SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog bedankt voor al jullie lieve reacties op mijn verhaal en op de foto van onze BoZo blij dat we mooie foto’s hebben en we op die manier Bo toch kunnen laten zien.
Heel veel sterkte meidquote:Op maandag 5 april 2021 21:03 schreef Sicilia het volgende:
Ja hoi..toch even van me af schrijven. Vorige week maandag bij de termijnecho kregen wij te horen dat het kindje in mijn buik niet meer leeft. Ik zou 11 weken en 2 dagen moeten zijn, maar we zagen een kindje die niet groter mocht groeien dan 10 weken. Ik heb besloten om af te wachten of de miskraam vanzelf op gang wil komen en sinds gister middag is het bloeden begonnen. Vandaag ook met veel krampen/weeën erbij en redelijk wat stolsels. Maar alleen op het toilet, dus ik denk dat de heftigheid nog moet komen en dat maakt me best een beetje bang. Hoe naar gaat het nog worden? Iemand nog wat opbeurende woorden misschien?
Ik las dat je ook nog naar het ziekenhuis bent gebracht. Heel veel sterkte en zeker niet gek dat je het kindje hebt bewaard.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:22 schreef Sicilia het volgende:
Bedankt voor het delen van je ervaring en voor de sterkte wensen, het kindje is ongeveer een uur geleden geboren.
Ik had de hele dag wee-achtige pijn en de laatste twee uur kwamen er echt pittige weeën om de 3 minuten, eigenlijk gewoon zoals ik ze ken van mn bevallingen.
Aw vaiana tochquote:Op donderdag 15 juli 2021 20:34 schreef Vaiana het volgende:
Ik meld me hier helaas ook.Vandaag op de echo was geen kloppend hartje te zien, dit is waarschijnlijk gestopt na ruim 7 weken zwangerschap (ik zat nu in principe op 8+5). Ik kijk heel erg op tegen de miskraam en twijfel over hoe lang ik wil wachten totdat dit vanzelf start. Ik heb nog geen druppel bloed gezien en lees dat het vanaf het eerste bloedverlies 1-2 weken kan duren voordat een miskraam echt op gang komt.
Wellicht dat hier mensen zijn die ervaringen willen delen, zodat ik misschien iets beter weet waar ik me op voor moet bereiden?
Ik leef echt met je meequote:Op donderdag 15 juli 2021 20:34 schreef Vaiana het volgende:
Ik meld me hier helaas ook.Vandaag op de echo was geen kloppend hartje te zien, dit is waarschijnlijk gestopt na ruim 7 weken zwangerschap (ik zat nu in principe op 8+5). Ik kijk heel erg op tegen de miskraam en twijfel over hoe lang ik wil wachten totdat dit vanzelf start. Ik heb nog geen druppel bloed gezien en lees dat het vanaf het eerste bloedverlies 1-2 weken kan duren voordat een miskraam echt op gang komt.
Wellicht dat hier mensen zijn die ervaringen willen delen, zodat ik misschien iets beter weet waar ik me op voor moet bereiden?
Voor mij hielp dat ook in het verleden, en hoe meer voorbeelden ik las hoe meer rust dat gaf. Ik had ook een missed abortion en na 2 weken kwam er niks dus koos ik voor een curettage. Die viel me alles mee maar had een ontzettend lange nasleep terwijl ik er juist voor koos om er snel “vanaf te zijn”. Weet niet of ik dat nog een keer zou doen maar zoals iedereen al zegt je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Ik was 4 maanden na alles weer zwanger en dat jongetje ligt nu lekker te slapen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:50 schreef Vaiana het volgende:
@:_Lily_ de verloskundige zei idd al dat dit niet iets is waarbij je ondertussen gewoon nog aan het werk bent, maar iets dat je juist op de bank met een kruik, kleedje en pijnstillers doet. Zeker goed om er rekening mee te houden dat het een stuk heftiger is dan een menstruatie.
Ook geruststellend om te zien hoeveel mensen helaas ervaringsdeskundige zijn maar die nu gewoon gezonde kinderen rond hebben lopen. Ik weet dat 1 miskraam niks zegt, maar toch helpen concrete voorbeelden ook.
Je verloskundige heeft gelijk en ook mentaal. Ik was erg verdrietig, was tijdens het “grote” bloedverlies (toen vruchtje kwam) ook echt aan het huilen. Je moet niet willen werken. Ik ben 8 dagen thuis geweest.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:50 schreef Vaiana het volgende:
@:_Lily_ de verloskundige zei idd al dat dit niet iets is waarbij je ondertussen gewoon nog aan het werk bent, maar iets dat je juist op de bank met een kruik, kleedje en pijnstillers doet. Zeker goed om er rekening mee te houden dat het een stuk heftiger is dan een menstruatie.
Ook geruststellend om te zien hoeveel mensen helaas ervaringsdeskundige zijn maar die nu gewoon gezonde kinderen rond hebben lopen. Ik weet dat 1 miskraam niks zegt, maar toch helpen concrete voorbeelden ook.
Hier was vriend er ook tijdens het moment zeg maar, heb de helft onder de douche uitgezeten en hij erbij in de badkamer. Was erg fijn om het op die manier ook soort van lichamelijk te ervaren samen, zodat hij ook afscheid kon nemen. Ik ben wel heel weinig vrij/ziek/thuis geweest, maar dat is ook wel mijn manier van ermee omgaan denk ik.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 00:41 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Je verloskundige heeft gelijk en ook mentaal. Ik was erg verdrietig, was tijdens het “grote” bloedverlies (toen vruchtje kwam) ook echt aan het huilen. Je moet niet willen werken. Ik ben 8 dagen thuis geweest.
Vriend was ook thuis (hoewel minder lang). Dat is ook een overweging. Het klinkt echt super banaal en suf maar de wc moet ook nog schoongemaakt worden en evt doeken die vies zijn geworden. En daar had ik geen zin in dus dat had vriend gedaan. En naast dat soort zaken dat hij mij ook troostte.
Wat betreft gezond kind: dat gaat komen en je hebt bewezen spontaan zwanger te kunnen worden. Toch vond ik het moeilijk om daar troost uit te putten. Want je bent deze baby kwijt, naast het feit dat ik het weer zo lang wachten vond. Maar mocht je ook zoiets voelen, weet dat hetniet gek is als dat nu niet kan troosten, eerst dit ondergaan en verwerken
Ach Vaiana ik lees het nu pas, maar wat verdrietig zeg. Heel veel sterkte gewenst.quote:Op donderdag 15 juli 2021 20:34 schreef Vaiana het volgende:
Ik heb dit gedaan. Ik heb ze op maandag ingenomen en heb me toen ook een week ziek gemeld.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:28 schreef Vaiana het volgende:
Nou, medicijnen zijn binnen. Nu begint de twijfel over wanneer ik ze in wil gaan nemen.
Gesprek met de gynaecoloog was iig fijn, ookal was het telefonisch. Er is preventief bloed geprikt zodat mocht het bloedverlies zo erg zijn dat ik opgenomen moet worden ze weten wat mijn bloedwaardes waren voordat het mis ging. Dat vind ik iig een geruststellend idee, al hoop/denk ik niet dat het nodig gaat zijn.
Van degenen hier die ook een combinatie van Mifegyne (oraal tablet) en Cytotec (vaginale tabletten) hebben genomen; wat was jullie ervaring daarmee? Zorgde de Mifegyne al voor bloedverlies of kwam dat echt pas na de Cytotec. En hoe waren verder de bijwerkingen van Mifegyne? Ik lees dat best wat mensen misselijk worden ervan namelijk, dus dat is wel handig om rekening mee te houden qua moment van innemen.
Ik moet 24-48 uur tussen de mifegyne en de cytotec in laten zitten, maar het is inderdaad een hele andere termijn dus daardoor ws ook andere richtlijnen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:27 schreef Takkie88 het volgende:
Ik heb bij de zwangerschap van Bo dezelfde combi gehad. ‘S avonds de mifegyne. En om 10.00 ‘s ochtends in het ziekenhuis de cytotec. Van de mifegyne heb ik niks gemerkt. Ook geen bijwerkingen gehad.
Het effect van de cytotec merkte ik wel vrij snel. Binnen een half uur rillingen, na +- 2 uur forse krampen. Dat was wel een andere termijn dus kan me indenken dat het bij jou heel anders loopt.
Sterkte met het voor jou/jullie juiste moment kiezen
Hmm dit klinkt wel anders, ik heb eerst 1 pil die ik door moet slikken en dan moet ik 24-48 uur daarna 4 tabletten vaginaal inbrengen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:43 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb dit gedaan. Ik heb ze op maandag ingenomen en heb me toen ook een week ziek gemeld.
Binnen een uur na de eerste tabletten kreeg ik buikpijn en verloor enkele grote klonten bloed van iets. Daarna stopte het bloedverlies dus ik dacht: easy als dit het was.
Dinsdag 2e lading ingenomen, daar ben ik toen heel misselijk van geweest. Kreeg ze nauwelijks doorgeslikt. Ook buikkrampen en diarree. Dagje op de bank doorgebracht.
Daarna hele week niks gebeurd tot 5 dagen later ineens de pleuris uitbrak. Hevige buikpijn, hevig bloedverlies, toen pas vruchtje verloren en nog een tripje naar het ziekenhuis ivm hevig bloedverlies.
