Mooi tochquote:Op dinsdag 29 december 2020 10:29 schreef PzKpfw het volgende:
De coronacrisis wordt even vakkundig misbruikt om een vuurwerkverbod te bewerkstelligen.
Ga jij maar lekker saai oliebollen zitten vreten met je schoonfamilie op Oudejaarsdag. Er zijn ook nog mensen die er graag iets bijzonders van maken.quote:
ik ben zelf groot liefhebber maar dat verbod is wel terecht, en tevens hadden de vuurwerk winkels toch niks mogen verkopen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:29 schreef PzKpfw het volgende:
De coronacrisis wordt even vakkundig misbruikt om een vuurwerkverbod te bewerkstelligen.
Vuurwerk is niet wat O&N bijzonder maakt voor mij.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker saai oliebollen zitten vreten met je schoonfamilie op Oudejaarsdag. Er zijn ook nog mensen die er graag iets bijzonders van maken.
IC verpleegkundigen die haal je ook zo bij de tempo-team ofzoquote:Op dinsdag 29 december 2020 10:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ze hebben bijna een jaar de tijd gehad om de IC-capaciteit op te schalen... Ik kan er geen medelijden mee hebben. In andere landen kunnen ze het ook.
Het is nog maar de vraag hoe groot de invloed op ziekenhuizen daadwerkelijk is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:28 schreef Predator40 het volgende:
en ik vind het gewoon niet kunnen met de volle ziekenhuizen en het is gewoon ook niet leuk om nu vuurwerk af te steken.
zullen er vast nog wel een paar binnen komen, gister waren er al 2 gewonden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag hoe groot de invloed op ziekenhuizen daadwerkelijk is.
Volgens mij gaat het vooral om de spoed eisende hulp.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag hoe groot de invloed op ziekenhuizen daadwerkelijk is.
Elkaar omhelzen kan het hele jaar. Vuurwerk afsteken is toch al beperkt tot die ene dag in het jaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:54 schreef babylon het volgende:
[..]
Vuurwerk is niet wat O&N bijzonder maakt voor mij.
Het elkaar omhelzen om 0:00, dat ga ik missen.
Kijken naar vuurwerk kan het hele jaar door. Zelf afsteken vind ik al dik 25 jaar niet meer boeiend
Duitsland kan het ook, die hebben zelfs 3x zoveel IC capaciteit per 'X' aantal inwoners.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
IC verpleegkundigen die haal je ook zo bij de tempo-team ofzo![]()
en dan nog is de opschaling totaal geen reden om toch maar vuurwerk toe te laten.
die kunnen dan wel beter gebruikt worden dan voor vuurwerk slachtoffers.
Ik heb geen schoonfamiliequote:Op dinsdag 29 december 2020 10:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker saai oliebollen zitten vreten met je schoonfamilie op Oudejaarsdag. Er zijn ook nog mensen die er graag iets bijzonders van maken.
Ja die haal je bij tempo team, de pest is alleen dat ze allemaal sinds maart al op zijn en het opschalen minimaal 18 maanden duurt. Dus zelf als degene die jij quote zijn zin had gekregen zaten we nu pas halverwege.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
IC verpleegkundigen die haal je ook zo bij de tempo-team ofzo![]()
en dan nog is de opschaling totaal geen reden om toch maar vuurwerk toe te laten.
die kunnen dan wel beter gebruikt worden dan voor vuurwerk slachtoffers.
daar is ook een vuurwerkverbod.....en geen verkoop in de supermarkten ?quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Duitsland kan het ook, die hebben zelfs 3x zoveel IC capaciteit per 'X' aantal inwoners.
Stel het begint in januari te vriezen, verzinnen ze dan een schaatsverbod?quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben zelf groot liefhebber maar dat verbod is wel terecht, en tevens hadden de vuurwerk winkels toch niks mogen verkopen.
de ziekenhuizen liggen vol en rond de 1200 gewonden per jaar kunnen ze er echt niet meer bijhebben.
met 14000 gewonden tijdens het schaatsseizoen zou dat wel moeten ja.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:25 schreef halfway het volgende:
[..]
Stel het begint in januari te vriezen, verzinnen ze dan een schaatsverbod?
Wij niet en die opleiding tot ic verpleegkundige duurt 18 maanden dus zelfs als we mensen hebben die de vooropleiding en werk ervaring hebben zouden die nu halverwege de opleiding zitten. Maar he blijf gerust kortzichtige ideeën roepen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Duitsland kan het ook, die hebben zelfs 3x zoveel IC capaciteit per 'X' aantal inwoners.
Duitsland had dat al voor corona.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
En vind ik al sinds ik bier mocht drinken niet meer boeiendquote:Op dinsdag 29 december 2020 11:12 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Elkaar omhelzen kan het hele jaar. Vuurwerk afsteken is toch al beperkt tot die ene dag in het jaar.
Hoezo denken in problemen? Nee ze moeten alles kunnen en ze moeten wel eerst hun scriptie halen en nog op wereldreis gaan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:27 schreef vipergts het volgende:
[..]
Wij niet en die opleiding tot ic verpleegkundige duurt 18 maanden dus zelfs als we mensen hebben die de vooropleiding en werk ervaring hebben zouden die nu halverwege de opleiding zitten. Maar he blijf gerust kortzichtige ideeën roepen.
Nou misschien dat mensen best kwaad worden als hun familielid doodgaat omdat er een onopgeleid iemand aan het bed staat. Plus diegene moet in de gaten gehouden worden door iemand met een opleiding dus je wint er weinig mee.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:38 schreef CR7 het volgende:
[..]
Hoezo denken in problemen? Nee ze moeten alles kunnen en ze moeten wel eerst hun scriptie halen en nog op wereldreis gaan.
Je kan ook geholpen worden door niemand.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:42 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nou misschien dat mensen best kwaad worden als hun familielid doodgaat omdat er een onopgeleid iemand aan het bed staat. Plus diegene moet in de gaten gehouden worden door iemand met een opleiding dus je wint er weinig mee.
Want met ijs hebben we opeens ook 1200 gewonden over 2 dagen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:25 schreef halfway het volgende:
[..]
Stel het begint in januari te vriezen, verzinnen ze dan een schaatsverbod?
En in een wak geschaatsten die bijna verdronken zijn en in coma worden binnengebracht?quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want met ijs hebben we opeens ook 1200 gewonden over 2 dagen.
![]()
Verder belast qua zorg een gebroken pols of been meestal alleen 2 foto's en even op de gipskamer.
13000 "gewonden" binnen 14 dagen belast de zorg genoeg.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want met ijs hebben we opeens ook 1200 gewonden over 2 dagen.
![]()
Verder belast qua zorg een gebroken pols of been meestal alleen 2 foto's en even op de gipskamer.
En hoeveel zijn dat er? 1 a 2 als er ijs ligt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En in een wak geschaatsten die bijna verdronken zijn en in coma worden binnengebracht?
Ja, maar dan nog. Hoe groot is die belasting normaliter?quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:06 schreef miaeak het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het vooral om de spoed eisende hulp.
Allemaal maar naar Duitsland, die hebben blijkbaar geen lockdown en alles kan daar, goed nieuws.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Alleen gaat het verbod volgend jaar niet opgeheft worden. Eens weggegeven is nooit meer terug krijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben zelf groot liefhebber maar dat verbod is wel terecht, en tevens hadden de vuurwerk winkels toch niks mogen verkopen.
de ziekenhuizen liggen vol en rond de 1200 gewonden per jaar kunnen ze er echt niet meer bijhebben.
Ah, jij je hebt je aangemeld voor de IC opleiding?quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ze hebben bijna een jaar de tijd gehad om de IC-capaciteit op te schalen... Ik kan er geen medelijden mee hebben. In andere landen kunnen ze het ook.
volgend jaar hebben we gewoon weer vuurwerk, 100%quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alleen gaat het verbod volgend jaar niet opgeheft worden. Eens weggegeven is nooit meer terug krijgen.
Je weet waarom die IC capaciteit veel hoger is? Nee omdat je gewoon diaree uitpoept, wellicht dat je je gewoon eens inleest.quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Waarom? Normaal waar ik oud en nieuw meestal vier in de straat zit altijd een groepje die hebben een hele bestelbus vol met professioneel vuurwerk. Echt met drie man moeten zie die dozen de straat op tillen. Prachtig, ben blij dat ze het doen. Als ze hadden gevraagd om een paar tientjes had ik het ze gegeven.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:47 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik vind volwassenen en vuurwerk altijd zo treurig.
Ik neem toch aan dat ze niet de moeite gaan nemen om achter de ware identiteit van een random Fok!ker te komenquote:Op dinsdag 29 december 2020 13:52 schreef mrevil1337 het volgende:
Ik doe niet aan vuurwerk maar ik frees dat veel mensen er niet aan gaan houden.
Maar mensen wat zich er niet aan gaan houden gaan niet openlijk reageren op internet ze weten ook dat de politie meeleest, mag wel dom volk zijn wat zich er niet aan houd maar zo dom zijn ze ook weer niet.
Was je nu weer 12-16 geweest had je het waarschijnlijk ook wel gedaan ondanks verbod.
Ik denk dat de politie wel wat anders te doen heeft dan internetforums afstruinen op mensen die misschien met oud en nieuw een strijkertje gaan afsteken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:52 schreef mrevil1337 het volgende:
Ik doe niet aan vuurwerk maar ik frees dat veel mensen er niet aan gaan houden.
Maar mensen wat zich er niet aan gaan houden gaan niet openlijk reageren op internet ze weten ook dat de politie meeleest, mag wel dom volk zijn wat zich er niet aan houd maar zo dom zijn ze ook weer niet.
Was je nu weer 12-16 geweest had je het waarschijnlijk ook wel gedaan ondanks verbod.
Hoeveel vuurwerkslachtoffers liggen er op de IC?quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Verschillende mensen op FOK! hebben in het verleden wel eens bezoek gehad van de politie na het plaatsen van fotos van hun vuurwerk collectie ofzoquote:Op woensdag 30 december 2020 00:27 schreef miaeak het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat ze niet de moeite gaan nemen om achter de ware identiteit van een random Fok!ker te komen
Moah vergis je er niet op daar is een apart team voor, maar idd een strijkertje kijken ze niet naar maar als ze denken daar zit meer achter tja.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie wel wat anders te doen heeft dan internetforums afstruinen op mensen die misschien met oud en nieuw een strijkertje gaan afsteken.
Dat is wat anders dan een poll invullen.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:24 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Verschillende mensen op FOK! hebben in het verleden wel eens bezoek gehad van de politie na het plaatsen van fotos van hun vuurwerk collectie ofzo
Is vrij eenvoudig op internet ben je niet anoniem, voor ons op Fok wel maar voor de politie niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:27 schreef miaeak het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat ze niet de moeite gaan nemen om achter de ware identiteit van een random Fok!ker te komen
Met een VPN ben je ook voor de politie anoniem.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:19 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Is vrij eenvoudig op internet ben je niet anoniem, voor ons op Fok wel maar voor de politie niet.
Nogmaals, voor zaken die het waard zijn. Niet voor Sjakie die dreigt een Baby pijltje in zijn achtertuin af te steken.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:19 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Is vrij eenvoudig op internet ben je niet anoniem, voor ons op Fok wel maar voor de politie niet.
Dat boeit nu even niet, de normale zorg zit ook al vol, de SEH ligt ook al zo goed als overal vol.quote:Op woensdag 30 december 2020 02:47 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Hoeveel vuurwerkslachtoffers liggen er op de IC?
was gister even de hondjes uitlaten, en het was op 3 knalletjes na in de verte echt doodstil.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:36 schreef Drekkoning het volgende:
Hier vooralsnog vele malen rustiger dan de jaren ervoor. Ben benieuwd hoe het de 31ste gaat en of we daadwerkelijk minder slachtoffers gaan zien
Dat maakt niet uit. Elke patient die ze niet hoeven behandelen is mooi meegenomen. De druk op de ziekenhuizen maar vooral het personeel is veel te groot.quote:Op woensdag 30 december 2020 02:47 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Hoeveel vuurwerkslachtoffers liggen er op de IC?
Hier ook amper vuurwerk. Had toch wel meer knallen verwacht. Ik ben benieuwd hoe het hier morgen om 12 uur is. Wel bizar, normaal gaat het van de eerste verkoopdag al helemaal los hierquote:Op woensdag 30 december 2020 10:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was gister even de hondjes uitlaten, en het was op 3 knalletjes na in de verte echt doodstil.
ook niemand op straat trouwens, uitgestorven om half 11 savonds.
en dat baggerweer helpt ook niet meequote:Op woensdag 30 december 2020 10:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hier ook amper vuurwerk. Had toch wel meer knallen verwacht. Ik ben benieuwd hoe het hier morgen om 12 uur is. Wel bizar, normaal gaat het van de eerste verkoopdag al helemaal los hierVoelt helemaal niet als eind december zo zonder vuurwerk
De politie heeft een apart team die daar online naar zoektquote:Op woensdag 30 december 2020 00:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie wel wat anders te doen heeft dan internetforums afstruinen op mensen die misschien met oud en nieuw een strijkertje gaan afsteken.
Naar mensen die een antwoord op een poll aanklikken? Dat is nooit genoeg voor een huiszoekingquote:Op woensdag 30 december 2020 11:02 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
De politie heeft een apart team die daar online naar zoekt
Dat zeg ik toch ook. XDquote:Op woensdag 30 december 2020 10:37 schreef miaeak het volgende:
[..]
Nogmaals, voor zaken die het waard zijn. Niet voor Sjakie die dreigt een Baby pijltje in zijn achtertuin af te steken.
Dus nu ik heb gezegd dat ik shells heb zullen ze binnenkort langskomen? Haha, we gaan het zien, de koffie staat klaarquote:Op woensdag 30 december 2020 10:17 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Moah vergis je er niet op daar is een apart team voor, maar idd een strijkertje kijken ze niet naar maar als ze denken daar zit meer achter tja.
Aldus de user die zichzelf sinterklaas noemt.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Vuurwerk afsteken na je 16de
gewoon niks thuis opslaan.....quote:Op woensdag 30 december 2020 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dus nu ik heb gezegd dat ik shells heb zullen ze binnenkort langskomen? Haha, we gaan het zien, de koffie staat klaar
Ik steek ze zeker niet af in een woonwijk... hdpe buis en gewoon geen rare dingen doen dan komt het wel goed. Het is allemaal geen raketwetenschap.... maar wel mortierwetenschapquote:Op woensdag 30 december 2020 12:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gewoon niks thuis opslaan.....
ik huurde vroeger een container in een buitengebied, ideaal.
tijdens de huiszoeking vonden ze ook helemaal niks, 1 week later ging het helemaal los in het park hierachter![]()
ik zou nu persoonlijk geen shells schieten, en vooral niet in een woonwijk, als er wat misgaat ( nog nooit gebeurd bij mij trouwens ) dan kan je bijna nergens terecht.
ik schoot de cilinders zelfs uit staal, 210mmquote:Op woensdag 30 december 2020 12:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik steek ze zeker niet af in een woonwijk... hdpe buis en gewoon geen rare dingen doen dan komt het wel goed. Het is allemaal geen raketwetenschap.... maar wel mortierwetenschap
Nice haha, staal wordt wel heet. Ik heb maar eenvoudige 4"quote:Op woensdag 30 december 2020 12:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik schoot de cilinders zelfs uit staal, 210mm
de grootste shell woog zo rond de 15kg.
mooie tijden geweest, nu mee gestopt met zulke gekkigheid.
Vroeger vaak gedaan, zat zelf in die handel. Goud geld aan weten te verdienen. Ben wel blij dat ik op tijd gestopt ben.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:47 schreef Basp1 het volgende:
En wie van de vuurwerkliefhebbers heeft ook even een trip naar Polen gemaakt om wat in te slaan?![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-te-slaan-a4025611
Ja maar echt.. Er zijn veel meer harde bommen.quote:Op donderdag 31 december 2020 22:25 schreef HansCojona het volgende:
Nog nooit zoveel vuurwerk gehoord, ook knallen die vele malen harder lijken dan cobra's. Bedankt overheid, legaal was toch al geen reet aan.
Ik wens je voor 2021 een lekkere del van een meid om mee te rollebollen!quote:Op dinsdag 29 december 2020 11:20 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik heb geen schoonfamilieIk heb alleen mijn moeder, en daar ben ik voor behandeld.
Cobra heeft gewoon een CE keurmerk.quote:Op donderdag 31 december 2020 22:25 schreef HansCojona het volgende:
Nog nooit zoveel vuurwerk gehoord, ook knallen die vele malen harder lijken dan cobra's. Bedankt overheid, legaal was toch al geen reet aan.
Ok en wat heeft dat met mijn post te maken?quote:Op donderdag 31 december 2020 23:27 schreef halfway het volgende:
[..]
Cobra heeft gewoon een CE keurmerk.
Hopelijk blazen die tokkies zichzelf op.quote:Op donderdag 31 december 2020 22:25 schreef HansCojona het volgende:
Oh vreemd, want ik kijk hier in Utrecht uit op een prachtige skyline en het is echt aanzienlijk veel minder dan voorgaande jaren.quote:Op donderdag 31 december 2020 23:57 schreef paulgo het volgende:
Het vuurwerkverbod wordt hier in Utrecht massaal overtreden. Zeg dat het 10 % minder is maar je hoort elke seconde zwaar illegaal knalvuurwerk. Dat krijg je met enorm veel regels en verboden zonder tien keer meer handhaving
Helaas is het hier hetzelfde gebleven.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:13 schreef KennyPowers het volgende:
Veel minder dan normaal als je goed luistert. Nog een paar jaar en dan zijn we ervan af.
Zijn er grenscontroles uitgevoerd op vuurwerk?? Het grensverkeer is zo goed als opgedroogd dus zou me niet verbazen als dit wegbezuinigd is.quote:Op donderdag 31 december 2020 23:57 schreef paulgo het volgende:
Het vuurwerkverbod wordt hier in Utrecht massaal overtreden. Zeg dat het 10 % minder is maar je hoort elke seconde zwaar illegaal knalvuurwerk. Dat krijg je met enorm veel regels en verboden zonder tien keer meer handhaving
Dit dusquote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:18 schreef Revanches het volgende:
Het is net alsof het elk ander jaar is
Hier was het te vergelijken met alle andere jaren eigenlijk. Maar inderdaad mindert het nu wel, wat eerder pas rond half 2 zou gebeuren.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:24 schreef Xenorium het volgende:
Sier is echt wel veel minder.. Zware klappen ongeveer hetzelfde, iets minder. Het was ook na 10 of 15 minuten wel zo een beetje klaar. Normaal gaat het veel langer door en met veel meer vuurwerk..![]()
Tsja, of je kunt een beetje rekening proberen te houden met de zorgsector. Verzet tegen de overheid kan prima zonder het anderen onnodig moeilijker te maken dan het al is.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:31 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Heerlijk al dat vuurwerk. Dit geeft de burger moed voor 2021 dat we niet met zijn allen schaapjes zijn geworden. Gelukkig nieuwjaar, samen krijgen we de overheid eronder.
Na middernacht nog mooi sierwerk gehad hier, ook echt wel veel. Begint nu redelijk rustig worden.quote:Op donderdag 31 december 2020 22:44 schreef Verbodsbord het volgende:
Knalt hier wel redelijk, wel minder dan andere jaren. Eigenlijk alleen maar knalvuurwerk (ook echt zware knallen) waar in vorige jaren ook veel siervuurwerk werd afgestoken.
Je kan prima vuurwerk afsteken zonder in het ziekenhuis te belanden. Ik doe dat zelf al zo'n 30 jaar.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:35 schreef miaeak het volgende:
[..]
Tsja, of je kunt een beetje rekening proberen te houden met de zorgsector. Verzet tegen de overheid kan prima zonder het anderen onnodig moeilijker te maken dan het al is.
Ja hè, wat vreselijk. Nu gaan ze minder tijd over hebben om TikTok-dansjes in te oefenen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch nog aardig wat vuurwerk hier. Klap in het gezicht van de zorg.
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch nog aardig wat vuurwerk hier. Klap in het gezicht van de zorg.
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:31 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Heerlijk al dat vuurwerk. Dit geeft de burger moed voor 2021 dat we niet met zijn allen schaapjes zijn geworden. Gelukkig nieuwjaar, samen krijgen we de overheid eronder.
Voor mensen die hun oog eruit knallen is het ook al die jaren goed gegaan. Je kunt nog zo voorzichtig zijn, ongelukken gebeuren nu eenmaal. En het zou een fijn gebaar zijn naar de zorg toe.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:37 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Je kan prima vuurwerk afsteken zonder in het ziekenhuis te belanden. Ik doe dat zelf al zo'n 30 jaar.
Deze man is dronkenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:40 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Hier is hey dood
Uk zie achter de gebouwen wat telkejs shells de lucht ingssn
Als ik had geweten dat het dit jaar afgelopen was hadik vorig jasr nog adgrstoken
Heb je wat vingers verloren dit jaar?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:40 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Hier is hey dood
Uk zie achter de gebouwen wat telkejs shells de lucht ingssn
Als ik had geweten dat het dit jaar afgelopen was hadik vorig jasr nog adgrstoken
Vuurwerkbril opzetten, het is allemaal zo moeilijk hequote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:40 schreef miaeak het volgende:
[..]
Voor mensen die hun oog eruit knallen
Maar in de praktijk doet bijna niemand dat.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:42 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Vuurwerkbril opzetten, het is allemaal zo moeilijk he
En iedereen in jouw nabijheid had die op dat moment ook een op neem ik dan aan?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:42 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Vuurwerkbril opzetten, het is allemaal zo moeilijk he
Straks de 31e in 2021 steekt men dubbel zoveel als in een normaal jaar, als de economie niet teveel tegenzit.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:43 schreef miaeak het volgende:
Elke kans om in de nabije toekomst een algemeen vuurwerk verbod in te stellen is voorlopig in ieder geval naar de klote
Misschien is het wel dichterbij dan ooit.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:43 schreef miaeak het volgende:
Elke kans om in de nabije toekomst een algemeen vuurwerk verbod in te stellen is voorlopig in ieder geval naar de klote
Dat hoop k wel voor ze en anders blijf je binnenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:45 schreef miaeak het volgende:
[..]
En iedereen in jouw nabijheid had die op dat moment ook een op neem ik dan aan?
Voor de zorg maakt het natuurlijk niet uit of het jouw oog of die van je buurman is.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:47 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat hoop k wel voor ze en anders blijf je binnen![]()
'De zorg'quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:49 schreef miaeak het volgende:
[..]
Voor de zorg maakt het natuurlijk niet uit of het jouw oog of die van je buurman is.
Ik zit mij. N lever te verklotenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:42 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Heb je wat vingers verloren dit jaar?
Dat dit zou gaan gebeuren had zelfs een kleuter uit groep 2 kunnen bedenken. Dit proefballonetje is uitgelopen op een groot fiasco, heerlijk. Laat dit een les zijn, nooit je macht misbruiken om een pandemie als excuus te gebruiken om je politieke agenda er doorheen te drukken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:43 schreef miaeak het volgende:
Proostquote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:51 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik zit mij. N lever te verkloten
In een land met zoveel tokkies zul je dus nooit de corona epidemie kunnen indammen. De regering is gewoon naief geweest en dacht dat het zoveelste verbod zou werken. Nee dusquote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:16 schreef SuperwormJim het volgende:
De tokkies hier in de buurt gaan weer gewoon los met vuurwerk.
Ik zou niet weten waarom. Een ruime meerderheid is voor een verbod en dat percentage zal dit jaar alleen maar stijgen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:43 schreef miaeak het volgende:
Een algemeen vuurwerkverbod is indirect het legaliseren van het illegale vuurwerk, waarmee je dus een averechts effect bereikt. Dat heeft deze avond wel duidelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Een ruime meerderheid is voor een verbod en dat percentage zal dit jaar alleen maar stijgen.
Gaat toch best prima zo?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:57 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Een algemeen vuurwerkverbod is indirect het legaliseren van het illegale vuurwerk, waarmee je dus een averechts effect bereikt. Dat heeft deze avond wel duidelijk gemaakt.
Het is al minder dan normaal dus dat is al winst. Benieuwd naar de statistieken morgen/komende dagen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:57 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Een algemeen vuurwerkverbod is indirect het legaliseren van het illegale vuurwerk, waarmee je dus een averechts effect bereikt. Dat heeft deze avond wel duidelijk gemaakt.
De regering is te laf geweest om de grenzen te sluiten(vanwege baarle). Ik wil wel eens zien hoeveel vuurwerk er zou zijn met gesloten grenzen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:54 schreef paulgo het volgende:
[..]
In een land met zoveel tokkies zul je dus nooit de corona epidemie kunnen indammen. De regering is gewoon naief geweest en dacht dat het zoveelste verbod zou werken. Nee dus
Wat je bedoeld is dat er illegale handel ontstaat. Dat is geen argument tegen een verbod. Alsof je misdaad moet accepteren omdat het bestaat.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 00:57 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Nou, hier echt niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:01 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Het is al minder dan normaal dus dat is al winst. Benieuwd naar de statistieken morgen/komende dagen.
Gesloten grenzen hebben meer voordelen: Als de grenzen eerder waren gesloten hadden we nu geen lockdown, dichte horeca,en voorwoekerende corona epidemie in ons land gehad. Kijk naar het succesvolle Nieuw-Zeeland. Daar is de corona epidemie succesvol bedwongen en is alles gewoon open behalve de gesloten grenzen natuurlijk. Nieuw Zeeland heeft in totaal maar 25 corona doden en vandaag maar 11 nieuwe besmettingsgevallen. Zie de worldometer sitequote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:01 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De regering is te laf geweest om de grenzen te sluiten(vanwege baarle). Ik wil wel eens zien hoeveel vuurwerk er zou zijn met gesloten grenzen.
Maar mensen worden 'gedwongen', illegaal vuurwerk te kopen, als ze vuurwerk willen afsteken. Hetgeen wat vaak 3x harder is.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat je bedoeld is dat er illegale handel ontstaat. Dat is geen argument tegen een verbod. Alsof je misdaad moet accepteren omdat het bestaat.
Maak er een misdrijf van ipv een lullige boete.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:09 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Maar mensen worden 'gedwongen', illegaal vuurwerk te kopen, als ze vuurwerk willen afsteken. Hetgeen wat vaak 3x harder is.
Als het afgelopen jaar mij een ding geleerd heeft is dat je met dat soort dingen niet te soft moet omgaan. Nederlanders begrijpen dat niet. En het moet sowieso geen argument worden om dingen niet te willen verbieden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:09 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Maar mensen worden 'gedwongen', illegaal vuurwerk te kopen, als ze vuurwerk willen afsteken. Hetgeen wat vaak 3x harder is.
Ze kunnen zich ook aanmelden bij het leger als grenadier, kunnen ze geld verdienen met het gooien van explosieven.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:09 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Als je dat gaat doen, krijg je echt vernielingen denk ik. (Alsin veel meer dan nu)quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Maak er een misdrijf van ipv een lullige boete.
Ach ja, sommige mannen kunnen gewoon niks anders verzinnen om andere tekortkomingen te compenseren.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:14 schreef ipa84 het volgende:
Nou dat vuurwerkverbod heeft ook goed gewerkt?
En dan komen er dus veel mensen naar dezelfde plek.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:14 schreef ipa84 het volgende:
Nou dat vuurwerkverbod heeft ook goed gewerkt? Trouwens als dat op de npo die lichtshow het alternatief moet zijn dan was ik blij dat ik toch nog wat prof spul gekocht hebt. Wat een triestheid was dat zeg. Dan hebben de Britten dat toch beter aangepakt maar goed een vuurwerkshow geven is een vak wat in Nederland al lang niet meer bestaat.
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan komen er dus veel mensen naar dezelfde plek.
Hoezo in Londen werd die show gegeven bij de O2 arena (normaal bij house of parlement) wat redelijk is afgelegen. Dat kan je in Nederland ook doen als je maar wilt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan komen er dus veel mensen naar dezelfde plek.
quote:"Dit is de rustigste Oud en Nieuw in de 23 jaar dat ik dit doe", zegt oogarts Tjeerd de Faber van het Oogziekenhuis in Rotterdam tegen het AD. Hij en zijn collega's hebben vannacht één geval van vuurwerkletsel en twee gewonden met carbidletsel behandeld. Dat letsel viel ook nog eens mee.
"Vorig jaar beleefden we met de jaarwisseling een horrornacht en had ik rond deze tijd al achttien vuurwerkslachtoffers behandeld", zegt De Faber tegen de krant. "Dat is een enorm verschil met deze nacht. De grote factor daarin is dat het afsteken van consumentenvuurwerk niet mag. Daardoor zijn er ook veel minder omstanders."
https://nos.nl/liveblog/2(...)warden-bekogeld.html
quote:
Prima bericht inderdaad! Net als geen gedoe in het uitgaansleven, ik pleit voor een permanent vuurwerkverbod icm sluiting van de horeca om 23:00 met oud en nieuw.quote:
Onzin van de bovenste plank. Alsof er geen toeristen komen als je dichte grenzen hebt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:09 schreef paulgo het volgende:
Gesloten grenzen hebben meer voordelen: Als de grenzen eerder waren gesloten hadden we nu geen lockdown
veel minder mensen op straat, veel minder vuurwerkquote:Op vrijdag 1 januari 2021 07:43 schreef Chia het volgende:
Oogarts in Rotterdam: 'Rustigste nacht in 23 jaar' - https://nos.nl/l/2362696#UPDATE-container-50041554
Als corona weg is gaan ze al losquote:Op vrijdag 1 januari 2021 12:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
veel minder mensen op straat, veel minder vuurwerk
als iedere ( dronken ) idioot gewoon nou een vuurwerk brilletje opzet dan heb je de rustigste nacht in 50 jaar.
en die brilletjes worden overal gratis weg gegeven.
reken er maar op dat er volgend oud en nieuw aardig wat compensatie gaat plaatsvinden, dan gaat iedereen compleet los.
Jezus wat een sneu volkquote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:25 schreef Navifactiva het volgende:
In mijn woonplaats vonden een aantal asociale rothonden het nodig om dit te doen. Heb je het als hotel al moeilijk, komt dit er ook nog eens bij. Hopelijk worden de daders vervolgd voor poging tot doodslag.
https://www.lc.nl/friesla(...)eweest-26327725.html
Maar niemand die vraagt of mensen ook nog een beetje plezier hebben beleefd aan deze jaarwisseling zonder vuurwerk.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:53 schreef tjoptjop het volgende:
Zoals verwacht is dit een opmaat naar een algeheel verbod in de toekomst. Veel instanties komen naar buiten met minder schade, minder brand, minder opstootjes, minder gewonden/doden, minder fijnstof e.d.
Dit was natuurlijk alles behalve een jaarwisseling zonder vuurwerk.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:10 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Maar niemand die vraagt of mensen ook nog een beetje plezier hebben beleefd aan deze jaarwisseling zonder vuurwerk.
Net zoveel als al die andere jaren zonder vuurwerkquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:10 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Maar niemand die vraagt of mensen ook nog een beetje plezier hebben beleefd aan deze jaarwisseling zonder vuurwerk.
Heel goedquote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:53 schreef tjoptjop het volgende:
Zoals verwacht is dit een opmaat naar een algeheel verbod in de toekomst. Veel instanties komen naar buiten met minder schade, minder brand, minder opstootjes, minder gewonden/doden, minder fijnstof e.d.
Het ligt meer aan de lockdownmaatregelen dan aan het vuurwerkverbod hoor. Volgens mij zijn er veel meer auto's en andere dingen de fik in gegaan. Als die mensen geen vuurwerk hadden dan steken ze helaas dingen in de hens of gaan ze gewoon rellen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:53 schreef tjoptjop het volgende:
Goede munitie voor verbodsfetisjisten om mee te smijten.
Ik ben een normaal mens en ik beleef absoluut geen plezier aan vuurwerk, integendeel zelfs. Dus wat bedoel je?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:29 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Deze mensen blijven vervelend, met of zonder vuurwerk. Nu pak je het pleziertje af van de 'normale' mensen die gewoon braaf in de avond wat potten afstekken en dan om 12 uur gezellig met de familie wat siervuurwerk gaat afsteken.
Ja en dan ? Auto's ook maar verbieden want minder fijnstof, minder schade. minder gewonden/doden ?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:53 schreef tjoptjop het volgende:
Goede munitie voor verbodsfetisjisten om mee te smijten.
Dat kun je toch gewoon opmaken uit de tekst? Hij bedoelt dat je nu de normale mens pakt met dit vuurwerk verbod, want de gekken gaan toch wel door.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:47 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik ben een normaal mens en ik beleef absoluut geen plezier aan vuurwerk, integendeel zelfs. Dus wat bedoel je?
Ja maar er is dan ook fors minder afgestoken dan normaal. Dus er is zeker wel een correlatiequote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:54 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt het ook andersom stellen. Er is dit jaar alsnog veel vuurwerk afgestoken maar fors minder gewonden. Het kan dus wel gewoon...
Oh ik ben niet voor een verbod hoor. Maar het viel me op hoe doorzichtig het is. Je wéét gewoon dat deze berichten later dit jaar weer omhoog gehaald worden door de voorstanders van een verbod.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en dan ? Auto's ook maar verbieden want minder fijnstof, minder schade. minder gewonden/doden ?
En waar gaan ze dan over zeuren ? Alcoholverbod ?
In het kader van de rubbertegelmaatschappij zijn er al voorstellen bepleit om alle auto's technisch te beperken tot 30 km/u binnen de bebouwde kom, wellicht zelfs dynamisch nog verder terug te schroeven in woonwijken naar 15 km/u gezien de ernst van de ongelukken met kwetsbare verkeersdeelnemers.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en dan ? Auto's ook maar verbieden want minder fijnstof, minder schade. minder gewonden/doden ?
En waar gaan ze dan over zeuren ? Alcoholverbod ?
Dit soort onzinquote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:18 schreef 4-elements het volgende:
Gelukkig was er hier nog heel wat vuurwerk te zien. Bleven ook aardig tijdje doorgaan, net als anders eigenlijk. Heel wat moois voorbij zien komen.![]()
Een jaarwisseling zonder vuurwerk is geen jaarwisseling.
Ah, kom je hier ook gezellig trollen?quote:Op zondag 3 januari 2021 11:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit soort onzin
Een jaarwisseling gaat gewoon door hoor. Ook zonder iets achterlijks als vuurwerk.
Helaas zal dat in tokkiewijken zoals waar bovenstaand persoon woont gewoon blijven.
Niks mis met siervuurwerk.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit soort onzin
Een jaarwisseling gaat gewoon door hoor. Ook zonder iets achterlijks als vuurwerk.
Helaas zal dat in tokkiewijken zoals waar bovenstaand persoon woont gewoon blijven.
Ik vind dat van jou eerder trollen dan andersom hoor.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:24 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ah, kom je hier ook gezellig trollen?![]()
Voor mij heeft vuurwerk iets feestelijks. Nee, ik steek tegenwoordig zelf niets meer af, maar kan er wel van genieten als anderen mooie zaken afsteken. Hoop dat mensen die vrijheid houden om dat te doen.
Wellicht moet je even leren lezen. Dat zegt die namelijk niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:47 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik ben een normaal mens en ik beleef absoluut geen plezier aan vuurwerk, integendeel zelfs. Dus wat bedoel je?
Sterke argumenten, zoals gewoonlijk...quote:Op zondag 3 januari 2021 11:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik vind dat van jou eerder trollen dan andersom hoor.
Dat gedoe dat vuurwerk per se nodig zou zijn en je anders geen plezier kan hebben....
Helemaal niet stil staan bij de slechte kanten of gewoon kijken naar andere leuke dingen die je kunt doen.
Gewoon kortzichtig.
Hoor wie het zegtquote:Op zondag 3 januari 2021 11:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Sterke argumenten, zoals gewoonlijk...![]()
Natuurlijk zitten er slechte kanten aan vuurwerk, maar ik weet dat veel mensen oprecht plezier hebben aan het afsteken van mooi siervuurwerk. Die knallen hoeven van mij niet per se. Maar ik word er een beetje moe van dat alles wat een beetje gevaarlijk is, verboden moet worden.
Ik ben opgegroeid in de vuurwerkhoofdstad van Nederland, dus ik zou het heel vreemd vinden om Oud & Nieuw te vieren zonder vuurwerk. Dan is het net een avond als alle anderen.
Ach jee, gevaarlijk ? milieu ? gezondheid ?quote:Op zondag 3 januari 2021 12:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoor wie het zegt
Ja, mensen kunnen overal en nergens plezier aan hebben. Dat zegt weinig.
Daarom blijft het nog wel een slecht iets? Gezondheid, de gevaren, het milieu en nu ook nog met Corona.
Dat is echt dat belachelijke opstandige gedoe wat in zo veel Nederlanders zit. Alsof alles afgepakt wordt.
Dat is echt gewoon onzin. Dat hoor je bij die rokers ook altijd en nu bij dit. Verder wordt er echt niets gedaan.
En het zijn 2 dingen die toch niets positiefs hebben (want nee ''het is leuk om naar te kijken'' is niet iets positiefs).
Vuurwerkhoofdstadtokkie hoofdstad dus. Geen idee welke stad dat is, maar weg blijven daar dus.
Vuurwerk maakt oud en nieuw niet. Ja, het maakt het slechter. Je kunt zo ontzettend veel leuks doen, idd elke avond. Daar heb je niet zoiets doms voor nodig wat even een seconde poef doet en klaar is.
Dus ik kan geen andere mening hebben? En waarom mag ik geen plezier beleven aan het kijken naar vuurwerk? Dat jij blijkbaar niet van vuurwerk houdt, is je goed recht. Maar gun anderen dat plezier dan in ieder geval wel.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoor wie het zegt
Daarom blijft het nog wel een slecht iets? Gezondheid, de gevaren, het milieu en nu ook nog met Corona.
Dat is echt dat belachelijke opstandige gedoe wat in zo veel Nederlanders zit. Alsof alles afgepakt wordt.
Dat is echt gewoon onzin. Dat hoor je bij die rokers ook altijd en nu bij dit. Verder wordt er echt niets gedaan.
En het zijn 2 dingen die toch niets positiefs hebben (want nee ''het is leuk om naar te kijken'' is niet iets positiefs).
Vuurwerkhoofdstadtokkie hoofdstad dus. Geen idee welke stad dat is, maar weg blijven daar dus.
Vuurwerk maakt oud en nieuw niet. Ja, het maakt het slechter. Je kunt zo ontzettend veel leuks doen, idd elke avond. Daar heb je niet zoiets doms voor nodig wat even een seconde poef doet en klaar is.
quote:Op zondag 3 januari 2021 12:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoor wie het zegt
Typisch geval van omdat ik het niet leuk vind mag jij het ook niet. Dat is pas kortzichtig. Laat die mensen lekker eens per jaar vuurwerk afsteken.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoor wie het zegt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |