abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 18 december 2020 @ 20:41:08 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_196809750
Helaas gaat het soms, na een positieve test, na een mooie echo, of soms nog wel veel later in de zwangerschap mis. In dit topic kan je je verhalen, je ervaringen en eventuele vragen kwijt.
disclaimer
pi_196848323
Lieve Takkie,

Dank voor het delen van jouw verhaal en foto's. Heel bijzonder om jullie lieve Bo te zien O+
Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje. En gecondoleerd. :* Deze 2 zaken zouden niet in 1 stukje mogen staan ;(

Hoe gaat het nu met jullie en Sofie?

was even niet online geweest, maar wel aan jullie gedacht
pi_196870438
Het gaat redelijk. Fysiek merk ik weinig meer van het zwanger zijn geweest en de bevalling. Heb wel antibiotica gekregen vanwege een blaasontsteking. En ik ben continu erg moe. Maar dat is echt een combi van fysiek en mentaal moe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog bedankt voor al jullie lieve reacties op mijn verhaal en op de foto van onze Bo O+ Zo blij dat we mooie foto’s hebben en we op die manier Bo toch kunnen laten zien.
pi_196873739
Oh die Sofie. O+
:* Voor jullie.
pi_196874181
Lieve, zachte, S.
Krijg er een brok van in mijn keel. Ze is een top zus! O+

Sterkte en pas goed op jezelf. :*

[ Bericht 1% gewijzigd door vencodark op 22-12-2020 03:20:37 ]
pi_196875723
Jeetje Takkie, ik lees nu pas wat er is gebeurd. Wat een schokkend nieuws bij een controle met 14 weken :'(

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Bo. O+ En gecondoleerd met jullie verlies. Wat een verdriet. Ik vind het een “eer” dat wij de foto van Bo mochten zien. Hij is prachtig! Heel veel sterkte de komende tijd en daarna :*
Dit, dat, alles.
pi_197723122
Ik weet even niet waar ik deze vraag het beste kan stellen, ik denk hier, dus ik doe het even hier in een spoiler, liever niet quoten.

-voldoende tips gekregen, waarvoor dank O+ -

[ Bericht 52% gewijzigd door Aure op 31-01-2021 23:22:04 ]
  zaterdag 30 januari 2021 @ 14:51:14 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197723171
Wat verdrietig Aure ;( . Kennen ze Steunpunt Nova al? Daar heeft een vriendin van mij goede ervaringen mee als startpunt. Ik weet niet of zij misschien verder kunnen meedenken?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197723286
Dat weet ik niet, maar ik neem het mee, bedankt O+
  zaterdag 30 januari 2021 @ 15:01:15 #10
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197723356
Aure, wij zijn met 29 weken onze dochter verloren. Ik ken wel een aantal initiatieven, DM me maar!
pi_197723413
Doe ik ^O^ O+
pi_198871396
Ja hoi..toch even van me af schrijven. Vorige week maandag bij de termijnecho kregen wij te horen dat het kindje in mijn buik niet meer leeft. Ik zou 11 weken en 2 dagen moeten zijn, maar we zagen een kindje die niet groter mocht groeien dan 10 weken. Ik heb besloten om af te wachten of de miskraam vanzelf op gang wil komen en sinds gister middag is het bloeden begonnen. Vandaag ook met veel krampen/weeën erbij en redelijk wat stolsels. Maar alleen op het toilet, dus ik denk dat de heftigheid nog moet komen en dat maakt me best een beetje bang. Hoe naar gaat het nog worden? Iemand nog wat opbeurende woorden misschien :@?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_198871856
@Sicilia; passende opbeurende woorden weet ik niet te schrijven maar wilde je wel sterkte wensen. Zo heftig om dit mee te moeten maken. Als je vragen hebt over het verloop staan ook of juist met dit soort dingen verloskundigen je graag ter zijde.
:*
  Moderator maandag 5 april 2021 @ 21:29:26 #14
382129 crew  Donna
pi_198871887
Heel veel sterkte! Miskramen verschillen echt per persoon en situatie, maar ik hoop 'het beste' voor je! En bij twijfels of vragen mag je altijd de VK bellen.
Sterkte!
pi_198872506
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 21:03 schreef Sicilia het volgende:
Ja hoi..toch even van me af schrijven. Vorige week maandag bij de termijnecho kregen wij te horen dat het kindje in mijn buik niet meer leeft. Ik zou 11 weken en 2 dagen moeten zijn, maar we zagen een kindje die niet groter mocht groeien dan 10 weken. Ik heb besloten om af te wachten of de miskraam vanzelf op gang wil komen en sinds gister middag is het bloeden begonnen. Vandaag ook met veel krampen/weeën erbij en redelijk wat stolsels. Maar alleen op het toilet, dus ik denk dat de heftigheid nog moet komen en dat maakt me best een beetje bang. Hoe naar gaat het nog worden? Iemand nog wat opbeurende woorden misschien :@?
Heel veel sterkte meid
Ik weet niet zo goed wat ik aan opbeurende woorden heb..... ik vond het pittig (bij miskraam 8,5 week). Wat iemand anders zei: voor iedereen wisselt het in heftigheid, misschien heb je geluk

Los van het gewone bloeden en krampen heb ik ongeveer 6 uur lang heel erg bloedverlies en weeen-achtige pijn gehad. Toen ben ik ook het vruchtje verloren. Die 6 uur was echt uitzitten, rest was goed te doen.
Wat ik had gedaan tijdens die 6 uur:
- zorg dat je voldoende pijnstillers hebt en ze ook hebt ingenomen
- ik lag afwisselend te netflixen, muziek te luisteren en te mediteren. Maar gewoon continu iets om me af te leiden zonder dat ik me ergens op hoefde te concentreren (lezen was geen optie)
Er stond een emmer naast m’n bed. Na elke kramp deed ik even m’n oortjes wel of niet uit (afhankelijk van hoe kut ik t vond) en ging ik op die emmer zitten om zoveel mogelijk te lozen

Ik heb geen idee of je hier iets aan hebt.... ik hoop het
pi_198890139
Bedankt voor het delen van je ervaring en voor de sterkte wensen, het kindje is ongeveer een uur geleden geboren.

Ik had de hele dag wee-achtige pijn en de laatste twee uur kwamen er echt pittige weeën om de 3 minuten, eigenlijk gewoon zoals ik ze ken van mn bevallingen. Op de wc verloor ik na die 2 uur grote golven bloed en 2 flinke stolsels. Toen ben ik maar naar de slaapkamer gegaan, we hebben een toilet/badkamertje op onze slaapkamer. Daar verloor ik nog een stolsel, braken mn vliezen en volgde meteen het kindje. Ik heb het kunnen opvangen en nu staat het in een bakje met water in de koelkast. Raar misschien, maar ik ben best trots op dit kleine wezentje O+ alles zit er op en eraan, 10 vingertjes en inimini teentjes. Van de week maar een mooi plekje in het park zoeken om het te begraven.

Weeën zijn gelukkig al minder pijnlijk, maar verlies nog wel best wat bloed en stolsels. Eigenlijk zoals ik het ken na mn eerdere bevallingen. Ik hoop dat dat zo minder wordt en ik goed kan slapen vannacht.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_198890778
@Sicilia ik hoop dat jullie op een fijne manier afscheid kunnen nemen van jullie kindje. Heel veel sterkte komende tijd. :*
pi_198892115
We zijn inmiddels in het ziekenhuis, ging even helemaal niet goed, paar flinke stolsels, een sinaasappel is er niets bij..arts heeft met een tang nog een flink stuk weefsel verwijderd. Nu wachten op de labuitslagen voor m'n HB en sowieso een nachtje blijven ter observatie.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_198892134
Hè, wat een tegenvaller! Hopelijk is het bloedverlies nu snel over en kunnen jullie straks thuis afscheid nemen van jullie kleine kindje :* Sterkte en beterschap!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 7 april 2021 @ 01:03:30 #20
269689 crew  Viv
pi_198892195
@Sicilia hopelijk heb je het lichamelijke nu achter de rug en kom je nog een beetje aan slapen toe vannacht. Veel sterkte nog! :*
pi_198893289
Wat ontzettend vervelend dat je dan ook nog naar het ziekenhuis moest! Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen. Veel sterkte en ik wens jullie een mooi afscheid toe :*

En trots zijn op je kindje mag altijd! O+ De situatie had anders moeten zijn maar hoe dan ook is het jullie kindje.
pi_198907736
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:22 schreef Sicilia het volgende:
Bedankt voor het delen van je ervaring en voor de sterkte wensen, het kindje is ongeveer een uur geleden geboren.

Ik had de hele dag wee-achtige pijn en de laatste twee uur kwamen er echt pittige weeën om de 3 minuten, eigenlijk gewoon zoals ik ze ken van mn bevallingen.
Ik las dat je ook nog naar het ziekenhuis bent gebracht. Heel veel sterkte en zeker niet gek dat je het kindje hebt bewaard.

Wat je beschrijft herken ik zeker. Ik heb ook van die weeen gehad. Alleen wist ik niet goed wat het was omdat ik nog nooit ben bevallen (1e zwangerschap)
Ik was mentaal totaal onvoorbereid en dacht dat het een verlengde menstruatie zou worden
Maar bij mij dus ook weeen, hevig bloedverlies en naderhand ook inderdaad nog een tripje SEH

Ik heb er later EMDR voor gehad
Denk dat ik t anders had verwerkt als ik vooraf mezelf had ingesteld op de pijn of als ik misschien al een levend kindje had gehad
  woensdag 7 april 2021 @ 22:22:11 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198907827
Wat een akelige nasleep Sicilia... en sowieso: onverwacht zwanger, je daarmee verzoenen en uitzien naar nog een kindje en dan voor je het weet is je droom weer voorbij. Heftig zo kort allemaal op elkaar. Wees maar lief voor jezelf de komende tijd :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200383530
Ik meld me hier helaas ook. ;( Vandaag op de echo was geen kloppend hartje te zien, dit is waarschijnlijk gestopt na ruim 7 weken zwangerschap (ik zat nu in principe op 8+5). Ik kijk heel erg op tegen de miskraam en twijfel over hoe lang ik wil wachten totdat dit vanzelf start. Ik heb nog geen druppel bloed gezien en lees dat het vanaf het eerste bloedverlies 1-2 weken kan duren voordat een miskraam echt op gang komt.

Wellicht dat hier mensen zijn die ervaringen willen delen, zodat ik misschien iets beter weet waar ik me op voor moet bereiden?
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:51:00 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200383852
Ach… wat verdrietig…
***
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:59:30 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_200384059
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:34 schreef Vaiana het volgende:
Ik meld me hier helaas ook. ;( Vandaag op de echo was geen kloppend hartje te zien, dit is waarschijnlijk gestopt na ruim 7 weken zwangerschap (ik zat nu in principe op 8+5). Ik kijk heel erg op tegen de miskraam en twijfel over hoe lang ik wil wachten totdat dit vanzelf start. Ik heb nog geen druppel bloed gezien en lees dat het vanaf het eerste bloedverlies 1-2 weken kan duren voordat een miskraam echt op gang komt.

Wellicht dat hier mensen zijn die ervaringen willen delen, zodat ik misschien iets beter weet waar ik me op voor moet bereiden?
Aw vaiana toch :*

Mijn eerste zwangerschap verliep net zo. Ik wilde initieel afwachten, maar ik was de hormonen al snel beu en na een week heb ik voor tabletjes gekozen. Die deden bij mij hun werk goed en ben binnen een paar uur gaan bloeden en alles verloren. Daarna nog een week of 2 heel onregelmatig bloedverlies gehad en 30 dagen later weer gewoon ongesteld.

Maar het verloop is bij iedereen anders, er is geen goede of foute keuze. Sterkte meis... het is zo'n nare ervaring ;( :*
disclaimer
pi_200384345
Oh nee Vaiana, wat vreselijk rot :*

Zoals SQ zegt, er is geen goed of fout. Vooral kiezen wat jou helpt bij de verwerking. Sommige vrouwen willen alles zo snel mogelijk uit hun lichaam, anderen willen alles zo natuurlijk mogelijk doen. Ik wilde ze graag opvangen en zien. Ik heb onmiddellijk voor medicatie gekozen. Ik was zo bang dat het op het werk zou beginnen en ik alles zou moeten doorspoelen.
Veel sterkte, het is niet niks :*
pi_200384521
Dit is zo'n topic wat je niet omhoog wilt zien komen ;(

Wat ontzettend klote... Heel veel sterkte sowieso :*

Ik sluit me aan bij de rest: ga vooral op je eigen gevoel af, waar jij je het prettigst bij denkt te voelen.
Ik heb in mijn geval (echo rond 8 weken, gestopt met groeien rond 6 weken) destijds gekozen voor een curettage, omdat ik het vooral zo snel mogelijk achter de rug wilde hebben. Maar ik heb dan ook weer 0,0 moeite met ziekenhuizen en ingrepen bijvoorbeeld.

Het is echt heel persoonlijk. Helaas genoeg ervaringsdeskundigen hier :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_200384975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:34 schreef Vaiana het volgende:
Ik meld me hier helaas ook. ;( Vandaag op de echo was geen kloppend hartje te zien, dit is waarschijnlijk gestopt na ruim 7 weken zwangerschap (ik zat nu in principe op 8+5). Ik kijk heel erg op tegen de miskraam en twijfel over hoe lang ik wil wachten totdat dit vanzelf start. Ik heb nog geen druppel bloed gezien en lees dat het vanaf het eerste bloedverlies 1-2 weken kan duren voordat een miskraam echt op gang komt.

Wellicht dat hier mensen zijn die ervaringen willen delen, zodat ik misschien iets beter weet waar ik me op voor moet bereiden?
Ik leef echt met je mee
Wat anderen zeggen: doen wat goed voelt
Wees wel voorbereid op flink bloedverlies/stolsels (meer dan bij een gewone menstruatie)

Mijn ervaring: ik heb ook nooit spontaan een druppel bloed gezien. En bij mij was het ook op een donderdag dat het niet goed was. Toen zijn mijn vriend en ik naar een hotel aan de andere kant van het land vertrokken en hebben we heerlijk wijn met steaks gegeten. Daarna bleek er nog steeds niks te gebeuren en heb ik dat hele weekend nog maar van de sauna/zwembad genoten (met dode baby in mijn buik, beetje morbide maarja)

5 dagen later op maandag nog steeds geen druppel bloed en toen heb ik ook tabletjes gehaald. Daarmee begon ik meteen te bloeden, maar pas 3 weken later schoon. 1e gewone menstruatie 6 weken na de tabletten.

Ik was zelf blij met de tabletten omdat ik toen zelf een eind kon maken aan het wachten. Maar dat verschilt per persoon
pi_200385231
Oh @Vaiana :'( wat ontzettend verdrietig.. veel sterkte :*
pi_200386744
Thanks. O+ Zeker heel naar, en zo niet wat je hoopt wanneer je een tweede streepje ziet.

Ik neig inderdaad naar 1-2 weken wachten, maximaal, en anders de medicijnen. Liever geen curettage, behalve als het nodig is. Het helpt me wel om te lezen hoe het bij anderen verlopen is, dus dank daarvoor!
pi_200386978
@_Lily_ de verloskundige zei idd al dat dit niet iets is waarbij je ondertussen gewoon nog aan het werk bent, maar iets dat je juist op de bank met een kruik, kleedje en pijnstillers doet. Zeker goed om er rekening mee te houden dat het een stuk heftiger is dan een menstruatie.

Ook geruststellend om te zien hoeveel mensen helaas ervaringsdeskundige zijn maar die nu gewoon gezonde kinderen rond hebben lopen. Ik weet dat 1 miskraam niks zegt, maar toch helpen concrete voorbeelden ook.
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:13:19 #33
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200387410
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:50 schreef Vaiana het volgende:
@:_Lily_ de verloskundige zei idd al dat dit niet iets is waarbij je ondertussen gewoon nog aan het werk bent, maar iets dat je juist op de bank met een kruik, kleedje en pijnstillers doet. Zeker goed om er rekening mee te houden dat het een stuk heftiger is dan een menstruatie.

Ook geruststellend om te zien hoeveel mensen helaas ervaringsdeskundige zijn maar die nu gewoon gezonde kinderen rond hebben lopen. Ik weet dat 1 miskraam niks zegt, maar toch helpen concrete voorbeelden ook.
Voor mij hielp dat ook in het verleden, en hoe meer voorbeelden ik las hoe meer rust dat gaf. Ik had ook een missed abortion en na 2 weken kwam er niks dus koos ik voor een curettage. Die viel me alles mee maar had een ontzettend lange nasleep terwijl ik er juist voor koos om er snel “vanaf te zijn”. Weet niet of ik dat nog een keer zou doen maar zoals iedereen al zegt je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Ik was 4 maanden na alles weer zwanger en dat jongetje ligt nu lekker te slapen.

Heel veel sterkte!
pi_200388379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 22:50 schreef Vaiana het volgende:
@:_Lily_ de verloskundige zei idd al dat dit niet iets is waarbij je ondertussen gewoon nog aan het werk bent, maar iets dat je juist op de bank met een kruik, kleedje en pijnstillers doet. Zeker goed om er rekening mee te houden dat het een stuk heftiger is dan een menstruatie.

Ook geruststellend om te zien hoeveel mensen helaas ervaringsdeskundige zijn maar die nu gewoon gezonde kinderen rond hebben lopen. Ik weet dat 1 miskraam niks zegt, maar toch helpen concrete voorbeelden ook.
Je verloskundige heeft gelijk en ook mentaal. Ik was erg verdrietig, was tijdens het “grote” bloedverlies (toen vruchtje kwam) ook echt aan het huilen. Je moet niet willen werken. Ik ben 8 dagen thuis geweest.

Vriend was ook thuis (hoewel minder lang). Dat is ook een overweging. Het klinkt echt super banaal en suf maar de wc moet ook nog schoongemaakt worden en evt doeken die vies zijn geworden. En daar had ik geen zin in dus dat had vriend gedaan. En naast dat soort zaken dat hij mij ook troostte.

Wat betreft gezond kind: dat gaat komen en je hebt bewezen spontaan zwanger te kunnen worden. Toch vond ik het moeilijk om daar troost uit te putten. Want je bent deze baby kwijt, naast het feit dat ik het weer zo lang wachten vond. Maar mocht je ook zoiets voelen, weet dat hetniet gek is als dat nu niet kan troosten, eerst dit ondergaan en verwerken
pi_200389056
Ah nee Vaiana :* sterkte!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 16 juli 2021 @ 10:17:13 #36
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200390368
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 00:41 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Je verloskundige heeft gelijk en ook mentaal. Ik was erg verdrietig, was tijdens het “grote” bloedverlies (toen vruchtje kwam) ook echt aan het huilen. Je moet niet willen werken. Ik ben 8 dagen thuis geweest.

Vriend was ook thuis (hoewel minder lang). Dat is ook een overweging. Het klinkt echt super banaal en suf maar de wc moet ook nog schoongemaakt worden en evt doeken die vies zijn geworden. En daar had ik geen zin in dus dat had vriend gedaan. En naast dat soort zaken dat hij mij ook troostte.

Wat betreft gezond kind: dat gaat komen en je hebt bewezen spontaan zwanger te kunnen worden. Toch vond ik het moeilijk om daar troost uit te putten. Want je bent deze baby kwijt, naast het feit dat ik het weer zo lang wachten vond. Maar mocht je ook zoiets voelen, weet dat hetniet gek is als dat nu niet kan troosten, eerst dit ondergaan en verwerken
Hier was vriend er ook tijdens het moment zeg maar, heb de helft onder de douche uitgezeten en hij erbij in de badkamer. Was erg fijn om het op die manier ook soort van lichamelijk te ervaren samen, zodat hij ook afscheid kon nemen. Ik ben wel heel weinig vrij/ziek/thuis geweest, maar dat is ook wel mijn manier van ermee omgaan denk ik.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_200392174
Ik vind het zo mooi om te lezen hoe dames hier gesteund worden door de anderen ook en hun ervaringen delen. Onwijs verdrietig, zo'n verlies, maar ik kan me voorstellen dat dit topic steun kan geven om een miskraam te verwerken. Alle liefs gewenst! 🥰
pi_200392298
Het blijft bij mij, 4 jaar later, altijd nog gevoelig. Het verdriet wat ik toen had is gelukkig vrijwel volledig verdwenen.

Ik heb ook 2 weken gewacht maar het kwam niet zelf op gang terwijl het vruchtje al 3 a 4 weken gestopt was met groeien. Omdat ik met een eigen bedrijf gewoon door moest werken incl. het ontvangen van gasten wilde ik niet dat het opeens zou gaan beginnen dus gekozen voor een curretage. Het is mij alles meegevallen en heb bijna niet nagebloed.

Sterkte.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:09:21 #39
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200392420
Hier verliepen de miskramen heel anders, ik begon meestal al met licht bloedverlies wat dan lang aanhield. Ik ben nooit grote klompen/een vruchtje verloren en heb ook nooit krampen of buikpijn gehad. Het lichte bloeden duurde best een tijdje, en was soms ook af en aan.

Na mn eerste (vroege) miskraam (bij 5 weken) heb ik zo’n anderhalf a twee weken licht bloedverlies gehad en duurde het wel drie maanden voor mn cyclus weer opgang kwam. Bij mn tweede miskraam (met een week of 8) duurde het lichte bloeden (wat af en aan ging) t/m 13 weken. Maar daarna was mn cyclus wel vrij snel terug (zo’n 6 weken daarna).

Mn derde (ook weer vroege) miskraam verliep hetzelfde als de eerste. Maar mn cyclus was toen meteen de maand erna weer terug.

En nu met twee niet levensvatbare vruchtjes, ruimde mn lichaam dat op zonder bloedverlies, vanishing twins genaamd.

Maar hier begon het dus alle keren dat het een ‘losse’ miskraam was, al met bloedverlies. Ik heb nooit medicijnen of curettage gehad. En mn lichaam ruimde zelf dus al heel veel op, dus het bloeden was altijd vrij licht (lichter dan menstruatie, kon het vaak met inlegkruisjes opvangen), maar wel beduidend langer dan een menstruatie.

Veel sterkte met het verlies. Zodra je zwanger bent, die twee streepjes ziet, ontstaat er meteen een heel beeld van je baby’tje en jullie nieuwe leven samen. Het is niet alleen afscheid van dit kleine vruchtje, maar echt van een heel leven. Neem er je tijd voor en praat erover. Verdrietig en jammer dat dit leven niet verder mag groeien nu...
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 21:25:09 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200400373
Ik heb net als bij @elamanilo ook nooit heel veel bloedverlies gehad. Ook bij mij begon het steeds met bloedverlies waarna de rest volgde. Wel wat stolsels verloren maar nooit klompen zoals ik dat hier lees (overigens ook niet na mijn bevalling). Het lichamelijke verloopt wat dat betreft dus bij iedereen anders.

Neem inderdaad wel goed de tijd om het te verwerken/vrij van werk. Ik ging ook altijd vrij snel "vrolijk" weer verder en dat heeft er bij mij toe geleid dat ik begin vorig jaar ingestort ben. Daar zat natuurlijk ook wel meer aan vast maar probeer er wel goed bij stil te staan, het is niet niks :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_200402968
Ja ik ben nu sowieso sinds gistermiddag ziek gemeld. Denk dat ik maandag wel weer aan het werk ga, maar kijk wel even aan hoe het allemaal gaat. Vandaag ook veel gehuild, en bekijk het nu een beetje op dagbasis. Verloskundige gesproken, als het goed is belt het ziekenhuis maandag voor een afspraak, de verloskundige belt dinsdag weer.
Verder heb ik alvast pijnstillers en het grootste/dikste maandverband ingeslagen, en dan is het voorlopig afwachten I guess.

Jullie reacties helpen echt, dank daarvoor! O+
pi_200405039
Sterkte Vaiana x
pi_200412731
Wat verdrietig, heel veel sterkte Vaiana..
pi_200414615
Oh nee Vaiana, wat verdrietig!

Ik wachtte destijds twee weken af nadat er geen hartje meer bleek te kloppen bij 11 weken. Mijn lijf pakte het niet op dus startte ik met de pillen. Dat gaf veel kramp en bloed maar uiteindelijk was er een curettage nodig. Ik heb heel veel gehad aan de dames hier op Fok, schrijf van je af als je wilt en stel alle vragen die je hebt. Niks is gek.

Heel veel sterkte, het is zo ontzettend rot. :* :*
pi_200416058
Ja aan de ene kant wil ik mijn lijf de kans geven het op te pakken. Aan de andere kant voelt het als zo’n limbo nu, ik ben wel en niet zwanger tegelijkertijd. Het voelt alsof mijn lijf op pauze staat ofzo. Dus ik vind het heel lastig. ;( Daarom sowieso ook wel de medicijnen regelen, zodat ik die klaar heb liggen voor wanneer ik het wil gebruiken.

Ik heb vandaag al verzucht dat ik niet meer verdrietig wil zijn. Het valt me echt wel zwaar, zwaarder dan verwacht ook. Gelukkig zijn er heel veel lieve mensen om me heen en heb ik ook echt wel veel aan man, ook al ervaart hij het heel anders (wat logisch is).

Maar inderdaad, het hier schrijven en de hoeveelheid begrip en herkenning die dat geeft is heel helpend.

En mijn team van het werk heeft me brownies gestuurd. O+ Dat is echt uitstekend comfort food.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 18 juli 2021 @ 00:03:01 #46
269689 crew  Viv
pi_200417315
Wat lief van je collega's @Vaiana O+
Veel sterkte nog :*
pi_200418800
Wat lief van je collega's Vaiana O+
Sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_200428367
Ja sowieso heb ik mega geluk met mijn collega’s. O+
Vandaag gaat het opeens wonderbaarlijk veel beter dan gister, ik heb veel meer mentale rust en het vertrouwen dat het (bij een volgende zwangerschap) goed gaat komen.
Het zal vast nog wat blijven schommelen, maar dit was iig een welkome afwisseling.
pi_200441110
Meh. Ziekenhuis accepteert de doorverwijzing pas na 2 echo's, dus nu moet er een extra echo gedaan worden. Dat had vanmiddag gekund, ware het niet dat ik vanochtend een coronatest heb laten doen en daar dus nog geen uitslag van heb. Morgen zit vol dus nu mag ik woensdag naar het prenataal screeningscentrum, wat letterlijk in een Prénatal zit. :X
Volgens mij gaat het nog wel even duren voordat ik medicijnen heb om iets op te wekken, tegen die tijd ben ik het wachten totdat mijn lijf het oppakt ook wel zat denk ik. :')
  maandag 19 juli 2021 @ 19:00:56 #50
426379 elamanilo
elämänilo
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')