1 dag na dit alles nam het bloedverlies af tot hoeveelheid van een normale menstruatie en had ik geen pijn meer. 3 weken nagebloed, daarna was het klaar
Dat was mijn ervaring ermee
Volgende keer zou ik denk ik wel weer die tabletten nemen. Ik ben niet zo happig op een curettage en dat wachten op een miskraam vond ik ook maar niks. Tot aan die tabletten had ik geen druppel bloed verloren
Ja bizar hè! Meestal loopt het niet zo’n vaart hoor, begreep ik. Maar het kan dus wel gebeuren, dat je opgenomen moet worden.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 00:00 schreef MaJo het volgende:
Eventuele opname door teveel bloedverlies?Wow ik wist niet dat dit kon. Hopelijk valt het lichamelijke deel verder mee
Ik had denk ik een ander schema en ook geen vaginale tabletten.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 02:01 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik moet 24-48 uur tussen de mifegyne en de cytotec in laten zitten, maar het is inderdaad een hele andere termijn dus daardoor ws ook andere richtlijnen.
[..]
Hmm dit klinkt wel anders, ik heb eerst 1 pil die ik door moet slikken en dan moet ik 24-48 uur daarna 4 tabletten vaginaal inbrengen.
Ik neig idd ook wel naar dit weekend gewoon beginnen, behalve 2x heeel licht bruinverlies en af en toe een krampje merk ik nog niks.
[..]
Ja bizar hè! Meestal loopt het niet zo’n vaart hoor, begreep ik. Maar het kan dus wel gebeuren, dat je opgenomen moet worden.
Oh dat is dan idd een andere aanpak.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 08:58 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik had denk ik een ander schema en ook geen vaginale tabletten.
Ik moest op de eerste dag 2 tabletten cytotec slikken en 24 uur later nog 2 tabletten cytotec
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 21:41 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Oh dat is dan idd een andere aanpak.
Ik heb besloten te gaan starten met de medicijnen. Dus nu 1 pil geslikt en dan ga ik maandagochtend de tabletten inbrengen.
I jinxed it.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 02:01 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja bizar hè! Meestal loopt het niet zo’n vaart hoor, begreep ik. Maar het kan dus wel gebeuren, dat je opgenomen moet worden.
Och jee, succes daar!quote:Op dinsdag 27 juli 2021 01:01 schreef Vaiana het volgende:
[..]
I jinxed it.Zit nu op de spoedeisende hulp omdat ik bijna flauwviel toen ik naar de wc ging voor het slapen gaan.
Nou hè! Dat had ik ook gehoopt, maar aan de andere kant allang blij dat ik gewoon weer naar huis mocht zonder bloedtransfusie en/of curettage. Hopelijk blijft dat zo en lost een tweede lading tabletten het laatste probleemstukje op.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 06:34 schreef Takkie88 het volgende:
@:Vaiana![]()
Had voor je gehoopt dat dit wat soepeler zou verlopen. Sterkte!
Dankjewel! Ja ik heb wel nog bloedverlies nu, maar dat is op zich normaal en in een hoeveelheid die heel goed te handelen is. Ik vind het nu vooral heel fijn dat ik dit af kan gaan ronden inderdaad, en weer mijn cyclus opstarten enzo.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:54 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Vaiana, ik heb even bijgelezen. Wat een traject zo. Fijn dat het lichamelijke deel er op lijkt te zitten. Sterkte!
Ja dat snap ik. Ik ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te zijn, als na mijn miskraam. Dat je in ieder geval weet dat dat nog werkt ofzo.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:29 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Dankjewel! Ja ik heb wel nog bloedverlies nu, maar dat is op zich normaal en in een hoeveelheid die heel goed te handelen is. Ik vind het nu vooral heel fijn dat ik dit af kan gaan ronden inderdaad, en weer mijn cyclus opstarten enzo.
Daar kijk ik inderdaad best naar uit, haha.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:37 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Ik ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te zijn, als na mijn miskraam. Dat je in ieder geval weet dat dat nog werkt ofzo.
Ja dat heb ik proberen te vertellen, maar heeft ze helaas niet echt een boodschap aan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Zou het helpen als je je moeder uitlegt wat haar opmerkingen met je doen (zoals in je laatste alinea hier)? Dat je er een kutgevoel van krijgt en dat dat je echt niet helpt en dat je niet wil dat ze erover praat oid?
Ach lieve Peace…quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:08 schreef Peacefulll het volgende:
Helaas, hier is het mis.
Ik had al een slecht voorgevoel, sliep heel slecht en mocht van fertiliteit een paar dagen eerder komen, vandaag dus. Ik zag gelijk op de echo dat het niet goed was. Een heel klein vruchtje met een verzwakte hartactie. Vruchtje meette ze op 6 weken, terwijl ik nu 8 weken zwanger had moeten zijn.
Wat voelt het vreselijk oneerlijk. Jaren weer gestreden, en dan nu dit...
Dat is ook niet eerlijkquote:Op donderdag 6 januari 2022 19:08 schreef Peacefulll het volgende:
Helaas, hier is het mis.
Ik had al een slecht voorgevoel, sliep heel slecht en mocht van fertiliteit een paar dagen eerder komen, vandaag dus. Ik zag gelijk op de echo dat het niet goed was. Een heel klein vruchtje met een verzwakte hartactie. Vruchtje meette ze op 6 weken, terwijl ik nu 8 weken zwanger had moeten zijn.
Wat ontzettend oneerlijk.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:08 schreef Peacefulll het volgende:
Helaas, hier is het mis.
Ah nee Peace, wat vreselijk. Wat is het toch oneerlijk verdeeldquote:Op donderdag 6 januari 2022 19:08 schreef Peacefulll het volgende:
Helaas, hier is het mis.
Oh nee.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:08 schreef Peacefulll het volgende:
Helaas, hier is het mis.
Wat een heftigheid Peace! En wat een nasleep. Ik snap goed dat het een traumatische ervaring is geweest voor je.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:07 schreef Peacefulll het volgende:
Nou, het lijkt er eindelijk een beetje op te zitten. Wat een traumatische ervaring.
Ik begon vorige week woensdag met wat bruinige afscheiding. Super blij dat het toch vanzelf op gang leek te komen. Donderdags met de echo werd duidelijk dat het vruchtje geen hartslag meer had. Medicijnen meegekregen, maar in overleg zou ik nog tot na het weekend mijn eigen lijf de tijd geven om het zelf op gang te brengen. De dagen erna wel wat bloedverlies en lichte krampen, maar niet voldoende om het door te laten zetten.
Zondagavond ben ik dan toch met de eerste set pillen begonnen (Mifegyne voor de kenners). Kreeg twee uur daarna serieuze krampen waardoor ik niet kon slapen. Rond 02.30 uur barste de hell los en kreeg ik mega weeën en veel bloedverlies met stolsels. Man, wat was dat heftig. Ik heb nooit wat met 'in je bubbel kruipen' gehad, maar ik weet nu zeker wat dat betekent en hoe fijn dat kan zijn.
Rond 06.00 uur was alles rustig en dacht ik dat het achter de rug was (little did I know)
Maandagavond tijdens avondeten kreeg ik weer krampen die al vrij snel richting weeën gingen. Op een gegeven moment bleef mijn baarmoeder 10 min in een permanente kramp staan. Ik heb nog nooit zo'n pijn gehad. HAP gebeld om te vragen wat we konden doen. Paracetamol was het advies, maar later kon mijn man nog een paar pillen morfine halen, want ik kon niet meer (uiteraard was het redelijk afgezakt toen manlief eindelijk thuis was). Nadeel van morfine is dat ik daar lichamelijk heel slap van word, maar mijn brein hyperactief. Dus van slapen kwam nog niet veel. Uiteindelijk rond 04.00 uur in slaap gevallen, met de gedachte dat het nu dan echt klaar moest zijn..
Dinsdagavond weer krampen die naar weeën gingen. Ik schoot compleet in de paniekstand, ik kon niet meer! Alles deed zo ontzettend zeer! Uiteindelijk naar de HAP geweest, bloed geprikt op HB (was keurig) en ze wisten niet wat ze met me aan moesten. Hoort erbij mevrouw...
Een zwaardere shot morfine gehad (wat een bizar spul is dat!) en weer naar huis. Morfine hielpt zeker wel tegen de pijn.
Dan denk je: na 3 dagen moet het toch klaar zijn? Nou, nee..
Woensdagavond weer krampen. Ik voelde gewoon aan mijn lijf dat het niet goed zat, er moest nog wat uit! Maar ik kon het niet plaatsen. Snel naar bed gegaan met paracetamol en morfine in mijn mik en bij wonder redelijk geslapen.
Vanochtend heb ik fertiliteit maar eens gebeld, want het verloop was totaal niet hoe het in de folders stond en wat ik hier had gelezen. 4 dagen krampen en weeën leek mij niet oké.
Na aandringen gelukkig een gynaecoloog die mij kon zien vandaag.
De echo liet zien dat er nog wat restjes zaten in de baarmoeder, maar niet zorgwekkend veel. Maar hij had een ander vermoeden.. Na een eendenbek, een tangetje en wat gevroed haalde hij het vruchtzakje uit mijn baarmoedermond. Die was daar blijven hangen en mijn lijf kreeg hem er niet zelf uit. Dat was dus het hele euvel. We mochten het vruchtje meenemen naar huis (in een koffiebekertje) en ik merkte gelijk dat het een soort opluchtte. Ik liep ook weer makkelijker, geen zwaar gevoel meer, minder krampen en het bloeden kwam ook gelijk weer fatsoenlijk op gang.
Ik vond het echt een martelgang en een traumatische ervaring. Dit nooooit meer
Edit voor de vrouwen die dit helaas in de toekomst nog eens lezen: vertrouw op je lichaam en bel NIET de huisartsenpost. Die hebben namelijk geen idee wat ze hier mee aan moeten. Ik heb ook een beetje op mijn kop gekregen van de gynaecoloog, want ik had hen moeten bellen. Ik ben daar onder behandeling. Maar deze brave burgertrut heeft alleen de regel: 'eerst de huisartsenpost bellen, je mag niet gelijk naar het ZH of naar de spoed' in haar hoofd zitten. Weet nu helaas wel beter.
Bij mij ging het exact zo, net als morfine halen op eigen houtje (door man) bij een dienstapotheek midden in de nacht.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:07 schreef Peacefulll het volgende:
Nou, het lijkt er eindelijk een beetje op te zitten. Wat een traumatische ervaring.
Ik begon vorige week woensdag met wat bruinige afscheiding. Super blij dat het toch vanzelf op gang leek te komen. Donderdags met de echo werd duidelijk dat het vruchtje geen hartslag meer had. Medicijnen meegekregen, maar in overleg zou ik nog tot na het weekend mijn eigen lijf de tijd geven om het zelf op gang te brengen. De dagen erna wel wat bloedverlies en lichte krampen, maar niet voldoende om het door te laten zetten.
Zondagavond ben ik dan toch met de eerste set pillen begonnen (Mifegyne voor de kenners). Kreeg twee uur daarna serieuze krampen waardoor ik niet kon slapen. Rond 02.30 uur barste de hell los en kreeg ik mega weeën en veel bloedverlies met stolsels. Man, wat was dat heftig. Ik heb nooit wat met 'in je bubbel kruipen' gehad, maar ik weet nu zeker wat dat betekent en hoe fijn dat kan zijn.
Rond 06.00 uur was alles rustig en dacht ik dat het achter de rug was (little did I know)
Maandagavond tijdens avondeten kreeg ik weer krampen die al vrij snel richting weeën gingen. Op een gegeven moment bleef mijn baarmoeder 10 min in een permanente kramp staan. Ik heb nog nooit zo'n pijn gehad. HAP gebeld om te vragen wat we konden doen. Paracetamol was het advies, maar later kon mijn man nog een paar pillen morfine halen, want ik kon niet meer (uiteraard was het redelijk afgezakt toen manlief eindelijk thuis was). Nadeel van morfine is dat ik daar lichamelijk heel slap van word, maar mijn brein hyperactief. Dus van slapen kwam nog niet veel. Uiteindelijk rond 04.00 uur in slaap gevallen, met de gedachte dat het nu dan echt klaar moest zijn..
Dinsdagavond weer krampen die naar weeën gingen. Ik schoot compleet in de paniekstand, ik kon niet meer! Alles deed zo ontzettend zeer! Uiteindelijk naar de HAP geweest, bloed geprikt op HB (was keurig) en ze wisten niet wat ze met me aan moesten. Hoort erbij mevrouw...
Een zwaardere shot morfine gehad (wat een bizar spul is dat!) en weer naar huis. Morfine hielpt zeker wel tegen de pijn.
Dan denk je: na 3 dagen moet het toch klaar zijn? Nou, nee..
Woensdagavond weer krampen. Ik voelde gewoon aan mijn lijf dat het niet goed zat, er moest nog wat uit! Maar ik kon het niet plaatsen. Snel naar bed gegaan met paracetamol en morfine in mijn mik en bij wonder redelijk geslapen.
Vanochtend heb ik fertiliteit maar eens gebeld, want het verloop was totaal niet hoe het in de folders stond en wat ik hier had gelezen. 4 dagen krampen en weeën leek mij niet oké.
Na aandringen gelukkig een gynaecoloog die mij kon zien vandaag.
De echo liet zien dat er nog wat restjes zaten in de baarmoeder, maar niet zorgwekkend veel. Maar hij had een ander vermoeden.. Na een eendenbek, een tangetje en wat gevroed haalde hij het vruchtzakje uit mijn baarmoedermond. Die was daar blijven hangen en mijn lijf kreeg hem er niet zelf uit. Dat was dus het hele euvel. We mochten het vruchtje meenemen naar huis (in een koffiebekertje) en ik merkte gelijk dat het een soort opluchtte. Ik liep ook weer makkelijker, geen zwaar gevoel meer, minder krampen en het bloeden kwam ook gelijk weer fatsoenlijk op gang.
Ik vond het echt een martelgang en een traumatische ervaring. Dit nooooit meer
Edit voor de vrouwen die dit helaas in de toekomst nog eens lezen: vertrouw op je lichaam en bel NIET de huisartsenpost. Die hebben namelijk geen idee wat ze hier mee aan moeten. Ik heb ook een beetje op mijn kop gekregen van de gynaecoloog, want ik had hen moeten bellen. Ik ben daar onder behandeling. Maar deze brave burgertrut heeft alleen de regel: 'eerst de huisartsenpost bellen, je mag niet gelijk naar het ZH of naar de spoed' in haar hoofd zitten. Weet nu helaas wel beter.
Het lastige is dat heel veel onder “hoort erbij” gegooid wordt, terwijl ieder lijf anders reageert dus je dat eigenlijk helemaal niet weet.quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat een heftige periode peacefulll. Veel sterkte om dit een plek te geven![]()
In mijn ervaring is de begeleiding bij een miskraam vrij waardeloos. Ik denk dat ze zelf amper meer weten dan wat er in hun tekstboek en folders staat.
Ik heb ook heel erg de voorbereiding gemist en daardoor misschien ook niet tijdig de juiste hulp in weten te schakelen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Bij mij ging het exact zo, net als morfine halen op eigen houtje (door man) bij een dienstapotheek midden in de nacht.
Maar niet dat de vruchtzak was blijven steken. Wel heeft het 3 weken geduurd voor het allemaal schoon was.
Ik was totaal niet voorbereid door de verloskundige. Ik dacht even wat heftiger te gaan menstrueren maar dat viel lelijk tegen.
Ik heb er later emdr voor gehad
Veel sterkte met dit verlies
Ik ben een zielig hoopje mens die vooral in bed ligt. Maar.. Pijn is praktisch weg (op wat menstruatiepijn na).quote:Op donderdag 20 januari 2022 23:41 schreef Seven. het volgende:
Wat ellendig. Hoe gaat het nu met jou?
Ik ben voorlopig even thuis ja. Volgende week iig nog. Heb bij mijn directeur aangegeven dat ik ook contact wil met een BA, want het traject in combi met mijn werk levert me zo mega veel stress op.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 01:01 schreef MaJo het volgende:
Peace wat een afschuwelijk verhaal, lichamelijk en geestelijk uitputtend. Heb je een tijdje vrij (genomen) om hier van bij te komen? Want dit is niet zomaar iets
Miniquote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:44 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik ben helaas weer in dit topic uitgekomen![]()
De pijn en verdriet wordt steeds groter…
Voel mij steeds meer verloren in dit hele traject…
Ach mini tochquote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:44 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik ben helaas weer in dit topic uitgekomen![]()
De pijn en verdriet wordt steeds groter…
Voel mij steeds meer verloren in dit hele traject…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:05 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik weet niet of t hier mag de rauwe gedachtes en gevoelens. Anders worden ze vast wel weggehaald.Rauw, maar wel echt precies zoals het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:05 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik weet niet of t hier mag de rauwe gedachtes en gevoelens. Anders worden ze vast wel weggehaald.Je woorden snijden door mijn ziel. En wat kan een mens zeggen…. Helemaal niksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook niet zo dat je maar kan blijven hopen en eindeloos proberen.
Ik blijf voor je duimen dat het lukt.
Voor nu sluit ik me aan bij professionele hulp ter verwerking. Een miskraam is altijd een harde klap , zeker als je nog geen levend kind hebt. Dus niet vreemd als je erg emotioneel bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:11 schreef MiNi1981 het volgende:
Dankjewel lieve dames.
Ook ik heb weinig toe te voegen behalve een dikke knuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet niet meer precies of het echt gerelateerd was aan het toilet. Maar ik had de weken na mijn miskraam ook nog buikpijn. Ik denk wel een week of 6. Het trok langzaam wegquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:33 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik vroeg mij even het volgende af. Kan t mij namelijk niet herinneren van de vorige keer.
Ik verwacht morgen/overmorgen voor t eerst na de laatste miskraam weer ongesteld te worden.
Maar ik heb het idee dat mijn baarmoeder bovengemiddeld gevoelig (misschien zelfs beetje pijnlijk) is nadat ik naar het toilet ben geweest.
Is dat herkenbaar voor iemand? Het voelt sowieso heel anders dan eerdere ongesteldheden…
Dankje voor je verhaal. Voelde toen ook je baarmoeder erg gevoelig?quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:19 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies of het echt gerelateerd was aan het toilet. Maar ik had de weken na mijn miskraam ook nog buikpijn. Ik denk wel een week of 6. Het trok langzaam weg
Oh gut sorry ik had deze reactie helemaal niet meer gezien. Ja ik had exact dat. Een soort gevoelige baarmoeder. Het uiteindelijk wel helemaal overgegaanquote:Op donderdag 24 februari 2022 06:08 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Dankje voor je verhaal. Voelde toen ook je baarmoeder erg gevoelig?
Ik heb volgende week een afspraak bij de gyn zal t daar ook even vragen.
Ik sluit me hierbij aan.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:06 schreef arvensis het volgende:
Je bent nóóit “de zeikerd die heeft gebeld voor niks”! Bel alsjeblieft vooral als je je zorgen maakt. Ook als je je geen zorgen maakt. 🙏🏼
quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:03 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik ben met miskraam nr3 bezig….maar dit verloopt zo anders dan de andere 2.
Wel even bellen MINI. Ik bloedde ook eerst 5 dagen en kwam zelf niet lekker op gang. Toen de medicijnen ingenomen en toen kwam alles pas echt los.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gecondoleerd. Wat een verdriet zal dat zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 17:08 schreef Debsterr het volgende:
Ik kom even van me afschrijven en dagboeken tegelijk, alles is zo snel gegaan de afgelopen dagen…
23 februari had ik een positieve test in handen, wat ontzettend fijn was na onze miskraam van vorig jaar. Een spannende tijd volgde, met extra controles vanwege zowel de miskraam als tussentijdse bloedingen, maar elke keer werden we beloond met een stuiterend babietje, goede hartslag en vorige week de 13 weken echo en NIPT die beiden goed waren. De Ik weet ook dat mijn man en ik een weg gaan weten te vinden hierin en dat Mina voor altijd in ons hart en leven zal blijven bestaan.
Pittig hoor Debsterquote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:19 schreef Debsterr het volgende:
Ondertussen weer 2 weken werk erop zitten (50%) en ik moet zeggen, het valt soms zwaarder dan verwacht. Deze week wel naar 75% maar dat is deels ook wel omdat ik me toch te verantwoordelijk voel voor het werk. Mentaal snel overprikkeld, waarbij de werkdruk en chaos in ons team momenteel ook niet positief bijdraagt.
Volgende week de controle en dat vind ik wel heel fijn, heb het idee dat ik alweer een cyclus heb (want ongesteld nu) maar ben benieuwd of ze op de echo ook actieve ei blaasjes of iets kunnen zien.
Even afgezien van de controle, ik snap wel dat dat nu wel prettig is want het kan je bevestiging geven dat je lijf aan het herstellen is..quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:19 schreef Debsterr het volgende:
Ondertussen weer 2 weken werk erop zitten (50%) en ik moet zeggen, het valt soms zwaarder dan verwacht. Deze week wel naar 75% maar dat is deels ook wel omdat ik me toch te verantwoordelijk voel voor het werk. Mentaal snel overprikkeld, waarbij de werkdruk en chaos in ons team momenteel ook niet positief bijdraagt.
Volgende week de controle en dat vind ik wel heel fijn, heb het idee dat ik alweer een cyclus heb (want ongesteld nu) maar ben benieuwd of ze op de echo ook actieve ei blaasjes of iets kunnen zien.
Thanks Peace en ook voor jou eenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 16:52 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Pittig hoor DebsterDoe echt kalm aan. De mentale ruimte niet hebben heb ik momenteel ook (in januari een miskraam en in mei weer). Ik kan mentaal maar een halve dag 'aan'. Is dus helemaal niet gek. Misschien met de onrust in je team juist verstandig weer een stapje terug te doen, of in ieder geval niet extra. Als je mentaal helemaal opgebrand raakt ben je verder van huis
![]()
Ik hoop dat je een goede controle hebt straks en misschien nog wat antwoorden kan krijgen op je vragen.
Hoe ik het lees kan een ectropion komen door een baarmoederhalsontsteking, en die laatste kan dan weer voortijdig breken van de vliezen veroorzaken. Dus dan zou er een verband kunnen zijn, maar er zal al wel getest zijn op een ontsteking?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:09 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Thanks Peace en ook voor jou een. Ellendig, al die miskramen.
Ik ben deze week wederom op 75% aan het werk i.p.v. opgeschaald, en dat is erg fijn. Word wat uren maken gelukkig niet gepusht door het werk maar mijn leidinggevende lijkt niet te snappen dat alleen de berg werk die er ligt, voor mentale druk zorgt.
Vanochtend uitstrijkje gehad en conclusie dat ik inderdaad weer een flinke ectropion heb (waardoor bloedingen ontstaan bij gemeenschap bijvoorbeeld). Het is echter niet iets wat impact kan hebben op/tijdens een zwangerschap, wat fijn is maar ook een tikkeltje teleurstellend. Nu zijn echt alle opties afgevinkt wat het had kunnen zijn qua oorzaak.
Over 3 weken in ieder geval wel de ectropion behandelen zodat ik hopelijk niet meer standaard bloed tijdens de seks, en dan eens zien hoe we er mentaal voor staan wat betreft nieuwe rondes...
Cyclus doet het trouwens weer. Vorige week inderdaad menstruatie gehad dus dat is positief. Geen echo gehad maar vertrouw er wel op dat mijn lijf het weer doet op dat vlak.
Oh dat is heel fijn zeg.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:44 schreef Debsterr het volgende:
Wel fijn, 2 juli gaan we Mina eindelijk ophalen in het crematorium en ik zou eigenlijk eind juli een tattoo afspraak hebben om de linker afbeelding (zonder naam) te laten zetten:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dit was ook het geboorte/rouwkaartje dat we aan vrienden en familie hebben uitgedeeld.
Maar die afspraak is vervroegd naar de 30 juni.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet gepast is hier haal ik het weer weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte![]()
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:13 schreef Bottoms_up het volgende:
Heel erg bedankt voor het delen van je ervaring, ik had echt geen idee en ik zou hier heel erg van geschrokken zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte
Verder vind ik het maar lastig, ik voel niet de behoefte het in water te bewaren of er verder iets mee te doen, maar de andere optie (doorspoelen of weggooien) voelt ook gewoon niet echt goed. Online vond ik ook niet echt andere oplossingen dus dan is het wat het is.
Heftig pinq, na 16 wekenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 09:40 schreef pinquit het volgende:
En wat Bottoms zegt inderdaad, zeker als je wat langer wacht met de bevalling opwekken is de kans best aanwezig dat het al wat aan het vergaan is. Zelfs bij ons (16wk, 4 dagen na stoppen hartje geboren als ik het me goed herinner) zag het lijfje er al niet meer zo mooi uit.
Ik denk dat er gewoon weinig zorgverleners zijn die echt ervaring hebben met een relatief vroege miskraam. Ze zijn er bijna nooit bij. Ik merkte ook dat ik van iedereen het standaard riedeltje hoorde. Ook over hoe het zou verlopen qua pijn en bloed.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:26 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Heftig pinq, na 16 weken![]()
Het is inmiddels langer dan 2 weken geleden dat het hartje is gestopt dus kan inderdaad best zijn dat het deels vergaan is.
De verloskundige had wel gezegd dat het een soort mini mensje is met herkenbare kenmerken maar niet dat het kan gebeuren dat het niet in 1 geheel naar buiten komt. Of ik heb het niet gehoord, dat kan natuurlijk ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte met de juiste keuze maken.
quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:17 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik heb bij een van mijn miskramen het mini kindje opgevangen. Het was heel duidelijk een mensje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte met de juiste keuze maken.Ik snap je gevoel, er mist dan toch een soort middenweg... Zeker als het zo herkenbaar is zal dat heftig zijn.
Omdat bij mij de vruchtzak eromheen zat leek het eerder op iets wat bij de menstruatie ook eruit zou kunnen komen en niets herkenbaars. Ook niet doorzichtig of iets.
Dat maakt het ook wel een stuk makkelijker om het door te spoelen.
Ja, op zich was dit wel zo'n beetje de best mogelijke uitkomst.quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:27 schreef Spirit82 het volgende:
Toch fijn dat je lichaam het op deze manier zelf alsnog heeft opgelost en je je ook geen zorgen hoefde te maken over het vruchtje. Ook al is het irritant last minute, zal je altijd zien, het is nu wel “klaar”. Ik hoop dat het allemaal
ok voelt nu voor je
Ja, hoe kut het ook voelt, je had je punt waarschijnlijk niet beter kunnen maken 🙈 Sowieso, artsen soms… subtiel is niet altijd voor ze weggelegd 🙄quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:46 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja, op zich was dit wel zo'n beetje de best mogelijke uitkomst.
En verder wisselt het een beetje, over het algemeen voel ik me wel goed maar toch ook wel last van huilbuien soms.
Werd vanmiddag gebeld door de bedrijfsarts. Geen idee dat die contact op zouden nemen en dat gesprek begon al een beetje op een toon van: leg maar eens uit waarom je je hebt ziekgemeld.
Werd meteen emotioneel, kwam zó rauw op m'n dak vallen dat een wildvreemde mij ineens belt en op zo'n toon uitleg 'eist'.
Was uiteindelijk een prima gesprek maar sindsdien ben ik wel een beetje van de kaart.
Was in ieder geval wel duidelijk dat ik even niet arbeidsgeschikt ben
Sterktequote:Op maandag 15 mei 2023 19:37 schreef Ceviche het volgende:
Nu een week verder en het valt me ontzettend tegen allemaal.
Erg moe en hormonaal, huilbuien en alles.
Ik had van tevoren geen idee dat dat er ook bij hoort, bovenop alles wat er ineens op je af komt.
Is natuurlijk ook voor iedereen anders maar ik voel me een enorme aansteller eigenlijk.
Hopelijk is het gauw over met die hormonen maar volgens de verloskundige zou het ook nog wel even kunnen duren
Top, dankjewel!quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:24 schreef Nijna het volgende:
@:bloempjuh, ik zou denk het boek in elk geval voor nu nog even laten en misschien zou ik het wel terugsturen. Zeker omdat ze het er ook niet over wil hebben verder.
Kaartje is prima en er hoeft niet veel of diepzinnige tekst op, gewoon "ik denk aan je" en/of "sterkte" is prima.
Goed idee om het hier te vragen, mede autist hier. Ik vind het ook lastig inschatten, maar ik denk dat dat in dit soort situaties ook voor niet autistische mensen lastig in te schatten is.
Het is namelijk zo persoonlijk hoe iemand omgaat met een situatie als deze.
Ik denk dat je met een kaartje om te laten weten dat je aan iemand denkt, eigenlijk nooit echt mis kan zitten.
Dank dank!quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:32 schreef Nanukerst het volgende:
Gedurende onze verlieservaring vond ik alles wat mensen deden waardevol, want het hield in dat ze aan ons dachten en er voor ons wilden zijn. De inhoud van waar ze mee kwamen varieerde van pannen met soep bij de voordeur tot goedbedoelde gedichtjes over 'vlindertjes' (waar ik niets mee heb, die term) maar het deed er echt niet toe, elke stap die iemand in onze richting zette voelde warm.Dus mijn advies is ook: denk niet te veel na over wat je verkeerd kan zeggen/doen: iets laten horen is altijd beter dan je mond houden omdat je het niet goed weet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |