abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197037843
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:44 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er veel verpleegkundigen die op het randje zitten van wat ze nog aan kunnen. Als de keuze is nu dwingen door te gaan en een groot risico op langdurige uitval of nu 1-2 weken verlof geven dan begrijp ik dat het laatste de betere oplossing kan zijn als je weet dat dit nog maanden gaat duren.
Maar dan doe je er 1 per week en dan een week?
Ik snap volledig dat er veel van ze gevraagd wordt, maar het lijkt mij toch dat je dit als ziekenhuis slimmer aan kunt pakken.
pi_197037919
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik hoor wel echt vele malen minder vuurwerk dan de jaren hiervoor. Helemaal uitbannen doe je het toch niet.

Maar we zullen de schade op kunnen maken de komende weken. Letterlijk en figuurlijk. Ben benieuwd hoe het zich verhoudt tot voorgaande jaren qua schade en slachtoffers.
Ik woon in een durp waar nooit wat gebeurt, en hier knettert het ziwel overdag als 's avonds. Mijn inziens onschuldig en gebruikelijk als in andere jaren, als je de corona regels even buiten beschouwing zou houden.

Desondanks, ik verwacht een erg stille jaarwisseling hier. We gaan het meemaken.
pi_197037933
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat wachten op testuitslag vind ik gelul. Als het een IC verpleegkundige is, dan doe je toch een sneltest.
Geen idee, het is één van de argumenten die Gommers noemt inzake moeite met rondkrijgen van de diensten.

Overigens is mijn buurman IC verpleegkundige en heeft hij oktober en november iedere nacht gewerkt. En vorige week was hij vrij. Terecht, wat mij betreft. Vandaag zag ik hem weer naar zijn werk vertrekken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 28 december 2020 @ 21:50:27 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197037945
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ben boekhouder maar zelfs mij duizelen al die 0000. Het is echt niet normaal hoe dat geld uit de hoge hoed wordt getoverd als je het mij vraagt ..
Kwestie van nullen bijschrijven die elders - later - dan besteedbaar verdwijnen.
Altijd grappig hoe mensen met geld van anderen kunnen rondhupsen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197037949
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef DonDruiper het volgende:
Oud directeur van het RIVM fileert het kabinet even.

Held.
Want?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197037981
quote:

Held.
Wie?
zie email 27 oktober
pi_197037987
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 21:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is de lockdown ja. Alleen in je dorp.
Maar deze drie dagen mogen ze weer reizen. Binnen hun regio, idd.
[ twitter ]
Waarna het dus weer dicht gaat.

Het heeft werkelijk iets satanistisch. Even 3 dagen vrijheid en daarna weer de mensen ophokken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197037988
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wel veel meer. Je hebt 21 diensten per week. En je draait zo'n 4 diensten per fte per week.
Ah duidelijk, ik was 24/7 even vergeten zoals @capricia ook zei. Hoeveel mensen zouden er dan met verlof zijn als ze 4 extra bedden niet kunnen bemannen. 8? 12?
pi_197038200
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:00 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik ken niemand die ooit is gaan skiën in Oekraïne.

Echt niemand.

Dit item ging over de Alpen.. waar de media je graag wil laten geloven dat het er heel druk is, maar daar geen enkel bewijs van laat zien.

En dan kom jij melden dat het er weer lekker druk is.

Dan ben je gewoon fake news aan het verspreiden.
Ik ken twee mensen die in Zwitserland wonen. Bij de ene was het zo druk dat men overwoog pistes te sluiten. Die woont niet in een echt toerisme oord, en de skiers zijn vooral zwitsers (Davos).
De ander is wel naar een toeristenoord gegaan en daar was het gewoon erg rustig (Adelboden).
Ook in Verbier, waar naar zeggen 400 Engelsen zaten (die in isolatie moesten en waarvan er toen ongeveer 200 de benen hebben genomen) zal het rustig zijn, want normaliter zijn daar nu duizenden Engelsen.
Er zullen dus wel drukke plekken zijn, maar niet veel, zeker niet de gebieden waar normaal veel buitenlandse toeristen komen.
  maandag 28 december 2020 @ 21:59:03 #60
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197038270
Hier in de regio draait het ziekenhuis in Meppel deze week voor het laatst een restant reguliere zorg en gaan de verpleegkundigen weer allemaal naar Zwolle naar de IC zoals ik het begrijp. Dit trekt een enorm zware wissel op deze mensen, vooral omdat eerder is toegezegd dat het niet weer zo aangepakt zou worden. Deze golf is dus echt ernstiger en sneller uit de klauwen aan het lopen dan verwacht.

Niet om paniek te zaaien, maar om aan te geven wat eens wissel dit trekt op deze beroepsgroep.
pi_197038275
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Geen personeel te vinden :X
Of personeel ziek.
pi_197038295
quote:

Held.
Zou hem geen held noemen, maar hij had zeker goede punten.
pi_197038333
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:59 schreef Qarrad het volgende:
Hier in de regio draait het ziekenhuis in Meppel deze week voor het laatst een restant reguliere zorg en gaan de verpleegkundigen weer allemaal naar Zwolle naar de IC zoals ik het begrijp. Dit trekt een enorm zware wissel op deze mensen, vooral omdat eerder is toegezegd dat het niet weer zo aangepakt zou worden. Deze golf is dus echt ernstiger en sneller uit de klauwen aan het lopen dan verwacht.

Niet om paniek te zaaien, maar om aan te geven wat eens wissel dit trekt op deze beroepsgroep.
Heb jij enig idee waar dat door komt? De getallen zijn toch een stuk lager dan die voorspellingen van LCPS?
  maandag 28 december 2020 @ 22:04:58 #64
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197038491
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:44 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er veel verpleegkundigen die op het randje zitten van wat ze nog aan kunnen. Als de keuze is nu dwingen door te gaan en een groot risico op langdurige uitval of nu 1-2 weken verlof geven dan begrijp ik dat het laatste de betere oplossing kan zijn als je weet dat dit nog maanden gaat duren.
Tjah, het randje? Het zijn 36 urige werkweken. We moeten ook niet overdrijven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 28 december 2020 @ 22:05:40 #65
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197038530
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 22:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heb jij enig idee waar dat door komt? De getallen zijn toch een stuk lager dan die voorspellingen van LCPS?
Nee, ik heb geen idee. Familie van me werkt bij de Isala op verschillende locaties als verpleegkundigen en laboratoriummedewerker. Ik hoor dus wel veel maar niet genoeg om te duiden waarom dingen zo lopen als ze doen.
pi_197038549
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 22:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kuipers zei vanmiddag dat ze nu, een paar dagen eerder dan voorspeld, al boven de 2.500 bezette ic en verpleegbedden zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 28 december 2020 @ 22:06:59 #67
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_197038581
quote:

[..]

Ik ben boekhouder maar zelfs mij duizelen al die 0000. Het is echt niet normaal hoe dat geld uit de hoge hoed wordt getoverd als je het mij vraagt ..
Denk dat je de reële en financiële economie los van elkaar moet zien.
Je zou inmiddels (we doenhet al jaren) wat meer inflatie verwachten met al die bubbels die het systeem worden ingeblazen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 28 december 2020 @ 22:07:38 #68
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197038611
quote:

Held.
Yep, dat hadden we hier ook eerder gedaan dat de smoes van logistiek moeilijk uitvoerbaar, klinklare onzin is.
Niks mis mee met hand ingevulde formuliertjes en zelf doen dan (af)wachten op bureaucratie.

In beginsel, een maand geleden, liet ik me nog wat meenemen met dat vaccingebrabbel. Totdat je gaat uitzoeken wat het feitelijk is. Alle 600.000 flesjes voor zeg 1.8Miljoen mensen passen in een bestelbus van 10m3.
Wat natuurlijk door de onjuiste voorstelling van zaken glad misging, was dat huisartsen zonder supervriezers etc moesten afhaken.

Vroegûh hadden we, was ik al weer wat vergeten, idd vaccinboekjes waar in stond wat iemand had gehad en je kunt prima 100 auto's met ontdooid vaccin (blijft 5 dagen goed in een koelkast/box) laten rondcrossen om mensen die het nodig hebben in te enten.
Nog steeds flabbergasted dat men om wille van logistiek 8)7 , als enige land kiest om zorgmedewerkers eerst in te enten omdat die op eigen gelegenheid naar centrale vaccinatiecentra kunnen komen |:( .
Net zoals die directeur ook zegt, dat je in te enten mensen zonder eigen vervoer, prima in busjes naar die centra kunt verrijden.

Blijft gemiste kans. Wat Hugo nu simpel met één belletje kan doen is dat bij wijze vanaf morgen vaccins kunnen worden opgehaald door eender welke zorg-arts (ivm nacontrole) die spuiten kan zetten.
Met elk flesje kun je dan heel decentraal en uiterst fijnmazig 5 mensen vaccineren.

Hierbij opgemerkt dat de mensen dat allereerst zelf moeten willen en qua medische staat natuurlijk voldoende geschikt zijn zoals niet reeds ziek of zwanger zijn etc.etc.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197038861
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 22:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kuipers zei vanmiddag dat ze nu, een paar dagen eerder dan voorspeld, al boven de 2.500 bezette ic en verpleegbedden zitten.
Ah ok. Maar er waren toch eerder ook voorspellingen dat we december al boven de 3500 zouden zitten? Die 2500 is toch het middel-ongunstig (of hoe je het ook wil noemen) scenario?
pi_197039178
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 22:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ah ok. Maar er waren toch eerder ook voorspellingen dat we december al boven de 3500 zouden zitten? Die 2500 is toch het middel-ongunstig (of hoe je het ook wil noemen) scenario?

Bron
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197039272
quote:

[..]

Lenen is zo goedkoop dat Nederland zelfs rente betaald krijgt op de kapitaalmarkt. Aangezien alle landen in hetzelfde schuitje zitten en gigantische schulden maken, zal de rente tot aan het einde der tijden laag gehouden worden. Dan maken al die enorme staatsschulden geen drol meer uit. Alleen de arme landjes op deze aardkloot hebben een probleem, maar dat hadden ze voor corona ook al.
pi_197039275
Lekker aansukkelen tot 19 januari, en dan te horen krijgen dat alles verlengd wordt met nog hardere maatregelen? Vind het erg raar in de tussentijd niks gehoord te hebben van Rutte. Verwacht hij ook dat oud op nieuw goed en rustig verloopt dan?
pi_197039313
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 22:25 schreef Sfancta het volgende:
Lekker aansukkelen tot 19 januari, en dan te horen krijgen dat alles verlengd wordt met nog hardere maatregelen? Vind het erg raar in de tussentijd niks gehoord te hebben van Rutte. Verwacht hij ook dat oud op nieuw goed en rustig verloopt dan?
De 30ste heeft ie gezegd. Dan weten we meer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197039393
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 22:26 schreef capricia het volgende:

[..]

De 30ste heeft ie gezegd. Dan weten we meer.
Oke sorry, was ik niet van opd e hoogte.
pi_197039398
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 22:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron
Die ja, dank je. We zitten dus op het meest gunstige scenario volgens LCPS zoals ingeschat in oktober, maar toch piept en kraakt alles?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')