abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197174027
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en dan ? Auto's ook maar verbieden want minder fijnstof, minder schade. minder gewonden/doden ?
En waar gaan ze dan over zeuren ? Alcoholverbod ?
Oh ik ben niet voor een verbod hoor. Maar het viel me op hoe doorzichtig het is. Je wéét gewoon dat deze berichten later dit jaar weer omhoog gehaald worden door de voorstanders van een verbod.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:32:19 #188
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197174062
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en dan ? Auto's ook maar verbieden want minder fijnstof, minder schade. minder gewonden/doden ?
En waar gaan ze dan over zeuren ? Alcoholverbod ?
In het kader van de rubbertegelmaatschappij zijn er al voorstellen bepleit om alle auto's technisch te beperken tot 30 km/u binnen de bebouwde kom, wellicht zelfs dynamisch nog verder terug te schroeven in woonwijken naar 15 km/u gezien de ernst van de ongelukken met kwetsbare verkeersdeelnemers.

Alle risico's moeten worden uitgebannen, tenminste zo komt het argument op mij over. Iedere keer wordt een argument gemaakt waarbij de wens van de bepleiter wordt uitgedrukt in de aantal-doden-per-jaar currency, om vervolgens te eindigen met elke dode is er één te veel, wie het niet eens is, is feitelijk een moordenaar.
Dit werkt zo met autorijden, houtkachels, roken, alcolhol, energieverbruik, vuurwerk en mogelijk nog veel meer onderwerpen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197185985
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:18 schreef 4-elements het volgende:
Gelukkig was er hier nog heel wat vuurwerk te zien. Bleven ook aardig tijdje doorgaan, net als anders eigenlijk. Heel wat moois voorbij zien komen. *O*

Een jaarwisseling zonder vuurwerk is geen jaarwisseling. :{w
Dit soort onzin :')

Een jaarwisseling gaat gewoon door hoor. Ook zonder iets achterlijks als vuurwerk.
Helaas zal dat in tokkiewijken zoals waar bovenstaand persoon woont gewoon blijven.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:24:24 #190
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197186144
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Een jaarwisseling gaat gewoon door hoor. Ook zonder iets achterlijks als vuurwerk.
Helaas zal dat in tokkiewijken zoals waar bovenstaand persoon woont gewoon blijven.
Ah, kom je hier ook gezellig trollen? :')

Voor mij heeft vuurwerk iets feestelijks. Nee, ik steek tegenwoordig zelf niets meer af, maar kan er wel van genieten als anderen mooie zaken afsteken. Hoop dat mensen die vrijheid houden om dat te doen. ^O^
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197186237
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Niks mis met siervuurwerk.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_197186353
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:24 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ah, kom je hier ook gezellig trollen? :')

Voor mij heeft vuurwerk iets feestelijks. Nee, ik steek tegenwoordig zelf niets meer af, maar kan er wel van genieten als anderen mooie zaken afsteken. Hoop dat mensen die vrijheid houden om dat te doen. ^O^
Ik vind dat van jou eerder trollen dan andersom hoor.

Dat gedoe dat vuurwerk per se nodig zou zijn en je anders geen plezier kan hebben....
Helemaal niet stil staan bij de slechte kanten of gewoon kijken naar andere leuke dingen die je kunt doen.
Gewoon kortzichtig.
pi_197186553
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:47 schreef Lurf het volgende:

[..]

Ik ben een normaal mens en ik beleef absoluut geen plezier aan vuurwerk, integendeel zelfs. Dus wat bedoel je?
Wellicht moet je even leren lezen. Dat zegt die namelijk niet.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:58:34 #194
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197186682
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik vind dat van jou eerder trollen dan andersom hoor.

Dat gedoe dat vuurwerk per se nodig zou zijn en je anders geen plezier kan hebben....
Helemaal niet stil staan bij de slechte kanten of gewoon kijken naar andere leuke dingen die je kunt doen.
Gewoon kortzichtig.
Sterke argumenten, zoals gewoonlijk... :')

Natuurlijk zitten er slechte kanten aan vuurwerk, maar ik weet dat veel mensen oprecht plezier hebben aan het afsteken van mooi siervuurwerk. Die knallen hoeven van mij niet per se. Maar ik word er een beetje moe van dat alles wat een beetje gevaarlijk is, verboden moet worden.

Ik ben opgegroeid in de vuurwerkhoofdstad van Nederland, dus ik zou het heel vreemd vinden om Oud & Nieuw te vieren zonder vuurwerk. Dan is het net een avond als alle anderen.
Murray Walker
pi_197186879
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:58 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Sterke argumenten, zoals gewoonlijk... :')

Natuurlijk zitten er slechte kanten aan vuurwerk, maar ik weet dat veel mensen oprecht plezier hebben aan het afsteken van mooi siervuurwerk. Die knallen hoeven van mij niet per se. Maar ik word er een beetje moe van dat alles wat een beetje gevaarlijk is, verboden moet worden.

Ik ben opgegroeid in de vuurwerkhoofdstad van Nederland, dus ik zou het heel vreemd vinden om Oud & Nieuw te vieren zonder vuurwerk. Dan is het net een avond als alle anderen.
Hoor wie het zegt :')

Ja, mensen kunnen overal en nergens plezier aan hebben. Dat zegt weinig.
Daarom blijft het nog wel een slecht iets? Gezondheid, de gevaren, het milieu en nu ook nog met Corona.

Dat is echt dat belachelijke opstandige gedoe wat in zo veel Nederlanders zit. Alsof alles afgepakt wordt.
Dat is echt gewoon onzin. Dat hoor je bij die rokers ook altijd en nu bij dit. Verder wordt er echt niets gedaan.
En het zijn 2 dingen die toch niets positiefs hebben (want nee ''het is leuk om naar te kijken'' is niet iets positiefs).

Vuurwerkhoofdstad :') tokkie hoofdstad dus. Geen idee welke stad dat is, maar weg blijven daar dus.
Vuurwerk maakt oud en nieuw niet. Ja, het maakt het slechter. Je kunt zo ontzettend veel leuks doen, idd elke avond. Daar heb je niet zoiets doms voor nodig wat even een seconde poef doet en klaar is.
pi_197186971
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Daarom blijft het nog wel een slecht iets? Gezondheid, de gevaren, het milieu en nu ook nog met Corona.

Dat is echt dat belachelijke opstandige gedoe wat in zo veel Nederlanders zit. Alsof alles afgepakt wordt.
Dat is echt gewoon onzin. Dat hoor je bij die rokers ook altijd en nu bij dit. Verder wordt er echt niets gedaan.
En het zijn 2 dingen die toch niets positiefs hebben (want nee ''het is leuk om naar te kijken'' is niet iets positiefs).

Vuurwerkhoofdstad :') tokkie hoofdstad dus. Geen idee welke stad dat is, maar weg blijven daar dus.
Vuurwerk maakt oud en nieuw niet. Ja, het maakt het slechter. Je kunt zo ontzettend veel leuks doen, idd elke avond. Daar heb je niet zoiets doms voor nodig wat even een seconde poef doet en klaar is.
Ach jee, gevaarlijk ? milieu ? gezondheid ?

Blijf dan heel je leven binnen. Straks weer in je auto ?

En ja mensen hebben er wel plezier aan, anders doen ze het niet he.
  zondag 3 januari 2021 @ 12:18:37 #197
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197186972
quote:

[..]

Dus ik kan geen andere mening hebben? En waarom mag ik geen plezier beleven aan het kijken naar vuurwerk? Dat jij blijkbaar niet van vuurwerk houdt, is je goed recht. Maar gun anderen dat plezier dan in ieder geval wel.

En voor de rest ga ik mij niet verlagen in persoonlijke aanvallen. :{w
Murray Walker
  zondag 3 januari 2021 @ 13:34:32 #198
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_197188097
quote:

[..]

:')
pi_197188305
quote:

[..]

Typisch geval van omdat ik het niet leuk vind mag jij het ook niet. Dat is pas kortzichtig. Laat die mensen lekker eens per jaar vuurwerk afsteken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')