abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196774245
De huidige lockdownmaatregelen wegen niet op tegen de maatschappelijke gevolgen ervan, schrijven onder anderen Barbara Baarsma, Bas Jacobs en Coen Teulings. Het kabinet moet openheid van zaken geven.

Het kabinet maakt nog altijd niet duidelijk wat zijn coronastrategie is. Sinds de uitbraak van het coronavirus lijkt die te zijn verschoven van het beschermen van kwetsbaren en het voorkomen van overbelasting van de zorg naar het weren van het virus bij alle Nederlanders.

Het kabinet neemt het aantal positief geteste personen steeds meer als richtsnoer voor ingrepen. Dat aantal is nu bijna tien maal hoger dan op het toppunt van de eerste golf, vooral omdat we nu – terecht – veel meer zijn gaan testen. Maar het aantal mensen op de IC- en verpleegafdelingen ligt nu lager dan het niveau van 1 november en is momenteel zo’n twee maal lager dan op de top van de eerste golf.

Rechtvaardigen deze cijfers de plotselinge ommezwaai in het beleid en de forse ingrepen? In een democratie mag worden verwacht dat het kabinet de informatie met de samenleving deelt waarop het nu, na de ‘intelligente’ en gedeeltelijke lockdowns, ineens ‘coronabeleid met de hamer’ voorstaat.

Risico-gestuurd beleid
Het kabinet stelt een bijna volledige lockdown in. Dit beleid miskent dat beter coronabeleid mogelijk is door testen van de bevolking en het differentiëren van beleid naar risicogroepen. Testen kunnen op veel grotere schaal worden ingezet om de samenleving en economie te openen zonder onaanvaardbare gezondheidsrisico’s te nemen, bijvoorbeeld door de inzet van sneltesten in universiteiten, horeca, concertzalen en evenementen.

Waarom heeft het kabinet nog geen plannen voor risico-gestuurd beleid afgekondigd, zoals we eerder in de oproep van Herstel-NL hebben bepleit? Ouderen en kwetsbaren lopen een veel groter risico op ziekte en sterfte dan de rest van de bevolking. Door hen beter en intensiever te beschermen en de overige groepen juist meer vrijheden te gunnen, kan overbelasting van de zorg worden voorkomen met minder ingrijpende maatregelen.

Het is mogelijk om met gerichte maatregelen de risicogroepen en mensen die ongerust zijn veel beter te beschermen. Bijvoorbeeld door toegang te geven tot coronavrije zones en veilige momenten in winkels (en andere plekken), en kwetsbare mensen te ondersteunen met vouchers voor veilig taxivervoer, vervangende huisvesting, maaltijdenservice of uitkering zodat zij niet naar risicovolle werkplekken hoeven. Uit een Franse studie van vorige maand blijkt dat harde lockdowns geen effect hebben op de bescherming van ouderen en kwetsbaren.

En waarom jongeren en andere minder kwetsbare groepen dan niet meer vrijheid gunnen? Mochten zij worden besmet dan dragen zij bij aan de immuniteitsmuur waarachter de kwetsbaren kunnen schuilen. De sluitingen van het (basis)onderwijs leiden bovendien tot grote en leerachterstanden, vooral in kwetsbare groepen, die zich op langere termijn uiten in inkomensverlies en lagere levensverwachting.

Dergelijk risico-gestuurd beleid is proportioneel, in de zin dat er een redelijke verhouding is tussen de voor- en nadelen van het beleid voor de gezondheid en samenleving. Het is bovendien ethisch meer verantwoord om mensen met een ongelijk risico op corona ook ongelijk te behandelen. Dat doen we ook bij de volgorde van het vaccineren. Daarmee kan de creativiteit en veerkracht in de samenleving veel beter worden benut. Vanuit het Torentje voorschrijven hoe burgers moeten leven is ver verwijderd van onze idealen van een samenleving.

Enorme maatschappelijke schade
Het kabinet weegt de gezondheidsbelangen van ouderen en kwetsbaren terecht zwaar in zijn beleid. Maar hoe wordt de economische, maatschappelijke en sociale schade gewogen? En de gezondheidsschade die de lockdown zelf veroorzaakt? Mensen zijn niet alleen potentieel coronazorgpatiënt.

Mensen zijn ook werknemer, maar met het lockdownbeleid verliezen vooral de flexibele, laagopgeleide en jongere werknemers hun baan.

Mensen zijn ook ondernemer, die nu hun eigen vermogen zien verdampen en hun levenswerk in rook zien opgaan.

Mensen zijn allemaal ook scholier en student geweest. Het onderwijs wordt lam gelegd. Dat treft opnieuw kinderen met lager opgeleide ouders extra zwaar.

Mensen zijn ook ouders die onder enorme stress komen te staan om thuis te werken en opvang, zorg en onderwijs te organiseren voor hun kinderen.

Mensen zijn ook burgers die nu zien dat het kabinet hun vrijheid om te handelen, te sporten, te recreëren, te musiceren en te reizen sterk inperkt.

Mensen zijn ook maatschappelijk betrokken en willen niet dat de ongelijkheid in de samenleving schrijnende vormen aanneemt omdat de zwakste schouders nu de zwaarste lasten moeten dragen, de grootste problemen ervaren met huiselijk geweld, psychische problemen en eenzaamheid, en vooral de jongere generaties de coronarekening krijgen gepresenteerd.

En voor alle mensen is sociaal contact een eerste levensbehoefte.

Het kabinet moet transparant zijn over het gevoerde beleid. De ingrijpende lockdownmaatregelen zijn afgekondigd zonder duidelijk te maken welke coronastrategie erachter zit, waarom die maatregelen nodig zijn, en waarom grootschalig testen en meer risico-gestuurd beleid steeds worden genegeerd. Coronabeleid met de hamer maakt nu meer stuk dan ons lief is.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)oportioneel-a4024165

Vooral deze zin moet mensen toch aan het denken zetten:

"Het kabinet maakt nog altijd niet duidelijk wat zijn coronastrategie is. "

Maar als je twijfelt aan het kabinet ben je een wappie!1!

Of deze:

"In een democratie mag worden verwacht dat het kabinet de informatie met de samenleving deelt waarop het nu, na de ‘intelligente’ en gedeeltelijke lockdowns, ineens ‘coronabeleid met de hamer’ voorstaat."

Moeten we dit soort vragen stellen aan onze volksvertegenwoordigers of moeten wij het volk gewoon onze bek dichthouden?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_196774299
Barbara baardsma
  woensdag 16 december 2020 @ 21:41:22 #3
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_196774325
Eerst iedereen lekker een prikje geven, zien we daarna verder hoe we de massa verder kunnen reguleren
pi_196774338
Oh God de zoveelste “kennersclub”
  woensdag 16 december 2020 @ 21:41:46 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196774341
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:40 schreef Murdera het volgende:
Barbara baardsma
Daar stopte ik met lezen ja. Kortzichtige domme big is dat zeg.
pi_196774365
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:41 schreef Blackst4r het volgende:
Eerst iedereen lekker een prikje geven, zien we daarna verder hoe we de massa verder kunnen reguleren
Dan moet het weleen effectief prikje zijn en niet zoeen die 50-60% werkt, anders mogen ze dat lekker in hun aars steken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 16 december 2020 @ 21:46:36 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196774464
twitter

twitter

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196774468
De berichten gaan al weer rond dat het kabinet erop terug komt en de basisscholen bijvoorbeeld gewoon weer open zijn na de kerstvakantie.
pi_196774481
Echt leuk dat economen opeens denken verstand te hebben van infectie ziekten
Hajeto!
pi_196774565
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:47 schreef Crack_david het volgende:
Maar volgens de GGD waren kinderen geen besmettingsbron dus waarom dan basisscholen sluiten of kinderopvang als ze geen risico zijn, om mensen verplicht thuis te laten werken gaat niet werken dan blijft gewoon 1 ouder thuis en de ander gaat gewoon naar kantoor net als vroeger.

Dat was vandaag ook weer te merken het was niet veel rustiger op de weg, dat minder verkeer komt omdat scholen dicht zijn dat zie je ook in schoolvakanties(veel zijn alsnog op kantoor maar ook omdat de werkgever het gewoon eist en de wernemer daar niks over te zeggen heeft ondanks een kantoorbaan).
pi_196774617
Voor het kabinet besluiten neemt laat het zich adviseren door virologen, economen en andere experts die jaren gestudeerd hebben in hun vakgebied. Moeten leken tot in detail geïnformeerd worden over alle ins en outs hiervan, terwijl er ook steeds nieuwe informatie bij komt?

Check ook eens een briefing van de kamer. De meeste aanwezige kamerleden zitten vrij goed in de materie en stellen wel degelijk kritische vragen aan de deskundigen en vervolgens aan bewindslieden. Zo slecht werken de controlemechanismen nog niet.
pi_196774635
:O
Huilbabies.
pi_196774662
Kabinet heeft geen idee hoe het virus verspreid wordt. Geen idee of maatregelen echt werken.

Daarom maar hard aanpakken uit radeloosheid en hopen dat mensen van schrik toch thuis blijven.

Maar ik zie eigenlijk nog weinig veranderen buiten. Vandaag weer een vol kantoor bezocht, mensen met mondkapje als ze liepen en voornamelijk achter de computer werken.
.
pi_196774749
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:50 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Maar volgens de GGD waren kinderen geen besmettingsbron dus waarom dan basisscholen sluiten of kinderopvang als ze geen risico zijn, om mensen verplicht thuis te laten werken gaat niet werken dan blijft gewoon 1 ouder thuis en de ander gaat gewoon naar kantoor net als vroeger.

Dat was vandaag ook weer te merken het was niet veel rustiger op de weg, dat minder verkeer komt omdat scholen dicht zijn dat zie je ook in schoolvakanties(veel zijn alsnog op kantoor maar ook omdat de werkgever het gewoon eist en de wernemer daar niks over te zeggen heeft ondanks een kantoorbaan).
omdat de regering uit alle macht probeert het aantal contact momenten tussen mensen te verkleinen. Je tweede alinea geeft heel duidelijk aan waarom ze tot noodsprongen over moeten gaan
Hajeto!
pi_196774792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:41 schreef Scorpie het volgende:
dit
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_196774902
Het probleem is dat de overheid zichzelf beperkt tot een thuiswerk advies. Geen verplichting dus. Dus kunnen bedrijven hun personeel alsnog optrommelen en als werknemer heb je niks te zeggen zonder het risico te lopen dat je je baan verliest. Diezelfde mensen, die dus alsnog verplicht of onder druk naar hun kantoorwerk moeten - en ik kan het ze niet kwalijk nemen - zullen sneller denken f*ck it. Het is een domme aanpak van de overheid. Sterker nog, ik ken mensen die bij de overheid op kantoor werken en alsnog naar het werk moeten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_196775029
TS, stop aub eens met het afdoen van meningen als “nieuws”
  woensdag 16 december 2020 @ 22:15:56 #19
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_196775168
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:46 schreef mrevil1337 het volgende:
De berichten gaan al weer rond dat het kabinet erop terug komt en de basisscholen bijvoorbeeld gewoon weer open zijn na de kerstvakantie.
Kabinet luistert veel te veel naar al die schreeuwers en grote bekken.
Naar mensen die het maar wat lastig vinden om hun eigen kroost op te vangen.
Mensen die in de rij staan om nu op vakantie te gaan, want het moet zo nodig.

Ja het is niet leuk en dat geld voor iedereen. we moeten met z'n allen door deze zure appel.

Ben al dat gezeik zo zat, iedereen heeft wel zijn eigen reden of argument om het anders te doen.

Bah :( :( :( :(
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_196775175
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:10 schreef Hamzoef het volgende:
TS, stop aub eens met het afdoen van meningen als “nieuws”
Deze forumsectie heet dan ook 'nieuws & achtergronden'. :)
pi_196775351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:41 schreef Scorpie het volgende:
De vragen die ik aan het einde van de OP eruit licht zijn niet belangrijk omdat dit een "kennersclub" is?
pi_196775380
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:06 schreef kawotski het volgende:
Het probleem is dat de overheid zichzelf beperkt tot een thuiswerk advies. Geen verplichting dus. Dus kunnen bedrijven hun personeel alsnog optrommelen en als werknemer heb je niks te zeggen zonder het risico te lopen dat je je baan verliest. Diezelfde mensen, die dus alsnog verplicht of onder druk naar hun kantoorwerk moeten - en ik kan het ze niet kwalijk nemen - zullen sneller denken f*ck it. Het is een domme aanpak van de overheid. Sterker nog, ik ken mensen die bij de overheid op kantoor werken en alsnog naar het werk moeten.
En men moet ook eens kappen met net doen alsof iedereen op kantoor werkt, gemiddeld genomen werkt in Nederland een kwart van de beroepsbevolking op kantoor, de rest zal over het algemeen toch echt op pad moeten.
pi_196775399
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:47 schreef Crack_david het volgende:
De vragen aan het einde van mijn OP zijn niet relevant?

Vind je niet dat de overheid moet laten zien dat ze verstand hebben van infectie ziekten door een duidelijk plan op te stellen?
pi_196775469
The usual suspects zijn weer aanwezig in dit topic om de boel onderuit te halen, maar wie reageert er op mijn vragen?

Nogmaals:

Of deze:

"In een democratie mag worden verwacht dat het kabinet de informatie met de samenleving deelt waarop het nu, na de ‘intelligente’ en gedeeltelijke lockdowns, ineens ‘coronabeleid met de hamer’ voorstaat."

Dit soort vragen zijn irrelevant? Iedereen de bek dichthouden en vertrouwen op Rutte en De Jonge zonder vragen te stellen?
pi_196775522
quote:
4s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit soort vragen zijn irrelevant? Iedereen de bek dichthouden en vertrouwen op Rutte en De Jonge zonder vragen te stellen?
Als iedereen zich de afgelopen maanden nou gewoon aan de regels gehouden had zou deze lockdown niet nodig zijn geweest. Maar ja, massaal feestvieren, winkelen, vakantie, reizen en alles is natuurlijk rete belangrijk...
pi_196775591
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De vragen die ik aan het einde van de OP eruit licht zijn niet belangrijk omdat dit een "kennersclub" is?
Inderdaad, doorzichtige poging van je om geloofwaardig met je mening over te willen komen, maar niet serieus te nemen. Gewoon in je hok blijven zitten zoals de rest van ons.
pi_196775622
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als iedereen zich de afgelopen maanden nou gewoon aan de regels gehouden had zou deze lockdown niet nodig zijn geweest. Maar ja, massaal feestvieren, winkelen, vakantie, reizen en alles is natuurlijk rete belangrijk...
Dit,.
pi_196775915
quote:

[..]

Wat bedoel je met "massaal feestvieren"? Omdat jij vanachter je computer nieuwsberichten voorbij ziet komen over feesten is ineens iedereen massaal aan het feestvieren?

Lekker makkelijk om overdrijving te gebruiken om je argument kracht bij te zetten.

En je ontwijkt wederom mijn vragen.
pi_196775978
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:52 schreef spinazieruiker het volgende:
Voor het kabinet besluiten neemt laat het zich adviseren door virologen, economen en andere experts die jaren gestudeerd hebben in hun vakgebied. Moeten leken tot in detail geïnformeerd worden over alle ins en outs hiervan, terwijl er ook steeds nieuwe informatie bij komt?

Check ook eens een briefing van de kamer. De meeste aanwezige kamerleden zitten vrij goed in de materie en stellen wel degelijk kritische vragen aan de deskundigen en vervolgens aan bewindslieden. Zo slecht werken de controlemechanismen nog niet.
Waarom zou volledige transparantie in dit geval niet wenselijk zijn? Transparantie en toegankelijkheid hoort een voorwaarde te zijn voor elk politiek besluit, tenzij er zeer goede argumentatie is om dat niet te doen.
pi_196776151
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Wat bedoel je met "massaal feestvieren"? Omdat jij vanachter je computer nieuwsberichten voorbij ziet komen over feesten is ineens iedereen massaal aan het feestvieren?

Lekker makkelijk om overdrijving te gebruiken om je argument kracht bij te zetten.

En je ontwijkt wederom mijn vragen.
Jij hebt onder een steen geleefd ofzo?
pi_196776283
Ik zie dat massaal feestvieren ook nergens hoor. Als er dan weer in het nieuws is dat er een feestje met 25 man is opgerold denk ik juist als dat al in het nieuws komt valt het dus wel mee. Ik zie het in mijn omgeving ook niet. En dat zijn normaal toch wel mensen die van een feestje houden. Ook geen besmettingen trouwens, die zie ik ook niet in mijn omgeving. En ik ben zeker geen kluizenaar die niemand kent of zo, integendeel. En ik kom uit Brabant.
pi_196776663
quote:
4s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
The usual suspects zijn weer aanwezig in dit topic om de boel onderuit te halen, maar wie reageert er op mijn vragen?

Nogmaals:

Of deze:

We hebben een schat aan ervaring met pandemieën, echt schande dat ze het nu nog niet weten. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 16 december 2020 @ 23:13:11 #33
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196776817

Hoezo?

Het kabinet is met iets bezig wat in 100 jaar niet is gebeurd en we allemaal geen ervaring mee hebben. Alle acties die men inzet zullen twijfelachtig zijn. Voor mij of voor jou of voor ons allebeid. Goed kunnen ze het nooit doen.

Heel simpel: wij dienen inderdaad te luisteren en correct te handelen. En dat is NIET het randje opzoeken zoals de HEMA en de Action doen. Hoeveel doden wil je er nog bij hebben? Hoeveel druk wil je nog dat de ziekenhuizen moeten nemen?

We luisteren voor nu naar virologen. Niet naar economisten.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_196777372
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 23:13 schreef wdn het volgende:
We luisteren voor nu naar virologen.
Doen ze ook niet in den haag.
Juist de virologen vonden het mondmasker iets wat nauwelijks effect had. Weet je nog?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196777527
Stelletje gekken zijn het, en mensen die er niet mee om kunnen gaan idem.

Mijn man feest aankomend weekend met zijn team, werken allemaal vanaf maart thuis. Negatieve testen deze week. Leuk online personeelsdienst met eet en drankbonnen. Zijn team heeft in augustus de jaarcijfers al gehaald en hebben zich thuis ingezet op andere afdelingen.

Die gaan vrijdag samen een heerlijk feestje bouwen. Met zijn drieën.

Binnen de lijnen is veel mogelijk, zeker voor degene die zich al maanden aan de regels houden.
pi_196777705
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie dat massaal feestvieren ook nergens hoor. Als er dan weer in het nieuws is dat er een feestje met 25 man is opgerold denk ik juist als dat al in het nieuws komt valt het dus wel mee. Ik zie het in mijn omgeving ook niet. En dat zijn normaal toch wel mensen die van een feestje houden. Ook geen besmettingen trouwens, die zie ik ook niet in mijn omgeving. En ik ben zeker geen kluizenaar die niemand kent of zo, integendeel. En ik kom uit Brabant.
Ik zie het ook niet, maar hoorde vanavond in een jongerencomplex hier in de wijk (aan de rand van een 100.000+-stad voorbij de IJssel, vanuit de Randstad bekeken) genoeg geluid van de galerij komen. Leek wel de tribune van Feyenoord als een speler van Ajax een rode kaart krijgt...
pi_196777715
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Stelletje gekken zijn het, en mensen die er niet mee om kunnen gaan idem.

Mijn man feest aankomend weekend met zijn team, werken allemaal vanaf maart thuis. Negatieve testen deze week. Leuk online personeelsdienst met eet en drankbonnen. Zijn team heeft in augustus de jaarcijfers al gehaald en hebben zich thuis ingezet op andere afdelingen.

Die gaan vrijdag samen een heerlijk feestje bouwen. Met zijn drieën.

Binnen de lijnen is veel mogelijk, zeker voor degene die zich al maanden aan de regels houden.
Klopt. Afgelopen voorjaar hebben we met de straat veel gezelligheid gehad. Iedereen op zijn eigen erf met het gezin, en als je wil kletsen, dan loop je eventjes naar de heg.
pi_196777777
Economen maken zich vooral druk om de eigen portemonnee.
  donderdag 17 december 2020 @ 06:41:05 #39
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_196778325
quote:
Flikker op met je "draadjes" op twitter.

Fucking stumpers die twitter volspammwn met hun linkjes en aandachtstrekkerij :')
  donderdag 17 december 2020 @ 07:34:21 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196778481
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 06:41 schreef Blackst4r het volgende:

[..]

Flikker op met je "draadjes" op twitter.

Fucking stumpers die twitter volspammwn met hun linkjes en aandachtstrekkerij :')
Dat draadje is de keiharde waarheid
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196778520
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 00:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doen ze ook niet in den haag.
Juist de virologen vonden het mondmasker iets wat nauwelijks effect had. Weet je nog?
Over het effect is weinig bekend en wat er over aangetoond is geeft nog steeds geen aanleiding om van andere maatregelen te kunnen afzien.

De uitspraak dat de regering het nooit goed kan doen is de spijker op zijn kop.

Gooien ze het land op slot dan wordt de economie kapot gegooid, doen ze dat niet dan wordt er niet geluisterd naar de adviezen van virologen om levens en de zorg te redden.

Positieve en negstiege ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op. We weten te weinig maar ontdekken wel steeds nieuwe dingen. Balancerend op een dun koord probeert de regering continu de juiste keuzes te maken, wetend dat welke keuze dan ook verzet oplevert.

De regering is buschauffeur en maakt de dienstregeling. We komen niet sneller op onze bestemming door continu de route te bekritiseren. Achter het kabinet staat een hele batterij adviseurs van verschillende disciplines. Stappen worden continu geëvalueerd.

Vragen en kritiek leveren is prima, maar de beste manier om er achter te komen of beleid werkt (en te zorgen dat beleid werkt) is er alles aan te doen om dit te laten slagen. We hebben geen alternatief.
pi_196778537
quote:
84s.gif Op donderdag 17 december 2020 07:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat draadje is de keiharde waarheid
Keiharde waarheid is ook dat mensen hun hele hebben, houden en levenswerk afgenomen zien worden. Keiharde waarheid is ook dat mensen in de problemen komen, op straat komen te staan en hun huis moeten verkopen.
Alles moet naar de klote en iedereen moet er last van hebben.

Maar dat is natuurlijk helemaal niet erg ofso.
1947-2016
pi_196778555
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 07:43 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Over het effect is weinig bekend en wat er over aangetoond is geeft nog steeds geen aanleiding om van andere maatregelen te kunnen afzien.

De uitspraak dat de regering het nooit goed kan doen is de spijker op zijn kop.

Gooien ze het land op slot dan wordt de economie kapot gegooid, doen ze dat niet dan wordt er niet geluisterd naar de adviezen van virologen om levens en de zorg te redden.

Positieve en negstiege ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op. We weten te weinig maar ontdekken wel steeds nieuwe dingen. Balancerend op een dun koord probeert de regering continu de juiste keuzes te maken, wetend dat welke keuze dan ook verzet oplevert.

De regering is buschauffeur en maakt de dienstregeling. We komen niet sneller op onze bestemming door continu de route te bekritiseren. Achter het kabinet staat een hele batterij adviseurs van verschillende disciplines. Stappen worden continu geëvalueerd.

Vragen en kritiek leveren is prima, maar de beste manier om er achter te komen of beleid werkt (en te zorgen dat beleid werkt) is er alles aan te doen om dit te laten slagen. We hebben geen alternatief.
Zeker hebben we wel een alternatief. Dat is leren omgaan met de situatie en maatregelen bedenken waardoor het openbare leven wel kan blijven doorgaan. Niet er tegen gaan, maar leren leven met.

Maar het kabinet wil dat niet eens. Zie hoe de horeca is behandeld. Allerlei soorten maatregelen, handigheden en oplossingen. Maar nee: u moet dicht!!!
1947-2016
pi_196778601
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 07:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zeker hebben we wel een alternatief. Dat is leren omgaan met de situatie en maatregelen bedenken waardoor het openbare leven wel kan blijven doorgaan. Niet er tegen gaan, maar leren leven met.

Maar het kabinet wil dat niet eens. Zie hoe de horeca is behandeld. Allerlei soorten maatregelen, handigheden en oplossingen. Maar nee: u moet dicht!!!
Maatregelen bedenken waardoor het leven kan blijven doorgaan en leren leven met het virus is precies waar de politiek, bedrijfsleven en de zorg het afgelopen halfjaar ook mee bezig zijn geweest.

Tot vorige week werd nog gesproken over versoepelingen, ook al waren de cijfers nog steeds hoog.

Maatregelen om meer mogelijk te maken zitten er nu even niet in. Dat is niet omdat het kabinet of de kamer het niet wil, maar omdat het virus de afgelopen week flink oplaait.

De geldende maatregelen en de uitvoering hiervan bleken onvoldoende om het virus onder controle te houden. Je krijgt dat niet opgelost door restaurants te heropenen met een teststraat bij de ingang.

Een kampvuurtje is best veilig als je een emmertje in de buurt hebt staan. Als je huis in de fik staat moet je toch echt de brandweer bellen.
  donderdag 17 december 2020 @ 08:25:10 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196778730
Ik denk dat er bijv ook wel wat te bedenken valt om bedrijven te dwingen om meer thuis te werken, waar dat kan. In kantoor situaties bijv maximaal 1 werknemer per bepaalde hoeveelheid vierkante meter. Ik krijg het idee dat de overheid wel vrij makkelijk is met dwang naar de burger toe, maar wat huiverig is om het bedrijfsleven te dwingen ( afgezien van complete sectoren zoals de horeca).
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_196778747
quote:

[..]

Precies, en dat terwijl de horeca eigenlijk sociale ontmoetingsplaatsen zijn, waar men in de warmte en onder het genot van alcoholische dranken de wereldproblemen kan bespreken.
pi_196778809
Kon je niet een van je andere klaagtopics over de maatregelen en lockdown aanvullen met dit opiniestuk?
pi_196778856
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 07:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Keiharde waarheid is ook dat mensen hun hele hebben, houden en levenswerk afgenomen zien worden. Keiharde waarheid is ook dat mensen in de problemen komen, op straat komen te staan en hun huis moeten verkopen.
Alles moet naar de klote en iedereen moet er last van hebben.

Maar dat is natuurlijk helemaal niet erg ofso.
Keiharde waarheid is dat er mensen dood liggen te gaan en dat er nog veel meer worden als je nu niet even 5 weken pas op de plaats maakt.
pi_196778886
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:36 schreef Jaeger85 het volgende:
Kon je niet een van je andere klaagtopics over de maatregelen en lockdown aanvullen met dit opiniestuk?
Heb een tijdje terug al een TR gezet. Dit hoort sowieso in COR, voor zover iets als dit daar niet al bestaat :)
pi_196778959
Wie?
pi_196778988
De huidige lockdownmaatregelen wegen niet op tegen de maatschappelijke gevolgen ervan, schrijven onder anderen Anita Doth van 2 Unlimited, Ludo Sanders en Frits Barend. Het kabinet moet openheid van zaken geven.
pi_196779042
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:42 schreef Document1 het volgende:

[..]

Keiharde waarheid is dat er mensen dood liggen te gaan en dat er nog veel meer worden als je nu niet even 5 weken pas op de plaats maakt.
Even quote voor het nageslacht. Hoe goed hebben die drie weken pas op de plaats begin van het jaar geholpen? Of de verplichte mondkapjes.

Die 5 weken worden 5 maanden en dan "tot het vaccin er is".
pi_196779052
Welke lockdown?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 17 december 2020 @ 09:05:13 #54
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_196779066
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Welke lockdown?
Net doen alsof er geen lockdown is. :')
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_196779079
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:00 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Even quote voor het nageslacht. Hoe goed hebben die drie weken pas op de plaats begin van het jaar geholpen? Of de verplichte mondkapjes.

Die 5 weken worden 5 maanden en dan "tot het vaccin er is".
Als het wordt verlengd dan is het kennelijk nodig.

Tot nu toe wijst daar nog niets op gelukkig. Hoe verder we samen de cijfers naar beneden weten te krijgen, hoe kleiner de kans.
pi_196779104
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:06 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Als het wordt verlengd dan is het kennelijk nodig.

Tot nu toe wijst daar nog niets op gelukkig. Hoe verder we samen de cijfers naar beneden weten te krijgen, hoe kleiner de kans.
Geloof ook wel dat er iets nodig is en dat het gaat helpen. Hoor de laatste tijd ook zoveel over besmettingen op middelbare scholen en hbo/uni. Die even paar weken verlengde vakantie zou al best moeten schelen.

Net als al die dagjesmensen die nu niet meer naar de ikea of tuincentrum kunnen in de kerstvakantie.
pi_196779126
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:05 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

De fucking hema is nog open.... Net zoals de markt.
Zelfs wibra en action wouden open....

Het buitenland lacht ons uit met de term lockdown!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196779132
quote:

[..]

Keiharde waarheid is dat er nu nog veel meer mensen in de ellende zitten in verhouding tot het handjevol mensen wat wel ernstig ziek is.

Ik ben blij dat ik geen ondernemer of ZZP'er ben maar ik heb het wel met ze te doen.

Zelf ben ik ook voorstander van meer gerichte maatregelen ipv de huidige lompe aanpak.

Je zou gelijk hebben als alles na die 5 weken weer relatief normaal zou kunnen worden en blijven. Maar het is inmiddels al bewezen dat dit niet het geval is. Of vind jij het normaal om van lockdown naar lockdown te moeten leven?
pi_196779173
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:08 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Geloof ook wel dat er iets nodig is en dat het gaat helpen. Hoor de laatste tijd ook zoveel over besmettingen op middelbare scholen en hbo/uni. Die even paar weken verlengde vakantie zou al best moeten schelen.

Net als al die dagjesmensen die nu niet meer naar de ikea of tuincentrum kunnen in de kerstvakantie.
Het aantal besmette mensen is gewoon veel te hoog.

Dan maakt het niet zoveel uit dat de R-waarde de ene week 0,9 en de andere week 1,2 is.

Het is vooral zuur voor de feestdagen. Maar die hadden de cijfers ook enorm kunnen opstuwen.

Het lijkt me verstandig dat is gekozen voor een periode van 5 weken. Daar kun je jezelf (ook scholen e.d.) beter op inrichten dan op een periode van een week of 3 en er gaat meer effect vanuit.

Zodra het virus minder aanwezig is kan er alsnog meer aan de knoppen worden gedraaid, zoals horeca onder voorwaarden weer beperkt open. Om daar te komen zal er eerst iets moeten veranderen.
pi_196779273
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:10 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Keiharde waarheid is dat er nu nog veel meer mensen in de ellende zitten in verhouding tot het handjevol mensen wat wel ernstig ziek is.

Ik ben blij dat ik geen ondernemer of ZZP'er ben maar ik heb het wel met ze te doen.

Zelf ben ik ook voorstander van meer gerichte maatregelen ipv de huidige lompe aanpak.

Je zou gelijk hebben als alles na die 5 weken weer relatief normaal zou kunnen worden en blijven. Maar het is inmiddels al bewezen dat dit niet het geval is. Of vind jij het normaal om van lockdown naar lockdown te moeten leven?
Eerlijk? Het zal wel, als je nu nog aan het janken bent over hoe erg het allemaal wel niet voor je is dan beschik je niet over aanpassingsvermogen. Ga daar maar aan werken de komende tijd.
pi_196779377
quote:

[..]

Keiharde waarheid is ook dat de hele economie en maatschappij naar de tyfus gaat nu.

Dood gaan gebeurd iedere dag. Ene dag meer dan de andere. Dood hoort bij het leven.
1947-2016
pi_196779387
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:21 schreef Document1 het volgende:

[..]

Eerlijk? Het zal wel, als je nu nog aan het janken bent over hoe erg het allemaal wel niet voor je is dan beschik je niet over aanpassingsvermogen. Ga daar maar aan werken de komende tijd.
Ik heb er geen last van, mijn leven gaat wel door hoor. Een paar weekjes niet shoppen overleef ik wel ik heb mijn spullen toch al binnen. Uitgaan deed ik toch al zelden. En ik had toch al de voorkeur aan intiem samenzijn als ik ergens op bezoek ga, dus max 2 personen is voor mij ook prima. Ik werk lekker thuis zoals ik dat altijd al deed.

Maar aangezien ik geen egoist ben en zie hoe mensen hieronder te lijden hebben mag ik me er toch wel druk over maken?
Als ik redeneer zoals die lockdownies hier zou ik ook kunnen zeggen dat ik voorstander van dit idiote beleid ben omdat ik er toch geen last van heb. De hele samenleving in een diepe depressie storten is gewoon buitenproportioneel.
  donderdag 17 december 2020 @ 09:31:34 #63
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196779403
quote:

[..]

Wat een onzin, bijna overal in onze maatschappij leren we steeds beter omgaan met het virus, worden we flexibeler én zijn er maatregelen getroffen.

Nu zijn we echter weer op een punt beland waar de opnames toenemen, mensen steeds makkelijker worden en er op de rem moet worden getrapt. Waar er de vorige keren ook heel veel kritiek was op het te laat reageren zie je nu weer dat mensen het te ‘vroeg vinden’.

Het blijft een bizarre situatie waar je het nooit goed kan doen. Als je te snel op de rem trapt vinden we het disproportioneel, als er te laat op de rem wordt getrapt is het kabinet besluiteloos, heeft het kabinet bloed aan zn handen, etc.
  donderdag 17 december 2020 @ 09:34:02 #64
68638 Zwansen
pi_196779430
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Keiharde waarheid is ook dat de hele economie en maatschappij naar de tyfus gaat nu.

Dood gaan gebeurd iedere dag. Ene dag meer dan de andere. Dood hoort bij het leven.
Hoe kun je nou normaal discussiëren met dit soort uitspraken? Hoezo de hele economie naar de tyfus?

“Dit jaar krimpt het bruto binnenlands product (bbp) met 4,2 procent.”

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ent-bbp-werkloosheid
pi_196779530
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoe kun je nou normaal discussiëren met dit soort uitspraken? Hoezo de hele economie naar de tyfus?

Omdat de staatsschuld net van 40 naar 60% ofzo is gegaan. Bijna 100 miljard geleend.

Met zoveel op de pof lenen is het niet gek dat de schade beperkt lijkt.
pi_196779534
quote:
Op donderdag 17 december 2020 09:05 schreef Lariekoek het volgende:

Mag jij je deur niet uit ? 11.gif
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 09:43:40 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196779544
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:54 schreef Fer het volgende:
Kabinet heeft geen idee hoe het virus verspreid wordt. Geen idee of maatregelen echt werken.

Daarom maar hard aanpakken uit radeloosheid en hopen dat mensen van schrik toch thuis blijven.

Maar ik zie eigenlijk nog weinig veranderen buiten. Vandaag weer een vol kantoor bezocht, mensen met mondkapje als ze liepen en voornamelijk achter de computer werken.
Wat doe jij dan op een kantoor?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196779562
quote:
6s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:55 schreef Nielsch het volgende:
De huidige lockdownmaatregelen wegen niet op tegen de maatschappelijke gevolgen ervan, schrijven onder anderen Anita Doth van 2 Unlimited, Ludo Sanders en Frits Barend. Het kabinet moet openheid van zaken geven.
Ludo zou ik nog geloven en Frits Barend is lang genoeg journalist geweest om in staat te zijn tot onderbouwing. Als Anita nou vergezeld wordt van Ferry Doedens en Jokertje...
Maar inderdaad, iedereen die solidair is, houdt zich nu aan de regels, doneert een paar tientjes extra aan zijn stamcafé, bestelt iets lekkers bij een restaurant en koopt via webshops. Dan gaan we economisch nog door en daalt het aantal besmettingen tot beneden de 3000 per dag (betekent forse afname ic)
pi_196779686
quote:
6s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:42 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mag jij je deur niet uit ? [ afbeelding ]
Lockdown is wel meer dan alleen een ophokplicht. Alsof dat het enige criterium is van een lockdown.
pi_196780073
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:10 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

De maatregelen zijn toch gerichte maatregelen om de verspreiding van dat virus te stoppen? Ik weet zeker dat hygiënische mensen die maatregelen een verrijking vinden, althans als er op die maatregelen streng gehandhaafd wordt.
pi_196780262
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:31 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat een onzin, bijna overal in onze maatschappij leren we steeds beter omgaan met het virus, worden we flexibeler én zijn er maatregelen getroffen.
De flexibiliteit die vanuit de overheid komt is alleen maar 'stuiten' en 'mag niet'. De afgelopen tijd zijn er alleen maar inperkingen geweest waarvan je je moet afvragen of ze ooit nog een keer terugkomen.
Wat is volgens jou een voorbeeld dan waar er meer mocht en het flexibeler is geworden?
quote:
Nu zijn we echter weer op een punt beland waar de opnames toenemen, mensen steeds makkelijker worden en er op de rem moet worden getrapt. Waar er de vorige keren ook heel veel kritiek was op het te laat reageren zie je nu weer dat mensen het te ‘vroeg vinden’.

Het blijft een bizarre situatie waar je het nooit goed kan doen. Als je te snel op de rem trapt vinden we het disproportioneel, als er te laat op de rem wordt getrapt is het kabinet besluiteloos, heeft het kabinet bloed aan zn handen, etc.
Probleem is hier dat de overheid nu ook niet echt een rechte lijn of beleid heeft. Als een stel paniekvoetballende dronken clowns kondigen ze maatregelen af en scheppen ze verwachtingen die een week later weer de prullenbak in gaan. Als ze wat afkondigen zit er ook iedere keer weer een willekeur in de maatregelen zelf, een enorme symboolwaarde of er wordt weinig tot geen perspectief geboden. Zonder duidelijk plan of perspectief gaan mensen hun eigen plan trekken, want het baken doet het niet.

Het enige wat duidelijk is, is dat iedereen een klote tijd moet hebben. Want fun is verboden en als je het wel hebt ben je een aso.
1947-2016
pi_196780369
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:42 schreef Confetti het volgende:

[..]

Omdat de staatsschuld net van 40 naar 60% ofzo is gegaan. Bijna 100 miljard geleend.
Nee, beter lieten we alle bedrijven failliet gaan omdat zij salarissen niet meer kunnen betalen.

Uitkeringen kosten de schatkist immers geen geld.
quote:
Met zoveel op de pof lenen is het niet gek dat de schade beperkt lijkt.
De rente is momenteel dusdanig laag dat we inderdaad op de pof lenen.

Lenen door staten is ook niet te vergelijken met lenen als persoon. Als jij je lening niet terug kunt betalen komt iemand je tv ophalen of je uit je huis zetten. Een welvarend land valt niet zo snel om. Nederland behoort ondanks de toegenomen staatsschuld nog steeds tot de meest kredietwaardige landen in de wereld. Na de kredietcrisis zag je ook dat de economie relatief snel weer opveerde (ondanks bezuinigingen) en de liquiditeit van de overheid ook met sprongen herstelde. Juist voor dit soort uitzonderlijke situaties hebben we het huishoudboekje van Nederland op orde en kunnen we zo nodig extra lenen.
pi_196780388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:38 schreef Red_85 het volgende:
De flexibiliteit die vanuit de overheid komt is alleen maar 'stuiten' en 'mag niet'. De afgelopen tijd zijn er alleen maar inperkingen geweest
Het invoeren van extra nationale feestdagen waarop er gratis drank zou worden uitgedeeld op straat en we allemaal gratis op vakantie mochten naar Spanje is overwogen, maar bleek toch niet zo effectief tegen het virus.
pi_196780764
Ik reed hier net door het dorp en zag eigenlijk weinig verschil. Bijna alle winkels open. Komt natuurlijk ook omdat er in een klein dorp vooral zaken zitten als Hema, Kruidvat, Bruna, dierenwinkels, slijter, bloemenzaak. Kledingwinkels e.d. zijn er maar enkele. Maar goed, dus gewoon bijna alles open en relatief veel mensen op straat en in de winkels.
pi_196780789
quote:

[..]

Ja, dat is belangrijk ja. En wat is er gewoon aan regels die zomaar uit de grote grondrechtinbreukengrabbelton
worden gegraaid zonder enige argumentatie die ergens op slaat?

Wat is er gewoon aan een zorgcapaciteit die geen fluctuaties onder seizoens- en waarschijnlijk weersinvloeden kan opvangen?

Wat is er gewoon aan een regering die geen strategie heeft en van zo'n beetje al zijn werk een enorme puinhoop maakt om vervolgens winkelend publiek dat zich aan de regels houdt de schuld te geven?

Wat is er gewoon aan een lockdown en een mondkapjesplich terwijl we weten dat die niet of nauwelijks of maar heel eventjes helpen?

Wat is er gewoon aan een regering die zijn kont afveegt met de rechtsstaat?

Wat is er gewoon aan een premier die heel gewichtig het land toespreekt vanuit het torentje om vervolgens daarin leugen op leugen op verdraaiing te stapelen?

Wat is er gewoon aan media die dat allemaal maar voor zoete koek slikken en als de waarheid verkopen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 december 2020 @ 11:31:59 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196780969
Hoewel ik doorgaans ook een hekel heb aan van die betweters aan wal ben ik het nu wel eens dat het kabinet overreageert.
pi_196781110
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:49 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Het invoeren van extra nationale feestdagen waarop er gratis drank zou worden uitgedeeld op straat en we allemaal gratis op vakantie mochten naar Spanje is overwogen, maar bleek toch niet zo effectief tegen het virus.
Dan kom je naar mij toe met
quote:
Hoe kun je nou normaal discussiëren met dit soort uitspraken?
En kom je zelf met dit soort ridiculisaties.... :|W
1947-2016
pi_196781148
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:31 schreef Hexagon het volgende:
Hoewel ik doorgaans ook een hekel heb aan van die betweters aan wal ben ik het nu wel eens dat het kabinet overreageert.
We hebben niet veel keus.
Duitsland is in lockdown, tenzij je de grenzen dicht wil gooien komt half Duitsland hier shoppen als wij open blijven.

En gooi je alles in de grensstreek dicht, dan komen bewoners uit de grensstreek in de randstad shoppen.
pi_196781150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:31 schreef Hexagon het volgende:
Ik had deze lockdown eigenlijk logischer gevonden tijdens de intelligente lockdown van begin dit jaar en dan nu juist een lichtere intelligente lockdown.
pi_196781253
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan kom je naar mij toe met
[..]
Dat zei ik niet? Lezen.

quote:
En kom je zelf met dit soort ridiculisaties.... :|W
Tsja, kennelijk denken sommige mensen dat een virus bestrijden een feestje hoort te zijn.
pi_196781273
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

We hebben niet veel keus.
Duitsland is in lockdown, tenzij je de grenzen dicht wil gooien komt half Duitsland hier shoppen als wij open blijven.
Je bedoelt dat bestrijding van de epidemie en onze nationale grondrechten ondergeschikt zijn aan 'Europese' symboolpolitiek?

Dat is net zoiets als dat Von der Leyen zou beweren dat we maar wat later moeten beginnen met vaccineren zodat alle EU-lidstaten tegelijk kunnen beginnen want dat is belangrijk voor de symbolische eenheid van de EU nadat die zich in de eerste 3 maanden van de covidcrisis op geen enkele manier nuttig heeft gemaakt om vervolgens corona te misbruiken voor de reeds geplande transferunie en zich de door enkele nationale staten bestelde vaccinontwikkeling toe te eigenen. Dat zou toch ook absurd zijn..... oh wacht..
pi_196781311
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, dat is belangrijk ja. En wat is er gewoon aan regels die zomaar uit de grote grondrechtinbreukengrabbelton

Wat is er gewoon aan een zorgcapaciteit die geen fluctuaties onder seizoens- en waarschijnlijk weersinvloeden kan opvangen?

Wat is er gewoon aan een regering die geen strategie heeft en van zo'n beetje al zijn werk een enorme puinhoop maakt om vervolgens winkelend publiek dat zich aan de regels houdt de schuld te geven?

Wat is er gewoon aan een lockdown en een mondkapjesplich terwijl we weten dat die niet of nauwelijks of maar heel eventjes helpen?

Wat is er gewoon aan een premier die heel gewichtig het land toespreekt vanuit het torentje om vervolgens daarin leugen op leugen op verdraaiing te stapelen?

Wat is er gewoon aan media die dat allemaal maar voor zoete koek slikken en als de waarheid verkopen?
Sterk weltschmerz.

Ik wil er wat aan toevoegen:

Wat is er gewoon aan een media die geen enkele kritische vraag durft te stellen en zich laat gebruiken als propaganda machine van de overheid?

Wat is er gewoon aan een volk wat kritiekloos angst wordt ingepraat en zich zonder kritisch weerwoord vrijheden zich af laat pakken waarvan bedacht moet worden of ze ooit wel weer terug komen?

Vooral hier:
quote:

Heeft de overheid enorme hoeveelheden boter op hun hoofd. Jarenlang bezuiniging op de zorg betaald zich keihard uit hier. Ziekenhuizen zijn verdwenen, capaciteit is teruggeschroefd en afdelingen zijn gesloten. Waar de besparingen misschien enkele 10tallen miljarden hadden op kunnen leveren op de lange termijn, kosten ze nu 100'den miljarden aan economische schade, plus nog een hoop maatschappelijke.
Dat zeggende was er vandaag een artikel op BNR over een onderzoek van KPMG dat de huidige zorg 40% goedkoper kan als het doodsimpel anders wordt ingericht en er minder bureaucratie is.
1947-2016
pi_196781350
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:48 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Dat zei ik niet? Lezen.
[..]

Huh? Het is een quote van jou.
quote:
Tsja, kennelijk denken sommige mensen dat een virus bestrijden een feestje hoort te zijn.
Hup, iemand is ziek, iemand gaat dood, iedereen moet mee rouwen!!!!!!!
Wederom ridicuul.
1947-2016
pi_196781392
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat bestrijding van de epidemie en onze nationale grondrechten ondergeschikt zijn aan 'Europese' symboolpolitiek?

Dat is net zoiets als dat Von der Leyen zou beweren dat we maar wat later moeten beginnen met vaccineren zodat alle EU-lidstaten tegelijk kunnen beginnen want dat is belangrijk voor de symbolische eenheid van de EU nadat die zich in de eerste 3 maanden van de covidcrisis op geen enkele manier nuttig heeft gemaakt om vervolgens corona te misbruiken voor de reeds geplande transferunie en zich de door enkele nationale staten bestelde vaccinontwikkeling toe te eigenen. Dat zou toch ook absurd zijn..... oh wacht..
Ja bizar.
Waar haalt dat wezen het gore lef vandaan.

In maart en april stalen eu-landen van elkaar complete vliegtuigladingen met medische hulpmiddelen en was het stil vanuit Brussel. Maar nu ze denkt met de eer te kunnen strijken met de eu vlag achter haar reet, staat ze haantje de voorste te spelen.

De verkeerde mensen sterven denk ik wel eens.
1947-2016
pi_196781473
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Huh? Het is een quote van jou.
[..]
Niet:
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]

quote:
Hup, iemand is ziek, iemand gaat dood, iedereen moet mee rouwen!!!!!!!
Wederom ridicuul.
Had ik het over rouwen?
Het is vervelend dat er opnieuw zwaardere maatregelen nodig zijn. Daar de overheid de schuld van geven, denken dat een alternatief de samenleving niet zou ontwrichten, is wegkijken van hoe een virus werkt en nu eenmaal linksom of rechtsom impact heeft op ons leven zo lang het nog om ons heeft.
Ik verwacht van de regering dat ze noodzakelijke maatregelen nemen op basis van een goede afweging. Ook als de uitkomst niet leuk is.

Maar ben het inmiddels wel eens met de opmerking dat er met jou niet te discussiëren valt ;)
  donderdag 17 december 2020 @ 12:10:49 #87
65846 Bocaj
47th President.
pi_196781611
quote:
Inderdaad, ben ook bang voor wat na 19 jan 2021... ik vrees dat het misschien 3 weken goed gaat en dan begint het gedonder opnieuw totdat het mooier weer wordt in mei...
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:39 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Hoe reageerde Jensbaba op de lockdown?
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

De cijfers rechtvaardigen niet deze lockdown...
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:44 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Goh.
Er zijn zoveel mensen inmiddels die ook zeggen: "Bescherm de ouderen en zwakkeren (als ze dat willen) en laat de rest vrij!"

Rest van de aflevering hier: TV / Centraal De Jensen Show-topic #5
pi_196781624
quote:

[..]

Zonder dat het ergens op slaat? Lockdowns zijn een effectief middel gebleken om het aantal coronaslachtoffers omlaag te brengen. In alle landen waar ze toegepast zijn.

Overigens ben ik het wel met je eens dat het grondrechtinbreuken zijn, een jaar geleden hadden we dat in ieder geval zo gevonden. De situatie is wat dat betreft ook echt veranderd.

quote:
Deze onzin snap ik niet. Kijk maar naar onderstaande grafiek. Zo'n coronagolf is niet te vergelijken met seizoenseffecten of weersinvloeden.

quote:
Winkelend publiek krijgt niet per se de schuld. Het is een optelsom van mensen die doorgegaan zijn met op vakantiegaan, feesten, winkelen etc.

quote:
Lockdowns en mondkapjes werken. Daar is steeds meer bewijs voor.

quote:
Een beetje herhalend zo.

quote:
Toon die harde leugens maar eens aan.

quote:
Ah, daar is ie weer. Daar wachtte ik nog op. Het is de schuld van de media.

Maar goed, vragen stellen is altijd makkelijk, vandaar dus wat wedervragen.

- Hoe komt het dan dat eigenlijk alle landen in Europa soortgelijke maatregelen uitvoeren? Maatregelen die dus niet of nauwelijks zouden werken?

- Wat is jouw alternatief? Ouderen beschermen en gewoon vrolijk verder leven? Iets dat in geen enkel ander land heeft gewerkt?

- Wie zou dat alternatief dan moeten uitvoeren? Thierry Baudet? De man die met iedereen ruzie maakt en steeds nepnieuws verspreidt?
  donderdag 17 december 2020 @ 12:13:50 #89
65846 Bocaj
47th President.
pi_196781667
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:11 schreef luxerobots het volgende:
Lockdowns en mondkapjes werken. Daar is steeds meer bewijs voor.
Kijk eens naar duitsland en frankrijk? Lopen haast al eeuwen met mondkapjes op en zie wat daar nu ook gebeurd!
pi_196781682
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:10 schreef Bocaj het volgende:
Er zijn zoveel mensen inmiddels die ook zeggen: "Bescherm de ouderen en zwakken (als ze dat willen) en laat de rest vrij!"
Ouderen staan ook voor de klas, werken op kantoor of zijn zelfs CEO. Hoe wil je die afschermen?

En in de bejaardentehuizen komt corona ook via personeel en het bezoek binnen.

Maar goed, heb jij er voorbeelden van dat dit beschermen van de ouderen, ergens ter wereld, wel werkt?
  donderdag 17 december 2020 @ 12:15:42 #91
68638 Zwansen
pi_196781706
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het enige wat duidelijk is, is dat iedereen een klote tijd moet hebben. Want fun is verboden en als je het wel hebt ben je een aso.
Weer zo’n enorm overtrokken reactie. Het was een bijzonder jaar, maar er zijn genoeg momenten geweest dat we gewoon plezier konden maken. Ik ben dit jaar op vakantie geweest, weekend weggeweest met vrienden, naar restaurants geweest, bioscoop geweest, etc. Daarbij heb ik zelden het echt als een klote-tijd ervaren. En dat zie ik bij anderen ook. Ja, we zijn er klaar mee, maar overdrijven is ook een vak.
pi_196781740
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:15 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Weer zo’n enorm overtrokken reactie. Het was een bijzonder jaar, maar er zijn genoeg momenten geweest dat we gewoon plezier konden maken. Ik ben dit jaar op vakantie geweest, weekend weggeweest met vrienden, naar restaurants geweest, bioscoop geweest, etc. Daarbij heb ik zelden het echt als een klote-tijd ervaren. En dat zie ik bij anderen ook. Ja, we zijn er klaar mee, maar overdrijven is ook een vak.
Ik kan me voorstellen dat mensen die graag het huis uitvluchten nu balen.
Voor ons persoonlijk maakt het weinig verschil, maar anderen kunnen deze maatregelen zien als heel vervelend.
  donderdag 17 december 2020 @ 12:19:48 #93
65846 Bocaj
47th President.
pi_196781774
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:14 schreef luxerobots het volgende:
Ouderen staan ook voor de klas, werken op kantoor of zijn zelfs CEO. Hoe wil je die afschermen?

Ouderen hier zijn dan 60/65+...
En ik weet dat het misschien ook wel moeilijk zal zijn maar proberen kan toch?
We hebben genoeg knappe koppen in de zorg die vast wel tot een goede oplossing komen... maar heb het idee dat die niet aan het woord worden gelaten...
pi_196781914
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:15 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Die klote tijd komt nog wel zodra er veel mensen werkloos worden, mensen met enorme psychische problemen gaan rondlopen, zorg die uitgesteld word. De geldpersen draaien op volle toeren en grote spelers vluchten met hun kapitaal naar goud, bitcoin, aandelen etc etc. Die zijn het plebs voor. Die weten wel hoe de vlag erbij hangt.

Maar goed, stel je kritische vragen dan hoor je in deze tijd gelijk bij een complotgek. In deze tijd krijg je gelijk een stempel opgeplakt als je een mening hebt. Van xenofobie tot complotgek, je kunt het zo gek niet bedenken. Ik ben er wel klaar mee.
pi_196781963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:19 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ouderen hier zijn dan 60/65+...
En ik weet dat het misschien ook wel moeilijk zal zijn maar proberen kan toch?
We hebben genoeg knappe koppen in de zorg die vast wel tot een goede oplossing komen... maar heb het idee dat die niet aan het woord worden gelaten...
Alle ouderen verplichten om thuis te blijven? Een soort lockdown maar dan eentje waarbij alle pijn neergelegd wordt bij de ouderen en kwetsbaren?

En wie moeten daar dan onder vallen? Want elke grens is arbitrair. Waarom iemand van 65 jaar wel en 64 jaar niet? En moeten jonge mensen met astma of longproblemen dan ook binnenblijven?
  donderdag 17 december 2020 @ 12:30:32 #96
65846 Bocaj
47th President.
pi_196782047
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Alle ouderen verplichten om thuis te blijven? Een soort lockdown maar dan eentje waarbij alle pijn neergelegd wordt bij de ouderen en kwetsbaren?

En wie moeten daar dan onder vallen? Want elke grens is arbitrair. Waarom iemand van 65 jaar wel en 64 jaar niet? En moeten jonge mensen met astma of longproblemen dan ook binnenblijven?
Het is niet verplicht hè...
Ze kunnen ook door zoals altijd...
Maar iedereen die weet dat het wel eens heel mis kan gaan bij besmetting houdt zich nu ook al gedeisd lijkt mij!
Zoniet? More kudos for them!
(En is ook tijdelijk totdat vaccin...)
  donderdag 17 december 2020 @ 12:34:21 #97
65846 Bocaj
47th President.
pi_196782151
Kreeg net een grappig mailtje van IKEA... :D

//
Nou moe!

Dan thuis maar bere gezellig maken
Sinds 15 december zijn de IKEA winkels in Nederland gesloten. Vooralsnog blijven ze t/m 19 januari dicht. We steunen en respecteren de richtlijnen van de overheid. In het Zweeds zeggen we nu Håll ut tegen elkaar: Houd vol!
//

:D
pi_196782423
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sterk weltschmerz.

Ik wil er wat aan toevoegen:

Wat is er gewoon aan een media die geen enkele kritische vraag durft te stellen en zich laat gebruiken als propaganda machine van de overheid?

Wat is er gewoon aan een volk wat kritiekloos angst wordt ingepraat en zich zonder kritisch weerwoord vrijheden zich af laat pakken waarvan bedacht moet worden of ze ooit wel weer terug komen?
Er wordt openlijk gespeculeerd op het gebruik van de inperking van vrijheden om het vaccin (dat technisch eigenlijk geen vaccin is) te slijten ipv voor het lenigen van de nood waar de noodbevoegdheden aan zijn ontleend.

quote:
Vooral hier:
[..]

Heeft de overheid enorme hoeveelheden boter op hun hoofd. Jarenlang bezuiniging op de zorg betaald zich keihard uit hier. Ziekenhuizen zijn verdwenen, capaciteit is teruggeschroefd en afdelingen zijn gesloten. Waar de besparingen misschien enkele 10tallen miljarden hadden op kunnen leveren op de lange termijn, kosten ze nu 100'den miljarden aan economische schade, plus nog een hoop maatschappelijke.
Als Rutte nou gewoon zou toegeven dat de zorgcapaciteit te klein is geworden en dat achteraf fout is geweest, maar we hebben het er maar mee te doen hebben en daarom extra maatregelen nodig zijn dan werk ik wel mee aan het voorkomen van overbelasting. Maar dat had ook betekend dat de afgelopen 9 maanden alles was gedaan om die zorgcapaciteit uit te breiden.

Maar Rutte liegt liever dat hij barst over de cijfers want dat wordt toch klakkeloos overgenomen door de media.

We moeten echter vaststellen dat Rutte en De Jonge het helemaal niet vervelend vinden om strenge ontwrichtende maatregelen te nemen. Ze vinden het heerlijk, het is het eerste waarnaar ze grjipen, liever verjaardagsfeestjes en kerstdiners micromanagen en handhaver huisvredebreuk laten plegen en illegaal demonstraties laten beeindigen dan schiphol aanpakken en grensverkeer beperken.

Grondrechtinbreuken en het MKB laten bungelen in afwachting van het vaccin, dat is vanaf het begin de aanpak geweest. Geneesmiddelen tegen corona zoveel mogelijk in de weg zitten, geen preventie door mensen gezond te houden, niet voorkomen dat het virus ons land binnenvliegt, geen aanpak van ventilatie en geen beschermingsmiddelen in verpleeghuizen, nee, ons gedrag en het MKB is wat zo hard mogelijk aangepakt moet worden.
quote:
Dat zeggende was er vandaag een artikel op BNR over een onderzoek van KPMG dat de huidige zorg 40% goedkoper kan als het doodsimpel anders wordt ingericht en er minder bureaucratie is.
Dat roep ik al jaren. Als daadwerkelijke zorgverleners 40% van hun tijd kwijt zijn aan bureaucratie zodat zorgverzekeraars hun winst per handeling kunnen berekenen omdat ze ondernemertje aan het spelen zijn binnen een stelsel van gedwongen winkelnering en uitgesloten ondernemersrisico dan ligt daar een enorme besparingsmogelijkheid. Maar je mag de efficientie door zogenaamde marktwerking niet benoemen als de fictie die het is.
pi_196782511
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja bizar.
Waar haalt dat wezen het gore lef vandaan.
Ze gaat gewoon over lijken ten bate van de Europese symboliek. Dat zou schokkend zijn als we de EU niet zo zouden kennen.

quote:
In maart en april stalen eu-landen van elkaar complete vliegtuigladingen met medische hulpmiddelen en was het stil vanuit Brussel. Maar nu ze denkt met de eer te kunnen strijken met de eu vlag achter haar reet, staat ze haantje de voorste te spelen.

De verkeerde mensen sterven denk ik wel eens.
Ik zal niet degene zijn die oproept tot kalmte bij de defenestraties van Brussel en Frankfurt.
  donderdag 17 december 2020 @ 12:50:40 #100
65846 Bocaj
47th President.
pi_196782527
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar Rutte liegt liever dat hij barst over de cijfers want dat wordt toch klakkeloos overgenomen door de media.

We moeten echter vaststellen dat Rutte en De Jonge het helemaal niet vervelend vinden om strenge ontwrichtende maatregelen te nemen. Ze vinden het heerlijk, het is het eerste waarnaar ze grjipen, liever verjaardagsfeestjes en kerstdiners micromanagen en handhaver huisvredebreuk laten plegen en illegaal demonstraties laten beeindigen dan schiphol aanpakken en grensverkeer beperken.

Grondrechtinbreuken en het MKB laten bungelen in afwachting van het vaccin, dat is vanaf het begin de aanpak geweest. Geneesmiddelen tegen corona zoveel mogelijk in de weg zitten, geen preventie door mensen gezond te houden, niet voorkomen dat het virus ons land binnenvliegt, geen aanpak van ventilatie en geen beschermingsmiddelen in verpleeghuizen, nee, ons gedrag en het MKB is wat zo hard mogelijk aangepakt moet worden.
Agenda 2030? (We gaan de boel resetten?)
Lees dit stuk in de NRC eens (helaas wel achter een betaalmuur) https://www.nrc.nl/nieuws(...)ss-as-usual-a4023823
(Wel leesbaar in 'incognito' mode)

[ Bericht 5% gewijzigd door Bocaj op 17-12-2020 14:03:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')