Ik doe de pindakaas altijd (met margarine) op brood voor d'r. Ei zo los vindt ze niet lekker dus daar ben ik creatief mee. Groot succes tot nu toe is een geklutst ei mengen met een geprakte banaan en in de pan bakken. Pannenkoekjes, vindt ze heerlijk! Vorige week heb ik ook een boterham in stukjes geknipt (las die tip ergens, ging lekker snel haha) en door een geklutst ei geroerd en gebakken. Vond ze ook prima, een soort omeletbroodjes werden het. Misschien heeft iemand hier er nog iets aan.quote:Op zondag 3 januari 2021 16:14 schreef Hilmo het volgende:
Oke nu vijf maanden oud. Maar die hapjes hé, ik vind het zo'n moment. Eenmaal daar doorheen, is het geen punt meer maar ik ben er zo niet aan toeDan komt er hapjes poep en hapjeskots
Iemand een fijne site hoe ik kan beginnen? Ei en pindakaas op een lepeltje is ook belangrijk toch las ik eens? Gekookt ei eten we super vaak dus geen punt en 100% pindakaas heb ik ook. Heb nog een paar potjes in de kast (gekregen in zo'n doos) dus dat eens geven en verder broodkorstjes met boter en stukjes groente/fruit, willekeurig wat het is?
Onze oudste had tot voorbij een jaar geen tand en kreeg echt álles wegquote:Op zondag 3 januari 2021 16:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is bedoeling om hier rapley te gaan doen over een maandje. Hoop wel dat er een tandje is gearriveerd. Tot op heden geen signaal...
Waar ben je toen mee begonnen?quote:Op zondag 3 januari 2021 20:55 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Onze oudste had tot voorbij een jaar geen tand en kreeg echt álles wegons rapley talent. Niet dat nummer twee voor hm onder doet, elke dag weer zo leuk
![]()
Heb nu een app groepje met een paar vriendinnen en voor de rest is het de eerste, eentje maakt werkelijk elke dag een feest van alle maaltijden, zo leuk! Nu we een weekje vakantie hebben wil ik ook graag wat meer mijn best doen. Er zijn een paar leuke inspirerende en leerzame instas over trouwens. Bijvoorbeeld Solid starts en baby led wean team
Een schijfje komkommer met een gat d’r in!quote:
Dan zal ik wel na 40 minuten al naast haar moeten gaan zitten want als ik via de babyfoon merk dat ze wakker is zijn die ogen al meteen wagenwijd open. Dat is ook wat ik ergens op internet las. Maar ben wel benieuwd of iemand hier ervaring ermee heeft.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:38 schreef PKM het volgende:
@:Nolita bij ons is het juist de truc om zo snel mogelijk te reageren wanneer ze wakker begint te worden. Dan krijgt ze haar speen weer. Als de ogen eenmaal open zijn dan is het gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Combinatie van dat stomme Zarakraagje dat niet goed zit, de houding waarin ze werd gehouden en wakker gemaakt worden uit haar slaapje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op maandag 4 januari 2021 16:07 schreef SQ het volgende:
Ja zo valt het nog mee. Stuk knapper, die foto
Ik zocht een foto waarop het bij goud ook mee valt maar dat valt dus nog niet mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt me best lastig! Ik kan aapie ook iets beter in slaap krijgen dan mijn man maar het lukt hem uiteindelijk ook wel. Hoe doen jullie dat als je een paar uurtjes weg moet en man moet voor hem zorgen?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 23:15 schreef Seven. het volgende:
Hier is meneer serieus eenkennig aan het worden, 's avonds slapen kan alleen met mama. We hadden vrienden op bezoek, en ze aten ook mee. Van 7 tot half 10 heeft Colin alleen maar ge(vooral bij mijn man) spookt en gehuild tot ik met hem in bed op schoot ben gaan zitten. 10 minuten later kon ik hem zo in de co-sleeper schuiven. Draakje.
quote:Op zondag 3 januari 2021 13:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:sq Wat een onwijze leukerd! Lachende baby’s zijn altijd +1Jeetje wat klinkt dit ontzettend pittig. Ten eerste ben je helemaal geen waardeloze moeder! Je kunt jezelf gewoon niet in tweeën splitsen dus qua aandacht zullen beiden het toch echt met minder moeten doen dan wanneer je 1 kind hebt. Mede door dit soort verhalen twijfel ik echt aan een tweede, ik hoor eigenlijk nauwelijks positieve verhalen over de begintijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je bent dus sowieso niet de enige, ik hoor het eigenlijk van iedereen om me heen. Volgens mij ben je een hartstikke lieve mama
quote:Op zondag 3 januari 2021 14:31 schreef PKM het volgende:
Nog de beste wensen.![]()
Poffertje sliep vandaag voor het eerst in haar wiegje en is zelf in slaap gevallen.
Dat zijn de betere mijlpalenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het lukt aapie ook steeds vaker om zelf in zijn bedje in slaap te vallen. Nog wel met zijn muziekegel maar hey, ik ben al lang tevreden
Ik heb zo'n vermoeden dat je in het verkeerde topic post, hier is iedereen in het afgelopen jaar bevallenquote:Op zondag 3 januari 2021 23:21 schreef wieksel het volgende:
Ik lees wat over kraamzorg, de mijne was een kei, regio den haag, zzper met veel humor en flexibiliteit, gevormd door jaren ervaring. Heel erg vanuit het natuurlijke, wat ik niet ben, maar ze zon daar ook goed mee schakelen.
Vertrouwde haar compleet en zou haar bij een Volgend kind direct weer bellen!Dat klinkt goed! Hoe beviel jouw nieuwjaarsslaap?quote:Op maandag 4 januari 2021 15:25 schreef NicolasJoy het volgende:
Vanavond even bijlezen na een paar dagen uitwaaien aan zee. Sowieso helemaal gelukkig, want a) vandaag is onze kleine S. 4 maanden oud. b) Ze krijgt nu al 4 maanden uitsluitend borstvoeding. c) ze sliep na de voeding op de veerboot in, in de auto en heeft het de hele route (~ 2,5 uur) volgehouden, slapend. d) ze kwam 2 v.d. 4 nachten maar één keer tussen 22 en 7. De andere twee nachten brachten het gemiddeld op 3 keer per nacht. e) ze is vrolijk. f) ze lacht steeds meer. g) ze is verliefd op haar tiny love. h) ik ben verliefd op haar.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Z.’s naveltje werd toch rood afgelopen vrijdag. Net konden we langs het cb om het aan te laten stippen. Ook maar meteen gewogen en gemeten...
5400 gr en 57,5 cm. Geen Hollandse glorie, maar Arabische glorie hier.![]()
En dat kan je ook mooi zien op de pasfoto die ik net heb laten maken.Hier moest ik toch wel even om gnorfen, die speknekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de andere foto is ze stukken charmanter
quote:Op maandag 4 januari 2021 16:15 schreef Smart_ass het volgende:
Deze kleine meid was afgelopen donderdag 3 maanden (en de donderdag ervoor 12 weken).
3 maanden alweer! Wat is het toch een cutieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu met corona gaat veel telefonisch. De intake was telefonisch, eerste afspraak wel live, tweede telefonisch en derde wel live (want prikjes). Wij hebben zelf een weegschaal aangeschaft om het gewicht van aapie bij te houden. Je kunt ook langsgaan maar een weegschaal kost maar een paar tientjes dus dat vonden wij wel zo makkelijkquote:Op maandag 4 januari 2021 16:23 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe werkt dat trouwens bij het cb, gaan jullie de eerste paar maanden elke maand langs om te meten/wegen, of niet? Wij gaan 2 februari weer voor de volgende set vaccinaties maar ik ben eigenlijk ook wel weer benieuwd hoe ze het doet verder!
Ik maak me een beetje zorgen om aapies gewicht. Hij woog vanochtend 5,58 kilo bij 10 weken. Zijn lijntje stijgt niet meer maar gaat nu horizontaal. Eerst zat hij netjes rondom p50, dit is nu p33. Ondanks de JBPM spuugt hij nog best veel, vanochtend kwamen er 3 grote golven uit en ook uit zijn neus. Ik hoop dus dat hij genoeg binnenhoudt om te groeienIk vind het JBPM ook wel gehannes. We hebben een driestandenspeen maar daar komt eerst bijna niets doorheen doordat het te dik is en uiteindelijk wordt het gat weer zo groot dat het binnen 5 minuten naar binnen gaat. Vorige week hebben we nieuwe spenen gekocht en ze zijn nu alweer te groot (vandaar ook dat vele spugen denk ik). Ik word er een beetje moedeloos van, of het gaat langzaam of de fles gaat supersnel
Qua slapen gaat het fantastisch, hij heeft al 3 nachten achter elkaar 9 uur aan een stuk geslapen, steeds van 12 tot 9. Overdag doet hij kleine slaapjes dus dat kan nog wat beter maar hier ben ik al heel erg blij mee
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Plaatje bij het praatje:
Aapie met z'n aapie
Aapie is druk bezig z'n handjes te ontdekken
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ik heb de eerste dagen ook (veel te veel) geslapen, zonde van de tijd, maar zo aan toe!quote:Op maandag 4 januari 2021 16:10 schreef Smart_ass het volgende:
Haha wat een geweldige foto!![]()
En wat een stats zeg, ze is 28 november pas geboren! Bubbles was echt maar ietsje langer en een beetje zwaarder toen ze 2 maanden was.
NJ wat heerlijk die dagen aan zee, en natuurlijk verdiend na alle drukte deze feestdagen op het werk. En wat fijn dat S. het zo goed doet!
Nolita, heb je een whitenoise machine of app ofzo? Wij gebruiken het hier maar en en toe hoor, maar het helpt vaak wel om haar weer in slaap te krijgen!
Heb het gevoel dat we met de medicijnen nu de ultieme balans hebben gevonden. Zal zoeken blijven zodra ze weer groeit, of ten tijde van het afbouwen weer... Maar voor nu: verliefde gevoelens.quote:Op maandag 4 januari 2021 15:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Z.’s naveltje werd toch rood afgelopen vrijdag. Net konden we langs het cb om het aan te laten stippen. Ook maar meteen gewogen en gemeten...
5400 gr en 57,5 cm. Geen Hollandse glorie, maar Arabische glorie hier.![]()
En dat kan je ook mooi zien op de pasfoto die ik net heb laten maken.Je hebt ons al ingehaald qua gewicht dan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze gaat goed!
Met 6 maanden, eh, een half jaar?quote:Op maandag 4 januari 2021 16:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Lieffie![]()
Stom idd, dat tellen in weken en maanden. Wanneer ga je ook al weer over op maanden?
Hier erger ik me er stiekem soms best aan, dat tellen in weken en maanden, dus ik ben stiekem al bezig met "ze is al bijna een half jaar!" Al klopt daar nu natuurlijk ook nog niets van.Fantastisch! Ik ben ergens tussen 20 en 21 gaan slapen geloof ik. Even wakker van het vuurwerk en vervolgens weer doorgepakt. Ik ben niet één keer tussendoor wakker geweest geloof ik.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Hoe beviel jouw nieuwjaarsslaap?
[..]
Nu met corona gaat veel telefonisch. De intake was telefonisch, eerste afspraak wel live, tweede telefonisch en derde wel live (want prikjes). Wij hebben zelf een weegschaal aangeschaft om het gewicht van aapie bij te houden. Je kunt ook langsgaan maar een weegschaal kost maar een paar tientjes dus dat vonden wij wel zo makkelijk
Ik maak me een beetje zorgen om aapies gewicht. Hij woog vanochtend 5,58 kilo bij 10 weken. Zijn lijntje stijgt niet meer maar gaat nu horizontaal. Eerst zat hij netjes rondom p50, dit is nu p33. Ondanks de JBPM spuugt hij nog best veel, vanochtend kwamen er 3 grote golven uit en ook uit zijn neus. Ik hoop dus dat hij genoeg binnenhoudt om te groeienIk vind het JBPM ook wel gehannes. We hebben een driestandenspeen maar daar komt eerst bijna niets doorheen doordat het te dik is en uiteindelijk wordt het gat weer zo groot dat het binnen 5 minuten naar binnen gaat. Vorige week hebben we nieuwe spenen gekocht en ze zijn nu alweer te groot (vandaar ook dat vele spugen denk ik). Ik word er een beetje moedeloos van, of het gaat langzaam of de fles gaat supersnel
Qua slapen gaat het fantastisch, hij heeft al 3 nachten achter elkaar 9 uur aan een stuk geslapen, steeds van 12 tot 9. Overdag doet hij kleine slaapjes dus dat kan nog wat beter maar hier ben ik al heel erg blij meeHeb ze nog niet gemist.. Maar, 's ochtends ook gewoon 6u op om tijdig naar de rest toe te gaan.
![]()
Als je je zorgen maakt om het gewicht, misschien een extra bezoekje CB doen? Die kijken er misschien wat meer van afstand naar, kunnen beoordelen hoe hij er voor staat?
Wij zitten nu met 4 maanden, dus ~ 17 weken een beetje vast op en rond die 5 kilo. Mogen ook wel wat spekjes bij komen...![]()
Aapie wordt groot!quote:Op maandag 4 januari 2021 16:46 schreef MaJo het volgende:
Plaatje bij het praatje:
Aapie met z'n aapie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Kleine dondersteen is enorm geïnteresseerd in wat haar zussen op de grond aan het doen zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@MaJo,
Kan je de JBPM niet los geven als papje? Las laatst ergens dat dat ook kan. Als de melk er met zo'n noodgang in gaat, snap ik wel dat hij veel spuugt.![]()
Dankje! Super lieve foto’s van Aapie ook weer, en leuke kleding!quote:Op maandag 4 januari 2021 16:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
3 maanden alweer! Wat is het toch een cutie
[..]
Nu met corona gaat veel telefonisch. De intake was telefonisch, eerste afspraak wel live, tweede telefonisch en derde wel live (want prikjes). Wij hebben zelf een weegschaal aangeschaft om het gewicht van aapie bij te houden. Je kunt ook langsgaan maar een weegschaal kost maar een paar tientjes dus dat vonden wij wel zo makkelijk
Qua slapen gaat het fantastisch, hij heeft al 3 nachten achter elkaar 9 uur aan een stuk geslapen, steeds van 12 tot 9. Overdag doet hij kleine slaapjes dus dat kan nog wat beter maar hier ben ik al heel erg blij mee
Weegschaal zou ik inderdaad ook weleens aan kunnen schaffen, zal me er eens in verdiepen. Fijn dat het slapen zo goed gaat! 9u is echt super lang, lekker hoor!
Ik las trouwens dat de gewichtstoename wanneer je borstvoeding geeft op een gegeven moment afvlakt, misschien is dat het geval? Of zou het daar nog een beetje te vroeg voor zijn? Ik heb het idee dat Bubbles ook weinig meer is aangekomen sinds de laatste weging en meting, dat was 5,45kg en 58cm met 2 maanden. Maargoed, Aapie is natuurlijk wel een jongetje en 10 weken dus misschien dat het wat weinig is.. maar opzich is P33 niet zorgwekkend toch? Ik weet het ook niet hoor! Dat vele spugen lijkt me wel echt vervelend!![]()
Ahwww die foto’s allemaal![]()
Nicolas zo heerlijk aan zee! Wij zijn nu een weekje op Terschellingook zo’n plaatje schieten!
Majo wat vervelend dat aapie zo erg blijft spugen. Als je twijfelt over zijn niet zo groeien dan zou ik toch even contact op nemen met het CB, ik zou me persoonlijk toch een beetje zorgen maken dan. De lepeltje vooraf tip klinkt wel als een goeie maar ik heb geen ervaring met zo erg spugen, wellicht heeft het CB nog meer tips.
Hilarisch die pasfoto D.U.M.A.N.!en kijk d’r knap zijn vanuit een fortuinlijkere hoek
![]()
En die krullen van bubbles![]()
![]()
Net voor we gister vertrokken besloot onze meid te gaan kruipen en vandaag schuift ze zomaar een krukje voor zich uit en schuifelt d’r achteraan!huppetee de vaart d’r in die ontwikkeling
![]()
![]()
@MaJo ik lees op de facebookpagina wat gaat over reflux goede verhalen over gelilact.
Ik zie trouwens nu dat het meer in België gebruikt wordt dan hier. Het zou invloed hebben op de suiker spiegel. Toch niet zo'n goede tip sorry (ook al lijkt het wel te werken)
[ Bericht 44% gewijzigd door Sunshine1982 op 04-01-2021 21:41:35 ]![]()
Oh heerlijk zo'n ononderbroken nachtquote:Op maandag 4 januari 2021 16:47 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik heb de eerste dagen ook (veel te veel) geslapen, zonde van de tijd, maar zo aan toe!
Heb het gevoel dat we met de medicijnen nu de ultieme balans hebben gevonden. Zal zoeken blijven zodra ze weer groeit, of ten tijde van het afbouwen weer... Maar voor nu: verliefde gevoelens.
[..]
Je hebt ons al ingehaald qua gewicht dan!Ze gaat goed!
[..]
Met 6 maanden, eh, een half jaar?
Hier erger ik me er stiekem soms best aan, dat tellen in weken en maanden, dus ik ben stiekem al bezig met "ze is al bijna een half jaar!" Al klopt daar nu natuurlijk ook nog niets van.
[..]
Fantastisch! Ik ben ergens tussen 20 en 21 gaan slapen geloof ik. Even wakker van het vuurwerk en vervolgens weer doorgepakt. Ik ben niet één keer tussendoor wakker geweest geloof ik.Heb ze nog niet gemist.. Maar, 's ochtends ook gewoon 6u op om tijdig naar de rest toe te gaan.
![]()
Als je je zorgen maakt om het gewicht, misschien een extra bezoekje CB doen? Die kijken er misschien wat meer van afstand naar, kunnen beoordelen hoe hij er voor staat?
Wij zitten nu met 4 maanden, dus ~ 17 weken een beetje vast op en rond die 5 kilo. Mogen ook wel wat spekjes bij komen...
Toen we bij mijn ouders waren heb ik een middagtukkie gedaan. Normaal slaap ik altijd licht omdat ik toch alert ben op de geluiden van aapie maar nu sliep ik zo ontzettend diep, heerlijk! Ik werd alleen wel in paniek wakker omdat ik dacht dat ik op hem was gaan liggen terwijl hij helemaal niet bij ons in de kamer was. Mijn man moest me echt even goed wakker maken, ik bleef maar sorry zeggen
Ik kijk het nog een paar dagen aan maar anders neem ik zeker contact op met het CB
Ik bedacht ook zojuist dat er natuurlijk ook een fles weggevallen is nu hij 's nachts doorslaapt. Dit zullen we moeten compenseren met grotere flessen. Hij zal dan nu 6x 165ml krijgen. De laatste week heb ik ook een beetje gerommeld met borst/kolven/kunstvoeding waardoor ik minder zicht had op wat hij binnenkreeg. Daar ga ik nu dus extra op lettenJa he? Het is geen newborn meer, hij krijgt steeds meer een eigen gezichtje. En in de lengte groeit hij sowieso want hij zit nu echt wel in maat 62.quote:Oh popjequote:Op maandag 4 januari 2021 16:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Plaatje(s) bij praatje is een goed plan!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Wat kan ze er toch verschillend uitzien per foto!
quote:Op maandag 4 januari 2021 18:59 schreef madam-april het volgende:
Kleine dondersteen is enorm geïnteresseerd in wat haar zussen op de grond aan het doen zijn.Wat schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn de zussen ook geïnteresseerd in wat zij in de box doet?
Ja dat kan ik ook eens gaan proberenquote:Op maandag 4 januari 2021 19:15 schreef Donna het volgende:
@:MaJo,
Kan je de JBPM niet los geven als papje? Las laatst ergens dat dat ook kan. Als de melk er met zo'n noodgang in gaat, snap ik wel dat hij veel spuugt.
Het stomme is alleen dat hij de ene keer alles eruit gegooid en de andere kant weer niks. Je kunt er echt geen peil op trekken. Maar kan inderdaad eens kijken of dit verschil maakt.Ik vind de pakjes ook allemaal zo cutequote:Op maandag 4 januari 2021 19:17 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dankje! Super lieve foto’s van Aapie ook weer, en leuke kleding!
Weegschaal zou ik inderdaad ook weleens aan kunnen schaffen, zal me er eens in verdiepen. Fijn dat het slapen zo goed gaat! 9u is echt super lang, lekker hoor!
Ik las trouwens dat de gewichtstoename wanneer je borstvoeding geeft op een gegeven moment afvlakt, misschien is dat het geval? Of zou het daar nog een beetje te vroeg voor zijn? Ik heb het idee dat Bubbles ook weinig meer is aangekomen sinds de laatste weging en meting, dat was 5,45kg en 58cm met 2 maanden. Maargoed, Aapie is natuurlijk wel een jongetje en 10 weken dus misschien dat het wat weinig is.. maar opzich is P33 niet zorgwekkend toch? Ik weet het ook niet hoor! Dat vele spugen lijkt me wel echt vervelend!Weer in de uitverkoop bij Jollein wat dingetjes aangeschaft, het is allemaal zo leuk
Hmmm dat afvlakken zou kunnen. En p33 is inderdaad niet heel slecht maar tot nu toe volgt hij wel aardig de p50 lijn dus dan vind ik het wel een aardige afwijking. Ik ga eens een paar dagen goed opletten op wat hij precies binnenkrijgt en dan nog eens wegen. Als het blijft stagneren neem ik contact op met het CB. 10 dagen geleden was de laatste afspraak en toen waren ze erg tevreden over zijn statsWow die gaat opeens snel dan!quote:Op maandag 4 januari 2021 19:49 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ahwww die foto’s allemaal![]()
Nicolas zo heerlijk aan zee! Wij zijn nu een weekje op Terschellingook zo’n plaatje schieten!
