abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196722229
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_196722231
Wanneer begonnen de cijfers te dalen tijdens de eerste intelligente lockdown?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 14 december 2020 @ 12:32:12 #3
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196722232
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar zou ik maar niet zo jaloers op zijn, de afgelopen week gemiddeld 500 doden door covid per dag in het VK
Elk Europees land heeft per inwoner dagelijks meer doden dan Nederland zo'n beetje. Maar wij gaan in harde lockdown *O*
pi_196722233
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:29 schreef Scrummie het volgende:
Maareh, ik begin er wel steeds meer moeite mee te krijgen merk ik. Bij elk negatief bericht denk ik 'god nee, stopt het ooit nog?'. Begin neerslachtig te worden, negatief, zorgen, etc.

Vreemde gewaarwording wel.
Eens wel ja. Had me net een beetje neergelegd bij de huidige situatie krijg je dit weer.
blablablabla
pi_196722235
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:30 schreef AdVictoriamN7 het volgende:

[..]

Ja die gaan het nu nog drukker krijgen natuurlijk.
Kunnen ze de horecamedewerkers niet pakketjes laten bezorgen voor een vergoeding.

hebben ze eindelijk wat te doen ;)
pi_196722239
quote:
Maareh, ik begin er wel steeds meer moeite mee te krijgen merk ik. Bij elk negatief bericht denk ik 'god nee, stopt het ooit nog?'. Begin neerslachtig te worden, negatief, zorgen, etc.

Misschien dat het nu in begint te dalen dat pleiten voor zo'n harde lockdown nogal wat gevolgen heeft die je misschien overzien hebt.
pi_196722257
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:32 schreef Nexum het volgende:
Wanneer begonnen de cijfers te dalen tijdens de eerste intelligente lockdown?
2 weken voordat ie inging.
pi_196722258
Hoe zit het met mijn tandartsafspraak voor woensdag a.s.? Daar hoor ik Ron Fresen niet over.
  maandag 14 december 2020 @ 12:33:11 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196722259
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:22 schreef chratnox het volgende: [..] We hebben 'ervaring' met de eerste lockdown in maart, waar de afgelopen maanden veel berichten over naar buiten kwamen. In een paar weken waren leerlingen bijna een vol jaar aan opleiding kwijt. Dit is een nieuw schooljaar, dus je kan er donder op tegen zeggen dat dat nu weer zo is. die leerlingen zijn dan straks dus 2 jaar kwijt, omdat het kabinet niet capabel genoeg is om ervoor te zorgen dat de maatregelen die er al zijn daadwerkelijk opgevolgd worden. Ja we kunnen meer aan dan we denken, maar het gaat negatieve gevolgen hebben. En juist voor de mensen die het al zwaar hebben.
In een paar weken een volledig jaar aan onderwijs kwijt zijn. Juist ja :') waarvan een gedeelte sowieso al vakantie en er een hoop online mogelijkheden zijn. Er wordt weer schromelijk overdreven. Waarbij je je mag afvragen of iemand die door een tweetal weken gemist te hebben al zwaar in de problemen komt wel op het juiste niveau zit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196722261
quote:
15s.gif Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef Elan het volgende: Gaat fysio ook dicht? Heb net 3 afspraken gepland richting het einde van het jaar.
Correctie van de redactie: in een eerdere versie van dit artikel stond ten onrechte dat ook fysiotherapeuten hun moet stoppen. Dat is onjuist, fysiotherapie is geen contactberoep, maar een beroep in de zorg. Dat is aangepast in de tekst.
  maandag 14 december 2020 @ 12:33:20 #11
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_196722262
Dat wordt op zoek gaan naar Wii Sports
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 december 2020 @ 12:33:28 #12
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196722263
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:21 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er is totaal geen reden om aan te nemen dat de curve opeens steiler gaat worden :') zeker niet als je het beleid nog weer wat aanscherpt op sommige vlakken. Dat kan totaal niet een reden zijn om het land 1 maand lang dicht te doen met jaren aan gevolgen voor de economie en maatschappij.
Je kan dat wel blijven roepen, maar er is alle reden om te denken dat dat wel gaat gebeuren. Heb het gisteren ook proberen uit te leggen, maar jij staat echt niet open om je mening bij te stellen en daarom ben je nu zo verbaasd.

Wij hebben net Black Friday en Sinterklaas achter de rug. Efffecten van deze dagen zijn nog niet volledig in de cijfers terug te zien, dus die stijging kan nog komen. Daarnaast heb je straks kerst en oud&nieuw waarbij je veel sociale contacten hebt. Combineer dat met het feit dat je vooral tijdens kerst bij de risicogroepen langs gaat en je hebt een tikkende tijdbom.

Dat het aantal besmettingen steeds steiler gaat lopen is juist het hele idee van een exponentiële groei.

De huidige situatie vergelijken met september is ook totaal zinloos, want in september was niet een deel van de zorg afgeschaald en lagen de ziekenhuis lang niet zo vol als nu. Er is nu simpelweg geen ruimte voor een opleving. Die stijging gaat gewoon komen ook al blijven sommige mensen beweren van niet.

Constant andere oorzaken proberen te vinden voor de stijging veranderd helaas niks aan het feit dat er een stijging is die niet alleen uit te leggen is met "wij testen meer".
  Redactie Games maandag 14 december 2020 @ 12:33:30 #13
181272 crew  Noppie2000
pi_196722264
Hoop dat men ook niet teveel gaat focussen op 19 januari, je weet dat een (groot) deel van deze maatregelen gewoon verlengd gaan worden. Scholen zullen wel weer als eerste open gaan, de rest wordt gewoon verlengd.
  maandag 14 december 2020 @ 12:33:40 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196722271
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Eens wel ja. Had me net een beetje neergelegd bij de huidige situatie krijg je dit weer.
Echt hopen dat ze die vaccins gewoon in recordtempo gaan uitdelen straks en niet dat we daar weer wekenlang extra op moeten gaan wachten.
pi_196722273
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:33 schreef 297534 het volgende:
Hoe zit het met mijn tandartsafspraak voor woensdag a.s.? Daar hoor ik Ron Fresen niet over.
Tandarts is zorg toch?
pi_196722276
18 januari is het Blue Monday. Wel handig om de meest depressieve dag nog depressiever te maken :')__!
  maandag 14 december 2020 @ 12:34:04 #17
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196722278
Ik schakel net in.....
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 11:50 schreef Tijn het volgende:
Bijna alles dicht, harde lockdown tot en met 19 januari

Het kabinet bereidt een vergaande lockdown voor waarbij bijna alles tot en met 19 januari dicht gaat: van scholen tot niet-essentiële winkels tot musea tot kapsalons tot theaters, melden bronnen in Den Haag aan de NOS.

De maatregelen gaan vannacht om twaalf uur al in, om een run op winkels morgen te voorkomen. Contactberoepen zoals de fysio en massagesalons moeten ook stoppen, en mensen moeten zo veel mogelijk thuis blijven.

Scholen moeten vanaf woensdag hun deuren sluiten, en op online onderwijs overstappen. Premier Rutte spreekt het land vanavond om 19.00 uur toe over de vergaande maatregelen.

https://nos.nl/artikel/23(...)-met-19-januari.html
Ik word er wel even stil van...... maar FF vlug in de rij staan om te ervaren hoe ooit het Oostblok hun levens lijden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196722284
Mensen die nu nog gaan 'Shoppen'.

Want owee als ik dat jurkje/sierraad niet heb. Snappen de regels echt niet. Vrouwen, hebben jullie echt die kleding zo hard nodig -.-!
pi_196722285
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2020 12:31 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]

_O- _O-
Waarom staan die mensen daar zo lang voor in de rij? Dan koop je het maar niet, of als het echt nodig is bestel je het toch online? Hebben die allemaal geen internet of zo? Snap er echt geen zak van.
pi_196722289
Maar wat verwachten ze dan eind januari? Dat we dan weer onder de 3000 gevallen per dag zitten? Lijkt me heel sterk namelijk
pi_196722292
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op 16 januari zeggen ze gewoon 'de cijfers zijn nog niet goed genoeg'
Mijn cijfers zijn dan ook vrij matig, denk ik.

Godsamme, niet te doen eigenlijk
Go hard or go home
pi_196722295
Wat ik me afvraag stel je hebt net als m'n zus een vitaal beroep mag je je kinderen dan naar opvang brengen, en vanuit welk potje is dat geregeld financieel?
Want basisschool is normaal gratis, kinderopvang moet je behoorlijk voor betalen. Gaat een gedeelte van de leerkrachten dan gewoon doorwerken terwijl de rest van Nederland stilligt? :o
blablablabla
pi_196722299
Sinds de eerste lockdown gelijk overgegaan naar een homegym, heerlijk als iedereen zijn gains verliest en ik lekker door blijf groeien :)
pi_196722303
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:33 schreef Nexum het volgende:

[..]

Tandarts is zorg toch?
Ja inderdaad. Dacht het ook.
pi_196722305
Ik hoop toch wel dat de kinderdagverblijven open blijven.
pi_196722306
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:33 schreef 297534 het volgende:
Ik heb donderdag een afspraak bij de tandarts en Ron heeft mij wel laten weten dat die gewoon door gaat. Jou niet?
pi_196722308
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wij hebben net Black Friday en Sinterklaas achter de rug. Efffecten van deze dagen zijn nog niet volledig in de cijfers terug te zien,
Kun je dat bewijzen?
pi_196722309
quote:

Het wordt er inderdaad niet gemakkelijker op.
*geeft knuffel O+
pi_196722310
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:34 schreef Kudashov het volgende:
Sinds de eerste lockdown gelijk overgegaan naar een homegym, heerlijk als iedereen zijn gains verliest en ik lekker door blijf groeien :)
Wanneer mag ik bij jou komen sporten?
pi_196722317
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:33 schreef Noppie2000 het volgende:
teveel gaat focussen op 19 januari, je weet dat een (groot) deel van deze maatregelen gewoon verlengd gaan worden. Scholen zullen wel weer als eerste open gaan, de rest wordt ge
Ja de vorige strenge lockdown ging de horeca dicht voor 3 weken in september/oktober?

Dit duurt fokkin maanden totdat we op het punt van nu zitten.
  maandag 14 december 2020 @ 12:35:40 #31
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_196722323
Ik zie een avondklok ook nog wel komen eigenlijk.
Vast en zeker zullen groepen mensen die zich vervelen gaan rellen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 14 december 2020 @ 12:35:51 #32
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196722325
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 12:33 schreef Benny het volgende:
18 januari is het Blue Monday. Wel handig om de meest depressieve dag nog depressiever te maken :')__!
Ik had nog zo gehoopt op vandaag Blue Monday, White Tuesday en Red Wednesday.
Doorgaans zit/zat er nog een paar dagen tussen..... nu is het.... er gewoon niets.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196722326
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik heb donderdag een afspraak bij de tandarts en Ron heeft mij wel laten weten dat die gewoon door gaat? Jou niet?
Nope. Ik had alleen zo'n band met Ferry Mingelen.
pi_196722327
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2020 12:31 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]

_O- _O-
Jesus man.
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 december 2020 @ 12:36:05 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196722329
Het is toch echt niet te geloven dat dat stel hersenlozen in het kabinet het gewoon wederom zo ver heeft laten komen :N

Ze hadden vorige week al de eerste maatregelen moeten nemen, toen was het al meer dan duidelijk welke kant het op ging. Nee, we wachten liever nog tot het echt de spuigaten uit loopt zodat we dan nog strengere maatregelen kunnen doorvoeren. Hef jezelf op kabinet :r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196722333
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik zie een avondklok ook nog wel komen eigenlijk.
Vast en zeker zullen groepen mensen die zich vervelen gaan rellen.
Het is vrij zeker dat dat een efficiente maatregel is. Jammer dat we ons door emotionele redenen laten leiden op dit punt.
pi_196722335
Ben angstig voor die jongeren. Die gaan zich doodvervelen en rellen schoppen, let maar op.
pi_196722336
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:34 schreef Elan het volgende:
Wat ik me afvraag stel je hebt net als m'n zus een vitaal beroep mag je je kinderen dan naar opvang brengen, en vanuit welk potje is dat geregeld financieel?
Want basisschool is normaal gratis, kinderopvang moet je behoorlijk voor betalen. Gaat een gedeelte van de leerkrachten dan gewoon doorwerken terwijl de rest van Nederland stilligt? :o
De vorige keer werd de kinderopvang volledig vergoed vanuit de overheid.
pi_196722338
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:36 schreef Nattekat het volgende:
Het is toch echt niet te geloven dat dat stel hersenlozen in het kabinet het gewoon wederom zo ver heeft laten komen :N

Ze hadden vorige week al de eerste maatregelen moeten nemen, toen was het al meer dan duidelijk welke kant het op ging. Nee, we wachten liever nog tot het echt de spuigaten uit loopt zodat we dan nog strengere maatregelen kunnen doorvoeren. Hef jezelf op kabinet :r
Altijd lol als jij weer eens langskomt, dat maakt mijn dag goed :D
pi_196722340
quote:
15s.gif Op maandag 14 december 2020 12:34 schreef NightDancert het volgende:
Ik hoop toch wel dat de kinderdagverblijven open blijven.
Gaan ook dicht.
pi_196722348
Maar ik begrijp ook dat 3.600 besmettingen nog steeds de bottom line is? Ongeacht het testbeleid? :')
pi_196722349
quote:

En als ze vorige week het besluit namen en de cijfers zouden onverhoopt stagneren of afnemen dan had je ook geklaagd achteraf.

Beleidsmedewerkers en bestuurders kunnen het nooit goed doen.
pi_196722352
quote:

Retweet. Ze lopen zo erg achter de feiten aan
pi_196722353
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:36 schreef Nexum het volgende:
Ben angstig voor die jongeren. Die gaan zich doodvervelen en rellen schoppen, let maar op.
Ik vrees voor oudjaar. Alles wijst er op dat dat een grote nationale knokpartij wordt.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 december 2020 @ 12:37:35 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196722359
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Altijd lol als jij weer eens langskomt, dat maakt mijn dag goed :D
Blij dat ik je dag kon goedmaken 14.gif
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196722361
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vrees voor oudjaar. Alles wijst er op dat dat een grote nationale knokpartij wordt.
Ik ga gewoon om 00:00 naar bed hoor toedeloe
pi_196722365
quote:
In de tijd voor covid deden ze dat ook, natuurlijk, zie de afgelopen jaren met oud en nieuw.
pi_196722366
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:35 schreef Nexum het volgende:

[..]

Wanneer mag ik bij jou komen sporten?
Regio zwolle
  maandag 14 december 2020 @ 12:37:49 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196722367
quote:
Dan is er dus tenminste nog iets hetzelfde als vorige jaren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Forum Admin maandag 14 december 2020 @ 12:37:58 #50
35723 crew  GGMM
pi_196722372
quote:

Nog even volhouden makker :) Vaccins zijn onderweg!

Mooi hoe ik hier de bal speel.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_196722373
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ja de vorige strenge lockdown ging de horeca dicht voor 3 weken in september/oktober?

Dit duurt fokkin maanden totdat we op het punt van nu zitten.
Eind maart, begin april. Ik zeg het je.
pi_196722374
quote:
15s.gif Op maandag 14 december 2020 12:33 schreef FritsFlits het volgende:
Dat wordt op zoek gaan naar Wii Sports
Zaterdag werd de Nintendo switch geleverd met ring fit spel.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_196722377
Al duidelijk wat nu de essentiële winkels zijn?
  maandag 14 december 2020 @ 12:38:11 #54
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196722378
Alles gaat dicht!!!1!

Zal vanmiddag in alle tuincentra wel een superspreader-event worden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_196722382
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:37 schreef Kudashov het volgende:

[..]

Regio zwolle
Heuj ik woon ook in Zwolle!
  maandag 14 december 2020 @ 12:38:44 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196722388
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:37 schreef Vasilevski het volgende:
Maar ik begrijp ook dat 3.600 besmettingen nog steeds de bottom line is? Ongeacht het testbeleid? :')
Wel volgens de abacus van Hugo.
pi_196722390
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Gaan ook dicht.
Bron?
pi_196722391
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:37 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ik ook. Moet gewoon werken op oudjaar en nieuwjaar.

Men vatte ze nie met die nieuwe maatregelen.

@Caland
pi_196722395
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:37 schreef Nexum het volgende:

[..]

Hier ook :) En eindelijk geen kater op nieuwjaar.
  maandag 14 december 2020 @ 12:39:16 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196722396
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:37 schreef GGMM het volgende:

[..]

Raakten ze bij Feyenoord ook maar eens een bal.
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 december 2020 @ 12:39:26 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196722397
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:37 schreef Minimunt het volgende:

[..]

En als ze vorige week het besluit namen en de cijfers zouden onverhoopt stagneren of afnemen dan had je ook geklaagd achteraf.

Beleidsmedewerkers en bestuurders kunnen het nooit goed doen.
Nee, ik zag vorige week ook wel dat het de verkeerde kant op ging en had maatregelen die niet symbolish waren, wat ze in november deden, echt helemaal begrepen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196722398
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:37 schreef GGMM het volgende:

[..]

Daar kun je ook nog over discussiëren hoe rechtvaardig is het dat die eerste vaccins worden ingezet op plekken waar ze duwt knelpunt in deze crisis niet of nauwelijks beïnvloeden.

Bep in het verpleeghuis komt immers niet meer op de IC
zie email 27 oktober
pi_196722404
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:38 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Zaterdag werd de Nintendo switch geleverd met ring fit spel.
Opzich perfect voor cardio
pi_196722406
Nieuwjaar wordt echt kut... 1 van mn favoriete feestdagen
pi_196722410
De nieuwe fase die we ingaan is wel op meerdere vlakken gevaarlijk trouwens. Tot nu toe had je nog een heel groot deel 'fatsoenlijk rechts' die wel op het standpunt stonden dat de kwetsbaren beschermd moeten worden maar de samenleving open moet blijven. Maar die zich wel aan de regels hielden, niet opriepen tot ongehoorzaamheid. Die ook tegen de 'viruswappies' streden. Die ook met afschuw reageerden op de oriëntatie van Baudet.

Denk dat er nu heel wat mensen denken: 'Krijg de tering, ik doe het niet meer'. Ook al zeggen ze het alleen tegen zichzelf en gooien ze het niet in de ether. Je bereikt hiermee waarschijnlijk alleen maar dat mensen meer stiekem gaan doen.
pi_196722415
Ah, daar is de eerste mail al. Project met een klant stilgelegd voor onbepaalde tijd. Ik heb mazzel dat ik vorige week een ander groot project heb kunnen afronden.
pi_196722416
Ik heb echt medelijden met die kinderen, afgelopen zomer zoveel schrijnende gevallen van mishandelingen en misbruik, geraamde percentages liggen op een toename ergens tussen de 120 en de 150% .

Omdat iedereen ook thuis moet werken had je beter de basisscholen open kunnen houden....
blablablabla
pi_196722421
Hier heb ik mijn hele leven voor getraind #blijfthuis
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_196722424
Dit was ook gewoon in juli al voorspeld door een stel "pannenkoeken"

twitter
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196722431
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:40 schreef Vasilevski het volgende:
De nieuwe fase die we ingaan is wel op meerdere vlakken gevaarlijk trouwens. Tot nu toe had je nog een heel groot deel 'fatsoenlijk rechts' die wel op het standpunt stonden dat de kwetsbaren beschermd moeten worden maar de samenleving open moet blijven. Maar die zich wel aan de regels hielden, niet opriepen tot ongehoorzaamheid. Die ook tegen de 'viruswappies' streden. Die ook met afschuw reageerden op de oriëntatie van Baudet.

Denk dat er nu heel wat mensen denken: 'Krijg de tering, ik doe het niet meer'. Ook al zeggen ze het alleen tegen zichzelf en gooien ze het niet in de ether. Je bereikt hiermee waarschijnlijk alleen maar dat mensen meer stiekem gaan doen.
Ja, dat gaat ook gebeuren. En dat is onvermijdelijk. Het zit in Nederlanders hun aard om te rebelleren, dat zit in onze geschiedenis
pi_196722432
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Kun je dat bewijzen?
Dingen bewijzen laat ik altijd aan mijn advocaat over
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 14 december 2020 @ 12:41:22 #72
38496 Perrin
pi_196722433
quote:
6s.gif Op maandag 14 december 2020 12:40 schreef KennyPowers het volgende:
Hier heb ik mijn hele leven voor getraind #blijfthuis
#eenmaandlangnietdouchen
  maandag 14 december 2020 @ 12:41:27 #73
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196722435
"alleen medische contactberoepen mogen open blijven" ...

Hmmm, mijn beroep is niet medisch én bevat géén lichamelijk contact. Vakantie! ^O^
pi_196722445
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:40 schreef Predator40 het volgende:

[ twitter ]
Gelukkig is op 19 januari alles voorbij lol
pi_196722448
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:41 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ja, dat gaat ook gebeuren. En dat is onvermijdelijk. Het zit in Nederlanders hun aard om te rebelleren, dat zit in onze geschiedenis
niet omdat het moet maar omdat het kan :D
pi_196722451
quote:
8s.gif Op maandag 14 december 2020 12:40 schreef Elan het volgende:
Ik heb echt medelijden met die kinderen, afgelopen zomer zoveel schrijnende gevallen van mishandelingen en misbruik, geraamde percentages liggen op een toename ergens tussen de 120 en de 150% .

Omdat iedereen ook thuis moet werken had je beter de basisscholen open kunnen houden....
De kinderen die ineens mishandeld worden hebben waarschijnlijk toch kutouders.
pi_196722454
Vind dit wel de perfecte opportuniteit om alle films die ik in mijn leven nog wou kijken, te kijken. Iemand nog suggesties jongens? Classics?
pi_196722462
quote:

[ twitter ]
"Kneuzen" van het Redteam hebben dus gewoon volledig gelijk gekregen in hun "paniekzaaierij" .
blablablabla
pi_196722463
quote:

Moet zeggen dat het mij nu ook mentaal aan begint te tasten. Ik kan veel hebben voor langere tijd, maar idd het is een mentale vermoeidheid aan het worden.

Natuurlijk mag ik niet klagen, want mensen gaan daadwerkelijk dood door covid, maargoed iedereens gezondheid is even belangrijk. :)
  maandag 14 december 2020 @ 12:42:21 #80
438527 MissButterflyy
pi_196722464
quote:

Dit. En wat dacht je van alle mensen die geen diagnose of behandeling krijgen, maar wel ernstig ziek zijn?
Alles met Corona gaat voor, maar hoeveel mensen sterven nu daadwerkelijk aan de gevolgen van Corona?

Om nog maar niet te spreken over de economische schade..
pi_196722467
Nu maar hopen dat de Top 2000 wel nog door gaat :')
  maandag 14 december 2020 @ 12:42:35 #82
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196722471
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:42 schreef Nexum het volgende:
Vind dit wel de perfecte opportuniteit om alle films die ik in mijn leven nog wou kijken, te kijken. Iemand nog suggesties jongens? Classics?
Contagion!
pi_196722473
quote:

[ twitter ]
Ja, dat indammen heeft Duitsland geprobeerd, heeft niets geholpen.
- verwijderd door admin -
pi_196722478
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 12:42 schreef Benny het volgende:
Alleen de Snob2000 _O_
pi_196722479
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:42 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Uh oke
blablablabla
pi_196722483
quote:
https://www.filmsite.org/momentsindx.html
  maandag 14 december 2020 @ 12:43:02 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196722489
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:41 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ik draag geen mondkapje! #rebels #wijvechtenookvooronzevrijheidzoalsindetweedewereldoorlog

zoiets bedoel je toch met rebelleren?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196722501
Gaan die kerken nu ook eindelijk dicht?
pi_196722502
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dingen bewijzen laat ik altijd aan mijn advocaat over
Gewoon maar wat roepen op een forum zonder onderbouwing is veel leuker natuurlijk :)
pi_196722503
pi_196722512
Even kijken of we vrijdag nu nog wel op vakantie kunnen.
(Landal. In NL.)

Neem aan van wel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196722516
Mag ik nou nog wel op vakantie?
pi_196722521
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:42 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ah dat maakt alles goed
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 14 december 2020 @ 12:44:31 #94
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196722522
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gelukkig begint WK Darts morgenavond! U kunt het meebeleven in DRT.

MET een heuse bingo!
PDC?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 12:44:36 #95
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_196722524
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2020 12:42 schreef Benny het volgende:
Boomerlijstje :')
What can change the nature of a man?
pi_196722529
quote:
28 Days Later
pi_196722530
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De vorige keer werd de kinderopvang volledig vergoed vanuit de overheid.
Nog even gauw je inkomen ophogen naar een ton.

Krijg je dadelijk een behoorlijk bedrag eigen bijdrage vergoed.
pi_196722538
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:44 schreef Coco het volgende:

[..]

Boomerlijstje :')
*50 jarige kale mannen die naar niks anders luisteren dan jaren 60 en 70 rock
  maandag 14 december 2020 @ 12:45:08 #99
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_196722539
quote:
Anders draai ik hem wel. Slaap dan toch niet :+
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  maandag 14 december 2020 @ 12:45:09 #100
438527 MissButterflyy
pi_196722540
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Gaan die kerken nu ook eindelijk dicht?
Dicht ja, of in ieder geval een mondkapjesplicht. Zelfde geldt voor moskeeën en andere gebedsruimtes.
pi_196722541
quote:
28 days later, 28 weeks later, i am legend, world war Z :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  maandag 14 december 2020 @ 12:45:22 #102
38496 Perrin
pi_196722544
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 12:44 schreef capricia het volgende:
(Landal. In NL.)

Neem aan van wel.
Denk dat dat ook niet door gaat?
pi_196722546
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]

"Kneuzen" van het Redteam hebben dus gewoon volledig gelijk gekregen in hun "paniekzaaierij" .
Had je 3 maanden geleden al in zo'n lockdown willen zitten en blijven zitten dan?
  maandag 14 december 2020 @ 12:45:40 #104
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196722551
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:44 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nog even gauw je inkomen ophogen naar een ton.

Krijg je dadelijk een behoorlijk bedrag eigen bijdrage vergoed.
Boven de 45K krijg je helemaal niks :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 14 december 2020 @ 12:46:07 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196722559
quote:
Ergens tot 23:56.

Danny Vera :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196722566
ik weet serieus niet of ik nog een maand ga trekken met chaos op mijn werk er gillende kids van 2 en 5 thuis
  maandag 14 december 2020 @ 12:46:25 #107
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196722567
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Denk dat dat ook niet door gaat?
Ja of je mag alleen in dat huisje zitten en afhalen van de lokale snackbar, kan je beter het geld uitsparen en thuis zitten.
N/A
pi_196722569
Blijven vakantieparken&hotels open ?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_196722570
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 12:44 schreef capricia het volgende:
(Landal. In NL.)

Neem aan van wel.
Dit is een grap neem ik aan? Hele land plat, iedereen moet thuisblijven. Maar "neem aan van wel" dat de vakantie door mag
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_196722575
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 12:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik draag geen mondkapje! #rebels #wijvechtenookvooronzevrijheidzoalsindetweedewereldoorlog

zoiets bedoel je toch met rebelleren?
Ik denk eerder iets aan
#friedepiepel
pi_196722576
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:46 schreef RipCity het volgende:
Hotels niet las ik
  maandag 14 december 2020 @ 12:46:49 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196722578
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Had je 3 maanden geleden al in zo'n lockdown willen zitten en blijven zitten dan?
Had dat gemoeten dan? Nee. Doe het dan ook niet zo voorkomen.
  maandag 14 december 2020 @ 12:46:52 #113
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_196722582
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_196722583
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze hebben volledig gelijk omdat het kabinet nu met hun kneuzenkermis meedoet? Alsof dat een natuurwetenschappelijk fenomeen is, in plaats van een politieke keuze.
  maandag 14 december 2020 @ 12:46:59 #115
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196722585
Hopelijk leggen ze ook duidelijk uit wat essentiële en niet-essentiële winkels zijn.

In any case, ik ga straks nog even naar de slijter.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196722586
quote:
11s.gif Op maandag 14 december 2020 12:34 schreef Vallon het volgende:
Ik schakel net in.....
[..]

Ik word er wel even stil van...... maar FF vlug in de rij staan om te ervaren hoe ooit het Oostblok hun levens lijden.
Ik voel me ook weer exact als toen in april, toen ze aankondigden de scholen te sluiten.
Complete fucked up
pi_196722587
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Blijven zitten is onzin.

Zorgen dat je op een niveau komt waar BCO weer mogelijk is, waardoor je de verspreiding veel meer kan vertragen. Op dat moment drempel voor maatregelen zo laag zetten dat je binnen no-time weer op dat niveau zit dat BCO mogelijk is wanneer het blijkt dat BCO moeilijk word. Rinse and repeat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 12:47:56 ]
pi_196722591
twitter
pi_196722593
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:46 schreef byah het volgende:
ik weet serieus niet of ik nog een maand ga trekken met chaos op mijn werk er gillende kids van 2 en 5 thuis
Goed moment om ze het gillen af te leren dan. :Y
  maandag 14 december 2020 @ 12:47:21 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196722597
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:46 schreef RipCity het volgende:
Denk het niet.

Weer een voucher erbij dus.
  maandag 14 december 2020 @ 12:47:42 #121
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196722603
Hoppa allemaal even dat netflix abo regelen

Of lees eens weer een boek, daar word je slimmer van.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 december 2020 @ 12:47:44 #122
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196722606
quote:
Daar ligt de grens wel bij mij hoor _O-
pi_196722607
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het slaat echt helemaal nergens op, want geen van de indicatoren staat negatiever dan het in september of in maart stond. En dan gaan we nu opeens nog zwaardere maatregelen treffen :')
Daar ben ik het niet mee eens.

In maart waren geen zwaardere maatregelen nodig, omdat men vanuit zichzelf een stuk bereidwilliger was om zich aan de (basis)maatregelen te houden. Er is nu een zwaarder pakket nodig om hetzelfde te bewerkstelligen.

En in september hoopte men met een lichter pakket (cf. jouw opmerking 'het is minder erg dan in maart, dus minder strenge maatregelen nodig'). Achteraf blijkt nu juist dat er strengere maatregelen nodig waren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 12:47:45 #124
236264 crew  capricia
pi_196722608
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 12:46 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dit is een grap neem ik aan? Hele land plat, iedereen moet thuisblijven. Maar "neem aan van wel" dat de vakantie door mag
Als je daar in een huisje zit met je eigen gezin? Kon in het voorjaar ook.
Verders beetje wandelen in een stil bos. Etc.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196722614
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:42 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het mij nu ook mentaal aan begint te tasten. Ik kan veel hebben voor langere tijd, maar idd het is een mentale vermoeidheid aan het worden.

Natuurlijk mag ik niet klagen, want mensen gaan daadwerkelijk dood door covid, maargoed iedereens gezondheid is even belangrijk. :)
Sterkte!

Geen jezelf indien mogelijk een groot cadeau, als in een nieuwe opleiding of hobby. Hier hebben we de kids met Sinterklaas alles gegeven voor het bouwen van miniatuur werelden, ook met het oog op een lange winter.
Ze zijn ook gek op dat nieuwe bouwprogramma.
pi_196722615
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:46 schreef DustPuppy het volgende:
Hopelijk leggen ze ook duidelijk uit wat essentiële en niet-essentiële winkels zijn.

In any case, ik ga straks nog even naar de slijter.
Mee eens, ze moeten echt beperken tot daadwerkelijke supermarkten en niet al die inbetween winkels open houden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196722616
quote:

Volledig mee eens. Anderzijds. Voor scholen gaat het effectief maar om 2 weken. Dat is te overzien. Als je het niet had gedaan had je daar weer een hoop gezeik over gehad.

Het “tegen” kamp zo weinig mogelijk munitie geven is ook belangrijk. En dan doel ik vooral op de burger die op zich wel de maatregelen steunt maar ze niet naleeft. Die moet je zo min mogelijk geven om zichzelf te foppen.

De viruswappies hou je toch wel.
zie email 27 oktober
pi_196722620
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 12:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dit. En wat dacht je van alle mensen die geen diagnose of behandeling krijgen, maar wel ernstig ziek zijn?
Alles met Corona gaat voor, maar hoeveel mensen sterven nu daadwerkelijk aan de gevolgen van Corona?

Om nog maar niet te spreken over de economische schade..
Dat ook, maar daar zijn deze maatregelen op zich wel gunstig voor natuurlijk. Acute stress zoals tijdens de eerste golf of verlengde stress zijn twee totaal verschillende zaken, dat laatste is echt heel problematisch. Mensen lopen al op hun tandvlees, en nu moeten ze dus thuis werken en weer fulltime voor de kinderen gaan zorgen.
https://eenvandaag.avrotr(...)n-bijna-niemand-aan/
blablablabla
pi_196722624
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Stoppen we ook met professionele sporten?

Ik hoop van wel. :@
Darten kan gewoon gedaan worden.
pi_196722626
I
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Denk het niet.

Weer een voucher erbij dus.
ik check vanmiddag in bij landal. Benieuwd of ze ons or middernacht eruit gaan schoppen :P
  maandag 14 december 2020 @ 12:48:48 #131
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196722629
quote:
Als ik alles wat hij tweet wil lezen had ik wel op Twitter ipv FOK gezeten.
pi_196722632
Ben echt benieuwd naar de cijfers van vandaag en morgen
pi_196722634
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:47 schreef ondeugend het volgende:

Zijn boekenwinkels en de bieb nog open?
pi_196722637
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2020 12:48 schreef Skwish het volgende:

[..]

Weer Nederlands dartstalent in opspraak na valsspelen bij onlinetoernooi

https://www.ad.nl/darts/w(...)netoernooi~a134440a/
pi_196722638
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 12:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dicht ja, of in ieder geval een mondkapjesplicht. Zelfde geldt voor moskeeën en andere gebedsruimtes.
Betwijfel het. Of Rutte moet straks de noodtoestand gaan uitroepen.
zie email 27 oktober
  maandag 14 december 2020 @ 12:49:13 #136
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196722639
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens.

In maart waren geen zwaardere maatregelen nodig, omdat men vanuit zichzelf een stuk bereidwilliger was om zich aan de (basis)maatregelen te houden. Er is nu een zwaarder pakket nodig om hetzelfde te bewerkstelligen.

En in september hoopte men met een lichter pakket (cf. jouw opmerking 'het is minder erg dan in maart, dus minder strenge maatregelen nodig'). Achteraf blijkt nu juist dat er strengere maatregelen nodig waren.
Toen schrokken ze nog van de beelden uit Italie.
Die tonen ze nu niet maar die zijn er ook nog wel.
N/A
pi_196722640
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Sterkte!

Geen jezelf indien mogelijk een groot cadeau, als in een nieuwe opleiding of hobby. Hier hebben we de kids met Sinterklaas alles gegeven voor het bouwen van miniatuur werelden, ook met het oog op een lange winter.
Ja heb tijdens 2e golf mijzelf beloont met wat simracing gear. Heel erg blij met die aankoop. Dagelijks plezier van.
pi_196722641
quote:
ik heb medelijden met je, ik trek een gillend kind amper voor 1 minuut, daarom heb ik geen kinderen en kan ze ook niet meer maken :D
pi_196722649
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 12:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Zullen wel veel faciliteiten dicht zijn, maar ik verwacht dat de parken zelf wel open zullen zijn. :Y
Nog een kamer over? :)
pi_196722652
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 12:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Thuisblijven is toch redelijk duidelijk

Al die mensen die uitzonderingen voor zichzelf gaan bedenken :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 12:49:34 #141
236264 crew  capricia
pi_196722653
Is Schiphol nog open?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 14 december 2020 @ 12:49:40 #142
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196722656
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:47 schreef ondeugend het volgende:

Netflix, Amazone Prime, Disney+, Videoland etc.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196722660
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mee eens, ze moeten echt beperken tot daadwerkelijke supermarkten en niet al die inbetween winkels open houden.
Volgens mij draaien ze het om. Ze kijken naar welke winkels overduidelijk niet-essentieel zijn (bv. kledingwinkels) en sluiten die.

Maar ben benieuwd wat ze bv. met een Kruidvat doen. Alleen het deel open met de medicijnen/hygiëneproducten (zoals in België)?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 14 december 2020 @ 12:49:54 #144
38496 Perrin
pi_196722661
quote:
Slot op hun slaapkamer monteren.
pi_196722662
quote:
Ja, gadver, krijg je ook nog eens Hotel California op je dak.
Ook dat zou nu gelijk moeten stoppen omdat het al zwaar genoeg is. Opbokken met je oude lullen kutmuziek!
Go hard or go home
  maandag 14 december 2020 @ 12:50:12 #146
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196722664
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:48 schreef alpeko het volgende:

[..]

Zijn boekenwinkels en de bieb nog open?
Online of check de boekenruilkasten die overal staan.
Zo moeilijk is het niet om aan een boek te komen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_196722672
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2020 12:48 schreef Skwish het volgende:

[..]

Ja ok maar dat is geen sport
pi_196722673
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:45 schreef nils7 het volgende:

[..]

Boven de 45K krijg je helemaal niks :')
Hoe kom je daar bij?

https://www.rijksoverheid(...)eropvangtoeslag-2020

Ik heb expres mijn inkomen altijd iets hoger staan omdat ik liever terug krijg als terug moet betalen.
Daardoor lijkt mijn eigen bijdrage ogenschijnlijk hoger, wat me in april-mei financieel voordeel opleverde.

En gezien ik al screwed ben omdat mijn man door dit corona gezeik in de ww zit en ik gisteren ook nog te horen kreeg dat mijn bijbaan ermee stopt, en wij netto 700 achter uit gaan per maand door dat grapje, kunnen ze de touwtering krijgen daar in Den Haag.

Ze hebben blijkbaar een pot geld waar je bang van wordt omdat de bodem nog lang niet in zicht lijkt te zijn.
pi_196722674
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 12:49 schreef capricia het volgende:
Is Schiphol nog open?
Vanaf dinsdag moeten mensen negatieve test tonen. Dus langere rijen.
pi_196722675
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Sterkte!

Komt wel goed. Het is voor mij dat het nu echt begint te knagen, maar het is fijn om vriendin en vrienden/collega's om je heen te hebben waar ik gewoon mijn ei kwijt kan.

Binnenkort ook gewoon vakantie dus lekker tot rust komen en klusjes doen die nog zijn blijven liggen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')