SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ze moeten wel binnen hun regio blijven, dacht ik. Dus een paar dagen iets meer bewegingsruimte, niet volledig los.quote:Op maandag 28 december 2020 21:03 schreef capricia het volgende: Italië gaat het nu wel stukken beter. Inclusief avondklok. En je mag je dorp/provincie niet verlaten. Toen zakte de cijfers wel. Dus geven ze de mensen nu 3 dagen lockdown vrij. Waarna de lockdown gewoon weer verder gaat.
Wat is dit voor logica?
Ja denk ik ook. Ben eerlijk gezegd niet goed op de hoogte van de maatregelen en versoepelingen daarquote:Op maandag 28 december 2020 21:05 schreef capricia het volgende: [..] Ja. Zoiets zal het zijn. Maar dan kun je toch ook iets versoepelen in zijn algemeen. Denk ik dan.
Je kunt zelfs gewoon je dossier laten vernietigen als je dat zou willen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. Alleen mensen die jij toestemming hebt gegeven kunnen erbij. Door je in te schrijven bij de huisarts geef je die toestemming, net als de apotheek die daarbij hoort voor een set gegevens. De HAP (bijvoorbeeld) moet ook toestemming hebben bij je gegevens te kunnen.
Die toestemming geldt alleen voor wie je op dat moment zorg aanbiedt of voor de mensen die je expliciet toestemmijg hebt gegeven. Dat is ook direct het bezwaar van huisartsen over die koppeling, blijkbaar wil het RIVM meer gegevens dan zij zich comfortabel voelen om te delen zonder hun beroepsgeheim te schenden.
Simpel gezegd, zij zijn alleen gegevensverwerkers, jij (als zorgvrager) bent de eigenaar van de gegevens die over jou gaan.
Klopt.quote:Op maandag 28 december 2020 21:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze moeten wel binnen hun regio blijven, dacht ik. Dus een paar dagen iets meer bewegingsruimte, niet volledig los.
Er komt een potentieel explosieve avond/nacht aan. Een nacht waarin men vreest dat met vuur, bommen en geweld mensen uiting gaan geven aan hun ongenoegen. Ziekenhuizen zijn meer dan vol. Dat voor deze nacht gekeken wordt naar extreme maatregelen om het enigszins onder controle te houden, is van een geheel andere orde dan incidentele plofkraken proberen te voorkomen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:05 schreef Janneke141 het volgende: [..] Goed, ik maak een denkfout. Maar waarom zit die denkfout er dan niet als je pleit voor een avondklok in oudjaarsnacht?
Zeker op oudjaarsnacht?quote:Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er komt een potentieel explosieve avond/nacht aan. Een nacht waarin men vreest dat met vuur, bommen en geweld mensen uiting gaan geven aan hun ongenoegen. Ziekenhuizen zijn meer dan vol. Dat voor deze nacht gekeken wordt naar extreme maatregelen om het enigszins onder controle te houden, is van een geheel andere orde dan incidentele plofkraken proberen te voorkomen.
Maar zou het zich dan niet gewoon verplaatsen naar 1 of 2 januari? Zijn nu al zat plekken die elke avond erg onrustig zijn, zoals Urk (en Veen)quote:Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er komt een potentieel explosieve avond/nacht aan. Een nacht waarin men vreest dat met vuur, bommen en geweld mensen uiting gaan geven aan hun ongenoegen. Ziekenhuizen zijn meer dan vol. Dat voor deze nacht gekeken wordt naar extreme maatregelen om het enigszins onder controle te houden, is van een geheel andere orde dan incidentele plofkraken proberen te voorkomen.
In Veen is al weer onrustig las ik op AD.quote:Op maandag 28 december 2020 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar zou het zich dan niet gewoon verplaatsen naar 1 of 2 januari? Zijn nu al zat plekken die elke avond erg onrustig zijn, zoals Urk (en Veen)
Toch hoop ik dat het mee gaat vallen mensen (jongeren zijn tenslotte net mensen) zijn ook wel doordrongen van de ernst in de ziekenhuizen?quote:Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan nog kunnen we steggelen over de proportionaliteit van de maatregel, maar wanneer je ontkent dat een avondklok überhaupt geen effect heeft zal die altijd disproportioneel zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht deels. Toch lijkt het me dat die nacht de grootste risico’s heeft. Juist omdat de jeugd het zo zwaar heeft, niks mag en dan ook nog geen vuurwerk. Grote kans dat dat fout gaat, er zijn ook nog eens veel mensen die daar alle begrip voor hebben en ze steunen, helaas.quote:Op maandag 28 december 2020 21:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar zou het zich dan niet gewoon verplaatsen naar 1 of 2 januari? Zijn nu al zat plekken die elke avond erg onrustig zijn, zoals Urk (en Veen)
Ach, alsof jongeren alles doen. Heel Nederland, jong en oud, gaat met oud en nieuw elkaar bezoeken en niet aan de regels houden.quote:Op maandag 28 december 2020 21:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch hoop ik dat het mee gaat vallen mensen (jongeren zijn tenslotte net mensen) zijn ook wel doordrongen van de ernst in de ziekenhuizen?
Absoluut, maar bedoel meer in haar verhaal als het gaat om de rellen. En vooral de druk die dat met zich mee brengt in ziekenhuizen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach, alsof jongeren alles doen. Heel Nederland, jong en oud, gaat met oud en nieuw elkaar bezoeken en niet aan de regels houden.
Dat is de lockdown ja. Alleen in je dorp.quote:Op maandag 28 december 2020 21:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze moeten wel binnen hun regio blijven, dacht ik. Dus een paar dagen iets meer bewegingsruimte, niet volledig los.
Buiten de gemeente, maar binnen de regioquote:Op maandag 28 december 2020 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is de lockdown ja.
Maar deze drie dagen mogen ze weer reizen.
[ twitter ]
Waarna het dus weer dicht gaat.
Ik ben er ook bang voor ja. Ik hoor hier in de buurt al weken iedere avond vuurwerk, kan me niet voorstellen dat het 31-12 minder zal zijn inderdaad. Ben bang dat maanden aan frustratie eruit gaat komen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht deels. Toch lijkt het me dat die nacht de grootste risico’s heeft. Juist omdat de jeugd het zo zwaar heeft, niks mag en dan ook nog geen vuurwerk. Grote kans dat dat fout gaat, er zijn ook nog eens veel mensen die daar alle begrip voor hebben en ze steunen, helaas.
Als het kennelijk wel goed werkt, dan is het dus een van de optionele mogelijkheden hier ook.quote:Op maandag 28 december 2020 21:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Klopt.
Interne grenssluitingen zijn extreem effectief gebleken. Ook in Spanje werkt het goed.
In Nederland is dat ondenkbaar want dat is niet 'des Nederlands'. Wij trekken liever de stekker eruit bij ouderen dan onze verwaarloosbare 'vrijheden' op te geven.
quote:Op maandag 28 december 2020 21:24 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Gommersgod zegt dat wij een GROOT PROBLEEM hebben
@:kingroland @:caland @:lenny_leonard
Ik begrijp echt 100% dat ze ook vakantie verdienen, maar in het hoogtepunt van een piek zeg je toch: Goh, laten we het over een paar weekjes doen? Tenminste, dat zou zo’n beetje iedere werkgever doenquote:"We bellen iedere dag rond en er wordt met man en macht gewerkt om te kijken waar we mensen vrij kunnen maken. Maar deze weken hebben ook nog eens meer mensen vakantie."
Het laatste middel is om die verloven in te trekken. "Maar dat wil je niet, omdat we de mensen ook de komende tijd nog nodig hebben
Haha ze hebben nu maar 68 IC bedden open?quote:Op maandag 28 december 2020 21:24 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Ik hoor wel echt vele malen minder vuurwerk dan de jaren hiervoor. Helemaal uitbannen doe je het toch niet.quote:Op maandag 28 december 2020 21:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor ja. Ik hoor hier in de buurt al weken iedere avond vuurwerk, kan me niet voorstellen dat het 31-12 minder zal zijn inderdaad. Ben bang dat maanden aan frustratie eruit gaat komen.
Blijkbaar willen het personeel daar liever met vakantie.quote:Op maandag 28 december 2020 21:24 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Valt hier in regio Den Haag enorm op ook. Nauwelijks wat te horen nog deze dagen. In vorige jaren was het al dagen lang knallen en knetteren.quote:Op maandag 28 december 2020 21:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik hoor wel echt vele malen minder vuurwerk dan de jaren hiervoor. Helemaal uitbannen doe je het toch niet.
Maar we zullen de schade op kunnen maken de komende weken. Letterlijk en figuurlijk. Ben benieuwd hoe het zich verhoudt tot voorgaande jaren qua schade en slachtoffers.
Tijd voor een applausquote:Op maandag 28 december 2020 21:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Blijkbaar willen het personeel daar liever met vakantie.
Klap in het gezicht van de coronapatienten.
Geen personeel te vindenquote:Op maandag 28 december 2020 21:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bij de opschaling naar 1350 IC bedden zouden er 187 in het Erasmus moeten zijn. Hoezo hebben ze moeite met opschaling van 68 naar 72?
Om het even in jouw straatje te houden, omdat Kuipers daar de baas is?quote:Op maandag 28 december 2020 21:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bij de opschaling naar 1350 IC bedden zouden er 187 in het Erasmus moeten zijn. Hoezo hebben ze moeite met opschaling van 68 naar 72?
Die 1.000 euro terug.quote:
9 maanden de tijd gehad om te kunnen voorbereidenquote:Op maandag 28 december 2020 21:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haha ze hebben nu maar 68 IC bedden open?
Wij nemen het Erasmus NIET meer serieus.
Was net te laat met mijn post verwijderen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Om het even in jouw straatje te houden, omdat Kuipers daar de baas is?
best veel verplegend personeel heeft ook al geen vakantie gehad in de lente/zomer/herfst hequote:Op maandag 28 december 2020 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp echt 100% dat ze ook vakantie verdienen, maar in het hoogtepunt van een piek zeg je toch: Goh, laten we het over een paar weekjes doen? Tenminste, dat zou zo’n beetje iedere werkgever doen
Daar zou ik bij de GGD niet zo zeker van zijn, volgens mij werken ze daar ook nog met kaartenbakken en ponskaarten.quote:Op maandag 28 december 2020 18:55 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat gaat tegenwoordig toch meestal via API's ipv bestanden uitwisselen.
Neemt niet weg dat het bijzonder is dat hun personele planning blijkbaar niet op orde is. Heb je 1 verpleegkundige per IC-bed nodig of zijn dat er meer?quote:Op maandag 28 december 2020 21:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Was net te laat met mijn post verwijderen.
187 is voor heel hun regio. LCPS heeft het voor elk ziekenhuis bepaalt. Behalve in hun eigen regio. Daar hebben ze Erasmus op 187 gezet.
Bijzonder wel.
Niet om paniek te zaaien, maar de kliniekbezetting (dus zonder ic) is bijna even hoog als tijdens de eerste golf.quote:Op maandag 28 december 2020 21:24 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Normaal 1 op 1. Nu werken de meeste ziekenhuizen 1 op 2 bedden.quote:Op maandag 28 december 2020 21:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het bijzonder is dat hun personele planning blijkbaar niet op orde is. Heb je 1 verpleegkundige per IC-bed nodig of zijn dat er meer?
Denk je dat? Ik denk dat het ontzettend meevalt. Ik kan me niet echt voorstellen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:22 schreef Elan het volgende:
En vooral de druk die dat met zich mee brengt in ziekenhuizen.
In september gaf Gommers ook aan dat er problemen waren omdat er teveel mensen op vakantie waren. Daarnaast, iedere epidemioloog had al voorspeld dat november t/m februari erg druk gingen worden. Vakantiedagen niet mee mogen nemen is oplosbaar, desnoods geef je ze volgend jaar dubbel betaald verlof.quote:Op maandag 28 december 2020 21:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
best veel verplegend personeel heeft ook al geen vakantie gehad in de lente/zomer/herfst he
en vakantiedagen zomaar meenemen mag niet meer.
Ah oke, thanks. Dan zijn er totaal zo’n 700 of 800 IC verpleegkundigen in NL oid?quote:Op maandag 28 december 2020 21:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Normaal 1 op 1. Nu werken de meeste ziekenhuizen 1 op 2 bedden.
Weet niet wat ze in het Erasmus doen.
Wat ik via het nieuws begrijp is dat het 1 op 2 tot 1 op 3 is afhankelijk van hoe ervaren de IC verpleegkundigen zijn en hoeveel en de kwalificaties van het ondersteunend personeel dat beschikbaar is.quote:Op maandag 28 december 2020 21:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Normaal 1 op 1. Nu werken de meeste ziekenhuizen 1 op 2 bedden.
Weet niet wat ze in het Erasmus doen.
Blijkbaar zijn er veel verpleegkundigen die op het randje zitten van wat ze nog aan kunnen. Als de keuze is nu dwingen door te gaan en een groot risico op langdurige uitval of nu 1-2 weken verlof geven dan begrijp ik dat het laatste de betere oplossing kan zijn als je weet dat dit nog maanden gaat duren.quote:Op maandag 28 december 2020 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
In september gaf Gommers ook aan dat er problemen waren omdat er teveel mensen op vakantie waren. Daarnaast, iedere epidemioloog had al voorspeld dat november t/m februari erg druk gingen worden. Vakantiedagen niet mee mogen nemen is oplosbaar, desnoods geef je ze volgend jaar dubbel betaald verlof.
Ik snap echt dat ze verlof verdienen, maar is dit het moment?
Er is ook veel ziekteverzuim. Veel mensen die op een testuitslag moeten wachten. En er zullen ook best mensen zijn die, in eerste instantie sowieso, zullen zeggen dat ze nu echt even aan rust en t8jd met hun gezin toe zijn. Het zal een enorme wissel hebben getrokken op hun fysieke en emotionele gesteldheid en daarvan recupereren is ook heel belangrijk.quote:Op maandag 28 december 2020 21:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het bijzonder is dat hun personele planning blijkbaar niet op orde is. Heb je 1 verpleegkundige per IC-bed nodig of zijn dat er meer?
Wel veel meer. Je hebt 21 diensten per week. En je draait zo'n 4 diensten per fte per week.quote:Op maandag 28 december 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oke, thanks. Dan zijn er totaal zo’n 700 of 800 IC verpleegkundigen in NL oid?
Ik ben boekhouder maar zelfs mij duizelen al die 0000. Het is echt niet normaal hoe dat geld uit de hoge hoed wordt getoverd als je het mij vraagt ..quote:Op maandag 28 december 2020 21:34 schreef Faraday01 het volgende:
Heel iets anders: Volgens een bericht van het CBS van een paar dagen geleden was het overheidstekort in 2020 tot en met het derde kwartaal 27 miljard, mede dankzij een overschot in de eerste maanden van 9 miljard. Dat valt me eerlijk gezegd nog best mee met alle steunmaatregelen die genomen zijn.
Dat wachten op testuitslag vind ik gelul. Als het een IC verpleegkundige is, dan doe je toch een sneltest.quote:Op maandag 28 december 2020 21:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is ook veel ziekteverzuim. Veel mensen die op een testuitslag moeten wachten. En er zullen ook best mensen zijn die, in eerste instantie sowieso, zullen zeggen dat ze nu echt even aan rust en t8jd met hun gezin toe zijn. Het zal een enorme wissel hebben getrokken op hun fysieke en emotionele gesteldheid en daarvan recupereren is ook heel belangrijk.
dan moet de wet aangepast worden.....quote:Op maandag 28 december 2020 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
In september gaf Gommers ook aan dat er problemen waren omdat er teveel mensen op vakantie waren. Daarnaast, iedere epidemioloog had al voorspeld dat november t/m februari erg druk gingen worden. Vakantiedagen niet mee mogen nemen is oplosbaar, desnoods geef je ze volgend jaar dubbel betaald verlof.
Ik snap echt dat ze verlof verdienen, maar is dit het moment?
Maal 4 diensten. Denk ik. (24 uur bezetting nodig)quote:Op maandag 28 december 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oke, thanks. Dan zijn er totaal zo’n 700 of 800 IC verpleegkundigen in NL oid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |