Begrijp niet zo goed waarom. Er was toch geen reden tot paniek? Het vaccin werkt schijnbaar ook bij de gemuteerde variant.quote:Op zondag 20 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
Morgen officieel EU crisisoverleg meldt de televaag.
Dan zou je toch haast denken dat er meer aan de hand isquote:Op zondag 20 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
Waarom hang je zo aan dat vaccin? Ook in de komende maanden kan er nog een hoop misgaan he?quote:Op zondag 20 december 2020 19:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Begrijp niet zo goed waarom. Er was toch geen reden tot paniek? Het vaccin werkt schijnbaar ook bij de gemuteerde variant.
Vele vrouwen glijden van hun stoel als de Hugo zien.quote:Op zondag 20 december 2020 18:32 schreef popje het volgende:
[..]
Neeeeeee niet weer, ik wil Hugo niet meer in beeld. Ik krijg nu al rillingen bij zijn woorden 'zorgvuldigheid gaat niet hand in hand met snelheid'
Toch niet als we zsm als een malle beginnen te vaccineren.quote:Op zondag 20 december 2020 19:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom hang je zo aan dat vaccin? Ook in de komende maanden kan er nog een hoop misgaan he?
Het model (aanpak, grondslag) staat onder druk.quote:Op zondag 20 december 2020 19:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Begrijp niet zo goed waarom. Er was toch geen reden tot paniek? Het vaccin werkt schijnbaar ook bij de gemuteerde variant.
Mijn geld zet ik op harde lockdown kerst en oud en nieuw, Europees niveau geregeld.quote:Op zondag 20 december 2020 19:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja precies lijk me ook. Wel rede tot paniek dus.quote:Op zondag 20 december 2020 19:31 schreef Benny het volgende:
[..]
Dan zou je toch haast denken dat er meer aan de hand is
De nieuwe variant is 67-75% besmettelijker (95%-waarschijnlijkheidsinterval) en resulteert in een stijging van de absolute R van 0,39-0,93. Dat lijkt me genoeg reden voor crisisoverleg.quote:Op zondag 20 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
Die bevoegdheid heeft de EU niet.quote:Op zondag 20 december 2020 19:33 schreef chratnox het volgende:
Mijn geld zet ik op harde lockdown kerst en oud en nieuw, Europees niveau geregeld.
Ja die avondklok gaat ongetwijfeld veel brengen.quote:Op zondag 20 december 2020 19:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn geld zet ik op harde lockdown kerst en oud en nieuw, Europees niveau geregeld.
Helemaal geen bezoek, avondklokken en dat soort onzin. En dan zeggen Rutte en de Jonge: dit virus is een stuk aggressiever geworden, dus wij moeten dat ook doen.
Kan iemand het uitleggen dat men in begin december dus die Britse variant van het virus ontdekt heeft in NL, maar dat het op 20 december nog niet duidelijk is wie dat is?quote:Volgens de minister is het niet uitgesloten dat er vanwege de nieuwe virusvariant extra maatregelen moeten komen, bovenop de lockdown die al van kracht is in Nederland. ,,Dat is denkbaar. Zoals alles in deze crisis denkbaar is. Maar, stap voor stap. We moeten eerst meer informatie hebben over de besmettelijkheid van dit virus, en de mate waarin die mutatie zich al op Nederlandse bodem bevindt. We weten van één geval, dat zijn we nu aan het uitzoeken. Wie dat was, met wie die persoon contact heeft gehad.''
Nee, maar ze kunnen wel de landelijke overheden pushen. Zal ook niet voor niets zijn dat de huidige maatregelen op veel plekken overeen komen.quote:Op zondag 20 december 2020 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die bevoegdheid heeft de EU niet.
De EU gaat daar niet over:quote:Op zondag 20 december 2020 19:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Helemaal geen bezoek, avondklokken en dat soort onzin. En dan zeggen Rutte en de Jonge: dit virus is een stuk aggressiever geworden, dus wij moeten dat ook doen.
Want op die plekken hebben ze niet te maken met dezelfde epidemie?quote:Op zondag 20 december 2020 19:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, maar ze kunnen wel de landelijke overheden pushen. Zal ook niet voor niets zijn dat de huidige maatregelen op veel plekken overeen komen.
Alle extra maatregelen lijken dus voor "niets" is dan maar een gedachte die mij opkomt....quote:Op zondag 20 december 2020 19:34 schreef KP het volgende:
[..]
De nieuwe variant is 67-75% besmettelijker (95%-waarschijnlijkheidsinterval) en resulteert in een stijging van de absolute R van 0,39-0,93. Dat lijkt me genoeg reden voor crisisoverleg.
Er wordt wel beter aan de roep om thuis te blijven gehouden, maar bij lange niet zo goed als in maart. Daling t.o.v. de week voor de lockdown is 15-17%quote:Op zondag 20 december 2020 19:38 schreef DX11 het volgende:
Waarom werken er eigenlijk nog steeds heel veel mensen niet thuis? Ik kan niet anders, ben chauffeur maar ik sta elke doordeweekse dag gewoon in de file, hoeveel mensen daarvan gaan gewoon naar een kantoor?
Ik heb zelf het idee dat dat sinds een paar weken wat meer gebeurt (dus het afstemmen van maatregelen). Nergens anders op gebaseerd dan dat de maatregelen in diverse landen redelijk overeen komen en ook in dezelfde periode ingezet zijn, maar dat kan je ook uitleggen doordat het er overal redelijk hetzelfde eruitziet qua virusje.quote:Op zondag 20 december 2020 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heel Europa werkt al 10 maanden lekker langs elkaar heen en nu is er ineens crisisoverleg samen?
Maar wel de regeringsleiders die dat overleggenquote:Op zondag 20 december 2020 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die bevoegdheid heeft de EU niet.
10 maanden lang hebben de andere landen het op hun eigen manier gedaan. EC roept dat ze meer coordinatie willen en de landen hebben maatregelen die tussen de landen goed overeen komen. Dat zal niet toevallig zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 19:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want op die plekken hebben ze niet te maken met dezelfde epidemie?
Deze mutatie zorgt ervoor dat je bij dezelfde maatregelen meer besmettingen hebt (en dus ziekenhuizen sneller vollopen)quote:Op zondag 20 december 2020 19:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |