Niet echt nodig: 98% bevolking volgt evt met gemor, de rest kan je met een handgebaar subversief gedrag verwijten en daarmee duiden als oorzaak voor/van ellende. Kwestie van goed inkleden.quote:Op zondag 20 december 2020 19:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wie gaat dat controleren?
Dat is wel een serieus probleem. Ik snap de urgentie op Europees niveau nu wel. De combinatie met de feestdagen is wel heel beroerd.quote:Op zondag 20 december 2020 19:34 schreef KP het volgende:
[..]
De nieuwe variant is 67-75% besmettelijker (95%-waarschijnlijkheidsinterval) en resulteert in een stijging van de absolute R van 0,39-0,93. Dat lijkt me genoeg reden voor crisisoverleg.
Nu kennelijk niet in Leeuwarden. Feestje suppporters van Cambuur. Ik zie geen handhaving, Er wordt alleen geconstateerd dat de coronaregels worden genegeerd.https://www.rtlnieuws.nl/(...)negeren-coronaregelsquote:Op zondag 20 december 2020 20:02 schreef popje het volgende:
dW
[..]
Wat betekent BNW? Ben niet wappie? Vanmorgen zat bij WNL nog een of ander hoofd van de politie te verkondigen dat hij alleen maar capaciteit had voor excessen en niet voor handhaving in de straat...
1200 hadden ze ‘t over geloof ik, met de andere indicatoren ook onder de signaalwaardes.quote:Op zondag 20 december 2020 20:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iets gezegd over een concreet doel? 1000 besmettingen, 100?
Klopt. Mensen willen hardere maatregelen. Dan gaan ze het krijgen ook.quote:Op zondag 20 december 2020 20:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet echt nodig: 98% bevolking volgt evt met gemor, de rest kan je met een handgebaar subversief gedrag verwijten en daarmee duiden als oorzaak voor/van ellende. Kwestie van goed inkleden.
Appelleert ook aan de wens dat er nog haderd moet worden ingegrepen.
Nee, over protesten hoef je je niet druk te maken; laat staan gezagsgetrouwe handhaving. Hooguit een stel pannenklappers die je dan op een afgelaten parkeerterrein onder toezicht en toestemming, wegzet als wappie en dan laat uitdemonstreren.
Goede samenvatting inderdaad. Zo gaat het al 10 maandenquote:Op zondag 20 december 2020 20:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet echt nodig: 98% bevolking volgt evt met gemor, de rest kan je met een handgebaar subversief gedrag verwijten en daarmee duiden als oorzaak voor/van ellende. Kwestie van goed inkleden.
Appelleert ook aan de wens dat er nog haderd moet worden ingegrepen.
Nee, over protesten hoef je je niet druk te maken; laat staan gezagsgetrouwe handhaving. Hooguit een stel pannenklappers die je dan op een afgelaten parkeerterrein onder toezicht en toestemming, wegzet als wappie en dan laat uitdemonstreren.
Ik hoorde iets van 3500 ofzo maar verder zou ik het niet weten. Ik vind dat ze sowieso niet op die cijfers zouden moeten sturen, maar goed.quote:Op zondag 20 december 2020 20:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iets gezegd over een concreet doel? 1000 besmettingen, 100?
En ook Soevereine landen kunnen samen afspreken dat ze soeverein als ze zijn, hun grenzen controleren.quote:Op zondag 20 december 2020 20:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Da's niet waar. Soevereine landen gaan over alle grenzen van het land.
Ik denk ook dat dat wel zo blijft, van wat ik gelezen heb zal een mutatie die vaccins onbruikbaar maken zo ingrijpend zijn dat het eigenlijk een ander virus wordt. De kans daarop lijkt mij klein maar ik ben geen expert.quote:Op zondag 20 december 2020 20:12 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Ook nog wat goed nieuws vandaag.
In dat geval kan het gemuteerde gedeelte van het virus ook mooi opgeruimd worden in de eerste maanden van 2021.quote:Op zondag 20 december 2020 20:12 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Ook nog wat goed nieuws vandaag.
Zo ben ik ook. Ik weet alleen niet hoe het met jou zit, maar er is wel een breekpunt.quote:Op zondag 20 december 2020 20:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede samenvatting inderdaad. Zo gaat het al 10 maanden
Het brede maatschappelijke kader houdt zijn mond, evenals de jongeren, risico om gedemoniseerd te worden als wappie is blijkbaar te groot. Ik snap dat wel. Want zelf ik ben ik ook zo laf.
Je veronderstelt dat er geen verband is tussen positieve testen en ziekenhuisopnamen?quote:Op zondag 20 december 2020 20:14 schreef popje het volgende:
Ze zouden in ieder geval niet op besmettingen moeten sturen, maar op ziekenhuisopnames... als die mensen niet ziek worden, zegt een besmetting niets...
En de wens om harder in te grijpen heeft helemaal geen zin, want een avondklok gaat echt geen verschil maken!
Sputnik is overal om zo de verdeeldheid kenbaar te maken.quote:
Het breekpunt is allang voorbij, en als ik zie dat er een breder verzet op gang komt zal ik daar zeker in participeren, maar ik ga niet op het binnenhof op een fluit blazen en op pannen staan slaan. De burger is gewoon compleet machteloos in deze.quote:Op zondag 20 december 2020 20:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zo ben ik ook. Ik weet alleen niet hoe het met jou zit, maar er is wel een breekpunt.
Zo interpreteer ik die post niet. Volgens mij staat er dat dat verband soms overschat wordt.quote:Op zondag 20 december 2020 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Je veronderstelt dat er geen verband is tussen positieve testen en ziekenhuisopnamen?
Daar wordt ook op gestuurdquote:Op zondag 20 december 2020 20:14 schreef popje het volgende:
Ze zouden in ieder geval niet op besmettingen moeten sturen, maar op ziekenhuisopnames... als die mensen niet ziek worden, zegt een besmetting niets...
Wat heeft dit precies met de rechtstaat te maken? De keuzes die gemaakt worden zijn politiek.quote:Op zondag 20 december 2020 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het breekpunt is allang voorbij, en als ik zie dat er een breder verzet op gang komt zal ik daar zeker in participeren, maar ik ga niet op het binnenhof op een fluit blazen en op pannen staan slaan. De burger is gewoon compleet machteloos in deze.
Voor dit soort omstandigheden hebben wij een rechtstaat. Daar hebben wij gewoon he-le-maal niets aan. Mijn geloof in een rechtstaat ben ik dan ook verloren. Het is gewoon een ieder voor zich maatschappij met de babyboomer voor op. Dit hele circus is opgetuigd ten faveure van hen, maar de sociale- en economische kosten komen voor rekening voor de mensen die in de beginfase van het leven staan. De rechtvaardigheid is totaal zoek geraakt.
Was wel te verwachten: grote vraag, zeer beperkt aanbod.quote:Op zondag 20 december 2020 20:03 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[..]
And... it's gone.
[ afbeelding ]
Deze strain was toch weken geleden ook al in Nederland waargenomen?quote:
Dat kan ik me echt niet voorstellenquote:Op zondag 20 december 2020 19:54 schreef JosMert het volgende:
Laat me raden wat uit het crisisoverleg komt:
Iedere europese burger moet thuis alleen met zijn eigen gezin kerst vieren.
Plus keiharde lockdown heel europa.
Kan je de klok op gelijk zetten
Lekker 2 dagen voor Kerst zoiets afkondigen.. dan krijg je apocalyptische taferelen in de supermarkten. Zo stom zullen ze echt niet zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 20:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat kan ik me echt niet voorstellen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |