abonnement Unibet Coolblue
pi_196793715

..en alle overige Britse politiek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf



Nieuwe overeenkomst per 17/10/19 https://ec.europa.eu/comm(...)_nothern_ireland.pdf
Definitely not CIA
pi_196793825
Laatste post van Hanca:

Volgens de NRC brexit nieuwsbrief zijn ze bijna bij een deal:

quote:
Good evening! Wachten op witte rook, kogel bijna door de kerk, finish in zicht. Kies uw cliché! De geluiden uit Londen en Brussel worden sinds vorige zondag steeds optimistischer. Het lijkt slechts een kwestie van dagen voordat een handelsakkoord rond is, maar het venijn zit ‘em in de staart, the devil is in the detail.
Zo optimistisch zijn ze nog niet geweest.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 22:05:31 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196794058
Leuke TT :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 22:06:22 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196794077
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 21:54 schreef capricia het volgende:
Laatste post van Hanca:

Volgens de NRC brexit nieuwsbrief zijn ze bijna bij een deal:
[..]

Zo optimistisch zijn ze nog niet geweest.
Tja, de tijd dringt natuurlijk wel nu. En het VK kan het zich totaal niet veroorloven om in een No Deal situatie terecht te komen nu, al het gebral ten spijt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 december 2020 @ 22:07:04 #5
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_196794091
moet het in het VK nog door het parlement?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 22:08:23 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196794121
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:07 schreef rubbereend het volgende:
moet het in het VK nog door het parlement?
Ja. Maar Johnson heeft een enorm grote meerderheid, die kan zich aardig was dissidenten veroorloven en Labour heeft voorzichtig aangegeven een deal te steunen dus dat zal geen groot probleem zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196794184
En in de EU moet het ook worden goedgekeurd, maar dat lijkt me ook een detail. Leg thuis maar aan je ondernemers uit dat je een deal hebt afgeschoten. In bijvoorbeeld België kost dat gewoon 40.000 banen: https://www.belfius.be/re(...)al-brexit/index.aspx
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196794280
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:11 schreef Hanca het volgende:
En in de EU moet het ook worden goedgekeurd, maar dat lijkt me ook een detail. Leg thuis maar aan je ondernemers uit dat je een deal hebt afgeschoten.
In een wereld met mensen die kunnen lezen hangt dat natuurlijk van de deal af - een flinterdunne deal die eigenlijk nauwelijks ander nut heeft dan Boris naar huis sturen met iets anders dan lege handen kost nog steeds gewoon duizenden banen.

In een wereld die bestaat uit soundbytes, social media en Rupert Murdoch heb je uiteraard volkomen gelijk. Dan is het puur blamegame en "NoDeal door X" (om maar bij de driewoordslogans te blijven).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  donderdag 17 december 2020 @ 22:19:47 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196794362
quote:
6s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:15 schreef Litpho het volgende:

[..]

In een wereld die bestaat uit soundbytes, social media en Rupert Murdoch heb je uiteraard volkomen gelijk. Dan is het puur blamegame en "NoDeal door X" (om maar bij de driewoordslogans te blijven).
Perfide EU :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 22:20:59 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196794378
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:11 schreef Hanca het volgende:
En in de EU moet het ook worden goedgekeurd, maar dat lijkt me ook een detail. Leg thuis maar aan je ondernemers uit dat je een deal hebt afgeschoten. In bijvoorbeeld België kost dat gewoon 40.000 banen: https://www.belfius.be/re(...)al-brexit/index.aspx
Nee, dat is geen detail, Hanca. Belgie heeft mischien een groot belang maar er zijn ook landen die kunnen winnen bij een no deal omdat ze graag gastland spelen voor verplaatsing van britse industrie. Dus zo simpel ligt het niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196794469
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is geen detail, Hanca. Belgie heeft mischien een groot belang maar er zijn ook landen die kunnen winnen bij een no deal omdat ze graag gastland spelen voor verplaatsing van britse industrie. Dus zo simpel ligt het niet.
Ze hebben elke keer zonder veel problemen ingestemd met alles waar het onderhandelingsteam mee kwam. Het gaat er denk ik vooral om wat Ierland er van vindt, de andere landen lijken echt daar naar te kijken. Terecht, overigens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 december 2020 @ 22:35:57 #12
862 Arcee
Look closer
pi_196794683
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 21:54 schreef capricia het volgende:
Laatste post van Hanca:

Volgens de NRC brexit nieuwsbrief zijn ze bijna bij een deal:
[..]

Zo optimistisch zijn ze nog niet geweest.
Vreemd, want:


quote:
Brexit-handelsdeal blijft onzeker

In de onderhandelingen over de brexit
zijn de EU en het Verenigd Koninkrijk
iets dichter bij elkaar gekomen,maar
een akkoord is nog altijd ver weg,valt
op te maken uit reacties van Europese
Commissievoorzitter Von der Leyen en de
Britse premier Johnson.

Von der Leyen spreekt van "wezenlijke
vooruitgang",maar wijst op de nog grote
verschillen,vooral op het gebied van de
visserij.Johnson zegt dat de gesprekken
stuklopen zonder concessies van de EU.

Morgen gaan ze verder.31 december is de
deadline voor een deal.Het Europees
Parlement moet die ook nog goedkeuren
en dat wil dus zondag een akkoord zien.
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 22:36:19 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196794693
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze hebben elke keer zonder veel problemen ingestemd met alles waar het onderhandelingsteam mee kwam. Het gaat er denk ik vooral om wat Ierland er van vindt, de andere landen lijken echt daar naar te kijken. Terecht, overigens.
Ja, wacht, dat waren de regeringen, bij een handelsovereenkomst moeten de Parlementen goedkeuring geven. Alle 33 (even uit mijn hoofd zijn er 33) in de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196794746
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is geen detail, Hanca. Belgie heeft mischien een groot belang maar er zijn ook landen die kunnen winnen bij een no deal omdat ze graag gastland spelen voor verplaatsing van britse industrie. Dus zo simpel ligt het niet.
Grote onzekerheid over een mogelijke winst tegenover grote gegarandeerde schade. Die afweging is politiek vrij eenvoudig.
pi_196794756
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vreemd, want:
[..]

Het is volledig in lijn met dit artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tijd-dringt-a4024132
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196794855
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, wacht, dat waren de regeringen, bij een handelsovereenkomst moeten de Parlementen goedkeuring geven. Alle 33 (even uit mijn hoofd zijn er 33) in de EU.
Eerst alleen het EP toch? En daarna hebben de landen dacht ik 2 jaar. Dat zie je ook met de deal met Canada: die deal is allang ingegaan, ondanks dat Nederland de deal tegen dreigt te houden in de eerste kamer. Na die 2 jaar wordt een deal denk ik hooguit aangepast, niet meer afgeschoten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196794865
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, wacht, dat waren de regeringen, bij een handelsovereenkomst moeten de Parlementen goedkeuring geven. Alle 33 (even uit mijn hoofd zijn er 33) in de EU.
Voor wat puur de handel betreft alleen het Europees Parlement, bij Oekraïne en Canada b.v. was dat ook het geval.
https://www.europa-nu.nl/id/vg9pijs4vzzn/handelsbeleid
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 22:44:47 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196794888
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Eerst alleen het EP toch? En daarna hebben de landen dacht ik 2 jaar. Dat zie je ook met de deal met Canada: die deal is allang ingegaan, ondanks dat Nederland de deal tegen dreigt te houden in de eerste kamer.
Dat klopt, volgens mij. Wallonie hield dat akkoord overigens daadwerkelijk tegen, pas na interventie en aanpassing van de Canada deal werd er door Wallonie voor gestemd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 december 2020 @ 23:38:17 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196795808
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:43 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Voor wat puur de handel betreft alleen het Europees Parlement, bij Oekraïne en Canada b.v. was dat ook het geval.
https://www.europa-nu.nl/id/vg9pijs4vzzn/handelsbeleid
Klopt. Of de nationale parlementen überhaupt aan bod komen hangt af van wat er allemaal binnen het verdrag valt. Verdragen waarbij alleen afspraken over buitenlandse handel worden gemaakt worden alleen door het Europees Parlement geratificeerd. De verdragen met Oekraïne en Canada omvatten daarnaast ook wat andere onderdelen waardoor de nationale parlementen medebeslissingsrecht hebben.
pi_196795986
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze hebben elke keer zonder veel problemen ingestemd met alles waar het onderhandelingsteam mee kwam. Het gaat er denk ik vooral om wat Ierland er van vindt, de andere landen lijken echt daar naar te kijken. Terecht, overigens.
Het Ierse belang is genoeg gediend met het terugtrekkingsverdrag. Het gaat nu om iedereen.
  vrijdag 18 december 2020 @ 07:12:27 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196797283
quote:
The prime minister said discussions are in a "serious situation" and a no deal scenario was "very likely" unless the EU position changed "substantially"
.
Stomme EU :(

https://www.bbc.com/news/uk-politics-55358963
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196797756
quote:
ik blijf me nog steeds verbazen dat de britten denken dat ze enige ruimte hebben om dit soort dingen te eisen. ze moeten nu toch allang weten dat een No-deal rampzalig is voor hun economie. en voor de EU een stuk minder.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 18 december 2020 @ 09:08:01 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196797891
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 08:51 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik blijf me nog steeds verbazen dat de britten denken dat ze enige ruimte hebben om dit soort dingen te eisen. ze moeten nu toch allang weten dat een No-deal rampzalig is voor hun economie. en voor de EU een stuk minder.
Het team rijke aso's dat zo luid voor de Brexit is in de Britse media zal er echt niet armer op worden.

En de bevolking die krijgt waar ze op stemden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:08:13 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196798567
Goed artikel in NYT. Verhaal is natuurlijk deels al bekend.

quote:
Waste, Negligence and Cronyism: Inside Britain’s Pandemic Spending

In the desperate scramble for protective gear and other equipment, politically connected companies reaped billions.

By Jane Bradley, Selam Gebrekidan and Allison McCannDec. 17, 2020

LONDON — When the pandemic exploded in March, British officials embarked on a desperate scramble to procure the personal protective equipment, ventilators, coronavirus tests and other supplies critical to containing the surge. In the months following those fevered days, the government handed out thousands of contracts to fight the virus, some of them in a secretive “V.I.P. lane” to a select few companies with connections to the governing Conservative Party.

To shine a light on one of the greatest spending sprees in Britain’s postwar era, The New York Times analyzed a large segment of it, the roughly 1,200 central government contracts that have been made public, together worth nearly $22 billion. Of that, about $11 billion went to companies either run by friends and associates of politicians in the Conservative Party, or with no prior experience or a history of controversy. Meanwhile, smaller firms without political clout got nowhere.
https://www.nytimes.com/i(...)jrN0x1ePFsta99jCFlrA
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:29:55 #25
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196798833
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 22:11 schreef Hanca het volgende:
En in de EU moet het ook worden goedgekeurd, maar dat lijkt me ook een detail. Leg thuis maar aan je ondernemers uit dat je een deal hebt afgeschoten. In bijvoorbeeld België kost dat gewoon 40.000 banen: https://www.belfius.be/re(...)al-brexit/index.aspx
Als de EU concessies doet op het gebied van vrije toegang, dan zou het zomaar kunnen dat dat banenverlies op de langere termijn veel hoger ligt.
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 10:33:38 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196798884
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als de EU concessies doet op het gebied van vrije toegang, dan zou het zomaar kunnen dat dat banenverlies op de langere termijn veel hoger ligt.
Ja, en dat heeft ook onmiddelijk gevolgen voor alle andere handelspartners van de EU die, met recht, dezelfde toegang gaan eisen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196799537
Een fijn begin dit 8)7
twitter
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 11:32:58 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196799734
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:20 schreef Em31 het volgende:
Een fijn begin dit 8)7
[ twitter ]
Er staat bijna 50 kilometer file voor Calais aan de andere kant, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:38:43 #29
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196799844
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er staat bijna 50 kilometer file voor Calais aan de andere kant, overigens.
Op de Michelin-site zie ik dat niet terug: https://www.viamichelin.n(...)_de_Calais-Frankrijk

Aan de kant van Dover is er trouwens wel een flinke file te zien: https://www.viamichelin.c(...)-Kent-United_Kingdom
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 11:39:44 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196799864
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:38 schreef beantherio het volgende:

[..]

Op de Michelin-site zie ik dat niet terug: https://www.viamichelin.n(...)_de_Calais-Frankrijk

Aan de kant van Dover is er trouwens wel een flinke file te zien: https://www.viamichelin.c(...)-Kent-United_Kingdom
Hm, ik las het vanmorgen op the Guardian, mischien bedoelde ze het andersom. Zou best kunnen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196799871
Nog maar een paar uur voor een akkoord:
'Nog maar paar uur om brexit-akkoord te bereiken', zegt EU-onderhandelaar - https://nos.nl/l/2361130
Definitely not CIA
pi_196801482
quote:
In 2021 zal in het Verenigd Koninkrijk een machtsstrijd losbarsten. Alle EU-bevoegdheden (zoals voor de visserij, handel en landbouw) vloeien terug naar het VK. De Britse politiek moet besluiten wie over deze beleidsterreinen gaat: de regering in Londen of de deelregeringen van Noord-Ierland, Wales en Schotland.

Het complexe Britse proces van decentralisering heet devolution. Engeland, verreweg het dominantste land binnen het koninkrijk, heeft bijvoorbeeld geen eigen regering of parlement. En Wales, Noord-Ierland en Schotland kunnen wel nieuwe bevoegdheden claimen, maar ze hebben slechts zeer beperkt het recht om zelfstandig belasting te heffen, waardoor ze voor geld afhankelijk blijven van Londen.

Die strijd is meer dan de losse eindjes van vier jaar Brexit-ruzie aan elkaar knopen; het is een belangrijk onderdeel van het debat over Schotse onafhankelijkheid. Als Johnson de Schotten meer autonomie gunt, zal dat gematigde Schotten tevreden stemmen. Zij keren zich dan tegen Sturgeons afscheidingswens. Sturgeon heeft het geluk dat Johnson kritisch is over decentralisering, ingevoerd in de jaren negentig door Tony Blair om regionaal nationalisme te kanaliseren. De Brexit dient er juist voor om het Britse parlement in Londen weer de volle macht en soevereiniteit te geven. „Devolution has been a disaster”, zei de premier vorige maand. Sturgeon: „Nee, ik moest niet hard lachen toen ik dat hoorde.”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-onze-wil-a4024355
pi_196802872
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:40 schreef capricia het volgende:
Nog maar een paar uur voor een akkoord:
'Nog maar paar uur om brexit-akkoord te bereiken', zegt EU-onderhandelaar - https://nos.nl/l/2361130
Interessante discussiepunten wel. De kwestie staatsteun geeft een inkijkje in het toekomstige beleid van het VK: meer gericht op staatsteun, China-stylo. Aangezien de EU nogal moeilijk doet over staatsteun, is het zeer begrijpelijk dat ze de Britten niet zomaar toegang willen geven tot de interne markt. Het blokkeren van Huawei heeft naast de emotionele component (angst voor China) ook een component van staatssteun / oneerlijke concurrentie.

Zelf denk ik dat het China-model wat dat betreft de toekomst is, dus dat Brexit wat betreft de mogelijkheden voor staatssteun wel positief gaat uitpakken voor het VK. De traditionele westerse economen zullen wel zeggen dat het een onhoudbaar model is, maar prestaties van Chinese bedrijven wijzen toch ergens anders op.
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 15:01:47 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196803115
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Interessante discussiepunten wel. De kwestie staatsteun geeft een inkijkje in het toekomstige beleid van het VK: meer gericht op staatsteun, China-stylo. Aangezien de EU nogal moeilijk doet over staatsteun, is het zeer begrijpelijk dat ze de Britten niet zomaar toegang willen geven tot de interne markt. Het blokkeren van Huawei heeft naast de emotionele component (angst voor China) ook een component van staatssteun / oneerlijke concurrentie.

Zelf denk ik dat het China-model wat dat betreft de toekomst is, dus dat Brexit wat betreft de mogelijkheden voor staatssteun wel positief gaat uitpakken voor het VK. De traditionele westerse economen zullen wel zeggen dat het een onhoudbaar model is, maar prestaties van Chinese bedrijven wijzen toch ergens anders op.
Onhoudbaar op de manier waarop het VK het wil doen met hun huidige economie zal wel het oordeel zijn, China's economie is op totaal andere basis opgebouwd. De grote bedrijven in China zijn veelal (deels) in het bezit van de overheid of joint ventures waar de overheid in zit.

Maar feitelijk geeft het VK dus aan dat hun bedrijven niet kunnen voortbestaan zonder overheidssteun en dan moet je toch wat vragen gaan stellen, denk ik, en dat gaat het VK enorme problemen opleveren ook buiten de EU, de VS staat dat namelijk ook niet toe, zie de Airbus zaak.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 18 december 2020 @ 23:49:11 #35
1234 HiZ
Istanbullu
pi_196813331
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het team rijke aso's dat zo luid voor de Brexit is in de Britse media zal er echt niet armer op worden.

En de bevolking die krijgt waar ze op stemden.
Er is een reële kans dat je in het VK een derde wereld samenleving krijgt; aan de ene kant een steenrijke groep, aan de andere kant een grote onderklasse en in het midden een kleine middenklasse die moeite heeft om overeind te blijven.
  vrijdag 18 december 2020 @ 23:50:03 #36
1234 HiZ
Istanbullu
pi_196813339
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:40 schreef capricia het volgende:
Nog maar een paar uur voor een akkoord:
'Nog maar paar uur om brexit-akkoord te bereiken', zegt EU-onderhandelaar - https://nos.nl/l/2361130
Ik snap niet eens wat Barnier bedoelt met een paar uur. 48 uur zijn ook een paar uur.
pi_196834645
Vandaag dus B-day? Of strijkt het parlement weer eens over het hart?
leven zoals het leven is
pi_196841053
https://www.independent.c(...)eu-b1775742.html?amp

Hoe zat dat ookalweer met Johnny Foreigner en BREXIT
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 14:37:55 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196841623
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 14:10 schreef devlinmr het volgende:
https://www.independent.c(...)eu-b1775742.html?amp

Hoe zat dat ookalweer met Johnny Foreigner en BREXIT
Brexit is en blijft een onderbuik verhaal gebaseerd op angst en "feels" en niet op feiten, dat is ook nooit het geval geweest.

Als je terugleest wat er toen allemaal beweerd werd en de feiten van nu er naast legt dan is er totaal niets overgebleven van alle beloftes behalve die van "We gaan uit de EU".
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 20 december 2020 @ 21:48:16 #40
2651 svann
night-hawk
pi_196851052
Nou, maandag gaan ze verder.
Het afgepeigerde Britse team is al twee weken van huis, meldt the Guardian.

Dit ettert dus gewoon verder het nieuwe jaar in, tenzij er een wondertje gebeurt.

En al dat geëtter oa vanwege de visrechten die ze zelf verkocht hebben.
Tachtig procent van de huidige Engelse visvloot is in handen van drie niet-onvermogen families, las ik vanmiddag in een Greenpeace-rapport uit 2018. Ze willen de rest ook nog aan hun portefeuille toevoegen blijkbaar.
https://unearthed.greenpe(...)-defra-michael-gove/
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_196853512
Lijkt erop dat de Britten een ongewild voorproefje gaan krijgen door dat virus, o.a. de kanaaltunnel gaat voor minimaal 48 uur dicht. Bijkomend heeft Schotland reizen van en naar andere delen van het Verenigd Koninkrijk verboden, wat een absurde situatie.
pi_196853622
Goh, zouden de Britten nu nog voor de Brexit stemmen mocht er een referendum zijn? :o
Jullie willen zo graag alles in je eentje regelen, COVID-19 gaat het regelen _O-
Grenzen dicht, succes ermee :7
  maandag 21 december 2020 @ 07:54:05 #43
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196855138
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:16 schreef Dutch_view het volgende:
Goh, zouden de Britten nu nog voor de Brexit stemmen mocht er een referendum zijn? :o
Jullie willen zo graag alles in je eentje regelen, COVID-19 gaat het regelen _O-
Grenzen dicht, succes ermee :7
Niet zo sarcastisch, de Britten zijn op 1 januari eindelijk in staat zelf te bepalen hoe krom de bananen in hun supermarkten mogen zijn. Dat is best wel een flinke terugval in welvaart waard.
  maandag 21 december 2020 @ 08:10:22 #44
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196855223
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 07:54 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Niet zo sarcastisch, de Britten zijn op 1 januari eindelijk in staat zelf te bepalen hoe krom de bananen in hun supermarkten mogen zijn. Dat is best wel een flinke terugval in welvaart waard.
ik verwacht dat de USA met veel plezier in hun nieuw afzetgebied gaat stappen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196855312
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:16 schreef Dutch_view het volgende:
Goh, zouden de Britten nu nog voor de Brexit stemmen mocht er een referendum zijn? :o
Jullie willen zo graag alles in je eentje regelen, COVID-19 gaat het regelen _O-
Grenzen dicht, succes ermee :7
Ze zijn daar wel gewoon al aan 't vaccineren. Kunnen we hier niet zeggen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196855343
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:48 schreef svann het volgende:
Nou, maandag gaan ze verder.
Het afgepeigerde Britse team is al twee weken van huis, meldt the Guardian.

Dit ettert dus gewoon verder het nieuwe jaar in, tenzij er een wondertje gebeurt.

Klopt, er ligt ook al een EU plan om het stukje tussen 1 januari en een deal te overbruggen, als ze 31 december denken dat een deal haalbaar is. Als je dat zegt, is de druk dus weg en kun je eigenlijk geen deal voor eind januari verwachten. Zo'n deal heeft enorme druk nodig, anders komt hij er niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196855362
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze zijn daar wel gewoon al aan 't vaccineren. Kunnen we hier niet zeggen.
En de huisartsen klagen daar enorm, juist over dat ongeorganiseerde vaccineren. Niemand weet daar straks meer wie er van een bepaalde lading van een vaccin heeft gehad, volgens (huis)artsen in Nederland en in het VK is dat wel cruciaal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 21 december 2020 @ 08:33:16 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196855423
twitter
  maandag 21 december 2020 @ 09:04:00 #49
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196855759
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze zijn daar wel gewoon al aan 't vaccineren. Kunnen we hier niet zeggen.
Dit is precies het soort emotionele shit wat tot brexit en andere ellende heeft geleid. Oh oh wat is het belangrijk dat we een weekje of twee eerder kunnen beginnen aan een operatie die zeker maanden tot een half jaar gaat duren. Het is een fucking wedstrijd tenslotte (voor de Trumpanzees/brexiteers en vergelijkbaar volk).
  maandag 21 december 2020 @ 09:06:25 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196855791
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:33 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Voor Brexit is alles inmiddels toch wel in kannen en kruiken, bijna 2 jaar na de originele uittredingsdatum?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_196855804
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:04 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dit is precies het soort emotionele shit wat tot brexit en andere ellende heeft geleid. Oh oh wat is het belangrijk dat we een weekje of twee eerder kunnen beginnen aan een operatie die zeker maanden tot een half jaar gaat duren. Het is een fucking wedstrijd tenslotte (voor de Trumpanzees/brexiteers en vergelijkbaar volk).
En het stomme is dat die 2 weken niks te maken hebben met de vaccinatiegraad van over 1 of 1,5 maand. De beperkende factor is namelijk het aantal vaccins. De achterstand die je in die 2 weken op loopt, heb je zo weggewerkt aangezien er personeel voldoende is. In het tempo dat het VK momenteel vaccineert, zijn ze pas over 10 jaar klaar. Het heeft dus nog nauwelijks iets met een serieus vaccinatieprogramma te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 21 december 2020 @ 09:16:29 #52
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196855931
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:04 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dit is precies het soort emotionele shit wat tot brexit en andere ellende heeft geleid. Oh oh wat is het belangrijk dat we een weekje of twee eerder kunnen beginnen aan een operatie die zeker maanden tot een half jaar gaat duren. Het is een fucking wedstrijd tenslotte (voor de Trumpanzees/brexiteers en vergelijkbaar volk).
Het gaat wel tot september duren, gezien de vraagtekens bij de werkingsduur op dit moment is een kortere periode van vaccineren zelfs te prefereren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 21 december 2020 @ 09:40:50 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196856294
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:16 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het gaat wel tot september duren, gezien de vraagtekens bij de werkingsduur op dit moment is een kortere periode van vaccineren zelfs te prefereren.
september is heel optimistisch zolang er nog maar 2 goedgekeurde vaccins zijn
  maandag 21 december 2020 @ 10:07:21 #54
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196856590
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

september is heel optimistisch zolang er nog maar 2 goedgekeurde vaccins zijn
Ik denk dat we wel 10 miljoen vaccins hebben gezet voor 1 oktober, en ik denk dat er van de 8 vaccins die relevant zijn voor ons de meeste(>4) wel goedgekeurd raken voor 1 juli.
Pfizer en Moderna is een kwestie van uren tot weken (die zijn nog niet door de EMA goedgekeurd, Pfizer heeft in het VK wel een tijdelijke/nood goedkeuring gekregen)

En om terug op topic te raken. De Britten hebben nu een mogelijk voordeel van een eigen geneesmiddelen goedkeuring waardoor ze iets eerder, weliswaar nog onder voorbehoud, kunnen beginnen met prikken. Daarentegen denk ik dat de EU benadering van het inkopen van diverse vaccins via diverse partijen de kosten aardig heeft kunnen drukken, ik was in elk geval positief verrast door de gelekte prijzen van de diverse vaccins.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 21 december 2020 @ 10:15:21 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196856694
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik denk dat we wel 10 miljoen vaccins hebben gezet voor 1 oktober, en ik denk dat er van de 8 vaccins die relevant zijn voor ons de meeste(>4) wel goedgekeurd raken voor 1 juli.
Pfizer en Moderna is een kwestie van uren tot weken (die zijn nog niet door de EMA goedgekeurd, Pfizer heeft in het VK wel een tijdelijke/nood goedkeuring gekregen)

En om terug op topic te raken. De Britten hebben nu een mogelijk voordeel van een eigen geneesmiddelen goedkeuring waardoor ze iets eerder, weliswaar nog onder voorbehoud, kunnen beginnen met prikken. Daarentegen denk ik dat de EU benadering van het inkopen van diverse vaccins via diverse partijen de kosten aardig heeft kunnen drukken, ik was in elk geval positief verrast door de gelekte prijzen van de diverse vaccins.
ook de Britten kunnen niet sneller dan snel, als het er (nog) niet is kan je niet prikken daar helpt zo'n snelle goedkeuring ook niet bijster veel mee.
  maandag 21 december 2020 @ 10:43:36 #56
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_196857092
kunnen die britten niet nu i.p.v. 1 januari uit de EU geschopt worden graag

stom onbelangrijk land wat VK is
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  maandag 21 december 2020 @ 10:45:24 #57
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196857123
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
kunnen die britten niet nu i.p.v. 1 januari uit de EU geschopt worden graag
Nu Frankrijk zelfs geen vrachtverkeer meer doorlaat, lijkt het er al aardig op :+
  maandag 21 december 2020 @ 11:20:25 #58
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196857815
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 10:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nu Frankrijk zelfs geen vrachtverkeer meer doorlaat, lijkt het er al aardig op :+
Je zou het haast denken.

Die mutatie is al lang en breed op het continent. Dat ze het daar eerder hebben ontdekt wil niet eens zeggen dat het ook alleen daar te vinden is ;). het zou mij in ieder geval niet verbazen dat de sterke opleving in november, tijdens de beperkte lockdown, er niet is door veroorzaakt.

Waarom de politiek dan nu ineens alle lijnen met het VK doorsnijd is mij een raadsel, en ik zit te twijfelen of de politiek niet begrijpt hoe virusverspreiding werkt, of dat ze puur reageren uit angst.. (Of een grootschalige oefening voor de brexit :+)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 21 december 2020 @ 11:22:33 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196857866
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
kunnen die britten niet nu i.p.v. 1 januari uit de EU geschopt worden graag

stom onbelangrijk land wat VK is
VK is niet onbelangrijk.
Maar stukken minder belangrijk dan ze zelf denken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 21 december 2020 @ 11:31:06 #60
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196858064
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:20 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je zou het haast denken.

Die mutatie is al lang en breed op het continent. Dat ze het daar eerder hebben ontdekt wil niet eens zeggen dat het ook alleen daar te vinden is ;). het zou mij in ieder geval niet verbazen dat de sterke opleving in november, tijdens de beperkte lockdown, er niet is door veroorzaakt.

Waarom de politiek dan nu ineens alle lijnen met het VK doorsnijd is mij een raadsel, en ik zit te twijfelen of de politiek niet begrijpt hoe virusverspreiding werkt, of dat ze puur reageren uit angst.. (Of een grootschalige oefening voor de brexit :+)
De Britten hebben zelf al maandenlang een regel dat als je GB binnen komt je 2 weken in quarantaine in moet. Je kunt je natuurlijk net zo goed afvragen waarom ze die regel nog hebben als ze het virus al in het land hebben. Sterker nog: in een GB is er nu een dominante variant van het virus die besmettelijker is dan de normale variant.

Het lijkt er trouwens op dat de blokkade met Frankrijk vrij kortdurend zal zijn:

twitter
  maandag 21 december 2020 @ 11:59:27 #61
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196858599
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:20 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je zou het haast denken.

Die mutatie is al lang en breed op het continent. Dat ze het daar eerder hebben ontdekt wil niet eens zeggen dat het ook alleen daar te vinden is ;). het zou mij in ieder geval niet verbazen dat de sterke opleving in november, tijdens de beperkte lockdown, er niet is door veroorzaakt.

Waarom de politiek dan nu ineens alle lijnen met het VK doorsnijd is mij een raadsel, en ik zit te twijfelen of de politiek niet begrijpt hoe virusverspreiding werkt, of dat ze puur reageren uit angst.. (Of een grootschalige oefening voor de brexit :+)
“The Brexit Flue” 😁
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 12:07:52 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196858767
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 11:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

“The Brexit Flue” 😁
Flu, een flue is iets heel anders ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 21 december 2020 @ 17:05:06 #63
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196864468
Het is gewoon een test van Frankrijk voor wat er gebeurd als er geen deal komt :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 17:06:48 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196864505
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:05 schreef wdn het volgende:
Het is gewoon een test van Frankrijk voor wat er gebeurd als er geen deal komt :D
Nou ja, als ik heel cynisch ben dan kan ik mij voorstellen dat dit Frankrijk niet slecht uitkomt want ik kan je verzekeren dat 2 dagen geen vrachtwagens voor het VK gevolgen heeft.

Ik DENK niet dat dit opzet is met het oog op Brexit maar uitsluiten kan je het ook niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196864528
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, als ik heel cynisch ben dan kan ik mij voorstellen dat dit Frankrijk niet slecht uitkomt want ik kan je verzekeren dat 2 dagen geen vrachtwagens voor het VK gevolgen heeft.

Ik DENK niet dat dit opzet is met het oog op Brexit maar uitsluiten kan je het ook niet.
en Barnier heeft vandaag en morgen zijn telefoon uit staan :D
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 17:08:11 #66
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196864535
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:07 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

en Barnier heeft vandaag en morgen zijn telefoon uit staan :D
Of juist niet, natuurlijk ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196864564
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of juist niet, natuurlijk ;)
het duurt even voordat ze vanalles tekort komen ;)
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 17:10:21 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196864589
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:09 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

het duurt even voordat ze vanalles tekort komen ;)
Minder lang dan je denkt. Het zijn allemaal Just-in-time logistieke processen nu, een dag vertraging is al een groot probleem voor de meeste bedrijven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196864601
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Minder lang dan je denkt. Het zijn allemaal Just-in-time logistieke processen nu, een dag vertraging is al een groot probleem voor de meeste bedrijven.
met de files in Dover en bij de kanaaltunnel was het toch niet meer just in time maar just a bit late:9
  maandag 21 december 2020 @ 17:12:00 #70
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196864608
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, als ik heel cynisch ben dan kan ik mij voorstellen dat dit Frankrijk niet slecht uitkomt want ik kan je verzekeren dat 2 dagen geen vrachtwagens voor het VK gevolgen heeft.

Ik DENK niet dat dit opzet is met het oog op Brexit maar uitsluiten kan je het ook niet.
Het zou mij niks verbazen.

Het is toch totaal onzinnig deze blokkade. Die variant is allang aan onze kant :P
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 17:14:13 #71
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196864648
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:12 schreef wdn het volgende:

[..]

Het zou mij niks verbazen.

Het is toch totaal onzinnig deze blokkade. Die variant is allang aan onze kant :P
Ik denk dat de blokkade vooral politieke overreactie is, niet zozeer vanwege Brexit maar omdat de bevolking het gevoel heeft dat men de komst van het virus uit China te laconiek afgewacht heeft en daardoor pakt men nu hard door. Maar dat is slechts mijn gevoel hierbij.

Logisch bezien, gezien het feit dat het al in September rondwaarde in het VK, lijkt mij de kans dat het zich vooral in het VK ophoudt nogal klein.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 21 december 2020 @ 17:15:24 #72
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196864671
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat de blokkade vooral politieke overreactie is, niet zozeer vanwege Brexit maar omdat de bevolking het gevoel heeft dat men de komst van het virus uit China te laconiek afgewacht heeft en daardoor pakt men nu hard door. Maar dat is slechts mijn gevoel hierbij.

Logisch bezien, gezien het feit dat het al in September rondwaarde in het VK, lijkt mij de kans dat het zich vooral in het VK ophoudt nogal klein.
Een virus met een kenteken check. Dat zou pas revolutionair zijn.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_196867228
Ja, het lijkt een overdreven reactie (al kan ik een better safe than sorry wel voorstellen). Maar het is voor de Britten wel een duidelijk signaal hoe hard een no deal brexit is. Misschien helpt het dus wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 21 december 2020 @ 22:39:11 #74
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196872413
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:12 schreef wdn het volgende:

[..]

Het zou mij niks verbazen.

Het is toch totaal onzinnig deze blokkade. Die variant is allang aan onze kant :P
Gisteren las ik dat er in Nederland tot nu toe nog maar 1 besmetting met deze variant is vastgesteld. Als dat zo is dan heeft het nog wel degelijk zin. Zelfs als het iets meer gevallen zijn.

Het lijkt me trouwens niet gepast om deze maatregelen niet te nemen enkel en alleen omdat het Groot Brittannië treft. Daar heeft men zelf juist ook al heel strenge maatregelen rondom het inreizen van mensen van buiten GB en kampt men juist zelf met de gevolgen van deze snel zich verspreidende variant.
pi_196872468
Wie het onderste uit de kan wil.....
Johnson kan mijnsinziens niet instemmen met minder dan uiteindelijk 51% van de visquota t.a.v. de britse wateren want dat kan op geen enkele wijze geduid worden als souvereiniteit. Een toezegging ad infinitum van EU vissers tot de britse wateren is dat per definitie niet, ook al zou dat slechts 1% betreffen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196872630
Nederland krijgt een double whammy bij een no-deal Brexit. Vissen op een postzegel en de handel over en weer bedraagt circa 50 miljard euro. Komt daar de klad in dan gaan we dat echt merken. Duitsland exporteert veel autos naar de UK, die lopen tegen een miljardenschade aan, kunnen Macron een bedankje sturen, of misschien de rekening :{
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 21 december 2020 @ 23:04:31 #77
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196872985
Dat van die handel is natuurlijk wederzijds he? En de Britten lopen dat risico in hun handel met alle EU-landen.
Niet dat het ontbreken van een verdrag die handel onmogelijk zou maken.

En het is hier al zo vaak geroepen maar de visserij stelt qua economische waarde geen drol voor. De discussie daarover is vooral politiek en prestige waarbij de Britten veel meer te verliezen hebben dan de EU-leden.
pi_196873649
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:49 schreef Digi2 het volgende:
Nederland krijgt een double whammy bij een no-deal Brexit. Vissen op een postzegel en de handel over en weer bedraagt circa 50 miljard euro. Komt daar de klad in dan gaan we dat echt merken. Duitsland exporteert veel autos naar de UK, die lopen tegen een miljardenschade aan, kunnen Macron een bedankje sturen, of misschien de rekening :{
Nederland gaat het zeker merken, niet eens zozeer mbt visserij though.

Een handelsverdrag is beter voor iedereen, maar niet ten koste van de peilers van de EU
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Overall beste user 2022 maandag 21 december 2020 @ 23:48:41 #79
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196873834
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:49 schreef Digi2 het volgende:
Nederland krijgt een double whammy bij een no-deal Brexit. Vissen op een postzegel en de handel over en weer bedraagt circa 50 miljard euro. Komt daar de klad in dan gaan we dat echt merken. Duitsland exporteert veel autos naar de UK, die lopen tegen een miljardenschade aan, kunnen Macron een bedankje sturen, of misschien de rekening :{
De handel ligt wegens covid toch al op zijn gat. Dus schade wegens no-deal compenseren we in een moeite door met het steunfonds.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 21 december 2020 @ 23:59:36 #80
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196873947
Exporteert men nu eigenlijk nog naar het VK? Ik kan me voorstellen dat het reisverbod ook voor vrachtwagenchauffeurs geldt. Om nou het risico te nemen dat je daar klem komt te zitten....
Maar dat kan betekenen dat voorraden inslaan niet echt mogelijk is voor de Britten. Lege schappen is dan weer een mogelijkheid.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:20:58 #81
1234 HiZ
Istanbullu
pi_196874086
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 23:59 schreef Ulx het volgende:
Exporteert men nu eigenlijk nog naar het VK? Ik kan me voorstellen dat het reisverbod ook voor vrachtwagenchauffeurs geldt. Om nou het risico te nemen dat je daar klem komt te zitten....
Maar dat kan betekenen dat voorraden inslaan niet echt mogelijk is voor de Britten. Lege schappen is dan weer een mogelijkheid.
Precies, dat gebeurt nu.
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:24:43 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196874112
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 23:59 schreef Ulx het volgende:
Exporteert men nu eigenlijk nog naar het VK? Ik kan me voorstellen dat het reisverbod ook voor vrachtwagenchauffeurs geldt. Om nou het risico te nemen dat je daar klem komt te zitten....
Maar dat kan betekenen dat voorraden inslaan niet echt mogelijk is voor de Britten. Lege schappen is dan weer een mogelijkheid.
containers kunnen wel probleemloos nog maar dat zal geen "dagvers" goed zijn
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 december 2020 @ 00:37:02 #83
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196874187
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Precies, dat gebeurt nu.
Dan was de beslissing om de transitieperiode niet te verlengen wegens de pandemie een hele grote fout van BoJo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 december 2020 @ 00:38:13 #84
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196874198
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

containers kunnen wel probleemloos nog maar dat zal geen "dagvers" goed zijn
En gebrek aan dagverse waar valt direct op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 22 december 2020 @ 01:01:34 #85
1234 HiZ
Istanbullu
pi_196874311
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan was de beslissing om de transitieperiode niet te verlengen wegens de pandemie een hele grote fout van BoJo.
Dat staat een beetje los van wat er nu gebeurd, maar ja. Het was te verwachten dat trucks het land wel in zouden komen, maar er niet meer snel genoeg uit. Reden voor de Ieren om de 'land bridge' dood te verklaren.
pi_196874412
In VK al vele gevaccineerden, maar dodental vertraagt maar langzaam.

De "knik" zou volgende week zichtbaar moeten zijn. Dan weten we ook of dat vaccin echt werkt

  Overall beste user 2022 dinsdag 22 december 2020 @ 01:35:59 #87
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196874439
Hebben ze wel genoeg vaccins op voorraad nu de grens dicht is?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_196874480
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 01:35 schreef Ulx het volgende:
Hebben ze wel genoeg vaccins op voorraad nu de grens dicht is?
Ze hebben 2,7 miljoen doses. En 2,2 miljoen moeten daarvan voor oudjaarsdag zijn gebruikt. Daarna komt een partij van 19 miljoen doses voor januari.

Gekke Britjes hebben haast.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 december 2020 @ 01:52:58 #89
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196874501
Maar komen die 19 miljoen doses wel over de grens?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 22 december 2020 @ 02:13:40 #90
1234 HiZ
Istanbullu
pi_196874605
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:42 schreef Digi2 het volgende:
Wie het onderste uit de kan wil.....
Johnson kan mijnsinziens niet instemmen met minder dan uiteindelijk 51% van de visquota t.a.v. de britse wateren want dat kan op geen enkele wijze geduid worden als souvereiniteit. Een toezegging ad infinitum van EU vissers tot de britse wateren is dat per definitie niet, ook al zou dat slechts 1% betreffen.
Ze hebben al 2/3 geboden.
  dinsdag 22 december 2020 @ 02:15:30 #91
1234 HiZ
Istanbullu
pi_196874618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 01:52 schreef Ulx het volgende:
Maar komen die 19 miljoen doses wel over de grens?
Er is een plan voor een luchtbrug door het leger.
  dinsdag 22 december 2020 @ 02:22:44 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196874663
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 01:25 schreef riazop het volgende:
In VK al vele gevaccineerden, maar dodental vertraagt maar langzaam.

De "knik" zou volgende week zichtbaar moeten zijn. Dan weten we ook of dat vaccin echt werkt

[ afbeelding ]
lijkt me zeer optimistisch gedacht.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196874844
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 01:25 schreef riazop het volgende:
In VK al vele gevaccineerden, maar dodental vertraagt maar langzaam.

De "knik" zou volgende week zichtbaar moeten zijn. Dan weten we ook of dat vaccin echt werkt

[ afbeelding ]
Veel? Nee man, het massale inenten is daar ook nog niet begonnen. Ze kunnen echt niet in een week 50 miljoen Britten hebben ingeënt. Slaat dus nergens op wat je zegt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196874887
Bovendien is men pas een week na de tweede dosis beschermd.
Dus vijf weken na de eerste -als alles volgens plan verloopt.
Aldus de voorlichting.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 22 december 2020 @ 08:10:47 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196875775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 01:45 schreef riazop het volgende:

[..]

Ze hebben 2,7 miljoen doses. En 2,2 miljoen moeten daarvan voor oudjaarsdag zijn gebruikt. Daarna komt een partij van 19 miljoen doses voor januari.

Gekke Britjes hebben haast.
Heb je daar een bron van want dit klopt volgens mij niet en die knik ga je zelfs na die 2 miljoen niet zien
  dinsdag 22 december 2020 @ 08:13:38 #96
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196875801
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van want dit klopt volgens mij niet en die knik ga je zelfs na die 2 miljoen niet zien
Wishfull thinking van zopje om toch nog iets positiefs over de Britten te kunnen zeggen. Persoonlijk denk ik dat je toch ongeveer 25% van je bevolking moet hebben ingeënt (en dan vooral de risicogroepen) om een echte terugval in het sterftecijfer te zien. Voor het VK gaat het dan over 15-20 miljoen inwoners.
pi_196875975
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 01:25 schreef riazop het volgende:
In VK al vele gevaccineerden, maar dodental vertraagt maar langzaam.

De "knik" zou volgende week zichtbaar moeten zijn. Dan weten we ook of dat vaccin echt werkt

Nee, ze vaccineren nu in een tempo dat ze 7 miljoen per jaar zouden vaccineren. Op de 60 miljoen inwoners. In het huidige tempo doen ze er bijna 10 jaar over. Het huidige vaccineren is qua vaccinatiegraad vooral symbolisch en heeft echt nog geen zichtbaar effect op het aantal doden (op individueel niveau is het natuurlijk wat anders). Ook daar moet het vaccinatieprogramma eigenlijk gewoon nog beginnen.

2,2 miljoen doses zijn maar 1,1 miljoen inwoners. Op de bevolking van het VK is dat praktisch niets, qua vaccinatiegraad.

(Alle landen die nu gelijk beginnen met vaccineren doen dat eigenlijk vanwege de symbolische waarde, niet omdat het echte vaccinatieprogramma al begint)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 22 december 2020 @ 09:44:22 #98
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196876753
Daarnaast zijn mensen die doodgaan al 4 weken geleden besmet, of nog verder terug, en het vaccin werkt pas na 2 weken (minimaal) volgens mij. En uiteraard helpt het niet bij mensen die al besmet zijn. Het is geen medicijn
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 22 december 2020 @ 09:48:18 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196876806
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:30 schreef Hanca het volgende:
(Alle landen die nu gelijk beginnen met vaccineren doen dat eigenlijk vanwege de symbolische waarde, niet omdat het echte vaccinatieprogramma al begint)
Mwa dat is me toch iets teveel Hugo hoor, gewoon beginnen omdat het kan.
pi_196877095
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

Mwa dat is me toch iets teveel Hugo hoor, gewoon beginnen omdat het kan.
In het VK laten ze precies zien hoe het niet moet, huisartsen klagen enorm. Er is geen goede vastlegging (je moet niet alleen vastleggen wie er is gevaccineerd en wie er een oproep heeft gehad, maar ook welk vaccin en zelfs welke lading van het vaccin, om evt bijwerkingen te kunnen monitoren). Op dit moment gaat het allemaal op papier in het VK, omdat er geen systeem klaar staat.

Maar het gaat ook op voor andere landen, Duitsland gaat voor oud en nieuw dacht ik 8000 mensen vaccineren. Dat is dus puur symbolisch.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 10:09:32 #101
236264 crew  capricia
pi_196877096
twitter


Wat is de status van die blokkade nu? Chauffeurs mogen de Franse grens over als ze een negatieve PCR test kunnen overhandigen?

twitter
Definitely not CIA
  dinsdag 22 december 2020 @ 10:53:10 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196877654
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 10:09 schreef Hanca het volgende:
Maar het gaat ook op voor andere landen, Duitsland gaat voor oud en nieuw dacht ik 8000 mensen vaccineren. Dat is dus puur symbolisch.
DLD krijgt er voor eind dit jaar zo'n 1,3 miljoen geleverd dan zou 8000 wel minimaal zijn, dat je het verder goed moet organiseren is uiteraard een must maar dat had in de VK net zoals in NL al gewoon turnkey moeten zijn.
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 11:00:23 #103
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196877754
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 10:09 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]

Wat is de status van die blokkade nu? Chauffeurs mogen de Franse grens over als ze een negatieve PCR test kunnen overhandigen?

[ twitter ]
Dit is waar het nu staat:

quote:
France expects to announce a limited reopening of its borders to UK traffic, as the British government said it was drawing up plans to test all lorry drivers taking goods across the Channel for Covid.

“A solution is being worked on and will be announced during the course of the day,” a French government source said on Tuesday. “The 48-hour suspension of traffic from the UK was “always an emergency measure, to allow us to find practical solutions and to consult with our European partners.”

The British home secretary, Priti Patel, said the government was talking to the French authorities about testing all hauliers leaving Britain, as she confirmed more than 1,500 lorries were stuck in Kent on Tuesday morning.

https://www.theguardian.c(...)-break-port-gridlock
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 11:42:19 #104
236264 crew  capricia
pi_196878536
twitter

Dinsdagmiddag brieft Barnier de Europese Commissie.
Denk dat een deal nog steeds mogelijk is. Het ligt zo dicht bij elkaar nu.
Definitely not CIA
pi_196879711
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 01:52 schreef Ulx het volgende:
Maar komen die 19 miljoen doses wel over de grens?
Dat heeft zowel vanuit volksgezondheid als wel politiek absolute prioriteit. Dus reken er maar op dat die naar de UK komen.
Desnoods worden ze met straaljagers heen en weer gevlogen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:25:18 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196880433
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat heeft zowel vanuit volksgezondheid als wel politiek absolute prioriteit. Dus reken er maar op dat die naar de UK komen.
Desnoods worden ze met straaljagers heen en weer gevlogen.
dat lijkt me ook geen probleem alleen die 19 miljoen vaccins in januari klopt niet
pi_196882898
twitter

Vooruitgang....
pi_196884809
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 04:30 schreef svann het volgende:
Bovendien is men pas een week na de tweede dosis beschermd.
Dus vijf weken na de eerste -als alles volgens plan verloopt.
Aldus de voorlichting.
Eh nee.

De eerste dosis biedt al een bescherming van zo'n 60%
pi_196884827
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 december 2020 02:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

lijkt me zeer optimistisch gedacht.
Laatste cijfer is 214 doden. Hetgeen nog maar de helft is van hun weekgemiddelde.

Vannnacht komen de volgende cijfers.
pi_196884880
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van want dit klopt volgens mij niet en die knik ga je zelfs na die 2 miljoen niet zien
Die knik moet je al snel zien omdat de meeste overlijdens onder 80plussers vallen.
Die zijn begin januari vrijwel allen gevaccineerd (1 shot minstens)

Het aantal besmetttingen zal nog niet zo snel afnemen.
  dinsdag 22 december 2020 @ 16:58:21 #111
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196884882
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Laatste cijfer is 214 doden. Hetgeen nog maar de helft is van hun weekgemiddelde.

Vannnacht komen de volgende cijfers.
We gaan het zien, maar eigenlijk kan er nog geen effect zijn. De mensen die nu dood gaan, zijn al meer dan een maand geleden besmet geraakt. Plus nog 2 weken voor een vaccinatie begint te werken.

Denk dat we over 4 - 6 weken een knik gaan zien. Maar die komt voornamelijk ook door de lockdown dan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 16:58:48 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196884892
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Laatste cijfer is 214 doden. Hetgeen nog maar de helft is van hun weekgemiddelde.

Vannnacht komen de volgende cijfers.
Maar jezelf nou niet zo belachelijk, die daling van gisteren, wat de cijfers van zondag zijn, heeft totaal niets te maken met de vaccinaties die tot nu toe uitgevoerd zijn.

Nu verder weer ontopic, die topic gaat over Britse politiek, niet over covid. We hebben een heel subforum over covid hier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196884929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]


Nu verder weer ontopic, die topic gaat over Britse politiek, niet over covid. We hebben een heel subforum over covid hier.
Het bijzondere van die Britse politiek is nu net dat zij besloten hebben de vaccinaties te versnellen.
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 17:01:41 #114
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196884957
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:00 schreef riazop het volgende:

[..]

Het bijzondere van die Britse politiek is nu net dat zij besloten hebben de vaccinaties te versnellen.
De Britse politiek besluit zo veel, het probleem zit hem niet in wat men besluit maar wat men uitvoert en daar gaat het iedere keer weer mis. Dat is gewoon de standaard van de afgelopen jaren bij vrijwel alles.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196885109
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Britse politiek besluit zo veel, het probleem zit hem niet in wat men besluit maar wat men uitvoert en daar gaat het iedere keer weer mis. Dat is gewoon de standaard van de afgelopen jaren bij vrijwel alles.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Britse politiek besluit zo veel, het probleem zit hem niet in wat men besluit maar wat men uitvoert en daar gaat het iedere keer weer mis. Dat is gewoon de standaard van de afgelopen jaren bij vrijwel alles.
Dat heel snel en grootscheeps vacccineren is een besluit dat potentieel 3 tot 6 duizend levens kan verlengen

Maar zelfs daar weet je een negatieve draai aan te geven.

Geef toch eens toe dat de Hollanders ver achter liggen op de Britten in deze.
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 17:10:18 #116
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196885207
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:07 schreef riazop het volgende:

[..]

[..]

Dat heel snel en grootscheeps vacccineren is een besluit dat potentieel 3 tot 6 duizend levens kan verlengen

Maar zelfs daar weet je een negatieve draai aan te geven.

Geef toch eens toe dat de Hollanders ver achter liggen op de Britten in deze.
Joh, je weet blijkbaar geen fuck van hoe het al het hele jaar in het VK gaat, ik geef er geen negatieve draai aan, het IS al het hele jaar fout gelopen in het VK.

OP 16 december zegt Johnson dat Kerst gewoon door gaat en dat alles prima is, 3 dagen later gooien ze alles dicht en sluit Europa de grenzen. DAT is de realiteit al 9 maanden in het VK. Oh, en de regering wist al sinds September van de nieuwe mutatie af. Maar oh oh, wat doen ze het toch goed!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196885291
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 21:54 schreef capricia het volgende:
Laatste post van Hanca:

Volgens de NRC brexit nieuwsbrief zijn ze bijna bij een deal:
[..]

Zo optimistisch zijn ze nog niet geweest.
Engeland voelt nu hoe het is om geen deal te hebben. Problemen in het land? Hopsa, inreisverbod voor Britten. Daar zit je dan met je 'wij kunnen onszelf wel redden'. Tja, als je denkt dat je jezelf kan redden via internet, dan is dat natuurlijk zo. Maar ik geloof niet dat deals gemaakt kunnen worden via internet. In ieder geval kun je Corona niet oplossen via internet.
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 17:16:21 #118
236264 crew  capricia
pi_196885361
Oversterfte is ook niet mals:
81.000 dus ver.

https://www.bbc.co.uk/new(...)tter_impression=true
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 17:20:50 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196885460
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:16 schreef capricia het volgende:
Oversterfte is ook niet mals:
81.000 dus ver.

https://www.bbc.co.uk/new(...)tter_impression=true
Is ook niet verassend met de staat van de NHS. Voeg daarbij een nogal ongezonde, oudere bevolking en het is bal. En dat ligt niet aan het personeel van de NHS, laat ik dat voorop stellen, die werken gewoon keihard en doen hun uiterste best.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 22 december 2020 @ 18:38:59 #120
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196886794
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Laatste cijfer is 214 doden. Hetgeen nog maar de helft is van hun weekgemiddelde.

Vannnacht komen de volgende cijfers.
Bijna 700 doden vandaag. Hoogste in meer dan een maand.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 22 december 2020 @ 19:29:56 #121
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196887700
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 december 2020 18:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bijna 700 doden vandaag. Hoogste in meer dan een maand.
Altijd weer feest als mensen losse dagcijfers gaan uitlichten om naar een gewenste conclusie toe te praten. Daar hoor je een dag later dan niets meer van.
pi_196889796
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 19:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Altijd weer feest als mensen losse dagcijfers gaan uitlichten om naar een gewenste conclusie toe te praten. Daar hoor je een dag later dan niets meer van.
Wat ik me afvraag. Riazop komt regelmatig met cijfers. Hij interpreteert ze stelselmatig onjuist, maar hij ziet ze wel. Zou hij dan serieus niet door hebben gehad dat het weekendcijfers waren? Of is het echt kwade opzet?
Duidelijk is inderdaad wel dat we hem niet meer zien totdat er iets gebeurt waarbij de EU al dan niet terecht in een kwaad daglicht gesteld kan worden.
  dinsdag 22 december 2020 @ 20:48:20 #123
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196889980
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:42 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag. Riazop komt regelmatig met cijfers. Hij interpreteert ze stelselmatig onjuist, maar hij ziet ze wel. Zou hij dan serieus niet door hebben gehad dat het weekendcijfers waren? Of is het echt kwade opzet?
Duidelijk is inderdaad wel dat we hem niet meer zien totdat er iets gebeurt waarbij de EU al dan niet terecht in een kwaad daglicht gesteld kan worden.
Ja, het is opmerkelijk.
Dit was ook zo'n pareltje waar hij nooit meer op teruggekomen is:

quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:06 schreef riazop het volgende:
Tempo vaccinatie

1e week 800.00

Voor 1 jan in totaal 4 miljoen Britten.

Vanaf 30 december moeten de 2e rondes beginnen voor de eerste groep.

Daarna zou het tempo naar 8 miljoen per maand moeten (mits genoeg vaccins beschikbaar)
4 mijloen Britten zouden het vaccin hebben ontvangen voor 1 januari. Zie jij dat nog gebeuren?
pi_196890080
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:48 schreef VoMy het volgende:

[..]



4 mijloen Britten zouden het vaccin hebben ontvangen voor 1 januari. Zie jij dat nog gebeuren?
Nee.

Ze zetten de teller nu op 2 miljoen voor het einde van dit jaar.

Ook de Amerikanen zijn de Brittten nu voorbij met vaccineren. En de Chinezen staan op 1

vacinaties 21/12

Chine 1,000,000
États-Unis 556,208
Royaume-Uni 500,000
Russie 200,000
Canada 17,633
Israël 10,000
pi_196891521
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:51 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee.

Ze zetten de teller nu op 2 miljoen voor het einde van dit jaar.

Ook de Amerikanen zijn de Brittten nu voorbij met vaccineren. En de Chinezen staan op 1

vacinaties 21/12

Chine 1,000,000
États-Unis 556,208
Royaume-Uni 500,000
Russie 200,000
Canada 17,633
Israël 10,000

De chinezen hebben nog wel ff te gaan met meer dan een miljard inwoners. Bij hen is het virus aardig onder controle en daardoor kunnen ze de tijd ervoor nemen. In het merendeel van de landen is het virus alles behalve onder controle en is de urgentie te vaccineren veel groter.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 22 december 2020 @ 21:49:41 #126
2651 svann
night-hawk
pi_196891689
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:55 schreef riazop het volgende:
Eh nee.

De eerste dosis biedt al een bescherming van zo'n 60%
Dat zou alvast iets zijn.
Maar dan pas na twee weken net als bij de griepprik, neem ik aan.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_196891714
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 15:24 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Vooruitgang....
Wel nette rijen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 21:52:30 #128
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196891759
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:51 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee.

Ze zetten de teller nu op 2 miljoen voor het einde van dit jaar.

Ook de Amerikanen zijn de Brittten nu voorbij met vaccineren. En de Chinezen staan op 1

vacinaties 21/12

Chine 1,000,000
États-Unis 556,208
Royaume-Uni 500,000
Russie 200,000
Canada 17,633
Israël 10,000

Zoals gezegd, de Britse regering roept wel vaker wat waar totaal niets van terecht komt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 21:54:46 #129
236264 crew  capricia
pi_196891808
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Laatste cijfer is 214 doden. Hetgeen nog maar de helft is van hun weekgemiddelde.

Vannnacht komen de volgende cijfers.
Bedoel je deze?
twitter
Definitely not CIA
pi_196891892
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 21:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zoals gezegd, de Britse regering roept wel vaker wat waar totaal niets van terecht komt.
Dat is eigen aan de politiek, we hebben hier ook een minister van volksgezondheid die daar een handje van heeft. Maar voorlopig zitten ze op een half miljoen vaccinaties en dat is toch een half miljoen meer dan Nederland. And counting.

Hebben ze gewoon netjes gedaan wat mij betreft.
pi_196892552
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:33 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
quote:
21 december: Dreigend tekort sinaasappelen

Supermarkt Sainsbury’s waarschuwt voor mogelijke tekorten aan groenten en fruit. De gestremde handel is politiek. Nog steeds is er geen handelsakkoord. Eurosceptische Tories vinden dat het besluit van Macron het vrachtverkeer stil te leggen, bewijs is voor zijn onbetrouwbaarheid. Weglopen zonder deal, adviseren zij.

De Schotse premier Sturgeon eist verlenging van de onderhandelingen. Zij stelt: Johnson kon deze perfect storm van ernstige tweede piek en Brexit-finale in de zomer al zien aankomen. Als regeren vooruitzien is, heeft Johnson gefaald. Met slechts negen dagen voordat mogelijk nog meer chaos ontstaat, is de opgave voor Johnson om zijn politieke carrière te redden gigantisch.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ris-johnson-a4024823
pi_196904537
Wat een zuur artikel. Wat hadden de Britten dan verwacht? De EU en de UK zijn geen gelijken.

quote:
The EU has outsmarted the UK at every turn
We are in danger of getting virtually nothing, while the EU walks away with everything it asked for.

DAVID BLAKE
22 December 2020 • 5:30pm
The standard mantra in EU trade negotiations is that nothing is agreed until everything is agreed. Everyone knows this, except apparently British trade negotiators who have accepted the very opposite by acceding to the EU’s sequencing of negotiations.

First was the divorce bill. The UK agreed to pay a £40bn settlement when under international law there was no legal obligation to pay any bill to leave the EU club. But we made this an act of good will. However, there was supposed to be a quid pro quo. In exchange, we would be offered a comprehensive free trade agreement, like the one offered to Canada. It would be even better and include a comprehensive deal on services as well as goods. It would be Canada Plus Plus Plus.

But the moment we agreed to pay the divorce bill, the EU withdrew the offer of any such deal. It suddenly remembered that the UK is much closer geographically to the EU than Canada and so could not possibly be offered the same terms as Canada. Any excuse will do.

Second was the Withdrawal Agreement’s Irish Protocol. The EU’s major concern was the land border between Northern Ireland and the Republic, leaving open the possibility that goods could illegally flood the EU’s precious Single Market from across the border. Only a tiny proportion of EU trade with the UK crosses this border, and Irish and UK customs officers were quietly working on a solution to stop illegal cross-border trade just as they had done with other illegal transactions, like red diesel. But the Irish premier, Leo Varadkar, under instructions from the EU, stopped these talks.

Instead, the EU saw an opportunity to turn its greatest weakness into its greatest strength by weaponising Northern Ireland's troubled history. Preserving ‘peace’ on the island of Ireland became the EU’s most important public objective and so the Northern Irish Protocol was dreamt up. But the real aim was to trap one part of the UK in the EU’s regulatory orbit. And this, in due course, could be used to ensnare the rest of the UK. Martin Selmayr, then secretary-general of the European Commission, freely admitted that the loss of Northern Ireland would be the price of Brexit.

The EU is not interested in peace, it is interested in power: it thinks nothing about locking up nine Catalan rebel leaders. Theresa May and Olly Robbins went along with all this – in fact they suggested the Protocol ‒ since it was part of a secret agreement they had with Angela Merkel that would make the reality of Brexit so harsh that the UK would be begging to rejoin the EU in due course.

Boris Johnson’s changes to the Withdrawal Agreement did not negate this. Gavin Barwell, May’s chief of staff, has boasted that the PM's Withdrawal Agreement was 95 per cent May’s; the most significant change being the removal of articles keeping Great Britain in the EU Single Market, but at the cost of a border in the Irish Sea between GB and Northern Ireland – thereby threatening the integrity of the UK’s own Single Market.

Having laid the trap that UK negotiators at the time willingly fell into, the EU was all set up for the third stage of the negotiations, the future trading arrangements. What the EU wanted were three things. First, to protect its £100bn trade surplus in goods with the UK. It would allow tariff- and quota-free trade in goods, but only if we agreed to follow all EU rules and any changes in those rules in perpetuity. Again, this was to ‘protect the integrity’ of the EU Single Market from unfair competition. In fact, from any competition, something the protectionist EU does not like - hence, the ‘level playing field’ requirements. But these are anything but level.

We would have to report any state aid to the EU, but there is no full requirement to reciprocate. It proposes to impose lightning tariffs on us if it decides we have broken the rules, but we cannot reciprocate. We are EU’s biggest external customer and it has a huge trade surplus with us, but as the EU constantly reminds us – and the Brussels Broadcasting Corporation faithfully reports ‒ it is the UK which is being offered ‘privileged access’ to the EU Single Market. Not once has our side used the evidence that the EU’s huge trade surplus is due to a structurally undervalued euro which allows it to treat us as its dumping ground.

Second, the EU wants to keep its existing access to our fishing waters, something that Edward Heath disgracefully gave away for nothing in the final stages of the negotiations to enter the EU in 1973. The EU has been taking us for a ride for 48 years so why should it stop now. It has spent most of the last year discussing issues that matter only to it ‒ continuing free access to a captive goods market and retaining the bulk of the fish caught in the UK sovereign waters.

The third issue is services where we have a £20bn trade surplus with the EU. It is offering absolutely no deal on services. In particular, it wants to make it very difficult for the UK to sell financial services in the EU. This is part of a French plan to take Europe’s financial services from London to Paris. To achieve this, the EU is refusing to offer either mutual recognition or even equivalence to our financial services. This is in addition to the threat from the European Parliament to stop British planes and lorries entering the EU after 31 December unless the UK agrees to follow EU competition rules.

This then is the trade deal that our negotiators are about to sign up to. Everything is agreed until nothing is agreed. We are in danger of getting virtually nothing, while the EU walks away with everything it asked for. This is what Boris Johnson will try to sell as ‘getting Brexit done’.


David Blake, Professor of Economics, City University of London, and a member of Economists for Free Trade
https://www.telegraph.co.(...)arted-uk-every-turn/
Definitely not CIA
  woensdag 23 december 2020 @ 16:04:08 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196904721
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 15:53 schreef capricia het volgende:
Wat een zuur artikel. Wat hadden de Britten dan verwacht? De EU en de UK zijn geen gelijken.
[..]

https://www.telegraph.co.(...)arted-uk-every-turn/
Dat was altijd al zo klaar als een klontje. De EU kán het VK alleen een deal aanbieden zoals ze iedereen in haar periferie zou aanbieden. De bevoorrechte positie van het VK komt ten einde door de uittreding.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_196904766
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 16:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat was altijd al zo klaar als een klontje. De EU kán het VK alleen een deal aanbieden zoals ze iedereen in haar periferie zou aanbieden. De bevoorrechte positie van het VK komt ten einde door de uittreding.
ja.
Ze hebben dit fundamenteel nooit begrepen. Het was een luchtkasteel dat ze najoegen.
Definitely not CIA
pi_196905498
Maar er komt een deal, zo lijkt het: https://nos.nl/collectie/(...)andelsakkoord-met-vk
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 23 december 2020 @ 17:16:35 #136
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196906265
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 15:53 schreef capricia het volgende:
Wat een zuur artikel. Wat hadden de Britten dan verwacht? De EU en de UK zijn geen gelijken.
[..]

https://www.telegraph.co.(...)arted-uk-every-turn/
Dat is het verschil tussen een eilandje met 60 miljoen zielen en een continentaal economisch machtsblok van 450 miljoen inwoners. Britten zijn te arrogant om dat in te zien.
pi_196906348
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 15:53 schreef capricia het volgende:
Wat een zuur artikel. Wat hadden de Britten dan verwacht? De EU en de UK zijn geen gelijken.
[..]
Het artikel is dan ook niet bedoeld voor Europese lezers, maar voor de Conservatieve pro-Brexit stemmers.

De EU is al decennia lang de zondebok van de Britse politiek en media voor binnenlandse problemen. Dat gaat niet veranderen door Brexit.
pi_196906362
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:16 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Dat is het verschil tussen een eilandje met 60 miljoen zielen en een continentaal economisch machtsblok van 450 miljoen inwoners. Britten zijn te arrogant om dat in te zien.
Zou er niet aan moeten denken dat het andersom was geweest. Hoe de Britten ons dan zouden behandelen. :X
Definitely not CIA
pi_196906419
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 16:39 schreef Hanca het volgende:
Maar er komt een deal, zo lijkt het: https://nos.nl/collectie/(...)andelsakkoord-met-vk
Ik hoop het echt.
Maar ik ben er af en toe zo moe van, met die pandemie erbij, dat ik soms denk: ga het maar met een no deal proberen. Dikke doei. :W

Al weet ik ook wel dat een deal beter voor ons is. :D
Definitely not CIA
pi_196906505
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoop het echt.
Maar ik ben er af en toe zo moe van, met die pandemie erbij, dat ik soms denk: ga het maar met een no deal proberen. Dikke doei. :W

Al weet ik ook wel dat een deal beter voor ons is. :D
Tja, ik zie gewoon liever een deal. No-deal helpt allemaal gewone burgers aan beide kanten die er niet altijd wat aan kunnen doen in de problemen. Dat vind ik belangrijker dan het feit dat de Johnsonkliek eens het deksel op hun neus krijgt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196906574
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, ik zie gewoon liever een deal. No-deal helpt allemaal gewone burgers aan beide kanten die er niet altijd wat aan kunnen doen in de problemen. Dat vind ik belangrijker dan het feit dat de Johnsonkliek eens het deksel op hun neus krijgt.
Ik heb ook heel veel respect voor de rust, professionaliteit en het uithoudingsvermogen van een Barnier (en ander EU-onderhandelaars).
Definitely not CIA
pi_196906758
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb ook heel veel respect voor de rust, professionaliteit en het uithoudingsvermogen van een Barnier (en ander EU-onderhandelaars).
Dat die zich niet (publiekelijk) hebben laten provoceren is inderdaad een prestatie van formaat.
  woensdag 23 december 2020 @ 18:46:30 #143
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196907758
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Bedoel je deze?
[ twitter ]
De stijgingen gaan door. Vandaag:

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196908045
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2020 18:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

De stijgingen gaan door. Vandaag:

[ twitter ]
Triest hè.
Kan alleen maar blij zijn dat het vaccineren daar goed op weg lijkt te zijn.
Definitely not CIA
  woensdag 23 december 2020 @ 19:01:50 #145
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196908103
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 18:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Triest hè.
Kan alleen maar blij zijn dat het vaccineren daar goed op weg lijkt te zijn.
Zeker. Ze doen het wel alsnog beter dan Duitsland momenteel. Die zat gister bijna op 1000 doden al.

Edit: Sorry duitsland heeft ook een stuk meer inwoners. Het is ongeveer gelijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196908126
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zeker. Ze doen het wel alsnog beter dan Duitsland momenteel. Die zat gister bijna op 1000 doden al
Ja. Hier ook hoor. Wij doen het ook niet echt goed.
Ik neem dat vaccin zodra ik kan. :)
(En dat moet ieder voor zich weten..wil daar geen discussie over opwerpen)
Definitely not CIA
  woensdag 23 december 2020 @ 19:08:22 #147
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196908247
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb ook heel veel respect voor de rust, professionaliteit en het uithoudingsvermogen van een Barnier (en ander EU-onderhandelaars).
En wat me ook opvalt (en meevalt :P) is hoe eensgezind en professioneel de hele EU zich opstelt bij het emotioneel, politiek en economisch beladen Brexit-dossier.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 23 december 2020 @ 19:09:13 #148
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196908261
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Hier ook hoor. Wij doen het ook niet echt goed.
Ik neem dat vaccin zodra ik kan. :)
(En dat moet ieder voor zich weten..wil daar geen discussie over opwerpen)
Ik ook hoor, maar meer omdat ik weet dat het nodig is om te kunnen reizen straks, en om de familie van mijn vriendin (in het buitenland) weer te kunnen zien. Ik denk dat veel landen straks een vaccinatie verklaring gaan eisen om binnen te komen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196909016
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:21 schreef Mezano02 het volgende:

[..]

Het artikel is dan ook niet bedoeld voor Europese lezers, maar voor de Conservatieve pro-Brexit stemmers.

De EU is al decennia lang de zondebok van de Britse politiek en media voor binnenlandse problemen. Dat gaat niet veranderen door Brexit.
Wanneer je de commentaren leest. Naziduitsland die VK op de knieeen dwingt, de eu/maffia nooit verlaten. Maar in al het commentaar lees je de onderliggende toon: wie denken zij wel niet die ons (Engeland!) GB te kunnen benaderen als gelijken. VK is de 6e economie ter wereld met 68 miljoen, en al die kleine landjes wel niet. Zij respecteren onze soevereiniteit niet.... en vinden echt dat het veruilen van wat fish (paar miljard), gelijk staat aan gratis toegang tot de single market. En dan boosworden dat de service industrie uit VK trekt, want dat is allemaal de schuld van frankrijkn die willen dat nu in Parijs (NL, DE willen en hebben ook een gedeelte van de taart). Maar geen woord, dat de 43% van hun export direct onderdeel is van de eu, maar dat 60% van hun totale economie afhankelijk is van de euro en dus de EU. Ze klinken een beetje als de oude regenten (wij zijn groot geboren, want zie onze naam), Vsde marktlui, wie handelsnetwerken opzette in de middeleeuwen en molensuitvond etc. Als de 19e eeuws fabrieksdirecteuren vs de arbeiders. zij zien zich als de grote lords en heerser, en hoe durven die kleine landsjes zich te vereningen samen met twee grote landen, wie zij de baas waren.
  woensdag 23 december 2020 @ 19:55:59 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196909442
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 23 december 2020 @ 21:37:12 #151
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196912473
Ik lees al de hele dag dat de deal bijna rond is. Gaat dat nog lukken? En gaat iedereen akkoord? Ik moet het nog zien.
pi_196912897
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik lees al de hele dag dat de deal bijna rond is. Gaat dat nog lukken? En gaat iedereen akkoord? Ik moet het nog zien.
Ze hebben nog een week, dus geen haast.
pi_196913035
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik lees al de hele dag dat de deal bijna rond is. Gaat dat nog lukken? En gaat iedereen akkoord? Ik moet het nog zien.
Morgenavond denk ik.
Just a gut feeling.
Definitely not CIA
pi_196914362
StalinMacron moet nu tandenknarsend toekijken.
quote:
Lufthansa legt luchtbrug met 80 ton voedsel in naar Groot-Brittannië

De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa gaat een luchtbrug inleggen naar Groot-Brittannië. Ze levert 80 ton groenten en fruit voor de Britse supermarkten. Die dreigen de volgende dagen met tekorten te kampen, want in de Britse havens heerst chaos. Heel wat vrachtwagens staan er nog geblokkeerd, na de Franse inreisbeperkingen van eerder deze week.

Woensdagnamiddag vertrok een vrachtvliegtuig van het type Boeing 777 van Lufthansa, met als bestemming de luhthaven van Doncaster Sheffield in het midden van Engeland. De Duitsers bekijken nu of er ook de volgende dagen nog vrachtvluchten nodig zijn. Mogelijk wordt er ook gebruikgemaakt van passagierstoestellen om voedsel naar Groot-Brittannië te exporteren, aldus Lufthansa.

Zo'n 80 procent van de voedselimport in Groot-Brittannië komt uit de Europese Unie. Er wordt gevreesd voor tekorten vanaf Kerstmis. In theorie is het vrachtverkeer vanaf vandaag weer mogelijk, maar toch heerst er chaos door de grote hoeveelheid gestrande trucks. In Dover doken woensdag beelden op van gefrusteerde vrachtwagenchauffeurs die de politie aanvielen.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)og-23-december-2020/
  woensdag 23 december 2020 @ 22:43:48 #155
1234 HiZ
Istanbullu
pi_196914482
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Morgenavond denk ik.
Just a gut feeling.
Ik denk morgenochtend als de coreper wordt bijgepraat.
pi_196915014
quote:
6s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:39 schreef zakjapannertje het volgende:
StalinMacron moet nu tandenknarsend toekijken.
[..]

https://www.vrt.be/vrtnws(...)og-23-december-2020/
Oh. Ik vind dit best wel heftig hoor. Voor de Britten. Bevoorraad worden door een Europese (edit: Duitse) luchtvaartmaatschappij. Pijnlijk.
Definitely not CIA
pi_196916698
quote:
6s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:39 schreef zakjapannertje het volgende:
StalinMacron moet nu tandenknarsend toekijken.
[..]

https://www.vrt.be/vrtnws(...)og-23-december-2020/
Ik zou me kapot schamen als soevereine brexteer voor de complete afhankelijkheid. het lijke net 15 jarige pubers.
pi_196918269
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:40 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Wanneer je de commentaren leest. Naziduitsland die VK op de knieeen dwingt, de eu/maffia nooit verlaten. Maar in al het commentaar lees je de onderliggende toon: wie denken zij wel niet die ons (Engeland!) GB te kunnen benaderen als gelijken. VK is de 6e economie ter wereld met 68 miljoen, en al die kleine landjes wel niet. Zij respecteren onze soevereiniteit niet.... en vinden echt dat het veruilen van wat fish (paar miljard), gelijk staat aan gratis toegang tot de single market. En dan boosworden dat de service industrie uit VK trekt, want dat is allemaal de schuld van frankrijkn die willen dat nu in Parijs (NL, DE willen en hebben ook een gedeelte van de taart). Maar geen woord, dat de 43% van hun export direct onderdeel is van de eu, maar dat 60% van hun totale economie afhankelijk is van de euro en dus de EU. Ze klinken een beetje als de oude regenten (wij zijn groot geboren, want zie onze naam), Vsde marktlui, wie handelsnetwerken opzette in de middeleeuwen en molensuitvond etc. Als de 19e eeuws fabrieksdirecteuren vs de arbeiders. zij zien zich als de grote lords en heerser, en hoe durven die kleine landsjes zich te vereningen samen met twee grote landen, wie zij de baas waren.
Het VK was tot ongeveer 70 jaar geleden een supermacht. Dit zit nog in het levende geheugen van de ouderen en hun kinderen. De jeugd is veel meer gewend aan de moderne verhoudingen. Het is vrij cynisch dat belangengroepen zoals de media tycoons gebruik hebben gemaakt van dat sentiment en nationalistisch gevoel om de haat tegen Europa aan te wakkeren.
pi_196918311
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh. Ik vind dit best wel heftig hoor. Voor de Britten. Bevoorraad worden door een Europese (edit: Duitse) luchtvaartmaatschappij. Pijnlijk.
Op zich een mooie geste van de Duitsers, vergelijkbaar met het bevoorraden van West-Berlijn door de Britten en Amerikanen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel meevalt omdat het Dutisers zijn. Als het nou de Fransen waren geweest, dat zou overdraagbaar voor de Britten zijn.
pi_196918491
Waarschijnlijk om 9 uur een persconferentie van Johnson: https://nos.nl/artikel/23(...)ohnson-verwacht.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 24 december 2020 @ 08:37:01 #161
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196918835
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 07:54 schreef Hanca het volgende:
Waarschijnlijk om 9 uur een persconferentie van Johnson: https://nos.nl/artikel/23(...)ohnson-verwacht.html
Spannend! Hangt er dan eindelijk na jaren onderhandelen een deal in de lucht?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_196918925
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Spannend! Hangt er dan eindelijk na jaren onderhandelen een deal in de lucht?
Lijkt er wel op.

twitter
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196919003
Wat mooi zeg! *O*
Ben zo benieuwd. :D
Definitely not CIA
pi_196919015
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 07:32 schreef Mezano02 het volgende:

[..]

Op zich een mooie geste van de Duitsers, vergelijkbaar met het bevoorraden van West-Berlijn door de Britten en Amerikanen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel meevalt omdat het Dutisers zijn. Als het nou de Fransen waren geweest, dat zou overdraagbaar voor de Britten zijn.
"Geste van de Duitsers"? Zoals ik het lees is het gewoon Lufthansa dat een extra vrachtvlucht doet. Voedsel via luchtverkeer was sowieso al aan het toenemen vanwege de verwachte opstoppingen vanwege Brexit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196919044
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 15:53 schreef capricia het volgende:
Wat een zuur artikel. Wat hadden de Britten dan verwacht? De EU en de UK zijn geen gelijken.
[..]

https://www.telegraph.co.(...)arted-uk-every-turn/
Best ook veel inhoudelijke fouten in dat stuk, maar dat boeit de doelgroep toch niet.

Zou de EU nu leren om niet alleen hun slides te laten beginnen met "These slides are for presentational and information purposes only" maar over handige grafiekjes ook groot "SPECIMEN" te watermerken? Dat zou vast wel een paar verwarde Brexiteers met hun "maar Canada dan?" hebben gescheeld :+.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_196919450
quote:
6s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:39 schreef zakjapannertje het volgende:
StalinMacron moet nu tandenknarsend toekijken.
[..]

https://www.vrt.be/vrtnws(...)og-23-december-2020/
Napoleon was beter geweest. Die wilde ook alle handel met de UK stilleggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196919812
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 07:28 schreef Mezano02 het volgende:

[..]

Het VK was tot ongeveer 70 jaar geleden een supermacht. Dit zit nog in het levende geheugen van de ouderen en hun kinderen. De jeugd is veel meer gewend aan de moderne verhoudingen. Het is vrij cynisch dat belangengroepen zoals de media tycoons gebruik hebben gemaakt van dat sentiment en nationalistisch gevoel om de haat tegen Europa aan te wakkeren.
Het probleem is 70 jaar geleden waren ze ook geen wereld macht meer, maar een rijk die uiteen viel. als je kijkt dat Hun hoogte punt ergens begin dan was dat midden 19e eeuw, Zo kregen vanaf begin van de oorlog ondersteuning vanuit Canada bijvoorbeeld om de duiters af te weren. Hadden gigantische schulden bij de amerikanen (vanuit de eerste wereld oorlog + wat opliep) maar ook slechtere economie). Het helden naratief (net als in heel bezette europa) is pas echt gaan leven in de 60/70 (dus de volgende generatie).

Het is zoals in alle mythe forming: iemand wordt nooit een profeet in zijn eigen stad. Zelfde geld natuurlijk met legende vorming.
pi_196919823
twitter
Definitely not CIA
pi_196919875
Ik ben benieuwd. De exit fans zullen wel weer roepen hoe geweldig de deal is van VK en hoe ze de eu op de knieeen hebben gekregen. (met daar tegen over als er nodeal is dan is de eu het vk aan het tryanneren)
  donderdag 24 december 2020 @ 10:07:49 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196919921
quote:
Zou mooi bij de hele voorstelling passen als het allemaal vastloopt op een paar vissies.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 24 december 2020 @ 10:09:58 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196919948
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:07 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zou mooi bij de hele voorstelling passen als het allemaal vastloopt op een paar vissies.
Niet te geloven inderdaad
pi_196920000
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:03 schreef Korenfok het volgende:
Ik ben benieuwd. De exit fans zullen wel weer roepen hoe geweldig de deal is van VK en hoe ze de eu op de knieeen hebben gekregen. (met daar tegen over als er nodeal is dan is de eu het vk aan het tryanneren)
Vooral benieuwd naar het eindresultaat ja, ik heb de afgelopen tijd vooral veel over het proces gelezen.

Met name de bepalingen over het overnemen van regelgeving en hoe makkelijk men elkaar met tarieven kan bestoken als de ander zich daar niet aan houdt. Die visserij kan me gestolen worden.
pi_196920218
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:03 schreef Korenfok het volgende:
De exit fans zullen wel weer roepen hoe geweldig de deal is van VK en hoe ze de eu op de knieeen hebben gekregen
Correct. Guido claimt 43% versus 17% :').
twitter
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_196920233
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:13 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Vooral benieuwd naar het eindresultaat ja, ik heb de afgelopen tijd vooral veel over het proces gelezen.

Met name de bepalingen over het overnemen van regelgeving en hoe makkelijk men elkaar met tarieven kan bestoken als de ander zich daar niet aan houdt. Die visserij kan me gestolen worden.
Zouden de Britten qua regelgeving e.d. meer hebben kunnen bedingen dan de fax-democratie van de Noren?
  donderdag 24 december 2020 @ 10:34:39 #175
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196920283
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, ik zie gewoon liever een deal. No-deal helpt allemaal gewone burgers aan beide kanten die er niet altijd wat aan kunnen doen in de problemen. Dat vind ik belangrijker dan het feit dat de Johnsonkliek eens het deksel op hun neus krijgt.
Nogmaals, dat ligt er dus maar aan wat er wordt afgesproken. Een deal kan ook juist uiterst ongunstig zijn voor de gewone man in de Europese Unie, veel ongunstiger dan no-deal.
pi_196920309
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zouden de Britten qua regelgeving e.d. meer hebben kunnen bedingen dan de fax-democratie van de Noren?
Dat denk ik wel, Noorwegen heeft een veel nauwere band met de interne markt dan waar het UK op mikt.
pi_196920397
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:07 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zou mooi bij de hele voorstelling passen als het allemaal vastloopt op een paar vissies.
Wat mij betreft spreken ze af dat niemand meer in de Britse wateren vist, goed voor de visstand.

Ik snap echt niet dat een onderwerp dat volgens mij nergens meer dan 0,1% van het BBP (in Nederland 0,05%, 0,03% van de banen) uit maakt, zulke onderhandelingen zo kan domineren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 24-12-2020 11:00:30 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196920410
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nogmaals, dat ligt er dus maar aan wat er wordt afgesproken. Een deal kan ook juist uiterst ongunstig zijn voor de gewone man in de Europese Unie, veel ongunstiger dan no-deal.
een nodeal is wel het meest leerzame (voor iedereen) en kun je echt zien hoe een land het doet na 10 jaar.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:50:20 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196920478
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat mij betreft spreken ze af dat niemand meer in de Britse wateren vist, goed voor de visstand.

Ik snap echt niet dat een onderwerp dat volgens mij nergens meer dan 0,q% van het BBP (in Nederland 0,05%, 0,03% van de banen) uit maakt, zulke onderhandelingen zo kan domineren.
Dat is nu het zelfde verhaal als de Nederlandse melkvee boeren hier in Nederland die met een bak subsidie maar net of net niet overleven , internationaal EU gezien

Toch wil iedereen ze meer subsidie geven , in EU opzicht weggegooide miljarden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 10:55:39 #180
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196920566
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 07:32 schreef Mezano02 het volgende:

[..]

Op zich een mooie geste van de Duitsers, vergelijkbaar met het bevoorraden van West-Berlijn door de Britten en Amerikanen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel meevalt omdat het Dutisers zijn. Als het nou de Fransen waren geweest, dat zou overdraagbaar voor de Britten zijn.
Het ressentiment richt zich vooral op Duitsland tegenwoordig, niet op Frankrijk, het is net wat Korenfok al eerder aangaf.

Het is, denk ik, vooral jaloezie in de trant van "Wij hebben de oorlog gewonnen dus hoe kunnen de Duitsers nu de baas zijn en het zoveel beter doen dan wij ?!?!?"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196920635
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:44 schreef Korenfok het volgende:

[..]

een nodeal is wel het meest leerzame (voor iedereen) en kun je echt zien hoe een land het doet na 10 jaar.
Als leerzaam is dat er aan beide kanten honderduizenden mensen hun baan verliezen, vind ik dat een extreem wrange leerweg. Het is geen wetenschappelijk experiment, het gaat hier om mensen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 24 december 2020 @ 11:00:11 #182
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196920638
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het ressentiment richt zich vooral op Duitsland tegenwoordig, niet op Frankrijk, het is net wat Korenfok al eerder aangaf.

Het is, denk ik, vooral jaloezie in de trant van "Wij hebben de oorlog gewonnen dus hoe kunnen de Duitsers nu de baas zijn en het zoveel beter doen dan wij ?!?!?"
Altijd makkelijk scoren voor/door die rotte pers in de UK.
Bedankt Murdoch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196920761
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, Noorwegen heeft een veel nauwere band met de interne markt dan waar het UK op mikt.
Als hij, zoals geclaimd, volop tarieven van 0% heeft binnengehaald is hij gewoon gebonden aan de regels vanuit de EU.
pi_196920772
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat mij betreft spreken ze af dat niemand meer in de Britse wateren vist, goed voor de visstand.

Ik snap echt niet dat een onderwerp dat volgens mij nergens meer dan 0,1% van het BBP (in Nederland 0,05%, 0,03% van de banen) uit maakt, zulke onderhandelingen zo kan domineren.
Symboliek voor een eilandvolk.
pi_196921226
Zelfs Farage lijkt zich achter de aankomende deal te scharen:
twitter
pi_196921324
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:39 schreef Breekfast het volgende:
Zelfs Farage lijkt zich achter de aankomende deal te scharen:
[ twitter ]
Zou hij voor of na nieuwjaar weer draaien?
pi_196921590
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Als hij, zoals geclaimd, volop tarieven van 0% heeft binnengehaald is hij gewoon gebonden aan de regels vanuit de EU.
Ja dat lijkt me ook. De vraag is vooral hoe makkelijk of moeilijk dit gehandhaafd kan worden. EU zette aanvankelijk in op lightning tariffs, ben benieuwd waar ze uiteindelijk op uitgekomen zijn.

Vind het ook wel opvallend hoe weinig er over services gesproken wordt, toch geen onaanzienlijk deel van de Britse economie
pi_196921725
De PR-campagne kan nu ook van start gaan *O* Van The Guardian:

quote:
Boris Johnson to claim victory in Brexit talks

Document drafted in attempt to sell deal to Brexiter MPs suggests PM’s negotiators got their way on 43% of key issues

Boris Johnson will boast of a victory in the post-Brexit trade and security talks, claiming to have won 28 key battles compared with Brussels’ 11 triumphs while admitting to a fisheries compromise, according to a leaked government document.

The paper, drafted as part of the UK government’s attempt to sell the deal to Brexiter MPs, suggests David Frost’s negotiators got their way on 43% of the major issues, compared with 17% for the EU’s Michel Barnier, with 40% of the treaty being a balanced compromise.

Questions remain over the paper, in particular over its claims to have protected British-based car manufacturers.

The UK claims a victory on so-called cumulation, which sets out whether manufactured goods containing parts made outside Britain can be exported to the EU without tariffs.

The paper says that the UK won on this issue as they persuaded Brussels to include EU materials and processing to be counted as British input when exported into the European market.

A product would therefore only attract tariffs, under the agreement, if more than 40% of its pre-finished value was either not of British origin or from a non-EU country such as Japan.

The reality, however, as Frost admitted in a letter to the car manufacturing industry in September, is that the UK was seeking a far more ambitious agreement.

The UK wanted manufacturers to be able to in effect count products from countries with which both sides have a trade deal, such as Japan and Turkey, as being British input.

Frost admitted in a letter on 6 September that “the [European] commission has made clear that it will not agree third-country cumulation in any circumstances, which we regret, but obviously cannot insist upon”.

Despite the doubts over some of the “wins”, the document illustrates the scope and value of the trade deal to the British government and areas where Frost’s team did achieve their negotiating goals.

One of the biggest sticking points in the talks was the EU insistence that Brussels should be able to apply tariffs if the two sides diverge in terms of environmental, social and labour standards in the future.

While the landing zone was a mutual compromise, it bears a closer resemblance to the UK objective than that of Brussels.

The British government had merely wanted a reflection point in the future where the two sides could discuss upgrading the basic minimum below which neither could go.

The UK government document states: “The UK rejected the EU’s asks for an ‘equivalence’ mechanism, and instead secured a review and rebalancing clause which allows either side to initiate a formal review of the economic parts of the deal, including the level playing field provisions, and update the balance of the agreement over time.

“Any short-term rebalancing measures are strictly limited and proportionate and subject to the approval of an independent arbitration panel.”

On fisheries, the issue that dogged the talks right to the end, the UK document says there was a “mutual compromise”. Frost had said that the UK should retain the right to close off access to European fleets if an annual negotiation over quotas did not result in a mutually satisfactory conclusion. Brussels was demanding greater assurances for its fishing communities.

The final deal provides for a transition period of five and a half years to allow new quotas to be phased during which European fleets will retain full access to waters, including the zone six to 12 nautical miles from the British coastline, an area the UK had wanted to retain exclusively for UK flagged vessels
De vraag wat ze nu eigenlijk gewonnen hebben ten opzichte van wat ze al hadden toen ze nog lidstaat waren wordt zorgvuldig gemeden
pi_196922032
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:07 schreef Heph844 het volgende:
De PR-campagne kan nu ook van start gaan *O* Van The Guardian:
[..]

De vraag wat ze nu eigenlijk gewonnen hebben ten opzichte van wat ze al hadden toen ze nog lidstaat waren wordt zorgvuldig gemeden
dat wordt bepaalt wat voor afspraken ze kunnen maken met andere grote economieen. stel als volledig toegang hebben tot eu en de eu financiele markt, maar ook helemaal vrij zijn om met vs te handelen dan hebben ze heel veel gewonnen, daar hangt alles vanaf.
  donderdag 24 december 2020 @ 12:34:25 #190
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196922222
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:39 schreef Breekfast het volgende:
Zelfs Farage lijkt zich achter de aankomende deal te scharen:
[ twitter ]
Schwere Wörter voor een bijna Duitser. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196922335
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:07 schreef Heph844 het volgende:
De PR-campagne kan nu ook van start gaan *O* Van The Guardian:
[..]

De vraag wat ze nu eigenlijk gewonnen hebben ten opzichte van wat ze al hadden toen ze nog lidstaat waren wordt zorgvuldig gemeden
twitter

:')
pi_196922834
twitter
  donderdag 24 december 2020 @ 13:20:15 #193
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196922888
Zoals ik al voorspeld had :)

Wat grijpstuivers voor Nederland zijn belangrijker dan een gelijk speelveld.

De EU gaat door de pomp. Grootste verliezer is nog steeds het Nederlandse belang, niet die van Duitsland of Engeland.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196922945
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:16 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
opvallend is dat alleen Britse kranten roepen over een deal. En laat juist die media meestal niet goed weten hoe ze feiten en wens en meningen moeten onderscheiden.

Maar als dit lijstje waar is (UK krijgt alles dan...) dan ga ik mijn mening herzien. (twijfel dus heel erg of dit waar is)
  donderdag 24 december 2020 @ 13:26:11 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196922988
Wel fijn dat de Labour party nu wel een leider heeft die niet zo roekeloos omgaat met de belangen van zijn landgenoten.
pi_196923105
Het is bijna onmogelijk dat de UK er een goede deal uit sleept, want waarom zouden alle Europese landen die deal dan gaan ratificeren als ze er minder goed uit komen.
  donderdag 24 december 2020 @ 13:35:54 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196923143
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:33 schreef Faraday01 het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat de UK er een goede deal uit sleept, want waarom zouden alle Europese landen die deal dan gaan ratificeren als ze er minder goed uit komen.
Boris moet het ook nog verkopen thuis, wat ik lees;

JPMorgan Chase & Co.’s chief U.K. economist, Malcolm Barr, offered a different assessment from the British government.

“The EU appears to have secured a deal which allows it to retain nearly all of the advantages it derives from its trading relationship with the U.K., while giving it the ability to use regulatory structures to cherry pick among the sectors where the U.K. had previously enjoyed advantages in the trading relationship,” Barr said in a research note.

https://www.bloomberg.com(...)begins?sref=yMmXm5Iy
  donderdag 24 december 2020 @ 13:56:09 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196923448
Deal "kan nog enkele uren duren": https://www.nu.nl/brexit/(...)hten.html?redirect=1
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 24 december 2020 @ 15:44:47 #199
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196925571
twitter
Het is rond
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_196925580
https://audiovisual.ec.europa.eu/en/ebs/live/1
We gaan zo live.
Het is klaar met vis-tellen.
15.55 is het tijdstip. w/
Definitely not CIA
pi_196925645
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:45 schreef capricia het volgende:
https://audiovisual.ec.europa.eu/en/ebs/live/1
We gaan zo live.
Het is klaar met vis-tellen.
15.55 is het tijdstip. w/
Volgens de Beeb beginnen we 5 minuten later, Boris mag 5 minuten later een heel andere uitleg gaan geven? :D
  donderdag 24 december 2020 @ 15:49:57 #202
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196925693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:33 schreef Faraday01 het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat de UK er een goede deal uit sleept, want waarom zouden alle Europese landen die deal dan gaan ratificeren als ze er minder goed uit komen.
Omdat die ook gewoon door Duitsland onder de pomp kunnen worden gehouden.

Kleine landen hebben niet zoveel te willen hierin. Hun belangen zijn niet veilig, vooral wanneer het ECJ erbuiten wordt gehouden. Want wat gaat Nederland doen dan wanneer de Britten zich niet aan hun afspraken houden en Duitsland er niet zoveel last van heeft.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196925728
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat die ook gewoon door Duitsland onder de pomp kunnen worden gehouden.

Kleine landen hebben niet zoveel te willen hierin. Hun belangen zijn niet veilig, vooral wanneer het ECJ erbuiten wordt gehouden. Want wat gaat Nederland doen dan wanneer de Britten zich niet aan hun afspraken houden en Duitsland er niet zoveel last van heeft.
Als de deal niet goed is, is het enige middel dat lidstaten hebben de deal tegenhouden. Als de deal er door is en er zouden waarborgen verdwijnen dan is het weg.
  donderdag 24 december 2020 @ 15:52:22 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196925747
Er is een deal, zodirect volgt een persco: Persconferenties van Von der Leyen en Johnson aanstaande - https://nos.nl/l/2361889
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 24 december 2020 @ 15:53:14 #205
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196925767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Als de deal niet goed is, is het enige middel dat lidstaten hebben de deal tegenhouden. Als de deal er door is en er zouden waarborgen verdwijnen dan is het weg.
Duitsland wil auto's verkopen. De vissers in Urk zal ze aan hun reet roesten.

Nederland even chanteren en onder druk zetten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 december 2020 @ 15:54:49 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196925794
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Duitsland wil auto's verkopen. De vissers in Urk zal ze aan hun reet roesten.

Nederland even chanteren en onder druk zetten.
Er is al een deal, zie vorige post
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_196925814
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Duitsland wil auto's verkopen. De vissers in Urk zal ze aan hun reet roesten.

Nederland even chanteren en onder druk zetten.
die vis is voor Nederland klein bier. Wat vooral belangrijk is dat de Britten een gelijk speelveld accepteren inclusief juridisch systeem in ruil voor tariefvrije toegang tot de interne markt.
  donderdag 24 december 2020 @ 15:56:07 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196925820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:55 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

die vis is voor Nederland klein bier. Wat vooral belangrijk is dat de Britten een gelijk speelveld accepteren inclusief juridisch systeem in ruil voor tariefvrije toegang tot de interne markt.
Er is al een deal :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_196925824
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er is al een deal :P
ja en weten we al wat er in staat dan ;)
pi_196925861
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 24 december 2020 @ 15:58:21 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196925865
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

ja en weten we al wat er in staat dan ;)
Persco's zouden nu zijn, iig die vd EU (Von der Leyen).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_196925880
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

ja en weten we al wat er in staat dan ;)
Het Europees parlement wil dat ook wel weten. Die worden nu zeker geïnformeerd.
pi_196925886
daar gaan we
  donderdag 24 december 2020 @ 15:59:57 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196925902
NU op NPO 1
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 24 december 2020 @ 16:00:43 #215
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196925914
Ben benieuwd
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 24 december 2020 @ 16:00:58 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196925916
In het Frans :')
Owh, nu in het Duits :)
En in het Engels :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 24 december 2020 @ 16:01:59 #217
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196925935
Nog 24 talen te gaan :N
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196925937
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
In het Frans :')
Owh, nu in het Duits :)
En in het Engels :D
Wat een poppenkast, doe het gewoon in het Engels
pi_196925942
Het onmogelijke gebeurd?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 24 december 2020 @ 16:02:48 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196925959
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:02 schreef svann het volgende:
Het onmogelijke gebeurd?
Het schijnt zo :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 24 december 2020 @ 16:04:36 #221
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196925993
Niet te blij doen :-)
Die deal moet nog door het britse parlement heen he :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_196926016
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:04 schreef wdn het volgende:
Niet te blij doen :-)
Die deal moet nog door het britse parlement heen he :D
En nog door 27 lidstaten :D
pi_196926018
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:01 schreef zalkc het volgende:
Nog 24 talen te gaan :N
Benieuwd of Turks ook voorbijkomt nu.
  donderdag 24 december 2020 @ 16:05:49 #224
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196926019
Nou, de Engelsen kunnen het lekker framen dat ze alweer de oorlog hebben gewonnen. Het door God uitverkoren en beschermde Albion heeft het inferieure Europa weer op de knieën gekregen. De Duitse nazi's en de Franse frogs zullen als horigen de Engelse kroon eer moeten bewijzen. Etc., etc .....
  donderdag 24 december 2020 @ 16:06:26 #225
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196926029
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:01 schreef zalkc het volgende:
Nog 24 talen te gaan :N
Nee. Het is alleen die 3 talen ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_196926038
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:04 schreef wdn het volgende:
Niet te blij doen :-)
Die deal moet nog door het britse parlement heen he :D
Dat zal wel goed komen. Labour stemt mee, dus de ERG gekkies kunnen het niet blokkeren
  donderdag 24 december 2020 @ 16:07:17 #227
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196926040
Maar wat is de inhoud, dat is de echte vraag.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196926052
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:07 schreef zalkc het volgende:
Maar wat is de inhoud, dat is de echte vraag.
Dit is alleen maar politiek, de inhoud horen we na de kerst
pi_196926057
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:05 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

En nog door 27 lidstaten :D
Nee, dat hangt van de inhoud af. Gaat het alleen over handel, dan hoeft het alleen door het Europees Parlement.

Anders zal het inderdaad de komende jaren ook door de lidstaten heen moeten, maar dan is het verdrag al ingegaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196926064
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:07 schreef zalkc het volgende:
Maar wat is de inhoud, dat is de echte vraag.
Johnson heeft er natuurlijk alle belang bij daar niet teveel de nadruk op te leggen.
pi_196926079
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Johnson heeft er natuurlijk alle belang bij daar niet teveel de nadruk op te leggen.
Er staat iets in mensen, tekenen bij het kruisje :9
  donderdag 24 december 2020 @ 16:11:22 #232
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196926093
Ik versta er geen hol van als ik twee talen door elkaar moet horen, zeker met Frans. en ik voel dat dit het interessante stukje is :(
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196926098
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dit is alleen maar politiek, de inhoud horen we na de kerst
De inhoud is 2000 pagina's, toch? Dat leent zich niet voor een persconferentie. En samenvatten is bij zoiets altijd gevaarlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196926119
Haha. Die foto. :D
twitter
Definitely not CIA
pi_196926173
BoJo wacht met zijn speech tot de EU klaar is.
Ik hoop echt dat de deal goed valt in de UK.
Definitely not CIA
  donderdag 24 december 2020 @ 16:17:25 #236
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196926197
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
BoJk wacht met zijn speech tot de EU klaar is.
Die gaat sowieso de victorie kraaien. Later kijken ze wel wat er in staat.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 24 december 2020 @ 16:17:58 #237
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196926204
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:13 schreef capricia het volgende:
Haha. Die foto. :D [ twitter ]
Valt nog mee ... vergeleken met die andere idioot.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_196926252
Ik ben ook reuze benieuwd naar de inhoud. Blijven de Britten toegang houden tot de interne markt en moeten ze veel EU-regels blijven volgen? Of komen ze meer op afstand te staan inclusief handelstarieven?
pi_196926278
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:20 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben ook reuze benieuwd naar de inhoud. Blijven de Britten toegang houden tot de interne markt en moeten ze veel EU-regels blijven volgen? Of komen ze meer op afstand te staan inclusief handelstarieven?
Op de inhoud is het echt even wachten, ik neem aan dat ze het eerst presenteren aan de beide parlementen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196926301
A Christmas Miracle :o
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_196926344
Ik vind dit toch echt een aderlating voor jongeren:
twitter

Wat jammer.
Definitely not CIA
pi_196926368
Moet de europese raad unaniem of met een meerderheid akkoord gaan??
speak only if it improves the silence.
pi_196926380
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat die ook gewoon door Duitsland onder de pomp kunnen worden gehouden.

Kleine landen hebben niet zoveel te willen hierin. Hun belangen zijn niet veilig, vooral wanneer het ECJ erbuiten wordt gehouden. Want wat gaat Nederland doen dan wanneer de Britten zich niet aan hun afspraken houden en Duitsland er niet zoveel last van heeft.
Ik ben (op basis van wat we nu weten) ook teleurgesteld in dit deel van de deal. Als de Britten met staatssteun of lichtere regelgeving ons eruit proberen te concurreren, moet men eerst door de Europese molen om tot een klacht te komen. En dan volgt er nog de gang naar een onafhankelijke commissie, die ongetwijfeld ook wel weer beroepsprocedures kent. Tegen de tijd dat daar straftarieven op geplakt worden is men hier al failliet.

Een groot gat met de lightning tariffs waar de EU op inzette :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2020 16:30:49 ]
pi_196926385
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:17 schreef wdn het volgende:

[..]

Valt nog mee ... vergeleken met die andere idioot.
Hij wauwelt wel net zo best.
pi_196926394
Canada style deal. Dus een meer afstandelijke handelsrelatie.
pi_196926397
Definitely not CIA
pi_196926411
Control over our fish!
  donderdag 24 december 2020 @ 16:36:54 #248
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196926471
De Telegraaf brandt het al af :)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_196926481
Mijn verbinding is al even weg gevallen.

Ah, hij is er weer nu Johnson weg is.

[ Bericht 19% gewijzigd door svann op 24-12-2020 16:46:32 ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_196926485
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik ben (op basis van wat we nu weten) ook teleurgesteld in dit deel van de deal. Als de Britten met staatssteun of lichtere regelgeving ons eruit proberen te concurreren, moet men eerst door de Europese molen om tot een klacht te komen. En dan volgt er nog de gang naar een onafhankelijke commissie, die ongetwijfeld ook wel weer beroepsprocedures kent. Tegen de tijd dat daar straftarieven op geplakt worden is men hier al failliet.

Een groot gat met de lightning tariffs waar de EU op inzette :{
Wat we nu weten is toch alleen maar op basis van bronnen in en om Downing Street?
  donderdag 24 december 2020 @ 16:39:41 #251
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196926497
twitter


twitter


Blijft een bazenland, een topland.

Nederland zal aan het kortste eind trekken. De VK of Duitsland niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 december 2020 @ 16:40:50 #252
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196926513
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:26 schreef capricia het volgende:
Ik vind dit toch echt een aderlating voor jongeren:
[ twitter ]
Wat jammer.
Erasmus programma = hersenspoel programm

Kweekt levenslange loyaliteiten

Goed dat de VK dat in de smiezen heeft!
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196926517
twitter

Dacht al, lijkt me sterk :')
pi_196926521
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wat we nu weten is toch alleen maar op basis van bronnen in en om Downing Street?
Ja, ik zou het even rustig de tijd geven zodat de inhoud uitgeplozen kan worden en de hoofdlijnen vanuit een wat objectiever perspectief op een rij gezet kunnen worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196926531
Boris lijkt al aardig creatief te worden in zijn uitleg
  donderdag 24 december 2020 @ 16:49:23 #256
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196926621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Blijft een bazenland, een topland.

Nederland zal aan het kortste eind trekken. De VK of Duitsland niet.
Zuur voor je dat de neo-liberale visie weer aan het langste eind trekt.
  donderdag 24 december 2020 @ 16:50:39 #257
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196926650
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:49 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Zuur voor je dat de neo-liberale visie weer aan het langste eind trekt.
Nee hoor. Landen als Denemarken en Zweden staan ook met één been buiten de EU. Werkt prima.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196926655
Ik begrijp dat het vk straks het eerste volledig vegetarisch land ter wereld is, met hun enorme visvangsten :') :') :') :')
speak only if it improves the silence.
pi_196926669
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee hoor. Landen als Denemarken en Zweden staan ook met één been buiten de EU. Werkt prima.
Ze doen alleen niet mee met de euro. Voor de rest hebben ze nul meer vrijdheid dan de andere EU landen.
speak only if it improves the silence.
pi_196926688
"Wij zullen jullie vriend zijn, jullie bondgenoot en steunverlaat en, laat dat nooit worden vergeten, jullie belangrijkste afzetmarkt."

Die heeft een flinke klap tegen zijn paasei gehad.......
speak only if it improves the silence.
  donderdag 24 december 2020 @ 16:53:08 #261
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196926689
Minister Blok heeft het weer over de visserij hoor ik... Noemt dat als top prioriteit.

Jongens, deze folklore is maar 0.1% van het BBP.

Laten we ons vooral niet gijzelen en blindstaren op deze CDA hobby.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196926701
quote:
* It provides for zero tariffs and zero quotas on all goods that comply with the appropriate rules of origin.

* Both parties have committed to ensuring a robust level playing field by maintaining high levels of protection in areas such as environmental protection, the fight against climate change and carbon pricing, social and labour rights, tax transparency and State aid, with effective, domestic enforcement, a binding dispute settlement mechanism and the possibility for both parties to take remedial measures.

Geen handelstarieven /quota's dus. Beide partijen moeten zich aan een "level playing field" houden wat betreft regels/standaarden. Een apart instituut moet geschillen gaan beoordelen (ECJ dus niet meer).

De vraag is wel op welke regels en standaarden dat level playing field is gebaseerd. Zijn de EU regels hier dominant? Of hebben beide partijen hier invloed op? En in hoeverre zijn ze in het akkoord überhaupt al gedetailleerd uitgewerkt? Of is die beschrijving alleen nog heel globaal?
pi_196926797
Ik wil weten wat er met Gibraltar gaat gebeuren.
Definitely not CIA
  donderdag 24 december 2020 @ 16:59:05 #264
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196926802
quote:
3s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:51 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ze doen alleen niet mee met de euro. Voor de rest hebben ze nul meer vrijdheid dan de andere EU landen.
Niet mee doen met euro betekent ook geen inmenging in de begroting. Verder heeft Denemarken ook opt-outs op andere terreinen zoals justitie en migratie. Dat laat je mooi weg, maar dat het neoliberale establishment ook aan fake news doet is bekend.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 december 2020 @ 16:59:48 #265
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196926810
twitter


Bazen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196926820
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:58 schreef capricia het volgende:
Ik wil weten wat er met Gibraltar gaat gebeuren.
Dat zal wel gewoon in de Middellandse Zee blijven liggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196926822
Dit vind ik ook opmerkelijk.
No alignement with EU rules?

twitter
Definitely not CIA
  donderdag 24 december 2020 @ 17:01:32 #268
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196926829
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:58 schreef capricia het volgende:
Ik wil weten wat er met Gibraltar gaat gebeuren.
Daarover wordt nog gesproken tussen GB en Spanje. Maar berichten vorig week daarover klonken positief.
pi_196926833
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:58 schreef capricia het volgende:
Ik wil weten wat er met Gibraltar gaat gebeuren.
Daar was al een akkoord over, toch?

https://nos.nl/artikel/23(...)je-en-gibraltar.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196926842
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:53 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Geen handelstarieven /quota's dus. Beide partijen moeten zich aan een "level playing field" houden wat betreft regels/standaarden. Een apart instituut moet geschillen gaan beoordelen (ECJ dus niet meer).

De vraag is wel op welke regels en standaarden dat level playing field is gebaseerd. Zijn de EU regels hier dominant? Of hebben beide partijen hier invloed op? En in hoeverre zijn ze in het akkoord überhaupt al gedetailleerd uitgewerkt? Of is die beschrijving alleen nog heel globaal?
Von der Leyen zei volgens mij van wel, maar die twee spreken elkaar dan tegen dus is even afwachten ja.
pi_196926845
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zal wel gewoon in de Middellandse Zee blijven liggen.
:D

Volgens mij moet daar nog over onderhandeld worden. Al was er wel het een en ander in de WA afgesproken.
Definitely not CIA
pi_196926855
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:00 schreef capricia het volgende:
Dit vind ik ook opmerkelijk.
No alignement with EU rules?

[ twitter ]
waarschijnlijk staat er dan in dat als de UK alignment met Europese regels verbreekt dat free trade dan iets minder free wordt
pi_196926861
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:00 schreef capricia het volgende:
Dit vind ik ook opmerkelijk.
No alignement with EU rules?

[ twitter ]
Ach, ze wisten ook de backstop met één minimale concessie (controles in handen van de Britten ipv EU personeel) als een enorme overwinning te verkopen.
pi_196926870
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daar was al een akkoord over, toch?

https://nos.nl/artikel/23(...)je-en-gibraltar.html
Gibraltar ingelijfd in Schengen.
Definitely not CIA
pi_196926884
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:00 schreef capricia het volgende:
Dit vind ik ook opmerkelijk.
No alignement with EU rules?

[ twitter ]
twitter

twitter
  donderdag 24 december 2020 @ 17:05:38 #276
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196926892
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Gibraltar ingelijfd in Schengen.
Ja en dat klinkt eigenlijk niet erg Brexit-achtig. Maar goed: de bewoners van Gibraltar waren daar toch al tegen.
pi_196926893
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:00 schreef capricia het volgende:
Dit vind ik ook opmerkelijk.
No alignement with EU rules?

[ twitter ]
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat wat ik het VK geproduceerd wordt nu plots niet meer aan EU-standaarden zou hoeven voldoen bij export naar de EU.
Als ze daar per de chloorkippen willen produceren voor eigen consumptie zal de EU verder niet in de weg gaan liggen, neem ik aan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196926926
Het was natuurlijk te verwachten dat de Britten nu ook de deal proberen te verkopen in het binnenland en dit als een overwinning gaan claimen. Prima als we de Britten symbolisch het gevoel geven dat ze gewonnen hebben.
pi_196926994
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:08 schreef Breekfast het volgende:
Het was natuurlijk te verwachten dat de Britten nu ook de deal proberen te verkopen in het binnenland en dit als een overwinning gaan claimen. Prima als we de Britten symbolisch het gevoel geven dat ze gewonnen hebben.
Dat lijkt me ook verstandig.
Wij beschermen onze interne markt. En zij hebben hun Brexit. :D
Definitely not CIA
  donderdag 24 december 2020 @ 17:12:54 #280
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196926995
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

waarschijnlijk staat er dan in dat als de UK alignment met Europese regels verbreekt dat free trade dan iets minder free wordt
Maar dat zal een politieke beslissing zijn. Niet door rechters. Vraag is of de EU als geheel voor iedereen op de bres zal willen springen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 december 2020 @ 17:18:11 #281
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196927071
Eerste probleem is al gevonden volgens CNN:

Iemand die zich in de EU bevind kan naar Ierland, dan naar Noord Ierland en dan Engeland in, zonder een controle door een douane via die route (behoudens een incidentele controle). En andersom ook.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_196927076
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar dat zal een politieke beslissing zijn. Niet door rechters. Vraag is of de EU als geheel voor iedereen op de bres zal willen springen
De EU dankt zijn bestaansrecht aan dat kleinere lidstaten ook invloed hebben dus ze zullen wel moeten. Hebben ze tot nu toe ook gedaan trouwens, ze hebben bijv. Ierland nooit onder de bus gegooid.
pi_196927142
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:08 schreef Breekfast het volgende:
Het was natuurlijk te verwachten dat de Britten nu ook de deal proberen te verkopen in het binnenland en dit als een overwinning gaan claimen. Prima als we de Britten symbolisch het gevoel geven dat ze gewonnen hebben.
Ze hebben ook gewoon een goed resultaat gehaald wat mij betreft, in ieder geval op het onderdeel soevereiniteit en level playing field.

Op services hebben ze ingeleverd, wederzijdse erkenning van vaardigheden gaat overboord, wat een drempel opwerpt om services in de EU aan te bieden.
pi_196927314
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:23 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ze hebben ook gewoon een goed resultaat gehaald wat mij betreft, in ieder geval op het onderdeel soevereiniteit en level playing field.

Op services hebben ze ingeleverd, wederzijdse erkenning van vaardigheden gaat overboord, wat een drempel opwerpt om services in de EU aan te bieden.
Via dat level playing field lopen ze natuurlijk alsnog gewoon aan de leiband van EU regels. Het enige verschil is dat ze nu de eigen keuze hebben om daar incidenteel van af te wijken en de handelstarieven die de EU dan als reactie instelt te accepteren.
pi_196927322
Simpel overzicht


https://insiderpaper.com/(...)tween-the-uk-and-eu/

Benieuwd naar de details de komende tijd.
pi_196927436
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat wat ik het VK geproduceerd wordt nu plots niet meer aan EU-standaarden zou hoeven voldoen bij export naar de EU.
Als ze daar per de chloorkippen willen produceren voor eigen consumptie zal de EU verder niet in de weg gaan liggen, neem ik aan.
ik geloof er niks van. Waarom zouden eu landen hiermee akkoord gaan. wat winnen huidige leden hiermee? iets zegt me dat dit net zo geweldig is als de rechtzaken van trump.
pi_196927443
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:35 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Via dat level playing field lopen ze natuurlijk alsnog gewoon aan de leiband van EU regels. Het enige verschil is dat ze nu de eigen keuze hebben om daar incidenteel van af te wijken en de handelstarieven die de EU dan als reactie instelt te accepteren.
dan wordt toch echt politiek op zijn engels.
pi_196927584
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:35 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Via dat level playing field lopen ze natuurlijk alsnog gewoon aan de leiband van EU regels. Het enige verschil is dat ze nu de eigen keuze hebben om daar incidenteel van af te wijken en de handelstarieven die de EU dan als reactie instelt te accepteren.
Dat hadden ze ook al onder het voorstel dat de EU deed voor een equivalentie clausule, dus ik vraag me af wat er nu dan echt anders is (buiten dat de rol voor de ECJ ingevuld gaat worden door een arbitragehof).
pi_196927834
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:44 schreef Korenfok het volgende:

[..]

ik geloof er niks van. Waarom zouden eu landen hiermee akkoord gaan. wat winnen huidige leden hiermee? iets zegt me dat dit net zo geweldig is als de rechtzaken van trump.
Ik zag net een stukje van de perscos op het journaal, een vrij genuanceerde von der Leyen en een brallende Boris. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 24 december 2020 @ 19:25:59 #290
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196928605
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zag net een stukje van de perscos op het journaal, een vrij genuanceerde von der Leyen en een brallende Boris. :')
Von der Leyen citeerde ook onder meer Shakespeare, BoJo kwam met Harry Potter :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 24 december 2020 @ 19:30:41 #291
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196928664
Doet me trouwens denken aan de literaire kennis van Johnson in dit filmpje :') :D


Maar dit geheel terzijde
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_196929005
Waarom willen de britten zo graag toegang tot de europese markt?? Is geen toegang maar wel lage cq geen import tarief niet voordeliger?? (Uiteraard zullen spullen die naar de EU worden geexporteerd aan de EU regels moeten voldoen)


In feite krijg je dan dezelfdd situatie als bijna alle andere niet europese landen.

[ Bericht 20% gewijzigd door TjjWester op 24-12-2020 20:04:08 ]
speak only if it improves the silence.
pi_196929284
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Blijft een bazenland, een topland.

Nederland zal aan het kortste eind trekken. De VK of Duitsland niet.
Satire mag ik hopen?
Verstappen 0 WDC's
pi_196929459
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:00 schreef capricia het volgende:
Dit vind ik ook opmerkelijk.
No alignement with EU rules?

[ twitter ]
Niet dat iemand aan deze kant van het Kanaal verwacht dat Frost inhoudelijk iets weet van de onderhandelingen, maar dienstverlening is volgens zo'n beetje elke andere bron juist iets wat nauwelijks in deze overeenkomst voorkomt. Gelukkig heeft het VK meer industrie en agricultuur dan dienstensector.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  donderdag 24 december 2020 @ 20:23:44 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196929465
quote:
3s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:55 schreef TjjWester het volgende:
Waarom willen de britten zo graag toegang tot de europese markt?? Is geen toegang maar wel lage cq geen import tarief niet voordeliger?? (Uiteraard zullen spullen die naar de EU worden geexporteerd aan de EU regels moeten voldoen)

In feite krijg je dan dezelfdd situatie als bijna alle andere niet europese landen.
Aan wie moeten ze hun auto's anders slijten?
pi_196929535
quote:
6s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

Niet dat iemand aan deze kant van het Kanaal verwacht dat Frost inhoudelijk iets weet van de onderhandelingen, maar dienstverlening is volgens zo'n beetje elke andere bron juist iets wat nauwelijks in deze overeenkomst voorkomt. Gelukkig heeft het VK meer industrie en agricultuur dan dienstensector.
Gij Cynicus. >:)
Definitely not CIA
  donderdag 24 december 2020 @ 20:34:50 #297
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196929655
quote:
6s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

Niet dat iemand aan deze kant van het Kanaal verwacht dat Frost inhoudelijk iets weet van de onderhandelingen, maar dienstverlening is volgens zo'n beetje elke andere bron juist iets wat nauwelijks in deze overeenkomst voorkomt. Gelukkig heeft het VK meer industrie en agricultuur dan dienstensector.
Ik trapte er bijna in! :D _O_
pi_196929954
quote:
6s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

Niet dat iemand aan deze kant van het Kanaal verwacht dat Frost inhoudelijk iets weet van de onderhandelingen, maar dienstverlening is volgens zo'n beetje elke andere bron juist iets wat nauwelijks in deze overeenkomst voorkomt. Gelukkig heeft het VK meer industrie en agricultuur dan dienstensector.
Diensten lijken niet lekker te verkopen bij populistisch rechts. Die staan liever op een foto of een filmpje met een veiligheidshelm op om de één of andere reden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196930005
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Diensten lijken niet lekker te verkopen bij populistisch rechts. Die staan liever op een foto of een filmpje met een veiligheidshelm op om de één of andere reden.
Om de een of andere reden moet ik dan altijd hier aan denken:
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_196930061
quote:
6s.gif Op donderdag 24 december 2020 20:56 schreef Litpho het volgende:

[..]

Om de een of andere reden moet ik dan altijd hier aan denken:
[ afbeelding ]
Er is een reden dat ie geen president werd. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 december 2020 @ 21:06:48 #301
862 Arcee
Look closer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')