Even quote voor het nageslacht. Hoe goed hebben die drie weken pas op de plaats begin van het jaar geholpen? Of de verplichte mondkapjes.quote:Op donderdag 17 december 2020 08:42 schreef Document1 het volgende:
[..]
Keiharde waarheid is dat er mensen dood liggen te gaan en dat er nog veel meer worden als je nu niet even 5 weken pas op de plaats maakt.
Als het wordt verlengd dan is het kennelijk nodig.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:00 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Even quote voor het nageslacht. Hoe goed hebben die drie weken pas op de plaats begin van het jaar geholpen? Of de verplichte mondkapjes.
Die 5 weken worden 5 maanden en dan "tot het vaccin er is".
Geloof ook wel dat er iets nodig is en dat het gaat helpen. Hoor de laatste tijd ook zoveel over besmettingen op middelbare scholen en hbo/uni. Die even paar weken verlengde vakantie zou al best moeten schelen.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:06 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Als het wordt verlengd dan is het kennelijk nodig.
Tot nu toe wijst daar nog niets op gelukkig. Hoe verder we samen de cijfers naar beneden weten te krijgen, hoe kleiner de kans.
De fucking hema is nog open.... Net zoals de markt.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:05 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Net doen alsof er geen lockdown is.
Keiharde waarheid is dat er nu nog veel meer mensen in de ellende zitten in verhouding tot het handjevol mensen wat wel ernstig ziek is.quote:Op donderdag 17 december 2020 08:42 schreef Document1 het volgende:
[..]
Keiharde waarheid is dat er mensen dood liggen te gaan en dat er nog veel meer worden als je nu niet even 5 weken pas op de plaats maakt.
Het aantal besmette mensen is gewoon veel te hoog.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Geloof ook wel dat er iets nodig is en dat het gaat helpen. Hoor de laatste tijd ook zoveel over besmettingen op middelbare scholen en hbo/uni. Die even paar weken verlengde vakantie zou al best moeten schelen.
Net als al die dagjesmensen die nu niet meer naar de ikea of tuincentrum kunnen in de kerstvakantie.
Eerlijk? Het zal wel, als je nu nog aan het janken bent over hoe erg het allemaal wel niet voor je is dan beschik je niet over aanpassingsvermogen. Ga daar maar aan werken de komende tijd.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:10 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Keiharde waarheid is dat er nu nog veel meer mensen in de ellende zitten in verhouding tot het handjevol mensen wat wel ernstig ziek is.
Ik ben blij dat ik geen ondernemer of ZZP'er ben maar ik heb het wel met ze te doen.
Zelf ben ik ook voorstander van meer gerichte maatregelen ipv de huidige lompe aanpak.
Je zou gelijk hebben als alles na die 5 weken weer relatief normaal zou kunnen worden en blijven. Maar het is inmiddels al bewezen dat dit niet het geval is. Of vind jij het normaal om van lockdown naar lockdown te moeten leven?
Keiharde waarheid is ook dat de hele economie en maatschappij naar de tyfus gaat nu.quote:Op donderdag 17 december 2020 08:42 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van, mijn leven gaat wel door hoor. Een paar weekjes niet shoppen overleef ik wel ik heb mijn spullen toch al binnen. Uitgaan deed ik toch al zelden. En ik had toch al de voorkeur aan intiem samenzijn als ik ergens op bezoek ga, dus max 2 personen is voor mij ook prima. Ik werk lekker thuis zoals ik dat altijd al deed.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:21 schreef Document1 het volgende:
[..]
Eerlijk? Het zal wel, als je nu nog aan het janken bent over hoe erg het allemaal wel niet voor je is dan beschik je niet over aanpassingsvermogen. Ga daar maar aan werken de komende tijd.
Wat een onzin, bijna overal in onze maatschappij leren we steeds beter omgaan met het virus, worden we flexibeler én zijn er maatregelen getroffen.quote:Op donderdag 17 december 2020 07:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker hebben we wel een alternatief. Dat is leren omgaan met de situatie en maatregelen bedenken waardoor het openbare leven wel kan blijven doorgaan. Niet er tegen gaan, maar leren leven met.
Maar het kabinet wil dat niet eens. Zie hoe de horeca is behandeld. Allerlei soorten maatregelen, handigheden en oplossingen. Maar nee: u moet dicht!!!
Hoe kun je nou normaal discussiëren met dit soort uitspraken? Hoezo de hele economie naar de tyfus?quote:Op donderdag 17 december 2020 09:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Keiharde waarheid is ook dat de hele economie en maatschappij naar de tyfus gaat nu.
Dood gaan gebeurd iedere dag. Ene dag meer dan de andere. Dood hoort bij het leven.
Omdat de staatsschuld net van 40 naar 60% ofzo is gegaan. Bijna 100 miljard geleend.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe kun je nou normaal discussiëren met dit soort uitspraken? Hoezo de hele economie naar de tyfus?
“Dit jaar krimpt het bruto binnenlands product (bbp) met 4,2 procent.”
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ent-bbp-werkloosheid
Mag jij je deur niet uit ?quote:Op donderdag 17 december 2020 09:05 schreef Lariekoek het volgende:
Net doen alsof er geen lockdown is.
Wat doe jij dan op een kantoor?quote:Op woensdag 16 december 2020 21:54 schreef Fer het volgende:
Kabinet heeft geen idee hoe het virus verspreid wordt. Geen idee of maatregelen echt werken.
Daarom maar hard aanpakken uit radeloosheid en hopen dat mensen van schrik toch thuis blijven.
Maar ik zie eigenlijk nog weinig veranderen buiten. Vandaag weer een vol kantoor bezocht, mensen met mondkapje als ze liepen en voornamelijk achter de computer werken.
Ludo zou ik nog geloven en Frits Barend is lang genoeg journalist geweest om in staat te zijn tot onderbouwing. Als Anita nou vergezeld wordt van Ferry Doedens en Jokertje...quote:Op donderdag 17 december 2020 08:55 schreef Nielsch het volgende:
De huidige lockdownmaatregelen wegen niet op tegen de maatschappelijke gevolgen ervan, schrijven onder anderen Anita Doth van 2 Unlimited, Ludo Sanders en Frits Barend. Het kabinet moet openheid van zaken geven.
Lockdown is wel meer dan alleen een ophokplicht. Alsof dat het enige criterium is van een lockdown.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:42 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mag jij je deur niet uit ? [ afbeelding ]
Ik heb het niet alleen over feestjes zoals je kunt lezen, het is en en en.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie dat massaal feestvieren ook nergens hoor.
De maatregelen zijn toch gerichte maatregelen om de verspreiding van dat virus te stoppen? Ik weet zeker dat hygiënische mensen die maatregelen een verrijking vinden, althans als er op die maatregelen streng gehandhaafd wordt.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:10 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Zelf ben ik ook voorstander van meer gerichte maatregelen ipv de huidige lompe aanpak.
De flexibiliteit die vanuit de overheid komt is alleen maar 'stuiten' en 'mag niet'. De afgelopen tijd zijn er alleen maar inperkingen geweest waarvan je je moet afvragen of ze ooit nog een keer terugkomen.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een onzin, bijna overal in onze maatschappij leren we steeds beter omgaan met het virus, worden we flexibeler én zijn er maatregelen getroffen.
Probleem is hier dat de overheid nu ook niet echt een rechte lijn of beleid heeft. Als een stel paniekvoetballende dronken clowns kondigen ze maatregelen af en scheppen ze verwachtingen die een week later weer de prullenbak in gaan. Als ze wat afkondigen zit er ook iedere keer weer een willekeur in de maatregelen zelf, een enorme symboolwaarde of er wordt weinig tot geen perspectief geboden. Zonder duidelijk plan of perspectief gaan mensen hun eigen plan trekken, want het baken doet het niet.quote:Nu zijn we echter weer op een punt beland waar de opnames toenemen, mensen steeds makkelijker worden en er op de rem moet worden getrapt. Waar er de vorige keren ook heel veel kritiek was op het te laat reageren zie je nu weer dat mensen het te ‘vroeg vinden’.
Het blijft een bizarre situatie waar je het nooit goed kan doen. Als je te snel op de rem trapt vinden we het disproportioneel, als er te laat op de rem wordt getrapt is het kabinet besluiteloos, heeft het kabinet bloed aan zn handen, etc.
Nee, beter lieten we alle bedrijven failliet gaan omdat zij salarissen niet meer kunnen betalen.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Omdat de staatsschuld net van 40 naar 60% ofzo is gegaan. Bijna 100 miljard geleend.
De rente is momenteel dusdanig laag dat we inderdaad op de pof lenen.quote:Met zoveel op de pof lenen is het niet gek dat de schade beperkt lijkt.
Het invoeren van extra nationale feestdagen waarop er gratis drank zou worden uitgedeeld op straat en we allemaal gratis op vakantie mochten naar Spanje is overwogen, maar bleek toch niet zo effectief tegen het virus.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:38 schreef Red_85 het volgende:
De flexibiliteit die vanuit de overheid komt is alleen maar 'stuiten' en 'mag niet'. De afgelopen tijd zijn er alleen maar inperkingen geweest
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |