abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197190644
Pittig duman! Je hoort het vaker dat zoiets gebeurt en vaak is de 'oplossing' idd meer of betere 1 op 1 tijd met oudste. Beetje feestje maken, leuk spelletje met wat lekkers erbij ofzo of filmpje, samen huishouden kan ook (dweilen kunnen kids heel leuk vinden). Hier vindt R van 6 het geweldig maar hij is ouder natuurlijk en is gek op baby's blijkt wel. Nu het nekje niet zo kwetsbaar is, tilt hij hem geregeld en knuffelt hem zelfstandig :X O+ zo schattig samen.

Oke nu vijf maanden oud. Maar die hapjes hé, ik vind het zo'n moment. Eenmaal daar doorheen, is het geen punt meer maar ik ben er zo niet aan toe :X Dan komt er hapjes poep en hapjeskots :'( Iemand een fijne site hoe ik kan beginnen? Ei en pindakaas op een lepeltje is ook belangrijk toch las ik eens? Gekookt ei eten we super vaak dus geen punt en 100% pindakaas heb ik ook. Heb nog een paar potjes in de kast (gekregen in zo'n doos) dus dat eens geven en verder broodkorstjes met boter en stukjes groente/fruit, willekeurig wat het is?
pi_197191138
Het is bedoeling om hier rapley te gaan doen over een maandje. Hoop wel dat er een tandje is gearriveerd. Tot op heden geen signaal...
pi_197191317
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:14 schreef Hilmo het volgende:
Oke nu vijf maanden oud. Maar die hapjes hé, ik vind het zo'n moment. Eenmaal daar doorheen, is het geen punt meer maar ik ben er zo niet aan toe :X Dan komt er hapjes poep en hapjeskots :'( Iemand een fijne site hoe ik kan beginnen? Ei en pindakaas op een lepeltje is ook belangrijk toch las ik eens? Gekookt ei eten we super vaak dus geen punt en 100% pindakaas heb ik ook. Heb nog een paar potjes in de kast (gekregen in zo'n doos) dus dat eens geven en verder broodkorstjes met boter en stukjes groente/fruit, willekeurig wat het is?
Ik doe de pindakaas altijd (met margarine) op brood voor d'r. Ei zo los vindt ze niet lekker dus daar ben ik creatief mee. Groot succes tot nu toe is een geklutst ei mengen met een geprakte banaan en in de pan bakken. Pannenkoekjes, vindt ze heerlijk! Vorige week heb ik ook een boterham in stukjes geknipt (las die tip ergens, ging lekker snel haha) en door een geklutst ei geroerd en gebakken. Vond ze ook prima, een soort omeletbroodjes werden het. Misschien heeft iemand hier er nog iets aan.

Brood met Hüttenkäse vindt ze trouwens ook heul lekker.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_197193684
@D.U.M.A.N. knuffel voor jou :* , lijkt me een hele lastige situatie! Ik kan je helaas geen advies geven. Hopelijk wordt het met de tijd beter als U. wat meer aan Z. gewend raakt en je wat meer tijd 1 op 1 met U. kan doorbrengen. Maar ik snap dat dat lastig is zeker nu Z. nog zo klein is.
  zondag 3 januari 2021 @ 20:55:31 #205
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_197195929
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is bedoeling om hier rapley te gaan doen over een maandje. Hoop wel dat er een tandje is gearriveerd. Tot op heden geen signaal...
Onze oudste had tot voorbij een jaar geen tand en kreeg echt álles weg :D ons rapley talent. Niet dat nummer twee voor hm onder doet, elke dag weer zo leuk :Y)

Heb nu een app groepje met een paar vriendinnen en voor de rest is het de eerste, eentje maakt werkelijk elke dag een feest van alle maaltijden, zo leuk! Nu we een weekje vakantie hebben wil ik ook graag wat meer mijn best doen. Er zijn een paar leuke inspirerende en leerzame instas over trouwens. Bijvoorbeeld Solid starts en baby led wean team :D
pi_197196037
Duman, ik denk dat iedere moeder van 2 dit herkent. Ik kreeg van de vk bij de nacontrole de tip die zij ooit gekregen had om naar peuter nadrukkelijk te benoemen dat ik nu iets met haar zou gaan doen en de baby dan even moet wachten. Want 1 op 1 tijd deed ik wel, maar het opstandige was er toch. Wat dat betreft denk ik dat het gewoon echt even wennen is voor iedereen en een balans vinden als gezin van 4. Het ouder worden van de baby, waardoor er uiteindelijk meer voorspelbaarheid en ritme komt heeft daar bij mij wel heel erg in geholpen en dat heeft tijd nodig.

Ik ben wel benieuwd of dit bij een derde ook weer een issue is SQ en madam? Of dat de oudsten dan meer naar elkaar toe trekken?

Hapjes zijn we ook langzaam mee begonnen! Wilde eigenlijk tot 6 maanden wachten en dan rapley, maar ze zat zo te smakken afgelopen week dat we nu met 5,5 maand maar zijn begonnen met geprakte peer, banaan en mango tot nu toe. Ze vindt het lekker en er gaat wel wat naar binnen, maar het is echt het oefenen natuurlijk.
Over 1,5 week gaan we wel alsnog over naar rapley. ^O^
Ik heb deze link open staan als leidraad voor de hapjes: https://www.borstvoeding.(...)ntroductieschema.pdf

Tandjes zijn hier ook nog niet aanwezig en verwacht ik ook niet snel, maar die zijn idd niet perse nodig om wat binnen te krijgen.
  zondag 3 januari 2021 @ 21:23:26 #207
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_197196883
Ik heb die tip vaker gelezen. Zal ‘m eens proberen toe te passen. :)

Die leidraad is handig, inderdaad. Daar hoort natuurlijk wel het boek van Stefan Kleintjes bij: Eten voor de kleintjes.
Ik heb ‘m bij U. niet gelezen, maar ga dat wel doen. Heb ook al het nieuwe Kookboek (Kookboek: eten voor de kleintjes) aangeschaft.
Protège moi de mes désirs.
pi_197196934
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:55 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Onze oudste had tot voorbij een jaar geen tand en kreeg echt álles weg :D ons rapley talent. Niet dat nummer twee voor hm onder doet, elke dag weer zo leuk :Y)

Heb nu een app groepje met een paar vriendinnen en voor de rest is het de eerste, eentje maakt werkelijk elke dag een feest van alle maaltijden, zo leuk! Nu we een weekje vakantie hebben wil ik ook graag wat meer mijn best doen. Er zijn een paar leuke inspirerende en leerzame instas over trouwens. Bijvoorbeeld Solid starts en baby led wean team :D
Waar ben je toen mee begonnen?
  zondag 3 januari 2021 @ 21:27:33 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_197197024
Het ligt heel erg aan je kind hoeveel problemen het geeft denk ik. Nu is mijn oudste al 6 en de middelste bijna 4 en dat is toch écht wel anders dan een tweejarige qua begrip. Maar mijn dochter is nooit jaloers of opstandig geweest, ook niet toen Noud net was geboren en zij dus 2,5 was. Maar Noud accepteert het allemaal een stuk minder makkelijk. Ik denk dat als hij een jaar eerder grote broer was geworden, hij ook wel een terrorist was geworden.
Nu is hij ook een terrorist, maar wel al een iets aanspreekbaardere :+
disclaimer
  zondag 3 januari 2021 @ 21:35:43 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_197197308
En verder een dikke knuffel voor duman. Het wordt echt, echt makkelijker, maar daar heb je helemaal niks aan als je er middenin zit. :*
disclaimer
  zondag 3 januari 2021 @ 21:55:25 #211
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_197197994
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Waar ben je toen mee begonnen?
Een schijfje komkommer met een gat d’r in! :D

Met deze met gestoomde courgette uit oma’s moestuin.

Broccoli is een leuke om mee te beginnen ook
pi_197198361
De overgang van 1 naar 2 vond ik echt enorm groot en ik heb me de eerste tijd echt een enorme faalmoeder gevoeld. Je bent zo gewend om al je aandacht en tijd aan 1 kind te geven en je oudste is ook gewend om alle aandacht te krijgen, dat het voor jullie allebei enorm wennen is dat je je aandacht en tijd ineens moet verdelen. Ik had in het begin constant het gevoel dat ik te kort schoot. Ik kon daardoor ook minder hebben van de oudste, daar reageerde de oudste op door nog meer negatieve aandacht te vragen en dat werd een beetje een vicieuze cirkel. Ik heb echt heel bewust tijd vrijgemaakt voor de oudste, elke avond een halfuurtje echt even samen spelen/lezen/kletsen en in het weekend gingen we wat langer samen wat doen bijvoorbeeld boodschappen doen en even naar de speeltuin. Ik voedde de baby dan voor ik wegging en door de week zorgde ik dat ik af en toe wat kolfde zodat mijn vriend de baby een flesje kon geven als ze toch nog voor een voeding kwam als ik weg was.

De overgang van 2 naar 3 vond ik echt een heel stuk makkelijker. Ik was al gewend om mijn aandacht en tijd te verdelen. En het scheelde ook dat mijn oudste twee al wat ouder zijn. Mijn oudste is 7 en de middelste is nu 5 (was 4 toen kleine dondersteen geboren werd). Ze snappen alles al wat beter en kunnen ook makkelijker dingen zelf doen.
  zondag 3 januari 2021 @ 22:44:54 #213
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_197199558
Precies dat, die vicieuze cirkel.
Het tweede kindje went er natuurlijk vanaf het begin al aan dat de aandacht verdeeld wordt, denk dat de overgang van 2 naar 3 daarom ook makkelijker zal zijn.

Ik hoop dat het morgen echt gaat sneeuwen, kunnen we er buiten een leuke dag van maken. De speeltuinen zijn we ook wel beu.
pi_197200397
Ik lees wat over kraamzorg, de mijne was een kei, regio den haag, zzper met veel humor en flexibiliteit, gevormd door jaren ervaring. Heel erg vanuit het natuurlijke, wat ik niet ben, maar ze zon daar ook goed mee schakelen.
Vertrouwde haar compleet en zou haar bij een Volgend kind direct weer bellen!
pi_197203970
Iemand hier ervaring met het proberen je baby meer dan 1 slaapcyclus te laten slapen? Werkt dat of kan ik maar beter accepteren dat ze maar 3 kwartier slaapt en dus veel slaapjes per dag doet.
Ik ben al heel blij dat ze zelf in slaap valt en duidelijk te lezen is wat slaapsignalen betreft, maar ergens zou ik het haar gunnen een langer slaapje in de middag te kunnen doen. Nu wordt ze steevast na 45 minuten wakker. Ook in de avond, dan ga ik naast haar liggen met hand bij haar hoofdje of krijgt ze haar laatste voeding. Echt in de nacht lukt het haar gelukkig wel.
Peuter heeft ook 99,9% van de slaapjes maar 1 slaapcyclus geslapen overigens. Maar ik vroeg me af of je een baby kunt helpen dit te leren? Door overdag hetzelfde te doen als in de avond misschien? Al heb ik het idee dat ze meteen ‘aan’ staat, als ze me ziet is ze helemaal enthousiast en lachen. Dus vraag me af of het kans van slagen heeft. :+
pi_197204529
@Nolita bij ons is het juist de truc om zo snel mogelijk te reageren wanneer ze wakker begint te worden. Dan krijgt ze haar speen weer. Als de ogen eenmaal open zijn dan is het gedaan.

@D.U.M.A.N. ik ben de eeuwige speeltuintjes ook even zat. Mijn man neemt Banaan soms mee naar buiten. Geen antwoord als ik vraag wil je naar buiten, gedoe met aankleden, nog een plasje moeten doen, of als we net vijf minuten daar zijn dat hij alsnog moet plassen, je moet er maar zin in hebben. ;( En hij vindt dat hij een auto is en op straat mag, dus als ik Poffertje ook bij me heb dan moet ik de regels heel duidelijk maken.

Laat je hem wel genoeg tv kijken? Hij staat hier soms ook meer aan dan ik zou willen maar je moet jezelf (en hem) ook een beetje rust gunnen. :*

Wij hadden vandaag het consultatiebureau, ze is 4,7 kg en 56 cm. De groeilijntjes gaan omhoog, dat is fijn. :) Op haar buik liggen liet ze ook heel mooi zien.

Ik zei ook dat ik niet weet hoeveel voedingen ze krijgt en het ook niet kan schatten. Kreeg ik toch het advies om de kleine hapjes tussendoor niet te doen omdat het haar spijsvertering dan weer extra prikkelt. En dat ga ik misschien ook wel proberen want ze is soms rustiger bij mijn man, die haar niet bij klachten steeds een borst in haar snuffert duwt. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197206577
quote:
3s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:38 schreef PKM het volgende:
@:Nolita bij ons is het juist de truc om zo snel mogelijk te reageren wanneer ze wakker begint te worden. Dan krijgt ze haar speen weer. Als de ogen eenmaal open zijn dan is het gedaan.
Dan zal ik wel na 40 minuten al naast haar moeten gaan zitten want als ik via de babyfoon merk dat ze wakker is zijn die ogen al meteen wagenwijd open. Dat is ook wat ik ergens op internet las. Maar ben wel benieuwd of iemand hier ervaring ermee heeft.

Mbt peuters en activiteiten. Ik zeg stellig dat we naar buiten gaan en zij mag kiezen hoe (lopen, step, loopfiets, trapfiets of poppenwagen). Gisteren mocht zij de weg wijzen, want ze wilde ‘op vakantie’. Maar mijn peuter herinnert mij eraan dat ik op de stoep moet lopen (op ons doodlopende straatje), zij aan de binnenkant van de stoep moet lopen en verdwijnt nog net niet tussen mijn benen als er een auto in de buurt komt. Het effect van ons rustige buurtje schijnbaar. :')

Van tv wordt mijn peuter erg chagrijnig dus die zet ik het liefst zo min mogelijk in ook al is het soms wel verleidelijk. Uiteindelijk heb ik spijt.
pi_197208129
Vanavond even bijlezen na een paar dagen uitwaaien aan zee. Sowieso helemaal gelukkig, want a) vandaag is onze kleine S. 4 maanden oud. b) Ze krijgt nu al 4 maanden uitsluitend borstvoeding. c) ze sliep na de voeding op de veerboot in, in de auto en heeft het de hele route (~ 2,5 uur) volgehouden, slapend. d) ze kwam 2 v.d. 4 nachten maar één keer tussen 22 en 7. De andere twee nachten brachten het gemiddeld op 3 keer per nacht. e) ze is vrolijk. f) ze lacht steeds meer. g) ze is verliefd op haar tiny love. h) ik ben verliefd op haar. O+
pi_197208266
@PKM Niet de tv, maar wel veel op de iPad. :@ Niks aan te doen.Vandaag gaat het gelukkig al beter. :)

Vergeet niet dat mamahonger ook bestaat, hè? :* Heeft ze zoveel last van krampjes?

@Nolita ken je het boek “droomritme”? Volgens mij houden ze daar maximale wakkertijden aan. 90 min - 3 uur - 90 minuten ofzo. Wellicht dat zo een schema je kan helpen om haar slaapcyclus langer te krijgen?
M’n vriendin was in ieder geval heel tevreden, ik heb er geen ervaring mee. Peuter slaapt nog steeds bagger hier.
pi_197208325
Z.’s naveltje werd toch rood afgelopen vrijdag. Net konden we langs het cb om het aan te laten stippen. Ook maar meteen gewogen en gemeten...
5400 gr en 57,5 cm. Geen Hollandse glorie, maar Arabische glorie hier. :7

En dat kan je ook mooi zien op de pasfoto die ik net heb laten maken. :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 januari 2021 @ 15:34:45 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_197208348
Nondeju D.U.M.A.N _O- queen of the spekneks O+
disclaimer
pi_197208808
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:34 schreef SQ het volgende:
Nondeju D.U.M.A.N _O- queen of the spekneks O+
Combinatie van dat stomme Zarakraagje dat niet goed zit, de houding waarin ze werd gehouden en wakker gemaakt worden uit haar slaapje. :+ En de 3 onderkinnen die ze idd heeft. :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 januari 2021 @ 16:07:14 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_197208980
Ja zo valt het nog mee. Stuk knapper, die foto :D

Ik zocht een foto waarop het bij goud ook mee valt maar dat valt dus nog niet mee :')
disclaimer
  Moderator/colorchick maandag 4 januari 2021 @ 16:07:56 #224
382129 crew  Donna
pi_197208995
Hahaha die pasfoto 8)7

Gelukkig is het in real life een echte knapperd.
pi_197209051
Haha wat een geweldige foto! _O_
En wat een stats zeg, ze is 28 november pas geboren! Bubbles was echt maar ietsje langer en een beetje zwaarder toen ze 2 maanden was :P.

NJ wat heerlijk die dagen aan zee, en natuurlijk verdiend na alle drukte deze feestdagen op het werk. En wat fijn dat S. het zo goed doet! O+

Nolita, heb je een whitenoise machine of app ofzo? Wij gebruiken het hier maar en en toe hoor, maar het helpt vaak wel om haar weer in slaap te krijgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')