SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Geen bezoek meer. Alleen met goedgekeurde papieren naar buiten. Fase daarna is gedwongen kwarantèn. Het kan gewoon hoor.quote:Op zondag 20 december 2020 17:21 schreef summer2bird het volgende: https://nos.nl/liveblog/2(...)ettingen-gemeld.html Hugo de Jong geeft aan dat op dit moment er nog niet genoeg reden is om de maatregels aan te scherpen voor het gemuteerde virus. Misschien ben ik wel heel dom hoor (haal dat misschien maar weg
) maar wat voor nieuwe maatregels? Hoe kan het nog scherper dan nu? Op een gegeven moment lijkt me toch dat ze niet verder gaan omdat het dan onmenselijk wordt?
Waarom zou die er komen?quote:Op zondag 20 december 2020 18:31 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben benieuwd of er dinsdag een persco komt
Neeeeeee niet weer, ik wil Hugo niet meer in beeld. Ik krijg nu al rillingen bij zijn woorden 'zorgvuldigheid gaat niet hand in hand met snelheid'quote:Op zondag 20 december 2020 18:31 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben benieuwd of er dinsdag een persco komt
Omdat er vorige week geen mogelijkheid was voor de pers om vragen te stellen.quote:
Als je alles wat de de samenleving op dit moment aandoen en de gevolgen die dat op de korte en lange termijn heeft wil afdoen als 'een beetje moeilijk', dan zijn mijn inhoudelijke reacties wel op. Sorry.quote:Op zondag 20 december 2020 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, zeg, dat is ook een instelling van niks. "Oh het is een beetje moeilijk dus we doen maar niks meer, dan gaat het vast wel normaal worden of zo"
De ervaring van landen als de VS, waar in sommige Staten, precies dit beleid gevoerd wordt is dat het niet werkt maar alleen maar een groter probleem vormt.
Je hoeft niet te kijkenquote:Op zondag 20 december 2020 18:32 schreef popje het volgende:
[..]
Neeeeeee niet weer, ik wil Hugo niet meer in beeld. Ik krijg nu al rillingen bij zijn woorden 'zorgvuldigheid gaat niet hand in hand met snelheid'
Rutte praat toch elke vrijdag met de pers?quote:Op zondag 20 december 2020 18:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat er vorige week geen mogelijkheid was voor de pers om vragen te stellen.
Wat stel jij voor?quote:Op zondag 20 december 2020 18:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik doe niks samen met Hugo en heb het helemaal niet over vervelende mensen waaraan ik de schuld wil geven. Je zou op een iets prettigere manier kunnen reageren. Dat heb je wel in de hand.
Ja.quote:Op zondag 20 december 2020 18:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte praat toch elke vrijdag met de pers?
Ja mensen die het nu niet redden zijn gewoon niet "tough" genoegquote:Op zondag 20 december 2020 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Cliché als fuck, maar "when the going gets tough the tough get going"
Ik heb toch niet helemaal het idee dat je doorhebt in welke mate aërosole transmissie en ventilatie onder de aandacht liggen van wetenschappers/onderzoekers en beleidsmakers.quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Met die "aanwijzingen" uitspraak kan men natuurlijk sws alle kanten op en vraagt ook ten opzichte van wat dan dit iets aanwijst ?
Wiedes dat luchtverplaatsing een grote rol speelt bij virussen die .... door de lucht worden overgedragen.
Punt met die onderzoeken is vooral het WC-eend en KontKoe gehalte, helemaal waar maar waardeloos voor toepassing. Men heeft weinig aan de wetenschap dat virussen waaien om verspreiding daarmee te voorkomen.
Ventileren is niet gelijk aan geen virus, hooguit het dan verdunnen. Bij verkeerd ventileren is er zelfs een versterkend effect dat het virus juist sneller, over langere afstanden aflegt, een groter gebied kan bereiken.
Zeker icm temperatuur/weinig licht waar virussen sws al langer virulent kunnen zijn.
In zekere zin is ventileren en filteren, gelijk aan mondkapjes om gebouwen of kamers heen leggen waar één virusdeeltje al voldoende is om iemand te besmetten. Men kan niet stellen dat het bescherming biedt buiten de (onbekende) kans berekenen en die dan valselijk gebruiken als feit. Dat is ook mijn irritatie bij onderzoek op grond van aangenomen modellen.
Niemand kan uitrekenen of de ventilatie-inspanning, ook in ons gedrag, dan het doel rechtvaardigt anders dan "kan toch helpen" zonder daarbij dan te kijken naar wat het elders betekent.
Ik vind het een behoorlijke aanname dat mensen (voorlopig) immuun zouden zijn als ze het gehad hebben....quote:Op zondag 20 december 2020 15:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm? 2 miljoen volgens van Dissel hebben het gehad, ervan uitgaande dat die immuun zijn en afgezet tegen 17.4 miljoen Nederlanders komt ik toch niet veel verder.
🤣, die handleiding bevat natuurlijk allemaal dingen die we niet weten, zoals dat het bij -70 bewaard moest worden... wist Hugo ook niet tot half november...quote:Op zondag 20 december 2020 18:43 schreef michaelmoore het volgende:
er is weer een ambtenaar die de hele vaccinatie een paar weken in een lade schuift omdat ie een handleiding "moet" maken , terwijl die handleiding al in het Engels en in het Duits is in landen om ons heen
Waarom want veel onderzoeken tonen dat gewoon tot nu toe aan.quote:Op zondag 20 december 2020 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het een behoorlijke aanname dat mensen (voorlopig) immuun zouden zijn als ze het gehad hebben....
Wat bedoel je dan?quote:Op zondag 20 december 2020 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja, maar je weet niet hoelang, daarbij zit je met dat gemuteerde virus wellicht ook nog met de kans dat mensen die de oude variant al gehad hebben niet meer ziek worden van de gemuteerde variant maar hem wel heel makkelijk doorgeven, en omdat ze er geen last van hebben lopen ze ook gewoon door terwijl ze besmettelijk zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 18:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom want veel onderzoeken tonen dat gewoon tot nu toe aan.
Waar baseer je dat op? Want dat is iets waar nagenoeg alle wetenschappers het wel over eens zijn. Als je het gehad hebt en je immuunsysteem werkt goed, is er geen reden dat je er nog heel ziek van wordt. Theoretisch kun je wel besmettelijk zijn dan, maar dat weten ze ook nog niet zeker.quote:Op zondag 20 december 2020 18:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar je weet niet hoelang, daarbij zit je met dat gemuteerde virus wellicht ook nog met de kans dat mensen die de oude variant al gehad hebben niet meer ziek worden van de gemuteerde variant maar hem wel heel makkelijk doorgeven, en omdat ze er geen last van hebben lopen ze ook gewoon door terwijl ze besmettelijk zijn.
Ik zie iig vooralsnog geen reden aan te nemen dat mensen die het gehad hebben daardoor geen gevaar meer zijn, zeker niet ettelijke maanden na hun besmetting.
Toch zijn er al onderzoeken die aantonen dat B-cellen na 6,2 maanden nog instaat zijn om anti-stoffen te maken. Ook is T-cell immuniteit al aangetoond. Dat we niet precies weten hoelang klopt maar de vooruitzichten zien er goed uit. Gelukkig zelfs want anders kunnen we ook meteen stoppen met het produceren van een vaccin.quote:Op zondag 20 december 2020 18:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar je weet niet hoelang, daarbij zit je met dat gemuteerde virus wellicht ook nog met de kans dat mensen die de oude variant al gehad hebben niet meer ziek worden van de gemuteerde variant maar hem wel heel makkelijk doorgeven, en omdat ze er geen last van hebben lopen ze ook gewoon door terwijl ze besmettelijk zijn.
Ik zie iig vooralsnog geen reden aan te nemen dat mensen die het gehad hebben daardoor geen gevaar meer zijn, zeker niet ettelijke maanden na hun besmetting.
Hoe lang is niet bekend toch?quote:Op zondag 20 december 2020 18:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Want dat is iets waar nagenoeg alle wetenschappers het wel over eens zijn. Als je het gehad hebt en je immuunsysteem werkt goed, is er geen reden dat je er nog heel ziek van wordt. Theoretisch kun je wel besmettelijk zijn dan, maar dat weten ze ook nog niet zeker.
Ik pretendeer niet te weten hoe of wat we zou werken.quote:
Indien het zo is dan is het irritant hoe mensen steeds weer terugkomen op alles los laten, zorg overbelasten en kwetsbaren moeten zich isoleren.quote:Op zondag 20 december 2020 18:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Variant op survival of the fittest denk ik.
De kosten op korte- en lange termijn zijn (helaas) niet kwantificeerbaar, dat maakt dat deze maatregelen al ongeveer 10 maanden duren, en waarschijnlijk nog veel langer.quote:Op zondag 20 december 2020 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je alles wat de de samenleving op dit moment aandoen en de gevolgen die dat op de korte en lange termijn heeft wil afdoen als 'een beetje moeilijk', dan zijn mijn inhoudelijke reacties wel op. Sorry.
Inderdaad cliché.quote:Op zondag 20 december 2020 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Controle achter de voordeur. Ik kijk nergens meer van op.quote:Op zondag 20 december 2020 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
Wat voor maatregelen zou je nog kunnen nemen dan naar aanleiding van de mutatie die is gevonden in UK ?Ik weet even niet zo snel welke burger- en grondrechten je nog verder kan inperken.
Waar dan op controleren?quote:Op zondag 20 december 2020 19:13 schreef JosMert het volgende:
[..]
Controle achter de voordeur. Ik kijk nergens meer van op.
En of heb ik dat door waarbij ik mij vasthoud aan dat vooral zelf afstandhouden en hygiëne kan zorgen dat de kans op besmetting van virus opgesloten in vochtdruppels grotendeels verminderd.quote:Op zondag 20 december 2020 18:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik heb toch niet helemaal het idee dat je doorhebt in welke mate aërosole transmissie en ventilatie onder de aandacht liggen van wetenschappers/onderzoekers en beleidsmakers.
https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30514-2/fulltext
Daarnaast merk ik op dat het RIVM, vergeleken met andere West Europese landen, zeker geen early adopter is.
Alleen nog maar je huis uit mogen om boodschappen te doen of naar je cruciale werk te gaan, om meerdere redenen geen realistische optie.quote:Op zondag 20 december 2020 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
Wat voor maatregelen zou je nog kunnen nemen dan naar aanleiding van de mutatie die is gevonden in UK ?Ik weet even niet zo snel welke burger- en grondrechten je nog verder kan inperken.
Dat is toch feitelijk nu ook al aan de orde?quote:Op zondag 20 december 2020 19:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Alleen nog maar je huis uit mogen om boodschappen te doen of naar je cruciale werk te gaan, om meerdere redenen geen realistische optie.
Afhankelijk van de besmettelijkheid verwacht ik dat we een hogere sterfte moeten accepteren zolang er geen grote groep gevaccineerd is. Of je moet de reguliere zorg helemaal stil willen liggen, maar dat gaat meer levens kosten dan redden.
Nee, daar is het er nog te kort voor. Op dit moment wordt uitgegaan van minimaal een jaar. De antistoffen bij mensen die ‘t gehad hadden waren na 6 maandenquote:Op zondag 20 december 2020 18:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe lang is niet bekend toch?
Je mag nog andere mensen bezoeken.quote:Op zondag 20 december 2020 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is toch feitelijk nu ook al aan de orde?
Ja toegegeven, je mag ook nog naar het bos een wandeling maken.
En jij bent voorstander dit ook te beperken?quote:Op zondag 20 december 2020 19:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je mag nog andere mensen bezoeken.
Absoluut niet. Maar van alle dingen die je nog wel mag doen is dit waarschijnlijk degene die de meeste besmettingen oplevert. Dus het zal in kabinetskringen vast wel op tafel liggen om daar ook mee op te houden.quote:Op zondag 20 december 2020 19:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
En jij bent voorstander dit ook te beperken?
quote:Op zondag 20 december 2020 19:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Frankrijk legt verkeer met Engeland 48 uur plat
En toch.. als dit al begin december bekend was, komt wel goed uit om met een nieuw killervirus des doods te komen om mensen met kerst thuis te houden en dan januari te komen met ‘hihi, oeps, toch niet erger dan de rest’quote:Op zondag 20 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
Morgen officieel EU crisisoverleg meldt de televaag.
Bangmaken is een strategie die sowieso toegepast wordt, met steeds minder effect.quote:Op zondag 20 december 2020 19:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
En toch.. als dit al begin december bekend was, komt wel goed uit om met een nieuw killervirus des doods te komen om mensen met kerst thuis te houden en dan januari te komen met ‘hihi, oeps, toch niet erger dan de rest’
Zeg uiteraard niet dat het zo is, maar het zou wel goed in het straatje bang maken passen
Avondklok, handschoenen verplicht in supermarkt, alcoholverkoop tot 19u bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 december 2020 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is helemaal geen juridisch bindende regelquote:Op zondag 20 december 2020 19:19 schreef JosMert het volgende:
[..]
Of er meer dan 2 gasten aanwezig zijn.
En hij heeft nog een boel vrije dagen over die hij niet mee mag nemen naar volgend jaar, vergeet die ook niet, die moet hij natuurlijk wel opnemen oo!quote:Op zondag 20 december 2020 18:43 schreef michaelmoore het volgende:
er is weer een ambtenaar die de hele vaccinatie een paar weken in een lade schuift omdat ie een handleiding "moet" maken , terwijl die handleiding al in het Engels en in het Duits is in landen om ons heen
Begrijp niet zo goed waarom. Er was toch geen reden tot paniek? Het vaccin werkt schijnbaar ook bij de gemuteerde variant.quote:Op zondag 20 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
Dan zou je toch haast denken dat er meer aan de hand isquote:Op zondag 20 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
Waarom hang je zo aan dat vaccin? Ook in de komende maanden kan er nog een hoop misgaan he?quote:Op zondag 20 december 2020 19:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Begrijp niet zo goed waarom. Er was toch geen reden tot paniek? Het vaccin werkt schijnbaar ook bij de gemuteerde variant.
Vele vrouwen glijden van hun stoel als de Hugo zien.quote:Op zondag 20 december 2020 18:32 schreef popje het volgende:
[..]
Neeeeeee niet weer, ik wil Hugo niet meer in beeld. Ik krijg nu al rillingen bij zijn woorden 'zorgvuldigheid gaat niet hand in hand met snelheid'
Toch niet als we zsm als een malle beginnen te vaccineren.quote:Op zondag 20 december 2020 19:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom hang je zo aan dat vaccin? Ook in de komende maanden kan er nog een hoop misgaan he?
Het model (aanpak, grondslag) staat onder druk.quote:Op zondag 20 december 2020 19:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Begrijp niet zo goed waarom. Er was toch geen reden tot paniek? Het vaccin werkt schijnbaar ook bij de gemuteerde variant.
Mijn geld zet ik op harde lockdown kerst en oud en nieuw, Europees niveau geregeld.quote:Op zondag 20 december 2020 19:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja precies lijk me ook. Wel rede tot paniek dus.quote:Op zondag 20 december 2020 19:31 schreef Benny het volgende:
[..]
Dan zou je toch haast denken dat er meer aan de hand is
De nieuwe variant is 67-75% besmettelijker (95%-waarschijnlijkheidsinterval) en resulteert in een stijging van de absolute R van 0,39-0,93. Dat lijkt me genoeg reden voor crisisoverleg.quote:Op zondag 20 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
Die bevoegdheid heeft de EU niet.quote:Op zondag 20 december 2020 19:33 schreef chratnox het volgende:
Mijn geld zet ik op harde lockdown kerst en oud en nieuw, Europees niveau geregeld.
Ja die avondklok gaat ongetwijfeld veel brengen.quote:Op zondag 20 december 2020 19:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn geld zet ik op harde lockdown kerst en oud en nieuw, Europees niveau geregeld.
Helemaal geen bezoek, avondklokken en dat soort onzin. En dan zeggen Rutte en de Jonge: dit virus is een stuk aggressiever geworden, dus wij moeten dat ook doen.
Kan iemand het uitleggen dat men in begin december dus die Britse variant van het virus ontdekt heeft in NL, maar dat het op 20 december nog niet duidelijk is wie dat is?quote:Volgens de minister is het niet uitgesloten dat er vanwege de nieuwe virusvariant extra maatregelen moeten komen, bovenop de lockdown die al van kracht is in Nederland. ,,Dat is denkbaar. Zoals alles in deze crisis denkbaar is. Maar, stap voor stap. We moeten eerst meer informatie hebben over de besmettelijkheid van dit virus, en de mate waarin die mutatie zich al op Nederlandse bodem bevindt. We weten van één geval, dat zijn we nu aan het uitzoeken. Wie dat was, met wie die persoon contact heeft gehad.''
Nee, maar ze kunnen wel de landelijke overheden pushen. Zal ook niet voor niets zijn dat de huidige maatregelen op veel plekken overeen komen.quote:Op zondag 20 december 2020 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die bevoegdheid heeft de EU niet.
De EU gaat daar niet over:quote:Op zondag 20 december 2020 19:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Helemaal geen bezoek, avondklokken en dat soort onzin. En dan zeggen Rutte en de Jonge: dit virus is een stuk aggressiever geworden, dus wij moeten dat ook doen.
Want op die plekken hebben ze niet te maken met dezelfde epidemie?quote:Op zondag 20 december 2020 19:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, maar ze kunnen wel de landelijke overheden pushen. Zal ook niet voor niets zijn dat de huidige maatregelen op veel plekken overeen komen.
Alle extra maatregelen lijken dus voor "niets" is dan maar een gedachte die mij opkomt....quote:Op zondag 20 december 2020 19:34 schreef KP het volgende:
[..]
De nieuwe variant is 67-75% besmettelijker (95%-waarschijnlijkheidsinterval) en resulteert in een stijging van de absolute R van 0,39-0,93. Dat lijkt me genoeg reden voor crisisoverleg.
Er wordt wel beter aan de roep om thuis te blijven gehouden, maar bij lange niet zo goed als in maart. Daling t.o.v. de week voor de lockdown is 15-17%quote:Op zondag 20 december 2020 19:38 schreef DX11 het volgende:
Waarom werken er eigenlijk nog steeds heel veel mensen niet thuis? Ik kan niet anders, ben chauffeur maar ik sta elke doordeweekse dag gewoon in de file, hoeveel mensen daarvan gaan gewoon naar een kantoor?
Ik heb zelf het idee dat dat sinds een paar weken wat meer gebeurt (dus het afstemmen van maatregelen). Nergens anders op gebaseerd dan dat de maatregelen in diverse landen redelijk overeen komen en ook in dezelfde periode ingezet zijn, maar dat kan je ook uitleggen doordat het er overal redelijk hetzelfde eruitziet qua virusje.quote:Op zondag 20 december 2020 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heel Europa werkt al 10 maanden lekker langs elkaar heen en nu is er ineens crisisoverleg samen?
Maar wel de regeringsleiders die dat overleggenquote:Op zondag 20 december 2020 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
10 maanden lang hebben de andere landen het op hun eigen manier gedaan. EC roept dat ze meer coordinatie willen en de landen hebben maatregelen die tussen de landen goed overeen komen. Dat zal niet toevallig zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 19:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want op die plekken hebben ze niet te maken met dezelfde epidemie?
Deze mutatie zorgt ervoor dat je bij dezelfde maatregelen meer besmettingen hebt (en dus ziekenhuizen sneller vollopen)quote:Op zondag 20 december 2020 19:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is altijd de oplossing he, NOG meer maatregelen.quote:Op zondag 20 december 2020 19:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
10 maanden lang hebben de andere landen het op hun eigen manier gedaan. EC roept dat ze meer coordinatie willen en de landen hebben maatregelen die tussen de landen goed overeen komen. Dat zal niet toevallig zijn.
Maargoed, dat er meer maatregelen gaan komen staat denk ik wel vast.
Dst vroeg ik mij gisteren ook al af. Is ook uitgebreid besproken hier. Sommigen denken dat het met privacy/anonimiteit te maken heeft. Ik vind het ook nogsteeds vreemd.quote:Op zondag 20 december 2020 19:35 schreef Scrummie het volgende:
Ik begon er eerder vandaag ook al over, maar ging er vanuit dat het onwetendheid van NU.nl was, maar nu begint De Jonge er zelf ook over;
[..]
Kan iemand het uitleggen dat men in begin december dus die Britse variant van het virus ontdekt heeft in NL, maar dat het op 20 december nog niet duidelijk is wie dat is?
Ik neem toch aan dat die monsters van het testen niet anoniem naar de laboratoria gaan, waar ze (neem ik aan) ontdekken dat het een nieuwe mutatie is. Bedoel dit overigens niet per se negatief tegenover De Jonge/RIVM/GGD/whatever, vind het gewoon bijzonder.
Dat regels geen nut hebben zegt helemaal niets. Dat hebben we eerder wel gezien.quote:Op zondag 20 december 2020 19:44 schreef popje het volgende:
We krijgen hier geen handhaving achter de voordeur, echt niet. En ook geen avondklok, want dat heeft geen nut en is niet te handhaven. Er moet eerst maar eens worden uitgezocht hoeveel mensen deze variant van het virus het hier hebben en of de maatregelen van vorige week (die ongeveer hetzelfde zijn als in het grootste deel van de UK) zin hebben gehad.
Dat heeft toch niets met elkaar te maken?quote:Op zondag 20 december 2020 19:44 schreef MoreDakka het volgende:
Dat de huidige lockdown langer ging duren dan 19 januari wisten we sowieso al, mutatie of niet.
Ai.. als ie niet ook milder is dit best een naar scenario voor de komende weken/maanden.quote:Op zondag 20 december 2020 19:34 schreef KP het volgende:
[..]
De nieuwe variant is 67-75% besmettelijker (95%-waarschijnlijkheidsinterval) en resulteert in een stijging van de absolute R van 0,39-0,93. Dat lijkt me genoeg reden voor crisisoverleg.
Ja, dat denk ik ook. Het is de enige reflex die er schijnt te bestaan op stijgende besmettingen.quote:Op zondag 20 december 2020 19:42 schreef chratnox het volgende:
Maargoed, dat er meer maatregelen gaan komen staat denk ik wel vast.
Vergeet niet, het ligt aan ons hè. Als JIJ je nou eens beter zou gedragen was dit allemaal niet nodig!quote:Op zondag 20 december 2020 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is altijd de oplossing he, NOG meer maatregelen.
Ik word er onderhand moe van.
Als je eenmaal in die tunnel zit kom je er moeilijk nog uit ja. Ik ben het ook wel goed zat inderdaad.quote:Op zondag 20 december 2020 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is altijd de oplossing he, NOG meer maatregelen.
Ik word er onderhand moe van.
Is maar een select groepje.quote:Op zondag 20 december 2020 19:45 schreef capricia het volgende:
Gaat die horeca-kliek nog open op 17 januari?
Hoor er niets meer van.
Alleen duurt het nog even voor iedereen gevaccineerd is.quote:Op zondag 20 december 2020 19:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel, als er nieuwe maatregelen komen bovenop de huidige lockdown dan gaat die automatisch ook langer duren. Maar ook zonder eventuele mutaties was het al duidelijk dat deze lockdown bij lange niet het gewenste effect zal hebben.quote:Op zondag 20 december 2020 19:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets met elkaar te maken?
Zijn er veel besmettingen in de supermarkt dan?quote:Op zondag 20 december 2020 19:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk dat de overheid eens serieus moet kijken of het misschien kan bijspringen met voedsel bezorgen ofzo, is dat geen mogelijkheid? Dat je niet meer met z'n alle naar de supermarkt moet.
Of supermarkten moeten gewoon heel streng gaan zijn en maar 10 man tegelijk in de winkel laten komen oid.