Majo wat vervelend dat aapie zo erg blijft spugen. Als je twijfelt over zijn niet zo groeien dan zou ik toch even contact op nemen met het CB, ik zou me persoonlijk toch een beetje zorgen maken dan. De lepeltje vooraf tip klinkt wel als een goeie maar ik heb geen ervaring met zo erg spugen, wellicht heeft het CB nog meer tips.
Hilarisch die pasfoto D.U.M.A.N.!en kijk d’r knap zijn vanuit een fortuinlijkere hoek
![]()
En die krullen van bubbles![]()
![]()
Net voor we gister vertrokken besloot onze meid te gaan kruipen en vandaag schuift ze zomaar een krukje voor zich uit en schuifelt d’r achteraan!huppetee de vaart d’r in die ontwikkeling
Trouwens nog bedankt voor de tip van het overbroekje over de luier. Aapie had gisteren de hele dag niet gepoept dus ik verwachtte al een volle luier vandaag. Overbroekje eroverheen gedaan voor de zekerheid en ja hoor, het zat buiten de luier maar wel binnen het overbroekje
Ik heb even gekeken en volgens mij is dit toch hetzelfde principe als JBPM?quote:Op maandag 4 januari 2021 21:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Majo ik lees op de facebookpagina wat gaat over reflux goede verhalen over gelilact.
Ik zie trouwens nu dat het meer in België gebruikt wordt dan hier. Het zou invloed hebben op de suiker spiegel. Toch niet zo'n goede tip sorry (ook al lijkt het wel te werken)
In grote lijnen wel Majo, alleen is dit vloeibaar en heeft geen invloed op stoelgang. JBPM kan nog wel eens obstipatie of diarree geven. Ik zou je wel als tip geven om lid te worden van de facebookpagina. In de tijd dat ik dacht dat A reflux had ben ik lid geworden en ik zie dagelijks goede vragen en tips voorbij komen. Hou je Aapie na de voeding rechtop voor minimaal 10 minuten?
Ik dacht dat we de fase van slecht slapen overdag wel achter de rug hadden, gister was het weer prut. Om 14.30 ging hij eindelijk pitten nadat hij al een tijdje huilde van moeheid. Wat ik ook probeerde, hij weigerde te slapenHeel fijn ook met een groter kind die thuis haar schoolwerk moet maken. Gelukkig heeft ze weinig begeleiding nodig, anders had ik niet geweten hoe ik dat moest doen. Hopelijk vandaag een betere dag...
Hier is trouwens de kinderwagen geupgrade naar een wandelwagen![]()
[ Bericht 27% gewijzigd door Sunshine1982 op 05-01-2021 08:13:57 ]![]()
Ik had gelukkig alle afspraken fysiek en dan werd ze gewogen en gemeten. Afgelopen afspraak (9 maanden) wilden ze eigenlijk telefonisch doen maar omdat ik toch graag wegen en meten wilde mocht ik gewoon komen. Ik ben nooit tussendoor geweest maar dat is ook omdat het weegmoment op dinsdag is en dan werken we allebei.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:23 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe werkt dat trouwens bij het cb, gaan jullie de eerste paar maanden elke maand langs om te meten/wegen, of niet? Wij gaan 2 februari weer voor de volgende set vaccinaties maar ik ben eigenlijk ook wel weer benieuwd hoe ze het doet verder!
Mijn meissie is ivm gesloten kinderopvang en werken al sinds zondag bij opa en oma. Ik mis d'r echtVanavond komt ze weer thuis, snel veel knuffelen voor ze naar bed moet.
The rock candy's melted, only diamonds now remain![]()
Je schrijft altijd zo liefdevol NJEn die foto's
![]()
@D.U.M.A.N. Die paspoortfoto
En verder sterkte met de overgang van 1 naar 2. Ik vind het ook erg zwaar, zeker nu met de lockdownGrote zus is 4 en begint school echt te missen. En ik mis school ook
Die krullen @Smart_ass![]()
Mijn man is nu elke keer naar het CB geweest (door corona mag nog maar 1 ouder mee). Maar ze wegen en meten elke keer, en dan stellen ze wat vragen of je ergens tegen aan loopt enzo, ze doen wat "testjes" (bijvoorbeeld buikligging).
@MaJo
De oudste had hier ook een afvlakking, maar ik weet niet meer precies wanneer. 3 of 4 maanden. Loempia vlakt nu ook af, maar die is zo dik dat ik mij geen zorgen maak(Nu ruim 7kg). Bij de oudste heb ik toen een borstvoedingscurve opgezocht en haar stats daar ingevoerd. Dat zag er opeens een stuk beter uit dan de curve van het CB. Uiteindelijk ging ze op de CB curve van de middenlijn naar de -1 lijn en is daar gebleven. (Al kreeg M. wel volledig BV, dus niet helemaal vergelijkbaar met jouw situatie)
Leuke foto'sLoempia is ook erg druk met zijn handen. Hij trekt nu ook weleens zijn speen uit zijn mond en gooit hem dan per ongeluk weg
@Sunshine1982
Succes met het slapen, hopelijk gaat het vandaag beter inderdaad! Wat lijkt hij groot zo in de wandelwagen
Hier eindelijk een redelijke nacht gehad(2 keer gekomen in plaats van zo vaak dat ik de tel kwijt raak
). Weet niet wat er was afgelopen tijd, maar slapen was drama. Huilen, huilen, huilen en vaak wakker. Normaal gesproken deed ik mijn voedingsbh altijd weer netjes dicht na een nachtvoeding, maar afgelopen tijd liet ik maar alles hangen, stuk makkelijker
Hopelijk is het nu voorbij met die prutnachten
![]()
![]()
Helemaal bijgelezen maar weinig tijd want drukke peutet. Maar wel eenvoor al jullie baby's. En in het bijzonder die van @D.U.M.A.N. voor de oncharmante pasfoto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
Al die foto’s.Wat een schatjes! En van die kleintjes krijg ik rammelende eierstokken hoor, te cute. Dan is mijn meisje met haar 9 maanden alweer zo groot!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wel fijn dat je dan toch kunt komen. Ik heb dat tijdens mijn zwangerschap met verloskundigeafspraken ook weleens gehad. Kon soms ook digitaal maar ik vond het toch fijn dat ze even voelden en luisterden. Dus ik snap wel dat je wil dat de kleine gemeten en gewogen wordt hoor, zou ik ook willen!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 08:10 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik had gelukkig alle afspraken fysiek en dan werd ze gewogen en gemeten. Afgelopen afspraak (9 maanden) wilden ze eigenlijk telefonisch doen maar omdat ik toch graag wegen en meten wilde mocht ik gewoon komen. Ik ben nooit tussendoor geweest maar dat is ook omdat het weegmoment op dinsdag is en dan werken we allebei.
Mijn meissie is ivm gesloten kinderopvang en werken al sinds zondag bij opa en oma. Ik mis d'r echtVanavond komt ze weer thuis, snel veel knuffelen voor ze naar bed moet.
Ahh jeetje wat een gemis! Strakjes lekker knuffelen.
Leuke foto’s ook weer! @Miezziej wanneer komt er weer eentje van Loempia?![]()
![]()
Schattig @PKM![]()
Ze is altijd zo vrolijk op de foto's @QuattroFSterkte donderdag en vrijdag!
![]()
Your wish is my command @Smart_assSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet of het het lot van de tweede is, of de extra drukte van M. door de vakantie en lockdown, maar ik maak echt weinig foto's van loempia de laatste tijd![]()
![]()
Haha heerlijke foto’s weer, hij heeft echt een mooie bolle toet.
En heel veel sterkte en succes donderdag en vrijdag Quattro!![]()
Agos, wat een lief kereltje is het toch! Guitig koppiequote:Op maandag 4 januari 2021 16:46 schreef MaJo het volgende:
Plaatje bij het praatje:
Aapie met z'n aapie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Resistance is futile.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: