Zou hem geen held noemen, maar hij had zeker goede punten.quote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef DonDruiper het volgende:
Oud directeur van het RIVM fileert het kabinet even.
Held.
Heb jij enig idee waar dat door komt? De getallen zijn toch een stuk lager dan die voorspellingen van LCPS?quote:Op maandag 28 december 2020 21:59 schreef Qarrad het volgende:
Hier in de regio draait het ziekenhuis in Meppel deze week voor het laatst een restant reguliere zorg en gaan de verpleegkundigen weer allemaal naar Zwolle naar de IC zoals ik het begrijp. Dit trekt een enorm zware wissel op deze mensen, vooral omdat eerder is toegezegd dat het niet weer zo aangepakt zou worden. Deze golf is dus echt ernstiger en sneller uit de klauwen aan het lopen dan verwacht.
Niet om paniek te zaaien, maar om aan te geven wat eens wissel dit trekt op deze beroepsgroep.
Tjah, het randje? Het zijn 36 urige werkweken. We moeten ook niet overdrijven.quote:Op maandag 28 december 2020 21:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er veel verpleegkundigen die op het randje zitten van wat ze nog aan kunnen. Als de keuze is nu dwingen door te gaan en een groot risico op langdurige uitval of nu 1-2 weken verlof geven dan begrijp ik dat het laatste de betere oplossing kan zijn als je weet dat dit nog maanden gaat duren.
Nee, ik heb geen idee. Familie van me werkt bij de Isala op verschillende locaties als verpleegkundigen en laboratoriummedewerker. Ik hoor dus wel veel maar niet genoeg om te duiden waarom dingen zo lopen als ze doen.quote:Op maandag 28 december 2020 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waar dat door komt? De getallen zijn toch een stuk lager dan die voorspellingen van LCPS?
Kuipers zei vanmiddag dat ze nu, een paar dagen eerder dan voorspeld, al boven de 2.500 bezette ic en verpleegbedden zitten.quote:Op maandag 28 december 2020 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waar dat door komt? De getallen zijn toch een stuk lager dan die voorspellingen van LCPS?
Denk dat je de reële en financiële economie los van elkaar moet zien.quote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben boekhouder maar zelfs mij duizelen al die 0000. Het is echt niet normaal hoe dat geld uit de hoge hoed wordt getoverd als je het mij vraagt ..
Yep, dat hadden we hier ook eerder gedaan dat de smoes van logistiek moeilijk uitvoerbaar, klinklare onzin is.quote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef DonDruiper het volgende:
Oud directeur van het RIVM fileert het kabinet even.
Held.
Ah ok. Maar er waren toch eerder ook voorspellingen dat we december al boven de 3500 zouden zitten? Die 2500 is toch het middel-ongunstig (of hoe je het ook wil noemen) scenario?quote:Op maandag 28 december 2020 22:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kuipers zei vanmiddag dat ze nu, een paar dagen eerder dan voorspeld, al boven de 2.500 bezette ic en verpleegbedden zitten.
quote:Op maandag 28 december 2020 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah ok. Maar er waren toch eerder ook voorspellingen dat we december al boven de 3500 zouden zitten? Die 2500 is toch het middel-ongunstig (of hoe je het ook wil noemen) scenario?
Lenen is zo goedkoop dat Nederland zelfs rente betaald krijgt op de kapitaalmarkt. Aangezien alle landen in hetzelfde schuitje zitten en gigantische schulden maken, zal de rente tot aan het einde der tijden laag gehouden worden. Dan maken al die enorme staatsschulden geen drol meer uit. Alleen de arme landjes op deze aardkloot hebben een probleem, maar dat hadden ze voor corona ook al.quote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben boekhouder maar zelfs mij duizelen al die 0000. Het is echt niet normaal hoe dat geld uit de hoge hoed wordt getoverd als je het mij vraagt ..
De 30ste heeft ie gezegd. Dan weten we meer.quote:Op maandag 28 december 2020 22:25 schreef Sfancta het volgende:
Lekker aansukkelen tot 19 januari, en dan te horen krijgen dat alles verlengd wordt met nog hardere maatregelen? Vind het erg raar in de tussentijd niks gehoord te hebben van Rutte. Verwacht hij ook dat oud op nieuw goed en rustig verloopt dan?
Oke sorry, was ik niet van opd e hoogte.quote:Op maandag 28 december 2020 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
De 30ste heeft ie gezegd. Dan weten we meer.
Die ja, dank je. We zitten dus op het meest gunstige scenario volgens LCPS zoals ingeschat in oktober, maar toch piept en kraakt alles?quote:
Het is ook vooral veel langer en dit kon iedereen zien aankomen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:59 schreef Qarrad het volgende:
Hier in de regio draait het ziekenhuis in Meppel deze week voor het laatst een restant reguliere zorg en gaan de verpleegkundigen weer allemaal naar Zwolle naar de IC zoals ik het begrijp. Dit trekt een enorm zware wissel op deze mensen, vooral omdat eerder is toegezegd dat het niet weer zo aangepakt zou worden. Deze golf is dus echt ernstiger en sneller uit de klauwen aan het lopen dan verwacht.
Niet om paniek te zaaien, maar om aan te geven wat eens wissel dit trekt op deze beroepsgroep.
Mja, dan is dus ook de meest gunstige scenario te hoog ingeschat, toch?quote:Op maandag 28 december 2020 22:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die ja, dank je. We zitten dus op het meest gunstige scenario volgens LCPS zoals ingeschat in oktober, maar toch piept en kraakt alles?
Waarom zou dat niet relatief rustig verlopen? Wat weer een paniekzaaierijquote:Op maandag 28 december 2020 22:25 schreef Sfancta het volgende:
Lekker aansukkelen tot 19 januari, en dan te horen krijgen dat alles verlengd wordt met nog hardere maatregelen? Vind het erg raar in de tussentijd niks gehoord te hebben van Rutte. Verwacht hij ook dat oud op nieuw goed en rustig verloopt dan?
Dat snap ik ook niet zo. Sommige users doen net alsof de pleuris gaat uitbreken donderdag.quote:Op maandag 28 december 2020 22:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet relatief rustig verlopen? Wat weer een paniekzaaierij
Nou... dat weet ik zo net nog niet.quote:Op maandag 28 december 2020 22:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet zo. Sommige users doen net alsof de pleuris gaat uitbreken donderdag.
Zal vast wel een relletje zijn hier of daar, maar die heb je ieder jaar, misschien dat het dit jaar iets erger is, maar er komen echt geen massa rellen ofzo. Nergens op gebaseerd.
Bron: De Standaard.quote:Het aantal coronadoden in Rusland zou veel hoger zijn dan oorspronkelijk gezegd. Uit nieuwe gegevens blijkt dat er sinds de start van de pandemie al 186.000 mensen stierven aan het virus. In november waren er 26.000 COVID-overlijdens.
Uit de officiële gegevens blijkt dat er in Rusland ongeveer 54.000 mensen gestorven zijn aan corona. Maar volgens recente gegevens van statistiekbureau Rosstat is de tol veel zwaarder.
Tussen januari en november zou er een oversterfte geweest zijn van 229.700 mensen in vergelijking met 2019, aldus het statistiekbureau. Volgens vicepremier Tatiana Golikova is zo'n 81 procent daarvan toe te schrijven aan COVID-19, wat overeenkomt met 186.000 sterfgevallen.
Dat zijn toch gewoon relatief kleine groepen?quote:Op maandag 28 december 2020 22:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou... dat weet ik zo net nog niet.
Je hebt wel van die aso’s die massaal kerstbomen in de hens gaan steken en toch vuurwerk gaan afsteken en de boel provoceren.
Vooral in de grote steden.
Natuurlijk mag je je dagen wel meenemenquote:Op maandag 28 december 2020 21:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
best veel verplegend personeel heeft ook al geen vakantie gehad in de lente/zomer/herfst he
en vakantiedagen zomaar meenemen mag niet meer.
Je hebt altijd aansluiters.quote:Op maandag 28 december 2020 22:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon relatief kleine groepen?
ik vind dat het kabinet die regel al van de zomer had moeten opschorten.quote:Op maandag 28 december 2020 22:59 schreef babylon het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je je dagen wel meenemen
ja een paar maar ja en die moet je ook nog tijdig opmaken.quote:Op maandag 28 december 2020 22:59 schreef babylon het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je je dagen wel meenemen
“Hopen dat alles heel blijft buiten” las ik hier ook alquote:Op maandag 28 december 2020 22:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet relatief rustig verlopen? Wat weer een paniekzaaierij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |