abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:00:04 #51
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196622913
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nog dagje of 20 dan zien we wat deze door de conservatieven perfect uitgevoerde exercitie gaat betekenen voor “de gewone Brit “.
Zou best kunnen maar het alternatief is dus niet 'nul'. Dat is evenzogoed Verelendung en graaizieke eurofiele elite.

Take back control.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196623146
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zou best kunnen maar het alternatief is dus niet 'nul'. Dat is evenzogoed Verelendung en graaizieke eurofiele elite.

Take back control.
Waar denk je dat de rekening van de Brexit terecht zal komen? Klein gokje, dat zal vast niet bij de kapitaalkrachtige conservatieven zijn...
Maar goed, in jouw strijd tegen de EU boeit het lot van de gewone Brit je geen ene donder, zoveel is wel duidelijk...
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:54:37 #53
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196624875
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Waar denk je dat de rekening van de Brexit terecht zal komen? Klein gokje, dat zal vast niet bij de kapitaalkrachtige conservatieven zijn...
Maar goed, in jouw strijd tegen de EU boeit het lot van de gewone Brit je geen ene donder, zoveel is wel duidelijk...
Stop eens met die jij-bakken en onzin die ik nooit heb gezegd.

Jullie willen het gewoon niet begrijpen. Dan houdt het op.

Het is als een Oost Duitser wijzend naar Roemenië: "daar is het nog slechter" (wat ook nog eens enorm mee valt).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196625305
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Stop eens met die jij-bakken en onzin die ik nooit heb gezegd.

Jullie willen het gewoon niet begrijpen. Dan houdt het op.

Het is als een Oost Duitser wijzend naar Roemenië: "daar is het nog slechter" (wat ook nog eens enorm mee valt).
Het is meer dat dit een topic is over Britse politiek. Dat wij ook problemen hebben zal zeker waar zijn, maar open daar dan een apart topic over zou ik zeggen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 8 december 2020 @ 20:38:46 #55
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196625961
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het is meer dat dit een topic is over Britse politiek. Dat wij ook problemen hebben zal zeker waar zijn, maar open daar dan een apart topic over zou ik zeggen
Jullie zien het echter in zulke absolutismen.

En dat geldt ook voor het aantal corona doden. Wordt direct allemaal zo overdreven.

Vergelijk echter de oversterfte en nuchter bekeken valt het allemaal wel mee.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196626127
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jullie zien het echter in zulke absolutismen.

En dat geldt ook voor het aantal corona doden. Wordt direct allemaal zo overdreven.

Vergelijk echter de oversterfte en nuchter bekeken valt het allemaal wel mee.
Lijkt me iets voor het Corona topic. Niet voor hier
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 8 december 2020 @ 20:52:36 #57
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196626385
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Lijkt me iets voor het Corona topic. Niet voor hier
Hoho, ik kwam daar zelf niet mee. Dan zeg ik als respons: vergelijk het met elders en het valt wel mee. De Benelux doet het ook niet geweldig, qua doden en oversterfte
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196628749
Is dit al gepost?
quote:
UK drops plans to break international law as Northern Ireland deal is reached

Threat to disapply Northern Ireland protocol lifted as UK and EU agree Brexit deal on goods crossing Irish sea

The government is dropping controversial plans to break international law in relation to Brexit, following a behind-the-scenes deal between the UK and the EU, it has announced.

But EU diplomatic sources warned that while the U-turn was a “reset moment” for relations with the UK, it was not a gamechanger for trade talks, which remain deadlocked.

On Tuesday, the government said it would abandon all the Brexit clauses relating to Northern Ireland in the internal market and finance bills following in exchange for promises by the EU to minimise checks and controls due to be imposed on food and medicines going into Northern Ireland from Great Britain from 1 January.

Details on the checks are expected to be disclosed on Wednesday, but the cabinet minister, Michael Gove, and the European commission vice-president, Maro¨ ¦efčovič, announced they had sealed an agreement “specifically for checks on animals, plants and derived products, export declarations, the supply of medicines, the supply of chilled meats, and other food products to supermarkets”.

They have also agreed agriculture and fish business would be exempt from state aid rules, and drew up the long-awaited list of goods “not at risk” of being smuggled across the border into the Republic of Ireland.

Clearing its in-tray, the joint committee also revealed a decision on the makeup of an arbitration panel to adjudicate on any future Brexit disputes.

“In view of these mutually agreed solutions, the UK will withdraw clauses 44, 45 and 47 of the UK internal market bill, and not introduce any similar provisions in the taxation bill,” said the statement.

The deal was sealed at a meeting of the UK-EU joint committee chaired by Gove and ¦efčovič, which is mandated to implement the Northern Ireland protocol and other parts of the withdrawal agreement signed in January.

A government source said the UK believed it had achieved significant shifts in the EU’s position, particularly on the application of state aid under the terms of the protocol.

However, two sources cautioned there should not be too much “read across” of goodwill for the talks with Ursula von der Leyen, president of the European commission, in the coming days – the agreement will mean additional goodwill but it also smoothes the path for no deal.
https://www.theguardian.c(...)land-deal-is-reached
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196628862
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoho, ik kwam daar zelf niet mee. Dan zeg ik als respons: vergelijk het met elders en het valt wel mee. De Benelux doet het ook niet geweldig, qua doden en oversterfte
Lijkt me alsnog iets voor het Corona topic als je het over het Nederlandse beleid mbt corona wil hebben.

Maar ik ben geen mod.. geef gewoon mijn mening
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:50:29 #60
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196630167
twitter

Timing is a bitch...
pi_196630640
Tempo vaccinatie

1e week 800.00

Voor 1 jan in totaal 4 miljoen Britten.

Vanaf 30 december moeten de 2e rondes beginnen voor de eerste groep.

Daarna zou het tempo naar 8 miljoen per maand moeten (mits genoeg vaccins beschikbaar)
  woensdag 9 december 2020 @ 08:34:09 #62
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196632373
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:06 schreef riazop het volgende:
Tempo vaccinatie

1e week 800.00

Voor 1 jan in totaal 4 miljoen Britten.

Vanaf 30 december moeten de 2e rondes beginnen voor de eerste groep.

Daarna zou het tempo naar 8 miljoen per maand moeten (mits genoeg vaccins beschikbaar)
Bazenland. Eindelijk verlost van het EU juk en prutsers uit Malta die menen verstand te hebben van medicijnen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 9 december 2020 @ 08:46:10 #63
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196632449
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:06 schreef riazop het volgende:
Tempo vaccinatie

1e week 800.00

Voor 1 jan in totaal 4 miljoen Britten.

Vanaf 30 december moeten de 2e rondes beginnen voor de eerste groep.

Daarna zou het tempo naar 8 miljoen per maand moeten (mits genoeg vaccins beschikbaar)
Zou er blij mee zijn als je in de VK op zeer korte termijn ineens een behoorlijke teruggang van de dodelijkheid van het virus zou zien. Dat helpt wel de vaccintwijfelaars hier ten lande beter over de streep te trekken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196632493
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bazenland. Eindelijk verlost van het EU juk en prutsers uit Malta die menen verstand te hebben van medicijnen.
Waar was dit vaccin ookalweer ontwikkeld en geproduceerd?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196632504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:50 schreef beantherio het volgende:
[ twitter ]
Timing is a bitch...
:{w project fear
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 december 2020 @ 09:05:17 #66
862 Arcee
Look closer
pi_196632699
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:05 schreef Arcee het volgende:
Britten komen Europese Unie tegemoet: afspraken over Noord-Ierland blijven staan

Dat krijgt Bojo toch nooit verkocht bij z'n partijgenoten?
Tuurlijk wel. Ze hebben dat gedrocht alleen maar in het leven geroepen als onderhandelingspunt. Nu kunnen ze weer roepen dat ze zoveel hebben toegegeven terwijl ze het waarschijnlijk nooit echt hadden kunnen gebruiken want illegaal
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 9 december 2020 @ 09:17:49 #68
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196632701
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:05 schreef Arcee het volgende:
Britten komen Europese Unie tegemoet: afspraken over Noord-Ierland blijven staan

Dat krijgt Bojo toch nooit verkocht bij z'n partijgenoten?
Wel als er tegenover staat dat over Amerikaanse goederen geen heffingen worden betaald ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196632725
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:05 schreef Arcee het volgende:
Britten komen Europese Unie tegemoet: afspraken over Noord-Ierland blijven staan

Dat krijgt Bojo toch nooit verkocht bij z'n partijgenoten?
Ik dacht dat het sowieso twijfelachtig was of het House of Lords de wet zou goedkeuren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196632739
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wel als er tegenover staat dat over Amerikaanse goederen geen heffingen worden betaald ;)
Zou het? Dat stelt natuurlijk allemaal heel weinig voor. Praktisch gezien een grens in de Ierse zee inrichten heeft daarentegen flinke impact.
pi_196632765
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik dacht dat het sowieso twijfelachtig was of het House of Lords de wet zou goedkeuren.
Die hebben de illegale stukken eruit gehaald, maar Boris kan ze gewoon weer toevoegen.

https://www-bbc-co-uk.cdn(...)mp_tf=Van%20%251%24s
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:05:23 #72
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196633300
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bazenland. Eindelijk verlost van het EU juk en prutsers uit Malta die menen verstand te hebben van medicijnen.
Klopt. Bazenland. Bazen stemmen dan ook terecht Conservative.

Voor de gewone Britten, de mensen waar bazen en types zoals jij geen moer om geven, is het gewoon een kutland. Altijd al geweest, tijdens het EU lidmaatschap een beetje verlicht, nu weer terug naar kutlandstatus.

En ja, vele andere landen zijn ook kutlanden voor hun gewone bevolking. Voordat je weer komt met een zinloos statistiekje.

De gewone brit mag straks, gevaccineerd en wel, 10-30% meer voor zijn vreten gaan betalen. Dankzij de bazen. De bazen die hun hoofdkantoren en fabrieken sluiten of verplaatsen naar andere landen.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:13:13 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196633420
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:05 schreef mcmlxiv het volgende:
En ja, vele andere landen zijn ook kutlanden voor hun gewone bevolking. Voordat je weer komt met een zinloos statistiekje.
Het percentage dat in langdurige armoede daar leeft, volgens Eurostat, was in 2017 de #5 beste van de Europese Economische Ruimte. Inmiddels in negatieve zin voorbij gestreefd door Zweden (geen toeval) en Nederland.

Géén zinloos statistiekje dit. Het dominante beeld klopt niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 9 december 2020 @ 10:14:36 #74
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196633443
Oxford vs dronken en omkoopbare wetenschappers uit Malta en Bulgarije. Die stemmen dan over onze medicijnen.

Nou, dan weet ik het wel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 9 december 2020 @ 10:15:11 #75
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196633450
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het percentage dat in langdurige armoede daar leeft, volgens Eurostat, was in 2017 de #5 beste van de Europese Economische Ruimte. Inmiddels in negatieve zin voorbij gestreefd door Zweden (geen toeval) en Nederland.

Géén zinloos statistiekje dit. Het dominante beeld klopt niet.
Vandaar dat er meer dan vier keer zoveel gebruik wordt gemaakt van de voedselbank in het VK dan hier. Helder.
pi_196633469
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:06 schreef riazop het volgende:
Tempo vaccinatie

1e week 800.00

Voor 1 jan in totaal 4 miljoen Britten.

Vanaf 30 december moeten de 2e rondes beginnen voor de eerste groep.

Daarna zou het tempo naar 8 miljoen per maand moeten (mits genoeg vaccins beschikbaar)
Indrukwekkend.
pi_196633613
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het percentage dat in langdurige armoede daar leeft, volgens Eurostat, was in 2017 de #5 beste van de Europese Economische Ruimte. Inmiddels in negatieve zin voorbij gestreefd door Zweden (geen toeval) en Nederland.

Géén zinloos statistiekje dit. Het dominante beeld klopt niet.
Waar kan je dat vinden? Armoederisicopercentage liggen ze 20ste van de EU, tussen Griekenland en Kroatië. Nu ligt dat vast aan hoe je armoede definieert, maar ik koester geen wantrouwen richting de EU in dezen.

Mocht het zo zijn dat de UK goed scoort, dan is dat een mooie overwinning van het neoliberale trickle-down-economy denken.

https://ec.europa.eu/euro(...)overty_statistics/nl
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 10:50:13 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196633910
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:05 schreef Arcee het volgende:
Britten komen Europese Unie tegemoet: afspraken over Noord-Ierland blijven staan

Dat krijgt Bojo toch nooit verkocht bij z'n partijgenoten?
Het lijkt mij nu wel duidelijk, zelfs voor de Brexit wappies dat ze wel moeten buigen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 10:50:43 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196633918
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wel als er tegenover staat dat over Amerikaanse goederen geen heffingen worden betaald ;)
Waarom zou dat goed zijn voor de Britten? Leg eens uit?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 10:58:38 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196634052
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:06 schreef riazop het volgende:
Tempo vaccinatie

1e week 800.00

Voor 1 jan in totaal 4 miljoen Britten.

Vanaf 30 december moeten de 2e rondes beginnen voor de eerste groep.

Daarna zou het tempo naar 8 miljoen per maand moeten (mits genoeg vaccins beschikbaar)
Bron? Want als het de Britse regering is dan is het weer een lulverhaal, natuurlijk, in het afgelopen jaar hebben ze namelijk geen enkele keer de gestelde doelen die ze met veel bombarie aankondigden gehaald.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196634561
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bron? Want als het de Britse regering is dan is het weer een lulverhaal, natuurlijk, in het afgelopen jaar hebben ze namelijk geen enkele keer de gestelde doelen die ze met veel bombarie aankondigden gehaald.
En sowieso: geen enkel bedrijf kan 8 miljoen vaccinaties per maand aan 1 land beloven. Dit lijkt op pure propaganda om de mensen wat voor te houden, waarbij ze straks de schuld aan een ander kunnen geven als het niet lukt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196634649
Ik vroeg me al een tijdje af waarom de City niet meer van zich liet horen (die hebben tenslotte ook redelijk wat te verliezen als ze geen equivalence meer hebben). Nu gaat er ook het nodige weg naar oa. Frankfurt en Amsterdam (van de week werd het vertrek van de Commonwealth Bank of Australia nog aangekondigd).

Maar gelukkig is er nu een lobby voor de City die wel even laat weten dat de EU het vertrouwen in de City beschadigt.

https://www.cityam.com/ci(...)rvices-during-brexit
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_196635076
- Off topic -

[ Bericht 97% gewijzigd door Tijger_m op 09-12-2020 12:15:48 ]
  woensdag 9 december 2020 @ 14:53:03 #84
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196637982
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:15 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Vandaar dat er meer dan vier keer zoveel gebruik wordt gemaakt van de voedselbank in het VK dan hier. Helder.
Ik kan hier niet zoveel mee omdat deze statistiek slecht vergelijkbaar is en niet goed wordt bijgehouden.

Hangt heel veel af van wanneer een persoon kwalificeert voor de voedselbank, en ook de toelevering.

Zwak punt in de Benelux is dat in tijden van crisis de toevoer stokt terwijl de nood hoger wordt. Dan krijg je dus vanzelf op papier minder gebruikers - terwijl je dat niet zou willen.

Net zoals dat het aantal voedselbanken niet alles zegt:



quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waar kan je dat vinden? Armoederisicopercentage liggen ze 20ste van de EU, tussen Griekenland en Kroatië. Nu ligt dat vast aan hoe je armoede definieert, maar ik koester geen wantrouwen richting de EU in dezen.
Ik heb de bron al eerder gepost. Kennelijk wordt dat gewoon genegeerd door de gemakzuchtige roepers.

https://www.ons.gov.uk/pe(...)rtyintheukandeu/2017



quote:
Mocht het zo zijn dat de UK goed scoort, dan is dat een mooie overwinning van het neoliberale trickle-down-economy denken.
Dat hoor je mij helemaal niet zeggen. Ik heb altijd gezegd dat de Scandinavische landen en ook wat andere landen (Canada) het op alle vlakken top doen. Dat heeft duidelijk mijn voorkeur.

Zoals al aangegeven kun je beter goed uitgevoerd neoliberaal beleid hebben dan slecht uitgevoerd christen-democratisch beleid.

Dan is de armoede reductie dus beter en de GINI reductie net zo goed. Als je meer toppers aan trekt, wat de VK heel goed doet, dan gaat de inkomensongelijkheid vanzelf omhoog.

Nog een keer:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-ze-niet-a4003417
https://twitter.com/koencaminada/status/1273519940100935680

Daar komt natuurlijk nog eens bij dat het VK helemaal niet zo gek veel neoliberaler is dan andere landen, volgens de neoliberalen zelf (Heritage Foundation, de libertariërs).

https://en.wikipedia.org/(...)_by_economic_freedom

Maar enige nuance bij het wereldkampioenschap "neoliberale hel voor EU burgers" is aan jullie niet besteed.

N.B. ik weet wel dat in het 'varieties of capitalism' debat het VK in een andere categorie wordt geschaard dan de meeste EU landen, maarrrrr er wordt ook opgemerkt dat de EU instituties resulteren in een beweging daar naartoe, en een aantal EU landen sowieso bijna in dezelfde categorie zitten. Het hele poldermodel is in Nederland bijvoorbeeld allang over zijn top heen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196638124
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

_O-

Versailles en WO2.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 15:14:14 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196638303
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:53 schreef Klopkoek het volgende:

Ik heb de bron al eerder gepost. Kennelijk wordt dat gewoon genegeerd door de gemakzuchtige roepers.

https://www.ons.gov.uk/pe(...)rtyintheukandeu/2017
Je loopt weer te cherrypicken. De bron over armoede die jij post is niet de ranking van armoede maar van PERSISTENTE armoede. Dat is dus een subsectie van degenen die in de armoede zitten en als jij je eigen link die je eerder deze week postte over armoede onder bejaarden in het VK nu eens had gelezen had je al door moeten hebben dat je armoede verhaal niet klopte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196638334
Het topic is er niet leuker op geworden...
pi_196638666
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:53 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb de bron al eerder gepost. Kennelijk wordt dat gewoon genegeerd door de gemakzuchtige roepers.

https://www.ons.gov.uk/pe(...)rtyintheukandeu/2017

Klik om te vergroten naar 1462x1235
(https://ec.europa.eu/euro(...)%28%25%29_LCIE20.png)

quote:
Mocht het zo zijn dat de UK goed scoort, dan is dat een mooie overwinning van het neoliberale trickle-down-economy denken.
Dat hoor je mij helemaal niet zeggen. Ik heb altijd gezegd dat de Scandinavische landen en ook wat andere landen (Canada) het op alle vlakken top doen. Dat heeft duidelijk mijn voorkeur.

Zoals al aangegeven kun je beter goed uitgevoerd neoliberaal beleid hebben dan slecht uitgevoerd christen-democratisch beleid.

Dan is de armoede reductie dus beter en de GINI reductie net zo goed. Als je meer toppers aan trekt, wat de VK heel goed doet, dan gaat de inkomensongelijkheid vanzelf omhoog.

Nog een keer:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-ze-niet-a4003417
https://twitter.com/koencaminada/status/1273519940100935680

Daar komt natuurlijk nog eens bij dat het VK helemaal niet zo gek veel neoliberaler is dan andere landen, volgens de neoliberalen zelf (Heritage Foundation, de libertariërs).

https://en.wikipedia.org/(...)_by_economic_freedom

Maar enige nuance bij het wereldkampioenschap "neoliberale hel voor EU burgers" is aan jullie niet besteed.

N.B. ik weet wel dat in het 'varieties of capitalism' debat het VK in een andere categorie wordt geschaard dan de meeste EU landen, maarrrrr er wordt ook opgemerkt dat de EU instituties resulteren in een beweging daar naartoe, en een aantal EU landen sowieso bijna in dezelfde categorie zitten. Het hele poldermodel is in Nederland bijvoorbeeld allang over zijn top heen.
Interessante toon sla je aan :). Maar ook daadwerkelijk interessante materie.

Edit: misschien was ik iets te vroeg met mijn complimenten. Die tabel die je post kan ik niet vinden in de link die jij geeft. In die link die jij geeft scoort Nederland juist beter dan de UK op zowel de at-risk-poverty rate als de persistent at-risk-poverty rate. Beetje "Wij van WC-eend adviseren AH huismerk", dus dan ben ik toch geneigd voor het AH huismerk te kiezen (Nederland in dezen).

[ Bericht 6% gewijzigd door _-_ratjetoe_-_ op 09-12-2020 15:44:42 ]
  woensdag 9 december 2020 @ 15:38:53 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196638698
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je loopt weer te cherrypicken. De bron over armoede die jij post is niet de ranking van armoede maar van PERSISTENTE armoede.
Het onderwerp was sowieso langdurige of persistente armoede. Dus de bron klopt. De enige juiste bron. Volstrekt integer dit.

Dus toontje lager graag en even de mond spoelen.

Studenten behoren bijvoorbeeld eveneens bij de 'armen'. Ze zijn dat echter niet langdurig.

quote:
Dat is dus een subsectie van degenen die in de armoede zitten en als jij je eigen link die je eerder deze week postte over armoede onder bejaarden in het VK nu eens had gelezen had je al door moeten hebben dat je armoede verhaal niet klopte.
Ik postte ook de armoede onder andere groepen, dus niet alleen bejaarden (waar het VK eveneens niet extreem slecht scoorde).

In dezelfde post ook de statistieken voor eenpersoonshuishoudens, bijvoorbeeld.

Over cherry-picken gesproken...

(het NRC artikel benoemt eveneens de extreem lage armoede onder ouderen dichter bij huis, mede doordat ze een grote kiezersgroep vormen)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 15:42:21 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196638747
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het onderwerp was langdurige of persistente armoede. Dus de bron klopt. De enige juiste bron.

Dus toontje lager graag en even de mond spoelen.
[..]

Ik postte ook de armoede onder andere groepen, dus niet alleen bejaarden (waar het VK eveneens niet extreem slecht scoorde).

In dezelfde post ook de statistieken voor eenpersoonshuishoudens bijvoorbeeld.

Over cherry-picken gesproken...
Het VK, je kan het plaatje terugvinden op de vorige pagina van dit topic, scoorde het laagst van de EU landen in dat staatje. Nederland het beste, het verschil was enorm groot.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 15:45:37 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196638799
Wat een verassing, Johnson loopt weer te liegen in het Parlement:

https://www.theguardian.c(...)-terms-offered-by-eu

Deze passage is wel weer heel grappig:

quote:
He added that as a result, the UK would be able to implement a new immigration regime, raise animal welfare standards and strike new trade deals with other countries.
Ieder EU land heeft zijn eigen immigratie regels, ieder EU land mag boven de EU minimum standaarden uitgaan als het om dieren of menselijk welzijn gaat en als je uit de EU gaat MOET je nieuwe handelsovereenkomsten sluiten. Kortom, wat voor wappies heeft hij het nu eigenlijk tegen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 9 december 2020 @ 15:59:45 #92
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196639064
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Interessante toon sla je aan :). Maar ook daadwerkelijk interessante materie.

Edit: misschien was ik iets te vroeg met mijn complimenten. Die tabel die je post kan ik niet vinden in de link die jij geeft.
Nee, die tabel heb ik van de Eurostat website... Staat inderdaad niet op de website van het Britse statistieken bureau.

quote:
In die link die jij geeft scoort Nederland juist beter dan de UK op zowel de at-risk-poverty rate als de persistent at-risk-poverty rate. Beetje "Wij van WC-eend adviseren AH huismerk", dus dan ben ik toch geneigd voor het AH huismerk te kiezen (Nederland in dezen).
Dat klopt, maar nog steeds scoort het VK heel erg goed daar (overigens is er een verschil tussen 2017 en 2019, in het laatste jaar staat Nederland lager). Dat was één van de punten. Ik heb het tegendeel niet beweerd.

Een ander punt is dat het armoede percentage onder ouderen de boel erg vertekent (omdat dit een grote groep is). Dat trekt het hele statistiekje scheef.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196645458
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-laatste-avondmaal0/

Johnson zou dus niet mogen gaan bedelen bij de EU-lidstaten morgen dus. Benieuwd of dat gaat lukken. :P
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 00:50:54 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196647858
Godzijdank is de Brexit soap zondag (hopelijk) eindelijk ten einde maar de partijen liggen nog steeds ver uit elkaar:

quote:
A Brexit deal must be sealed by Sunday or there will be no deal, Boris Johnson and Ursula von der Leyen agreed after a “lively and frank” three-hour summit that set the stage for a dramatic final act of the negotiations.

Despite nine months of troubled talks, “very large gaps” were said to remain between the UK and EU. The leaders said they should come to a deal or no deal outcome by the end of the weekend, with pressure on both sides to find time for parliamentary ratification.

Downing Street said the meeting in Brussels had been “frank” – a diplomatic expression for a heated conversation. The commission president, Von der Leyen, tweeted: “We had a lively and interesting discussion on the state of play on outstanding issues.

“We understand each other’s positions. They remain far apart. The teams should immediately reconvene to try to resolve these issues. We will come to a decision by the end of the weekend.”

https://www.theguardian.c(...)for-another-72-hours
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 10 december 2020 @ 01:06:16 #95
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196648005
Ben benieuwd hoeveel blufpoker er gespeeld wordt...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 01:10:01 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196648043
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben benieuwd hoeveel blufpoker er gespeeld wordt...
Lastig te bepalen, ik heb niet het idee dat de EU erg veel interesse heeft in pokeren, eigenlijk. Johnson mischien wel maar die zit dan ook in een veel lastigere situatie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196648229
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heb al eerder laten zien hoe de vermogensongelijkheid in veel EU landen (waaronder Duitsland en Nederland) veel sterker is gestegen dan in het VK sinds 2008.

https://en.wikipedia.org/(...)s_by_wealth_equality

Maar toen was dat opeens niet zo interessant en boeiend. Het is alleen interessant wanneer het een ander land overkomt.
De Gini coefficient (de helft van het relatief gemiddeld absoluut verschil) van de vermogensverdeling is sterker gestegen, dat betekent niet noodzakelijk dat de vermogensongelijkheid ook sterker steeg. Men heeft die functie gekozen omdat ze enkele passende eigenschappen had (nul bij volledige gelijkheid, waarde stijgt wanneer de hoogste vermogens/inkomens stijgen of de laagste dalen), maar dat maakt het nog geen goede maatstaf voor ongelijkheid.
Zo is het mogelijk dat een daling van de 10% laagste vermogens/inkomens met 50% een lagere gini waarde oplevert dan een stijging van de 10% hoogste vermogens/inkomens met 1%.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196648608
quote:
De Europese Unie neemt intussen maatregelen om overlast in het geval van een "no deal"-brexit te vermijden, zegt Heirbaut. "Ik heb vernomen dat de Europese Commissie morgen enkele wetsvoorstellen zal doen om de ergste gevolgen te vermijden. Ze wil verzekeren dat ook bij het uitblijven van een handelsakkoord vrachtwagens het Kanaal nog kunnen passeren en dat ook het luchtverkeer kan blijven draaien. Het zou gaan om tijdelijke maatregelen én op voorwaarde dat de Britten gelijkaardige gunstmaatregelen voor Europese bedrijven treffen."
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-laatste-avondmaal0/
  donderdag 10 december 2020 @ 09:25:44 #99
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196649935
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De Gini coefficient (de helft van het relatief gemiddeld absoluut verschil) van de vermogensverdeling is sterker gestegen, dat betekent niet noodzakelijk dat de vermogensongelijkheid ook sterker steeg. Men heeft die functie gekozen omdat ze enkele passende eigenschappen had (nul bij volledige gelijkheid, waarde stijgt wanneer de hoogste vermogens/inkomens stijgen of de laagste dalen), maar dat maakt het nog geen goede maatstaf voor ongelijkheid.
Zo is het mogelijk dat een daling van de 10% laagste vermogens/inkomens met 50% een lagere gini waarde oplevert dan een stijging van de 10% hoogste vermogens/inkomens met 1%.
Ja dat is mogelijk, maar dan stijgt de vermogensongelijkheid dus wel... (jullie wringen weer in allerlei bochten om het VK te bashen en het eigen land te verdedigen; met usuals die als een Tory praten wanneer dit het eigen land betreft)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 10 december 2020 @ 09:33:18 #100
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196650046
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja dat is mogelijk, maar dan stijgt de vermogensongelijkheid dus wel... (jullie wringen weer in allerlei bochten om het VK te bashen en het eigen land te verdedigen; met usuals die als een Tory praten wanneer dit het eigen land betreft)
Niemand verdedigt Nederland, de enige die continu met niet ter zake doende vergelijkingen komt ben jij.

Jij en nog enkelen vinden Brexit blijkbaar een geweldig idee en hebben schijt aan het feit dat de kosten voor eerste levensbehoeftes van vooral de armere Britten hierdoor enorm toenemen. Ik vind dat wat wonderlijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')