Er waren toch mensen hier, die weer mensen kenden die in de horeca zaten. En die ongeacht wat, weer open gingen op 17 januari?quote:
Of er niemand buiten je eigen huishouden aanwezig isquote:
Oei.quote:
OV , (snel)wegen & tankstations (incl laders) uitsluitend toegankelijk met een ontheffingspasje & reisverklaring. Dan heb je het gros wel te pakken met hoe je dingen redelijk kunt inregelen.quote:Op zondag 20 december 2020 19:44 schreef popje het volgende:
We krijgen hier geen handhaving achter de voordeur, echt niet. En ook geen avondklok, want dat heeft geen nut en is niet te handhaven. Er moet eerst maar eens worden uitgezocht hoeveel mensen deze variant van het virus het hier hebben en of de maatregelen van vorige week (die ongeveer hetzelfde zijn als in het grootste deel van de UK) zin hebben gehad.
Of er niemand buiten je eigen huishouden aanwezig isquote:
Ja dat denk ik dus ookquote:Op zondag 20 december 2020 19:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
We leven in een vrij land zonder dictatuur... tot zo ver.quote:Op zondag 20 december 2020 19:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
OV , (snel)wegen & tankstations (incl laders) uitsluitend toegankelijk met een ontheffingspasje & reisverklaring. Dan heb je het gros wel te pakken met hoe je dingen redelijk kunt inregelen.
Je mag dan als individu "thuis" al je vrijheden uitoefenen maar je kunt nergens nog (ver) komen en/of kopen.
Iedereen tot nader order binnenblijven tot ie gevaccineerd is.quote:Op zondag 20 december 2020 19:54 schreef JosMert het volgende:
Laat me raden wat uit het crisisoverleg komt:
Iedere europese burger moet thuis alleen met zijn eigen gezin kerst vieren.
Kan je de klok op gelijk zetten
Is daar dan een besmettingsprobleem cq oorzaak in welke mate ?quote:Op zondag 20 december 2020 19:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk dat de overheid eens serieus moet kijken of het misschien kan bijspringen met voedsel bezorgen ofzo, is dat geen mogelijkheid? Dat je niet meer met z'n alle naar de supermarkt moet.
Of supermarkten moeten gewoon heel streng gaan zijn en maar 10 man tegelijk in de winkel laten komen oid.
En wie gaat dat controleren?quote:Op zondag 20 december 2020 19:54 schreef JosMert het volgende:
Plus keiharde lockdown heel europa.
Heb toch wel te doen met mensen die zo van hun geliefde gescheiden worden opeens. Ja, ik snap dat het nodig is maar toch.quote:Op zondag 20 december 2020 19:52 schreef Benny het volgende:
[..]
Oei.
In het achterhoofd moet ook wel gehouden worden dat Nederland een mainport voor van de UK naar Europa is
Geen idee of dat nog gaat gebeuren na dat zoethoudertje wat ze er onlangs weer bij hebben gekregen. Ik hoor er niks meer over.quote:Op zondag 20 december 2020 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Er waren toch mensen hier, die weer mensen kenden die in de horeca zaten. En die ongeacht wat, weer open gingen op 17 januari?
Oh, een heel klein groepje.
Wel veel lawaai maakten ze dan.
Volgens mij wil geen land die macht aan de EU geven. Idem qua grenzen. En idem als het over gezondheidszorg gaat.quote:Op zondag 20 december 2020 19:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Kutvirus is het.quote:Op zondag 20 december 2020 19:56 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Geen idee of dat nog gaat gebeuren na dat zoethoudertje wat ze er onlangs weer bij hebben gekregen. Ik hoor er niks meer over.
De tent waar ik voor werk in ieder geval niet. Die is vanaf 28 dec. A.s. de nek om gedraaid
Politie en boa. De overheden gaan steeds verder en verder. Dit is alleen maar de volgende stap.quote:Op zondag 20 december 2020 19:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wie gaat dat controleren?
BNWquote:Op zondag 20 december 2020 19:59 schreef JosMert het volgende:
[..]
Politie en boa. De overheden gaan steeds verder en verder. Dit is alleen maar de volgende stap.
Ja dat is altijd met die minderheidsgroepjes.quote:Op zondag 20 december 2020 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Er waren toch mensen hier, die weer mensen kenden die in de horeca zaten. En die ongeacht wat, weer open gingen op 17 januari?
Twitter en faceboek is een zegen voor dat soort oproerkraaiers. Zeker omdat om onduidelijke redenen serieus genomen wordt wat mensen daar zeggen.quote:Op zondag 20 december 2020 20:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat is altijd met die minderheidsgroepjes.
Wat betekent BNW? Ben niet wappie? Vanmorgen zat bij WNL nog een of ander hoofd van de politie te verkondigen dat hij alleen maar capaciteit had voor excessen en niet voor handhaving in de straat...quote:
Ik denk eerder om een binnenreis verbod vanaf de UK af te stemmen.quote:Op zondag 20 december 2020 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor de voordeur kan natuurlijk wel gecontroleerd worden of iemand daar rechtmatig op straat is.quote:Op zondag 20 december 2020 19:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Of er niemand buiten je eigen huishouden aanwezig is
Om te checken of iedereen van het huishouden in een eigen ruimte zit
Om er vervolgens achter te komen dat ook dat de oplossing niet gaat zijn
Kortom.. we kunnen wel nog verder doorslaan in de maatregelen. Het gaat de oplossing niet zijn. Op een gegeven moment ben je uitgespeeld met je cobtrolerende maatregelen
Ja voor de weg en de trein... want landen hebben die bevoegdheid niet, dat kan alleen maar Europees worden geregeld...quote:Op zondag 20 december 2020 20:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk eerder om een binnenreis verbod vanaf de UK af te stemmen.
quote:Op zondag 20 december 2020 13:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: KLM verkoopt gewoon tickets.
And... it's gone.quote:Op zondag 20 december 2020 14:01 schreef Fred het volgende:
[..]
In tegenstelling tot het RIVM en GGD heeft deze (semi-staatsonderneming) hun IT wel op orde. Alle vluchten die geschrapt zijn op basis van het verbod zijn er al uit gehaald. Dit is wat er nog over is.
Geen idee of dat nog gaat gebeuren na dat zoethoudertje wat ze er onlangs weer bij hebben gekregen. Ik hoor er niks meer over.quote:Op zondag 20 december 2020 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zit in een appgroep waar meerdere agenten en boa's zitten, die aangeven alleen te waarschuwen en bewust geen boetes uit te delen omdat zij niet achter dit beleid staan.quote:Op zondag 20 december 2020 19:59 schreef JosMert het volgende:
[..]
Politie en boa. De overheden gaan steeds verder en verder. Dit is alleen maar de volgende stap.
Is er eigenlijk iets gezegd over een concreet doel? 1000 besmettingen, 100?quote:Op zondag 20 december 2020 19:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel, als er nieuwe maatregelen komen bovenop de huidige lockdown dan gaat die automatisch ook langer duren. Maar ook zonder eventuele mutaties was het al duidelijk dat deze lockdown bij lange niet het gewenste effect zal hebben.
Bij sommigen is alles wat niet in hun straatje is BNW/wappie/gekkie. Ik hoop dat daar harder tegen opgetreden gaat worden.quote:
Vooral kut hoe beleidsmakers er op reageren. We doen het onszelf aan.quote:
Da's niet waar. Soevereine landen gaan over alle grenzen van het land.quote:Op zondag 20 december 2020 20:03 schreef popje het volgende:
[..]
Ja voor de weg en de trein... want landen hebben die bevoegdheid niet, dat kan alleen maar Europees worden geregeld...
Eerst werd er gestuurd op 3600 besmettingen en 10 opnames per dag voor er versoepelingen zouden kunnen zijn... dat ging toen voor eventuele versoepelingen half decemberquote:Op zondag 20 december 2020 20:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iets gezegd over een concreet doel? 1000 besmettingen, 100?
Niet echt nodig: 98% bevolking volgt evt met gemor, de rest kan je met een handgebaar subversief gedrag verwijten en daarmee duiden als oorzaak voor/van ellende. Kwestie van goed inkleden.quote:Op zondag 20 december 2020 19:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wie gaat dat controleren?
Dat is wel een serieus probleem. Ik snap de urgentie op Europees niveau nu wel. De combinatie met de feestdagen is wel heel beroerd.quote:Op zondag 20 december 2020 19:34 schreef KP het volgende:
[..]
Nu kennelijk niet in Leeuwarden. Feestje suppporters van Cambuur. Ik zie geen handhaving, Er wordt alleen geconstateerd dat de coronaregels worden genegeerd.https://www.rtlnieuws.nl/(...)negeren-coronaregelsquote:Op zondag 20 december 2020 20:02 schreef popje het volgende:
dW
[..]
Wat betekent BNW? Ben niet wappie? Vanmorgen zat bij WNL nog een of ander hoofd van de politie te verkondigen dat hij alleen maar capaciteit had voor excessen en niet voor handhaving in de straat...
1200 hadden ze ‘t over geloof ik, met de andere indicatoren ook onder de signaalwaardes.quote:Op zondag 20 december 2020 20:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klopt. Mensen willen hardere maatregelen. Dan gaan ze het krijgen ook.quote:Op zondag 20 december 2020 20:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet echt nodig: 98% bevolking volgt evt met gemor, de rest kan je met een handgebaar subversief gedrag verwijten en daarmee duiden als oorzaak voor/van ellende. Kwestie van goed inkleden.
Appelleert ook aan de wens dat er nog haderd moet worden ingegrepen.
Nee, over protesten hoef je je niet druk te maken; laat staan gezagsgetrouwe handhaving. Hooguit een stel pannenklappers die je dan op een afgelaten parkeerterrein onder toezicht en toestemming, wegzet als wappie en dan laat uitdemonstreren.
Goede samenvatting inderdaad. Zo gaat het al 10 maandenquote:Op zondag 20 december 2020 20:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet echt nodig: 98% bevolking volgt evt met gemor, de rest kan je met een handgebaar subversief gedrag verwijten en daarmee duiden als oorzaak voor/van ellende. Kwestie van goed inkleden.
Appelleert ook aan de wens dat er nog haderd moet worden ingegrepen.
Nee, over protesten hoef je je niet druk te maken; laat staan gezagsgetrouwe handhaving. Hooguit een stel pannenklappers die je dan op een afgelaten parkeerterrein onder toezicht en toestemming, wegzet als wappie en dan laat uitdemonstreren.
Ik hoorde iets van 3500 ofzo maar verder zou ik het niet weten. Ik vind dat ze sowieso niet op die cijfers zouden moeten sturen, maar goed.quote:Op zondag 20 december 2020 20:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En ook Soevereine landen kunnen samen afspreken dat ze soeverein als ze zijn, hun grenzen controleren.quote:Op zondag 20 december 2020 20:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Da's niet waar. Soevereine landen gaan over alle grenzen van het land.
Ik denk ook dat dat wel zo blijft, van wat ik gelezen heb zal een mutatie die vaccins onbruikbaar maken zo ingrijpend zijn dat het eigenlijk een ander virus wordt. De kans daarop lijkt mij klein maar ik ben geen expert.quote:Op zondag 20 december 2020 20:12 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Ook nog wat goed nieuws vandaag.
In dat geval kan het gemuteerde gedeelte van het virus ook mooi opgeruimd worden in de eerste maanden van 2021.quote:Op zondag 20 december 2020 20:12 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Ook nog wat goed nieuws vandaag.
Zo ben ik ook. Ik weet alleen niet hoe het met jou zit, maar er is wel een breekpunt.quote:Op zondag 20 december 2020 20:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede samenvatting inderdaad. Zo gaat het al 10 maanden
Het brede maatschappelijke kader houdt zijn mond, evenals de jongeren, risico om gedemoniseerd te worden als wappie is blijkbaar te groot. Ik snap dat wel. Want zelf ik ben ik ook zo laf.
Je veronderstelt dat er geen verband is tussen positieve testen en ziekenhuisopnamen?quote:Op zondag 20 december 2020 20:14 schreef popje het volgende:
Ze zouden in ieder geval niet op besmettingen moeten sturen, maar op ziekenhuisopnames... als die mensen niet ziek worden, zegt een besmetting niets...
En de wens om harder in te grijpen heeft helemaal geen zin, want een avondklok gaat echt geen verschil maken!
Sputnik is overal om zo de verdeeldheid kenbaar te maken.quote:
Het breekpunt is allang voorbij, en als ik zie dat er een breder verzet op gang komt zal ik daar zeker in participeren, maar ik ga niet op het binnenhof op een fluit blazen en op pannen staan slaan. De burger is gewoon compleet machteloos in deze.quote:Op zondag 20 december 2020 20:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zo ben ik ook. Ik weet alleen niet hoe het met jou zit, maar er is wel een breekpunt.
Zo interpreteer ik die post niet. Volgens mij staat er dat dat verband soms overschat wordt.quote:Op zondag 20 december 2020 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Je veronderstelt dat er geen verband is tussen positieve testen en ziekenhuisopnamen?
Daar wordt ook op gestuurdquote:Op zondag 20 december 2020 20:14 schreef popje het volgende:
Ze zouden in ieder geval niet op besmettingen moeten sturen, maar op ziekenhuisopnames... als die mensen niet ziek worden, zegt een besmetting niets...
Wat heeft dit precies met de rechtstaat te maken? De keuzes die gemaakt worden zijn politiek.quote:Op zondag 20 december 2020 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het breekpunt is allang voorbij, en als ik zie dat er een breder verzet op gang komt zal ik daar zeker in participeren, maar ik ga niet op het binnenhof op een fluit blazen en op pannen staan slaan. De burger is gewoon compleet machteloos in deze.
Voor dit soort omstandigheden hebben wij een rechtstaat. Daar hebben wij gewoon he-le-maal niets aan. Mijn geloof in een rechtstaat ben ik dan ook verloren. Het is gewoon een ieder voor zich maatschappij met de babyboomer voor op. Dit hele circus is opgetuigd ten faveure van hen, maar de sociale- en economische kosten komen voor rekening voor de mensen die in de beginfase van het leven staan. De rechtvaardigheid is totaal zoek geraakt.
Was wel te verwachten: grote vraag, zeer beperkt aanbod.quote:Op zondag 20 december 2020 20:03 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[..]
And... it's gone.
[ afbeelding ]
Deze strain was toch weken geleden ook al in Nederland waargenomen?quote:
Dat kan ik me echt niet voorstellenquote:Op zondag 20 december 2020 19:54 schreef JosMert het volgende:
Plus keiharde lockdown heel europa.
Lekker 2 dagen voor Kerst zoiets afkondigen.. dan krijg je apocalyptische taferelen in de supermarkten. Zo stom zullen ze echt niet zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 20:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat kan ik me echt niet voorstellen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |