abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197373352
Haha Frum, je kunt een hele serie maken van dat blije meisje volgens mij quattro!

Fijn dat je een manier gevonden hebt Sun. :*

Hier gaat het goed, maar ik mis mijn meisje(s) wel nu ik weer (2,5 maand al!) aan het werk ben. Zeker nu in mijn 4-daagse werkweek. Het is druk en leuk op het (thuis)werk dus de dagen vliegen voorbij, maar zorgt er ook voor dat een week zomaar voorbij is en ik voor mijn gevoel ook al die dagen van ze gemist heb. Het is koken, eten en naar bed. Ik ben blij als het weer vrijdag is.
Deze vrijdag eens met rapley beginnen, ik ben benieuwd!
  woensdag 13 januari 2021 @ 07:56:54 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197378552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:03 schreef Nolita het volgende:
Haha Frum, je kunt een hele serie maken van dat blije meisje volgens mij quattro!

Fijn dat je een manier gevonden hebt Sun. :*

Hier gaat het goed, maar ik mis mijn meisje(s) wel nu ik weer (2,5 maand al!) aan het werk ben. Zeker nu in mijn 4-daagse werkweek. Het is druk en leuk op het (thuis)werk dus de dagen vliegen voorbij, maar zorgt er ook voor dat een week zomaar voorbij is en ik voor mijn gevoel ook al die dagen van ze gemist heb. Het is koken, eten en naar bed. Ik ben blij als het weer vrijdag is.
Deze vrijdag eens met rapley beginnen, ik ben benieuwd!
:*

Herkenbaar

Erg benieuwd naar jullie rapley ervaringen!
Resistance is futile.
pi_197394403
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Agos, Mickey O+ mot ze gewoon wennen of is dit niet tijdelijk? En arme opa en oma :X
Nee hij heeft eigenlijk juist heel goed uit de fles gedronken, tot rond de Kerst. Toen begon hij al met de fopspeen te weigeren (alleen erop kauwen) en nu dus ook met de fles. Tot nu toe kauwt hij daar ook gelijk op, zowel papa als oma hebben nu met de dr brown fles 1 keer een minuutje succes gehad. Maar niet dat hij dan enorm drinkt. Ik houd mijn hart vast :{ het zou fijn zijn als het weer overgaat.

Verder het voordeel van covid: door thuiswerken kan ik veelal live voeden. Alleen op de dinsdag zal ik tussen de middag naar mijn ouders moeten om hem live te geven, maar dat vind ik eigenlijk niet heel erg. Dan zet ik miin kolfrecht die dag anders in, doen ze gelukkig niet moeilijk over op werk!
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 00:00:34 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197396407
Laat ik hier ook weer eens meeposten :W De laatste week gaat het wat minder met me, maar meer daarover in het "hoe gaat het met ons" topic ;)

Met aapie gaat alles goed, het blijft een vrolijk mannetje die veel lacht en met z'n handjes speelt O+ Naast zijn knuffelaap heeft hij nu ook Sofie de giraffe ontdekt en Zazu de hond. Leuk om te zien dat hij steeds meer gaat ontdekken!

Gisteren ook even opgemeten en deze lange lat is alweer 63,5cm :o Hiermee zit hij op p90. Qua gewicht volgt hij de middenlijn, hij is nu bijna 6 kilo. Ik denk dat hij ook op een grotere maat luier over moet want hij heeft steeds vaker kakpakjes en natte pakken. Vandaag heb ik hem 5x een nieuw pak aan moeten trekken :X Morgen dus maar even maatje 3 aanschaffen!

Hoe is het verder hier met iedereen? :*

Edit: ik hoor mijn man verdomme roepen van boven, weer een nat pak :') Weten jullie nog dat het laatst over wassen ging? Op dit moment staat de wasmachine dus elke dag bij ons aan _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 14 januari 2021 @ 00:41:03 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197396781
@MaJo jemig wat een lange! O+
Hier ook elke dag wassen :D . En ik baal ook als we een dag overslaan want dan ben ij de dag erna ineens een half uur bezig met vouwen en wegruimen :') .

Hier gaat het goed met de kleine. Ikzelf wel enorm afzien. De overgang naar 4 dagen werken valt me enorm zwaar. Of nee, vorige week ging het prima. Maar nu komt een bepaald energieslurpend aspect van mijn baan zich opdringen en ik kan niet voldoen aan alle verwachtingen op m'n werk dus ik ga vaker nee zeggen. Deze week ben ik vrijdag een paar uur aan het werk, dat is m'n vrije dag. M'n leidinggevende is begripvol en geeft aan dat ik bepaal. De werkdruk die ik nu heb, past niet binnen 32 uur in ieder geval.

Deze week nog afzien. Volgende week ga ik snoeien in werkdruk want zoals ik me de afgelopen 2 dagen heb gevoeld (echt stress en spanning door m'n werk), dat hou ik nog geen maand vol. De ondernemingsraad kan kapot vallen met hun gezeik en verzoekjes ^O^ .

Komt goed.
Resistance is futile.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:03:36 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197398171
Vannacht kwam Colin zich elke 1,5 uur melden, we gaan terug in de tijd.. we zijn echt totaal gesloopt nu. Toen ik nog verlof had, vond ik het best, maar dit is in combinatie met m'n werk niet te doen. Mijn man heeft een burn-out en hij neemt al veel over maar dit houdt hij ook niet lang vol.

Colin hoeft geen 8 uur te maken, maar als hij gewoon 2 of 3 keer 4 uurtjes doorslaapt, dan houden we het prima vol.

Wie heeft goede ervaring met 'slaaptraining'? En is er training waarbij je je baby niet hoeft te laten huilen ;( ? @Hilmo, bij jullie lukte het na wat tegenslag toch?
Resistance is futile.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:19:52 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197398307
@SQ hoe is het daar?
Resistance is futile.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:21:49 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197398333
@D.U.M.A.N. hoe gaat het nu, is U. wat meer gewend aan de aandacht delen? Zal nog steeds wel een uitdaging zijn maar ik hoop op vooruitgang voor je :* .
Resistance is futile.
pi_197399011
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:21 schreef Seven. het volgende:
@:D.U.M.A.N. hoe gaat het nu, is U. wat meer gewend aan de aandacht delen? Zal nog steeds wel een uitdaging zijn maar ik hoop op vooruitgang voor je :* .
Balen van de slechte nachten! Ik hoop dat hij snel beter zal slapen.
U. is inmiddels bijna 3 en slaapt ook niet door. Weet dat je niet de enige bent. :*

Hier gaat het wel. Als ik echt vol met m’n aandacht bij hem ben, gaat het prima. Rondje buiten doen we ook. En spelen waar mogelijk.
Hoe het met mij gaat laten we maar even. Maandag was ik al een half uur aan het wachten in de wachtkamer van de vk op de nacontrole. Bleek de afspraak dinsdag te zijn. }:| :') En ik had het nog wel dubbel gecheckt.

Hoe gaat het met jou? Echt met jou? :*
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:38:01 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197403851
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Balen van de slechte nachten! Ik hoop dat hij snel beter zal slapen.
U. is inmiddels bijna 3 en slaapt ook niet door. Weet dat je niet de enige bent. :*

Hier gaat het wel. Als ik echt vol met m’n aandacht bij hem ben, gaat het prima. Rondje buiten doen we ook. En spelen waar mogelijk.
Hoe het met mij gaat laten we maar even. Maandag was ik al een half uur aan het wachten in de wachtkamer van de vk op de nacontrole. Bleek de afspraak dinsdag te zijn. }:| :') En ik had het nog wel dubbel gecheckt.

Hoe gaat het met jou? Echt met jou? :*
:*

Dus iets beter met U? Ik lees een beetje tussen de regels door dat hem tevreden houden, een zware wissel trekt op jou.

Hier leef ik maar met 1 dag tegelijk, momenteel teveel slechte dagen en nachten. Er zitten nog goede dagen tussen en die trend moet ik zsm omkeren naar 'er zitten ook slechte dagen tussen'.

Ik ben erg moe en prikkelbaar, en dat reageer ik af op m'n werk. Gelukkig niet thuis ;) .

Dus, qua werk op de rem. En kijken of er iets te doen is aan Colin's slaappatroon. Als dat beter gaat, dan zien we wel weer verder met werk.
Resistance is futile.
pi_197405982
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb kort geprobeerd te lezen, maar tijd, wat is dat? Dus niet alles kunnen lezen helaas..
Maar: :* Hoe dan ook klote als je je rot voelt. Hopelijk nu je het erkent ofzo dat het van hieruit vooruit kan gaan?

Het is ook gewoon een klotetijd. Met een klein kindje kom je al amper ergens aan toe, maar waar je nu eventueel wel aan toe kan komen, mag er heel weinig, want corona. Vervolgens is het 's ochtends pas laat licht, 's avonds vroeg donker.. Het is geen klap aan!
pi_197406031
Hoe is het hier?

Het is weinig aan. Of ja, werk, werk, werk. Thuis heeel druk met de meiden, die ook wel 'de zin aan het leven' geven trouwens. Ze heeft haar handen steeds meer ontdekt, de babygym begint nu leuk te worden, de speelboog aan de wipper heeft ze graag vast, maar het beste vermaak is haar grote zus. O+

Hebben het idee dat de eerste tandjes ook langzaam zichtbaar worden, ben benieuwd wanneer er het eerste ook echt van doorkomt!
pi_197414814
quote:
15s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:03 schreef Seven. het volgende:
Vannacht kwam Colin zich elke 1,5 uur melden, we gaan terug in de tijd.. we zijn echt totaal gesloopt nu. Toen ik nog verlof had, vond ik het best, maar dit is in combinatie met m'n werk niet te doen. Mijn man heeft een burn-out en hij neemt al veel over maar dit houdt hij ook niet lang vol.

Colin hoeft geen 8 uur te maken, maar als hij gewoon 2 of 3 keer 4 uurtjes doorslaapt, dan houden we het prima vol.

Wie heeft goede ervaring met 'slaaptraining'? En is er training waarbij je je baby niet hoeft te laten huilen ;( ? @:hilmo, bij jullie lukte het na wat tegenslag toch?
Heftig en herkenbaar met de stress en drukte en energie slurpende taken op het werk . Hier ook en ik loop op mijn tandvlees, mede door groot kind ook thuis en onderwijs en wat iemand hier net ook schreef, Nolita geloof ik , je werkt je suf, en dagen schieten voorbij en je mist ondanks thuiswerken de interactie op een rustig moment met je baby . En die tijd komt nooit meer terug en dat breekt mijn hart.

Ja slaaptraining, klopt, gedaan paar maanden geleden bij 2 a 3 maanden dat F was. Het was een techniek combi van ziekenhuis en slaapcoach op insta. Even zien hoor, vaste volgorde begonnen we mee omdat we die blijkbaar totaal niet hadden, met vast moment van luier bijv altijd doen voor op bed brengen. Gordijn dicht bijv, ik begon toen met slaapzak standaard (inbakerzak eerst maar dat was niet de truuc bij ons bleek), op bed, dekentje erover deed ik, instoppen, hoofdje aaien, welterusten zeggen, babyfoon aan en weglopen. Vaak toen al meteen huilen voordat ik wegliep. Wel weglopen, niet praten en 100 sec op de gang wachten. Ik ging was opvouwen of even planken/Squats doen haha :D soms hield ik het niet meer na 70 sec want totaal overstuur en troosten, proberen in bed maar lukte vaak niet dus oppakken. Rustig zien te krijgen, tijd voor nemen, soms borst dan maar en bij rustig, weer op bed, welltrusren zeggen en weg lopen. Soms wel 8x gedaan en dan vervloekte ik de techniek en dacht ik stik erin, ik neem hem mee, slaapzak uit en aan borst slapen. Ik merkte wel na een paar dagen/weken (geen idee meer precies :@ ) dat ik huiltjes om in slaap te vallen ging herkennen. Dan ging hij jammeren 'neeneeneee'. En dan ineens stil. Dit bleek in slaap val huiltje en ik haalde hem steeds daaruit door in de kamer te komen en oppakken! Misschien heb je er wat aan?

Wij over twee weken rapley! Hij heeft gerold trouwens op 11 Jan maar dat was toeval voor twee keer want niet meer gebeurd. Ik ben staan gillen haha. Hij ligt nu alleen steeds dwars in bedje en gaat dan piepen dus ik heb ook weer nacht voedingen. Nou ja misschien hoef ik niet te voeden, maar ik doe het maar voor zekerheid hahaha
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:59:57 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197415386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:33 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoe is het hier?

Het is weinig aan. Of ja, werk, werk, werk. Thuis heeel druk met de meiden, die ook wel 'de zin aan het leven' geven trouwens. Ze heeft haar handen steeds meer ontdekt, de babygym begint nu leuk te worden, de speelboog aan de wipper heeft ze graag vast, maar het beste vermaak is haar grote zus. O+

Hebben het idee dat de eerste tandjes ook langzaam zichtbaar worden, ben benieuwd wanneer er het eerste ook echt van doorkomt!
Leuk dat ze zich zo optrekt aan haar zus O+ . Hoe is het nu met het huilen?
Resistance is futile.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:04:06 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197415511
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:46 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Heftig en herkenbaar met de stress en drukte en energie slurpende taken op het werk . Hier ook en ik loop op mijn tandvlees, mede door groot kind ook thuis en onderwijs en wat iemand hier net ook schreef, Nolita geloof ik , je werkt je suf, en dagen schieten voorbij en je mist ondanks thuiswerken de interactie op een rustig moment met je baby . En die tijd komt nooit meer terug en dat breekt mijn hart.

Ja slaaptraining, klopt, gedaan paar maanden geleden bij 2 a 3 maanden dat F was. Het was een techniek combi van ziekenhuis en slaapcoach op insta. Even zien hoor, vaste volgorde begonnen we mee omdat we die blijkbaar totaal niet hadden, met vast moment van luier bijv altijd doen voor op bed brengen. Gordijn dicht bijv, ik begon toen met slaapzak standaard (inbakerzak eerst maar dat was niet de truuc bij ons bleek), op bed, dekentje erover deed ik, instoppen, hoofdje aaien, welterusten zeggen, babyfoon aan en weglopen. Vaak toen al meteen huilen voordat ik wegliep. Wel weglopen, niet praten en 100 sec op de gang wachten. Ik ging was opvouwen of even planken/Squats doen haha :D soms hield ik het niet meer na 70 sec want totaal overstuur en troosten, proberen in bed maar lukte vaak niet dus oppakken. Rustig zien te krijgen, tijd voor nemen, soms borst dan maar en bij rustig, weer op bed, welltrusren zeggen en weg lopen. Soms wel 8x gedaan en dan vervloekte ik de techniek en dacht ik stik erin, ik neem hem mee, slaapzak uit en aan borst slapen. Ik merkte wel na een paar dagen/weken (geen idee meer precies :@ ) dat ik huiltjes om in slaap te vallen ging herkennen. Dan ging hij jammeren 'neeneeneee'. En dan ineens stil. Dit bleek in slaap val huiltje en ik haalde hem steeds daaruit door in de kamer te komen en oppakken! Misschien heb je er wat aan?

Wij over twee weken rapley! Hij heeft gerold trouwens op 11 Jan maar dat was toeval voor twee keer want niet meer gebeurd. Ik ben staan gillen haha. Hij ligt nu alleen steeds dwars in bedje en gaat dan piepen dus ik heb ook weer nacht voedingen. Nou ja misschien hoef ik niet te voeden, maar ik doe het maar voor zekerheid hahaha
Thanks Hilmo! Heb ik zeker iets aan (vooral ook dat het anders kan).

Veel plezier met Rapley! Hier nog een weekje en dan beginnen met geprakte banaan en mango, echt superbenieuwd wat hij er van vindt.
Resistance is futile.
pi_197419278
Oeh @Seven ik leef met je mee hoor. Hoe ging vannacht?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 07:03:09 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197419397
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 05:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oeh @:Seven ik leef met je mee hoor. Hoe ging vannacht?
Beter! ^O^

Meneer sliep van 9 tot kwart voor 1, toen tot kwart voor 3, tot kwart voor 5 en tot 6 uur. Dus maar 3x gemeld ^O^ .
Resistance is futile.
pi_197419662
Gelukkig Seven! Er is soms geen pijl op te trekken hé.

Wie doet er hier rapley in combi met prakken afgewisseld? Een stuk banaan geven wordt zo'n geplet :P
pi_197420198
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:01 schreef Hilmo het volgende:
Gelukkig Seven! Er is soms geen pijl op te trekken hé.

Wie doet er hier rapley in combi met prakken afgewisseld? Een stuk banaan geven wordt zo'n geplet :P
Synoniem aan rapley is t woord geplet :+ zooi hoort erbij *O*

Bij onszelf wat combi omdat bijvoorbeeld mijn moeder dat stukken geven maar eng vind. Kan ook prima. Sommige soorten eten zijn van zichzelf al geprakt (stamppot bijvoorbeeld) dus die structuur leren kennen
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:17:14 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197420302
Hier merk ik in ieder geval dat Colin het verschrikkelijk interessant vindt als we aan het eten zijn :Y) . Hij houdt het nauwlettend in de gaten allemaal, erg interessant hoe mama een gebakken aardappel aan d'r vork prikt en in d'r mond stopt blijkbaar :+ .

Hoe strikt is die 4 maanden grens? Ik heb hier een mango liggen die ik straks soldaat ga maken. :@
Resistance is futile.
pi_197420363
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:05:07 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197420851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is geen egopost!

Zelf geen issues mee, maar ik bepaal zelf mijn werktijden.

De OR zou in principe geen individuele belangen moeten behartigen. Je leidinggevende probeert het gewoon en dat is ook zijn/haar goed recht. Gewoon rustig blijven en op een gegeven moment ook aangeven dat je de gesprekken erover wel goed geweest vindt omdat je al verschillende keren hebt aangegeven dat je vaste vrije dagen wil. Waarom je dat wil, gaat jouw werkgever eigenlijk ook niets aan. En ik zou in elk gesprek aangeven dat het 6 jaar geleden geen probleem was. Je kunt best benoemen dat het management destijds blijkbaar beter in staat was om de planning rond te krijgen. Dat het nieuwe management daar meer moeite mee heeft, is niet jouw probleem. De CAO is niet gewijzigd.
Resistance is futile.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:06:14 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197420863
Wat is het lulverhaal trouwens? Onderbezetting?
Resistance is futile.
pi_197421805
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:06 schreef Seven. het volgende:
Wat is het lulverhaal trouwens? Onderbezetting?
Indirect wel ja. Als er iemand vakantie heeft, dan moet ik ook wel andere dagen kunnen. Hij gaf zelfs de roosterwijzigingen op school van de parttime als reden :') Vaste roosters worden gewoon nog steeds gemaakt bij ons.

Eigenlijk wil ik niet meer in gesprek gaan. Ik moet vastigheid hebben wat betreft opvang en voor mijn gevoel gaan we er gewoon niet uit komen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:19:58 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197421906
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Indirect wel ja. Als er iemand vakantie heeft, dan moet ik ook wel andere dagen kunnen. Hij gaf zelfs de roosterwijzigingen op school van de parttime als reden :') Vaste roosters worden gewoon nog steeds gemaakt bij ons.

Eigenlijk wil ik niet meer in gesprek gaan. Ik moet vastigheid hebben wat betreft opvang en voor mijn gevoel gaan we er gewoon niet uit komen.
Geef dat gewoon aan, wat jou betreft is de discussie gesloten.

Je zou nog kunnen overwegen om toch even de flexibiliteit van je opvang te checken. Dan heb jij gedaan wat je kan.

Kun en wil jij tegemoet komen door zo nu en dan extra uren te maken? Ik weet niet hoe je opvang daar in staat? Kan me voorstellen dat zij wisselen niet OK vinden maar extra uren wel?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')