abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196798887
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is ook direct het probleem he.

De basisscholen zijn dicht omdat het kabinet vond dat de ouders thuis moesten blijven, dus de kwaliteit van het basisonderwijs is veranderd naar: "Goedemorgen en even een verhaaltje"

die opdracht die ze daarna meekrijgen is dus voor de ouders, dus thuiswerken is dan ook weg. Prima hoor, maar spreek dat dan ook uit.
ik snap niet goed wat je wilt.
Iedereen weet toch dat er meer druk komt op de ouders door de schoolsluiting? niemand die dit ontkent..

en "de kwaliteit van het basisonderwijs".tuurlijk is er nu minder kwaliteit, en is het een totaal ongewenste situatie.
Maar om nou je kind niet deel te laten nemen aan de schoolactiviteiten omdat je zelf het teams idee voor je kind niet ziet zitten.
Vind ik dom en kortzichtig.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:34:18 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196798894
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik denk dat alle geld die weggezooid zou worden aan al die plannen uitwerken nog steeds niks voorstelt met wat wij nu per dag op economisch, medisch en sociaal vlak door de plee aan het trekken zijn.

Het is niet alleen geld. Je hebt een bepaalde organisatie waar mensen werken, dus ook menskracht is een beperkende factor. En dan kun je wel zeggen dat 'ze meer mensen' aan moeten nemen, maar voor het uitwerken van plannen en goede aansturing, wil je helemaal niet een heel groot team samenstellen aangezien dan steeds meer mensen langs elkaar heen gaan werken. De winst die je zou kunnen boeken door 5x meer mensen aan te nemen die allemaal plannen tot in detail gaan voorbereiden, wordt volledig teniet gedaan door de chaos, de inwerktijden, het gebrek aan structuur en overzicht, die daar ongetwijfeld mee gepaard gaan. En dan heb je allemaal plannen tot in detail uitgewerkt en dan blijkt de werkelijkheid nog steeds net even anders te zijn dan je vooraf gedacht had.
Antifa
pi_196798897
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar vind jij dan ook dat we al die plannen al helemaal uitgewerkt hebben? Allemaal geld weggooien aan plannen en logistieke netwerken (bedenk ook dat alle tijd die een GGD steekt in dit soort logistiek regelen ten koste gaat van hun reguliere werkzaamheden) die uiteindelijk niet gebruikt worden. Alleen maar zodat we zogenaamd op tijd kunnen beginnen, ondanks dat die starttijd letterlijk niets uitmaakt?
Dat de starttijd niks uitmaakt is natuurlijk letterlijk bull shit. Misschien voor de maatschappij niet, maar er zullen altijd individuen tussen zitten die door het later vaccineren alsnog ziek worden.

Daarnaast vind ik dat de voorbereiding op veel punten beter kan. Zij waren er 100% van overtuigd dat dit nodig was. Zij roepen al maanden dat het vaccin ons ticket naar de uitgang van deze crisis is. Dan mag je die route ook goed voorbereiden. Het is niet dat ze 1000 vage plannen hadden waar ze allemaal tijd in moesten steken.
pi_196798907
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:32 schreef chratnox het volgende:
De bevolking had het naar mijn idee echt wel geaccepteerd als er gezegd werd dat we Pfizer even overslaan voor de eerste groep omdat die daar niet geschikt voor is, maar dat we tweede of derde week januari vol gaan knallen op Moderna. Heeft nog een voordeel, want daar komen er ook meer van.
Maar dit is toch ook precies wat er gebeurd?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196798908
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:20 schreef VoMy het volgende:
Overzicht van wat andere landen:

https://www.volkskrant.nl(...)m-ons-heen~b74d0419/

In het kort:
Duitsland lijkt direct te beginnen op echt niveau - wordt iig niet van symboliek en opschalen gesproken.
België + Frankrijk gaan symbolisch starten in december
Tsjechië/Slowakije starten pas in de loop van januari.
De Hongaren gaan ook het Russische vaccin inspuiten.
Zweden begint in januari.
‘Spierballen refereren aan kracht. Maar ik denk dat slimheid misschien wel belangrijker is’, reageert programmadirecteur coronavaccinatie Jaap van Delden (RIVM) op het spierballenvertoon in vooral Duitsland.

12 November:

Nederland staat klaar om mensen te gaan vaccineren met het coronavaccin. Dat stelt het ministerie van Volksgezondheid in reactie op vragen van RTL Nieuws. Als het de farmaceutische bedrijven zou lukken om in december een goedgekeurd vaccin te leveren, 'kan er direct worden gestart met vaccineren'.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 december 2020 @ 10:36:39 #106
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196798922
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geen nood hoor, dat blijven we gewoon doen. Het is niet zo alsof Duitsland opeens open gaat eind van het jaar.
[..]

Wie zegt dat dit ons tijd kost? Als we dus 100 symbolische prikken hadden gezet hadden we geen tijd verloren?
Het zou toch een heel ander perspectief en draagvlak creëren als je eind december of de eerste dagen van januari al begint met 200k mensen vaccineren denk ik.

Onder aan de streep gaat het weinig uitmaken, maar dat ging het mij ook niet om. Denk dat men te makkelijk denkt over hoeveel invloed het beginnen met vaccineren op mentale vlak gaat hebben, maar goed dat is gewoon hoe ik er over denk, geen feit.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:37:04 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196798925
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:25 schreef hjansen82 het volgende:
Veel-Nederlanders-voor-beloning-bij-vaccinatie-alleen-na-inenting-met-vaccin-de-kroeg-in
https://www.dvhn.nl/extra(...)roeg-in-26298282.htm

Dit kan toch nooit de bedoeling zijn. Dit is toch een verkapte verplichting.
Waarom zou je ook willen prutsen op microniveau en deze verantwoording neerleggen bij de burger en de ondernemer. Dit moet je gewoon op macroniveau als overheid in de hand houden.

Leuk hoor, dan staat daar straks een studentje de hele dag briefjes te controleren voordat mensen het terras op mogen. Dat gaat hem gewoon niet worden. Los van dat dit simpel te omzeilen valt door zelf een vals briefje te maken, en dat gaat dan uiteraard gewoon in grote getale gebeuren. Want denk je nou echt dat mensen nog maandenlang thuis gaan zitten terwijl Pietje en Klaasje al wel weer lekker naar de kroeg mogen?

Simpel: we zitten nu ook met zijn allen in lockdown, we gaan straks weer met zijn allen gelijktijdig versoepelen op het moment dat de ziekenhuizen weer leeg stromen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 december 2020 @ 10:37:09 #108
416575 crew  Evenstar
pi_196798926
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is niet alleen geld. Je hebt een bepaalde organisatie waar mensen werken, dus ook menskracht is een beperkende factor. En dan kun je wel zeggen dat 'ze meer mensen' aan moeten nemen, maar voor het uitwerken van plannen en goede aansturing, wil je helemaal niet een heel groot team samenstellen aangezien dan steeds meer mensen langs elkaar heen gaan werken. De winst die je zou kunnen boeken door 5x meer mensen aan te nemen die allemaal plannen tot in detail gaan voorbereiden, wordt volledig teniet gedaan door de chaos, de inwerktijden, het gebrek aan structuur en overzicht, die daar ongetwijfeld mee gepaard gaan. En dan heb je allemaal plannen tot in detail uitgewerkt en dan blijkt de werkelijkheid nog steeds net even anders te zijn dan je vooraf gedacht had.
Zit zeker wat in.
pi_196798928
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:34 schreef koemleit het volgende:

[..]

ik snap niet goed wat je wilt.
Iedereen weet toch dat er meer druk komt op de ouders door de schoolsluiting? niemand die dit ontkent..

en "de kwaliteit van het basisonderwijs".tuurlijk is er nu minder kwaliteit, en is het een totaal ongewenste situatie.
Maar om nou je kind niet deel te laten nemen aan de schoolactiviteiten omdat je zelf het teams idee voor je kind niet ziet zitten.
Vind ik dom en kortzichtig.
Mijn kind zit niet in die situatie, maar ik snap wel wat je bedoelt. Tuurlijk zou ik 'r laten deelnemen, maar ik zou er wel flink van balen als de school niet meer kan doen dan "ja hoi, mooie tekening!"
pi_196798934
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, klopt, De Jonge zei ook eerder dat Duitsland inderdaad goed voorbereid is en meer doet dan een symbolische prik, maar Duitsland heeft al vroegtijdig ingezet op centrale massapriklocaties. Daar heeft Nederland niet of pas (te) laat op ingezet, omdat het initiële netwerk waarop ingezet is niet bruikbaar bleek.

In samenvatting:
- Duitsland moest sowieso een heel testnetwerk op gaan zetten, die zouden ze inzetten ongeacht het vaccin dat er zou komen en welke groep gevaccineerd zou worden.

- In Nederland hebben we al een testnetwerk (via huisartsen etc.), maar die kun je alleen inzetten voor 'toegankelijke vaccins' (bv. Moderna). Toen die niet bruikbaar bleek voor het eerste vaccin dat de streep haalde* moest er dus alsnog sneller een ander logistiek netwerk gecreëerd worden. Dat is dus gelukt en daardoor beginnen we twee weken later (met daartussen ook nog eens de feestdagen waardoor je 'extra' vertraging oploopt). Terwijl die vertraging letterlijk niets doet aan het uiteindelijke verloop.

* Volgens mij mogen we ook wel wat milder zijn, omdat a) Moderna leek te gaan 'winnen' en b) opeens het goedkeuringsproces een week eerder klaar was.
het boeit toch niet wie er leek te gaan winnen ???
Oxford leek dat te gaan doen trouwens

desondanks moet je toch een registratie systeem, de koppelingen en de disputen erover op orde hebben
daar ga je niet 1 maand ( tijdens de feestdagen !! ) van tevoren mee beginnen of het vragen.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:37:25 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196798935
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:34 schreef maan_man het volgende:
Dat de starttijd niks uitmaakt is natuurlijk letterlijk bull shit. Misschien voor de maatschappij niet, maar er zullen altijd individuen tussen zitten die door het later vaccineren alsnog ziek worden.

Ja maar het beleid is er niet op gebaseerd om mensen niet ziek te laten worden, maar om de ziekenzorg niet te overbelasten en tegelijkertijd niet te ingrijpend te zijn ten opzichte van de samenleving.

Binnen dat kader is het vooral belangrijk dat je zo snel mogelijk de vaccinatiedrempel van 60-70% haalt, zodat je zo snel mogelijk weer terug naar 'normaal' kan.
Grof gezegd: Als het voordelig was geweest om te wachten met vaccineren tot maart, zodat iedereen dan in één week gevaccineerd kan worden, ipv beginnen in december en klaar zijn in juni dan had het kabinet ook kunnen kiezen voor de eerste optie.
Antifa
pi_196798936
quote:
Het is niet dat ze 1000 vage plannen hadden waar ze allemaal tijd in moesten steken.
U werkt bij VWS begrijp ik?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 10:37:30 #113
5428 crew  miss_sly
pi_196798938
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:26 schreef koemleit het volgende:

[..]

man, ik had in de vorige lockdown een kleuter, (die zit inmiddels in groep 3).
maar dat via Teams gaat echt niet verder dan even een goedemorgen van de Juf een verhaaltje en dan weer klaar.

sommige mensen maken echt overal een probleem van.
Ja het is kut, maar echt niet zo van "wat sta je dan ver van de realiteit".

heb echt een bloed hekel aan die types die alles beter weten.

Via Teams voor een 4 jarige doen ze heel anders dan voor een 14 jarige.
Ga het eerst maar eens zien, voordat je het afschiet.
Punt is natuurlijk dat het voor deze mensen inderdaad nieuw is met hun verse kleuter :)
Dus dat ze zich geen voorstelling kunnen maken van wat het inhoudt is ook niet zo gek.

Ik zou dan ook even navragen hoe school dat voor zich ziet, hoe die teams-'lessen' dan zijn voor de kleuters, hoe ze zich dat voorstellen met nieuwe kleuters, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196798957
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar dit is toch ook precies wat er gebeurd?
In de praktijk wel, maar in de publicaties en presentaties/persconferenties niet. Er wordt nu zo gepushed op die datum omdat er gezegd wordt: "Dan gaan we vol aan de slag, we kunnen dan beginnen". Terwijl als je zegt, we beginnen niet op 4 januari, maar op 18 want dan is Moderna er en kunnen we veel sneller en veel meer mensen vaccineren ben je er al.
pi_196798962
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:32 schreef Piger het volgende:
Niet teveel vergelijken met Duitsland.
Die hebben historisch gezien gewoon veel ervaring met grote groepen mensen 'behandelen'. Dat is niet per se iets om trots op te zijn.
volgens VWS nederland ook:

"Geoliede machine"
Het ministerie spreekt van een 'geoliede machine', omdat Nederland veel ervaring heeft met grootschalige vaccinatiecampagnes.
pi_196798966
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:36 schreef Kyran het volgende:
Het zou toch een heel ander perspectief en draagvlak creëren als je eind december of de eerste dagen van januari al begint met 200k mensen vaccineren denk ik.
Dat ben ik met je eens, maar blijkbaar hebben de experts bij het RIVM en de GGD geadviseerd dat het, alles overwegend, toch beter is dit niet te doen en liever iets meer voorbereidingstijd krijgen.
pi_196798969
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet gevaccineerden zijn dat niet per definitie by choice. Er zijn ook veel mensen die niet gevaccineerd kunnen worden vanuit gezondheidsoogpunt. Dat is nu ook zo met het RVP, en dus de reden waarom een deel van de kinderen niet gevaccineerd is en waarom het zo belangrijk is dat het andere deel zich wél laat vaccineren.

Wel eens over zorgdruk als leidraad, overigens.
De reden waarom vind ik niet interessant. Mensen die niet gevaccineerd zijn weten dat zij een risico lopen wanneer en een virus rondgaat waartegen zij niet beschermd zijn. Of dat nu een bewuste keuze is of een medische reden, het feit ligt er en kan men niet omheen.

We moeten ervoor zorgen dat de vacvinatiegraad dermate hoog is dat er groepsimmuniteit optreed en pas dan gaan we leisure activiteiten moeten openen en dan voor iedereen. Halverwege het vaccinatieprogramma de cafés (gebruik ik even als synoniem) openen voor gevaccineerden voelt tegelijkertijd als een voordeel voor gevaccineerden als een straf voor niet gevaccineerden.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:41:54 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196798982
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

Los van dat dit simpel te omzeilen valt door zelf een vals briefje te maken, en dat gaat dan uiteraard gewoon in grote getale gebeuren.

Er valt inderdaad echt helemaal niets te verzinnen om dit grotendeels te voorkomen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196798986
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk dat het voor deze mensen inderdaad nieuw is met hun verse kleuter :)
Dus dat ze zich geen voorstelling kunnen maken van wat het inhoudt is ook niet zo gek.

Ik zou dan ook even navragen hoe school dat voor zich ziet, hoe die teams-'lessen' dan zijn voor de kleuters, hoe ze zich dat voorstellen met nieuwe kleuters, etc.
heb je gelijk in,
en neem maar van de school aan dat ze beter weten wat een kleuter wel en niet kan dan jij.
De dealen namelijk al een jaar of 100 met kleuters, jij komt net kijken.
(let wel dit gaat over de gemiddelde kleuter)
pi_196798988
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
desondanks moet je toch een registratie systeem, de koppelingen en de disputen erover op orde hebben
daar ga je niet 1 maand ( tijdens de feestdagen !! ) van tevoren mee beginnen of het vragen.
Ik werk niet achter de schermen bij VWS/RIVM/GGD, dus kan niet zien wat er wel/niet gebeurd is tot nu toe. Ik weet wel dat het lastig is om een systeem te bouwen is rond een nog-niet bestaand netwerk. Tenzij je dus een ict-systeem klaar wilt hebben voor alle potentiële scenario's, maar dat lijkt mij helemaal weggegooid geld. Het maakt nogal wat uit of de registratie via de systemen van GGD-locaties gaat of de huisarts op zijn eigen computer in moet loggen.
pi_196798996
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar blijkbaar hebben de experts bij het RIVM en de GGD geadviseerd dat het, alles overwegend, toch beter is dit niet te doen en liever iets meer voorbereidingstijd krijgen.
Maar dit wisten ze dan 2 weken terug, toen de Jonge nog beweerde dat we op 4 januari gingen vaccineren, toch ook al wel?

Het lijkt er onderhand steeds meer op dat de Jonge gewoon vergeet te vragen aan het GGD hoe zij de zaken op orde hebben.
pi_196799006
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik werk niet achter de schermen bij VWS/RIVM/GGD, dus kan niet zien wat er wel/niet gebeurd is tot nu toe. Ik weet wel dat het lastig is om een systeem te bouwen is rond een nog-niet bestaand netwerk. Tenzij je dus een ict-systeem klaar wilt hebben voor alle potentiële scenario's, maar dat lijkt mij helemaal weggegooid geld. Het maakt nogal wat uit of de registratie via de systemen van GGD-locaties gaat of de huisarts op zijn eigen computer in moet loggen.
het moest beide al gebouwd gaan worden....en ook de randvoorwaarden eromheen, en de huisartsen zijn ook nog lang niet klaar.
pi_196799007
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is dus waar de schoen (haha) wringt. Het RIVM en GGD hebben dat inderdaad geadviseerd. Daar is weer overheen gestampt door de Jonge door weer beloftes te doen. Bijvoorbeeld, GGD gaf gisteren aan nog geen beeld te hebben welke groepen gevaccineerd moeten worden, dat moeten ze nog krijgen (de bijsluiter).

Op het moment dat je als minister blijft roepen dat alles klaar is en er daarna blijkt dat er eigenlijk nog maar heel weinig echt klaar is, is dat bijzonder.

Weet je wat het mooie is? de Jonge geeft aan dat we niet kunnen starten met Moderna omdat er een aantal koppelingen in het RIVM IT systeem (CIMS) nog gemaakt moeten worden met onder andere huisartsen. Huisartsen hebben aangegeven dat ze deze gegevens niet willen delen zonder te begrijpen waarom, want medisch geheim.

In hetzelfde debat zei de Jonge dat die koppelingen niet kritisch zijn voor het kunnen vaccineren, maar dat is wel waar nu op gewacht moet worden.

Het is gewoon niet helder meer, en ik heb 't idee dat hij 't zelf ook niet meer weet. In de tweede termijn (kijktip) was het vooral vervelend, het kwam bijna op het niveau Bruins.
pi_196799008
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Er valt inderdaad echt helemaal niets te verzinnen om dit grotendeels te voorkomen.
Ik hoop niet dat je iets voor wilt stellen als iets met een QR-code.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:44:36 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196799010
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Of we voorkomen het hele probleem gewoon helemaal door alles gelijktijdig voor iedereen te openen bij voldoende ontlasting van de zorg en/of voldoende vaccinatiegraad.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:45:04 #126
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799014
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Of we voorkomen het hele probleem gewoon helemaal door alles gelijktijdig voor iedereen te openen bij voldoende ontlasting van de zorg en/of voldoende vaccinatiegraad.
Om gewoon maar aan te geven dat je drogredenen aan het verzinnen bent.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196799018
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar dit wisten ze dan 2 weken terug, toen de Jonge nog beweerde dat we op 4 januari gingen vaccineren, toch ook al wel?

Het lijkt er onderhand steeds meer op dat de Jonge gewoon vergeet te vragen aan het GGD hoe zij de zaken op orde hebben.
"De week van 4 januari", dat lijkt nu ook gelukt, want 8 januari. Waarbij ik me overigens ook niet aan de indruk kan onttrekken dat dit niet evengoed symbolisch is, want dan klopt de uitspraak van De Jonge. ;)

Overigens staat het communicatieve aspect (niet de sterkste kant van De Jonge) los van het inhoudelijke aspect (wat er daadwerkelijk gedaan wordt).
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:46:01 #128
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799025
Vaccins komen hier met kerst aan. Paar dagen later worden de eerste gezet.
pi_196799026
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Voldoende ontlasting lijkt mij een betere haalbare kaart in de 1e instantie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196799027
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

"De week van 4 januari", dat lijkt nu ook gelukt, want 8 januari. Waarbij ik me overigens ook niet aan de indruk kan onttrekken dat dit niet evengoed symbolisch is, want dan klopt de uitspraak van De Jonge. ;)

Overigens staat het communicatieve aspect (niet de sterkste kant van De Jonge) los van het inhoudelijke aspect (wat er daadwerkelijk gedaan wordt).
NL begint 8 januari symbolisch....dat klopt.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:46:16 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196799030
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Om gewoon maar aan te geven dat je drogredenen aan het verzinnen bent.
Juist niet.

Ik ben er helemaal niet voor om beperkt zaken te openen alleen voor gevaccineerden.
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 10:46:23 #132
5428 crew  miss_sly
pi_196799033
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De reden waarom vind ik niet interessant. Mensen die niet gevaccineerd zijn weten dat zij een risico lopen wanneer en een virus rondgaat waartegen zij niet beschermd zijn. Of dat nu een bewuste keuze is of een medische reden, het feit ligt er en kan men niet omheen.

We moeten ervoor zorgen dat de vacvinatiegraad dermate hoog is dat er groepsimmuniteit optreed en pas dan gaan we leisure activiteiten moeten openen en dan voor iedereen. Halverwege het vaccinatieprogramma de cafés (gebruik ik even als synoniem) openen voor gevaccineerden voelt tegelijkertijd als een voordeel voor gevaccineerden als een straf voor niet gevaccineerden.
De reden waarom is natuurlijk in zoverre interessant dat de groepsimmuniteit ook zeker bedoeld is om de mensen te beschermen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Het is een van de redenen waarom KDV's de mogelijkheid willen hebben om niet-gevaccineerde kinderen by choice te weigeren, zodat niet-gevaccineerde kinderen om medische redenen ook veilig naar het KDV te kunnen laten komen.
pi_196799035
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef Dven het volgende:
Vaccins komen hier met kerst aan. Paar dagen later worden de eerste gezet.
allemaal symbolisch natuurlijk :D
pi_196799038
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het moest beide al gebouwd gaan worden....en ook de randvoorwaarden eromheen, en de huisartsen zijn ook nog lang niet klaar.
Hoezo 'beide'? Dit zijn maar twee voorbeelden. Er zijn nog 10 potentiële scenario's te noemen. Hadden we dan een dozijn ict-netwerken moeten ontwikkelen?

En de huisartsen zijn gewoon klaar hoor (mits er een toegankelijk vaccin komt), dat heb ik je gisteren ook al gezegd.
pi_196799045
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

U werkt bij VWS begrijp ik?
Doe alsjeblieft niet zo dom. Iedereen die het nieuws een beetje volgt weet dat er maar een manier uit de crisis is en dat is vaccineren en er zijn geen 1000 vage plannen. Of heb jij ze horen zeggen misschien is vaccineren wel een optie, misschien kunnen wij iedereen een hond geven die kan ruiken of iemand besmet is, zodat het baasje dit weet en afstand kan houden. Laten wij alvast miljoenen honden gaan opleiden. Of misschien kunnen wij in China 17 miljoen petten laten fabriceren met een propeller die het virus bij je wegblaast.

Nee, er waren geen 1000 vage plannen, maar een duidelijk plan. Daarvoor hoef ik niet bij VWS te werken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja maar het beleid is er niet op gebaseerd om mensen niet ziek te laten worden, maar om de ziekenzorg niet te overbelasten en tegelijkertijd niet te ingrijpend te zijn ten opzichte van de samenleving.

Binnen dat kader is het vooral belangrijk dat je zo snel mogelijk de vaccinatiedrempel van 60-70% haalt, zodat je zo snel mogelijk weer terug naar 'normaal' kan.
Grof gezegd: Als het voordelig was geweest om te wachten met vaccineren tot maart, zodat iedereen dan in één week gevaccineerd kan worden, ipv beginnen in december en klaar zijn in juni dan had het kabinet ook kunnen kiezen voor de eerste optie.
Klopt, maar dat is een beleidskeuze. Dat wil niks zeggen dat het geen snars uitmaakt.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:47:13 #136
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799046
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Juist niet.

Ik ben er helemaal niet voor om beperkt zaken te openen alleen voor gevaccineerden.
Waarbij je aankomt met "DE MENSEN GAAN FRAUDEREN!!!!".
pi_196799048
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb gisteren met een half oog Op1 gekeken maar daar zei de grote beer van GGD dat 8 januari de eerste prik gezet wordt maar 18 januari pas grootschaliger gevaccineerd gaat worden.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:47:42 #138
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799049
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat ze maar snel symbolisch bij mij een prik naar binnenknallen.
pi_196799052
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar vind jij dan ook dat we al die plannen al helemaal uitgewerkt hebben? Allemaal geld weggooien aan plannen en logistieke netwerken (bedenk ook dat alle tijd die een GGD steekt in dit soort logistiek regelen ten koste gaat van hun reguliere werkzaamheden) die uiteindelijk niet gebruikt worden. Alleen maar zodat we zogenaamd op tijd kunnen beginnen, ondanks dat die starttijd letterlijk niets uitmaakt?
Ja waarom niet. En dat beleid had echt niet door de BCO medewerkers van de GGD gemaakt te worden. Dat is wat ministeries met hun beleidsmedewerkers horen te doen.
En dat laatste vraag ik mij sterk af. Per week sterven er 100den mensen en is er 2 miljard schade aan de economie.
Waarom zou later beginnen dan geen invloed hebben? Want als dat zo is kunnen we oom in 2022 beginnen.
Ze hebben het gewoon niet goed voor elkaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 10:47:58 #140
236264 crew  capricia
pi_196799053
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet gevaccineerden zijn dat niet per definitie by choice. Er zijn ook veel mensen die niet gevaccineerd kunnen worden vanuit gezondheidsoogpunt. Dat is nu ook zo met het RVP, en dus de reden waarom een deel van de kinderen niet gevaccineerd is en waarom het zo belangrijk is dat het andere deel zich wél laat vaccineren.

Wel eens over zorgdruk als leidraad, overigens.
Dat is voor mij een van de redenen waarom ik me wel laat vaccineren. Zodat we anderen kunnen beschermen die het niet willen of kunnen. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:48:08 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196799056
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Waarbij je aankomt met "DE MENSEN GAAN FRAUDEREN!!!!".
Jij denkt van niet? Kom op man, je weet toch hoe mensen zijn.
pi_196799071
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De reden waarom is natuurlijk in zoverre interessant dat de groepsimmuniteit ook zeker bedoeld is om de mensen te beschermen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Het is een van de redenen waarom KDV's de mogelijkheid willen hebben om niet-gevaccineerde kinderen by choice te weigeren, zodat niet-gevaccineerde kinderen om medische redenen ook veilig naar het KDV te kunnen laten komen.
Maar dat is een hele andere context.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:49:09 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196799072
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:44 schreef chratnox het volgende:
. Bijvoorbeeld, GGD gaf gisteren aan nog geen beeld te hebben welke groepen gevaccineerd moeten worden, dat moeten ze nog krijgen (de bijsluiter).
Er is al wel een beeld/idee, op basis van wat er bekend is - de gezondheidsraad heeft al een voorstel gedaan. Maar ze gaan inderdaad nog opnieuw kijken, als de bijsluiter er is, wat de goede tactiek is en daarvoor gaat de gezondheidsraad dus ook nog een nieuw spoedadvies uitbrengen.
Antifa
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:49:10 #144
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799073
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jij denkt van niet? Kom op man, je weet toch hoe mensen zijn.
Ik kan ook een niet van het echt te onderscheiden Nederlandse ID-kaart kopen. Wil niet zeggen dat ik daar gegarandeerd de grens mee overkom.
pi_196799074
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoezo 'beide'? Dit zijn maar twee voorbeelden. Er zijn nog 10 potentiële scenario's te noemen. Hadden we dan een dozijn ict-netwerken moeten ontwikkelen?

En de huisartsen zijn gewoon klaar hoor (mits er een toegankelijk vaccin komt), dat heb ik je gisteren ook al gezegd.
heb je een bron dat die compleet klaar zijn inclusief de registratie ???
wel apart dat mijn huisartsen praktijk nog helemaal van niks weet als ze echt klaar zijn.
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 10:50:12 #146
5428 crew  miss_sly
pi_196799087
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar dat is een hele andere context.
Hoe bedoel je dat?
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:50:18 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196799089
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik kan ook een niet van het echt te onderscheiden Nederlandse ID-kaart kopen. Wil niet zeggen dat ik daar gegarandeerd de grens mee overkom.
Ja want bij de grens staan ook altijd horeca-ondernemers te controleren die graag zoveel mogelijk omzet willen draaien.
pi_196799097
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:47 schreef maan_man het volgende:
Nee, er waren geen 1000 vage plannen, maar een duidelijk plan. Daarvoor hoef ik niet bij VWS te werken.
En als jij het nieuws had gevolgd had je ook geweten dat er niet zoiets als één duidelijk vaccinatieplan, de vaccinaties kun je op 100 verschillende manieren uitrollen. Welke allemaal afhankelijk zijn van talloze factoren, zoals welke bijwerkingen er zijn. En laten we wel wezen, het EMA-advies is nog niet eens gegeven.
pi_196799104
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Gemiddeld vliegveld bezit toch wel wat geavanceerdere technieken om die op echtheid te controleren dan een verdwaald kroegje zich ooit kan veroorloven.
I'll give you something to do
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:52:22 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799115
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja want bij de grens staan ook altijd horeca-ondernemers te controleren die graag zoveel mogelijk omzet willen draaien.
Jij maakt ervan dat dit door een horeca-ondernemer dient te gebeuren. Dat heb ik helemaal niet gesteld joh.
Wat overigens inderdaad nog steeds mogelijk is. Net zoals het de taak van een ondernemer is om geen minderjarigen drank te schenken. Je 'hoeft' je daar als ondernemer niet aan te houden natuurlijk. Alleen lullig wanneer je er net op gepakt wordt.
MaAr De OnDeRnEmEr WiL zO vEeL mOgeLiJk OmZeT DrAaIeN!1!
pi_196799125
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Ik heb het over het openen van leisure activiteiten voor wel of niet gevaccineerden. De reden is dan volledig oninteressant want gevaccineerden zouden een voordeel hebben.

Dat staat volledig los van hoe en waarom we een bepaalde groepsimmuniteit op dienen te bouwen voor mensen die om welke reden dan ook niet gevaccineerd zijn.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:53:08 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196799129
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Jij maakt ervan dat dit door een horeca-ondernemer dient te gebeuren. Dat heb ik helemaal niet gesteld joh.
Wat overigens inderdaad nog steeds mogelijk is. Net zoals het de taak van een ondernemer is om geen minderjarigen drank te schenken.

Oke.
pi_196799130
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom zou later beginnen dan geen invloed hebben? Want als dat zo is kunnen we oom in 2022 beginnen.
Het enige dat van belang is, is het moment dat je echt grootschalig kunt gaan vaccineren. Die eerste paar duizend zijn leuk voor die mensen, maar heeft op het grotere geheel nauwelijks invloed.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:53:50 #154
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799134
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Oke.
Precies ja. Geen valkuilen zoeken die niet bestaan omdat je het zelf ergens niet mee eens zou zijn.
pi_196799135
hoelang zijn ze doorgegaan met het debat vannacht en heeft Klaver antwoorden op zijn vragen gekregen ?
pi_196799142
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:54 schreef Predator40 het volgende:
hoelang zijn ze doorgegaan met het debat vannacht en heeft Klaver antwoorden op zijn vragen gekregen ?
Kwart over 1 ofzo. Antwoorden: nee.
pi_196799144
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Klopt.

https://www.novinite.com/(...)n+Starts+in+February

quote:
"The number of vials is a little symbolic. With these 5,000 doses, we can hardly achieve much effect," the chief health inspector admitted, pointing out that after the New Year - in the first week of January, "we get the difference of up to 62,000 - the quota for December, and the large quantities are arriving from February onwards."
pi_196799145
quote:

[..]

Daarnaast vind ik dat de voorbereiding op veel punten beter kan. Zij waren er 100% van overtuigd dat dit nodig was. Zij roepen al maanden dat het vaccin ons ticket naar de uitgang van deze crisis is. Dan mag je die route ook goed voorbereiden. Het is niet dat ze 1000 vage plannen hadden waar ze allemaal tijd in moesten steken.
Dit wordt een beetje een punt als de maskers. De Jonge en het RIVM hebben hun standpunt ingenomen, en het wordt nu belangrijker om aan dat standpunt vast te houden dan om toe te geven.
pi_196799150
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat overigens inderdaad nog steeds mogelijk is. Net zoals het de taak van een ondernemer is om geen minderjarigen drank te schenken. Je 'hoeft' je daar als ondernemer niet aan te houden natuurlijk. Alleen lullig wanneer je er net op gepakt wordt.
Maar hoe zie jij het precies voor je dan? Want je kunt wel cynisch blijven doen. Dan wil ik graag van jou zien hoe jij wel denkt eenvoudig en snel te kunnen controleren of iemand wel of niet gevaccineerd is en daarmee dus wel of niet toegang heeft tot publieke domeinen.
pi_196799157
quote:
ah net zoals in NL 8 januari symbolisch gaat beginnen :D
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:55:48 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196799159
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Precies ja. Geen valkuilen zoeken die niet bestaan omdat je het zelf ergens niet mee eens zou zijn.
Ja fijn. Ben wel weer klaar met je :W
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 10:55:57 #162
5428 crew  miss_sly
pi_196799162
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb het over het openen van leisure activiteiten voor wel of niet gevaccineerden. De reden is dan volledig oninteressant want gevaccineerden zouden een voordeel hebben.

Dat staat volledig los van hoe en waarom we een bepaalde groepsimmuniteit op dienen te bouwen voor mensen die om welke reden dan ook niet gevaccineerd zijn.
Ah, op die fiets.

Klopt, daar heb je gelijk in. Dus alles open wanneer kan, en niet gefaseerd alleen voor reeds gevaccineerden?
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:56:20 #163
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799171
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja fijn. Ben wel weer klaar met je :W
Zou ik ook zijn wanneer mijn argumenten zo eenvoudig omver geblazen kunnen worden ja.
pi_196799174
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dit wordt een beetje een punt als de maskers. De Jonge en het RIVM hebben hun standpunt ingenomen, en het wordt nu belangrijker om aan dat standpunt vast te houden dan om toe te geven.
Gelukkig staat men hier wel open voor argumenten die niet meegaan in het 'alles wat De Jonge doet is kut'-frame. :')
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:56:52 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196799180
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Zou ik ook zijn wanneer mijn argumenten zo eenvoudig omver geblazen kunnen worden ja.
Wat jij wilt kerel.
pi_196799189
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar hoe zie jij het precies voor je dan? Want je kunt wel cynisch blijven doen. Dan wil ik graag van jou zien hoe jij wel denkt eenvoudig en snel te kunnen controleren of iemand wel of niet gevaccineerd is en daarmee dus wel of niet toegang heeft tot publieke domeinen.
Willekeurige controles dan door BOA's waarschijnlijk. Net zoals nu met mondkapjes. Is toch ook niet voor te stellen :')
I'll give you something to do
pi_196799199
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, op die fiets.

Klopt, daar heb je gelijk in. Dus alles open wanneer kan, en niet gefaseerd alleen voor reeds gevaccineerden?
Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat ondernemers er echt op zitten te wachten om die papierwinkel bij te gaan houden. Als ze dat gaan doen en er beleid op komt, gegarandeerd dat er handhaving op komt. Dan moeten ondernemers dus gaan registreren wie er op welk moment binnen zijn geweest en of ze wel of niet gevaccineerd waren.

Ook al kan het idee werken, de uitvoering ervan zal (verwacht ik) weer half half gedaan worden, waardoor ondernemers er vooral pijn van zullen hebben.
pi_196799207
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als je echt zou willen zou je gewoon een app kunnen bouwen, of de bestaande DigiD-app meenemen.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:59:17 #169
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799214
quote:
Voor het gehele land wel inderdaad, voor de gezondheidszorg daarentegen al een stuk minder (verpleegkundigen en artsen worden als eerste gevaccineerd).
pi_196799216
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:57 schreef galantis het volgende:

[..]

Willekeurige controles dan door BOA's waarschijnlijk. Net zoals nu met mondkapjes. Is toch ook niet voor te stellen :')
Ja ik weet wel hoe het af zal lopen. De meeste mensen hebben volledig schijt aan de mogelijke gevolgen als ze maar naar de Efteling kunnen of bier kunnen zuipen in de kroeg.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:00:40 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799241
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je echt zou willen zou je gewoon een app kunnen bouwen.
Lijkt me niet dat je dit aan de Nederlandse overheid moet toevertrouwen. Ben je volgend jaar nog niet klaar.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:01:42 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799250
België lijkt vanmiddag de maatregelen ook weer te gaan verzwaren overigens.
pi_196799262
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je echt zou willen zou je gewoon een app kunnen bouwen, of de bestaande DigiD-app meenemen.
Ja daar was ik dus al bang voor.

Dus jij komt met je app aan bij de Efteling. Hoe gaat de Efteling dit dan controleren? Moet je ter plekke de app openen? Moet je middels een QR of barcode te scanned achterhalen of iemand gevaccineerd is? Daarmee moet je een database opbouwen waar iedere halve hacker dan zo toegang toe heeft.
Ik zie vooral veel haken en ogen?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2020 11:03:32 ]
pi_196799263
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gelukkig staat men hier wel open voor argumenten die niet meegaan in het 'alles wat De Jonge doet is kut'-frame. :')
de Jonge staat op dit moment symbool voor alles wat kut gaat, ook al is het niet zijn verantwoordelijkheid. Hij doet er zelf goed aan mee om vooral joviaal in beeld te willen komen met een kerstboodschap, gezellig gitaar spelen bij Jinek en ga zo maar door, terwijl mensen van hem verwachten de zaken te regelen. Als de schijn er dan is dat zaakjes niet geregeld zijn, maar de minister in een talkshow gezellig gaat zitten doen, krijgen mensen twijfels. Mijn ouders zeiden altijd: Je gaat spelen wanneer je klaar bent met je huiswerk.

Dat geldt hier ook een beetje. Hetgene waar ik me het meest aan stoor bij de Jonge is het duiken voor verantwoordelijkheden. Als er iets is wat niet geregeld is gooit ie tijdens een debat in de tweede kamer de GGD, RIVM of wie dan ook voor de bus en zegt ie: "Ja, dat heb ik ze gevraagd, dus zij hadden het moeten regelen"

Het zal mij echt totaal niet interesseren of we 4 januari, 5 januari of 18 januari beginnen, als het maar goed gedaan wordt. Op het moment dat hem vragen gesteld worden of we er klaar voor zijn is het antwoord eerst Ja.

bij een volgende vraag die daarop voortkomt is het antwoord dan Nee, waardoor je ook twijfelt aan de eerste ja.

We zitten in een hele grote crisis. Dan wil je een leider die die crisis bezweert, onduidelijkheid wegneemt, beleid uitstippelt en gewoon zegt: Dit is wat we gaan doen. Dat is niet wat de Jonge doet.
pi_196799271
Het is weer genoeg geweest met op de man spelen, dank u.
pi_196799272
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat ondernemers er echt op zitten te wachten om die papierwinkel bij te gaan houden. Als ze dat gaan doen en er beleid op komt, gegarandeerd dat er handhaving op komt. Dan moeten ondernemers dus gaan registreren wie er op welk moment binnen zijn geweest en of ze wel of niet gevaccineerd waren.

Ook al kan het idee werken, de uitvoering ervan zal (verwacht ik) weer half half gedaan worden, waardoor ondernemers er vooral pijn van zullen hebben.
Ik zou zeggen zodra een voldoende deel van ouderen (70+ vooral) en zorgmedewerkers is gevaccineerd dat alles 'gewoon' open kan. Dat zou immers een groot deel van de druk op de zorg weg moeten nemen.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:03:56 #177
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799282
quote:

[..]

Het is dan ook beter om niet de ondernemer maar de bezoeker te controleren en deze flink te bestraffen bij een dergelijke vorm van fraude.
pi_196799288
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:02 schreef Vliegbaard het volgende:
Daarmee moet je een database opbouwen waar iedere halve hacker dan zo toegang toe heeft.
Die database komt er sowieso, ongeacht of je wel of niet zo'n vaccinatiebewijs krijgt. En volgens mij is wel duidelijk dat zo'n bewijssysteem er sowieso gaat komen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 december 2020 @ 11:04:37 #179
416575 crew  Evenstar
pi_196799290
Dat wij in Nederland (iets) later beginnen met vaccineren zie ik niet als een probleem. Vergelijken met UK is eigenlijk zinloos, want die hebben de bochten afgesneden en dan moeten wij niet willen. Dat zorgt alleen maar voor meer vraagtekens en minder draagvlak voor de vaccins. Dat heeft de Jonge dus prima gedaan.

Dat wij in Nederland flexibel willen zijn qua welke vaccin waar ingezet gaat/kan worden is ook dikke prima. Weg met minste weerstand kiezen is heel goed. Snel, effectief en efficiënt proberen te werken. Gebruik maken van de GGD, huisartsen, bedrijfsartsen om druk te verdelen is ook prima en ook dit is goed bedacht.

Probleem zit een beetje in de uitvoering en,zoals vaak, in ICT deel. Er is werkelijk geen enkel excuus te bedenken dat er niet al weken of zelfs maanden lang een registratie- en oproepsysteem klaarstaat.

Ook snap ik niet dat je roept dat je flexibel wil zijn, terwijl je infrastructuur absoluut niet flexibel is. Nogmaals, ik vind het flexibel zijn een prima idee, maar dan moet je wel voorbereid zijn.

Het is echt niet dat alles van de Jonge doet kut is, maar dat de overheid meerdere steken heeft laten vallen is wat mij betreft een feit. Alle respect voor users die denken dat het wel meevalt of dat het niet zo is, maar andersom moet het ook zo zijn.
pi_196799295
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik zou zeggen zodra een voldoende deel van ouderen (70+ vooral) en zorgmedewerkers is gevaccineerd dat alles 'gewoon' open kan. Dat zou immers een groot deel van de druk op de zorg weg moeten nemen.
Zo zal het imo ook gewoon gaan. Tegen die tijd zitten we weer ver in de lente en neemt de zorg druk af want gevaccineerd en het weer spelen mee. Er zou dan geen enkele grondslag zijn om nog steeds aan beperkende maatregelen vast te blijven houden.
pi_196799305
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De eigenschappen van de 5 belangrijkste vaccins (inclusief logistiek) stonden in de zomer al in de krant. Rekening houdend met overlap hadden we aan 3 scenario's genoeg gehad. Ik snap het echt niet. Zeker zoiets als IT had al uitgewerkt kunnen worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_196799307
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is dan ook beter om niet de ondernemer maar de bezoeker te controleren en deze flink te bestraffen bij een dergelijke vorm van fraude.
Jij kent Nederland ook. Waar de supermarkt moet vragen om ID van een 16 jarige en de supermarkt een boete kan krijgen. Gegarandeerd dat dat ook hier gaat gelden. Kijk maar naar de huidige regels. Persoon kan een boete van 95 euro krijgen, maar een ondernemer 4000.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:06:32 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799318
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:04 schreef Kyran het volgende:
Dat wij in Nederland (iets) later beginnen met vaccineren zie ik niet als een probleem. Vergelijken met UK is eigenlijk zinloos, want die hebben de bochten afgesneden en dan moeten wij niet willen. Dat zorgt alleen maar voor meer vraagtekens en minder draagvlak voor de vaccins. Dat heeft de Jonge dus prima gedaan.

Dat wij in Nederland flexibel willen zijn qua welke vaccin waar ingezet gaat/kan worden is ook dikke prima. Weg met minste weerstand kiezen is heel goed. Snel, effectief en efficiënt proberen te werken. Gebruik maken van de GGD, huisartsen, bedrijfsartsen om druk te verdelen is ook prima en ook dit is goed bedacht.

Probleem zit een beetje in de uitvoering en,zoals vaak, in ICT deel. Er is werkelijk geen enkel excuus te bedenken dat er niet al weken of zelfs maanden lang een registratie- en oproepsysteem klaarstaat.

Ook snap ik niet dat je roept dat je flexibel wil zijn, terwijl je infrastructuur absoluut niet flexibel is. Nogmaals, ik vind het flexibel zijn een prima idee, maar dan moet je wel voorbereid zijn.
Weekje vroeger of later is leuk voor de bühne maar in principe zal er zo goed als geen verschil zitten tussen de Europese landen, juist omdat er naar ratio ingekocht en verdeeld is. Uiteindelijk zal het redelijk gelijklopen. Heeft de EU toch nog iets voor elkaar gekregen ondanks alle samenwerkingssabotage van de afzonderlijke landen.
pi_196799320
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

de Jonge staat op dit moment symbool voor alles wat kut gaat, ook al is het niet zijn verantwoordelijkheid. Hij doet er zelf goed aan mee om vooral joviaal in beeld te willen komen met een kerstboodschap, gezellig gitaar spelen bij Jinek en ga zo maar door, terwijl mensen van hem verwachten de zaken te regelen. Als de schijn er dan is dat zaakjes niet geregeld zijn, maar de minister in een talkshow gezellig gaat zitten doen, krijgen mensen twijfels. Mijn ouders zeiden altijd: Je gaat spelen wanneer je klaar bent met je huiswerk.

Dat geldt hier ook een beetje. Hetgene waar ik me het meest aan stoor bij de Jonge is het duiken voor verantwoordelijkheden. Als er iets is wat niet geregeld is gooit ie tijdens een debat in de tweede kamer de GGD, RIVM of wie dan ook voor de bus en zegt ie: "Ja, dat heb ik ze gevraagd, dus zij hadden het moeten regelen"

Het zal mij echt totaal niet interesseren of we 4 januari, 5 januari of 18 januari beginnen, als het maar goed gedaan wordt. Op het moment dat hem vragen gesteld worden of we er klaar voor zijn is het antwoord eerst Ja.

bij een volgende vraag die daarop voortkomt is het antwoord dan Nee, waardoor je ook twijfelt aan de eerste ja.

We zitten in een hele grote crisis. Dan wil je een leider die die crisis bezweert, onduidelijkheid wegneemt, beleid uitstippelt en gewoon zegt: Dit is wat we gaan doen. Dat is niet wat de Jonge doet.
hij duikt nu zelfs met Pfizer ( ja maar grootverpakkingen en toen moesten de plannen gewijzigd worden ) en de EMA ( vervroegd goedkeuren )
pi_196799322
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet alles wat hij doet is kut natuurlijk, maar in deze ziet hij vooral problemen, ik mis een houding van 'we gaan het regelen'. Ze krijgen dit jaar 10.000 vaccins. Dat is echt niet zoveel. Rij die dingen naar 40 verpleeghuizen en vaccineer de mensen daar. Hou het wat mij betreft bij in een excel totdat de database klaar is. Hij loopt nu oa moeilijk te doen over eventuele bijwerkingen bij zwangere vrouwen. Die zul je bijzonder weinig tegen komen onder de bewoners van verzorgingstehuizen.
En dat is niet getest (wordt nooit getest), dus de risico's daarvan worden gebaseerd op ervaringen uit het verleden, en die zijn dus allang bekend en hadden dus allang in kaart kunnen worden gebracht.
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 11:07:24 #186
5428 crew  miss_sly
pi_196799332
quote:

[..]

Niks aan deze crisis was nog gemakkelijk en eenduidig, dus ik verwacht dat we nog wel een tijdje in deze modus blijven hangen.

Het is bovendien altijd heel gemakkelijk om van alles te bedenken, en heel goed om te zien welke gaten daarin te schieten zijn.
pi_196799338
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De eigenschappen van de 5 belangrijkste vaccins (inclusief logistiek) stonden in de zomer al in de krant. Rekening houdend met overlap hadden we aan 3 scenario's genoeg gehad. Ik snap het echt niet. Zeker zoiets als IT had al uitgewerkt kunnen worden.
De opmerking die telkens gemaakt werd door de Jonge is dat de IT klaar is, maar de koppelingen nog niet. De koppeling waar hier specifiek over gesproken wordt is een koppeling met systemen van de huisartsen, en huisartsen willen die gegevens op dit moment niet delen vanwege medisch beroepsgeheim.

Later in het debat werd ook nog gezegd dat die koppeling niet kritiek is om te kunnen beginnen, want ook handmatig kan het. Dat zorgt ervoor dat ik wel twijfel of dat echt de reden is..
pi_196799341
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:05 schreef chratnox het volgende:
Persoon kan een boete van 95 euro krijgen, maar een ondernemer 4000.
Dat heeft dan ook met proportionaliteit te maken. Een horecazaak een boete van 95 euro geven schrikt niet af. Een persoon een boete van 4000 euro geven is disproportioneel (zelfs 400 was al te veel volgens velen).
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:08:19 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196799348
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Jij kent Nederland ook. Waar de supermarkt moet vragen om ID van een 16 jarige en de supermarkt een boete kan krijgen. Gegarandeerd dat dat ook hier gaat gelden. Kijk maar naar de huidige regels. Persoon kan een boete van 95 euro krijgen, maar een ondernemer 4000.
Dat zijn politieke keuzes inderdaad.
pi_196799355
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:04 schreef Kyran het volgende:

Het is echt niet dat alles van de Jonge doet kut is, maar dat de overheid meerdere steken heeft laten vallen is wat mij betreft een feit. Alle respect voor users die denken dat het wel meevalt of dat het niet zo is, maar andersom moet het ook zo zijn.
iedereen weet dat de ICT een groot probleem is bij de overheid en dan ga je de GGD een MAAND van tevoren vragen om de systemen aan te passen, de koppelingen te regelen en ook nog alle disputen wat betreft data eromheen even te regelen ( wat normaal al jaren duurt )
pi_196799378
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:07 schreef chratnox het volgende:
De opmerking die telkens gemaakt werd door de Jonge is dat de IT klaar is, maar de koppelingen nog niet. De koppeling waar hier specifiek over gesproken wordt is een koppeling met systemen van de huisartsen, en huisartsen willen die gegevens op dit moment niet delen vanwege medisch beroepsgeheim.
Het valt me tegen dat er nog geen kwalitatieve landelijke krant is die dit al uitgezocht heeft.
pi_196799384
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niks aan deze crisis was nog gemakkelijk en eenduidig, dus ik verwacht dat we nog wel een tijdje in deze modus blijven hangen.

Het is bovendien altijd heel gemakkelijk om van alles te bedenken, en heel goed om te zien welke gaten daarin te schieten zijn.
En beide zijn belangrijk. We hebben mensen nodig die goede ideeën bedenken en we hebben mensen nodig die die ideeën toetsen aan haalbaarheid. Binnen een bedrijf zijn die mensen ook ontzettend waardevol, want die hebben vaak de "pijn" van het introduceren van een nieuw systeem al ervaren, komt vaak dichter bij de realiteit.

Puur afschieten om het afschieten zie ik ook niet zitten, en ik kan prima wat dingen bedenken die zouden kunnen werken hier. Het punt is, willen we het? Een systeem introduceren voor iets wat we eigenlijk niet willen (laten zien dat je gevaccineerd bent), waarom zouden we dat moeten verdedigen?

Als het systeem er sowieso gaat komen sta ik vooraan om mee te werken om het te verbeteren als ik de kans krijg, maar tot die tijd zal ik het idee "we moeten iets hebben om te laten zien dat iemand gevaccineerd is" afschieten als een slecht idee.
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 11:11:30 #193
5428 crew  miss_sly
pi_196799397
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dat kun je je dus afvragen. Want uit bijvoorbeeld dit bericht blijkt dat 75+ in ieder geval niet zo'n enorme druk op de zorg uitoefenen:

quote:
'IC's werden ontlast doordat oudere coronapatiënten thuis stierven'
In de eerste golf stierven ten minste 1566 oudere en kwetsbare coronapatiënten thuis onder begeleiding van hun huisarts. Dat schrijft NRC op basis van een studie door het Consortium Onderzoek Huisartsgeneeskunde. Volgens de krant is mede daardoor het zwarte scenario voorkomen, waarbij volle ziekenhuizen patiënten hadden moeten wegsturen.

Sommige huisartsen vroegen hun patiënten of zij op de IC wilden worden opgenomen, mocht dat nodig zijn. IC-voorman Diederik Gommers zegt tegen NRC dat dat de IC's veel werk heeft gescheeld. "Dat praten met oudere patiënten vooraf had altijd al moeten gebeuren maar nu gebeurde het echt, onder druk van de omstandigheden. We hadden misschien te weinig IC-bedden gehad als alle 75-plus-coronapatiënten ook waren gekomen." Gemiddeld zijn ouderen minder goed bestand tegen een IC-opname dan jongeren.
pi_196799398
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het enige dat van belang is, is het moment dat je echt grootschalig kunt gaan vaccineren. Die eerste paar duizend zijn leuk voor die mensen, maar heeft op het grotere geheel nauwelijks invloed.
Mee eens maar een moraal booster was leuk geweest plus voor de verpleeghuisbewoners maakt het wel veel uit als de verpleegsters niet meer ziek worden. In onze organisatie zijn er bijna complete afdelingen gestorven.
pi_196799426
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

iedereen weet dat de ICT een groot probleem is bij de overheid en dan ga je de GGD een MAAND van tevoren vragen om de systemen aan te passen, de koppelingen te regelen en ook nog alle disputen wat betreft data eromheen even te regelen ( wat normaal al jaren duurt )
En hoe gaat dat in het buitenland dan? Het is makkelijk om te wijzen naar andere landen en wanneer zij beginnen, maar wie zegt dat zij dit soort dingen wel op orde hebben?

Zie bv. Duitsland, die het zogezegd allemaal perfect op orde heeft: https://www.dw.com/en/cov(...)challenge/a-55975295

quote:
Tens of thousands of doctors and nurses have volunteered but some regions still lack medical personnel to administer the vaccine.

Each state has its own plans: Bavaria, for instance, aims to have 99 vaccination centers with a capacity to vaccinate 30,000 people per day.

Interpreters and security staff will also be required. "It is completely unrealistic to assume that the Berlin police has the capacity to guard the six vaccination centers around the clock," warns Berlin police union press spokesman Benjamin Jendro. Private security firms will have to take over, he suggests.

Some politicians worry that the government may have set the bar too high and may not be able to fulfill expectations.
quote:
Health Minister Spahn had announced that by mid-December the infrastructure for the mass vaccination effort would be in place. Now, he may have to eat his words. A lot has been set up, but many cities, including the capital, are reporting delays.

The adjacent state of Brandenburg says its 11 vaccination centers won't be ready before January. While urban areas are all set to go, organizing vaccinations for sparsely populated rural areas is a different matter — this won't be possible before mid-January, according to the government of the southwestern state of Baden-Württemberg.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 18 december 2020 @ 11:15:42 #196
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196799450
Demonstratie op Schiphol :')

Is me alleen nog niet duidelijk of het aan COVID-19 gerelateerd is :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 11:16:22 #197
5428 crew  miss_sly
pi_196799462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

En beide zijn belangrijk. We hebben mensen nodig die goede ideeën bedenken en we hebben mensen nodig die die ideeën toetsen aan haalbaarheid. Binnen een bedrijf zijn die mensen ook ontzettend waardevol, want die hebben vaak de "pijn" van het introduceren van een nieuw systeem al ervaren, komt vaak dichter bij de realiteit.

Puur afschieten om het afschieten zie ik ook niet zitten, en ik kan prima wat dingen bedenken die zouden kunnen werken hier. Het punt is, willen we het? Een systeem introduceren voor iets wat we eigenlijk niet willen (laten zien dat je gevaccineerd bent), waarom zouden we dat moeten verdedigen?

Als het systeem er sowieso gaat komen sta ik vooraan om mee te werken om het te verbeteren als ik de kans krijg, maar tot die tijd zal ik het idee "we moeten iets hebben om te laten zien dat iemand gevaccineerd is" afschieten als een slecht idee.
Eens, voor een groot deel.
Ik ben er alleen nog niet over uit of ik vind dat we wel of geen systeem moeten willen waarmee je kunt laten zien dat je al dan niet gevaccineerd hebt. Ik kan voor beide argumenten voor en tegen bedenken, en ik heb voor mezelf nog niet duidelijk waar voor mij het zwaartepunt ligt. Daarvoor zijn er voor mij ook nog te veel onduidelijkheden.
pi_196799471
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:15 schreef heywoodu het volgende:

Freediepeeple? ;)
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:16:55 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196799476
quote:

Extinction Rebellion zo te zien, gaat dus vooral om klimaat.
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 11:17:14 #200
5428 crew  miss_sly
pi_196799480
quote:

Extinction Rebellion, toch? Stond al een tijdje op de planning, las ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')