abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196798887
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is ook direct het probleem he.

De basisscholen zijn dicht omdat het kabinet vond dat de ouders thuis moesten blijven, dus de kwaliteit van het basisonderwijs is veranderd naar: "Goedemorgen en even een verhaaltje"

die opdracht die ze daarna meekrijgen is dus voor de ouders, dus thuiswerken is dan ook weg. Prima hoor, maar spreek dat dan ook uit.
ik snap niet goed wat je wilt.
Iedereen weet toch dat er meer druk komt op de ouders door de schoolsluiting? niemand die dit ontkent..

en "de kwaliteit van het basisonderwijs".tuurlijk is er nu minder kwaliteit, en is het een totaal ongewenste situatie.
Maar om nou je kind niet deel te laten nemen aan de schoolactiviteiten omdat je zelf het teams idee voor je kind niet ziet zitten.
Vind ik dom en kortzichtig.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:34:18 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196798894
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik denk dat alle geld die weggezooid zou worden aan al die plannen uitwerken nog steeds niks voorstelt met wat wij nu per dag op economisch, medisch en sociaal vlak door de plee aan het trekken zijn.

Het is niet alleen geld. Je hebt een bepaalde organisatie waar mensen werken, dus ook menskracht is een beperkende factor. En dan kun je wel zeggen dat 'ze meer mensen' aan moeten nemen, maar voor het uitwerken van plannen en goede aansturing, wil je helemaal niet een heel groot team samenstellen aangezien dan steeds meer mensen langs elkaar heen gaan werken. De winst die je zou kunnen boeken door 5x meer mensen aan te nemen die allemaal plannen tot in detail gaan voorbereiden, wordt volledig teniet gedaan door de chaos, de inwerktijden, het gebrek aan structuur en overzicht, die daar ongetwijfeld mee gepaard gaan. En dan heb je allemaal plannen tot in detail uitgewerkt en dan blijkt de werkelijkheid nog steeds net even anders te zijn dan je vooraf gedacht had.
Antifa
pi_196798897
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar vind jij dan ook dat we al die plannen al helemaal uitgewerkt hebben? Allemaal geld weggooien aan plannen en logistieke netwerken (bedenk ook dat alle tijd die een GGD steekt in dit soort logistiek regelen ten koste gaat van hun reguliere werkzaamheden) die uiteindelijk niet gebruikt worden. Alleen maar zodat we zogenaamd op tijd kunnen beginnen, ondanks dat die starttijd letterlijk niets uitmaakt?
Dat de starttijd niks uitmaakt is natuurlijk letterlijk bull shit. Misschien voor de maatschappij niet, maar er zullen altijd individuen tussen zitten die door het later vaccineren alsnog ziek worden.

Daarnaast vind ik dat de voorbereiding op veel punten beter kan. Zij waren er 100% van overtuigd dat dit nodig was. Zij roepen al maanden dat het vaccin ons ticket naar de uitgang van deze crisis is. Dan mag je die route ook goed voorbereiden. Het is niet dat ze 1000 vage plannen hadden waar ze allemaal tijd in moesten steken.
pi_196798907
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:32 schreef chratnox het volgende:
De bevolking had het naar mijn idee echt wel geaccepteerd als er gezegd werd dat we Pfizer even overslaan voor de eerste groep omdat die daar niet geschikt voor is, maar dat we tweede of derde week januari vol gaan knallen op Moderna. Heeft nog een voordeel, want daar komen er ook meer van.
Maar dit is toch ook precies wat er gebeurd?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196798908
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:20 schreef VoMy het volgende:
Overzicht van wat andere landen:

https://www.volkskrant.nl(...)m-ons-heen~b74d0419/

In het kort:
Duitsland lijkt direct te beginnen op echt niveau - wordt iig niet van symboliek en opschalen gesproken.
België + Frankrijk gaan symbolisch starten in december
Tsjechië/Slowakije starten pas in de loop van januari.
De Hongaren gaan ook het Russische vaccin inspuiten.
Zweden begint in januari.
‘Spierballen refereren aan kracht. Maar ik denk dat slimheid misschien wel belangrijker is’, reageert programmadirecteur coronavaccinatie Jaap van Delden (RIVM) op het spierballenvertoon in vooral Duitsland.

12 November:

Nederland staat klaar om mensen te gaan vaccineren met het coronavaccin. Dat stelt het ministerie van Volksgezondheid in reactie op vragen van RTL Nieuws. Als het de farmaceutische bedrijven zou lukken om in december een goedgekeurd vaccin te leveren, 'kan er direct worden gestart met vaccineren'.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 december 2020 @ 10:36:39 #106
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196798922
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geen nood hoor, dat blijven we gewoon doen. Het is niet zo alsof Duitsland opeens open gaat eind van het jaar.
[..]

Wie zegt dat dit ons tijd kost? Als we dus 100 symbolische prikken hadden gezet hadden we geen tijd verloren?
Het zou toch een heel ander perspectief en draagvlak creëren als je eind december of de eerste dagen van januari al begint met 200k mensen vaccineren denk ik.

Onder aan de streep gaat het weinig uitmaken, maar dat ging het mij ook niet om. Denk dat men te makkelijk denkt over hoeveel invloed het beginnen met vaccineren op mentale vlak gaat hebben, maar goed dat is gewoon hoe ik er over denk, geen feit.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:37:04 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196798925
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:25 schreef hjansen82 het volgende:
Veel-Nederlanders-voor-beloning-bij-vaccinatie-alleen-na-inenting-met-vaccin-de-kroeg-in
https://www.dvhn.nl/extra(...)roeg-in-26298282.htm

Dit kan toch nooit de bedoeling zijn. Dit is toch een verkapte verplichting.
Waarom zou je ook willen prutsen op microniveau en deze verantwoording neerleggen bij de burger en de ondernemer. Dit moet je gewoon op macroniveau als overheid in de hand houden.

Leuk hoor, dan staat daar straks een studentje de hele dag briefjes te controleren voordat mensen het terras op mogen. Dat gaat hem gewoon niet worden. Los van dat dit simpel te omzeilen valt door zelf een vals briefje te maken, en dat gaat dan uiteraard gewoon in grote getale gebeuren. Want denk je nou echt dat mensen nog maandenlang thuis gaan zitten terwijl Pietje en Klaasje al wel weer lekker naar de kroeg mogen?

Simpel: we zitten nu ook met zijn allen in lockdown, we gaan straks weer met zijn allen gelijktijdig versoepelen op het moment dat de ziekenhuizen weer leeg stromen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 december 2020 @ 10:37:09 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196798926
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is niet alleen geld. Je hebt een bepaalde organisatie waar mensen werken, dus ook menskracht is een beperkende factor. En dan kun je wel zeggen dat 'ze meer mensen' aan moeten nemen, maar voor het uitwerken van plannen en goede aansturing, wil je helemaal niet een heel groot team samenstellen aangezien dan steeds meer mensen langs elkaar heen gaan werken. De winst die je zou kunnen boeken door 5x meer mensen aan te nemen die allemaal plannen tot in detail gaan voorbereiden, wordt volledig teniet gedaan door de chaos, de inwerktijden, het gebrek aan structuur en overzicht, die daar ongetwijfeld mee gepaard gaan. En dan heb je allemaal plannen tot in detail uitgewerkt en dan blijkt de werkelijkheid nog steeds net even anders te zijn dan je vooraf gedacht had.
Zit zeker wat in.
pi_196798928
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:34 schreef koemleit het volgende:

[..]

ik snap niet goed wat je wilt.
Iedereen weet toch dat er meer druk komt op de ouders door de schoolsluiting? niemand die dit ontkent..

en "de kwaliteit van het basisonderwijs".tuurlijk is er nu minder kwaliteit, en is het een totaal ongewenste situatie.
Maar om nou je kind niet deel te laten nemen aan de schoolactiviteiten omdat je zelf het teams idee voor je kind niet ziet zitten.
Vind ik dom en kortzichtig.
Mijn kind zit niet in die situatie, maar ik snap wel wat je bedoelt. Tuurlijk zou ik 'r laten deelnemen, maar ik zou er wel flink van balen als de school niet meer kan doen dan "ja hoi, mooie tekening!"
pi_196798934
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, klopt, De Jonge zei ook eerder dat Duitsland inderdaad goed voorbereid is en meer doet dan een symbolische prik, maar Duitsland heeft al vroegtijdig ingezet op centrale massapriklocaties. Daar heeft Nederland niet of pas (te) laat op ingezet, omdat het initiële netwerk waarop ingezet is niet bruikbaar bleek.

In samenvatting:
- Duitsland moest sowieso een heel testnetwerk op gaan zetten, die zouden ze inzetten ongeacht het vaccin dat er zou komen en welke groep gevaccineerd zou worden.

- In Nederland hebben we al een testnetwerk (via huisartsen etc.), maar die kun je alleen inzetten voor 'toegankelijke vaccins' (bv. Moderna). Toen die niet bruikbaar bleek voor het eerste vaccin dat de streep haalde* moest er dus alsnog sneller een ander logistiek netwerk gecreëerd worden. Dat is dus gelukt en daardoor beginnen we twee weken later (met daartussen ook nog eens de feestdagen waardoor je 'extra' vertraging oploopt). Terwijl die vertraging letterlijk niets doet aan het uiteindelijke verloop.

* Volgens mij mogen we ook wel wat milder zijn, omdat a) Moderna leek te gaan 'winnen' en b) opeens het goedkeuringsproces een week eerder klaar was.
het boeit toch niet wie er leek te gaan winnen ???
Oxford leek dat te gaan doen trouwens

desondanks moet je toch een registratie systeem, de koppelingen en de disputen erover op orde hebben
daar ga je niet 1 maand ( tijdens de feestdagen !! ) van tevoren mee beginnen of het vragen.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:37:25 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196798935
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:34 schreef maan_man het volgende:
Dat de starttijd niks uitmaakt is natuurlijk letterlijk bull shit. Misschien voor de maatschappij niet, maar er zullen altijd individuen tussen zitten die door het later vaccineren alsnog ziek worden.

Ja maar het beleid is er niet op gebaseerd om mensen niet ziek te laten worden, maar om de ziekenzorg niet te overbelasten en tegelijkertijd niet te ingrijpend te zijn ten opzichte van de samenleving.

Binnen dat kader is het vooral belangrijk dat je zo snel mogelijk de vaccinatiedrempel van 60-70% haalt, zodat je zo snel mogelijk weer terug naar 'normaal' kan.
Grof gezegd: Als het voordelig was geweest om te wachten met vaccineren tot maart, zodat iedereen dan in één week gevaccineerd kan worden, ipv beginnen in december en klaar zijn in juni dan had het kabinet ook kunnen kiezen voor de eerste optie.
Antifa
pi_196798936
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:34 schreef maan_man het volgende:
Het is niet dat ze 1000 vage plannen hadden waar ze allemaal tijd in moesten steken.
U werkt bij VWS begrijp ik?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 10:37:30 #113
5428 crew  miss_sly
pi_196798938
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:26 schreef koemleit het volgende:

[..]

man, ik had in de vorige lockdown een kleuter, (die zit inmiddels in groep 3).
maar dat via Teams gaat echt niet verder dan even een goedemorgen van de Juf een verhaaltje en dan weer klaar.

sommige mensen maken echt overal een probleem van.
Ja het is kut, maar echt niet zo van "wat sta je dan ver van de realiteit".

heb echt een bloed hekel aan die types die alles beter weten.

Via Teams voor een 4 jarige doen ze heel anders dan voor een 14 jarige.
Ga het eerst maar eens zien, voordat je het afschiet.
Punt is natuurlijk dat het voor deze mensen inderdaad nieuw is met hun verse kleuter :)
Dus dat ze zich geen voorstelling kunnen maken van wat het inhoudt is ook niet zo gek.

Ik zou dan ook even navragen hoe school dat voor zich ziet, hoe die teams-'lessen' dan zijn voor de kleuters, hoe ze zich dat voorstellen met nieuwe kleuters, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196798957
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar dit is toch ook precies wat er gebeurd?
In de praktijk wel, maar in de publicaties en presentaties/persconferenties niet. Er wordt nu zo gepushed op die datum omdat er gezegd wordt: "Dan gaan we vol aan de slag, we kunnen dan beginnen". Terwijl als je zegt, we beginnen niet op 4 januari, maar op 18 want dan is Moderna er en kunnen we veel sneller en veel meer mensen vaccineren ben je er al.
pi_196798962
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:32 schreef Piger het volgende:
Niet teveel vergelijken met Duitsland.
Die hebben historisch gezien gewoon veel ervaring met grote groepen mensen 'behandelen'. Dat is niet per se iets om trots op te zijn.
volgens VWS nederland ook:

"Geoliede machine"
Het ministerie spreekt van een 'geoliede machine', omdat Nederland veel ervaring heeft met grootschalige vaccinatiecampagnes.
pi_196798966
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:36 schreef Kyran het volgende:
Het zou toch een heel ander perspectief en draagvlak creëren als je eind december of de eerste dagen van januari al begint met 200k mensen vaccineren denk ik.
Dat ben ik met je eens, maar blijkbaar hebben de experts bij het RIVM en de GGD geadviseerd dat het, alles overwegend, toch beter is dit niet te doen en liever iets meer voorbereidingstijd krijgen.
pi_196798969
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet gevaccineerden zijn dat niet per definitie by choice. Er zijn ook veel mensen die niet gevaccineerd kunnen worden vanuit gezondheidsoogpunt. Dat is nu ook zo met het RVP, en dus de reden waarom een deel van de kinderen niet gevaccineerd is en waarom het zo belangrijk is dat het andere deel zich wél laat vaccineren.

Wel eens over zorgdruk als leidraad, overigens.
De reden waarom vind ik niet interessant. Mensen die niet gevaccineerd zijn weten dat zij een risico lopen wanneer en een virus rondgaat waartegen zij niet beschermd zijn. Of dat nu een bewuste keuze is of een medische reden, het feit ligt er en kan men niet omheen.

We moeten ervoor zorgen dat de vacvinatiegraad dermate hoog is dat er groepsimmuniteit optreed en pas dan gaan we leisure activiteiten moeten openen en dan voor iedereen. Halverwege het vaccinatieprogramma de cafés (gebruik ik even als synoniem) openen voor gevaccineerden voelt tegelijkertijd als een voordeel voor gevaccineerden als een straf voor niet gevaccineerden.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:41:54 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196798982
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

Los van dat dit simpel te omzeilen valt door zelf een vals briefje te maken, en dat gaat dan uiteraard gewoon in grote getale gebeuren.

Er valt inderdaad echt helemaal niets te verzinnen om dit grotendeels te voorkomen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196798986
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk dat het voor deze mensen inderdaad nieuw is met hun verse kleuter :)
Dus dat ze zich geen voorstelling kunnen maken van wat het inhoudt is ook niet zo gek.

Ik zou dan ook even navragen hoe school dat voor zich ziet, hoe die teams-'lessen' dan zijn voor de kleuters, hoe ze zich dat voorstellen met nieuwe kleuters, etc.
heb je gelijk in,
en neem maar van de school aan dat ze beter weten wat een kleuter wel en niet kan dan jij.
De dealen namelijk al een jaar of 100 met kleuters, jij komt net kijken.
(let wel dit gaat over de gemiddelde kleuter)
pi_196798988
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
desondanks moet je toch een registratie systeem, de koppelingen en de disputen erover op orde hebben
daar ga je niet 1 maand ( tijdens de feestdagen !! ) van tevoren mee beginnen of het vragen.
Ik werk niet achter de schermen bij VWS/RIVM/GGD, dus kan niet zien wat er wel/niet gebeurd is tot nu toe. Ik weet wel dat het lastig is om een systeem te bouwen is rond een nog-niet bestaand netwerk. Tenzij je dus een ict-systeem klaar wilt hebben voor alle potentiële scenario's, maar dat lijkt mij helemaal weggegooid geld. Het maakt nogal wat uit of de registratie via de systemen van GGD-locaties gaat of de huisarts op zijn eigen computer in moet loggen.
pi_196798996
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar blijkbaar hebben de experts bij het RIVM en de GGD geadviseerd dat het, alles overwegend, toch beter is dit niet te doen en liever iets meer voorbereidingstijd krijgen.
Maar dit wisten ze dan 2 weken terug, toen de Jonge nog beweerde dat we op 4 januari gingen vaccineren, toch ook al wel?

Het lijkt er onderhand steeds meer op dat de Jonge gewoon vergeet te vragen aan het GGD hoe zij de zaken op orde hebben.
pi_196799006
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik werk niet achter de schermen bij VWS/RIVM/GGD, dus kan niet zien wat er wel/niet gebeurd is tot nu toe. Ik weet wel dat het lastig is om een systeem te bouwen is rond een nog-niet bestaand netwerk. Tenzij je dus een ict-systeem klaar wilt hebben voor alle potentiële scenario's, maar dat lijkt mij helemaal weggegooid geld. Het maakt nogal wat uit of de registratie via de systemen van GGD-locaties gaat of de huisarts op zijn eigen computer in moet loggen.
het moest beide al gebouwd gaan worden....en ook de randvoorwaarden eromheen, en de huisartsen zijn ook nog lang niet klaar.
pi_196799007
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is dus waar de schoen (haha) wringt. Het RIVM en GGD hebben dat inderdaad geadviseerd. Daar is weer overheen gestampt door de Jonge door weer beloftes te doen. Bijvoorbeeld, GGD gaf gisteren aan nog geen beeld te hebben welke groepen gevaccineerd moeten worden, dat moeten ze nog krijgen (de bijsluiter).

Op het moment dat je als minister blijft roepen dat alles klaar is en er daarna blijkt dat er eigenlijk nog maar heel weinig echt klaar is, is dat bijzonder.

Weet je wat het mooie is? de Jonge geeft aan dat we niet kunnen starten met Moderna omdat er een aantal koppelingen in het RIVM IT systeem (CIMS) nog gemaakt moeten worden met onder andere huisartsen. Huisartsen hebben aangegeven dat ze deze gegevens niet willen delen zonder te begrijpen waarom, want medisch geheim.

In hetzelfde debat zei de Jonge dat die koppelingen niet kritisch zijn voor het kunnen vaccineren, maar dat is wel waar nu op gewacht moet worden.

Het is gewoon niet helder meer, en ik heb 't idee dat hij 't zelf ook niet meer weet. In de tweede termijn (kijktip) was het vooral vervelend, het kwam bijna op het niveau Bruins.
pi_196799008
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Er valt inderdaad echt helemaal niets te verzinnen om dit grotendeels te voorkomen.
Ik hoop niet dat je iets voor wilt stellen als iets met een QR-code.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:44:36 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196799010
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Of we voorkomen het hele probleem gewoon helemaal door alles gelijktijdig voor iedereen te openen bij voldoende ontlasting van de zorg en/of voldoende vaccinatiegraad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')