abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197051911
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 11:14 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Duitsland kan het ook, die hebben zelfs 3x zoveel IC capaciteit per 'X' aantal inwoners.
Duitsland had dat al voor corona.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197052184
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 11:12 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Elkaar omhelzen kan het hele jaar. Vuurwerk afsteken is toch al beperkt tot die ene dag in het jaar.
En vind ik al sinds ik bier mocht drinken niet meer boeiend :)
pi_197052217
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 11:27 schreef vipergts het volgende:

[..]

Wij niet en die opleiding tot ic verpleegkundige duurt 18 maanden dus zelfs als we mensen hebben die de vooropleiding en werk ervaring hebben zouden die nu halverwege de opleiding zitten. Maar he blijf gerust kortzichtige ideeën roepen.
Hoezo denken in problemen? Nee ze moeten alles kunnen en ze moeten wel eerst hun scriptie halen en nog op wereldreis gaan. :')
pi_197052343
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 11:38 schreef CR7 het volgende:

[..]

Hoezo denken in problemen? Nee ze moeten alles kunnen en ze moeten wel eerst hun scriptie halen en nog op wereldreis gaan. :')
Nou misschien dat mensen best kwaad worden als hun familielid doodgaat omdat er een onopgeleid iemand aan het bed staat. Plus diegene moet in de gaten gehouden worden door iemand met een opleiding dus je wint er weinig mee.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197052414
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 11:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nou misschien dat mensen best kwaad worden als hun familielid doodgaat omdat er een onopgeleid iemand aan het bed staat. Plus diegene moet in de gaten gehouden worden door iemand met een opleiding dus je wint er weinig mee.
Je kan ook geholpen worden door niemand.
pi_197052527
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 11:25 schreef halfway het volgende:

[..]

Stel het begint in januari te vriezen, verzinnen ze dan een schaatsverbod?
Want met ijs hebben we opeens ook 1200 gewonden over 2 dagen.
:')
Verder belast qua zorg een gebroken pols of been meestal alleen 2 foto's en even op de gipskamer.
  dinsdag 29 december 2020 @ 11:54:36 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197052668
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 11:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Verder belast qua zorg een gebroken pols of been meestal alleen 2 foto's en even op de gipskamer.
En in een wak geschaatsten die bijna verdronken zijn en in coma worden binnengebracht?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_197052687
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 11:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

13000 "gewonden" binnen 14 dagen belast de zorg genoeg.
Van de gewonden belandde bijna een tiende (9 procent) in het ziekenhuis, vooral met botbreuken en hoofdletsel

https://www.ad.nl/economi(...)tisch-hoog~a38762ea/

WEL een vuurwerkverbod ( 1300 gewonden waarvan +/- 385 naar de SEH ) en geen schaatsverbod ( 13000 gewonden en 9% naar het ziekenhuis ) dat zou dan wel een beetje vreemd zijn he.

de meeste vuurwerk slachtoffers hebben brandwonden of moeten naar een speciaal oogziekenhuis dat belast de reguliere zorg dan ook amper.

[ Bericht 2% gewijzigd door Predator40 op 29-12-2020 12:01:12 ]
pi_197052805
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 11:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En in een wak geschaatsten die bijna verdronken zijn en in coma worden binnengebracht?
En hoeveel zijn dat er? 1 a 2 als er ijs ligt.

:D

Maar goed jullie je zin dan zal er wel een eeuwig schaatsverbod net zoals het vuurwerkverbod moeten komen als het echt zo gevaarlijk is. :D
pi_197052872
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 11:06 schreef miaeak het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het vooral om de spoed eisende hulp.
Ja, maar dan nog. Hoe groot is die belasting normaliter?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 29 december 2020 @ 12:27:24 #36
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197053504
Jawel, we houden ons er aan. Normaal steken we nagenoeg niets af, er is immers genoeg te doen naast vuurwerk afsteken. Maar dit jaar wordt het wat saaier rond de jaarwisseling. Om het niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, steek ik enkele F1 fonteintjes af.

Valt me op dat ook dit onderwerp ook weer met dezelfde denigrerende ondertoon wordt gesproken over de relatie tussen plezier beleven aan vuurwerk afsteken en zogenaamd lager opleidingniveau. Zelfs als er sprake is van enige correlatie, is dat niet relevant. Het was immers ook not-done om de implicatie te maken dat er mogelijk een verschil in opleidingniveau bestaat tussen een IC verpleegkundige en een zorgverlener in een verzorgingstehuis.

Ik ben trouwens wel benieuwd of Grapperhaus nog gaat beweren dat je voor vuurwerk met O&N de cel in gaat.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197054085
quote:

[..]

Duitsland kan het ook, die hebben zelfs 3x zoveel IC capaciteit per 'X' aantal inwoners.
Allemaal maar naar Duitsland, die hebben blijkbaar geen lockdown en alles kan daar, goed nieuws.
pi_197054192
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 10:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik ben zelf groot liefhebber maar dat verbod is wel terecht, en tevens hadden de vuurwerk winkels toch niks mogen verkopen.

de ziekenhuizen liggen vol en rond de 1200 gewonden per jaar kunnen ze er echt niet meer bijhebben.
Alleen gaat het verbod volgend jaar niet opgeheft worden. Eens weggegeven is nooit meer terug krijgen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197054204
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 10:51 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ze hebben bijna een jaar de tijd gehad om de IC-capaciteit op te schalen... Ik kan er geen medelijden mee hebben. In andere landen kunnen ze het ook.
Ah, jij je hebt je aangemeld voor de IC opleiding?
En omdat figuren als jou vuurwerk willen afsteken moet het zorgpersoneel maar overuren maken? Ik schat je in op het niveau uitkeringstrekker: ZUH PAKKEN ONZU BANEN AF.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197054347
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Alleen gaat het verbod volgend jaar niet opgeheft worden. Eens weggegeven is nooit meer terug krijgen.
volgend jaar hebben we gewoon weer vuurwerk, 100%
ik in ieder geval wel want dan zit ik in Suriname :D

maar idd steden kunnen het nog wel verbieden en een aantal doen het al, zoals Rotterdam, Soest
pi_197054376
quote:

[..]

Je weet waarom die IC capaciteit veel hoger is? Nee omdat je gewoon diaree uitpoept, wellicht dat je je gewoon eens inleest.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197054690
Ik heb geen vuurwerk dus ik kan niks afsteken
En ook al had ik vuurwerk dan waarschijnlijk nog niet, want ik vertrouw de buurt niet
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_197055922
Ik doe niet aan vuurwerk maar ik frees dat veel mensen er niet aan gaan houden.

Maar mensen wat zich er niet aan gaan houden gaan niet openlijk reageren op internet ze weten ook dat de politie meeleest, mag wel dom volk zijn wat zich er niet aan houd maar zo dom zijn ze ook weer niet.

Was je nu weer 12-16 geweest had je het waarschijnlijk ook wel gedaan ondanks verbod.
pi_197059722
Ik vind volwassenen en vuurwerk altijd zo treurig.
pi_197067754
Ik steek nooit vuurwerk af maar denk dat veel mensen het wel zullen doen. Ik vind het altijd leuk om naar vuurwerk te kijken om 12 uur 's nachts tijdens de jaarwisseling. Het mag niet maar toch hoop ik dat veel mensen vuurwerk gaan afsteken.
pi_197068144
Doe eigenlijk zelden nog wat aan vuurwerk, meestal een paar cobra's gewoon om een harde knal te horen en dan snel weer naar binnen. Heb dit keer wel een paar shells dus dat is wel leuk. Maar ik laat het eigenlijk altijd anderen afsteken :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 15:47 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik vind volwassenen en vuurwerk altijd zo treurig.
Waarom? Normaal waar ik oud en nieuw meestal vier in de straat zit altijd een groepje die hebben een hele bestelbus vol met professioneel vuurwerk. Echt met drie man moeten zie die dozen de straat op tillen. Prachtig, ben blij dat ze het doen. Als ze hadden gevraagd om een paar tientjes had ik het ze gegeven.
Facts don't care about your feelings
pi_197079437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 13:52 schreef mrevil1337 het volgende:

Maar mensen wat zich er niet aan gaan houden gaan niet openlijk reageren op internet ze weten ook dat de politie meeleest, mag wel dom volk zijn wat zich er niet aan houd maar zo dom zijn ze ook weer niet.

Was je nu weer 12-16 geweest had je het waarschijnlijk ook wel gedaan ondanks verbod.
Ik neem toch aan dat ze niet de moeite gaan nemen om achter de ware identiteit van een random Fok!ker te komen :')
  woensdag 30 december 2020 @ 00:28:55 #48
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197079468
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 13:52 schreef mrevil1337 het volgende:

Ik denk dat de politie wel wat anders te doen heeft dan internetforums afstruinen op mensen die misschien met oud en nieuw een strijkertje gaan afsteken.

Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197081552
ik heb ik steek nooit vuurwerk af en dit jaar dus ook niet aangevinkt.
Blijkt dat de meeste fokkers dat ook hebben aangevinkt.
ik voel me helemaal thuis op fok met soortgenoten met gemeenschappelijke interesses ^O^
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_197081698
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 10:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik ben zelf groot liefhebber maar dat verbod is wel terecht, en tevens hadden de vuurwerk winkels toch niks mogen verkopen.

de ziekenhuizen liggen vol en rond de 1200 gewonden per jaar kunnen ze er echt niet meer bijhebben.
Hoeveel vuurwerkslachtoffers liggen er op de IC?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')