SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Geen bezoek meer. Alleen met goedgekeurde papieren naar buiten. Fase daarna is gedwongen kwarantèn. Het kan gewoon hoor.quote:Op zondag 20 december 2020 17:21 schreef summer2bird het volgende: https://nos.nl/liveblog/2(...)ettingen-gemeld.html Hugo de Jong geeft aan dat op dit moment er nog niet genoeg reden is om de maatregels aan te scherpen voor het gemuteerde virus. Misschien ben ik wel heel dom hoor (haal dat misschien maar weg
) maar wat voor nieuwe maatregels? Hoe kan het nog scherper dan nu? Op een gegeven moment lijkt me toch dat ze niet verder gaan omdat het dan onmenselijk wordt?
Waarom zou die er komen?quote:Op zondag 20 december 2020 18:31 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben benieuwd of er dinsdag een persco komt
Neeeeeee niet weer, ik wil Hugo niet meer in beeld. Ik krijg nu al rillingen bij zijn woorden 'zorgvuldigheid gaat niet hand in hand met snelheid'quote:Op zondag 20 december 2020 18:31 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben benieuwd of er dinsdag een persco komt
Omdat er vorige week geen mogelijkheid was voor de pers om vragen te stellen.quote:
Als je alles wat de de samenleving op dit moment aandoen en de gevolgen die dat op de korte en lange termijn heeft wil afdoen als 'een beetje moeilijk', dan zijn mijn inhoudelijke reacties wel op. Sorry.quote:Op zondag 20 december 2020 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, zeg, dat is ook een instelling van niks. "Oh het is een beetje moeilijk dus we doen maar niks meer, dan gaat het vast wel normaal worden of zo"
De ervaring van landen als de VS, waar in sommige Staten, precies dit beleid gevoerd wordt is dat het niet werkt maar alleen maar een groter probleem vormt.
Je hoeft niet te kijkenquote:Op zondag 20 december 2020 18:32 schreef popje het volgende:
[..]
Neeeeeee niet weer, ik wil Hugo niet meer in beeld. Ik krijg nu al rillingen bij zijn woorden 'zorgvuldigheid gaat niet hand in hand met snelheid'
Rutte praat toch elke vrijdag met de pers?quote:Op zondag 20 december 2020 18:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat er vorige week geen mogelijkheid was voor de pers om vragen te stellen.
Wat stel jij voor?quote:Op zondag 20 december 2020 18:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik doe niks samen met Hugo en heb het helemaal niet over vervelende mensen waaraan ik de schuld wil geven. Je zou op een iets prettigere manier kunnen reageren. Dat heb je wel in de hand.
Ja.quote:Op zondag 20 december 2020 18:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte praat toch elke vrijdag met de pers?
Ja mensen die het nu niet redden zijn gewoon niet "tough" genoegquote:Op zondag 20 december 2020 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Cliché als fuck, maar "when the going gets tough the tough get going"
Ik heb toch niet helemaal het idee dat je doorhebt in welke mate aërosole transmissie en ventilatie onder de aandacht liggen van wetenschappers/onderzoekers en beleidsmakers.quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Met die "aanwijzingen" uitspraak kan men natuurlijk sws alle kanten op en vraagt ook ten opzichte van wat dan dit iets aanwijst ?
Wiedes dat luchtverplaatsing een grote rol speelt bij virussen die .... door de lucht worden overgedragen.
Punt met die onderzoeken is vooral het WC-eend en KontKoe gehalte, helemaal waar maar waardeloos voor toepassing. Men heeft weinig aan de wetenschap dat virussen waaien om verspreiding daarmee te voorkomen.
Ventileren is niet gelijk aan geen virus, hooguit het dan verdunnen. Bij verkeerd ventileren is er zelfs een versterkend effect dat het virus juist sneller, over langere afstanden aflegt, een groter gebied kan bereiken.
Zeker icm temperatuur/weinig licht waar virussen sws al langer virulent kunnen zijn.
In zekere zin is ventileren en filteren, gelijk aan mondkapjes om gebouwen of kamers heen leggen waar één virusdeeltje al voldoende is om iemand te besmetten. Men kan niet stellen dat het bescherming biedt buiten de (onbekende) kans berekenen en die dan valselijk gebruiken als feit. Dat is ook mijn irritatie bij onderzoek op grond van aangenomen modellen.
Niemand kan uitrekenen of de ventilatie-inspanning, ook in ons gedrag, dan het doel rechtvaardigt anders dan "kan toch helpen" zonder daarbij dan te kijken naar wat het elders betekent.
Ik vind het een behoorlijke aanname dat mensen (voorlopig) immuun zouden zijn als ze het gehad hebben....quote:Op zondag 20 december 2020 15:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm? 2 miljoen volgens van Dissel hebben het gehad, ervan uitgaande dat die immuun zijn en afgezet tegen 17.4 miljoen Nederlanders komt ik toch niet veel verder.
🤣, die handleiding bevat natuurlijk allemaal dingen die we niet weten, zoals dat het bij -70 bewaard moest worden... wist Hugo ook niet tot half november...quote:Op zondag 20 december 2020 18:43 schreef michaelmoore het volgende:
er is weer een ambtenaar die de hele vaccinatie een paar weken in een lade schuift omdat ie een handleiding "moet" maken , terwijl die handleiding al in het Engels en in het Duits is in landen om ons heen
Waarom want veel onderzoeken tonen dat gewoon tot nu toe aan.quote:Op zondag 20 december 2020 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het een behoorlijke aanname dat mensen (voorlopig) immuun zouden zijn als ze het gehad hebben....
Wat bedoel je dan?quote:Op zondag 20 december 2020 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Cliché als fuck, maar "when the going gets tough the tough get going"
Ja, maar je weet niet hoelang, daarbij zit je met dat gemuteerde virus wellicht ook nog met de kans dat mensen die de oude variant al gehad hebben niet meer ziek worden van de gemuteerde variant maar hem wel heel makkelijk doorgeven, en omdat ze er geen last van hebben lopen ze ook gewoon door terwijl ze besmettelijk zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 18:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom want veel onderzoeken tonen dat gewoon tot nu toe aan.
Waar baseer je dat op? Want dat is iets waar nagenoeg alle wetenschappers het wel over eens zijn. Als je het gehad hebt en je immuunsysteem werkt goed, is er geen reden dat je er nog heel ziek van wordt. Theoretisch kun je wel besmettelijk zijn dan, maar dat weten ze ook nog niet zeker.quote:Op zondag 20 december 2020 18:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar je weet niet hoelang, daarbij zit je met dat gemuteerde virus wellicht ook nog met de kans dat mensen die de oude variant al gehad hebben niet meer ziek worden van de gemuteerde variant maar hem wel heel makkelijk doorgeven, en omdat ze er geen last van hebben lopen ze ook gewoon door terwijl ze besmettelijk zijn.
Ik zie iig vooralsnog geen reden aan te nemen dat mensen die het gehad hebben daardoor geen gevaar meer zijn, zeker niet ettelijke maanden na hun besmetting.
Toch zijn er al onderzoeken die aantonen dat B-cellen na 6,2 maanden nog instaat zijn om anti-stoffen te maken. Ook is T-cell immuniteit al aangetoond. Dat we niet precies weten hoelang klopt maar de vooruitzichten zien er goed uit. Gelukkig zelfs want anders kunnen we ook meteen stoppen met het produceren van een vaccin.quote:Op zondag 20 december 2020 18:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar je weet niet hoelang, daarbij zit je met dat gemuteerde virus wellicht ook nog met de kans dat mensen die de oude variant al gehad hebben niet meer ziek worden van de gemuteerde variant maar hem wel heel makkelijk doorgeven, en omdat ze er geen last van hebben lopen ze ook gewoon door terwijl ze besmettelijk zijn.
Ik zie iig vooralsnog geen reden aan te nemen dat mensen die het gehad hebben daardoor geen gevaar meer zijn, zeker niet ettelijke maanden na hun besmetting.
Hoe lang is niet bekend toch?quote:Op zondag 20 december 2020 18:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Want dat is iets waar nagenoeg alle wetenschappers het wel over eens zijn. Als je het gehad hebt en je immuunsysteem werkt goed, is er geen reden dat je er nog heel ziek van wordt. Theoretisch kun je wel besmettelijk zijn dan, maar dat weten ze ook nog niet zeker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |