SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ze moeten wel binnen hun regio blijven, dacht ik. Dus een paar dagen iets meer bewegingsruimte, niet volledig los.quote:Op maandag 28 december 2020 21:03 schreef capricia het volgende: Italië gaat het nu wel stukken beter. Inclusief avondklok. En je mag je dorp/provincie niet verlaten. Toen zakte de cijfers wel. Dus geven ze de mensen nu 3 dagen lockdown vrij. Waarna de lockdown gewoon weer verder gaat.
Wat is dit voor logica?
Ja denk ik ook. Ben eerlijk gezegd niet goed op de hoogte van de maatregelen en versoepelingen daarquote:Op maandag 28 december 2020 21:05 schreef capricia het volgende: [..] Ja. Zoiets zal het zijn. Maar dan kun je toch ook iets versoepelen in zijn algemeen. Denk ik dan.
Je kunt zelfs gewoon je dossier laten vernietigen als je dat zou willen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. Alleen mensen die jij toestemming hebt gegeven kunnen erbij. Door je in te schrijven bij de huisarts geef je die toestemming, net als de apotheek die daarbij hoort voor een set gegevens. De HAP (bijvoorbeeld) moet ook toestemming hebben bij je gegevens te kunnen.
Die toestemming geldt alleen voor wie je op dat moment zorg aanbiedt of voor de mensen die je expliciet toestemmijg hebt gegeven. Dat is ook direct het bezwaar van huisartsen over die koppeling, blijkbaar wil het RIVM meer gegevens dan zij zich comfortabel voelen om te delen zonder hun beroepsgeheim te schenden.
Simpel gezegd, zij zijn alleen gegevensverwerkers, jij (als zorgvrager) bent de eigenaar van de gegevens die over jou gaan.
Klopt.quote:Op maandag 28 december 2020 21:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze moeten wel binnen hun regio blijven, dacht ik. Dus een paar dagen iets meer bewegingsruimte, niet volledig los.
Er komt een potentieel explosieve avond/nacht aan. Een nacht waarin men vreest dat met vuur, bommen en geweld mensen uiting gaan geven aan hun ongenoegen. Ziekenhuizen zijn meer dan vol. Dat voor deze nacht gekeken wordt naar extreme maatregelen om het enigszins onder controle te houden, is van een geheel andere orde dan incidentele plofkraken proberen te voorkomen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:05 schreef Janneke141 het volgende: [..] Goed, ik maak een denkfout. Maar waarom zit die denkfout er dan niet als je pleit voor een avondklok in oudjaarsnacht?
Zeker op oudjaarsnacht?quote:Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er komt een potentieel explosieve avond/nacht aan. Een nacht waarin men vreest dat met vuur, bommen en geweld mensen uiting gaan geven aan hun ongenoegen. Ziekenhuizen zijn meer dan vol. Dat voor deze nacht gekeken wordt naar extreme maatregelen om het enigszins onder controle te houden, is van een geheel andere orde dan incidentele plofkraken proberen te voorkomen.
Maar zou het zich dan niet gewoon verplaatsen naar 1 of 2 januari? Zijn nu al zat plekken die elke avond erg onrustig zijn, zoals Urk (en Veen)quote:Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er komt een potentieel explosieve avond/nacht aan. Een nacht waarin men vreest dat met vuur, bommen en geweld mensen uiting gaan geven aan hun ongenoegen. Ziekenhuizen zijn meer dan vol. Dat voor deze nacht gekeken wordt naar extreme maatregelen om het enigszins onder controle te houden, is van een geheel andere orde dan incidentele plofkraken proberen te voorkomen.
In Veen is al weer onrustig las ik op AD.quote:Op maandag 28 december 2020 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar zou het zich dan niet gewoon verplaatsen naar 1 of 2 januari? Zijn nu al zat plekken die elke avond erg onrustig zijn, zoals Urk (en Veen)
Toch hoop ik dat het mee gaat vallen mensen (jongeren zijn tenslotte net mensen) zijn ook wel doordrongen van de ernst in de ziekenhuizen?quote:Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan nog kunnen we steggelen over de proportionaliteit van de maatregel, maar wanneer je ontkent dat een avondklok überhaupt geen effect heeft zal die altijd disproportioneel zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht deels. Toch lijkt het me dat die nacht de grootste risico’s heeft. Juist omdat de jeugd het zo zwaar heeft, niks mag en dan ook nog geen vuurwerk. Grote kans dat dat fout gaat, er zijn ook nog eens veel mensen die daar alle begrip voor hebben en ze steunen, helaas.quote:Op maandag 28 december 2020 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar zou het zich dan niet gewoon verplaatsen naar 1 of 2 januari? Zijn nu al zat plekken die elke avond erg onrustig zijn, zoals Urk (en Veen)
Ach, alsof jongeren alles doen. Heel Nederland, jong en oud, gaat met oud en nieuw elkaar bezoeken en niet aan de regels houden.quote:Op maandag 28 december 2020 21:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch hoop ik dat het mee gaat vallen mensen (jongeren zijn tenslotte net mensen) zijn ook wel doordrongen van de ernst in de ziekenhuizen?
Absoluut, maar bedoel meer in haar verhaal als het gaat om de rellen. En vooral de druk die dat met zich mee brengt in ziekenhuizen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach, alsof jongeren alles doen. Heel Nederland, jong en oud, gaat met oud en nieuw elkaar bezoeken en niet aan de regels houden.
Dat is de lockdown ja. Alleen in je dorp.quote:Op maandag 28 december 2020 21:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze moeten wel binnen hun regio blijven, dacht ik. Dus een paar dagen iets meer bewegingsruimte, niet volledig los.
Buiten de gemeente, maar binnen de regioquote:Op maandag 28 december 2020 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is de lockdown ja.
Maar deze drie dagen mogen ze weer reizen.
[ twitter ]
Waarna het dus weer dicht gaat.
Ik ben er ook bang voor ja. Ik hoor hier in de buurt al weken iedere avond vuurwerk, kan me niet voorstellen dat het 31-12 minder zal zijn inderdaad. Ben bang dat maanden aan frustratie eruit gaat komen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht deels. Toch lijkt het me dat die nacht de grootste risico’s heeft. Juist omdat de jeugd het zo zwaar heeft, niks mag en dan ook nog geen vuurwerk. Grote kans dat dat fout gaat, er zijn ook nog eens veel mensen die daar alle begrip voor hebben en ze steunen, helaas.
Als het kennelijk wel goed werkt, dan is het dus een van de optionele mogelijkheden hier ook.quote:Op maandag 28 december 2020 21:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Klopt.
Interne grenssluitingen zijn extreem effectief gebleken. Ook in Spanje werkt het goed.
In Nederland is dat ondenkbaar want dat is niet 'des Nederlands'. Wij trekken liever de stekker eruit bij ouderen dan onze verwaarloosbare 'vrijheden' op te geven.
quote:Op maandag 28 december 2020 21:24 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Gommersgod zegt dat wij een GROOT PROBLEEM hebben
@:kingroland @:caland @:lenny_leonard
Ik begrijp echt 100% dat ze ook vakantie verdienen, maar in het hoogtepunt van een piek zeg je toch: Goh, laten we het over een paar weekjes doen? Tenminste, dat zou zo’n beetje iedere werkgever doenquote:"We bellen iedere dag rond en er wordt met man en macht gewerkt om te kijken waar we mensen vrij kunnen maken. Maar deze weken hebben ook nog eens meer mensen vakantie."
Het laatste middel is om die verloven in te trekken. "Maar dat wil je niet, omdat we de mensen ook de komende tijd nog nodig hebben
Haha ze hebben nu maar 68 IC bedden open?quote:Op maandag 28 december 2020 21:24 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Ik hoor wel echt vele malen minder vuurwerk dan de jaren hiervoor. Helemaal uitbannen doe je het toch niet.quote:Op maandag 28 december 2020 21:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor ja. Ik hoor hier in de buurt al weken iedere avond vuurwerk, kan me niet voorstellen dat het 31-12 minder zal zijn inderdaad. Ben bang dat maanden aan frustratie eruit gaat komen.
Blijkbaar willen het personeel daar liever met vakantie.quote:Op maandag 28 december 2020 21:24 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Valt hier in regio Den Haag enorm op ook. Nauwelijks wat te horen nog deze dagen. In vorige jaren was het al dagen lang knallen en knetteren.quote:Op maandag 28 december 2020 21:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik hoor wel echt vele malen minder vuurwerk dan de jaren hiervoor. Helemaal uitbannen doe je het toch niet.
Maar we zullen de schade op kunnen maken de komende weken. Letterlijk en figuurlijk. Ben benieuwd hoe het zich verhoudt tot voorgaande jaren qua schade en slachtoffers.
Tijd voor een applausquote:Op maandag 28 december 2020 21:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Blijkbaar willen het personeel daar liever met vakantie.
Klap in het gezicht van de coronapatienten.
Geen personeel te vindenquote:Op maandag 28 december 2020 21:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bij de opschaling naar 1350 IC bedden zouden er 187 in het Erasmus moeten zijn. Hoezo hebben ze moeite met opschaling van 68 naar 72?
Om het even in jouw straatje te houden, omdat Kuipers daar de baas is?quote:Op maandag 28 december 2020 21:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bij de opschaling naar 1350 IC bedden zouden er 187 in het Erasmus moeten zijn. Hoezo hebben ze moeite met opschaling van 68 naar 72?
Die 1.000 euro terug.quote:
9 maanden de tijd gehad om te kunnen voorbereidenquote:Op maandag 28 december 2020 21:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haha ze hebben nu maar 68 IC bedden open?
Wij nemen het Erasmus NIET meer serieus.
Was net te laat met mijn post verwijderen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Om het even in jouw straatje te houden, omdat Kuipers daar de baas is?
best veel verplegend personeel heeft ook al geen vakantie gehad in de lente/zomer/herfst hequote:Op maandag 28 december 2020 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp echt 100% dat ze ook vakantie verdienen, maar in het hoogtepunt van een piek zeg je toch: Goh, laten we het over een paar weekjes doen? Tenminste, dat zou zo’n beetje iedere werkgever doen
Daar zou ik bij de GGD niet zo zeker van zijn, volgens mij werken ze daar ook nog met kaartenbakken en ponskaarten.quote:Op maandag 28 december 2020 18:55 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat gaat tegenwoordig toch meestal via API's ipv bestanden uitwisselen.
Neemt niet weg dat het bijzonder is dat hun personele planning blijkbaar niet op orde is. Heb je 1 verpleegkundige per IC-bed nodig of zijn dat er meer?quote:Op maandag 28 december 2020 21:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Was net te laat met mijn post verwijderen.
187 is voor heel hun regio. LCPS heeft het voor elk ziekenhuis bepaalt. Behalve in hun eigen regio. Daar hebben ze Erasmus op 187 gezet.
Bijzonder wel.
Niet om paniek te zaaien, maar de kliniekbezetting (dus zonder ic) is bijna even hoog als tijdens de eerste golf.quote:Op maandag 28 december 2020 21:24 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Normaal 1 op 1. Nu werken de meeste ziekenhuizen 1 op 2 bedden.quote:Op maandag 28 december 2020 21:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het bijzonder is dat hun personele planning blijkbaar niet op orde is. Heb je 1 verpleegkundige per IC-bed nodig of zijn dat er meer?
Denk je dat? Ik denk dat het ontzettend meevalt. Ik kan me niet echt voorstellen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:22 schreef Elan het volgende:
En vooral de druk die dat met zich mee brengt in ziekenhuizen.
In september gaf Gommers ook aan dat er problemen waren omdat er teveel mensen op vakantie waren. Daarnaast, iedere epidemioloog had al voorspeld dat november t/m februari erg druk gingen worden. Vakantiedagen niet mee mogen nemen is oplosbaar, desnoods geef je ze volgend jaar dubbel betaald verlof.quote:Op maandag 28 december 2020 21:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
best veel verplegend personeel heeft ook al geen vakantie gehad in de lente/zomer/herfst he
en vakantiedagen zomaar meenemen mag niet meer.
Ah oke, thanks. Dan zijn er totaal zo’n 700 of 800 IC verpleegkundigen in NL oid?quote:Op maandag 28 december 2020 21:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Normaal 1 op 1. Nu werken de meeste ziekenhuizen 1 op 2 bedden.
Weet niet wat ze in het Erasmus doen.
Wat ik via het nieuws begrijp is dat het 1 op 2 tot 1 op 3 is afhankelijk van hoe ervaren de IC verpleegkundigen zijn en hoeveel en de kwalificaties van het ondersteunend personeel dat beschikbaar is.quote:Op maandag 28 december 2020 21:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Normaal 1 op 1. Nu werken de meeste ziekenhuizen 1 op 2 bedden.
Weet niet wat ze in het Erasmus doen.
Blijkbaar zijn er veel verpleegkundigen die op het randje zitten van wat ze nog aan kunnen. Als de keuze is nu dwingen door te gaan en een groot risico op langdurige uitval of nu 1-2 weken verlof geven dan begrijp ik dat het laatste de betere oplossing kan zijn als je weet dat dit nog maanden gaat duren.quote:Op maandag 28 december 2020 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
In september gaf Gommers ook aan dat er problemen waren omdat er teveel mensen op vakantie waren. Daarnaast, iedere epidemioloog had al voorspeld dat november t/m februari erg druk gingen worden. Vakantiedagen niet mee mogen nemen is oplosbaar, desnoods geef je ze volgend jaar dubbel betaald verlof.
Ik snap echt dat ze verlof verdienen, maar is dit het moment?
Er is ook veel ziekteverzuim. Veel mensen die op een testuitslag moeten wachten. En er zullen ook best mensen zijn die, in eerste instantie sowieso, zullen zeggen dat ze nu echt even aan rust en t8jd met hun gezin toe zijn. Het zal een enorme wissel hebben getrokken op hun fysieke en emotionele gesteldheid en daarvan recupereren is ook heel belangrijk.quote:Op maandag 28 december 2020 21:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het bijzonder is dat hun personele planning blijkbaar niet op orde is. Heb je 1 verpleegkundige per IC-bed nodig of zijn dat er meer?
Wel veel meer. Je hebt 21 diensten per week. En je draait zo'n 4 diensten per fte per week.quote:Op maandag 28 december 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oke, thanks. Dan zijn er totaal zo’n 700 of 800 IC verpleegkundigen in NL oid?
Ik ben boekhouder maar zelfs mij duizelen al die 0000. Het is echt niet normaal hoe dat geld uit de hoge hoed wordt getoverd als je het mij vraagt ..quote:Op maandag 28 december 2020 21:34 schreef Faraday01 het volgende:
Heel iets anders: Volgens een bericht van het CBS van een paar dagen geleden was het overheidstekort in 2020 tot en met het derde kwartaal 27 miljard, mede dankzij een overschot in de eerste maanden van 9 miljard. Dat valt me eerlijk gezegd nog best mee met alle steunmaatregelen die genomen zijn.
Dat wachten op testuitslag vind ik gelul. Als het een IC verpleegkundige is, dan doe je toch een sneltest.quote:Op maandag 28 december 2020 21:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is ook veel ziekteverzuim. Veel mensen die op een testuitslag moeten wachten. En er zullen ook best mensen zijn die, in eerste instantie sowieso, zullen zeggen dat ze nu echt even aan rust en t8jd met hun gezin toe zijn. Het zal een enorme wissel hebben getrokken op hun fysieke en emotionele gesteldheid en daarvan recupereren is ook heel belangrijk.
dan moet de wet aangepast worden.....quote:Op maandag 28 december 2020 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
In september gaf Gommers ook aan dat er problemen waren omdat er teveel mensen op vakantie waren. Daarnaast, iedere epidemioloog had al voorspeld dat november t/m februari erg druk gingen worden. Vakantiedagen niet mee mogen nemen is oplosbaar, desnoods geef je ze volgend jaar dubbel betaald verlof.
Ik snap echt dat ze verlof verdienen, maar is dit het moment?
Maal 4 diensten. Denk ik. (24 uur bezetting nodig)quote:Op maandag 28 december 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oke, thanks. Dan zijn er totaal zo’n 700 of 800 IC verpleegkundigen in NL oid?
Maar dan doe je er 1 per week en dan een week?quote:Op maandag 28 december 2020 21:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er veel verpleegkundigen die op het randje zitten van wat ze nog aan kunnen. Als de keuze is nu dwingen door te gaan en een groot risico op langdurige uitval of nu 1-2 weken verlof geven dan begrijp ik dat het laatste de betere oplossing kan zijn als je weet dat dit nog maanden gaat duren.
Ik woon in een durp waar nooit wat gebeurt, en hier knettert het ziwel overdag als 's avonds. Mijn inziens onschuldig en gebruikelijk als in andere jaren, als je de corona regels even buiten beschouwing zou houden.quote:Op maandag 28 december 2020 21:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik hoor wel echt vele malen minder vuurwerk dan de jaren hiervoor. Helemaal uitbannen doe je het toch niet.
Maar we zullen de schade op kunnen maken de komende weken. Letterlijk en figuurlijk. Ben benieuwd hoe het zich verhoudt tot voorgaande jaren qua schade en slachtoffers.
Geen idee, het is één van de argumenten die Gommers noemt inzake moeite met rondkrijgen van de diensten.quote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat wachten op testuitslag vind ik gelul. Als het een IC verpleegkundige is, dan doe je toch een sneltest.
Kwestie van nullen bijschrijven die elders - later - dan besteedbaar verdwijnen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben boekhouder maar zelfs mij duizelen al die 0000. Het is echt niet normaal hoe dat geld uit de hoge hoed wordt getoverd als je het mij vraagt ..
Want?quote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef DonDruiper het volgende:
Oud directeur van het RIVM fileert het kabinet even.
Held.
Wie?quote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef DonDruiper het volgende:
Held.
Het heeft werkelijk iets satanistisch. Even 3 dagen vrijheid en daarna weer de mensen ophokken.quote:Op maandag 28 december 2020 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is de lockdown ja. Alleen in je dorp.
Maar deze drie dagen mogen ze weer reizen. Binnen hun regio, idd.
[ twitter ]
Waarna het dus weer dicht gaat.
Ah duidelijk, ik was 24/7 even vergeten zoals @capricia ook zei. Hoeveel mensen zouden er dan met verlof zijn als ze 4 extra bedden niet kunnen bemannen. 8? 12?quote:Op maandag 28 december 2020 21:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel veel meer. Je hebt 21 diensten per week. En je draait zo'n 4 diensten per fte per week.
Ik ken twee mensen die in Zwitserland wonen. Bij de ene was het zo druk dat men overwoog pistes te sluiten. Die woont niet in een echt toerisme oord, en de skiers zijn vooral zwitsers (Davos).quote:Op maandag 28 december 2020 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik ken niemand die ooit is gaan skiën in Oekraïne.
Echt niemand.
Dit item ging over de Alpen.. waar de media je graag wil laten geloven dat het er heel druk is, maar daar geen enkel bewijs van laat zien.
En dan kom jij melden dat het er weer lekker druk is.
Dan ben je gewoon fake news aan het verspreiden.
Zou hem geen held noemen, maar hij had zeker goede punten.quote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef DonDruiper het volgende:
Held.
Heb jij enig idee waar dat door komt? De getallen zijn toch een stuk lager dan die voorspellingen van LCPS?quote:Op maandag 28 december 2020 21:59 schreef Qarrad het volgende:
Hier in de regio draait het ziekenhuis in Meppel deze week voor het laatst een restant reguliere zorg en gaan de verpleegkundigen weer allemaal naar Zwolle naar de IC zoals ik het begrijp. Dit trekt een enorm zware wissel op deze mensen, vooral omdat eerder is toegezegd dat het niet weer zo aangepakt zou worden. Deze golf is dus echt ernstiger en sneller uit de klauwen aan het lopen dan verwacht.
Niet om paniek te zaaien, maar om aan te geven wat eens wissel dit trekt op deze beroepsgroep.
Tjah, het randje? Het zijn 36 urige werkweken. We moeten ook niet overdrijven.quote:Op maandag 28 december 2020 21:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er veel verpleegkundigen die op het randje zitten van wat ze nog aan kunnen. Als de keuze is nu dwingen door te gaan en een groot risico op langdurige uitval of nu 1-2 weken verlof geven dan begrijp ik dat het laatste de betere oplossing kan zijn als je weet dat dit nog maanden gaat duren.
Nee, ik heb geen idee. Familie van me werkt bij de Isala op verschillende locaties als verpleegkundigen en laboratoriummedewerker. Ik hoor dus wel veel maar niet genoeg om te duiden waarom dingen zo lopen als ze doen.quote:Op maandag 28 december 2020 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waar dat door komt? De getallen zijn toch een stuk lager dan die voorspellingen van LCPS?
Kuipers zei vanmiddag dat ze nu, een paar dagen eerder dan voorspeld, al boven de 2.500 bezette ic en verpleegbedden zitten.quote:Op maandag 28 december 2020 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waar dat door komt? De getallen zijn toch een stuk lager dan die voorspellingen van LCPS?
Denk dat je de reële en financiële economie los van elkaar moet zien.quote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben boekhouder maar zelfs mij duizelen al die 0000. Het is echt niet normaal hoe dat geld uit de hoge hoed wordt getoverd als je het mij vraagt ..
Yep, dat hadden we hier ook eerder gedaan dat de smoes van logistiek moeilijk uitvoerbaar, klinklare onzin is.quote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef DonDruiper het volgende:
Held.
Ah ok. Maar er waren toch eerder ook voorspellingen dat we december al boven de 3500 zouden zitten? Die 2500 is toch het middel-ongunstig (of hoe je het ook wil noemen) scenario?quote:Op maandag 28 december 2020 22:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kuipers zei vanmiddag dat ze nu, een paar dagen eerder dan voorspeld, al boven de 2.500 bezette ic en verpleegbedden zitten.
quote:Op maandag 28 december 2020 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah ok. Maar er waren toch eerder ook voorspellingen dat we december al boven de 3500 zouden zitten? Die 2500 is toch het middel-ongunstig (of hoe je het ook wil noemen) scenario?
Lenen is zo goedkoop dat Nederland zelfs rente betaald krijgt op de kapitaalmarkt. Aangezien alle landen in hetzelfde schuitje zitten en gigantische schulden maken, zal de rente tot aan het einde der tijden laag gehouden worden. Dan maken al die enorme staatsschulden geen drol meer uit. Alleen de arme landjes op deze aardkloot hebben een probleem, maar dat hadden ze voor corona ook al.quote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
De 30ste heeft ie gezegd. Dan weten we meer.quote:Op maandag 28 december 2020 22:25 schreef Sfancta het volgende:
Lekker aansukkelen tot 19 januari, en dan te horen krijgen dat alles verlengd wordt met nog hardere maatregelen? Vind het erg raar in de tussentijd niks gehoord te hebben van Rutte. Verwacht hij ook dat oud op nieuw goed en rustig verloopt dan?
Oke sorry, was ik niet van opd e hoogte.quote:Op maandag 28 december 2020 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
De 30ste heeft ie gezegd. Dan weten we meer.
Die ja, dank je. We zitten dus op het meest gunstige scenario volgens LCPS zoals ingeschat in oktober, maar toch piept en kraakt alles?quote:
Het is ook vooral veel langer en dit kon iedereen zien aankomen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:59 schreef Qarrad het volgende:
Hier in de regio draait het ziekenhuis in Meppel deze week voor het laatst een restant reguliere zorg en gaan de verpleegkundigen weer allemaal naar Zwolle naar de IC zoals ik het begrijp. Dit trekt een enorm zware wissel op deze mensen, vooral omdat eerder is toegezegd dat het niet weer zo aangepakt zou worden. Deze golf is dus echt ernstiger en sneller uit de klauwen aan het lopen dan verwacht.
Niet om paniek te zaaien, maar om aan te geven wat eens wissel dit trekt op deze beroepsgroep.
Mja, dan is dus ook de meest gunstige scenario te hoog ingeschat, toch?quote:Op maandag 28 december 2020 22:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die ja, dank je. We zitten dus op het meest gunstige scenario volgens LCPS zoals ingeschat in oktober, maar toch piept en kraakt alles?
Waarom zou dat niet relatief rustig verlopen? Wat weer een paniekzaaierijquote:Op maandag 28 december 2020 22:25 schreef Sfancta het volgende:
Lekker aansukkelen tot 19 januari, en dan te horen krijgen dat alles verlengd wordt met nog hardere maatregelen? Vind het erg raar in de tussentijd niks gehoord te hebben van Rutte. Verwacht hij ook dat oud op nieuw goed en rustig verloopt dan?
Dat snap ik ook niet zo. Sommige users doen net alsof de pleuris gaat uitbreken donderdag.quote:Op maandag 28 december 2020 22:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet relatief rustig verlopen? Wat weer een paniekzaaierij
Nou... dat weet ik zo net nog niet.quote:Op maandag 28 december 2020 22:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet zo. Sommige users doen net alsof de pleuris gaat uitbreken donderdag.
Zal vast wel een relletje zijn hier of daar, maar die heb je ieder jaar, misschien dat het dit jaar iets erger is, maar er komen echt geen massa rellen ofzo. Nergens op gebaseerd.
Bron: De Standaard.quote:Het aantal coronadoden in Rusland zou veel hoger zijn dan oorspronkelijk gezegd. Uit nieuwe gegevens blijkt dat er sinds de start van de pandemie al 186.000 mensen stierven aan het virus. In november waren er 26.000 COVID-overlijdens.
Uit de officiële gegevens blijkt dat er in Rusland ongeveer 54.000 mensen gestorven zijn aan corona. Maar volgens recente gegevens van statistiekbureau Rosstat is de tol veel zwaarder.
Tussen januari en november zou er een oversterfte geweest zijn van 229.700 mensen in vergelijking met 2019, aldus het statistiekbureau. Volgens vicepremier Tatiana Golikova is zo'n 81 procent daarvan toe te schrijven aan COVID-19, wat overeenkomt met 186.000 sterfgevallen.
Dat zijn toch gewoon relatief kleine groepen?quote:Op maandag 28 december 2020 22:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou... dat weet ik zo net nog niet.
Je hebt wel van die aso’s die massaal kerstbomen in de hens gaan steken en toch vuurwerk gaan afsteken en de boel provoceren.
Vooral in de grote steden.
Natuurlijk mag je je dagen wel meenemenquote:Op maandag 28 december 2020 21:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
best veel verplegend personeel heeft ook al geen vakantie gehad in de lente/zomer/herfst he
en vakantiedagen zomaar meenemen mag niet meer.
Je hebt altijd aansluiters.quote:Op maandag 28 december 2020 22:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon relatief kleine groepen?
ik vind dat het kabinet die regel al van de zomer had moeten opschorten.quote:Op maandag 28 december 2020 22:59 schreef babylon het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je je dagen wel meenemen
ja een paar maar ja en die moet je ook nog tijdig opmaken.quote:Op maandag 28 december 2020 22:59 schreef babylon het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je je dagen wel meenemen
“Hopen dat alles heel blijft buiten” las ik hier ook alquote:Op maandag 28 december 2020 22:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet relatief rustig verlopen? Wat weer een paniekzaaierij
hoe kan je huizen vol zien zitten als de gordijnen dicht zitten ?quote:Op maandag 28 december 2020 23:04 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
“Hopen dat alles heel blijft buiten” las ik hier ook al![]()
Wat een drama, er zullen idd wel wat rellen maar dat heb je ieder jaar.. misschien nu iets meer dan normaal.
Met kerst zag ik de huizen ook niet volzitten hier in de buurt en als de topics op FOK! vaak moet geloven woon ik een tokkie gemeente
midden in de zomer griep dan ?quote:Op maandag 28 december 2020 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
Haha,over een maand of 6 zal die lockdown wel ongeveer voorbij gaan. Maar ik heb zo'n vermoeden dat er dan ook velen (ook gezonde mensen) ziek worden van kleine griepvirussen en dergelijke, we zijn daar immers dan 1,5 jaar niet meer aan blootgesteld.
Shit, het is al lang geleden dat ik mij echt ziek heb gevoeld
Vorig jaar november nog, keer daarvoor is voor mij ongeveer 10 jaar geleden.quote:Op maandag 28 december 2020 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
Haha,over een maand of 6 zal die lockdown wel ongeveer voorbij gaan. Maar ik heb zo'n vermoeden dat er dan ook velen (ook gezonde mensen) ziek worden van kleine griepvirussen en dergelijke, we zijn daar immers dan 1,5 jaar niet meer aan blootgesteld.
Gordijnen waren openquote:Op maandag 28 december 2020 23:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe kan je huizen vol zien zitten als de gordijnen dicht zitten ?
hier in een klein Limburgs dorp al een maand savonds en snacht bommen die afgaan.quote:Op maandag 28 december 2020 23:07 schreef ondeugend het volgende:
Nauwelijks vuurwerkoverlast hier in Assen.
Ik verwacht dan ook een rustige jaarwisseling, we zijn ook niet van die dramaqueens.
quote:Op maandag 28 december 2020 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
Ja kan prima, vooral buikgriepvirussen in de wat warmere landen is mijn persoonlijke ervaring.quote:Op maandag 28 december 2020 23:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
midden in de zomer griep dan ?
Die ken ik niet. Denk dat een griepje op zijn tijd best ok is.quote:Op maandag 28 december 2020 23:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]![]()
Noem eens een serieus onderzoek waaruit blijkt dat het op proef stellen van een volwassen immuunsysteem goed is voor de weerstand of, anders geformuleerd, dat de weerstand eronder lijdt als het immuunsysteem niet constant op de proef wordt gesteld.
Je immuunsysteem denkt dat niet.quote:Op maandag 28 december 2020 23:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja kan prima, vooral buikgriepvirussen in de wat warmere landen is mijn persoonlijke ervaring.
[..]
Die ken ik niet. Denk dat een griepje op zijn tijd best ok is.
Veel zal afhangen van de opstelling van de politie en de burgemeester, waarbij ik zo direct nog niet weet wat het beste is.quote:Op maandag 28 december 2020 22:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet zo. Sommige users doen net alsof de pleuris gaat uitbreken donderdag.
Zal vast wel een relletje zijn hier of daar, maar die heb je ieder jaar, misschien dat het dit jaar iets erger is, maar er komen echt geen massa rellen ofzo. Nergens op gebaseerd.
Wij hebben Bruls. Dit kan alleen maar goedgaan.quote:Op maandag 28 december 2020 23:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Veel zal afhangen van de opstelling van de politie en de burgemeester, waarbij ik zo direct nog niet weet wat het beste is.
Ik heb hem nou een paar keer IRL gesproken, volgens mij is het niet zo’n verkeerde kerel hoor.quote:Op maandag 28 december 2020 23:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wij hebben Bruls. Dit kan alleen maar goedgaan.
Ik heb hem ook wel eens in het wild zien spreken, ik had tot en met de boerenprotesten ook best een hoge pet van hem op. Maar sinds het hele coronaverhaal vliegt hij toch wel van links naar rechts over het speelveld wat mij betreft.quote:Op maandag 28 december 2020 23:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb hem nou een paar keer IRL gesproken, volgens mij is het niet zo’n verkeerde kerel hoor.
Dat is het eerstvolgende land wat dom genoeg is om een rechtspopulist te kiezenquote:Op maandag 28 december 2020 23:39 schreef hollandia02 het volgende:
Wat is het eerst volgende grote land wat geen problemen meer heeft met Corona?
Duitsland.quote:Op maandag 28 december 2020 23:39 schreef hollandia02 het volgende:
Wat is het eerst volgende grote land wat geen problemen meer heeft met Corona?
Mijn overbuurman is ook zo'n stoker die er al maanden van tevoren mee bezig is. De hele straat op zijn oprit, paar 1000 euro vuurwerk, vuurton op straat waar eea in verdwijnt. Hij is zeer fanatiek, maar ook zeer corona-minded en niet echt een tokkie, dus ben reuze benieuwd wat deze editie gaat brengen.quote:Op maandag 28 december 2020 23:32 schreef BlackLining het volgende:
Nou hier in de straat heeft een aantal tokkies vast aanhangers vol pallets klaargezet en ik heb ook al meerdere busjes langs zien komen om dubieuze dozen op te bergen in een schuurtje.
Dat schuurtje gaat normaal gesproken alleen rond oud en nieuw van het slot en daar komt me een partij vuurwerk uit waar je bang van wordt.
Ik woon hier nu een aantal jaar en ik begin er goed in te worden in te schatten wat men hier in de straat van plan is. Het belooft een mooie editie te worden deze keer
Ik ga in ieder geval mijn auto maar eens ergens anders parkeren.
Wel mooi kut. Ik voorzie hier in deze wijk een ware veldslag, dus ik ga sowieso thuis blijven. Dikke kans dat ik hier in m'n eentje zit
Sterkte... In mijn vorige wijk waren ze ook zo. Die figuren spaarden het hele jaar autobanden en met oud en nieuw ging de hele straat in de hens. Politie durfde niet met minder dan drie koppels plus honden de wijk in. Op een gegeven moment gingen de wijkbewoners dan de wijk door en roofden alles wat los en vast zat uit de tuinen voor het vuur. Brandweer werd standaard belaagd. Consequenties waren er nauwelijks.quote:Op maandag 28 december 2020 23:32 schreef BlackLining het volgende:
Nou hier in de straat heeft een aantal tokkies vast aanhangers vol pallets klaargezet en ik heb ook al meerdere busjes langs zien komen om dubieuze dozen op te bergen in een schuurtje.
Dat schuurtje gaat normaal gesproken alleen rond oud en nieuw van het slot en daar komt me een partij vuurwerk uit waar je bang van wordt.
Ik woon hier nu een aantal jaar en ik begin er goed in te worden in te schatten wat men hier in de straat van plan is. Het belooft een mooie editie te worden deze keer
Ik ga in ieder geval mijn auto maar eens ergens anders parkeren.
Wel mooi kut. Ik voorzie hier in deze wijk een ware veldslag, dus ik ga sowieso thuis blijven. Dikke kans dat ik hier in m'n eentje zit
Ik bedoel meer waar het is zoals in Chinaquote:Op maandag 28 december 2020 23:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is het eerstvolgende land wat dom genoeg is om een rechtspopulist te kiezen
Wow dit soort dingen kan ik mij echt totaal niet voorstellenquote:Op maandag 28 december 2020 23:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sterkte... In mijn vorige wijk waren ze ook zo. Die figuren spaarden het hele jaar autobanden en met oud en nieuw ging de hele straat in de hens. Politie durfde niet met minder dan drie koppels plus honden de wijk in. Op een gegeven moment gingen de wijkbewoners dan de wijk door en roofden alles wat los en vast zat uit de tuinen voor het vuur. Brandweer werd standaard belaagd. Consequenties waren er nauwelijks.
De politie en gemeente was vooral blij dat het een beetje op een kluitje woonde zodat alleen pechvogels als ik (met medische urgentie een woning toegewezen gekregen) last hadden van die degeneraten. Dat was niet relaxt wonen, zowel met oudjaar als met Pasen want dan moest ook alles in de hens.
Klinkt alsof je hier tegenover woontquote:Op maandag 28 december 2020 23:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sterkte... In mijn vorige wijk waren ze ook zo. Die figuren spaarden het hele jaar autobanden en met oud en nieuw ging de hele straat in de hens. Politie durfde niet met minder dan drie koppels plus honden de wijk in. Op een gegeven moment gingen de wijkbewoners dan de wijk door en roofden alles wat los en vast zat uit de tuinen voor het vuur. Brandweer werd standaard belaagd. Consequenties waren er nauwelijks.
De politie en gemeente was vooral blij dat het een beetje op een kluitje woonde zodat alleen pechvogels als ik (met medische urgentie een woning toegewezen gekregen) last hadden van die degeneraten. Dat was niet relaxt wonen, zowel met oudjaar als met Pasen want dan moest ook alles in de hens.
Ik kon het me ook niet voorstellen. Nu weet ik dat er mensen zijn die vanaf Drees in de bijstand zitten met hun hele familie en echt niks beters kunnen, nul doel in het leven hebben, niks gaan bijdragen ooit en die er gewoon mee wegkomen.quote:Op maandag 28 december 2020 23:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wow dit soort dingen kan ik mij echt totaal niet voorstellen![]()
Wat een drama zeg.
Geen idee waar je woont hoor. Maar ik ging eens met oud en nieuw naar Kampen, ik arriveerde daar omstreeks 22:00 in de wijk waar ik zijn moest. Het heeft niet veel gescheeld of ik was omgekeerd. Mijn hele auto beefde en trilde van de knallen explosies. Overal brandjes en branden vuurkorven. Het leek de gazastrook wel.quote:Op maandag 28 december 2020 23:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Doorgaans zijn "leiders" uiterst aimabele mensen die zeer scherpere randjes hebben zoals eigenzinnig, zelfovertuigd, machtsbelust, ongeduldig en vaak ijdel.quote:Op maandag 28 december 2020 23:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb hem nou een paar keer IRL gesproken, volgens mij is het niet zo’n verkeerde kerel hoor.
Kankerkachel?quote:Op maandag 28 december 2020 23:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klinkt alsof je hier tegenover woont
Mijn huis komt tevens voorbij in één van de afleveringen van de serie probleemwijken, om je een beetje een idee te geven van de situatie
Nee de schuld van de Rabobankquote:
Is het er al? Is het er?quote:Op maandag 28 december 2020 23:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn overbuurman is ook zo'n stoker die er al maanden van tevoren mee bezig is. De hele straat op zijn oprit, paar 1000 euro vuurwerk, vuurton op straat waar eea in verdwijnt. Hij is zeer fanatiek, maar ook zeer corona-minded en niet echt een tokkie, dus ben reuze benieuwd wat deze editie gaat brengen.
Ik vind het eigenlijk wel relaxed met een pasgeboden baby![]()
Is Kees K je buurman?quote:Op maandag 28 december 2020 23:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mijn huis komt tevens voorbij in één van de afleveringen van de serie probleemwijken, om je een beetje een idee te geven van de situatie
Oei... Hopelijk laten ze jou en je spulletjes met rust dan. Kan me je stress voorstellen.quote:Op maandag 28 december 2020 23:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewoon voor het raam (04u30 volle maan !!) staan met de opgeheven kleine en Kunta Kinti roepen dat de kleine met tromgeroffel deel is geworden van de nieuwe toekomst. Hoe sneller het kind gewend is aan wat herrie hoe weerbaarder het is.quote:Op maandag 28 december 2020 23:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn overbuurman is ook zo'n stoker die er al maanden van tevoren mee bezig is. De hele straat op zijn oprit, paar 1000 euro vuurwerk, vuurton op straat waar eea in verdwijnt. Hij is zeer fanatiek, maar ook zeer corona-minded en niet echt een tokkie, dus ben reuze benieuwd wat deze editie gaat brengen.
Ik vind het eigenlijk wel relaxed met een pasgeboden baby![]()
Ik wist niet dat Kampen ook zo kon zijnquote:Op maandag 28 december 2020 23:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee waar je woont hoor. Maar ik ging eens met oud en nieuw naar Kampen, ik arriveerde daar omstreeks 22:00 in de wijk waar ik zijn moest. Het heeft niet veel gescheeld of ik was omgekeerd. Mijn hele auto beefde en trilde van de knallen explosies. Overal brandjes en branden vuurkorven. Het leek de gazastrook wel.
Terwijl er een kudde op hol geslagen wildebeesten door de straat trekt?quote:Op maandag 28 december 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gewoon voor het raam (04y30 volle maan) staan met de opgeheven kleine en Kunta Kinti roepen dat de kleine met tromgeroffel deel is geworden de nieuwe toekomst. Hoe sneller het kind gewend is aan wat herrie hoe weerbaarder het is.
Vergeet niet keihard "The Circle of Life" te draaien op het moment dat je het kind optiltquote:Op maandag 28 december 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gewoon voor het raam (04u30 volle maan !!) staan met de opgeheven kleine en Kunta Kinti roepen dat de kleine met tromgeroffel deel is geworden va de nieuwe toekomst. Hoe sneller het kind gewend is aan wat herrie hoe weerbaarder het is.
Zie je dat @leolinedance?quote:Op maandag 28 december 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gewoon voor het raam (04u30 volle maan !!) staan met de opgeheven kleine en Kunta Kinti roepen dat de kleine met tromgeroffel deel is geworden va de nieuwe toekomst. Hoe sneller het kind gewend is aan wat herrie hoe weerbaarder het is.
Oh nee dit is het type volk wat in een zanderige tuin met hier en daar wat onkruid zo'n wit plastic tuinset heeft geparkeerd waar ze dan vergezeld van een blik bier en een kwijlende kuthond vanonder hun partytent commentaar geven op alles wat voorbij komt.quote:Op maandag 28 december 2020 23:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Kampen ook zo kon zijn![]()
Ik woonde destijds in de zeeheldenbuurt van Zwolle. Daar zijn een paar blokken waar de honden geen brood van lusten qua volk. Van die mensen die met het hele gezin met één tandenborstel deden en waarvan de kindertjes met rotte tandjes op de kleuterschool aankwamen waar ze voor het eerst kennismaakten met een boek en regels.
Echt een super goed idee ja!quote:Op maandag 28 december 2020 23:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zie je dat @:leolinedance?Lijkt me geen kwaad kunnen!
![]()
Man, wat moet jij van lockdowns houden...![]()
Ik geniet van jouw manier van schrijven! Zie ze zitten!quote:Op maandag 28 december 2020 23:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh nee dit is het type volk wat in een zanderige tuin met hier en daar wat onkruid zo'n wit plastic tuinset heeft geparkeerd waar ze dan vergezeld van een blik bier en een kwijlende kuthond vanonder hun partytent commentaar geven op alles wat voorbij komt.
Kreeg ook al een grote bek laatst omdat ik met een mondkapje de deur uit kwamhet zit allemaal erg diep hier. Dat belooft wat.
Mooi geschreven, ik zie het helemaal voor me jaquote:Op maandag 28 december 2020 23:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh nee dit is het type volk wat in een zanderige tuin met hier en daar wat onkruid zo'n wit plastic tuinset heeft geparkeerd waar ze dan vergezeld van een blik bier en een kwijlende kuthond vanonder hun partytent commentaar geven op alles wat voorbij komt.
Kreeg ook al een grote bek laatst omdat ik met een mondkapje de deur uit kwamhet zit allemaal erg diep hier. Dat belooft wat.
Bizar allemaal zeg. En dan te bedenken dat daar vast ook kinderen wonenquote:Op dinsdag 29 december 2020 00:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik geniet van jouw manier van schrijven! Zie ze zitten!![]()
Hier in de buurt ook zo'n wijk. Groep van zo'n 40/50 opgeschoten jeugd die al maandenlang banden verzamelen en brandstichting was favoriete bezigheid. Tijdens de jaarwisseling was het zeer onverstandig om uberhaupt de wijk in te rijden, want dat was gewoon ronduit onveilig. Drie keer gebeurt (waarvan ik weet) dat mensen domweg uit hun auto getrokken werden om het in de brand te steken.Maar ook ff afrekenen met minder geliefde buren d.m.v. molotovcocktails was niet ongebruikelijk.
![]()
Hoe het nu is, weet ik niet precies. Gemeente heeft paar jaar geleden herstructurering in de wijk ingezet als laatste redmiddel. Wijs besluit.
Oh maar die doen gezellig mee hoorquote:Op dinsdag 29 december 2020 00:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bizar allemaal zeg. En dan te bedenken dat daar vast ook kinderen wonen
Mwah.... aan entertainment niks te klagen toch?quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Echt een super goed idee ja!
Yup.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bizar allemaal zeg. En dan te bedenken dat daar vast ook kinderen wonen
Ben wel nieuwsgierig naar de vertolking van Irma dan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:50 schreef TLC het volgende:
Ik verwacht nog een persconferentie waarop Rutte gaat oproepen om even te stoppen met ziek worden en doodgaan, het is nog niet 18 januari.
Topidee. Komt er misschien een beetje shot in de zaak.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:01 schreef BlackLining het volgende:
Misschien wil Duitsland ook wel Nederlanders vaccineren dan
Uit de Volkskrant. Exemplarisch. Sowieso goed stuk waarin de leugens en onzin van De Jonge cs even uiteengezet en ontkracht wordt: https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=freequote:En welke informatie daar precies in moet, hangt weer van het EMA-besluit. ‘Iedereen die zegt dat dit sneller had gekund, snapt niet hoe werkt’, zegt Rouvoet daarom.
Tegelijkertijd adviseert het RIVM in de dagelijkse overleggen – inmiddels tot wel vijf op een dag – de zorgverleners die snakken naar vaccininformatie voor hun medewerkers vooral om ook te kijken op de sites van de Amerikaanse en Britse medicijnautoriteiten: die hebben hun besluiten immers al gepubliceerd, gebaseerd op dezelfde farmaceutische data.
De arrogantie van het ministerie en RIVM is echt walgelijk.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uit de Volkskrant. Exemplarisch. Sowieso goed stuk waarin de leugens en onzin van De Jonge cs even uiteengezet en ontkracht wordt: https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Lees het ook een artikel van dezelfde strekking van oud directeur RIVM. https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-is-beschamend.htmlquote:Op dinsdag 29 december 2020 01:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uit de Volkskrant. Exemplarisch. Sowieso goed stuk waarin de leugens en onzin van De Jonge cs even uiteengezet en ontkracht wordt: https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Waarvoor?quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uit de Volkskrant. Exemplarisch.
Nieuwsuur heeft ook weer iemand opgebeld om even te zeiken zonder enige informatiequote:Op dinsdag 29 december 2020 01:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Lees het ook een artikel van dezelfde strekking van oud directeur RIVM. https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-is-beschamend.html
Hier ben ik wel bang voor. Dat je bij vluchtig contact nu wel besmet raakt of kleine kinderen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen in Rotterdam Rijnmond
Je wilde toch laatst weten waarom de vaccinatiestrategie begin december opeens is omgegooid? Het antwoord staat in het artikel: omdat ze ervan uitgingen dat de vaccins in kleinere verpakkingen zouden worden geleverd en ze de informatie die hierover beschikbaar was in oktober niet gelezen hebben.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |