Ja, dat is belangrijk ja. En wat is er gewoon aan regels die zomaar uit de grote grondrechtinbreukengrabbeltonquote:Op woensdag 16 december 2020 22:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als iedereen zich de afgelopen maanden nou gewoon aan de regels gehouden had zou deze lockdown niet nodig zijn geweest. Maar ja, massaal feestvieren, winkelen, vakantie, reizen en alles is natuurlijk rete belangrijk...
Dan kom je naar mij toe metquote:Op donderdag 17 december 2020 10:49 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Het invoeren van extra nationale feestdagen waarop er gratis drank zou worden uitgedeeld op straat en we allemaal gratis op vakantie mochten naar Spanje is overwogen, maar bleek toch niet zo effectief tegen het virus.
En kom je zelf met dit soort ridiculisaties....quote:Hoe kun je nou normaal discussiėren met dit soort uitspraken?
We hebben niet veel keus.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:31 schreef Hexagon het volgende:
Hoewel ik doorgaans ook een hekel heb aan van die betweters aan wal ben ik het nu wel eens dat het kabinet overreageert.
Ik had deze lockdown eigenlijk logischer gevonden tijdens de intelligente lockdown van begin dit jaar en dan nu juist een lichtere intelligente lockdown.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:31 schreef Hexagon het volgende:
Hoewel ik doorgaans ook een hekel heb aan van die betweters aan wal ben ik het nu wel eens dat het kabinet overreageert.
Dat zei ik niet? Lezen.quote:
Tsja, kennelijk denken sommige mensen dat een virus bestrijden een feestje hoort te zijn.quote:En kom je zelf met dit soort ridiculisaties....
Je bedoelt dat bestrijding van de epidemie en onze nationale grondrechten ondergeschikt zijn aan 'Europese' symboolpolitiek?quote:Op donderdag 17 december 2020 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hebben niet veel keus.
Duitsland is in lockdown, tenzij je de grenzen dicht wil gooien komt half Duitsland hier shoppen als wij open blijven.
Sterk weltschmerz.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, dat is belangrijk ja. En wat is er gewoon aan regels die zomaar uit de grote grondrechtinbreukengrabbelton
worden gegraaid zonder enige argumentatie die ergens op slaat?
Wat is er gewoon aan een zorgcapaciteit die geen fluctuaties onder seizoens- en waarschijnlijk weersinvloeden kan opvangen?
Wat is er gewoon aan een regering die geen strategie heeft en van zo'n beetje al zijn werk een enorme puinhoop maakt om vervolgens winkelend publiek dat zich aan de regels houdt de schuld te geven?
Wat is er gewoon aan een lockdown en een mondkapjesplich terwijl we weten dat die niet of nauwelijks of maar heel eventjes helpen?
Wat is er gewoon aan een regering die zijn kont afveegt met de rechtsstaat?
Wat is er gewoon aan een premier die heel gewichtig het land toespreekt vanuit het torentje om vervolgens daarin leugen op leugen op verdraaiing te stapelen?
Wat is er gewoon aan media die dat allemaal maar voor zoete koek slikken en als de waarheid verkopen?
Heeft de overheid enorme hoeveelheden boter op hun hoofd. Jarenlang bezuiniging op de zorg betaald zich keihard uit hier. Ziekenhuizen zijn verdwenen, capaciteit is teruggeschroefd en afdelingen zijn gesloten. Waar de besparingen misschien enkele 10tallen miljarden hadden op kunnen leveren op de lange termijn, kosten ze nu 100'den miljarden aan economische schade, plus nog een hoop maatschappelijke.quote:Wat is er gewoon aan een zorgcapaciteit die geen fluctuaties onder seizoens- en waarschijnlijk weersinvloeden kan opvangen?
Wat is er gewoon aan een regering die geen strategie heeft en van zo'n beetje al zijn werk een enorme puinhoop maakt om vervolgens winkelend publiek dat zich aan de regels houdt de schuld te geven?
Huh? Het is een quote van jou.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:48 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Dat zei ik niet? Lezen.
[..]
Hup, iemand is ziek, iemand gaat dood, iedereen moet mee rouwen!!!!!!!quote:Tsja, kennelijk denken sommige mensen dat een virus bestrijden een feestje hoort te zijn.
Ja bizar.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je bedoelt dat bestrijding van de epidemie en onze nationale grondrechten ondergeschikt zijn aan 'Europese' symboolpolitiek?
Dat is net zoiets als dat Von der Leyen zou beweren dat we maar wat later moeten beginnen met vaccineren zodat alle EU-lidstaten tegelijk kunnen beginnen want dat is belangrijk voor de symbolische eenheid van de EU nadat die zich in de eerste 3 maanden van de covidcrisis op geen enkele manier nuttig heeft gemaakt om vervolgens corona te misbruiken voor de reeds geplande transferunie en zich de door enkele nationale staten bestelde vaccinontwikkeling toe te eigenen. Dat zou toch ook absurd zijn..... oh wacht..
Niet:quote:Op donderdag 17 december 2020 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh? Het is een quote van jou.
[..]
quote:Op donderdag 17 december 2020 09:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe kun je nou normaal discussiėren met dit soort uitspraken? Hoezo de hele economie naar de tyfus?
“Dit jaar krimpt het bruto binnenlands product (bbp) met 4,2 procent.”
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ent-bbp-werkloosheid
Had ik het over rouwen?quote:Hup, iemand is ziek, iemand gaat dood, iedereen moet mee rouwen!!!!!!!
Wederom ridicuul.
Inderdaad, ben ook bang voor wat na 19 jan 2021... ik vrees dat het misschien 3 weken goed gaat en dan begint het gedonder opnieuw totdat het mooier weer wordt in mei...quote:Op donderdag 17 december 2020 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat is er gewoon aan een lockdown en een mondkapjesplich terwijl we weten dat die niet of nauwelijks of maar heel eventjes helpen?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:39 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Hoe reageerde Jensbaba op de lockdown?
quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:42 schreef Bocaj het volgende:
[..]
De cijfers rechtvaardigen niet deze lockdown...
Er zijn zoveel mensen inmiddels die ook zeggen: "Bescherm de ouderen en zwakkeren (als ze dat willen) en laat de rest vrij!"quote:
Zonder dat het ergens op slaat? Lockdowns zijn een effectief middel gebleken om het aantal coronaslachtoffers omlaag te brengen. In alle landen waar ze toegepast zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, dat is belangrijk ja. En wat is er gewoon aan regels die zomaar uit de grote grondrechtinbreukengrabbelton
worden gegraaid zonder enige argumentatie die ergens op slaat?
Deze onzin snap ik niet. Kijk maar naar onderstaande grafiek. Zo'n coronagolf is niet te vergelijken met seizoenseffecten of weersinvloeden.quote:Wat is er gewoon aan een zorgcapaciteit die geen fluctuaties onder seizoens- en waarschijnlijk weersinvloeden kan opvangen?
Winkelend publiek krijgt niet per se de schuld. Het is een optelsom van mensen die doorgegaan zijn met op vakantiegaan, feesten, winkelen etc.quote:Wat is er gewoon aan een regering die geen strategie heeft en van zo'n beetje al zijn werk een enorme puinhoop maakt om vervolgens winkelend publiek dat zich aan de regels houdt de schuld te geven?
Lockdowns en mondkapjes werken. Daar is steeds meer bewijs voor.quote:Wat is er gewoon aan een lockdown en een mondkapjesplich terwijl we weten dat die niet of nauwelijks of maar heel eventjes helpen?
Een beetje herhalend zo.quote:Wat is er gewoon aan een regering die zijn kont afveegt met de rechtsstaat?
Toon die harde leugens maar eens aan.quote:Wat is er gewoon aan een premier die heel gewichtig het land toespreekt vanuit het torentje om vervolgens daarin leugen op leugen op verdraaiing te stapelen?
Ah, daar is ie weer. Daar wachtte ik nog op. Het is de schuld van de media.quote:Wat is er gewoon aan media die dat allemaal maar voor zoete koek slikken en als de waarheid verkopen?
Kijk eens naar duitsland en frankrijk? Lopen haast al eeuwen met mondkapjes op en zie wat daar nu ook gebeurd!quote:Op donderdag 17 december 2020 12:11 schreef luxerobots het volgende:
Lockdowns en mondkapjes werken. Daar is steeds meer bewijs voor.
Ouderen staan ook voor de klas, werken op kantoor of zijn zelfs CEO. Hoe wil je die afschermen?quote:Op donderdag 17 december 2020 12:10 schreef Bocaj het volgende:
Er zijn zoveel mensen inmiddels die ook zeggen: "Bescherm de ouderen en zwakken (als ze dat willen) en laat de rest vrij!"
Weer zo’n enorm overtrokken reactie. Het was een bijzonder jaar, maar er zijn genoeg momenten geweest dat we gewoon plezier konden maken. Ik ben dit jaar op vakantie geweest, weekend weggeweest met vrienden, naar restaurants geweest, bioscoop geweest, etc. Daarbij heb ik zelden het echt als een klote-tijd ervaren. En dat zie ik bij anderen ook. Ja, we zijn er klaar mee, maar overdrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het enige wat duidelijk is, is dat iedereen een klote tijd moet hebben. Want fun is verboden en als je het wel hebt ben je een aso.
Ik kan me voorstellen dat mensen die graag het huis uitvluchten nu balen.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Weer zo’n enorm overtrokken reactie. Het was een bijzonder jaar, maar er zijn genoeg momenten geweest dat we gewoon plezier konden maken. Ik ben dit jaar op vakantie geweest, weekend weggeweest met vrienden, naar restaurants geweest, bioscoop geweest, etc. Daarbij heb ik zelden het echt als een klote-tijd ervaren. En dat zie ik bij anderen ook. Ja, we zijn er klaar mee, maar overdrijven is ook een vak.
Ouderen hier zijn dan 60/65+...quote:Op donderdag 17 december 2020 12:14 schreef luxerobots het volgende:
Ouderen staan ook voor de klas, werken op kantoor of zijn zelfs CEO. Hoe wil je die afschermen?
Die klote tijd komt nog wel zodra er veel mensen werkloos worden, mensen met enorme psychische problemen gaan rondlopen, zorg die uitgesteld word. De geldpersen draaien op volle toeren en grote spelers vluchten met hun kapitaal naar goud, bitcoin, aandelen etc etc. Die zijn het plebs voor. Die weten wel hoe de vlag erbij hangt.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Weer zo’n enorm overtrokken reactie. Het was een bijzonder jaar, maar er zijn genoeg momenten geweest dat we gewoon plezier konden maken. Ik ben dit jaar op vakantie geweest, weekend weggeweest met vrienden, naar restaurants geweest, bioscoop geweest, etc. Daarbij heb ik zelden het echt als een klote-tijd ervaren. En dat zie ik bij anderen ook. Ja, we zijn er klaar mee, maar overdrijven is ook een vak.
Alle ouderen verplichten om thuis te blijven? Een soort lockdown maar dan eentje waarbij alle pijn neergelegd wordt bij de ouderen en kwetsbaren?quote:Op donderdag 17 december 2020 12:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ouderen hier zijn dan 60/65+...
En ik weet dat het misschien ook wel moeilijk zal zijn maar proberen kan toch?
We hebben genoeg knappe koppen in de zorg die vast wel tot een goede oplossing komen... maar heb het idee dat die niet aan het woord worden gelaten...
Het is niet verplicht hč...quote:Op donderdag 17 december 2020 12:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alle ouderen verplichten om thuis te blijven? Een soort lockdown maar dan eentje waarbij alle pijn neergelegd wordt bij de ouderen en kwetsbaren?
En wie moeten daar dan onder vallen? Want elke grens is arbitrair. Waarom iemand van 65 jaar wel en 64 jaar niet? En moeten jonge mensen met astma of longproblemen dan ook binnenblijven?
Er wordt openlijk gespeculeerd op het gebruik van de inperking van vrijheden om het vaccin (dat technisch eigenlijk geen vaccin is) te slijten ipv voor het lenigen van de nood waar de noodbevoegdheden aan zijn ontleend.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sterk weltschmerz.
Ik wil er wat aan toevoegen:
Wat is er gewoon aan een media die geen enkele kritische vraag durft te stellen en zich laat gebruiken als propaganda machine van de overheid?
Wat is er gewoon aan een volk wat kritiekloos angst wordt ingepraat en zich zonder kritisch weerwoord vrijheden zich af laat pakken waarvan bedacht moet worden of ze ooit wel weer terug komen?
Als Rutte nou gewoon zou toegeven dat de zorgcapaciteit te klein is geworden en dat achteraf fout is geweest, maar we hebben het er maar mee te doen hebben en daarom extra maatregelen nodig zijn dan werk ik wel mee aan het voorkomen van overbelasting. Maar dat had ook betekend dat de afgelopen 9 maanden alles was gedaan om die zorgcapaciteit uit te breiden.quote:Vooral hier:
[..]
Heeft de overheid enorme hoeveelheden boter op hun hoofd. Jarenlang bezuiniging op de zorg betaald zich keihard uit hier. Ziekenhuizen zijn verdwenen, capaciteit is teruggeschroefd en afdelingen zijn gesloten. Waar de besparingen misschien enkele 10tallen miljarden hadden op kunnen leveren op de lange termijn, kosten ze nu 100'den miljarden aan economische schade, plus nog een hoop maatschappelijke.
Dat roep ik al jaren. Als daadwerkelijke zorgverleners 40% van hun tijd kwijt zijn aan bureaucratie zodat zorgverzekeraars hun winst per handeling kunnen berekenen omdat ze ondernemertje aan het spelen zijn binnen een stelsel van gedwongen winkelnering en uitgesloten ondernemersrisico dan ligt daar een enorme besparingsmogelijkheid. Maar je mag de efficientie door zogenaamde marktwerking niet benoemen als de fictie die het is.quote:Dat zeggende was er vandaag een artikel op BNR over een onderzoek van KPMG dat de huidige zorg 40% goedkoper kan als het doodsimpel anders wordt ingericht en er minder bureaucratie is.
Ze gaat gewoon over lijken ten bate van de Europese symboliek. Dat zou schokkend zijn als we de EU niet zo zouden kennen.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja bizar.
Waar haalt dat wezen het gore lef vandaan.
Ik zal niet degene zijn die oproept tot kalmte bij de defenestraties van Brussel en Frankfurt.quote:In maart en april stalen eu-landen van elkaar complete vliegtuigladingen met medische hulpmiddelen en was het stil vanuit Brussel. Maar nu ze denkt met de eer te kunnen strijken met de eu vlag achter haar reet, staat ze haantje de voorste te spelen.
De verkeerde mensen sterven denk ik wel eens.
Agenda 2030? (We gaan de boel resetten?)quote:Op donderdag 17 december 2020 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar Rutte liegt liever dat hij barst over de cijfers want dat wordt toch klakkeloos overgenomen door de media.
We moeten echter vaststellen dat Rutte en De Jonge het helemaal niet vervelend vinden om strenge ontwrichtende maatregelen te nemen. Ze vinden het heerlijk, het is het eerste waarnaar ze grjipen, liever verjaardagsfeestjes en kerstdiners micromanagen en handhaver huisvredebreuk laten plegen en illegaal demonstraties laten beeindigen dan schiphol aanpakken en grensverkeer beperken.
Grondrechtinbreuken en het MKB laten bungelen in afwachting van het vaccin, dat is vanaf het begin de aanpak geweest. Geneesmiddelen tegen corona zoveel mogelijk in de weg zitten, geen preventie door mensen gezond te houden, niet voorkomen dat het virus ons land binnenvliegt, geen aanpak van ventilatie en geen beschermingsmiddelen in verpleeghuizen, nee, ons gedrag en het MKB is wat zo hard mogelijk aangepakt moet worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |