance is futile.
pi_197445934
Snap ik Seven! Zal hier hoogstwaarschijnlijk ook een gulden middenweg worden. Sowieso vind ik het persoonlijk belangrijker wat ze binnen krijgt dan hoe ze het binnen krijgt. Op dit moment zijn dat dus voornamelijk handjes :D.
pi_197446835
Haaruitval is hier trouwens ook volop bezig, precies begonnen toen Bubbles 3 maanden was, echt op de dag. Doucheputje zit elke keer vol en mijn haarborstel ook ;( .

Oh en @Seven. ik herken de nachtmerries nu ook, ik heb ze de laatste tijd ook. Maar ik heb ze dus alleen ‘s ochtends als ik weer in slaap val na haar nacht/vroege ochtend voeding. Hopelijk gaat dit snel weer over! Heb jij er nog last van?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 16:25:43 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197447341
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 15:59 schreef Smart_ass het volgende:
Haaruitval is hier trouwens ook volop bezig, precies begonnen toen Bubbles 3 maanden was, echt op de dag. Doucheputje zit elke keer vol en mijn haarborstel ook ;( .

Oh en @:Seven. ik herken de nachtmerries nu ook, ik heb ze de laatste tijd ook. Maar ik heb ze dus alleen ‘s ochtends als ik weer in slaap val na haar nacht/vroege ochtend voeding. Hopelijk gaat dit snel weer over! Heb jij er nog last van?
Haaruitval heb ik ook wel last van, maar ik denk zelf minder extreem dan jij.

Die angstgedachten had ik vooral als ik wakker was. Inmiddels is dat heel wat afgenomen gelukkig, anders was ik allang doorgedraaid :P . Elke dag 20x een scenario waarin je je kind en/of man verliest.. verschrikkelijk! Elke keer weer huilen.. pfff, ik vond dat wel enorm zwaar.

Nu hooguit 1x per dag en dat kan ik dan heel snel uit m'n hoofd zetten.

Als je er zelf echt last van hebt, dan proberen te voorkomen dat je weer in slaap valt?
Resistance is futile.
pi_197447963
Haaruitval heb ik sowieso met periodes last van dus het verbaast me niet dat ik het nu ook weer heb. Helaas is mijn slechte huid die tijdens de zwangerschap wat was opgeklaard direct na de bevalling ook weer terug in originele staat :P.

Ohh jeetje nee zo heftig is het hier niet. Bij zo’n 20 scenario’s per dag was ik ook doorgedraaid denk ik. Hier af en toe een nachtmerrie in de vroege ochtenduren maar gelukkig kan ik dat zodra ik wakker ben snel van me afzetten. Maar alsnog vervelend natuurlijk.

Maar om het positief af te sluiten: verder alles goed hier! Kleine meid slaapt goed, drinkt goed, eigenlijk altijd vrolijk en huilt nauwelijks O+.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 17:32:31 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197448433
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:59 schreef Smart_ass het volgende:
Haaruitval heb ik sowieso met periodes last van dus het verbaast me niet dat ik het nu ook weer heb. Helaas is mijn slechte huid die tijdens de zwangerschap wat was opgeklaard direct na de bevalling ook weer terug in originele staat :P.

Ohh jeetje nee zo heftig is het hier niet. Bij zo’n 20 scenario’s per dag was ik ook doorgedraaid denk ik. Hier af en toe een nachtmerrie in de vroege ochtenduren maar gelukkig kan ik dat zodra ik wakker ben snel van me afzetten. Maar alsnog vervelend natuurlijk.

Maar om het positief af te sluiten: verder alles goed hier! Kleine meid slaapt goed, drinkt goed, eigenlijk altijd vrolijk en huilt nauwelijks O+.
Jaaa, jullie zitten in een lekkere flow, heerlijk!
Resistance is futile.
pi_197449946
Geen idee of ik haaruitval heb. Ik borstel of kam het alleen als ik mijn haar was en dat is 2 x per week. Dan komt er wel vaak een bolletje haar los.

Poeh, ik vind dit pittige dagen. Ik werk nu 3 dagen in de week (2,5 dag) en alle drie moet ik steeds om 6 uur beginnen :O Vriend doet die nachten de nachtvoeding maar ik wordt toch elke keer daar wakker van :') Het pittigste vind ik dat je uit je werk komt en je kan niet even bijkomen. Even een kopje thee op de bank en even niks doen. Je komt thuis en je kan daar ook vaak gelijk weer aan de bak. Net heb ik A. aan vriend gegeven. Ik trok het gejengel echt even niet meer.
pi_197451491
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Leuk dat ze zich zo optrekt aan haar zus O+ . Hoe is het nu met het huilen?
Het gaat beter! Afleiding helpt gewoon onwijs, dus als grote zus in de buurt is, de tiny love of full on aandacht van ons.

Denk dat ze nu (vooral 's avonds) nog wel eens een huiluurtje o.i.d. heeft, maar verder is ze echt wel te troosten.
Je merkt dat als de medicijnen uitwerken (na 20-24 uur) en als de medicijnen qua werking minder worden (na de 1,5-2 weken houdbaarheid) dat ze dan meer huilt. Dus het lijkt wel vooral gerelateerd te zijn aan 't zuur.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 21:09:38 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197453262
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Geen idee of ik haaruitval heb. Ik borstel of kam het alleen als ik mijn haar was en dat is 2 x per week. Dan komt er wel vaak een bolletje haar los.

Poeh, ik vind dit pittige dagen. Ik werk nu 3 dagen in de week (2,5 dag) en alle drie moet ik steeds om 6 uur beginnen :O Vriend doet die nachten de nachtvoeding maar ik wordt toch elke keer daar wakker van :') Het pittigste vind ik dat je uit je werk komt en je kan niet even bijkomen. Even een kopje thee op de bank en even niks doen. Je komt thuis en je kan daar ook vaak gelijk weer aan de bak. Net heb ik A. aan vriend gegeven. Ik trok het gejengel echt even niet meer.
You're not alone...! Ik geef Colin regelmatig af ;) . Het ís ook fucking pittig. En jij hebt dan ook nog 2 kinderen!

:*
Resistance is futile.
pi_197453437
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 21:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

You're not alone...! Ik geef Colin regelmatig af ;) . Het ís ook fucking pittig. En jij hebt dan ook nog 2 kinderen!

:*
Ik denk dat het toch ietsje makkelijker is als je een wat ouder kind al hebt. Het lijkt me pittiger als je een baby en een peuter hebt. Komt wel weer goed, ik heb weer een paar daagjes 'vrij' :) Fijn trouwens van de redelijk goede nacht bij jullie *O*
pi_197455768
Herkenbaar hoor Sun, het meteen weer ‘aan’ staan en doorgaan als je thuis komt. Wat dat betreft vraagt mijn werk gelukkig de energie op een ander vlak ofzo (weet niet goed hoe ik het moet benoemen, maar ik heb meer mentaal dan fysiek werk). Als je fysiek werk hebt, met veel staan kan ik me voorstellen dat je eerst even wil zitten als je thuis komt.

Spelen met baby, ik weet niet of veel spelen met je kind afhankelijkheid op dat vlak veroorzaakt hoor. Ik wijt dat meer aan eerste kind zijn en karakter ofzo? Mijn peuter speelt gewoon niet graag alleen. Met andere kindjes hangt ze meestal helemaal niet aan me en gaat ze lekker haar gang, maar als ze alleen is, is alles samen met mama. Ik hoop dat wanneer L wat groter is ze samen wat momenten fijn kunnen spelen (en niet steeds ruzie hebben :') ).
L heeft door grote zus al veel vermaak om zich heen en verder is ze echt snel tevreden met wat speelgoed om zich heen. Voorheen om te kijken, nu om echt te ontdekken. Ik wissel box, babygym, wipstoel met speelboog (staat altijd op de bovenverdieping) en stokke newborn set af als plekken waar ik haar door de dag laat spelen / erbij zijn. Het ‘samen spelen’ bestaat uit knuffelen, voorlezen, af en toe een liedje, kletsen, samen een rammelaar ontdekken etc. Verdeelt over meerdere niet al te lange momentjes over de dag.

Haaruitval met 6 mnd nog aanwezig, wel al iets minder en ik heb er inmiddels een mooie babypony voor terug. :D

Rapley is van start, maar ze vindt het nog erg lastig om eten naar haar mond te brengen dus daar sturen/helpen we wel wat bij. Wat ze in haar mond krijgt valt allemaal nog erg in de smaak. Nu nog leren om daadwerkelijk eten door te slikken want het komt voornamelijk aan de voorkant weer eruit. Maar ook dat zal ze vast snel genoeg in de gaten gaan hebben.
Ze heeft tot nu een paar keer geprakt fruit gehad en ook dat was lastig om de goede kant op te werken natuurlijk. Ik voorzie dat opa en oma het hier ook maar spannend vinden dus wss daar wat vaker geprakt fruit en hier vanaf nu rapley.

We hebben vanavond de eerste ontmoeting met sneeuw gedaan. Het begon pas tegen 18:00, dus zijn we om 19:00 de deur uit gegaan. L vond het prima. Eerst enthousiast rondkijken en daarna lekker in de drager geslapen toen we een rondje deden. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')