Sterktequote:Op maandag 15 mei 2023 19:37 schreef Ceviche het volgende:
Nu een week verder en het valt me ontzettend tegen allemaal.
Erg moe en hormonaal, huilbuien en alles.
Ik had van tevoren geen idee dat dat er ook bij hoort, bovenop alles wat er ineens op je af komt.
Is natuurlijk ook voor iedereen anders maar ik voel me een enorme aansteller eigenlijk.
Hopelijk is het gauw over met die hormonen maar volgens de verloskundige zou het ook nog wel even kunnen duren
Top, dankjewel!quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:24 schreef Nijna het volgende:
@:bloempjuh, ik zou denk het boek in elk geval voor nu nog even laten en misschien zou ik het wel terugsturen. Zeker omdat ze het er ook niet over wil hebben verder.
Kaartje is prima en er hoeft niet veel of diepzinnige tekst op, gewoon "ik denk aan je" en/of "sterkte" is prima.
Goed idee om het hier te vragen, mede autist hier. Ik vind het ook lastig inschatten, maar ik denk dat dat in dit soort situaties ook voor niet autistische mensen lastig in te schatten is.
Het is namelijk zo persoonlijk hoe iemand omgaat met een situatie als deze.
Ik denk dat je met een kaartje om te laten weten dat je aan iemand denkt, eigenlijk nooit echt mis kan zitten.
Dank dank!quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:32 schreef Nanukerst het volgende:
Gedurende onze verlieservaring vond ik alles wat mensen deden waardevol, want het hield in dat ze aan ons dachten en er voor ons wilden zijn. De inhoud van waar ze mee kwamen varieerde van pannen met soep bij de voordeur tot goedbedoelde gedichtjes over 'vlindertjes' (waar ik niets mee heb, die term) maar het deed er echt niet toe, elke stap die iemand in onze richting zette voelde warm.Dus mijn advies is ook: denk niet te veel na over wat je verkeerd kan zeggen/doen: iets laten horen is altijd beter dan je mond houden omdat je het niet goed weet.
Wat fijn Blues 💙. Welk puzzelstukje heb je gevonden (als je liever niet wil delen, helemaal jouw beslissing)?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:38 schreef Blues het volgende:
Ik heb een hele 'mooie' update die ik hier ook even kwijt moet/wil.![]()
Het 40 jaar oude dossier van Jamie is boven water gekomen (zie allereerste topic in deze reeks waar ik mijn verhaal deed Blues in OUD / Zwanger... en dan gaat het mis... bij het uitvaartcentrum.
Na veel pogingen om het open einde (waar is ze eigenlijk gebleven, hoe zijn de dagen die volgden gegaan, voor mij een dikke mist-tijd) toch wat draaglijker en duidelijker te krijgen, kwam ik op een nieuw spoor na een gesprek met mijn schoonzus.
Zij is daar gecremeerd en uitgestrooid en ik heb meteen een afspraak gemaakt.
Wow, echt, tranen met tuiten vanmiddag. Het deed gewoon weer fysiek pijn, na 40 jaar![]()
Maar weer een puzzelstukje betekent zoveel!
Ik deel het 'graag' het 'moet' er uitquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:47 schreef Seven. het volgende:
Wat fijn Blues 💙. Welk puzzelstukje heb je gevonden (als je liever niet wil delen, helemaal jouw beslissing)?
Wat fijn dat je dat nu allemaal weet. Het verlies van een kindje blijft altijd bij je, wat een verpletterend verdriet. Weten wat er met haar gebeurd is, helpt hopelijk. Nu kun je letterlijk ergens naartoe om haar te gedenken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik deel het 'graag' het 'moet' er uit![]()
Meerdere!
Welk zkh ik lag (er waren bizar genoeg 3 versies bij familie?!)
Wat er na obductie is gebeurd met haar; opgebaard in dat zkh, toen zij in kistje op schoot van mn vader naar dat uitvaartcentrum.
Nu weet ik welke (mn vader is snel na haar geboorte overleden) en zij konden me vertellen na even een paar dagen zoeken, dat er een dossier is, alle data wat wanneer , dat ze gecremeerd is en uitgestrooid op een veld daar.
Niemand heeft toen verder gevraagd om een verslag of document daarvan voor mij.
Haar vader, mijn ex nu, wilde het allemaal het liefst snel achter zich laten dus die heeft geen beslissingen kunnen en willen nemen van alles.
Is toch ook gewoon bizar.. Best koud en 1985 is nou ook weer niet zo heel lang geleden. Waarschijnlijk had je andere beslissingen genomen, als jou destijds simpelweg wat tijd gegund was om op te knappen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:04 schreef Blues het volgende:
Gelukkig gaat het al jaren veel beter met afscheid van doodgeboren kindjes. Eind jaren 80 was wel een omslagperiode weet ik.
Toch vind ik het lastig te begrijpen dat er niemand was, familie niet echt, verpleegkundigen niet , de verloskundige of gynaecoloog niet, niemand die bij mijn bevalling betrokken was heeft bedacht om sowieso te wachten met iets van een uitvaart of te vragen wat ik wilde, tot ik weer zelf wat meer opgeknapt was..
Ja dat laatste wilde de psych een paar jaar geleden al met me doen, een symbolisch afscheid bedenken, (ik zat toen in een overspannen tijd, allerlei dingen kwamen boven toen, ook dit in alle heftigheid) maar alles dat ze opperde voelde niet goed voor mij.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:51 schreef Debsterr het volgende:
Wauw, Bluesmet tranen je verhaal gelezen om de updates nu te kunnen plaatsen. Kan me heel goed voorstellen dat je graag de nabijheid wil voelen met de plek waar je meisje haar laatste rustplek heeft gekregen, al is het maar symbolisch.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 18:33 schreef Blues het volgende:
Weer een stukje van de puzzel!
Het ziekenhuis (militair hospitaal) mailde terug dat ze van burgers geen archief bewaren, maar dat huisartsen dit wel moeten hebben.
Ooit wel eens naar gevraagd bij de (Utrechtse)huisarts van destijds maar dat was nog niet zo gangbaar in de jaren 80-90 dus nooit gekregen.
Vervolgens eergisteren nav de militair hospitaal tip contact gezocht met mijn huidige (Bloemendaalse) huisarts
en die stuurde vandaag een enorm lief bericht met o.a. de mededeling dat ze op de zolder van de praktijk, waar ze oude papieren dossiers bewaren, een brief heeft gevonden van 15 dagen na de crematie!
Van 26 september 1985.
Dat is in de overdracht van huisartsen in 2004 dus wel goed gegaan![]()
Morgen of overmorgen mailt de h.a. assistente die naar mij![]()
Ze bood heel lief aan om de brief/overdracht samen op het spreekuur te lezen omdat het waarschijnlijk emotioneel voor me kan zijn om alles terug te lezen, maar ik doe het liever thuis.
Wat fijn. "Succes" voor het lezenquote:Op dinsdag 2 september 2025 18:33 schreef Blues het volgende:
Morgen of overmorgen mailt de h.a. assistente die naar mij![]()
Ze bood heel lief aan om de brief/overdracht samen op het spreekuur te lezen omdat het waarschijnlijk emotioneel voor me kan zijn om alles terug te lezen, maar ik doe het liever thuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dit allemaal
[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 02-09-2025 20:46:04 ]
Oh joh, dat had ik er niet uitgehaald dat dat niet vanuit jullie kwamquote:Op donderdag 4 september 2025 18:08 schreef Blues het volgende:
Iemand heeft groen licht gegeven voor die crematie, dat is niet meer te achterhalen. Ex en ik waren het niet.
En mss hadden we haar wel liever in een grafje gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu moet alles even landen en nog tig keer die documenten lezen.
Het voelt goed al is het nog een storm in mijn hoofd dat moet gaan liggen.![]()
Dit was het uitvaartcentrumquote:Op donderdag 11 september 2025 20:59 schreef Phaidra het volgende:
Oh @:Blues wat fijn dat jullie nu bijna alle puzzelstukjes hebben kunnen plaatsen. Fantastisch dat het ziekenhuis zo de tijd voor jullie heeft genomen en dat zelfs haar uitstrooiplekje zo min of meer bekend is. Heel bijzonder
.
Oh sorry, verkeerd onthoudenquote:
Ja, de oom die ik nooit heb kunnen leren kennen. Wat sneu voor jouw moeder, dat zij ook zo'n zwaar trauma heeft moeten dragen. En bizar hoe men daar mee omgingquote:Op zondag 14 september 2025 11:30 schreef Blues het volgende:
Ja, dat blijkt maar weer eens dat het heel belangrijk is voor je 'ziele' rust of zoiets. Wat klinkt dat lief, Oom Johan![]()
Mijn ouders hebben in 1947 - ook - hun 2e kindje verloren, met 8 maanden, levenloos geboren ook. Geen idee waardoor, ze hebben hem maar in een flits gezien, werd meteen weggehaald, mijn moeder moest na opknappen maar in haar eentje een week op vakantie gaan en snel een nieuwe kind krijgen werd gezegd
Overigens ook de reden waarom mijn vader foto's van Jamie maakte en het goede wilde doen/regelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag was het al bijgewerkt in het brp. Gek om te zien, verdrietig maar ook mooi.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 22:34 schreef Cygne het volgende:
In de spoiler het kleine kistje.Hartverscheurend mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag was het al bijgewerkt in het brp. Gek om te zien, verdrietig maar ook mooi.![]()
Resistance is futile.
In de spoiler het kleine kistje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag was het al bijgewerkt in het brp. Gek om te zien, verdrietig maar ook mooi.![]()
In de spoiler het kleine kistje.Ik heb hier geen passende woorden voor…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag was het al bijgewerkt in het brp. Gek om te zien, verdrietig maar ook mooi.
Wat intens verdrietig!
Wel een prachtig kistje en wat een prachtige naam hebben jullie gekozen.
Hartverscheurend. Ik wens jullie veel kracht toe.Born to Lose, but Built to Win.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |