Om gewoon maar aan te geven dat je drogredenen aan het verzinnen bent.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of we voorkomen het hele probleem gewoon helemaal door alles gelijktijdig voor iedereen te openen bij voldoende ontlasting van de zorg en/of voldoende vaccinatiegraad.
"De week van 4 januari", dat lijkt nu ook gelukt, want 8 januari. Waarbij ik me overigens ook niet aan de indruk kan onttrekken dat dit niet evengoed symbolisch is, want dan klopt de uitspraak van De Jonge.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar dit wisten ze dan 2 weken terug, toen de Jonge nog beweerde dat we op 4 januari gingen vaccineren, toch ook al wel?
Het lijkt er onderhand steeds meer op dat de Jonge gewoon vergeet te vragen aan het GGD hoe zij de zaken op orde hebben.
Voldoende ontlasting lijkt mij een betere haalbare kaart in de 1e instantie.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of we voorkomen het hele probleem gewoon helemaal door alles gelijktijdig voor iedereen te openen bij voldoende ontlasting van de zorg en/of voldoende vaccinatiegraad.
NL begint 8 januari symbolisch....dat klopt.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
"De week van 4 januari", dat lijkt nu ook gelukt, want 8 januari. Waarbij ik me overigens ook niet aan de indruk kan onttrekken dat dit niet evengoed symbolisch is, want dan klopt de uitspraak van De Jonge.
Overigens staat het communicatieve aspect (niet de sterkste kant van De Jonge) los van het inhoudelijke aspect (wat er daadwerkelijk gedaan wordt).
Juist niet.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Om gewoon maar aan te geven dat je drogredenen aan het verzinnen bent.
De reden waarom is natuurlijk in zoverre interessant dat de groepsimmuniteit ook zeker bedoeld is om de mensen te beschermen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Het is een van de redenen waarom KDV's de mogelijkheid willen hebben om niet-gevaccineerde kinderen by choice te weigeren, zodat niet-gevaccineerde kinderen om medische redenen ook veilig naar het KDV te kunnen laten komen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De reden waarom vind ik niet interessant. Mensen die niet gevaccineerd zijn weten dat zij een risico lopen wanneer en een virus rondgaat waartegen zij niet beschermd zijn. Of dat nu een bewuste keuze is of een medische reden, het feit ligt er en kan men niet omheen.
We moeten ervoor zorgen dat de vacvinatiegraad dermate hoog is dat er groepsimmuniteit optreed en pas dan gaan we leisure activiteiten moeten openen en dan voor iedereen. Halverwege het vaccinatieprogramma de cafés (gebruik ik even als synoniem) openen voor gevaccineerden voelt tegelijkertijd als een voordeel voor gevaccineerden als een straf voor niet gevaccineerden.
allemaal symbolisch natuurlijkquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef Dven het volgende:
Vaccins komen hier met kerst aan. Paar dagen later worden de eerste gezet.
Hoezo 'beide'? Dit zijn maar twee voorbeelden. Er zijn nog 10 potentiële scenario's te noemen. Hadden we dan een dozijn ict-netwerken moeten ontwikkelen?quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het moest beide al gebouwd gaan worden....en ook de randvoorwaarden eromheen, en de huisartsen zijn ook nog lang niet klaar.
Doe alsjeblieft niet zo dom. Iedereen die het nieuws een beetje volgt weet dat er maar een manier uit de crisis is en dat is vaccineren en er zijn geen 1000 vage plannen. Of heb jij ze horen zeggen misschien is vaccineren wel een optie, misschien kunnen wij iedereen een hond geven die kan ruiken of iemand besmet is, zodat het baasje dit weet en afstand kan houden. Laten wij alvast miljoenen honden gaan opleiden. Of misschien kunnen wij in China 17 miljoen petten laten fabriceren met een propeller die het virus bij je wegblaast.quote:
Klopt, maar dat is een beleidskeuze. Dat wil niks zeggen dat het geen snars uitmaakt.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar het beleid is er niet op gebaseerd om mensen niet ziek te laten worden, maar om de ziekenzorg niet te overbelasten en tegelijkertijd niet te ingrijpend te zijn ten opzichte van de samenleving.
Binnen dat kader is het vooral belangrijk dat je zo snel mogelijk de vaccinatiedrempel van 60-70% haalt, zodat je zo snel mogelijk weer terug naar 'normaal' kan.
Grof gezegd: Als het voordelig was geweest om te wachten met vaccineren tot maart, zodat iedereen dan in één week gevaccineerd kan worden, ipv beginnen in december en klaar zijn in juni dan had het kabinet ook kunnen kiezen voor de eerste optie.
Waarbij je aankomt met "DE MENSEN GAAN FRAUDEREN!!!!".quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Juist niet.
Ik ben er helemaal niet voor om beperkt zaken te openen alleen voor gevaccineerden.
Ik heb gisteren met een half oog Op1 gekeken maar daar zei de grote beer van GGD dat 8 januari de eerste prik gezet wordt maar 18 januari pas grootschaliger gevaccineerd gaat worden.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
"De week van 4 januari", dat lijkt nu ook gelukt, want 8 januari. Waarbij ik me overigens ook niet aan de indruk kan onttrekken dat dit niet evengoed symbolisch is, want dan klopt de uitspraak van De Jonge.
Overigens staat het communicatieve aspect (niet de sterkste kant van De Jonge) los van het inhoudelijke aspect (wat er daadwerkelijk gedaan wordt).
Dat ze maar snel symbolisch bij mij een prik naar binnenknallen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
allemaal symbolisch natuurlijk
Ja waarom niet. En dat beleid had echt niet door de BCO medewerkers van de GGD gemaakt te worden. Dat is wat ministeries met hun beleidsmedewerkers horen te doen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar vind jij dan ook dat we al die plannen al helemaal uitgewerkt hebben? Allemaal geld weggooien aan plannen en logistieke netwerken (bedenk ook dat alle tijd die een GGD steekt in dit soort logistiek regelen ten koste gaat van hun reguliere werkzaamheden) die uiteindelijk niet gebruikt worden. Alleen maar zodat we zogenaamd op tijd kunnen beginnen, ondanks dat die starttijd letterlijk niets uitmaakt?
Dat is voor mij een van de redenen waarom ik me wel laat vaccineren. Zodat we anderen kunnen beschermen die het niet willen of kunnen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet gevaccineerden zijn dat niet per definitie by choice. Er zijn ook veel mensen die niet gevaccineerd kunnen worden vanuit gezondheidsoogpunt. Dat is nu ook zo met het RVP, en dus de reden waarom een deel van de kinderen niet gevaccineerd is en waarom het zo belangrijk is dat het andere deel zich wél laat vaccineren.
Wel eens over zorgdruk als leidraad, overigens.
Jij denkt van niet? Kom op man, je weet toch hoe mensen zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarbij je aankomt met "DE MENSEN GAAN FRAUDEREN!!!!".
Maar dat is een hele andere context.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De reden waarom is natuurlijk in zoverre interessant dat de groepsimmuniteit ook zeker bedoeld is om de mensen te beschermen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Het is een van de redenen waarom KDV's de mogelijkheid willen hebben om niet-gevaccineerde kinderen by choice te weigeren, zodat niet-gevaccineerde kinderen om medische redenen ook veilig naar het KDV te kunnen laten komen.
Er is al wel een beeld/idee, op basis van wat er bekend is - de gezondheidsraad heeft al een voorstel gedaan. Maar ze gaan inderdaad nog opnieuw kijken, als de bijsluiter er is, wat de goede tactiek is en daarvoor gaat de gezondheidsraad dus ook nog een nieuw spoedadvies uitbrengen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:44 schreef chratnox het volgende:
. Bijvoorbeeld, GGD gaf gisteren aan nog geen beeld te hebben welke groepen gevaccineerd moeten worden, dat moeten ze nog krijgen (de bijsluiter).
Ik kan ook een niet van het echt te onderscheiden Nederlandse ID-kaart kopen. Wil niet zeggen dat ik daar gegarandeerd de grens mee overkom.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij denkt van niet? Kom op man, je weet toch hoe mensen zijn.
heb je een bron dat die compleet klaar zijn inclusief de registratie ???quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoezo 'beide'? Dit zijn maar twee voorbeelden. Er zijn nog 10 potentiële scenario's te noemen. Hadden we dan een dozijn ict-netwerken moeten ontwikkelen?
En de huisartsen zijn gewoon klaar hoor (mits er een toegankelijk vaccin komt), dat heb ik je gisteren ook al gezegd.
Hoe bedoel je dat?quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar dat is een hele andere context.
Ja want bij de grens staan ook altijd horeca-ondernemers te controleren die graag zoveel mogelijk omzet willen draaien.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan ook een niet van het echt te onderscheiden Nederlandse ID-kaart kopen. Wil niet zeggen dat ik daar gegarandeerd de grens mee overkom.
En als jij het nieuws had gevolgd had je ook geweten dat er niet zoiets als één duidelijk vaccinatieplan, de vaccinaties kun je op 100 verschillende manieren uitrollen. Welke allemaal afhankelijk zijn van talloze factoren, zoals welke bijwerkingen er zijn. En laten we wel wezen, het EMA-advies is nog niet eens gegeven.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:47 schreef maan_man het volgende:
Nee, er waren geen 1000 vage plannen, maar een duidelijk plan. Daarvoor hoef ik niet bij VWS te werken.
Gemiddeld vliegveld bezit toch wel wat geavanceerdere technieken om die op echtheid te controleren dan een verdwaald kroegje zich ooit kan veroorloven.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan ook een niet van het echt te onderscheiden Nederlandse ID-kaart kopen. Wil niet zeggen dat ik daar gegarandeerd de grens mee overkom.
Jij maakt ervan dat dit door een horeca-ondernemer dient te gebeuren. Dat heb ik helemaal niet gesteld joh.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja want bij de grens staan ook altijd horeca-ondernemers te controleren die graag zoveel mogelijk omzet willen draaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |