abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 06:53:39 #201
269689 crew  Viv
pi_209067209
@Ceviche ken je de Watermethode?
https://www.watermethode.nl/

Dat geeft jullie in ieder geval meer tijd om erover na te denken, en de kans om foto's te maken etc.

Heel veel sterkte! :*
pi_209067225
@Ceviche Juist een gepast topic denk ik!
Alleen weet ik ook geen andere optie dan wat je zelf al bedacht hebt.
Persoonlijk heb ik (ook) met tabletten een miskraam opgewekt en toen gedacht; als ik het zie dan is dat goed maar ik ga niet mijn best doen om het op te vangen, dus niet met een vergiet naar de wc oid.
Uiteindelijk heeft dat er bij mij in geresulteerd dat het vruchtje inderdaad door de wc gespoeld is, zonder dat ik het als zodanig herkend heb. Voor mij was dat oké, maar de water methode die Viv aanraadt had me wel mooi geleken om iig rustig te kunnen kijken als het anders gelopen was. Maar wat je er dan daarna mee moet doen is wel ingewikkeld idd. Ik denk dat ik het misschien in onze tuin begraven zou hebben dan.

Sterkte! :*

[ Bericht 3% gewijzigd door Bami op 09-05-2023 08:59:21 ]
  dinsdag 9 mei 2023 @ 08:24:31 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209067517
@Ceviche
Je kunt het evt. altijd bij de huisarts brengen, maar dan gaat het via hen, heel oneerbiedig gezegd, mee met het medische afval en dat is toch ook niet wat je wil. Althans, dat zou ik gevoelsmatig heel naar vinden.

Ik snap dat je eerste neiging is niet begraven, maar is afgezien van de opties die je bedenkt is er inderdaad niet heel veel meer. Is het niet een idee, dat deed Pinquit van hier ook, om het toch ergens op een heel fijn plekje in een bos of op de hei of in de duinen of waar dan ook te begraven? Misschien een plek waar je graag komt, of juist wel niet omdat je er niet aan herinnerd wil worden? Maar dan heeft het toch een mooi plekje gekregen in plaats van dat je het inderdaad wegspoelt of in de groenbak doet.
Je zou kunnen kijken of je een mooi doosje kunt vinden waar je het dan in doet voordat je het gaat begraven.

Ik heb deze bijv, die gebruik ik voornamelijk om sieraden in te doen: https://i.imgur.com/65ySt26.jpg
Ik wil er best eentje naar je opsturen als je dat fijn zou vinden. Laat maar even weten dan. :*

De watermethode is genoemd, dat is inderdaad een hele fijne en mooie manier om je kindje nog even bij jullie te houden. Je kunt het dan goed bekijken.

En hou idd in je achterhoofd wat Bami zegt. Als je in die periode niet alles opvangt als je naar het toilet gaat is de kans er ook dat je het niet ziet. Zeker als het kindje al even geleden gestopt is met groeien en de miskraam nog op gang moet komen.

Heel veel sterkte in ieder geval. :*

(Overigens zou je het ook zelf kunnen laten cremeren bij een crematorium, maar verwacht dan niet dat je nog echt iets van as terug krijgt want het is zo ontzettend klein en het omhulsel (doosje bijv.) is dat ook, dus er blijft gewoon heel weinig as dan van over.)
  dinsdag 9 mei 2023 @ 08:40:22 #204
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209067603
Goede aanvullingen @BE. Ik moet zeggen dat ik bij mijn eerste miskraam vooral ook opgelucht was toen ik de zwangerschap fysiek kwijt was, en inderdaad het constant over een vergiet moeten zitten sprak me ook niet heel erg aan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_209067877
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte :*
  dinsdag 9 mei 2023 @ 09:31:15 #206
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_209068033
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:13 schreef Bottoms_up het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte :*
Heel erg bedankt voor het delen van je ervaring, ik had echt geen idee en ik zou hier heel erg van geschrokken zijn.

Verder vind ik het maar lastig, ik voel niet de behoefte het in water te bewaren of er verder iets mee te doen, maar de andere optie (doorspoelen of weggooien) voelt ook gewoon niet echt goed. Online vond ik ook niet echt andere oplossingen dus dan is het wat het is.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 09:38:52 #207
56471 pinquit
oh my lama!
pi_209068116
Sterkte Ceviche :*
Het is zo persoonlijk, wij hebben onze sam inderdaad in het bos begraven, en het daarmee mooi kunnen afsluiten.
Je hoeft er natuurlijk niet een heel ding van te maken, maar op deze manier "teruggeven aan de natuur" voelde voor ons op zn plek.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 mei 2023 @ 09:40:43 #208
56471 pinquit
oh my lama!
pi_209068134
En wat Bottoms zegt inderdaad, zeker als je wat langer wacht met de bevalling opwekken is de kans best aanwezig dat het al wat aan het vergaan is. Zelfs bij ons (16wk, 4 dagen na stoppen hartje geboren als ik het me goed herinner) zag het lijfje er al niet meer zo mooi uit.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 09:43:53 #209
56471 pinquit
oh my lama!
pi_209068170
Heh, ik kijk op de kalender en besef me dat dat precies 5 jaar geleden is :o
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:26:00 #210
346653 Ceviche
pi_209069220
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:40 schreef pinquit het volgende:
En wat Bottoms zegt inderdaad, zeker als je wat langer wacht met de bevalling opwekken is de kans best aanwezig dat het al wat aan het vergaan is. Zelfs bij ons (16wk, 4 dagen na stoppen hartje geboren als ik het me goed herinner) zag het lijfje er al niet meer zo mooi uit.
Heftig pinq, na 16 weken :{

Het is inmiddels langer dan 2 weken geleden dat het hartje is gestopt dus kan inderdaad best zijn dat het deels vergaan is.
De verloskundige had wel gezegd dat het een soort mini mensje is met herkenbare kenmerken maar niet dat het kan gebeuren dat het niet in 1 geheel naar buiten komt. Of ik heb het niet gehoord, dat kan natuurlijk ook.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:32:40 #211
346653 Ceviche
pi_209069284
Iedereen bedankt voor de ideeën, we hebben niet echt behoefte aan bewaren/begraven dus dan blijft er niet veel over. Maar je weet natuurlijk ook niet hoe het eruit gaat zien dus wellicht is door de wc ook wel een natuurlijke/praktische manier. Ik was inderdaad niet van plan een vergiet te gebruiken of iets uit de wc te vissen en dan is het zo ook vast prima.
pi_209069370
Wij hebben het toen begraven in de tuin. Om het een soort af te sluiten ofzo.

Sterkte @Ceviche
Fake it till you make it...
  dinsdag 9 mei 2023 @ 12:10:13 #213
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209069667
Sterkte, Ceviche. :* Ik heb destijds een curettage gehad, dus ik hoefde zelf niet na te denken over wat te doen met het vruchtje. Als je het kunt opvangen zou ik het misschien toch wel ergens op een mooi plekje begraven.
in de haak.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 13:33:46 #214
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209070933
Wat verdrietig, @Cheviche .. ;( Heel veel sterkte. Hopelijk vinden jullie snel een manier die voor jullie beiden goed voelt.
Protège moi de mes désirs.
pi_209072713
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:26 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Heftig pinq, na 16 weken :{

Het is inmiddels langer dan 2 weken geleden dat het hartje is gestopt dus kan inderdaad best zijn dat het deels vergaan is.
De verloskundige had wel gezegd dat het een soort mini mensje is met herkenbare kenmerken maar niet dat het kan gebeuren dat het niet in 1 geheel naar buiten komt. Of ik heb het niet gehoord, dat kan natuurlijk ook.
Ik denk dat er gewoon weinig zorgverleners zijn die echt ervaring hebben met een relatief vroege miskraam. Ze zijn er bijna nooit bij. Ik merkte ook dat ik van iedereen het standaard riedeltje hoorde. Ook over hoe het zou verlopen qua pijn en bloed.
Veel sterkte met kiezen. Soms is er geen optie die goed voelt. Ik ben ook gegaan voor de optie die minst slecht voelde.
pi_209087428
Ik heb bij een van mijn miskramen het mini kindje opgevangen. Het was heel duidelijk een mensje.

SPOILER
Sterkte met de juiste keuze maken.
  woensdag 10 mei 2023 @ 11:18:09 #217
346653 Ceviche
pi_209087437
Vanochtend ben ik om half 5 wakker geworden met buikkrampen, bij opstaan al meteen van alles verloren (gelukkig was ik voorbereid) waaronder de vruchtzak.
En daarna was het ook meteen weer klaar.
Nog wel bij de gynaecoloog geweest en die bevestigde dat de baarmoeder in principe leeg is (afgezien van wat weefsel).
Gelukkig was de vruchtzak intact dus geen enge dingen gezien en ook qua pijn is het me enorm meegevallen (want dat was meteen weer over), dus wat dat betreft heb ik wel geluk gehad dat het zo snel en makkelijk klaar was.
Dat dat dan 2,5 week moet duren en dan 5 uur voor de afspraak met de gyn er dan vanzelf uitkomt, dat is dan weer ontzettend irritant :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Ceviche op 10-05-2023 11:24:13 ]
  woensdag 10 mei 2023 @ 11:23:24 #218
346653 Ceviche
pi_209087477
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:17 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik heb bij een van mijn miskramen het mini kindje opgevangen. Het was heel duidelijk een mensje.

SPOILER
Sterkte met de juiste keuze maken.
:{ Ik snap je gevoel, er mist dan toch een soort middenweg... Zeker als het zo herkenbaar is zal dat heftig zijn.
Omdat bij mij de vruchtzak eromheen zat leek het eerder op iets wat bij de menstruatie ook eruit zou kunnen komen en niets herkenbaars. Ook niet doorzichtig of iets.
Dat maakt het ook wel een stuk makkelijker om het door te spoelen.
pi_209093277
Toch fijn dat je lichaam het op deze manier zelf alsnog heeft opgelost en je je ook geen zorgen hoefde te maken over het vruchtje. Ook al is het irritant last minute, zal je altijd zien, het is nu wel “klaar”. Ik hoop dat het allemaal
ok voelt nu voor je :*
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 10 mei 2023 @ 19:46:28 #220
346653 Ceviche
pi_209093513
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 19:27 schreef Spirit82 het volgende:
Toch fijn dat je lichaam het op deze manier zelf alsnog heeft opgelost en je je ook geen zorgen hoefde te maken over het vruchtje. Ook al is het irritant last minute, zal je altijd zien, het is nu wel “klaar”. Ik hoop dat het allemaal
ok voelt nu voor je :*
Ja, op zich was dit wel zo'n beetje de best mogelijke uitkomst.
En verder wisselt het een beetje, over het algemeen voel ik me wel goed maar toch ook wel last van huilbuien soms.

Werd vanmiddag gebeld door de bedrijfsarts. Geen idee dat die contact op zouden nemen en dat gesprek begon al een beetje op een toon van: leg maar eens uit waarom je je hebt ziekgemeld.
Werd meteen emotioneel, kwam zó rauw op m'n dak vallen dat een wildvreemde mij ineens belt en op zo'n toon uitleg 'eist'.
Was uiteindelijk een prima gesprek maar sindsdien ben ik wel een beetje van de kaart.
Was in ieder geval wel duidelijk dat ik even niet arbeidsgeschikt ben :')
pi_209093720
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 19:46 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ja, op zich was dit wel zo'n beetje de best mogelijke uitkomst.
En verder wisselt het een beetje, over het algemeen voel ik me wel goed maar toch ook wel last van huilbuien soms.

Werd vanmiddag gebeld door de bedrijfsarts. Geen idee dat die contact op zouden nemen en dat gesprek begon al een beetje op een toon van: leg maar eens uit waarom je je hebt ziekgemeld.
Werd meteen emotioneel, kwam zó rauw op m'n dak vallen dat een wildvreemde mij ineens belt en op zo'n toon uitleg 'eist'.
Was uiteindelijk een prima gesprek maar sindsdien ben ik wel een beetje van de kaart.
Was in ieder geval wel duidelijk dat ik even niet arbeidsgeschikt ben :')
Ja, hoe kut het ook voelt, je had je punt waarschijnlijk niet beter kunnen maken 🙈 Sowieso, artsen soms… subtiel is niet altijd voor ze weggelegd 🙄
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 10 mei 2023 @ 20:25:14 #222
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209094029
@Ceviche ik vind het fijn voor je, dat je lijf het zelf heeft opgepakt :*. Typisch idd qua timing maar nog altijd fijner dan kunstmatige ingrepen, zeker als het nu ook echt “klaar” lijkt en er geen vermoeden van restanten zijn. En getsie, snap dat het telefoontje van de bedrijfsarts niet fijn viel! Heel eerlijk zou ik daar wellicht nog wel melding van maken bij iemand als een vertrouwenspersoon - dit zijn de situaties die vrouwen ervan weerhoudt voldoende tijd te nemen voor het lichamelijke en mentale aspect van een miskraam.
  woensdag 10 mei 2023 @ 20:53:38 #223
346653 Ceviche
pi_209094467
Achteraf denk ik dat dat gewoon is hoe deze persoon die vraag stelt, en het door gewoonte wat bot is gaan klinken.

Toen ik de situatie had uitgelegd draaide ze meteen 180 graden om en was haar advies om zo lang thuis te blijven als nodig, en dat het heel belangrijk is om voldoende rust te nemen en dat ze over een week nog weleens zou bellen en als ik er dan nog niet aan toe ben om weer op werk te beginnen, dat ook helemaal geen probleem zou zijn.
Dus uiteindelijk was het wat mij betreft prima, maar het triggerde wel wat bij mij.

En over artsen gesproken, ik was bij de gynaecoloog en die trok ook echt alles uit de kast. Die wilde naast een echo ook nog even kijken met een eendenbek (om bloedverlies te zien of zoiets) en die wilde ook nog toucheren voor het geval er een prop voor de uitgang zat wat langdurig bloeden zou kunnen veroorzaken. Dat kijken met een eendenbek leek me echt onzin dus dat heb ik geweigerd overigens.
Over 2 weken weer een echo om te zien of alles dan weg is.
Ik dacht eigenlijk, als het vanzelf op gang komt en er zijn geen gekke dingen dan wordt er toch in principe niet meer gecontroleerd, in vergelijking daarmee vond ik het contrast met het pakket wat deze gyn allemaal wilde controleren wel erg groot.
Maar misschien zit ik er naast hoe dat normaal gaat?
  maandag 15 mei 2023 @ 19:37:54 #224
346653 Ceviche
pi_209166179
Nu een week verder en het valt me ontzettend tegen allemaal.
Erg moe en hormonaal, huilbuien en alles.
Ik had van tevoren geen idee dat dat er ook bij hoort, bovenop alles wat er ineens op je af komt.
Is natuurlijk ook voor iedereen anders maar ik voel me een enorme aansteller eigenlijk.
Hopelijk is het gauw over met die hormonen maar volgens de verloskundige zou het ook nog wel even kunnen duren :')
  maandag 15 mei 2023 @ 19:43:15 #225
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209166259
Je bent hoe dan ook absoluut geen aansteller @Ceviche :*. Buiten het feit dat je lijf anders functioneert dan je zou willen en er hormonen in het spel zijn, is het ook een rouwfase waar je mee te maken krijgt. Rouwen om wat had kunnen zijn, om de baby, om van alles. Dikke knuffel :*.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')