Ben ik ook! Ik wil nog 2 maanden doorgaan en dan ff zien hoe de corona vlag erbij hangt enzo.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goed zeg! Ik weet nog hoe je struggelde in het begin. Iets om trots op te zijn
Ik zat er van de week ook tegenaan te hikken, rechterborst ontplofte zowat! Normaal zit er zo'n 6 uur tussen 2 kolfbeurten, maar ik merkte dat rechts nog keihard was. M'n man zei 'jezus, voelt alsof er stenen in je tiet zitten!!!'quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:40 schreef Hilmo het volgende:
[..]niets dan lof! Ik heb 1 voordeel van corona: alles live voeden en dat verrekte kolven niet haha. Misschien komt het zelfs zo ver dat ik nooit op kantoor hoef te kolven.
Gister trouwens bijna borstontsteking weer! Zoooo pijnlijk, koud had ik het en zo moe. Het drinken was hels. Gekoeld, verwarmd, en savonds dronk hij het gelukkig eruit! Snachts wel zweten zweten en nu is het weer ok. Moet er niet aan denken dat ik dan alleen had kunnen kolven, dan krijg ik borst nooit zacht genoeg.
M’n LG heeft het goedgekeurd, met als voorwaarde dat ik bepaalde meetings en overleggen wel bijwoon. En ook het werkoverleg iedere week.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:54 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Verwacht je dat het lukt, of is het nog afwachten?
Haha dat kan ik me direct voorstellen!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier ook begonnen om een kleine voorraad aan te leggen. De eerste poging om het flesje te oefenen is mislukt. Van het weekend maar nog eens proberen.
Het is wel een uitdaging om een kolfmoment in te lassen met twee kindjes aan de borst.
Nee nog niet aangedurfd. Ivm mijn haar en gespleten nagels ben ik mamafit supplementen gaan slikken en ik durf dat niet te combineren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:20 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zelfde hier! Heb die kolf 1x geprobeerd om te kijken hoe het moest en dat was het dan ook.
Ahh wat vervelend van de bijna borstontsteking! Heb je lecithine supplementen al geprobeerd? Ik heb daar veel goeds over gelezen! Ik neem ze ook en tot op heden geen borstontsteking gehad gelukkig, hoewel ik natuurlijk niet zeker weet of dat daardoor komt, maargoed.
Daar hebben ze toch niet zoveel mee te maken? Ik zou gewoon de datum aanpassen als zij daar een overdreven strikt beleid over hebben. Ik had dat met gekolfde melk uit de koelkast van 5 dagen oud. Jacob dronk dat prima, volgens hun richtlijn was het te oud. Prima, dan zet ik er toch op dat het van gisteren isquote:Op woensdag 20 januari 2021 08:16 schreef Hilmo het volgende:
Heb hier ook genoeg melk in vriezer staan, maat dat wordt straks tzt ooit op de opvang maat data veranderen want dat is dan misschien te oud voor hun(van dec is het laatste geloof ik )
Wow dat zijn goede stats!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:27 schreef Seven. het volgende:
Leuke kolfstats:
Maximale hoeveelheid per kolfbeurt: 430 milliliter in 45 minuten tijd
Maximale hoeveelheid per dag (dus 4 uur totale kolftijd):
1120ml
Gemiddelde hoeveelheid ligt net boven 900ml per dag. De ene dag 800ml, de dag erop 1000ml (heel gek, blijkbaar werkt dat zo nu ik 4 keer per dag kolf, met 5 of 6 keer was het veel constanter).
Klopt maar strikt beleid. Heeft al maanden ontdooide melk gehad en gaat goedquote:Op woensdag 20 januari 2021 08:30 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch niet zoveel mee te maken? Ik zou gewoon de datum aanpassen als zij daar een overdreven strikt beleid over hebben. Ik had dat met gekolfde melk uit de koelkast van 5 dagen oud. Jacob dronk dat prima, volgens hun richtlijn was het te oud. Prima, dan zet ik er toch op dat het van gisteren is.
Ik zou wel even vantevoren uittesten of hij ontdooide melk gewoon drinkt, sommige baby’s doen daar moeilijk over.
Ik ben dan weer heel jaloers op jouw succes qua borstvoeding en kolvenquote:
Hij komt hier nog wel om de drie uur, dus acht voedingen redden we wel. 's Avonds valt hij graag in slaap aan de borstquote:Op woensdag 20 januari 2021 00:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ah dan is ze niet de enige dus! Hoevaak drinkt ie ongeveer per dag, @:tpopml?
Haha open bar!quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:45 schreef tpopml het volgende:
[..]
Hij komt hier nog wel om de drie uur, dus acht voedingen redden we wel. 's Avonds valt hij graag in slaap aan de borst![]()
dus dan is het open bar totdat we naar bed gaan
En bij jou?
Lekker! Dan heb je best wel ademruimte! Voed je volledig op verzoek?quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:18 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Haha open bar!Dat is hier inderdaad ook een tijdje zo geweest, dat ze in slaap viel aan de borst. Hier meestal 6 keer per dag (soms 5, soms 7, maar over het algemeen 6 keer).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is bij jou dan voordat ze er om vraagt? Mickey kan echt wel smakken, maar het wordt echt duidelijk als hij gewoon zijn gezicht in mijn boezem begraaftquote:Op donderdag 21 januari 2021 03:03 schreef Smart_ass het volgende:
Ja klopt, ik heb ook zeker wel ademruimte! Ja, ik voed op verzoek, hoewel ik dat altijd een beetje vreemd vind klinken nu. Want ik probeer haar te voeden voordat ze er om vraagt zeg maar. Ik voed haar eigenlijk gewoon standaard na elk slaapje en dan ‘s avonds nog een keer extra voordat ze de nacht in gaat. En natuurlijk als ze tussendoor honger heeft maar dat heeft ze eigenlijk niet. Hoe doe jij dat?
quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:54 schreef Donna het volgende:
Baby foto donderdag kan ook wel toch?Wat een schatje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Baby foto donderdag kan ook wel toch?Ach gosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik doe mee voor babyfotodonderdag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas weinig tijd om echt mee te posten.
Poffertje is trouwens ook zo'n snelle drinker. 's Nachts komt ze nou ook weer iets vaker.
En ook al rolt ze nog niet, vandaag tijgerde ze vooruit op de mat. Ik hoopte toch dat zij iets langzamer zou gaan dan Banaan.![]()
Ze is ook snel gefrustreerd (denk ik) dat ze nog niet kan rollen. Dus naast alle slaapjes in de draagzak zit ze er soms ook nog in omdat ze anders moppert/huilt. De wipstoel vindt ze wel lekker soms maar daar kan ze natuurlijk ook niet steeds in.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Ja ik bedoel dus voordat ze gaat huilen en jengelen. Eigenlijk al voordat ze überhaupt gaat smakken ook. Gewoon elke keer nadat ze wakker wordt van een slaapje, hup de tiet erin. En ik weet wel dat ze dan honger heeft, want bijvoorbeeld als ze lang heeft geslapen en ik verschoon haar eerst duurt het allemaal te lang en dan begint ze dus wel te jengelenquote:Op donderdag 21 januari 2021 11:55 schreef tpopml het volgende:
[..]
Wat is bij jou dan voordat ze er om vraagt? Mickey kan echt wel smakken, maar het wordt echt duidelijk als hij gewoon zijn gezicht in mijn boezem begraaftnu al een borstenman!
Verder dus tussendoor nog wel eens aanleggen, als hij blijft jengelen en de slaap niet kan vatten (en overduidelijk moe is: kleine oogjes, ik gezicht wrijven)
Zo-is-dat die momentjes maken het intensieve echt wel weer waard![]()
Mickey laat sinds kort dus stink scheten![]()
kan dat serieus van die paar hapjes bloemkool/wortel zijn, waarvan de helft nog terug uit zijn mond komt?
![]()
Ahhh dit klinkt zo lief!quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
Plak baby van bijna 11 maanden hier![]()
Koorts sinds gister en slapen in dr bedje tegen ons bed aan was een absolute no go. Vannacht nieuwe paracetamol gegeven en toen ging het wel weer. En wat ik al dacht, een randje boventand zichtbaar
waar dr broer daar 0 last van had is zij het tegenovergestelde
![]()
Maar wat was ze lief ook, gister maar naast haar in bed blijven zitten. Word ze een uurtje later wakker en gaat een kwartier lang zitten schaterlachen om ik denk m’n iPadom vervolgens haar neus in me te begraven en weer in slaap te vallen
Fijn dat het nu wel doorgaat, maar inderdaad wat een lange zit.. ik denk aan julliequote:Op donderdag 21 januari 2021 15:58 schreef QuattroF het volgende:
@:Donna wat heb je een prachtig meisje!
@:PKM wat een heerlijk lachebekkie.Maar tijgeren? Hoe oud is ze?
Inmiddels zijn wij in het ziekenhuis. Morgen wordt Frum geopereerd. Super spannend.. De operatie duurt zo’n 6 uur dus dat wordt een vreselijke zit.. Maar wel heel fijn dat het nu doorgaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Gogo83 op 21-01-2021 20:23:52 ]
quote:Op donderdag 21 januari 2021 18:18 schreef Gogo83 het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden, vorige week woensdag is onze dochter geboren en inmiddels is de kraamweek dus echt voorbij.
J doet het geweldig, ze is een natuurtalent aan de borst, vanwege een aandoening bij mij krijgt ze daar niet genoeg uit, maar ik voed bij met een borstvoedingshulpset. Dat gaat best goed! Vandaag zat ze weer op geboortegewicht, dus dat is mooi!AhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd ! Haar tweede naam vind ik prachtig, kwam er hier niet doorheen
![]()
Succes voor kleine Frum en voor jou 🍀quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:58 schreef QuattroF het volgende:
Inmiddels zijn wij in het ziekenhuis. Morgen wordt Frum geopereerd. Super spannend.. De operatie duurt zo’n 6 uur dus dat wordt een vreselijke zit.. Maar wel heel fijn dat het nu doorgaat.
Ik had deze even gemist toen ik naar Gogo's mooie baby aan het kijken was.. maar héél veel succes morgen! Dan is het maar achter de rug, steeds verzetten lijkt me echt niet fijn! Het komt vast helemaal goed, maar het blijft natuurlijk spannend en niet hoe je je meisje wil zienquote:Op donderdag 21 januari 2021 15:58 schreef QuattroF het volgende:
Fijn dat jullie er nu zijn, hopelijk komt er nu last minute niks meer tussen! Als het straks maar achter de rug is...quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:58 schreef QuattroF het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden, vorige week woensdag is onze dochter geboren en inmiddels is de kraamweek dus echt voorbij.
J doet het geweldig, ze is een natuurtalent aan de borst, vanwege een aandoening bij mij krijgt ze daar niet genoeg uit, maar ik voed bij met een borstvoedingshulpset. Dat gaat best goed! Vandaag zat ze weer op geboortegewicht, dus dat is mooi!Congrats @Gogo83 !! Die ziet er goed gelukt uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze oudste dochter heeft dezelfde tweede naam.![]()
Leuke combinatie van namen ook.![]()
Wij hebben de tweede naam vooral gekozen omdat wij (Toscaanse) Jasmijn associëren met onze favoriete plek ter wereld: Rome. Grote broer heeft Remus als tweede naam.quote:Op donderdag 21 januari 2021 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
AhGefeliciteerd ! Haar tweede naam vind ik prachtig, kwam er hier niet doorheen
Awww, lief! Hopelijk is ze er snel doorheen..quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
Plak baby van bijna 11 maanden hier![]()
Koorts sinds gister en slapen in dr bedje tegen ons bed aan was een absolute no go. Vannacht nieuwe paracetamol gegeven en toen ging het wel weer. En wat ik al dacht, een randje boventand zichtbaar
waar dr broer daar 0 last van had is zij het tegenovergestelde
![]()
Maar wat was ze lief ook, gister maar naast haar in bed blijven zitten. Word ze een uurtje later wakker en gaat een kwartier lang zitten schaterlachen om ik denk m’n iPadom vervolgens haar neus in me te begraven en weer in slaap te vallen
Baby foto donderdag kan ook wel toch?Ja, dat kanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:15 schreef PKM het volgende:
[..]
Ach gos![]()
Ik doe mee voor babyfotodonderdag.Oh heerlijke foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas weinig tijd om echt mee te posten.
Poffertje is trouwens ook zo'n snelle drinker. 's Nachts komt ze nou ook weer iets vaker.
En ook al rolt ze nog niet, vandaag tijgerde ze vooruit op de mat. Ik hoopte toch dat zij iets langzamer zou gaan dan Banaan.![]()
Ze is ook snel gefrustreerd (denk ik) dat ze nog niet kan rollen. Dus naast alle slaapjes in de draagzak zit ze er soms ook nog in omdat ze anders moppert/huilt. De wipstoel vindt ze wel lekker soms maar daar kan ze natuurlijk ook niet steeds in.
J doet het geweldig, ze is een natuurtalent aan de borst, vanwege een aandoening bij mij krijgt ze daar niet genoeg uit, maar ik voed bij met een borstvoedingshulpset. Dat gaat best goed! Vandaag zat ze weer op geboortegewicht, dus dat is mooi!Welkom! Wat fijn dat borstvoeding met een omweg goed luktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en wat een scheetje
Resistance is futile.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |