Volgens de Beeb beginnen we 5 minuten later, Boris mag 5 minuten later een heel andere uitleg gaan geven?quote:Op donderdag 24 december 2020 15:45 schreef capricia het volgende:
https://audiovisual.ec.europa.eu/en/ebs/live/1
We gaan zo live.
Het is klaar met vis-tellen.
15.55 is het tijdstip.![]()
Omdat die ook gewoon door Duitsland onder de pomp kunnen worden gehouden.quote:Op donderdag 24 december 2020 13:33 schreef Faraday01 het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat de UK er een goede deal uit sleept, want waarom zouden alle Europese landen die deal dan gaan ratificeren als ze er minder goed uit komen.
Als de deal niet goed is, is het enige middel dat lidstaten hebben de deal tegenhouden. Als de deal er door is en er zouden waarborgen verdwijnen dan is het weg.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat die ook gewoon door Duitsland onder de pomp kunnen worden gehouden.
Kleine landen hebben niet zoveel te willen hierin. Hun belangen zijn niet veilig, vooral wanneer het ECJ erbuiten wordt gehouden. Want wat gaat Nederland doen dan wanneer de Britten zich niet aan hun afspraken houden en Duitsland er niet zoveel last van heeft.
Duitsland wil auto's verkopen. De vissers in Urk zal ze aan hun reet roesten.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als de deal niet goed is, is het enige middel dat lidstaten hebben de deal tegenhouden. Als de deal er door is en er zouden waarborgen verdwijnen dan is het weg.
Er is al een deal, zie vorige postquote:Op donderdag 24 december 2020 15:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Duitsland wil auto's verkopen. De vissers in Urk zal ze aan hun reet roesten.
Nederland even chanteren en onder druk zetten.
die vis is voor Nederland klein bier. Wat vooral belangrijk is dat de Britten een gelijk speelveld accepteren inclusief juridisch systeem in ruil voor tariefvrije toegang tot de interne markt.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Duitsland wil auto's verkopen. De vissers in Urk zal ze aan hun reet roesten.
Nederland even chanteren en onder druk zetten.
Er is al een dealquote:Op donderdag 24 december 2020 15:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
die vis is voor Nederland klein bier. Wat vooral belangrijk is dat de Britten een gelijk speelveld accepteren inclusief juridisch systeem in ruil voor tariefvrije toegang tot de interne markt.
Persco's zouden nu zijn, iig die vd EU (Von der Leyen).quote:Op donderdag 24 december 2020 15:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
ja en weten we al wat er in staat dan
Het Europees parlement wil dat ook wel weten. Die worden nu zeker geïnformeerd.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
ja en weten we al wat er in staat dan
Wat een poppenkast, doe het gewoon in het Engelsquote:Op donderdag 24 december 2020 16:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
In het Frans
Owh, nu in het Duits![]()
En in het Engels![]()
En nog door 27 lidstatenquote:Op donderdag 24 december 2020 16:04 schreef wdn het volgende:
Niet te blij doen :-)
Die deal moet nog door het britse parlement heen he
Nee. Het is alleen die 3 talenquote:
Dat zal wel goed komen. Labour stemt mee, dus de ERG gekkies kunnen het niet blokkerenquote:Op donderdag 24 december 2020 16:04 schreef wdn het volgende:
Niet te blij doen :-)
Die deal moet nog door het britse parlement heen he
Dit is alleen maar politiek, de inhoud horen we na de kerstquote:Op donderdag 24 december 2020 16:07 schreef zalkc het volgende:
Maar wat is de inhoud, dat is de echte vraag.
Nee, dat hangt van de inhoud af. Gaat het alleen over handel, dan hoeft het alleen door het Europees Parlement.quote:
Johnson heeft er natuurlijk alle belang bij daar niet teveel de nadruk op te leggen.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:07 schreef zalkc het volgende:
Maar wat is de inhoud, dat is de echte vraag.
Er staat iets in mensen, tekenen bij het kruisjequote:Op donderdag 24 december 2020 16:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Johnson heeft er natuurlijk alle belang bij daar niet teveel de nadruk op te leggen.
De inhoud is 2000 pagina's, toch? Dat leent zich niet voor een persconferentie. En samenvatten is bij zoiets altijd gevaarlijk.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit is alleen maar politiek, de inhoud horen we na de kerst
Die gaat sowieso de victorie kraaien. Later kijken ze wel wat er in staat.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
BoJk wacht met zijn speech tot de EU klaar is.
Valt nog mee ... vergeleken met die andere idioot.quote:
Op de inhoud is het echt even wachten, ik neem aan dat ze het eerst presenteren aan de beide parlementen.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:20 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben ook reuze benieuwd naar de inhoud. Blijven de Britten toegang houden tot de interne markt en moeten ze veel EU-regels blijven volgen? Of komen ze meer op afstand te staan inclusief handelstarieven?
Ik ben (op basis van wat we nu weten) ook teleurgesteld in dit deel van de deal. Als de Britten met staatssteun of lichtere regelgeving ons eruit proberen te concurreren, moet men eerst door de Europese molen om tot een klacht te komen. En dan volgt er nog de gang naar een onafhankelijke commissie, die ongetwijfeld ook wel weer beroepsprocedures kent. Tegen de tijd dat daar straftarieven op geplakt worden is men hier al failliet.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat die ook gewoon door Duitsland onder de pomp kunnen worden gehouden.
Kleine landen hebben niet zoveel te willen hierin. Hun belangen zijn niet veilig, vooral wanneer het ECJ erbuiten wordt gehouden. Want wat gaat Nederland doen dan wanneer de Britten zich niet aan hun afspraken houden en Duitsland er niet zoveel last van heeft.
Hij wauwelt wel net zo best.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:17 schreef wdn het volgende:
[..]
Valt nog mee ... vergeleken met die andere idioot.
Wat we nu weten is toch alleen maar op basis van bronnen in en om Downing Street?quote:Op donderdag 24 december 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik ben (op basis van wat we nu weten) ook teleurgesteld in dit deel van de deal. Als de Britten met staatssteun of lichtere regelgeving ons eruit proberen te concurreren, moet men eerst door de Europese molen om tot een klacht te komen. En dan volgt er nog de gang naar een onafhankelijke commissie, die ongetwijfeld ook wel weer beroepsprocedures kent. Tegen de tijd dat daar straftarieven op geplakt worden is men hier al failliet.
Een groot gat met de lightning tariffs waar de EU op inzette
Erasmus programma = hersenspoel programmquote:Op donderdag 24 december 2020 16:26 schreef capricia het volgende:
Ik vind dit toch echt een aderlating voor jongeren:
[ twitter ]
Wat jammer.
Ja, ik zou het even rustig de tijd geven zodat de inhoud uitgeplozen kan worden en de hoofdlijnen vanuit een wat objectiever perspectief op een rij gezet kunnen worden.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat we nu weten is toch alleen maar op basis van bronnen in en om Downing Street?
Zuur voor je dat de neo-liberale visie weer aan het langste eind trekt.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Blijft een bazenland, een topland.
Nederland zal aan het kortste eind trekken. De VK of Duitsland niet.
Nee hoor. Landen als Denemarken en Zweden staan ook met één been buiten de EU. Werkt prima.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:49 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Zuur voor je dat de neo-liberale visie weer aan het langste eind trekt.
Ze doen alleen niet mee met de euro. Voor de rest hebben ze nul meer vrijdheid dan de andere EU landen.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee hoor. Landen als Denemarken en Zweden staan ook met één been buiten de EU. Werkt prima.
Geen handelstarieven /quota's dus. Beide partijen moeten zich aan een "level playing field" houden wat betreft regels/standaarden. Een apart instituut moet geschillen gaan beoordelen (ECJ dus niet meer).quote:* It provides for zero tariffs and zero quotas on all goods that comply with the appropriate rules of origin.
* Both parties have committed to ensuring a robust level playing field by maintaining high levels of protection in areas such as environmental protection, the fight against climate change and carbon pricing, social and labour rights, tax transparency and State aid, with effective, domestic enforcement, a binding dispute settlement mechanism and the possibility for both parties to take remedial measures.
Niet mee doen met euro betekent ook geen inmenging in de begroting. Verder heeft Denemarken ook opt-outs op andere terreinen zoals justitie en migratie. Dat laat je mooi weg, maar dat het neoliberale establishment ook aan fake news doet is bekend.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:51 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ze doen alleen niet mee met de euro. Voor de rest hebben ze nul meer vrijdheid dan de andere EU landen.
Dat zal wel gewoon in de Middellandse Zee blijven liggen.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:58 schreef capricia het volgende:
Ik wil weten wat er met Gibraltar gaat gebeuren.
Daarover wordt nog gesproken tussen GB en Spanje. Maar berichten vorig week daarover klonken positief.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:58 schreef capricia het volgende:
Daar was al een akkoord over, toch?quote:Op donderdag 24 december 2020 16:58 schreef capricia het volgende:
Von der Leyen zei volgens mij van wel, maar die twee spreken elkaar dan tegen dus is even afwachten ja.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Geen handelstarieven /quota's dus. Beide partijen moeten zich aan een "level playing field" houden wat betreft regels/standaarden. Een apart instituut moet geschillen gaan beoordelen (ECJ dus niet meer).
De vraag is wel op welke regels en standaarden dat level playing field is gebaseerd. Zijn de EU regels hier dominant? Of hebben beide partijen hier invloed op? En in hoeverre zijn ze in het akkoord überhaupt al gedetailleerd uitgewerkt? Of is die beschrijving alleen nog heel globaal?
quote:Op donderdag 24 december 2020 17:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zal wel gewoon in de Middellandse Zee blijven liggen.
waarschijnlijk staat er dan in dat als de UK alignment met Europese regels verbreekt dat free trade dan iets minder free wordtquote:Op donderdag 24 december 2020 17:00 schreef capricia het volgende:
Dit vind ik ook opmerkelijk.
No alignement with EU rules?
[ twitter ]
Ach, ze wisten ook de backstop met één minimale concessie (controles in handen van de Britten ipv EU personeel) als een enorme overwinning te verkopen.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:00 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Gibraltar ingelijfd in Schengen.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar was al een akkoord over, toch?
https://nos.nl/artikel/23(...)je-en-gibraltar.html
quote:Op donderdag 24 december 2020 17:00 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ja en dat klinkt eigenlijk niet erg Brexit-achtig. Maar goed: de bewoners van Gibraltar waren daar toch al tegen.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Gibraltar ingelijfd in Schengen.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat wat ik het VK geproduceerd wordt nu plots niet meer aan EU-standaarden zou hoeven voldoen bij export naar de EU.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:00 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dat lijkt me ook verstandig.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:08 schreef Breekfast het volgende:
Het was natuurlijk te verwachten dat de Britten nu ook de deal proberen te verkopen in het binnenland en dit als een overwinning gaan claimen. Prima als we de Britten symbolisch het gevoel geven dat ze gewonnen hebben.
Maar dat zal een politieke beslissing zijn. Niet door rechters. Vraag is of de EU als geheel voor iedereen op de bres zal willen springenquote:Op donderdag 24 december 2020 17:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
waarschijnlijk staat er dan in dat als de UK alignment met Europese regels verbreekt dat free trade dan iets minder free wordt
De EU dankt zijn bestaansrecht aan dat kleinere lidstaten ook invloed hebben dus ze zullen wel moeten. Hebben ze tot nu toe ook gedaan trouwens, ze hebben bijv. Ierland nooit onder de bus gegooid.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar dat zal een politieke beslissing zijn. Niet door rechters. Vraag is of de EU als geheel voor iedereen op de bres zal willen springen
Ze hebben ook gewoon een goed resultaat gehaald wat mij betreft, in ieder geval op het onderdeel soevereiniteit en level playing field.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:08 schreef Breekfast het volgende:
Het was natuurlijk te verwachten dat de Britten nu ook de deal proberen te verkopen in het binnenland en dit als een overwinning gaan claimen. Prima als we de Britten symbolisch het gevoel geven dat ze gewonnen hebben.
Via dat level playing field lopen ze natuurlijk alsnog gewoon aan de leiband van EU regels. Het enige verschil is dat ze nu de eigen keuze hebben om daar incidenteel van af te wijken en de handelstarieven die de EU dan als reactie instelt te accepteren.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:23 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ze hebben ook gewoon een goed resultaat gehaald wat mij betreft, in ieder geval op het onderdeel soevereiniteit en level playing field.
Op services hebben ze ingeleverd, wederzijdse erkenning van vaardigheden gaat overboord, wat een drempel opwerpt om services in de EU aan te bieden.
ik geloof er niks van. Waarom zouden eu landen hiermee akkoord gaan. wat winnen huidige leden hiermee? iets zegt me dat dit net zo geweldig is als de rechtzaken van trump.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat wat ik het VK geproduceerd wordt nu plots niet meer aan EU-standaarden zou hoeven voldoen bij export naar de EU.
Als ze daar per de chloorkippen willen produceren voor eigen consumptie zal de EU verder niet in de weg gaan liggen, neem ik aan.
dan wordt toch echt politiek op zijn engels.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Via dat level playing field lopen ze natuurlijk alsnog gewoon aan de leiband van EU regels. Het enige verschil is dat ze nu de eigen keuze hebben om daar incidenteel van af te wijken en de handelstarieven die de EU dan als reactie instelt te accepteren.
Dat hadden ze ook al onder het voorstel dat de EU deed voor een equivalentie clausule, dus ik vraag me af wat er nu dan echt anders is (buiten dat de rol voor de ECJ ingevuld gaat worden door een arbitragehof).quote:Op donderdag 24 december 2020 17:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Via dat level playing field lopen ze natuurlijk alsnog gewoon aan de leiband van EU regels. Het enige verschil is dat ze nu de eigen keuze hebben om daar incidenteel van af te wijken en de handelstarieven die de EU dan als reactie instelt te accepteren.
Ik zag net een stukje van de perscos op het journaal, een vrij genuanceerde von der Leyen en een brallende Boris.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ik geloof er niks van. Waarom zouden eu landen hiermee akkoord gaan. wat winnen huidige leden hiermee? iets zegt me dat dit net zo geweldig is als de rechtzaken van trump.
Von der Leyen citeerde ook onder meer Shakespeare, BoJo kwam met Harry Potterquote:Op donderdag 24 december 2020 18:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zag net een stukje van de perscos op het journaal, een vrij genuanceerde von der Leyen en een brallende Boris.
Satire mag ik hopen?quote:Op donderdag 24 december 2020 16:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Blijft een bazenland, een topland.
Nederland zal aan het kortste eind trekken. De VK of Duitsland niet.
Niet dat iemand aan deze kant van het Kanaal verwacht dat Frost inhoudelijk iets weet van de onderhandelingen, maar dienstverlening is volgens zo'n beetje elke andere bron juist iets wat nauwelijks in deze overeenkomst voorkomt. Gelukkig heeft het VK meer industrie en agricultuur dan dienstensector.quote:Op donderdag 24 december 2020 17:00 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Aan wie moeten ze hun auto's anders slijten?quote:Op donderdag 24 december 2020 19:55 schreef TjjWester het volgende:
Waarom willen de britten zo graag toegang tot de europese markt?? Is geen toegang maar wel lage cq geen import tarief niet voordeliger?? (Uiteraard zullen spullen die naar de EU worden geexporteerd aan de EU regels moeten voldoen)
In feite krijg je dan dezelfdd situatie als bijna alle andere niet europese landen.
Gij Cynicus.quote:Op donderdag 24 december 2020 20:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet dat iemand aan deze kant van het Kanaal verwacht dat Frost inhoudelijk iets weet van de onderhandelingen, maar dienstverlening is volgens zo'n beetje elke andere bron juist iets wat nauwelijks in deze overeenkomst voorkomt. Gelukkig heeft het VK meer industrie en agricultuur dan dienstensector.
Ik trapte er bijna in!quote:Op donderdag 24 december 2020 20:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet dat iemand aan deze kant van het Kanaal verwacht dat Frost inhoudelijk iets weet van de onderhandelingen, maar dienstverlening is volgens zo'n beetje elke andere bron juist iets wat nauwelijks in deze overeenkomst voorkomt. Gelukkig heeft het VK meer industrie en agricultuur dan dienstensector.
Diensten lijken niet lekker te verkopen bij populistisch rechts. Die staan liever op een foto of een filmpje met een veiligheidshelm op om de één of andere reden.quote:Op donderdag 24 december 2020 20:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Om de een of andere reden moet ik dan altijd hier aan denken:quote:Op donderdag 24 december 2020 20:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Diensten lijken niet lekker te verkopen bij populistisch rechts. Die staan liever op een foto of een filmpje met een veiligheidshelm op om de één of andere reden.
Er is een reden dat ie geen president werd.quote:Op donderdag 24 december 2020 20:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Om de een of andere reden moet ik dan altijd hier aan denken:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |