Ik pretendeer niet te weten hoe of wat we zou werken.quote:
Indien het zo is dan is het irritant hoe mensen steeds weer terugkomen op alles los laten, zorg overbelasten en kwetsbaren moeten zich isoleren.quote:Op zondag 20 december 2020 18:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Variant op survival of the fittest denk ik.
De kosten op korte- en lange termijn zijn (helaas) niet kwantificeerbaar, dat maakt dat deze maatregelen al ongeveer 10 maanden duren, en waarschijnlijk nog veel langer.quote:Op zondag 20 december 2020 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je alles wat de de samenleving op dit moment aandoen en de gevolgen die dat op de korte en lange termijn heeft wil afdoen als 'een beetje moeilijk', dan zijn mijn inhoudelijke reacties wel op. Sorry.
Inderdaad cliché.quote:Op zondag 20 december 2020 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Cliché als fuck, maar "when the going gets tough the tough get going"
Controle achter de voordeur. Ik kijk nergens meer van op.quote:Op zondag 20 december 2020 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
Wat voor maatregelen zou je nog kunnen nemen dan naar aanleiding van de mutatie die is gevonden in UK ?Ik weet even niet zo snel welke burger- en grondrechten je nog verder kan inperken.
Waar dan op controleren?quote:Op zondag 20 december 2020 19:13 schreef JosMert het volgende:
[..]
Controle achter de voordeur. Ik kijk nergens meer van op.
En of heb ik dat door waarbij ik mij vasthoud aan dat vooral zelf afstandhouden en hygiëne kan zorgen dat de kans op besmetting van virus opgesloten in vochtdruppels grotendeels verminderd.quote:Op zondag 20 december 2020 18:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik heb toch niet helemaal het idee dat je doorhebt in welke mate aërosole transmissie en ventilatie onder de aandacht liggen van wetenschappers/onderzoekers en beleidsmakers.
https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30514-2/fulltext
Daarnaast merk ik op dat het RIVM, vergeleken met andere West Europese landen, zeker geen early adopter is.
Alleen nog maar je huis uit mogen om boodschappen te doen of naar je cruciale werk te gaan, om meerdere redenen geen realistische optie.quote:Op zondag 20 december 2020 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
Wat voor maatregelen zou je nog kunnen nemen dan naar aanleiding van de mutatie die is gevonden in UK ?Ik weet even niet zo snel welke burger- en grondrechten je nog verder kan inperken.
Dat is toch feitelijk nu ook al aan de orde?quote:Op zondag 20 december 2020 19:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Alleen nog maar je huis uit mogen om boodschappen te doen of naar je cruciale werk te gaan, om meerdere redenen geen realistische optie.
Afhankelijk van de besmettelijkheid verwacht ik dat we een hogere sterfte moeten accepteren zolang er geen grote groep gevaccineerd is. Of je moet de reguliere zorg helemaal stil willen liggen, maar dat gaat meer levens kosten dan redden.
Nee, daar is het er nog te kort voor. Op dit moment wordt uitgegaan van minimaal een jaar. De antistoffen bij mensen die ‘t gehad hadden waren na 6 maandenquote:Op zondag 20 december 2020 18:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe lang is niet bekend toch?
Je mag nog andere mensen bezoeken.quote:Op zondag 20 december 2020 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is toch feitelijk nu ook al aan de orde?
Ja toegegeven, je mag ook nog naar het bos een wandeling maken.
En jij bent voorstander dit ook te beperken?quote:Op zondag 20 december 2020 19:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je mag nog andere mensen bezoeken.
Absoluut niet. Maar van alle dingen die je nog wel mag doen is dit waarschijnlijk degene die de meeste besmettingen oplevert. Dus het zal in kabinetskringen vast wel op tafel liggen om daar ook mee op te houden.quote:Op zondag 20 december 2020 19:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
En jij bent voorstander dit ook te beperken?
quote:Op zondag 20 december 2020 19:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Frankrijk legt verkeer met Engeland 48 uur plat
En toch.. als dit al begin december bekend was, komt wel goed uit om met een nieuw killervirus des doods te komen om mensen met kerst thuis te houden en dan januari te komen met ‘hihi, oeps, toch niet erger dan de rest’quote:Op zondag 20 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
Morgen officieel EU crisisoverleg meldt de televaag.
Bangmaken is een strategie die sowieso toegepast wordt, met steeds minder effect.quote:Op zondag 20 december 2020 19:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
En toch.. als dit al begin december bekend was, komt wel goed uit om met een nieuw killervirus des doods te komen om mensen met kerst thuis te houden en dan januari te komen met ‘hihi, oeps, toch niet erger dan de rest’
Zeg uiteraard niet dat het zo is, maar het zou wel goed in het straatje bang maken passen
Avondklok, handschoenen verplicht in supermarkt, alcoholverkoop tot 19u bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 december 2020 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is helemaal geen juridisch bindende regelquote:Op zondag 20 december 2020 19:19 schreef JosMert het volgende:
[..]
Of er meer dan 2 gasten aanwezig zijn.
En hij heeft nog een boel vrije dagen over die hij niet mee mag nemen naar volgend jaar, vergeet die ook niet, die moet hij natuurlijk wel opnemen oo!quote:Op zondag 20 december 2020 18:43 schreef michaelmoore het volgende:
er is weer een ambtenaar die de hele vaccinatie een paar weken in een lade schuift omdat ie een handleiding "moet" maken , terwijl die handleiding al in het Engels en in het Duits is in landen om ons heen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |