abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 december 2020 @ 17:47:15 #1
862 Arcee
Look closer
  woensdag 9 december 2020 @ 17:47:56 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196640545
dus het huidige kabinet kan gewoon 4 jaar door. _O_
Ziet er goed uit
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196646525
PVV wordt de grootste _O_


MAKE HOLLAND GREAT AGAIN !!!!!
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  donderdag 10 december 2020 @ 02:08:34 #4
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_196648368
quote:
11s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:47 schreef Mikeytt het volgende:
dus het huidige kabinet kan gewoon 4 jaar door. _O_
Ziet er goed uit
36+14+13+7=70 zetels van de 150. Wordt dus een minderheidskabinet (als de peiling ook de einduitslag van de verkiezingen zal zijn). Weet dus niet precies waar jij de wijsheid vandaan haalt dat dit kabinet wel even door kan gaan maar een minderheidskabinet is, in het algemeen, geen goede basis om mee te beginnen.
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_196648500
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 02:08 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

36+14+13+7=70 zetels van de 150. Wordt dus een minderheidskabinet (als de peiling ook de einduitslag van de verkiezingen zal zijn). Weet dus niet precies waar jij de wijsheid vandaan haalt dat dit kabinet wel even door kan gaan maar een minderheidskabinet is, in het algemeen, geen goede basis om mee te beginnen.
OP is aangepast. Er stond eerst een peiling in van 1Vandaag waar het kabinet wel nog een meerderheid heeft. ;)
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196652269
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 23:09 schreef Rozevla het volgende:
PVV wordt de grootste _O_


MAKE HOLLAND GREAT AGAIN !!!!!
Zelfs al worden ze de grootste, dan gaan ze nog niet regeren.
  donderdag 10 december 2020 @ 12:57:20 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196653092
Misschien handig om een link naar de Peilingwijzer toe te voegen: https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/
pi_196702262
  zondag 13 december 2020 @ 13:47:19 #9
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_196705467
Wopke heeft al een paar zetels binnen gehengeld?
pi_196834146
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:47 schreef Eightyone het volgende:
Wopke heeft al een paar zetels binnen gehengeld?
Klopt ja, hij gaat aardig omhoog https://www.ioresearch.nl(...)oeit-naar-19-zetels/
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196911895
Update van Peilingwijzer na 3 nieuwe peilingen deze week.


Losse peilingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 januari 2021 @ 18:04:25 #12
862 Arcee
Look closer
pi_197470583
Peiling: val Rutte III maakt electoraal weinig uit, twee zetels erbij voor VVD

quote:
De VVD gaat er vergeleken met de vorige peiling een week eerder 2 zetels op vooruit en staat in de peiling nu op 35 zetels. D66 wint 1 zetel en komt daarmee op 14 zetels. Het CDA verliest er 1, en staat daarmee nu op 17 zetels. Hetzelfde geldt voor de ChristenUnie, die van 8 naar 7 zetels gaat.
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 18:53:26 #13
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197480134
Die stemmen voor de PVV moet ik zien als protest stemmen ? Of is er echt Iemand die denkt dat de PVV ook maar enig kans maakt op regerings deelname, laat staan dat men iets gerealiseerd ziet worden van het PVV verkiezings programma ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197484152
quote:
Het is een anekdotisch bewijs natuurlijk maar ik hoor veel mensen zeggen dat het kabinet ivm de omstandigheden beter had kunnen aanblijven.
En dat daar de extra support vandaan komt.
Wie dit leest is gek
pi_197540782
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 07:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Die stemmen voor de PVV moet ik zien als protest stemmen ? Of is er echt Iemand die denkt dat de PVV ook maar enig kans maakt op regerings deelname, laat staan dat men iets gerealiseerd ziet worden van het PVV verkiezings programma ?
Ik genoot eerder deze week van dit artikel: https://chrisklomp.nl/kwalijke-borrelpraat-van-de-pvv/.
Inderdaad merk ik de afgelopen jaren weinig op straat van nietsvermoedende fietsers die door wie dan ook van de weg gedrukt worden. De fervente ov-gebruiker in mij heeft de afgelopen drie jaar in de intercity van Utrecht naar Zwolle een keer last gehad van luidkeels zingende studenten op alle balkons en en keer van een te verliefd stelletje dat de liefde tamelijk actief bedreef. De Amsterdamse metro was overdag een gezapig ritje.
Kortom, de wet van de communicerende onderbuiken viert hoogtij in het programma.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:50:46 #17
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197560075
Mijn gevoel zegt dat het tussen CDA en VVD om winst van de verkiezingen voor de Tweede Kamer 2021. Want Wopke Hoekstra van CDA is een geduchte concurrent voor Rutte om het premierschap. Ik denk dat CDA nu nog wel volgens de peiling virtueel 19 zetels heeft, kan men wel weer groeien tot maximaal 35-40 zetels, zowel VVD nu nog op virtueel hoge hoogte is met 30-35 zetels.

Stel je voor als CDA 45 zetels en VVD ongeveer 35 zetels haalt, dan kunnen ze samen met zijn tweetjes in een nieuwe kabinet stappen. Maar met de realiteit leert men dat de zetels in werkelijkheid veel lager is dan de peiling dan zou best kunnen dat CDA best wel weer een grootste partij van Nederland kan worden in plaats van VVD.

Over PVV gesproken blijft het verhaal ongeveer het zelfde als vorige verkiezing zowel blijven ze dan wel een grootste oppositiepartij, hun zetels zal tussen 18-25 zetels gaan. Ik gok op echter dat PvdA, GL, D'66 en SP rond de 10-15 zetels gaan krijgen. En de overige partijen zuilen wel paar zetels gaan verliezen met -1 of -2 zetels. De partijen Krol, van Kooten, FvD, Denk50 zullen mogelijk de kamer verlaten als ze geen zetels weten kunnen bemachtigen. De crisis en affaires zullen debet aan Forum van Democratie zijn om als een geloofwaardige partij kunnen fungeren en functioneren. Over nieuwe politieke partijen te spreken geef ik ze erg kleine kans om in de Tweede Kamer komen verschijnen als ze paar zetels te halen bij komende verkiezingen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197560648
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:50 schreef Ven1972 het volgende:
Mijn gevoel zegt dat het tussen CDA en VVD om winst van de verkiezingen voor de Tweede Kamer 2021. Want Wopke Hoekstra van CDA is een geduchte concurrent voor Rutte om het premierschap. Ik denk dat CDA nu nog wel volgens de peiling virtueel 19 zetels heeft, kan men wel weer groeien tot maximaal 35-40 zetels, zowel VVD nu nog op virtueel hoge hoogte is met 30-35 zetels.

Stel je voor als CDA 45 zetels en VVD ongeveer 35 zetels haalt, dan kunnen ze samen met zijn tweetjes in een nieuwe kabinet stappen. Maar met de realiteit leert men dat de zetels in werkelijkheid veel lager is dan de peiling dan zou best kunnen dat CDA best wel weer een grootste partij van Nederland kan worden in plaats van VVD.

Over PVV gesproken blijft het verhaal ongeveer het zelfde als vorige verkiezing zowel blijven ze dan wel een grootste oppositiepartij, hun zetels zal tussen 18-25 zetels gaan. Ik gok op echter dat PvdA, GL, D'66 en SP rond de 10-15 zetels gaan krijgen. En de overige partijen zuilen wel paar zetels gaan verliezen met -1 of -2 zetels. De partijen Krol, van Kooten, FvD, Denk50 zullen mogelijk de kamer verlaten als ze geen zetels weten kunnen bemachtigen. De crisis en affaires zullen debet aan Forum van Democratie zijn om als een geloofwaardige partij kunnen fungeren en functioneren. Over nieuwe politieke partijen te spreken geef ik ze erg kleine kans om in de Tweede Kamer komen verschijnen als ze paar zetels te halen bij komende verkiezingen.
Vlak D66 niet uit. De derde die heen gaat met het been waar twee om vechten.
Desondanks zullen er ook best wat op Omtzigt stemmen. Hij is de nummer 2 op de lijst van het CDA en zou nog wel eens meer dan de kiesdeler kunnen halen, die ongeveer op 70.000 stemmen ligt. Dan worden die stemmen ‘opgeteld’ bij de andere kandidaten op de lijst.
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:18:31 #19
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197560685
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:16 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Vlak D66 niet uit. De derde die heen gaat met het been waar twee om vechten.
Desondanks zullen er ook best wat op Omtzigt stemmen. Hij is de nummer 2 op de lijst van het CDA en zou nog wel eens meer dan de kiesdeler kunnen halen, die ongeveer op 70.000 stemmen ligt. Dan worden die stemmen ‘opgeteld’ bij de andere kandidaten op de lijst.
Ok, maar het wordt vrijwel vast wel weer een VVD-CDA kabinet aangevuld met andere partijen die graag mee willen regeren en samenwerken.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197560870
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:18 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ok, maar het wordt vrijwel vast wel weer een VVD-CDA kabinet aangevuld met andere partijen die graag mee willen regeren en samenwerken.
Of, maar dan moeten er nog veel spannende dingen gezegd worden in eventuele debatten, VVD-PvdA-GL-D66. Die kans is wel kleiner geworden met Ploumen aan het roer.
En anders, wat een regenboogcoalitie moet het worden...
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:30:53 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197561013
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:16 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Desondanks zullen er ook best wat op Omtzigt stemmen. Hij is de nummer 2 op de lijst van het CDA en zou nog wel eens meer dan de kiesdeler kunnen halen, die ongeveer op 70.000 stemmen ligt. Dan worden die stemmen ‘opgeteld’ bij de andere kandidaten op de lijst.
70.000 zou denk ik een tegenvaller zijn voor Omtzigt, in 2017 had ie er 97.000. Meer dan de helft uit Overijssel en de Achterhoek.
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:31:07 #22
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197561026
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:26 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Of, maar dan moeten er nog veel spannende dingen gezegd worden in eventuele debatten, VVD-PvdA-GL-D66. Die kans is wel kleiner geworden met Ploumen aan het roer.
En anders, wat een regenboogcoalitie moet het worden...
Ja denk het ook, ga maar van uit dat het weer CDA in de regering zal komen samen met VVD, maar GL en D'66 zullen wel weer meedoen aan coalitievorming. Wat je ook zegt over Ploumen van PvdA zal ook voor hun weer 4 jaar in oppositie moeten zitten. Ik schat de kans heel groot dat er een coalitie komt van VVD-CDA-D'66 en GL.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197561201
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:30 schreef freako het volgende:

[..]

70.000 zou denk ik een tegenvaller zijn voor Omtzigt, in 2017 had ie er 97.000. Meer dan de helft uit Overijssel en de Achterhoek.
Zeker. 70.000 is doorgaans de kiesdeler, bedoelde ik.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:15:48 #24
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_197568969
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:31 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja denk het ook, ga maar van uit dat het weer CDA in de regering zal komen samen met VVD, maar GL en D'66 zullen wel weer meedoen aan coalitievorming. Wat je ook zegt over Ploumen van PvdA zal ook voor hun weer 4 jaar in oppositie moeten zitten. Ik schat de kans heel groot dat er een coalitie komt van VVD-CDA-D'66 en GL.
Het ligt er maar aan hoe serieus GL en de PvdA (en de SP) hun afspraken nemen om 'niet zonder de ander in de regering te gaan zitten'. Dat dit boterzachte afspraken blijken te zijn bleek wel toen de SP, als ware zij slechts een bijwagen, al aan de kant werd geschoven. Toch verwacht ik niet dat een van de andere partijen (GL of PvdA dus) zonder de ander in een kabinet zitting zal gaan nemen. Daarvoor is er teveel ophef geweest bij hun aanhang en het zou hun een groot verlies van aanzien en vertrouwen opleveren.
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:45:25 #25
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197569594
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:15 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

Het ligt er maar aan hoe serieus GL en de PvdA (en de SP) hun afspraken nemen om 'niet zonder de ander in de regering te gaan zitten'. Dat dit boterzachte afspraken blijken te zijn bleek wel toen de SP, als ware zij slechts een bijwagen, al aan de kant werd geschoven. Toch verwacht ik niet dat een van de andere partijen (GL of PvdA dus) zonder de ander in een kabinet zitting zal gaan nemen. Daarvoor is er teveel ophef geweest bij hun aanhang en het zou hun een groot verlies van aanzien en vertrouwen opleveren.
Ok, maar dat moeten we gewoon afwachten wat het doet na de verkiezingen. Het ligt namelijk ook aan verkiezingsprogramma van de partijen of die met elkaar over te bruggen is bij de onderhandelingen rondom de formatie. Zeker moeten informateurs eerst goed kijken of die afspraken met elkaar over te bruggen is of niet. Het ligt ook meestal meest aan grootste partij van NL wat die graag wil met coalitiepartners om nieuw beleid te maken van welke punten van verkiezingsprogramma.

Aan de formatie van demissionaire kabinet (VVD-CDA-D'66-CU) wilde GL eerst wel mee doen, maar dat bleek niet mogelijk te zijn want GL wilde harde afspraken over immigratie en dat was voor de VVD wel een groot struikelblok te zijn. Daarom wilde VVD liever groot deel van hun eigen verkiezingsprogramma hiervan een kabinetsbeleid te maken inclusief aanvulling met andere punten van andere partijen.
Humor, serieus en vrolijk!
  zondag 24 januari 2021 @ 10:36:44 #26
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_197604601

Een echt toeslagenaffaire-effect is niet te zien in de peiling van De Hond.

Wat wel opvallend is dat de Partij voor de Dieren bijna even groot is als GroenLinks.
pi_197604990
Ploumen lijkt een licht positief effect te hebben op de PvdA.
Het linkse blok (GL, PvdA, SP) staat nu op een verlies van 7 zetels tov de TK2017 uitslag. Doen we daar het door Klaver gewenste D66 bij dan is het verlies 14 zetels. Kaag schijnt ook geen positief effect te hebben op de peilingen voor D66. CDA staat op 0 winst/verlies nadat ze een positieve stand hadden vernacheld met brakke lijsttrekkerschap verkiezingen. Mooi uitgangspunt 7 weken voor de verkiezingen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 januari 2021 @ 10:58:31 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197605003
Beetje jammer dat zo'n splinter als JA21 de kansen van een daadwerkelijk sterke partij om zeep heeft geholpen. Ze hadden veel beter samen kunnen werken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 januari 2021 @ 11:02:25 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197605068
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ploumen lijkt een licht positief effect te hebben op de PvdA.
-1 tov de vorige peiling is lichtelijk positief?

quote:
Het linkse blok (GL, PvdA, SP) staat nu op een verlies van 7 zetels tov de TK2017 uitslag. Doen we daar het door Klaver gewenste D66 bij dan is het verlies 14 zetels.
Hieruit blijkt maar weer dat niemand echt op dat extreme links-progressieve gedoe waar GL, D66 en PvdA voor gaan zit te wachten. Als D66 gewoon in het centrum was gebleven en PvdA juist de echt linkse boodschap bleef verkondigen, was dit linkse blok veel groter geweest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_197605153
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

-1 tov de vorige peiling is lichtelijk positief?
[..]

Hieruit blijkt maar weer dat niemand echt op dat extreme links-progressieve gedoe waar GL, D66 en PvdA voor gaan zit te wachten. Als D66 gewoon in het centrum was gebleven en PvdA juist de echt linkse boodschap bleef verkondigen, was dit linkse blok veel groter geweest.
+1 verschil met vorige week meen ik te lezen.
Dat denk ik ook. Alhoewel de SP niet echt meedoet met al die nonsens zie ik ze helaas nog niet groeien. Dat ligt wellicht aan de huidige partijleider. Jasper van Dijk of Ronald van Raak zouden denk ik beter scoren. Waarom van Raak zo laag op de lijst staat weet ik niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 januari 2021 @ 11:13:50 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197605230
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

+1 verschil met vorige week meen ik te lezen.
Ah, verkeerde rij gepakt.
quote:
Dat denk ik ook. Alhoewel de SP niet echt meedoet met al die nonsens zie ik ze helaas nog niet groeien. Dat ligt wellicht aan de huidige partijleider. Jasper van Dijk of Ronald van Raak zouden denk ik beter scoren. Waarom van Raak zo laag op de lijst staat weet ik niet.
Toen ik haar van de week hoorde praten bij het avondklokdebat, begreep ik meteen weer waarom SP geen stemmen verdient. Het komt allemaal heel erg over als populisme, bij iedere uitleg moet de armoede er weer bij gehaald worden, zelfs als het totaal niet relevant is voor het verhaal. Ondertussen gaan we wel 10x failliet als hun programma doorgevoerd zou worden. GL heeft daar ook wel een handje van, maar daar zit nog een beetje realisme achter.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_197605250
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Waarom van Raak zo laag op de lijst staat weet ik niet.
Hij wil dat de grafkelder onder de Eerste Kamer wordt geopend zodat hij naar de overblijfselen van Johan van Oldenbarnevelt kan zoeken. :P
pi_197605381
De SP moet gewoon Roemer terughalen als partijleider. De meest sympathieke politicus.
pi_197607600
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

+1 verschil met vorige week meen ik te lezen.
Dat denk ik ook. Alhoewel de SP niet echt meedoet met al die nonsens zie ik ze helaas nog niet groeien. Dat ligt wellicht aan de huidige partijleider. Jasper van Dijk of Ronald van Raak zouden denk ik beter scoren. Waarom van Raak zo laag op de lijst staat weet ik niet.
Volgens mij stopt van Raak ermee.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:28:26 #35
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197608930
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[ afbeelding ]
Een echt toeslagenaffaire-effect is niet te zien in de peiling van De Hond.

Wat wel opvallend is dat de Partij voor de Dieren bijna even groot is als GroenLinks.
Schandelijk hoe PvdD amper media aandacht krijgt. Amper een podium
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197609089
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Schandelijk hoe PvdD amper media aandacht krijgt. Amper een podium
Dat gebeurd wel vaker met one issuepartijen. Het gaat nou eenmaal niet zo vaak over dieren. En aangezien het enige kamerlid wat nog wat zinnigs over andere onderwerpen te vertellen had er uitgewerkt/uitgepest is houdt het al snel op.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:36:00 #37
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197610221
Enerzijds krijgt links het verwijt geen speerpunten te kiezen, anderzijds de onzinnige beschuldiging van een one issue partij.

Op die trant zijn FvD, PVV en JA21 ook one issue.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 15:38:46 #38
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197610295
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
Enerzijds krijgt links het verwijt geen speerpunten te kiezen, anderzijds de onzinnige beschuldiging van een one issue partij.

Op die trant zijn FvD, PVV en JA21 ook one issue.
Hoezo is FvD en JA21 one issue?

Is islam/migratie en klimaat hetzelfde issue?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_197610399
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
Enerzijds krijgt links het verwijt geen speerpunten te kiezen, anderzijds de onzinnige beschuldiging van een one issue partij.

Op die trant zijn FvD, PVV en JA21 ook one issue.
Het ging specifiek om PvdD, niet om links. Links krijgt gezien de peilingen en het huidig aantal zetels al meer dan genoeg media aandacht.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:48:33 #40
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197610540
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:38 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Hoezo is FvD en JA21 one issue?
Omdat het zo is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 15:49:19 #41
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197610558
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat het zo is.
Nogmaals...

Klimaat en migratie is hetzelfde schuitje?


Of zelfs bij de PVV, Dion Graus hoor je zelden over de Islam en is meer een dierenvriend.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_197615272
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

+1 verschil met vorige week meen ik te lezen.
Dat denk ik ook. Alhoewel de SP niet echt meedoet met al die nonsens zie ik ze helaas nog niet groeien. Dat ligt wellicht aan de huidige partijleider. Jasper van Dijk of Ronald van Raak zouden denk ik beter scoren. Waarom van Raak zo laag op de lijst staat weet ik niet.
Links mist vooral een leider die uit eigen achterban zijn standpunten kan putten. Het blijft teveel van 'horen zeggen en schrijven'. Zeker bij de PvdA en de SP. En dat wordt het een spelletje van het eigen gelijk.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 januari 2021 @ 18:27:16 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197615492
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:19 schreef skrn het volgende:

[..]

Links mist vooral een leider die uit eigen achterban zijn standpunten kan putten. Het blijft teveel van 'horen zeggen en schrijven'. Zeker bij de PvdA en de SP. En dat wordt het een spelletje van het eigen gelijk.
Ze moeten gewoon allemaal een eigen verhaal verkondigen en niet samen polariseren tegen rechts. Wat is het verschil tussen GL en D66 nou eigenlijk tegenwoordig? Je moet je echt goed gaan verdiepen om deze vraag te beantwoorden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_197621346
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon allemaal een eigen verhaal verkondigen en niet samen polariseren tegen rechts. Wat is het verschil tussen GL en D66 nou eigenlijk tegenwoordig? Je moet je echt goed gaan verdiepen om deze vraag te beantwoorden.
Ze lijken wel op elkaar:

PvdA : linkse middenpartij. Dus gematigd in linkse standpunten. Herverdelen absoluut, maar geld verdienen is niet slecht. Wil bestaande sociale structuren behouden, maar wel een goed sociaal stelsel, goede arbeidszekerheid, en een gepaste opleiding voor iedereen, ongeacht afkomst.

SP: radicaler dan de PvdA, wil wel sociale structuren radicaal veranderen. Zoals : uit de Europese Unie, en een zorg compleet in handen van de overheid.

GroenLinks: veel meer focus op milieu en klimaat, en heeft zelf-expressie hoog in het vaandel: dus liberaal in drugsgebruik.

D66: ja, het rechtse broertje van GroenLinks.

Zo is het traditioneel. Ja, met veel partijen is er wel enige overlap. Ik vind CDA/VVD altijd zo op elkaar lijken, je krijgt je bijna altijd samen.

Daarbij, men heeft het altijd over de neergang van links, maar besef wel dat de VVD ook massaal, en echt massaal, stemmers heeft weten te bemachtigen in het zuiden van het land. Een Brabantse ondernemer stemde in de jaren '90 nog keurig CDA, dat is tegenwoordig echt niet meer zo vanzelfsprekend.
pi_197744714
Nieuwe peilingen van de Hond:



Verschil met vorige week is dat Ploumen een virtueel zeteltje erbij krijgt.
En dat Volt zowaar een virtueel zeteltje weet te bemachtigen.
PvdD en D66 verliezen er een ten opzichte van vorige week.
Ben benieuwd of Volt opkomt ten koste van D66.
pi_197746801
Ik vind zelf de peilingen van I&O en van eenvandaag altijd veel betrouwbaarder dan die van De Hond.

Dit is eenvandaag afgelopen week:



En dit is de combi:



Hier nog geen Bij1 en Volt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197747009
Ik vind die van de hond fijner, die komt gewoon elke week met peilingen zodat veranderingen snel zichtbaar zijn.

Betrouwbaar zijn ze geen van allen, het zijn peilingen en die komen zelden precies zo uit.
pi_197747076
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 15:05 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nieuwe peilingen van de Hond:

[ afbeelding ]

Verschil met vorige week is dat Ploumen een virtueel zeteltje erbij krijgt.
En dat Volt zowaar een virtueel zeteltje weet te bemachtigen.
PvdD en D66 verliezen er een ten opzichte van vorige week.
Ben benieuwd of Volt opkomt ten koste van D66.
Wel fijn dat onze meest prominente peiler geen kloppende formules in zijn excelbestandjes weet te proppen.
pi_197747104
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:10 schreef Hanca het volgende:
Ik vind zelf de peilingen van I&O en van eenvandaag altijd veel betrouwbaarder dan die van De Hond.

Dit is eenvandaag afgelopen week:

[ afbeelding ]

En dit is de combi:

[ afbeelding ]

Hier nog geen Bij1 en Volt.
Deze zijn inderdaad een stuk serieuzer.
pi_197747263
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik vind die van de hond fijner, die komt gewoon elke week met peilingen zodat veranderingen snel zichtbaar zijn.

Betrouwbaar zijn ze geen van allen, het zijn peilingen en die komen zelden precies zo uit.
Die van De Hond zijn leuk om verschuivingen te zien tov zijn eigen peilingen. Maar als er 4 grote peilingkantoren zijn en 3 peilen VVD consequent boven de 40 en 1 rond de 30 en die ene laat ook nog steeds zijn eigen mening horen en is duidelijk tegen Rutte, dan kun je wel die ene gewoon minder serieus nemen.

Sowieso blijkt meestal dat de andere drie beter kloppen met de uitslagen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197747327
quote:
10s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wel fijn dat onze meest prominente peiler geen kloppende formules in zijn excelbestandjes weet te proppen.
Idd, die -8 bij PvdA. Als je iets van politiek weet en dit staat voor je neus, dan druk je niet op verzenden. Iedereen met een beetje politiek verstand weet dat PvdA nu onder de 10 zetels zit, bij -8 zouden ze dus ongeveer weg zijn... Blijft lastig, sorteren in excel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197747569
We gaan het zien. In alle peilingen vallen dezelfde hoofdlijnen op. En dat is het belangrijkste van peilingen.
Kaag en Ploumen hebben geen noemenswaardige gang naar boven ingezet.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2021 16:43:13 ]
pi_197747601
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
We gaan het zien. In alle peilingen vallen dezelfde hoofdlijnen op. En dat is het belangrijkste van peilingen.
Kaag en Ploumen hebben geen noemenswaardige gang naar boven ingezet.
De positie van partijen als VVD en PVV wordt toch wel erg anders ingeschat door De Hond dan bijnde serieuze peilers.
pi_197747664
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De positie van partijen als VVD en PVV wordt toch wel erg anders ingeschat door De Hond dan bijnde serieuze peilers.
Dat valt reuze mee.
Ook bij de Hond staan ze op 1 en 2 met een ruime voorsprong. Kortom, dezelfde lijnen.
pi_197747813
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee.
Ook bij de Hond staan ze op 1 en 2 met een ruime voorsprong. Kortom, dezelfde lijnen.
De Hond ziet de VVD vooral stabiliseren en de PVV groeien. De andere peilingen hebben dat helemaal andersom, daar groeit de VVD heel stevig en de PVV niet of nauwelijks.
Dat als dezelfde lijnen zien is wat mij betreft wel erg creatief.
pi_197768237
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De positie van partijen als VVD en PVV wordt toch wel erg anders ingeschat door De Hond dan bijnde serieuze peilers.
Kan me herinneren dat de vorige keer de PVV en de VVD ook dicht bij elkaar stonden, en dat puntje bij paaltje mensen toch massaal voor de VVD stemden. Okee, geholpen door die Turkse minister in Rotterdam, maar toch. Ik denk dat nu hetzelfde fenomeen speelt: de PVV is leuk als protestpartij en iedereen zweet zich kapot als de PVV groeit, maar in het stemhokje zullen toch veel kiezers denken: een PVV-stem is toch verloren, dan maar VVD.
  maandag 1 februari 2021 @ 21:16:15 #57
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197769489
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee.
Ook bij de Hond staan ze op 1 en 2 met een ruime voorsprong. Kortom, dezelfde lijnen.
De PVV wordt door Maurice vaak overschat. Bovendien is Wilders een vrij matige campagnepoliticus, hoewel hij hier het voordeel heeft dat corona campagnevoeren sowieso anders gaat maken.
pi_197771753
Het doet me pijn om VVD weer zo torenhoog boven de andere partijen te zien en het linkse front weer enorm zie verliezen. Stemmers die naar FvD en PVV gaan.

Bah.. Ik mis echt een goede sterke linkse leider.
  zondag 14 februari 2021 @ 10:03:57 #59
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_197995954


Code Oranje staat weer op 1 zetel. Deze zetel gaat t.k.v. FvD. Voor de rest zijn er geen verschillen t.o.v. de peiling van vorige week.
  zondag 14 februari 2021 @ 11:45:15 #60
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_197997463
quote:
10s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wel fijn dat onze meest prominente peiler geen kloppende formules in zijn excelbestandjes weet te proppen.
Ook deze week gaat Maurice weer de fout in met Code Oranje. _O-
  maandag 15 februari 2021 @ 16:05:37 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198019652
quote:
10s.gif Op zondag 14 februari 2021 11:45 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ook deze week gaat Maurice weer de fout in met Code Oranje. _O-
_O-

We lachen maar deze gevaarlijke en incapabele gek mocht gisteren ook gewoon weer aanschuiven bij Op1 :') .
pi_198030088
PvD op 7 zetels, toe maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2021 10:35:49 ]
pi_198040121
Nieuwe peilingen;
VVD in de min, PVV op winst in laatste peiling

twitter


33 zetels voor GroenLinks, SP en PvdA samen. Gaan ze het nog redden om bij de verkiezingen met zijn drieën de VVD in te halen?
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:56:51 #64
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198073995
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:58 schreef Nattekat het volgende:
Beetje jammer dat zo'n splinter als JA21 de kansen van een daadwerkelijk sterke partij om zeep heeft geholpen. Ze hadden veel beter samen kunnen werken.
Fvd is al FvD niet meer sinds 2017 (om in de bewoording van Wilders te spreken)
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:57:38 #65
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198074011
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 18:09 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nieuwe peilingen;
VVD in de min, PVV op winst in laatste peiling

[ twitter ]

33 zetels voor GroenLinks, SP en PvdA samen. Gaan ze het nog redden om bij de verkiezingen met zijn drieën de VVD in te halen?
VVD, CDA en PVV na de verkiezingen
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:59:47 #66
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198074037
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:35 schreef Dejannn het volgende:
PvD op 7 zetels, toe maar.
ik merk in mijn omgeving dat veel jongeren richting PVD overstappen van GL

GL weer een kleine partij na gedoogconstructie met de VVD. Elke socialistische partij die de VVD aanraakt verdwijnt in een pijnlijke stille dood.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:00:58 #67
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198074066
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

_O-

We lachen maar deze gevaarlijke en incapabele gek mocht gisteren ook gewoon weer aanschuiven bij Op1 :') .
Is De Hond de nieuwe coronawappie slachtoffer? Alles voor de avondklok.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:03:30 #68
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198074108
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 23:21 schreef Minimunt het volgende:
Het doet me pijn om VVD weer zo torenhoog boven de andere partijen te zien en het linkse front weer enorm zie verliezen. Stemmers die naar FvD en PVV gaan.

Bah.. Ik mis echt een goede sterke linkse leider.
Klopt. Elke socialist wel. Marijnissen zit er alleen vanwege haar vader, Ploumen vanwege haar ervaring als bestuurder en Kaag omdat ze niet kon kiezen tussen twee universiteiten.

Ik heb nog hoop ik Klaver. Maar dan zal hij wel zijn tanden moeten laten zien en boven de partijleiding staan.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198074124
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:35 schreef Dejannn het volgende:
PvD op 7 zetels, toe maar.
De PvdD stemde tegen verlenging van de avondklok. En het is geen virus-ontkennende- / complot-partij.

Kan zijn dat dat mensen aantrekt.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 18-02-2021 14:15:56 ]
Definitely not CIA
pi_198074253
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:57 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

VVD, CDA en PVV na de verkiezingen
Gaat niet gebeuren hoe graag jij dat ook wil. Is je al meerdere malen door meerdere personen uitgelegd.
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:21:21 #71
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198074395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren hoe graag jij dat ook wil. Is je al meerdere malen door meerdere personen uitgelegd.
Is al eens gebeurt. De enige reden om het niet te doen is het mogelijke zetelverlies en om Wilders als onbetrouwbare handelspartner (geen idee waarom hij wegliep bij het Catshuis).

Maar we leven niet meer in 2012. Het electoraat in Nederland is flink veranderd.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198074814
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Is al eens gebeurt. De enige reden om het niet te doen is het mogelijke zetelverlies en om Wilders als onbetrouwbare handelspartner (geen idee waarom hij wegliep bij het Catshuis).

Maar we leven niet meer in 2012. Het electoraat in Nederland is flink veranderd.
Is nog nooit gebeurd. Ook dat is je wel verteld. Gedogen is anders dan regeren. En ja, het is geen 2012 meer. VVD en CDA hebben inmiddels meer dan genoeg ervaring met Wilders om er niet nog eens mee samen te werken. Ook dat is meerdere malen uitgelegd door meerdere personen.

Jammer voor je dat deze door jou gewenste regering er nooit gaat komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2021 14:47:24 ]
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:50:01 #73
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198074876
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Is nog nooit gebeurd. Ook dat is je wel verteld. Gedogen is anders dan regeren. En ja, het is geen 2012 meer. VVD en CDA hebben inmiddels meer dan genoeg ervaring met Wilders om er niet nog eens mee samen te werken. Ook dat is meerdere malen uitgelegd door meerdere personen.

Jammer voor je dat deze door jou gewenste regering er nooit gaat komen.
Scherp.

We gaan het zien.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:55:15 #74
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198076072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:00 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Is De Hond de nieuwe coronawappie slachtoffer? Alles voor de avondklok.
?
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:59:59 #75
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198076160
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

?
ik volg de trend niet zo

waarom is de hond een gek?
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:03:15 #76
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198076228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:59 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

ik volg de trend niet zo

waarom is de hond een gek?
Omdat ie als een seniele dwaas onleesbare gedrochten van blogs produceert waarin een aaneenschakeling van opzichte denkfouten aan elkaar plakt, vaker wel dan niet in tegenspraak met zijn vorige blogs, met als doel om geld te verdienen aan het idee dat mensen willen horen dat corona voorbij is. Een gevaarlijke gek. Maar dat is ie al wel langer, het komt alleen zo tijdens de corona weer naar het oppervlak.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 februari 2021 @ 16:03:38 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198076237
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:59 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

ik merk in mijn omgeving dat veel jongeren richting PVD overstappen van GL

GL weer een kleine partij na gedoogconstructie met de VVD. Elke socialistische partij die de VVD aanraakt verdwijnt in een pijnlijke stille dood.
GL socialistisch? Is die term aan inflatie onderhevig?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:09:23 #78
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198076329
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

GL socialistisch? Is die term aan inflatie onderhevig?
Het ene sluit het andere niet uit. Wie met de VVD werkt wordt zelf een neoliberaal
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:23:19 #79
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198076536
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Omdat ie als een seniele dwaas onleesbare gedrochten van blogs produceert waarin een aaneenschakeling van opzichte denkfouten aan elkaar plakt, vaker wel dan niet in tegenspraak met zijn vorige blogs, met als doel om geld te verdienen aan het idee dat mensen willen horen dat corona voorbij is. Een gevaarlijke gek. Maar dat is ie al wel langer, het komt alleen zo tijdens de corona weer naar het oppervlak.
Ik snap de tendens niet dat iedereen die kritisch is op het beleid van de overheid een gek is. Van Willem Engel tot aan Maurice De Hond. Is dat allemaal het werk van indoctrinatie?
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:38:29 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198076772
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:23 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Ik snap de tendens niet dat iedereen die kritisch is op het beleid van de overheid een gek is. Van Willem Engel tot aan Maurice De Hond. Is dat allemaal het werk van indoctrinatie?
:')

Het is niet iedereen die kritiek heeft op de overheid, maar Maurice de Hond is gewoon een oplichter en een cijferblinde gek. Al steunde hij het overheidsbeleid, zijn artikelen zijn pure raaskal. Dat is wat hem een gek maakt, niet of ie nou kritiek heeft op de overheid of niet. Letterlijk alles wat hij produceert is slechts een weerspiegeling van hoe weinig Maurice de Hond kan. Hij kan helemaal niets. Echt niets. Nul. Nada Hij is ook geen 'statisticus', de enige reden waarom mensen denken dat hij geen getikte idioot is maar iemand die er kijk op zou kunnen hebben. Hij is simpelweg een idioot met een excel-licentie.
pi_198078043
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 18:09 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nieuwe peilingen;
VVD in de min, PVV op winst in laatste peiling

[ twitter ]

33 zetels voor GroenLinks, SP en PvdA samen. Gaan ze het nog redden om bij de verkiezingen met zijn drieën de VVD in te halen?
Links staat er inderdaad wel echt heel belabberd voor zeg. Dat het kabinet sinds de corona crisis toch behoorlijk de portemonnee heeft getrokken om het leed van de crisis te verzachten helpt denk ik ook niet mee voor links. Daar valt haast geen harde oppositie op te voeren.

En met Ploumen als lijsttrekker gaat dat voor de PvdA ook niet meer verbeteren. Groenlinks is met Klaver misschien nog het enige alternatief op links die stemmen kan binnenhalen met een goede campagne. Maar die hebben weer concurrentie van de Partij voor de Dieren.

Het CDA valt mij ook wel wat tegen in de peilingen. Die hebben met Hoekstra en Omtzigt eigenlijk een gouden combinatie in handen. Hoekstra is voor veel mensen denk ik een geloofwaardig alternatief als premier. Omtzigt is de ideale sidekick die als pitbull ook het kabinetsbeleid kan afvallen, ondanks dat het CDA afgelopen jaren in de coalitie zat.
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:22:32 #82
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198081889
VVD, CDA en PVV samen op 80 zetels. Nederland wil graag kneiter- kneiter- kneiterrechts. Alles kapotbezuinigen, 'de mensen in de oude wijken' diep de armoede in en dan de schuld aan de negers geven.
We have always been at war with Eastasia.
pi_198081968
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:22 schreef -XOR- het volgende:
VVD, CDA en PVV samen op 80 zetels. Nederland wil graag kneiter- kneiter- kneiterrechts. Alles kapotbezuinigen, 'de mensen in de oude wijken' diep de armoede in en dan de schuld aan de negers geven.
Economisch gezien is de PVV links.
En VVD is rechts en CDA gematigd rechts.
Waar je dat kneiter rechts vandaan haalt weet ik niet.
Kijk maar eens op kieskompas. Als je de test gedaan hebt zie je een mooi overzichtje van de partijen en waar ze staan.

Ook interresant in dat overzicht is om te zien dat enkele geaccepteerde linkse partijen nog extremer links zijn dan FvD extreem rechts is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2021 20:30:24 ]
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:40:36 #84
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198082318
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

:')

Het is niet iedereen die kritiek heeft op de overheid, maar Maurice de Hond is gewoon een oplichter en een cijferblinde gek. Al steunde hij het overheidsbeleid, zijn artikelen zijn pure raaskal. Dat is wat hem een gek maakt, niet of ie nou kritiek heeft op de overheid of niet. Letterlijk alles wat hij produceert is slechts een weerspiegeling van hoe weinig Maurice de Hond kan. Hij kan helemaal niets. Echt niets. Nul. Nada Hij is ook geen 'statisticus', de enige reden waarom mensen denken dat hij geen getikte idioot is maar iemand die er kijk op zou kunnen hebben. Hij is simpelweg een idioot met een excel-licentie.
Oke man
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_198089771
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Economisch gezien is de PVV links
.
En VVD is rechts en CDA gematigd rechts.
Waar je dat kneiter rechts vandaan haalt weet ik niet.
Kijk maar eens op kieskompas. Als je de test gedaan hebt zie je een mooi overzichtje van de partijen en waar ze staan.

Ook interresant in dat overzicht is om te zien dat enkele geaccepteerde linkse partijen nog extremer links zijn dan FvD extreem rechts is.
Alleen op papier.

https://decorrespondent.n(...)73481344192-92be8b24
pi_198089801
quote:
De mening van een stukjesschrijver is net zo interessant en zwaarwegend als die van jou en van mij.
pi_198089823
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:22 schreef -XOR- het volgende:
VVD, CDA en PVV samen op 80 zetels. Nederland wil graag kneiter- kneiter- kneiterrechts. Alles kapotbezuinigen, 'de mensen in de oude wijken' diep de armoede in en dan de schuld aan de negers geven.
Als VVD en CDA de PVV niet uitsloten, stonden die volgens mij lager. Nederland wil vooral gewoon een middenkabinet met een rechter en een linkervleugel. Net als we nu gewoon hebben. Het huidige kabinet staat trouwens nog steeds op een ruime meerderheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198089835
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De mening van een stukjesschrijver is net zo interessant en zwaarwegend als die van jou en van mij.
Onderbouwde mening en je kunt het ook eenvoudig zien aan het stemgedrag van PVV. Stemmen altijd mee met de VVD op economische onderwerpen.
pi_198089837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De mening van een stukjesschrijver is net zo interessant en zwaarwegend als die van jou en van mij.
Behalve dat die stukjesschrijver gelijk heeft, PVV stemt economisch als het er toe doet altijd rechts. De enkele keer dat ze links mee stemmen is als ze weten dat er toch geen meerderheid is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198089928
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Behalve dat die stukjesschrijver gelijk heeft, PVV stemt economisch als het er toe doet altijd rechts. De enkele keer dat ze links mee stemmen is als ze weten dat er toch geen meerderheid is.
Maar natuurlijk. En ook de PvdA en GroenLinks stemmen zeer vaak mee met de regering. Eigenlijk is alles in Den Haag een groot rechts complot.
pi_198089956
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 08:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Onderbouwde mening en je kunt het ook eenvoudig zien aan het stemgedrag van PVV. Stemmen altijd mee met de VVD op economische onderwerpen.
Ik heb wat meer vertrouwen in de neutraliteit van de kieswijzer die zich baseert op partijprogramma's.
pi_198089973
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik heb wat meer vertrouwen in de neutraliteit van de kieswijzer die zich baseert op partijprogramma's.
De linkse economische standpunten in het partijprogramma zijn er voor de bühne.
pi_198089993
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De linkse economische standpunten in het partijprogramma zijn er voor de bühne.
Maar natuurlijk..
pi_198090058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Maar natuurlijk..
Gezien het stemgedrag van de PVV kan er geen andere conclusie worden getrokken. Het staat haaks op hun standpunten in het verkiezingsprogramma. Een ander klassiek voorbeeld is hoe snel ze hun AOW standpunt lieten varen om deel te mogen nemen aan Rutte I.
pi_198090077
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Maar natuurlijk. En ook de PvdA en GroenLinks stemmen zeer vaak mee met de regering. Eigenlijk is alles in Den Haag een groot rechts complot.
Nee. Maar zoek anders zelf de stemuitslagen na. PVV stemt gewoon rechts. Mag ook, het is nou eenmaal een rechtse partij. Zit geen complot achter, Wilders was ook altijd al van de rechtervleugel van de VVD, ook economisch. Dus het is gewoon logisch.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198090113
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee. Maar zoek anders zelf de stemuitslagen na. PVV stemt gewoon rechts. Mag ook, het is nou eenmaal een rechtse partij. Zit geen complot achter, Wilders was ook altijd al van de rechtervleugel van de VVD, ook economisch. Dus het is gewoon logisch.
Ook GroenLinks en PvdA stemmen heel vaak rechts. Sla het er maar op na. Maar het zegt niet zoveel. Het zegt namelijk niets van de overwegingen die langs zijn gekomen tijdens een debat. Wat het alternatief was. Enzovoort. Kijk gewoon debatten, leer je veel meer van.
pi_198090135
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ook GroenLinks en PvdA stemmen heel vaak rechts. Sla het er maar op na. Maar het zegt niet zoveel. Het zegt namelijk niets van de overwegingen die langs zijn gekomen tijdens een debat. Wat het alternatief was. Enzovoort. Kijk gewoon debatten, leer je veel meer van.
Ik heb bijna elke dag dat er debatten zijn, de stream aan staan. Juist ook de niet lijsttrekkersdebatten en de debatten in de andere zalen. Zie honderden debatten per jaar. Ik zie echt wel debatten en dan zie ik ook gewoon dat de PVV ook economisch rechts is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198090149
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb bijna elke dag dat er debatten zijn, de stream aan staan. Juist ook de niet lijsttrekkersdebatten en de debatten in de andere zalen. Zie honderden debatten per jaar. Ik zie echt wel debatten en dan zie ik ook gewoon dat de PVV ook economisch rechts is.
Idem voor GroenLinks en PvdA dus.
Kieskompas zal het wel compleet verkeerd hebben jho. GroenLinks temden ook nog eens voor afschaffing van de studiebeurs. Een guur rechts plan waar ze nu plots nieuwe inzichten op hebben in hun partijprogramma. Een PvdA minister voerde het uit. Nare stiekeme rechtse partijen die zich als links verkopen voor de bühne.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2021 09:28:31 ]
pi_198090197
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Idem voor GroenLinks en PvdA dus.
Kieskompas zal het wel compleet verkeerd hebben jho. Beide stemden ook nog eens voor afschaffing van de studiebeurs. Een guur rechts plan waar ze nu plots nieuwe inzichten op hebben in hun partijprogramma's.
Dat is ook de grootste reden dat de PvdA is gedecimeerd na Rutte 2...
pi_198090222
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Idem voor GroenLinks en PvdA dus.
Kieskompas zal het wel compleet verkeerd hebben jho. GroenLinks temden ook nog eens voor afschaffing van de studiebeurs. Een guur rechts plan waar ze nu plots nieuwe inzichten op hebben in hun partijprogramma. Een PvdA minister voerde het uit. Nare stiekeme rechtse partijen die zich als links verkopen voor de bühne.
Dat kieskompas is op basis van die 20 stellingen, dat is niet bepaald een compleet beeld.

En de afschaffing van de studiebeurs was geen guur rechts plan, al was ik wel tegen. Het idee was dat er zo midden in de crisis toch meer geld voor onderwijs werd vrijgespeeld. En dat een loodgieter niet meer de studie van een advocaat moet betalen. Dat zijn geen rechtse gedachtes.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198090345
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Gezien het stemgedrag van de PVV kan er geen andere conclusie worden getrokken. Het staat haaks op hun standpunten in het verkiezingsprogramma. Een ander klassiek voorbeeld is hoe snel ze hun AOW standpunt lieten varen om deel te mogen nemen aan Rutte I.
Een coalitie waar rechts Nederland de vingers bij af kon likken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 februari 2021 @ 09:44:41 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198090385
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:31 schreef Hanca het volgende:
Het idee was dat er zo midden in de crisis toch meer geld voor onderwijs werd vrijgespeeld.
Dat was het verkooppraatje. Uiteindelijk is er praktisch niks in het onderwijs gestoken en is er een hele generatie studenten met enorme schulden komen te zitten, maar dat was het waard schijnbaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198090823
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat was het verkooppraatje. Uiteindelijk is er praktisch niks in het onderwijs gestoken en is er een hele generatie studenten met enorme schulden komen te zitten, maar dat was het waard schijnbaar.
Klopt, het is niet uitgevoerd zoals bedoeld. Maar het initiële idee was dus niet zo zeer rechts.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 februari 2021 @ 11:12:01 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198091706
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 10:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, het is niet uitgevoerd zoals bedoeld. Maar het initiële idee was dus niet zo zeer rechts.
Het was gewoon een verkooppraatje. Iedereen met meer dan 2 hersencellen zag dit al aan komen, en helaas viel links niet in die categorie.

En nu links meer is verworden tot progressief om maar progressief te kunnen zijn en sociale waarden naar de achtergrond zijn geschoven, heb ik er een heel hard hoofd in dat er ook maar één partij zich hard gaat maken voor de studiebeurs.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198091809
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het was gewoon een verkooppraatje. Iedereen met meer dan 2 hersencellen zag dit al aan komen, en helaas viel links niet in die categorie.

En nu links meer is verworden tot progressief om maar progressief te kunnen zijn en sociale waarden naar de achtergrond zijn geschoven, heb ik er een heel hard hoofd in dat er ook maar één partij zich hard gaat maken voor de studiebeurs.
Van de voormalige voorstanders willen PvdA, D66, CDA en GL de beurs terug. Ook CU bijvoorbeeld pleit gewoon nog steeds voor de terugkeer, die zijn ook nooit voor geweest. Dan heb je 5 van de 6 meest waarschijnlijke coalitiepartijen van na de verkiezingen.

Alleen VVD staat nog achter het leenstelsel, maar ik denk niet dat ze het zo belangrijk vinden dat ze dat koste wat kost op tafel willen houden in onderhandelingen, ze zouden daar namelijk flink wat andere dingen voor moeten inleveren.

Ik denk dat de studiebeurs dus terug komt, al zal er wel een andere invulling zijn (meer afhankelijk van het inkomen van de ouders). De vraag is wel wat er gaat gebeuren met die studenten die net pech hebben gehad, krijgen die een tegemoetkoming?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 februari 2021 @ 11:21:40 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198091869
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Van de voormalige voorstanders willen PvdA, D66, CDA en GL de beurs terug. Ook CU bijvoorbeeld pleit gewoon nog steeds voor de terugkeer, die zijn ook nooit voor geweest. Dan heb je 5 van de 6 meest waarschijnlijke coalitiepartijen van na de verkiezingen.

Alleen VVD staat nog achter het leenstelsel, maar ik denk niet dat ze het zo belangrijk vinden dat ze dat koste wat kost op tafel willen houden in onderhandelingen, ze zouden daar namelijk flink wat andere dingen voor moeten inleveren.

Ik denk dat de studiebeurs dus terug komt, al zal er wel een andere invulling zijn (meer afhankelijk van het inkomen van de ouders).
Ik heb echt heel weinig boodschap aan partijprogramma's. Ik reken partijen liever af op hoe ze zich presenteren in de media en de kamer. Dan weet ik dat GL migranten binnenhalen belangrijker vindt, dat D66 alle kroonjuwelen laat vallen om maar een minister te kunnen leveren en dat PvdA inhoudelijk helemaal niks meer is dan achter GL aanhobbelen.

Van wie mag ik nou de studiebeurs verwachten? Zelfde met de huizenmarkt, voor mij het belangrijkste thema. Allemaal vinden ze het heel erg, maar als puntje bij paaltje komt, is dat het eerste wat vergeten wordt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198091963
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb echt heel weinig boodschap aan partijprogramma's. Ik reken partijen liever af op hoe ze zich presenteren in de media en de kamer. Dan weet ik dat GL migranten binnenhalen belangrijker vindt, dat D66 alle kroonjuwelen laat vallen om maar een minister te kunnen leveren en dat PvdA inhoudelijk helemaal niks meer is dan achter GL aanhobbelen.

Van wie mag ik nou de studiebeurs verwachten? Zelfde met de huizenmarkt, voor mij het belangrijkste thema. Allemaal vinden ze het heel erg, maar als puntje bij paaltje komt, is dat het eerste wat vergeten wordt.
Alle partijen hebben hetzelfde plan voor de huizenmarkt: grofweg 1 miljoen woningen er bij in de komende 10 jaar. Afgelopen 4 jaren is er trouwens ook flink gebouwd, 70.000 in 2020 bijvoorbeeld. Als je dus op daden af rekent is dat helemaal niet zo slecht, dan kom je al een heel eind in de buurt van de 1 miljoen huizen in 10 jaar, ondanks stikstof en corona.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198091977
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Van de voormalige voorstanders willen PvdA, D66, CDA en GL de beurs terug. Ook CU bijvoorbeeld pleit gewoon nog steeds voor de terugkeer, die zijn ook nooit voor geweest. Dan heb je 5 van de 6 meest waarschijnlijke coalitiepartijen van na de verkiezingen.

Alleen VVD staat nog achter het leenstelsel, maar ik denk niet dat ze het zo belangrijk vinden dat ze dat koste wat kost op tafel willen houden in onderhandelingen, ze zouden daar namelijk flink wat andere dingen voor moeten inleveren.

Ik denk dat de studiebeurs dus terug komt, al zal er wel een andere invulling zijn (meer afhankelijk van het inkomen van de ouders). De vraag is wel wat er gaat gebeuren met die studenten die net pech hebben gehad, krijgen die een tegemoetkoming?
CDA is nooit voorstander geweest. Heeft ook tegen gestemd.
pi_198092071
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

CDA is nooit voorstander geweest. Heeft ook tegen gestemd.
Ah, sorry. Ik dacht dat ze voorstander waren omdat er in eerste instantie geen voorstel tot een basisbeurs in hun verkiezingsprogramma voor 2021 stond, maar je hebt gelijk. CDA was inderdaad nooit voor het leenstelsel en is het nu ook nog steeds niet. Wel willen ze de basisbeurs volledig inkomensafhankelijk maken, maar dat vind ik eigenlijk wel logisch.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 februari 2021 @ 11:32:31 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198092073
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Alle partijen hebben hetzelfde plan voor de huizenmarkt: grofweg 1 miljoen woningen er bij in de komende 10 jaar. Afgelopen 4 jaren is er trouwens ook flink gebouwd, 70.000 in 2020 bijvoorbeeld. Als je dus op daden af rekent is dat helemaal niet zo slecht, dan kom je al een heel eind in de buurt van de 1 miljoen huizen in 10 jaar, ondanks stikstof en corona.
Nou doe je het weer. Ik heb geen boodschap aan valse beloftes in leuke partijprogramma's, ik heb boodschap aan daden. Allemaal leuk en aardig die cijfers, maar als alle partijen andere prioriteiten hebben, komt er helemaal niks van terecht. En ik weet zeker dat er in de hele kamer geen enkele partij zal zijn die huizen bouwen hoog op de lijst heeft staan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198092095
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nou doe je het weer. Ik heb geen boodschap aan valse beloftes in leuke partijprogramma's, ik heb boodschap aan daden. Allemaal leuk en aardig die cijfers, maar als alle partijen andere prioriteiten hebben, komt er helemaal niks van terecht. En ik weet zeker dat er in de hele kamer geen enkele partij zal zijn die huizen bouwen hoog op de lijst heeft staan.
Daden zijn dus 70.000 huizen bouwen in een jaar met stikstofproblemen en corona. Dat is gewoon zeer fors.

Elke partij heeft huizen bouwen zo ongeveer bovenaan haar lijst staan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198092157
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nou doe je het weer. Ik heb geen boodschap aan valse beloftes in leuke partijprogramma's, ik heb boodschap aan daden. Allemaal leuk en aardig die cijfers, maar als alle partijen andere prioriteiten hebben, komt er helemaal niks van terecht. En ik weet zeker dat er in de hele kamer geen enkele partij zal zijn die huizen bouwen hoog op de lijst heeft staan.
Ik denk wel dat er flink wordt ingezet op woningbouw. En daar ben ik niet onverdeeld blij mee. Natuurlijk moeten jongeren ook op zichzelf kunnen wonen en zijn de prijzen veel te hoog geworden. Zowel huur als koop.
Aan de andere kant wil ik niet dat Nederland nog voller gebouwd wordt. 1 miljoen is zo'n groot aantal dat het me bijna beangstigt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2021 11:37:21 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 februari 2021 @ 11:36:54 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198092159
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daden zijn dus 70.000 huizen bouwen in een jaar met stikstofproblemen en corona. Dat is gewoon zeer fors.

Elke partij heeft huizen bouwen zo ongeveer bovenaan haar lijst staan.
Ik verwijs je graag naar Utrecht, waar het bestuur bestaande uit D66, GL en CU er alles aan doet om windmolens te bouwen op een heel groot stuk grond dat oorspronkelijk bedoeld was voor woningen.

En ook het partijprogramma van GL, waar wordt geopperd om meer meer meer migranten binnen te halen en meer meer meer asielaanvragen goed te keuren, waarmee het feitelijk gewoon dweilen met de kraan open is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 februari 2021 @ 11:38:16 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198092181
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er flink wordt ingezet op woningbouw. En daar ben ik niet onverdeeld blij mee. Natuurlijk moeten jongeren ook op zichzelf kunnen wonen en zijn de prijzen veel te hoog geworden. Zowel huur als koop.
Aan de andere kant wil ik niet dat Nederland nog voller gebouwd wordt. 1 miljoen is zo'n groot aantal dat het me bijna beangstigt.
Als migratie gewoon aan banden wordt gelegd of minimaal heel erg wordt ingeperkt, is er vanaf heden geen bevolkingsgroei meer. In theorie zou het probleem dan eens en voor altijd opgelost zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198092229
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik verwijs je graag naar Utrecht, waar het bestuur bestaande uit D66, GL en CU er alles aan doet om windmolens te bouwen op een heel groot stuk grond dat oorspronkelijk bedoeld was voor woningen.

En ook het partijprogramma van GL, waar wordt geopperd om meer meer meer migranten binnen te halen en meer meer meer asielaanvragen goed te keuren, waarmee het feitelijk gewoon dweilen met de kraan open is.
Dat laatste is onzin en geeft aan dat je het partijprogramma niet gelezen hebt.

Dat eerste kan prima, dan zullen ze een andere locatie voor woningen moeten zoeken. We moeten beide doen: en de energietransitie, én woningen bouwen. Dan kan het zijn dat een bepaalde locatie zo geschikt is voor windmolens, dat je die daar beter voor kunt gebruiken en de woningen bouwen op een plek waar windmolens niet goed kunnen staan.

Nogmaals: 70.000 woningen in 2020, 71.000 in 2019, 66.000 in 2018, 62.000 in 2017. Er wordt gewoon flink gebouwd. Dat zijn de huidige daden, waar jij zo graag naar kijkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198092265
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat was het verkooppraatje. Uiteindelijk is er praktisch niks in het onderwijs gestoken en is er een hele generatie studenten met enorme schulden komen te zitten, maar dat was het waard schijnbaar.
Wat vooral ergerlijk is, is dat politici het allemaal zo gefragmenteerd aanvliegen. Studenten met een schuld opzadelen is niet erg als hen dat niet later beperkt in verdere ontplooien. Moet je dus niet een huizenmarkt creëren met deze krapte en regels met studieschuld. Dat de Rijksoverheid de macht voor huizen heeft gelegd bij wethouders die er veelal niet capabel voor zijn 'we wilde geen theoretische leegstand dus maar gestopt met tienduizenden huizen bouwen' draagt daar niet aan bij. Net als het zogenaamde plannetje van afschaffen overdrachtsbelasting wat vooral tot een prijsopdrijvendeffect leidt voor starters met een studieschuld. Zonder studieschuld had je in totaal meer schuld kunnen hebben dmv een huis dan dat je eerst investeert in een studie en daarna een huis wilt kopen. Compleet idioot. Maar dat krijg je als je gefragmenteerd uit bent op effectbejag.

Net als dat een kind voorschools, school, tussentijds, school, naschools met 4 of 5 instellingen te maken kan hebben. Terwijl er ook landen zijn die hetzelfde weten te organiseren waarbij kind maar met 1 organisatie te maken heeft. Maar ja, we denken in deelbelangen dus ook per deelbelangen een oplossing. En succes voor bij wie dat tegenstrijdige zaken oplevert.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 februari 2021 @ 11:42:54 #117
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198092277
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin en geeft aan dat je het partijprogramma niet gelezen hebt.

Dat eerste kan prima, dan zullen ze een andere locatie voor woningen moeten zoeken. We moeten beide doen: en de energietransitie, én woningen bouwen. Dan kan het zijn dat een bepaalde locatie zo geschikt is voor windmolens, dat je die daar beter voor kunt gebruiken en de woningen bouwen op een plek waar windmolens niet goed kunnen staan.

Nogmaals: 70.000 woningen in 2020, 71.000 in 2019, 66.000 in 2018, 62.000 in 2017. Er wordt gewoon flink gebouwd. Dat zijn de huidige daden, waar jij zo graag naar kijkt.
Nee, dat eerste is niet prima, dat is de uitstel van duizenden woningen waar weer van 0 moet worden begonnen voor een paar ondingen waar niemand op zit te wachten. Dat laatste is niet onzin, want dat is letterlijk wat Klaver als breekpunt ziet voor onderhandelingen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198092447
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin en geeft aan dat je het partijprogramma niet gelezen hebt.

Dat eerste kan prima, dan zullen ze een andere locatie voor woningen moeten zoeken. We moeten beide doen: en de energietransitie, én woningen bouwen. Dan kan het zijn dat een bepaalde locatie zo geschikt is voor windmolens, dat je die daar beter voor kunt gebruiken en de woningen bouwen op een plek waar windmolens niet goed kunnen staan.

Nogmaals: 70.000 woningen in 2020, 71.000 in 2019, 66.000 in 2018, 62.000 in 2017. Er wordt gewoon flink gebouwd. Dat zijn de huidige daden, waar jij zo graag naar kijkt.
Maar dat is wel een beetje zijn punt. In de plannen wil iedereen en en, in de praktijk is er altijd wel iets dat net voorrang krijgt. Kan je altijd een topprioriteit zijn in de toekomst maar daar koop je weinig voor. En de suggestie dat het een tegenstelling is met duurzaamheid en klimaatverandering is natuurlijk kolder maar blijkbaar politiek wel een argument om er niks aan te doen. 10-1 dat de windmolens er wel komen en de huizen niet of veel later.

De studiegroep begrotingsruimte adviseert voorafgaand aan de formatie al langere tijd om de huizenmarkt grondig te hervormen. En al die tijd hebben politici landelijk geroepen dat het zo belangrijk was. Terwijl lokaal wethouders stekkers uit allerlei trajecten hebben getrokken. Grond die daardoor nu nog leegstaat en waar ineens andere bestemmingen voor blijken te zijn. Dus het cynisme kan ik hier eigenlijk wel begrijpen. De overheid heeft zich de afgelopen twee decennia behoorlijk onbetrouwbaar opgesteld. Dat vertrouwen herstel je niet even met wat getallen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_198092895
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Maar dat is wel een beetje zijn punt. In de plannen wil iedereen en en, in de praktijk is er altijd wel iets dat net voorrang krijgt. Kan je altijd een topprioriteit zijn in de toekomst maar daar koop je weinig voor. En de suggestie dat het een tegenstelling is met duurzaamheid en klimaatverandering is natuurlijk kolder maar blijkbaar politiek wel een argument om er niks aan te doen. 10-1 dat de windmolens er wel komen en de huizen niet of veel later.

De studiegroep begrotingsruimte adviseert voorafgaand aan de formatie al langere tijd om de huizenmarkt grondig te hervormen. En al die tijd hebben politici landelijk geroepen dat het zo belangrijk was. Terwijl lokaal wethouders stekkers uit allerlei trajecten hebben getrokken. Grond die daardoor nu nog leegstaat en waar ineens andere bestemmingen voor blijken te zijn. Dus het cynisme kan ik hier eigenlijk wel begrijpen. De overheid heeft zich de afgelopen twee decennia behoorlijk onbetrouwbaar opgesteld. Dat vertrouwen herstel je niet even met wat getallen.
Niet met getallen, wel met woningen. Ambitie van dit kabinet was 70.000 woningen per jaar en ondanks stikstofcrisis en corona hebben ze dat bijna gehaald. Dat zegt toch echt wel wat. Ik verwacht dat ze die 1.000.000 woningen in 10 jaar dus ook gewoon gaan halen, dat hebben ze inmiddels wel aangetoond.

Het hervormen van de huizenmarkt is trouwens heel wat anders en heeft meer te maken met de hypotheekrenteaftrek en de grens voor sociale huurwoningen dan met het aantal woningen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198093138
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niet met getallen, wel met woningen. Ambitie van dit kabinet was 70.000 woningen per jaar en ondanks stikstofcrisis en corona hebben ze dat bijna gehaald. Dat zegt toch echt wel wat. Ik verwacht dat ze die 1.000.000 woningen in 10 jaar dus ook gewoon gaan halen, dat hebben ze inmiddels wel aangetoond.

Het hervormen van de huizenmarkt is trouwens heel wat anders en heeft meer te maken met de hypotheekrenteaftrek en de grens voor sociale huurwoningen dan met het aantal woningen.
Pas als het een paar jaar doorzet durf ik van een positieve trend te spreken. De eerste huizen kan je niet helemaal op conto schrijven van dit beleid, al is dat met huizenmarkt altijd lastig.

En volgens mij kan je juist niet het huizen bouwen los zien van de fiscale kant. Vanuit perspectief van de overheid misschien, maar niet van die van inwoners. Daarvoor is de fiscale kant gewoon een reële driver van de vraagkant. Bepaald ook weer nut en noodzaak van de aanbodzijde en hoe je daar mee omgaat. Dat het zo los van elkaar wordt gezien is onderdeel van het probleem om.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 februari 2021 @ 12:56:09 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198093465
De huizen die nu trouwens gebouwd worden zijn nog steeds huizen die op de grote stapel van uitgestelde projecten lagen wegens dat stikstof gezeik. Die achterstand was echt gigantisch, dus het is niet zo gek dat dat nu snel wordt ingehaald.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198095552
Dus weer 4 jaar met dezelfde rotmongolen. Waarom stem ik nog?
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 15:36:28 #123
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198096376


VVD verliest nu toch wel wat
pi_198096408
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

VVD verliest nu toch wel wat
Van 33 zetels nu naar 39 in de peilingen noem ik winst. :)
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 15:39:09 #125
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198096417
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Van 33 zetels nu naar 39 in de peilingen noem ik winst. :)
Wel in vergelijking met 2 weken geleden ;)
pi_198096428
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:52 schreef Cockwhale het volgende:
Dus weer 4 jaar met dezelfde rotmongolen. Waarom stem ik nog?
Om de rotmongolen uit de oppositie buiten de regering te houden?
pi_198097438
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Om de rotmongolen uit de oppositie buiten de regering te houden?
Ben gewoon klaar met iedere keer weer de usual suspects, ook qua partijen.
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 22:39:30 #128
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198208429
twitter
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 februari 2021 @ 00:43:09 #129
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198210834
Ik vertrouw deze dus echt het minst. Veel te grote bias naar de gevestigde orde, en FvD.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:21:50 #130
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198241589
Je kunt de kachel goed aanmaken met zo'n stempas.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198254515
Als je de peilingen ziet, dan kan je tot de conclusie komen dat de kiezers niet ontevreden zijn over de huidige regering.
pi_198254658
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:34 schreef Jojoke het volgende:
Als je de peilingen ziet, dan kan je tot de conclusie komen dat de kiezers niet ontevreden zijn over de huidige regering.
Met uitzondering van D66. Mensen die in 2017 nog op D66 stemden zijn schijnbaar niet tevreden met het huidige D66.
pi_198254841
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Met uitzondering van D66. Mensen die in 2017 nog op D66 stemden zijn schijnbaar niet tevreden met het huidige D66.
Van de 4 partijen is D66 verreweg de meest progressieve partij in de regering. Dus ik vind de schade voor D66 meevallen. Als deze regering doorgaat moet Kaag wel flinke invloed krijgen op de toekomstvisie van de regering, anders heeft D66 bij de volgende verkiezingen echt een probleem.
pi_198255080
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Van de 4 partijen is D66 verreweg de meest progressieve partij in de regering. Dus ik vind de schade voor D66 meevallen. Als deze regering doorgaat moet Kaag wel flinke invloed krijgen op de toekomstvisie van de regering, anders heeft D66 bij de volgende verkiezingen echt een probleem.
Als deze regering doorgaat dan zal D66 nog minder inspraak hebben aangezien ze nog kleiner zijn. CU heeft het veel slimmer gedaan.
pi_198268600
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als deze regering doorgaat dan zal D66 nog minder inspraak hebben aangezien ze nog kleiner zijn. CU heeft het veel slimmer gedaan.
Ik keek gisteren naar het debat en ik denk dat D66 misschien nog wat gaat stijgen.
pi_198268712
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:42 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik keek gisteren naar het debat en ik denk dat D66 misschien nog wat gaat stijgen.
Ik heb het zelf niet gezien maar wat ik ervan gelezen heb heeft ze niet zo'n sterke indruk gemaakt. Schijnbaar toch geen premiers kandidaat.
pi_198269067
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als deze regering doorgaat dan zal D66 nog minder inspraak hebben aangezien ze nog kleiner zijn. CU heeft het veel slimmer gedaan.
Die konden hun achterban beter bedienen. Wat ook wel logisch is in een overwegend rechts-conservatief kabinet. D66 is duidelijk de vreemde eend in de bijt en heeft zich een kabinet in laten praten waar ze nooit goed uit kunnen komen. Alles minder dan halveren is eigenlijk al een aardige prestatie.
pi_198269211
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Die konden hun achterban beter bedienen. Wat ook wel logisch is in een overwegend rechts-conservatief kabinet. D66 is duidelijk de vreemde eend in de bijt en heeft zich een kabinet in laten praten waar ze nooit goed uit kunnen komen. Alles minder dan halveren is eigenlijk al een aardige prestatie.
CU is een gematigd links progressieve partij. Heel anders dan VVD en CDA. Ze hebben het dus gewoon veel slimmer aangepakt.

Dat alles minder dan halveren al een aardige prestatie is is complete nonsens. Dat vooraf al excuses verzinnen voor een verkiezingsnederlaag.
pi_198269547
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

CU is een gematigd links progressieve partij. Heel anders dan VVD en CDA. Ze hebben het dus gewoon veel slimmer aangepakt.
De partij van de Vrijgemaakt Gereformeerden uitmaken voor links-progressief is wel zeer creatief.
quote:
Dat alles minder dan halveren al een aardige prestatie is is complete nonsens. Dat vooraf al excuses verzinnen voor een verkiezingsnederlaag.
Het is geen nonsens maar een beetje politieke kennis en inzicht. Profileren tijdens het regeren is voor D66 altijd lastig. Zeker wanneer ze een duidelijk buitenbeentje zijn in de coalitie.
pi_198269582
quote:
10s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De partij van de Vrijgemaakt Gereformeerden uitmaken voor links-progressief is wel zeer creatief.
Ik verzin het zelf niet, kijk maar gewoon naar de indeling van KiesKompas. Succes.
pi_198269709
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik verzin het zelf niet, kijk maar gewoon naar de indeling van KiesKompas. Succes.
Je negeert dus volledig hun primaire achterban in je meningsvorming?
pi_198269723
quote:
11s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Je negeert dus volledig hun primaire achterban in je meningsvorming?
Nee hoor. Jij hebt schijnbaar een verkeerde veronderstelling van die achterban. Jouw probleem.
pi_198269787
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:57 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee hoor. Jij hebt schijnbaar een verkeerde veronderstelling van die achterban. Jouw probleem.
Heb je wel eens over politiek gesproken met Vrijgemaakten?
pi_198269814
quote:
11s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Heb je wel eens over politiek gesproken met Vrijgemaakten?
Ja hoor, heb zelfs jaren op het inmiddels opgedoekte GKV forum rondgehangen. Maar je probeert nu toch niet serieus te vertellen dat de gehele achterban van de CU lid is van de GKV? Misschien zijn je denkbeelden over de CU gewoon drastisch aan hervorming toe.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2021 16:04:43 ]
pi_198272466
quote:
10s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De partij van de Vrijgemaakt Gereformeerden uitmaken voor links-progressief is wel zeer creatief.

Dat was de GPV, en het zijn gereformeerd-vrijgemaakten. CU is een fusie van GPV en RPF.

Verder is de partij natuurlijk wat idiosyncratisch. Op medisch-ethisch en 'zedelijk' vlak ultraorthodox, maar ook voor vluchtelingen, een hoge ontwikkelingssamenwerking en een wat linksig sociaal beleid. Maar ook voor weer voor hogere defensie-uitgaven. Die partij is werkelijk met niets te vergelijken.
  maandag 1 maart 2021 @ 19:06:15 #146
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_198272941
quote:
2s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:45 schreef Timmerson het volgende:

[..]

Dat was de GPV, en het zijn gereformeerd-vrijgemaakten. CU is een fusie van GPV en RPF.

Verder is de partij natuurlijk wat idiosyncratisch. Op medisch-ethisch en 'zedelijk' vlak ultraorthodox, maar ook voor vluchtelingen, een hoge ontwikkelingssamenwerking en een wat linksig sociaal beleid. Maar ook voor weer voor hogere defensie-uitgaven. Die partij is werkelijk met niets te vergelijken.
Klopt ja, en die laatste punten (vooral vluchtelingenstandpunt) zorgt er al een tijdje voor dat de altijd hechte samenwerking tussen CU en SGP onder spanning komen te staan.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  maandag 1 maart 2021 @ 19:26:48 #147
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_198273412
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:06 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Klopt ja, en die laatste punten (vooral vluchtelingenstandpunt) zorgt er al een tijdje voor dat de altijd hechte samenwerking tussen CU en SGP onder spanning komen te staan.
Landelijk wel ja. Op kleinere schaal, gemeentepolitiek, voeren ze soms zelfs een gezamenlijke lijst. Verder dus wel met je eens.
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
  maandag 1 maart 2021 @ 19:55:33 #148
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198274263
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zelfs al worden ze de grootste, dan gaan ze nog niet regeren.
Klopt

Ze gaan HEERSEN !!!!!!


Wilders for president !!!!!!

_O_ _O_ _O_ _O_
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_198275652
quote:
10s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:55 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Klopt

Ze gaan HEERSEN !!!!!!


Wilders for president !!!!!!

_O_ _O_ _O_ _O_
Wilders zal nooit MP worden. Geen enkele partij zal met hem in zee gaan.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:03:07 #150
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198275806
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wilders zal nooit MP worden. Geen enkele partij zal met hem in zee gaan.
Hoeft ook niet, hij pakt alle zetels.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_198276168
quote:
10s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:03 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, hij pakt alle zetels.
Alle 150.... Manmanman wat zullen de uitslagen weer teleurstellend zijn met zulke verwachtingen.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:22:53 #152
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198276264
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Alle 150.... Manmanman wat zullen de uitslagen weer teleurstellend zijn met zulke verwachtingen.
Ja dat ze alle 150 naar koning Geert gaan en alle partijen plat zal walsen.

:B
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_198284165
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik heb het zelf niet gezien maar wat ik ervan gelezen heb heeft ze niet zo'n sterke indruk gemaakt. Schijnbaar toch geen premiers kandidaat.
Ik vind dit wel een goede analyse van het debat met de kanttekening dat Wilders gewoon Wilders was en het voor zijn achterban dus prima deed.

https://twitter.com/HaagseInsider/status/1366393100143382528
pi_198284296
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:16 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een goede analyse van het debat met de kanttekening dat Wilders gewoon Wilders was en het voor zijn achterban dus prima deed.

https://twitter.com/HaagseInsider/status/1366393100143382528
We gaan het binnenkort terug zien in de peilingen. Of niet, dat kan ook natuurlijk. Ik ben benieuwd.
pi_198284442
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

We gaan het binnenkort terug zien in de peilingen. Of niet, dat kan ook natuurlijk. Ik ben benieuwd.
Inderdaad!
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:13:04 #156
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_198287713
twitter
  dinsdag 2 maart 2021 @ 18:43:58 #157
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198289287
Zo de stempas is binnen, kan de kachel weer mooi een avond mee opgestookt worden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198295040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 18:43 schreef PzKpfw het volgende:
Zo de stempas is binnen, kan de kachel weer mooi een avond mee opgestookt worden.
Stoer man. En dan zeker wel continu klagen over de politiek?
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:00:59 #159
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198308547
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:53 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Stoer man. En dan zeker wel continu klagen over de politiek?
Nee hoor, gewoon een principekwestie. Het gaat er bij mij niet in dat je het halve land plat legt maar vervolgens wel verkiezingen gaat organiseren waarvoor het hele land in de benen moet komen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198309580
Ha! Daar hebben ze niet van terug!!1!
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 00:51:54 #161
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198312759
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:00 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon een principekwestie. Het gaat er bij mij niet in dat je het halve land plat legt maar vervolgens wel verkiezingen gaat organiseren waarvoor het hele land in de benen moet komen.
Mag ik een facepalm? Doe maar een dubbele.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198314297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:00 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon een principekwestie. Het gaat er bij mij niet in dat je het halve land plat legt maar vervolgens wel verkiezingen gaat organiseren waarvoor het hele land in de benen moet komen.
Je principiële standpunt zorgt er juist voor dat het huidige kabinet zich geen zorgen hoeft te maken :') Als je er dan zo'n hekel aan hebt moet je op een oppositiepartij stemmen, maar met niet stemmen help je het kabinet juist :P
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:47:11 #163
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198314375
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mag ik een facepalm? Doe maar een dubbele.
Door de verkiezingen door te laten gaan geeft de overheid eigenlijk aan dat het best meevalt met de situatie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:47:03 #164
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_198315853
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Door de verkiezingen door te laten gaan geeft de overheid eigenlijk aan dat het best meevalt met de situatie.
Daar zit wat in. En de huidige maatregelen zijn totaal van de pot gerukt. Maar daarom moet je ook juist stemmen en wel voor een partij die niet in het huidige kabinet zit.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:39:38 #165
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198316638
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Door de verkiezingen door te laten gaan geeft de overheid eigenlijk aan dat het best meevalt met de situatie.
Verbazingwekkend stukje bullshitredenering :')
Hoe zie je dit precies voor je?
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:33:08 #166
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198318199
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Verbazingwekkend stukje bullshitredenering :')
Hoe zie je dit precies voor je?
Nou zoals ik het zeg misschien?

En bullshitredenering? In Frankrijk stellen ze de verkiezingen gewoon even uit.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:40:13 #167
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198318314
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:33 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nou zoals ik het zeg misschien?

En bullshitredenering? In Frankrijk stellen ze de verkiezingen gewoon even uit.
Maar wat is de relatie 'verkiezingen' <-> 'situatie valt mee'. Heb je door wat er aan de hand is, met corona en de ziekenhuizen, waarom er maatregelen zijn, waarom je nog wel naar de supermarkt mag, enzovoorts?
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:04:54 #168
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198321281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar wat is de relatie 'verkiezingen' <-> 'situatie valt mee'. Heb je door wat er aan de hand is, met corona en de ziekenhuizen, waarom er maatregelen zijn, waarom je nog wel naar de supermarkt mag, enzovoorts?
Juist wanneer het organiseren van dingen, door allerlei maatregelen, enorm beperkt is ga je als overheid niet zoiets groots als landelijke verkiezingen organiseren. Dan stel je deze in ieder geval uit tot de besmettingscijfers op een niveau zijn dat niet meer zorgwekkend is. Dat is in ieder geval hoe ik erover denk. Maar dat de politiek/politici zelf schijt heeft/hebben aan corona daar zijn natuurlijk al tergend veel voorbeelden van.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:13:49 #169
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198322348
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:04 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Juist wanneer het organiseren van dingen, door allerlei maatregelen, enorm beperkt is ga je als overheid niet zoiets groots als landelijke verkiezingen organiseren.
Ja, maar wat je beperkt is een keuze, het is geen verplichting om alles dan maar uit arrenmoede te beperken. Idealiter beperk je niet meer dan noodzakelijk, zoals ze nu ook doen.
Je kunt op sommige wegen 120 rijden en in een woonerf maar 10. Dat is ook geen argument waarom maximumsnelheden niet nodig zouden zijn.
quote:
Dan stel je deze in ieder geval uit tot de besmettingscijfers op een niveau zijn dat niet meer zorgwekkend is. Dat is in ieder geval hoe ik erover denk. Maar dat de politiek/politici zelf schijt heeft/hebben aan corona daar zijn natuurlijk al tergend veel voorbeelden van.
Je kunt wel je toevlucht nemen tot inhoudsloze dooddoeners, maar dat maakt je argumentatie niet sterker. Sowieso spreken over 'de politiek' alsof het een eenkoppig personage is.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:27:35 #170
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198322609
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, maar wat je beperkt is een keuze, het is geen verplichting om alles dan maar uit arrenmoede te beperken. Idealiter beperk je niet meer dan noodzakelijk, zoals ze nu ook doen.
Je kunt op sommige wegen 120 rijden en in een woonerf maar 10. Dat is ook geen argument waarom maximumsnelheden niet nodig zouden zijn.
[..]

Je kunt wel je toevlucht nemen tot inhoudsloze dooddoeners, maar dat maakt je argumentatie niet sterker. Sowieso spreken over 'de politiek' alsof het een eenkoppig personage is.
Niet bekend met principekwesties? Maar als jij wilt stemmen en net wilt doen of er niets aan de hand is dan ga je gang. Ik doe niet mee aan die waanzin.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198371170
twitter
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 maart 2021 @ 10:38:14 #172
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198371594
quote:
Alleen de racistenpartij nog even opdonderen, en dit is een uitslag waar ik heel goed mee kan leven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198371651
FvD op 5. Ik snap het niet. :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 maart 2021 @ 11:02:03 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198371883
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:43 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
FvD op 5. Ik snap het niet. :')
3% van de mensen is een wappie. Vind ik nog meevallen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198371983
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alleen de racistenpartij nog even opdonderen, en dit is een uitslag waar ik heel goed mee kan leven.
Inderdaad vreselijk dat BIJ1 in de kamer komt, een meer polariserende partij is niet te bedenken.
  zondag 7 maart 2021 @ 11:21:46 #176
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198372085
Partij van de Dieren begint ook langzaam aan steeds groter te worden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 7 maart 2021 @ 12:04:46 #177
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_198372688
quote:
Je blijft je toch afvragen hoeveel zetels het CDA had kunnen behalen als Pieter Omtzigt lijsttrekker was geworden.
pi_198372975
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:13 schreef Lowkeyz het volgende:

[..]

Inderdaad vreselijk dat BIJ1 in de kamer komt, een meer polariserende partij is niet te bedenken.
Geen enkele politieke partij kan tippen aan de PVV als het gaat om polarisatie. Alleen extreem rechtse mensen zullen het daar niet mee eens zijn.
pi_198373592
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:00 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon een principekwestie. Het gaat er bij mij niet in dat je het halve land plat legt maar vervolgens wel verkiezingen gaat organiseren waarvoor het hele land in de benen moet komen.
Waarom stem je dan niet op een partij die tegen de coronamaatregelen is? Of een andere proteststem?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_198373802
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alleen de racistenpartij nog even opdonderen, en dit is een uitslag waar ik heel goed mee kan leven.
Welke van de drie?
  zondag 7 maart 2021 @ 14:49:23 #181
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198375512
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:57 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waarom stem je dan niet op een partij die tegen de coronamaatregelen is? Of een andere proteststem?
Dat heeft er niets mee te maken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198376817
quote:
Dit gaat toch helemaal nergens over, al die marginale kutpartijen. Hoogste tijd voor een kiesdrempel van zo’n 8 zetels.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 maart 2021 @ 18:33:53 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198379817
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:58 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dit gaat toch helemaal nergens over, al die marginale kutpartijen. Hoogste tijd voor een kiesdrempel van zo’n 8 zetels.
Waarmee je het onmogelijk maakt voor nieuwe bewegingen om de kamer in te komen. Echt doen ja :')

In de VS, het extreme voorbeeld, is het kiezen uit extreem rechts en extreem links. Wil je hier ook die kant op?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198379980
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarmee je het onmogelijk maakt voor nieuwe bewegingen om de kamer in te komen. Echt doen ja :')

In de VS, het extreme voorbeeld, is het kiezen uit extreem rechts en extreem links. Wil je hier ook die kant op?
Elke hersenscheet is tegenwoordig een nieuwe beweging
pi_198380169
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:04 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Je blijft je toch afvragen hoeveel zetels het CDA had kunnen behalen als Pieter Omtzigt lijsttrekker was geworden.
Waar ik hem in debat heb gezien denk ik dat dit naar de 10 zetels was gegaan. Prima volksvertegenwoordiger matig politicus.
pi_198380212
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:42 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Elke hersenscheet is tegenwoordig een nieuwe beweging
Maar om in de kamer te komen hebben ze 1/150e van de stemmers nodig. Dat is een flinke drempel en haal je die, dan ben je met recht verkozen als volksvertegenwoordiger.
pi_198380277
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Maar om in de kamer te komen hebben ze 1/150e van de stemmers nodig. Dat is een flinke drempel en haal je die, dan ben je met recht verkozen als volksvertegenwoordiger.
Al die splinterpartijen zorgen alleen wel voor een compleet versnipperd parlement dat op termijn totaal niet meer te regeren valt.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 18:57:08 #188
236264 crew  capricia
pi_198380280
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Waar ik hem in debat heb gezien denk ik dat dit naar de 10 zetels was gegaan. Prima volksvertegenwoordiger matig politicus.
Ik vind hem als politicus ook matig. Een goede volksvertegenwoordiger, daar niet van. Bijt zich echt vast in dossiers. Maar als lijsttrekker of aanvoerder van een club? :N
Definitely not CIA
pi_198380299
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:33 schreef Nattekat het volgende:

In de VS, het extreme voorbeeld, is het kiezen uit extreem rechts en extreem links.
Overigens deze opmerking :') _O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 maart 2021 @ 19:05:17 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198380430
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:57 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Overigens deze opmerking :') _O-
Is het geen extreem voorbeeld?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198380443
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Is het geen extreem voorbeeld?
Het is vooral een niet-kloppend voorbeeld.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 maart 2021 @ 19:06:45 #192
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198380459
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:05 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Het is vooral een niet-kloppend voorbeeld.
Er zijn geen andere partijen die ook maar enige rol van betekenis spelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198380644
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind hem als politicus ook matig. Een goede volksvertegenwoordiger, daar niet van. Bijt zich echt vast in dossiers. Maar als lijsttrekker of aanvoerder van een club? :N
Integer, betrokken Dr., achting voor de rechtsstaat, democratische principes, oog voor het feit dat de Nederlandse regering het zou moeten doen voor de Nederlanders, nee dat kunnen we niet hebben als lijsttrekker natuurlijk. Een glibberige corpsbal en lakei van het grootkapitaal of een gladde leugenachtige praatjesmaker met Pabo en schijt aan de wet en de democratie, die zijn geschikt.

Logisch dat Omtzigt van de lijst en daarna van een verkiesbare plek werd gehaald, en er met de lijsttrekkersverkiezingen moest worden gesjoemeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198380675
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:57 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Al die splinterpartijen zorgen alleen wel voor een compleet versnipperd parlement dat op termijn totaal niet meer te regeren valt.
Dan clustert het vast wel weer samen :s). Ben er niet zo bang voor.
pi_198380717
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Integer, betrokken Dr., achting voor de rechtsstaat, democratische principes, oog voor het feit dat de Nederlandse regering het zou moeten doen voor de Nederlanders, nee dat kunnen we niet hebben als lijsttrekker natuurlijk. Een glibberige corpsbal en lakei van het grootkapitaal of een gladde leugenachtige praatjesmaker met Pabo en schijt aan de wet en de democratie, die zijn geschikt.

Logisch dat Omtzigt van de lijst en daarna van een verkiesbare plek werd gehaald, en er met de lijsttrekkersverkiezingen moest worden gesjoemeld.
Uiteraard het grote complot komt weer om de hoek kijken.
Maar vorige week bij WNL viel hij als debater gewoon compleet door de mand tegen de nummers 2 en 3 van andere partijen. Dat zit er gewoon niet in bij hem. Verder ook geen ramp.
pi_198380733
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn geen andere partijen die ook maar enige rol van betekenis spelen.
Biden en Obama kan je echt geen extreem links noemen. Het wordt steeds gekker hier.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 19:21:24 #197
236264 crew  capricia
pi_198380751
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Integer, betrokken Dr., achting voor de rechtsstaat, democratische principes, oog voor het feit dat de Nederlandse regering het zou moeten doen voor de Nederlanders, nee dat kunnen we niet hebben als lijsttrekker natuurlijk. Een glibberige corpsbal en lakei van het grootkapitaal of een gladde leugenachtige praatjesmaker met Pabo en schijt aan de wet en de democratie, die zijn geschikt.

Logisch dat Omtzigt van de lijst en daarna van een verkiesbare plek werd gehaald, en er met de lijsttrekkersverkiezingen moest worden gesjoemeld.
Huh, is ie van de lijst af? Dacht dat ie tweede staat..
Definitely not CIA
pi_198380782
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:20 schreef Lariekoek11 het volgende:

[..]

Biden en Obama kan je echt geen extreem links noemen. Het wordt steeds gekker hier.
Ach, het is ook absolute zottigheid natuurlijk. Maar je hebt tegen iemand die jaren de FvD en Trump heel fanatiek verdedigde. Die hanteren een wat bijzonder referentiekader ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door KareldeStoute op 07-03-2021 20:08:54 ]
pi_198380805
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Huh, is ie van de lijst af? Dacht dat ie tweede staat..
Het CDA-bestuur had hem vorige verkiezingen van de lijst afgehaald, dankzij de leden kreeg hij nog een plekje waarna hij met voorkeursstemmen in de kamer kwam.

Het type dat zich vastbijt in zaken als de toeslagenaffaire heeft het CDA er dus liever niet bij. Ik wil Leijten niet tekort doen, maar als het aan het partijkartel had gelegen had de toeslagenmisdaad dus nog wel wat langer door mogen gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198380939
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Uiteraard het grote complot komt weer om de hoek kijken.
Onregelmatigheden zijn geconstateerd, de notaris was verstrengeld, het onderzoekje was flut terwijl de uitkomst al vast moest staan en er zijn data nodig om te controleren gewist, en de 'winnaar' niet meer beschikbaar was mocht de nr 2 het nog steeds niet worden. Je kunt ook een keer je gezond verstand gebruiken en constateren 1+1+1+1+1+1 6 is natuurlijk.

quote:
Maar vorige week bij WNL viel hij als debater gewoon compleet door de mand tegen de nummers 2 en 3 van andere partijen. Dat zit er gewoon niet in bij hem. Verder ook geen ramp.
Ook electoraal niet. Je kunt een boel lelijks over het Nederlandse electoraat zeggen, maar ze kunnen een heleboel eigenschappen in een politicus waarderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198381247
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn geen andere partijen die ook maar enige rol van betekenis spelen.
Als je de Democraten extreem links noemt heb je het niet helemaal begrepen.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:06:16 #202
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_198381508
Joe Biden zou tegen de doodstraf zijn. Zo iemand kan je niet extreem noemen.
pi_198381605
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onregelmatigheden zijn geconstateerd, de notaris was verstrengeld, het onderzoekje was flut terwijl de uitkomst al vast moest staan en er zijn data nodig om te controleren gewist, en de 'winnaar' niet meer beschikbaar was mocht de nr 2 het nog steeds niet worden. Je kunt ook een keer je gezond verstand gebruiken en constateren 1+1+1+1+1+1 6 is natuurlijk.
[..]

Ook electoraal niet. Je kunt een boel lelijks over het Nederlandse electoraat zeggen, maar ze kunnen een heleboel eigenschappen in een politicus waarderen.
Tja, Hoekstra beperkt nu het verlies van het CDA, bij Omtzigt was dat gewoon opgelopen. Verder allemaal geen ramp hoor.
pi_198383668
In de peiling in Amsterdam wordt GL meer dan gehalveerd en verdubbeld de PVV



https://www.at5.nl/artike(...)aan-kop-in-amsterdam
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 11 maart 2021 @ 12:54:50 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198443773
Onder artsen gaan VVD en D66 nek aan nek voor de grootste
https://www.medischcontac(...)nt-de-artsenstem.htm
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 maart 2021 @ 23:17:09 #206
862 Arcee
Look closer
pi_198455027
Huidige coalitie zou gewoon door kunnen met de huidige peilingen. Dan hebben ze nog 1 zeteltje meer dan nu: 76.
pi_198455192
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In de peiling in Amsterdam wordt GL meer dan gehalveerd en verdubbeld de PVV

[ afbeelding ]

https://www.at5.nl/artike(...)aan-kop-in-amsterdam
Ik begrijp niet helemaal waar de zetels van Groenlinks blijven na de halvering. Het lijkt mij sterk dat een Groenlinker nu op de PVV gaat stemmen.
pi_198455394
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 23:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik begrijp niet helemaal waar de zetels van Groenlinks blijven na de halvering. Het lijkt mij sterk dat een Groenlinker nu op de PVV gaat stemmen.
Zo te zien schuift het in Amsterdam allemaal een stuk naar rechts. Dus een GL-stemmer zal soms op de PvdA gaan stemmen en een kleiner deel van de PvdA stemt dit keer op het CDA of een van de nieuwe partijen enz. Een GL stemmer zal niet ineens nu op FvD gaan stemmen inderdaad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198456675
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 23:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik begrijp niet helemaal waar de zetels van Groenlinks blijven na de halvering. Het lijkt mij sterk dat een Groenlinker nu op de PVV gaat stemmen.
Het schema gaat nog een pagina door en met een paar procentpuntjes elk voor BIJ1, Volt, PvdA en PvdD gaat het natuurlijk snel.
pi_198490999
pi_198491133
Peiling met perspectief.

Enkel BIJ1 en Volt hebben teveel zetels, maar gezien de lage stand van GL en de mogelijkheid tot een VVD,CDA,JA21,D66 & PvdA kabinet kan ik er wel mee leven.
pi_198491360
https://www.coalitiechecker.nl maar weer even checken straks. Gaat sowieso weinig veranderen.
pi_198491649
Waar haalt D66 die 3 zetels opeens vandaan in de nieuwe peilingen?
pi_198491657
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:08 schreef Platinumgoat het volgende:
Peiling met perspectief.

Enkel BIJ1 en Volt hebben teveel zetels, maar gezien de lage stand van GL en de mogelijkheid tot een VVD,CDA,JA21,D66 & PvdA kabinet kan ik er wel mee leven.
PvdA gaat echt niet in een kabinet met vier partijen die rechtser zijn stappen.
  zondag 14 maart 2021 @ 11:04:05 #215
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198491820
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:48 schreef Jaeger85 het volgende:
Waar haalt D66 die 3 zetels opeens vandaan in de nieuwe peilingen?
Ze ziet er zo leuk uit.....
Het programma is echt niet veel anders geworden :')
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 14 maart 2021 @ 11:07:52 #216
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198491859
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:48 schreef Jaeger85 het volgende:
Waar haalt D66 die 3 zetels opeens vandaan in de nieuwe peilingen?
Geen gebrek aan aandacht voor Kaag in de media he.
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 11:11:26 #217
236264 crew  capricia
pi_198491895
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Geen gebrek aan aandacht voor Kaag in de media he.
Wat een leider is zij!
Definitely not CIA
pi_198491959
quote:
10s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
https://www.coalitiechecker.nl maar weer even checken straks. Gaat sowieso weinig veranderen.
De uitsluitingen van de partijen zijn de teloorgang van onze coalitie democratie.
- Met zuidelijke groet -
pi_198491971
Echt te veel kleine partijen. Hoop dat Ja21, Bij1, Volt, 50Plus en Code Oranje nog zetels gaan verliezen.
  zondag 14 maart 2021 @ 11:22:48 #220
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198492058
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Geen gebrek aan aandacht voor Kaag in de media he.
Je bedoelt dat ze lijsttrekker is van een van de grotere partijen met de verkiezingen binnen een week en in die hoedanigheid af en toe bij debatten en nieuwsprogramma's kan aanschuiven? Ja, heel raar, dat voordeel hebben de andere lijsttrekkers natuurlijk niet.
pi_198492070
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:15 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

De uitsluitingen van de partijen zijn de teloorgang van onze coalitie democratie.
Dat is echt van alle tijden; alleen nu wat explicieter gemaakt. Geeft wel duidelijkheid waarvoor je wel en niet gaat stemmen.

Misschien moeten partijen die door meerdere partijen uitgesloten worden eens kijken of hun standpunten wel passen in een politiek stelsel waarbij je tot compromissen moet komen als je wil regeren.
  zondag 14 maart 2021 @ 11:34:31 #222
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_198492176
VVD is nu toch wel een behoorlijk aantal zetels gedaald. Die zijn denk ik blij dat de verkiezingen a.s. woensdag zijn en niet pas over 2 weken.

Het beeld dat Kaag het goed doet in televisieoptredens zie je nu ook terug in de peilingen.

Het CDA mag zich in de handjes knijpen dat ze niet verder dalen, gezien de dramatische campagne.
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 11:56:32 #223
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198492520
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:48 schreef Jaeger85 het volgende:
Waar haalt D66 die 3 zetels opeens vandaan in de nieuwe peilingen?
Vooral mensen die Kaag een goed alternatief voor Rutte vinden, als ik het zo hoor in m'n omgeving.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_198492601
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:48 schreef Jaeger85 het volgende:
Waar haalt D66 die 3 zetels opeens vandaan in de nieuwe peilingen?
Met een donatie van 1 miljoen euro door big tech kan je flink wat advertentieruimte en schermtijd inkopen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)aatpolitiek-a4034185
  zondag 14 maart 2021 @ 12:02:38 #225
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198492617
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Met een donatie van 1 miljoen euro door big tech kan je flink wat advertentieruimte en schermtijd inkopen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)aatpolitiek-a4034185
Big Tech en 1 miljoen euro :'). Kruimel Tech misschien?
  zondag 14 maart 2021 @ 12:05:40 #226
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198492654
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:34 schreef Breekfast het volgende:
VVD is nu toch wel een behoorlijk aantal zetels gedaald. Die zijn denk ik blij dat de verkiezingen a.s. woensdag zijn en niet pas over 2 weken.

Het beeld dat Kaag het goed doet in televisieoptredens zie je nu ook terug in de peilingen.

Het CDA mag zich in de handjes knijpen dat ze niet verder dalen, gezien de dramatische campagne.
Uiteindelijk voert de VVD ook geen hele beste campagne, alles draait om Rutte die redelijk plichtmatig wat programma's afgaat.
Gelukkig voor de VVD staat hij in debatten en discussies vrijwel alleen maar tegenover matige campagnevoormannen zoals Geert en Wopke.
pi_198492668
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:15 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

De uitsluitingen van de partijen zijn de teloorgang van onze coalitie democratie.
Zie je liever dat partijen met standpunten die haaks op elkaar staan gedwongen worden om samen te werken? Dan is de kans groot dat ze elkaar de tent uit vechten en niets gaan bereiken.
pi_198492679
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Big Tech en 1 miljoen euro :'). Kruimel Tech misschien?
Voor een Nederlandse politieke partij is een donatie van 1 miljoen werkelijk gigantisch. Dat is meer dan de meeste partijen aan campagnebudget hebben.

Voor Mark Koek was het niet onverdienstelijk. Die doneerde slechts ¤7500 in de D66 partijkas. Prompt werd zijn IT bedrijfje door minister Ollongren gekozen om verkiezingssoftware te auditen.
pi_198492686
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:23 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat is echt van alle tijden; alleen nu wat explicieter gemaakt. Geeft wel duidelijkheid waarvoor je wel en niet gaat stemmen.

Misschien moeten partijen die door meerdere partijen uitgesloten worden eens kijken of hun standpunten wel passen in een politiek stelsel waarbij je tot compromissen moet komen als je wil regeren.
Dat kan maar dan is het naar mijn mening geen democratie meer. Democratie betekent Het Volk Beslist. Dus naar mijn mening moet de grootste partij alle moeite doen om met zo min mogelijk partijen een zo groot mogelijke zetel vertegenwoordiger in de kamer te krijgen. Zou dit kunnen met VVD, CDA en PVV dan sluit je ze alledrie maar 1 maand op totdat ze eruit komen. Ik vind het gemakkelijk en schoolpleinretoriek. Ik kan het niet goed met iemand vinden dus ik werk niet met hem of haar samen. Je bent een volksvertegenwoordiger, klaarblijkelijk kiest het volk deze verdeling uit om samen het land te runnen. Regel het maar.
- Met zuidelijke groet -
pi_198492722
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:07 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Dat kan maar dan is het naar mijn mening geen democratie meer. Democratie betekent Het Volk Beslist. Dus naar mijn mening moet de grootste partij alle moeite doen om met zo min mogelijk partijen een zo groot mogelijke zetel vertegenwoordiger in de kamer te krijgen. Zou dit kunnen met VVD, CDA en PVV dan sluit je ze alledrie maar 1 maand op totdat ze eruit komen. Ik vind het gemakkelijk en schoolpleinretoriek. Ik kan het niet goed met iemand vinden dus ik werk niet met hem of haar samen. Je bent een volksvertegenwoordiger, klaarblijkelijk kiest het volk deze verdeling uit om samen het land te runnen. Regel het maar.
Dan heb je nu het verschil tussen directe democratie en representatieve/parlementaire democratie geleerd.

Als standpunten van bepaalde partijen niet verenigbaar zijn met andere partijen; en partijen niet tot een compromis kunnen komen kun je ze een jaar opsluiten maar gaan ze geen regeerakkoord vinden.

Ik vind sowieso dat een akkoord op hoofdlijnen zou moeten bestaan en er nog steeds vrije onderwerpen mogen zijn waarbij partijen volgens hun partijstandpunt mogen stemmen.
pi_198492730
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zie je liever dat partijen met standpunten die haaks op elkaar staan gedwongen worden om samen te werken? Dan is de kans groot dat ze elkaar de tent uit vechten en niets gaan bereiken.
Ik heb hem denk ik al beantwoord. Maar ja, ik zou het half slappe eruit willen. Laat ze elkaar maar de tent uit vechten. Zorg er maar voor, het volk wil dit. Vecht samen maar voor een plan waarin eenieders plan naar voren komt. Concessies krijg je hoedanook, nu lijkt men af te stevenen op 4 of 5 partijen in een coalitie. Geweldig beleid kringen we dan.
- Met zuidelijke groet -
pi_198492735
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:07 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Dat kan maar dan is het naar mijn mening geen democratie meer. Democratie betekent Het Volk Beslist. Dus naar mijn mening moet de grootste partij alle moeite doen om met zo min mogelijk partijen een zo groot mogelijke zetel vertegenwoordiger in de kamer te krijgen. Zou dit kunnen met VVD, CDA en PVV dan sluit je ze alledrie maar 1 maand op totdat ze eruit komen. Ik vind het gemakkelijk en schoolpleinretoriek. Ik kan het niet goed met iemand vinden dus ik werk niet met hem of haar samen. Je bent een volksvertegenwoordiger, klaarblijkelijk kiest het volk deze verdeling uit om samen het land te runnen. Regel het maar.
Welk compromis zie je voor je tussen die partijen dan met deze uiteenlopende standpunten?
VVD en CDA- pro EU, pro immigratie en achter het klimaatakkoord
PVV - Nexit, grenzen dicht, tegen klimaatakkoord en de-islamisering van Nederland

quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:10 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Ik heb hem denk ik al beantwoord. Maar ja, ik zou het half slappe eruit willen. Laat ze elkaar maar de tent uit vechten. Zorg er maar voor, het volk wil dit. Vecht samen maar voor een plan waarin eenieders plan naar voren komt. Concessies krijg je hoedanook, nu lijkt men af te stevenen op 4 of 5 partijen in een coalitie. Geweldig beleid kringen we dan.
Klinkt in theorie leuk maar zie ik in de praktijk niet werken. We hebben sowieso 5 partijen nodig om een coalitie te krijgen die ook een meerderheid heeft in de Eerste Kamer. Anders heb je twee jaar lang defacto een minderheidskabinet.
  zondag 14 maart 2021 @ 12:16:49 #233
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198492817
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Voor een Nederlandse politieke partij is een donatie van 1 miljoen werkelijk gigantisch. Dat is meer dan de meeste partijen aan campagnebudget hebben.

Voor Mark Koek was het niet onverdienstelijk. Die doneerde slechts ¤7500 in de D66 partijkas. Prompt werd zijn IT bedrijfje door minister Ollongren gekozen om verkiezingssoftware te auditen.
Dan nog is 1 miljoen euro echt een schijntje voor een beetje bedrijf/vermogend persoon, daar hoef je geen Big Tech-complottheorietjes bij te halen.
pi_198492860
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dan nog is 1 miljoen euro echt een schijntje voor een beetje bedrijf/vermogend persoon, daar hoef je geen Big Tech-complottheorietjes bij te halen.
Dat hoeft idd niet. Dat is overduidelijk.
1 miljoen is een schrijntje voor een miljardair. Voor een politieke partij is het een gigantisch bedrag. Zelfs zo groot dat het ontwrichtend is. Het heeft weinig zin om dat te downplayen. We hebben ook kunnen zien dat donaties vanuit de IT naar D66 beloond worden met een verdienstelijke rijksoverheid opdracht.
  zondag 14 maart 2021 @ 12:21:04 #235
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198492879
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:07 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Dat kan maar dan is het naar mijn mening geen democratie meer. Democratie betekent Het Volk Beslist. Dus naar mijn mening moet de grootste partij alle moeite doen om met zo min mogelijk partijen een zo groot mogelijke zetel vertegenwoordiger in de kamer te krijgen.
Dit heeft 0,0 te maken met 'het volk beslist'. Je kiest juist een partij omdat die zo goed mogelijk jouw gewenste beleid kan voeren, niet om gedwongen samen te werken met clubs waar je niet op stemt... volkomen arbitrair om zo min mogelijk partijen in een regering te willen verder.

quote:
Zou dit kunnen met VVD, CDA en PVV dan sluit je ze alledrie maar 1 maand op totdat ze eruit komen.
En waarom is dat 'het volk beslist'? :')
quote:
Ik vind het gemakkelijk en schoolpleinretoriek. Ik kan het niet goed met iemand vinden dus ik werk niet met hem of haar samen. Je bent een volksvertegenwoordiger, klaarblijkelijk kiest het volk deze verdeling uit om samen het land te runnen. Regel het maar.
Maar het volk kiest die verdeling helemaal niet. Jij kiest die verdeling nu en eist dat partijen zich daaraan conformeren. Over schoolpleinretoriek gesproken zeg.
pi_198492885
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:15 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

De uitsluitingen van de partijen zijn de teloorgang van onze coalitie democratie.
Die is dus al 100 jaar terug teloorgegaan?
  zondag 14 maart 2021 @ 12:23:47 #237
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198492921
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat hoeft idd niet. Dat is overduidelijk.
1 miljoen is een schrijntje voor een miljardair. Voor een politieke partij is het een gigantisch bedrag. Zelfs zo groot dat het ontwrichtend is. Het heeft weinig zin om dat te downplayen. We hebben ook kunnen zien dat donaties vanuit de IT naar D66 beloond worden met een verdienstelijke rijksoverheid opdracht.
Het is helemaaal niet ontwrichtend. Laat zien wat er ontwricht is nu dan, kom maar met de overweldigende bewijzen van die ontwrichtheid die nu heeft plaats gevonden. Grote woorden, nul bewijzen, veel gehuil.
pi_198492991
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is helemaaal niet ontwrichtend. Laat zien wat er ontwricht is nu dan, kom maar met de overweldigende bewijzen van die ontwrichtheid die nu heeft plaats gevonden. Grote woorden, nul bewijzen, veel gehuil.
Het campagnebudget van D66 was in 2017 1,3 miljoen. Daar komt nu dus gewoon een miljoen bovenop. Dat ontwricht de balans.

Maar kijk vooral weg van de misstanden bij D66. Ontken alles en downplay wat er niet meer te ontkennen valt. :W
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 12:35:56 #239
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198493053
Ach. Ze zijn er wel open over geweest. Dat scheelt al heel veel. Genoeg partijen waarbij de financiering toch een stukje schimmiger gaat
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 14 maart 2021 @ 12:40:36 #240
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198493132
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het campagnebudget van D66 was in 2017 1,3 miljoen. Daar komt nu dus gewoon een miljoen bovenop. Dat ontwricht de balans.
Waar dan? Laat eens iets zien van die ontwrichting? Je kunt het wel opschrijven maar je hebt niets dat je verhaal ondersteunt.
quote:
Maar kijk vooral weg van de misstanden bij D66. Ontken alles en downplay wat er niet meer te ontkennen valt. :W
Welke misstanden? Je gaat er nu gewoon nog meer dingen bij verzinnen?
pi_198493154
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waar dan? Laat eens iets zien van die ontwrichting? Je kunt het wel opschrijven maar je hebt niets dat je verhaal ondersteunt.
[..]

Welke misstanden? Je gaat er nu gewoon nog meer dingen bij verzinnen?
Dat bedoel ik. Kan geen logische conclusies trekken, en sluit de ogen voor alle misstanden binnen D66. Hoe voorspelbaar. Wordt je partij overigens niet beter op hoor door te blijven wegkijken. Partijen hebben meer aan kritische leden die wel drukken waar het pijn doet. Worden partijen beter van. Zelfreinigend vermogen noemen ze dat ook wel. :W
  zondag 14 maart 2021 @ 12:45:31 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198493214
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.
Waar is je ontwrichting?
quote:
Kan geen logische conclusies trekken, en sluit de ogen voor alle misstanden binnen D66.
Welke misstanden?

quote:
Hoe voorspelbaar.
Waar is die ontwrichting?
quote:
Wordt je partij overigens niet beter op hoor door te blijven wegkijken.
Wegkijken van wat? Waar heb je het over?
quote:
Partijen hebben meer aan kritische leden die wel drukken waar het pijn doet.

Worden partijen beter van. Zelfreinigend vermogen noemen ze dat ook wel. :W
Wat is er dan dat anders zou moeten? We wonen niet allemaal in je dromenland he, kom eens met iets concreets uit de werkelijkheid.
pi_198493215
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Kan geen logische conclusies trekken, en sluit de ogen voor alle misstanden binnen D66. Hoe voorspelbaar. Wordt je partij overigens niet beter op hoor door te blijven wegkijken. Partijen hebben meer aan kritische leden die wel drukken waar het pijn doet. Worden partijen beter van. Zelfreinigend vermogen noemen ze dat ook wel. :W
Benoem de misstanden dan eens.
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 12:49:48 #244
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198493267
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Kan geen logische conclusies trekken, en sluit de ogen voor alle misstanden binnen D66. Hoe voorspelbaar. Wordt je partij overigens niet beter op hoor door te blijven wegkijken. Partijen hebben meer aan kritische leden die wel drukken waar het pijn doet. Worden partijen beter van. Zelfreinigend vermogen noemen ze dat ook wel. :W
Sorry hoor, maar ik volg je ook niet. :+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_198493367
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Benoem de misstanden dan eens.
- IT baas schenkt aan D66 partijkas. Krijgt van D66 minister Ollongren verdienstelijke rijksoverheid opdracht.
- Kamerlid Verhoeven papt aan met jonge stagiaires, gaat vreemd met 1.
- Partijleider Pechtold gaat vreemd met D66 gemeenteraadslid, dwingt haar tot abortus.
- Partijleider Pechtold krijgt appartement en verzwijgt dat op de giftenlijst.
- Partijleider Pechtold en Kamerlid Verhoeven gaan op een snoepreisje met privéjet naar de Oekraïne. Terwijl het referendum eraan komt.
- Voorzitter landelijke talentencommissie Frans van Drimmelen is betrokken bij vele schandalen waarbij (jonge) vrouwelijke geïntimideerd, aangerand en onheus bejegend worden. Dit speelt jarenlang binnen de partij. Onderzoek daarna onder leiderschap van Kaag is een foponderzoek en verdwijnt (inclusief niet openbare stukken) onderin de la.

Vul maar aan.

Maar het ging hier dus over de donatie van 1 miljoen door big tech. Dat is ongezond voor de Nederlandse politiek. Zie punt 1 wat ik aanhaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2021 12:56:39 ]
  zondag 14 maart 2021 @ 13:08:52 #246
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198493557
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

- IT baas schenkt aan D66 partijkas. Krijgt van D66 minister Ollongren verdienstelijke rijksoverheid opdracht.
- Kamerlid Verhoeven papt aan met jonge stagiaires, gaat vreemd met 1.
- Partijleider Pechtold gaat vreemd met D66 gemeenteraadslid, dwingt haar tot abortus.
- Partijleider Pechtold krijgt appartement en verzwijgt dat op de giftenlijst.
- Partijleider Pechtold en Kamerlid Verhoeven gaan op een snoepreisje met privéjet naar de Oekraïne. Terwijl het referendum eraan komt.
- Voorzitter landelijke talentencommissie Frans van Drimmelen is betrokken bij vele schandalen waarbij (jonge) vrouwelijke geïntimideerd, aangerand en onheus bejegend worden. Dit speelt jarenlang binnen de partij. Onderzoek daarna onder leiderschap van Kaag is een foponderzoek en verdwijnt (inclusief niet openbare stukken) onderin de la.


Dit gaat iig al niet over die ontwrichtende 1 miljoen euro waar je zo over aan het piepen was. Daar heb je dus niets voor.

Verder zie ik vooral veel prachtige frames zoals snoepreisjes en suggestieve verwijzingen naar mensen die helemaal niet verkiesbaar zijn. Wat dat met de D66-campagne van nu te maken heeft, zal je zelf ook wel niet weten. De leegheid van je posts en gedachtes is elke keer weer schokkend.

quote:
Vul maar aan.

Maar het ging hier dus over de donatie van 1 miljoen door big tech. Dat is ongezond voor de Nederlandse politiek. Zie punt 1 wat ik aanhaal.
Waarom is dat ongezond? Punt 1 is hoogst suggestief en inhoudelijk waardeloos, zoals al je posts zijn, dus kom eens met redenen waarom die specifieke 1 miljoen ongezond is.
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 13:11:21 #247
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198493584
Overigens is dat laatste onderzoek over onlangs afgerond en gedeeld met de leden. Implementatie van de aanbevelingen ligt nu Winnie Sorgdrager. Dus dat dat in een lade is weggeschoven, is niet juist.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 14 maart 2021 @ 13:13:11 #248
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198493610
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:11 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens is dat onderzoek onlangs afgerond en gedeeld met de leden. Implementatie van de aanbevelingen ligt nu Winnie Sorgdrager. Dus dat dat in een lade is weggeschoven, is niet juist.
Dat van die lade stond vast op twitter en/of geenstijl dus dat wordt dan klakkeloos overgenomen.
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 13:14:30 #249
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198493631
Dan over die IT'er, hoe is dat gelopen? Is er duidelijk een verband tussen die D66 donatie en die opdracht aangetoond, of is dat uit de lucht gegrepen? Is er misschien braaf een aanbesteding gevolgd?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 13:15:42 #250
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198493653
Verder is Pechtold al een tijd geen partijleider meer. :+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 13:16:08 #251
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198493662
Nee, ik zie hier het vooral het eeuwige D66 is de duivel verhaaltje in.

Het klassieke alles op een hoop gooien omdat me dat nu even goed uitkomt, ookal heeft het er geen reet mee te maken.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 13:16:57 #252
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198493674
Had dat niet in één post gekund? Ja vast wel, maar ik zit op m'n mobieltje. :{w
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_198493740
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit gaat iig al niet over die ontwrichtende 1 miljoen euro waar je zo over aan het piepen was. Daar heb je dus niets voor.

Logisch verstand. Maar dat is voor een enkeling schijnbaar te veel gevraagd. Ik zie een verband met wegkijken en ontkennen bij de overige punten.
pi_198493775
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:11 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens is dat laatste onderzoek over onlangs afgerond en gedeeld met de leden. Implementatie van de aanbevelingen ligt nu Winnie Sorgdrager. Dus dat dat in een lade is weggeschoven, is niet juist.
Daar zetten we dan een kratje bier op. Aangifte, dat is wat er gedaan zou moeten worden. Maar het is gewoon doorgeschoven tot na de verkiezingen om vervolgens wat fop adviezen te genereren. Ook niet geheel openbaar gemaakt. 'Nieuw leiderschap' schijnbaar.
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 13:25:56 #255
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198493810
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Daar zetten we dan een kratje bier op. Aangifte, dat is wat er gedaan zou moeten worden. Maar het is gewoon doorgeschoven tot na de verkiezingen om vervolgens wat fop adviezen te genereren. Ook niet geheel openbaar gemaakt. 'Nieuw leiderschap' schijnbaar.
Heb jij het onderzoek gelezen?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 14 maart 2021 @ 13:29:39 #256
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198493866
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Logisch verstand. Maar dat is voor een enkeling schijnbaar te veel gevraagd. Ik zie een verband met wegkijken en ontkennen bij de overige punten.
Inhoud. Doe er eens wat mee.
pi_198493879
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:25 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Heb jij het onderzoek gelezen?
Deels ja. En jij?
Hier kan je het vinden; https://d66.nl/nieuws/rapportage-onafhankelijk-onderzoek/

Inclusief de 6 open deuren die ze adviseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2021 13:31:03 ]
pi_198493905
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Inhoud. Doe er eens wat mee.
Goed voorbeeld iets goed volgen. Dus, geef het goede voorbeeld maar eens en ontken en downplay wat minder onwelvallige feiten.
  zondag 14 maart 2021 @ 13:32:44 #259
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198493912
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Deels ja. En jij?
Hier kan je het vinden; https://d66.nl/nieuws/rapportage-onafhankelijk-onderzoek/

Inclusief de 6 open deuren die ze adviseren.
Onderin een lade op de website?
  zondag 14 maart 2021 @ 13:33:39 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198493920
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:32 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Goed voorbeeld iets goed volgen. Dus, geef het goede voorbeeld maar eens en ontken en downplay wat minder onwelvallige feiten.
Kom eerst maar eens met concrete aanwijzingen die je geschreeuw over ontwrichting van de verkiezingen ondersteunen :')
pi_198493951
Lol, wat een fophef. En dat enkel omdat ik aangaf dat je van een miljoen euro extra (door donatie van big tech) flink wat extra schermtijd en reclameruimte kan kopen. Wat zich doorgaans vertaald in extra virtuele zetels.

Schijnbaar is zo'n logisch verhaal een ontzettende steen des aanstoots voor een enkeling. :')
Hi-la-risch. :D

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2021 13:40:03 ]
pi_198493971
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

Kom eerst maar eens met concrete aanwijzingen die je geschreeuw over ontwrichting van de verkiezingen ondersteunen :')
:')
pi_198494049
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

PvdA gaat echt niet in een kabinet met vier partijen die rechtser zijn stappen.
D66&PvDA kunnen samen prima een aantal idealen verwezenlijken, zeker nu ook CDA & VVD een stuk naar links zijn opgeschoven.
pi_198494065
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:43 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

D66&PvDA kunnen samen prima een aantal idealen verwezenlijken, zeker nu ook CDA & VVD een stuk naar links zijn opgeschoven.
De PvdA wil geen herhaling van 2017 en stapt alleen in een coalitie als ook GL of SP erbij zitten.
pi_198494092
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De PvdA wil geen herhaling van 2017 en stapt alleen in een coalitie als ook GL of SP erbij zitten.
Tuurlijk heeft dat hun voorkeur, en spreken ze dat nu uit voor de verkiezingen. Maar D66 zit zometeen met hetzelfde "probleem" dat ze niet weer met enkel rechtse partijen willen regeren. Daarom denk ik dat ze samen wel voor het evenwicht kunnen zorgen om beleid te voeren wat ook hun achterban aanspreekt.
pi_198494128
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:46 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft dat hun voorkeur, en spreken ze dat nu uit voor de verkiezingen. Maar D66 zit zometeen met hetzelfde "probleem" dat ze niet weer met enkel rechtse partijen willen regeren. Daarom denk ik dat ze samen wel voor het evenwicht kunnen zorgen om beleid te voeren wat ook hun achterban aanspreekt.
Ik zou het ze als waarschijnlijk PvdA stemmer niet in dank afnemen en ken er veel meer. We willen niet nog meer rechts economisch beleid en afbraak van onze werknemersrechten en sociale zekerheid.
pi_198494167
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik zou het ze als waarschijnlijk PvdA stemmer niet in dank afnemen en ken er veel meer. We willen niet nog meer rechts economisch beleid en afbraak van onze werknemersrechten en sociale zekerheid.
Ik wacht nog even met PvdA stemmen, ze hebben mijn vertrouwen nog niet helemaal herwonnen wat dat betreft.

Ik ga SP stemmen, al twijfel ik nog een heel klein beetje om toch nog te switchen naar GroenLinks, maar eigenlijk is Jesse Klaver mij te gladjes.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_198494175
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik wacht nog even met PvdA stemmen, ze hebben mijn vertrouwen nog niet helemaal herwonnen wat dat betreft.

Ik ga SP stemmen, al twijfel ik nog een heel klein beetje om toch nog te switchen naar GroenLinks, maar eigenlijk is Jesse Klaver mij te gladjes.
Heb ik de laatste keren ook gedaan maar hun anti EU standpunt bevalt me niet
pi_198494193
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik zou het ze als waarschijnlijk PvdA stemmer niet in dank afnemen en ken er veel meer. We willen niet nog meer rechts economisch beleid en afbraak van onze werknemersrechten en sociale zekerheid.
Ik begrijp het dilemma, maar als je moet kiezen tussen invloed uitoefenen, en daarbij een deel van je idealen verwezenlijken of in de oppositie plaats gaan nemen en compleet rechts beleid moeten aanzien lijkt mij het als PvdA stemmer dat je de voorkeur geeft aan de eerste optie.
pi_198494220
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik wacht nog even met PvdA stemmen, ze hebben mijn vertrouwen nog niet helemaal herwonnen wat dat betreft.

Ik ga SP stemmen, al twijfel ik nog een heel klein beetje om toch nog te switchen naar GroenLinks, maar eigenlijk is Jesse Klaver mij te gladjes.
Verschil tussen de SP/PvdA en GL is net zo groot als water en vuur. Groen Links mag dan bekend staan als links, in de praktijk is het vooral identiteitspolitiek en een klein beetje klimaat wat de boventoon voert. Ze zijn een soort linkse elite, voor de arbeiders zijn ze er in ieder geval niet.
pi_198494221
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:53 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Ik begrijp het dilemma, maar als je moet kiezen tussen invloed uitoefenen, en daarbij een deel van je idealen verwezenlijken of in de oppositie plaats gaan nemen en compleet rechts beleid moeten aanzien lijkt mij het als PvdA stemmer dat je de voorkeur geeft aan de eerste optie.
Zo werkt het niet helaas. Want dan wordt de PvdA verantwoordelijk voor rechts beleid. Dat worden ze bij volgende verkiezingen op afgerekend.
pi_198494250
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zo werkt het niet helaas. Want dan wordt de PvdA verantwoordelijk voor rechts beleid. Dat worden ze bij volgende verkiezingen op afgerekend.
Hangt er vanaf hoeveel rechts beleid er doorheen komt. Met D66 & PvdA als blok bij de onderhandelingen kun je denk ik best mooie resultaten bereiken. Vorige keer was PvdA natuurlijk alleen maar rechts beleid aan het uitvoeren, dat kan je nu beperken.

Nogmaals, het is niet het ideale scenario voor PvdA natuurlijk, maar ik denk wel dat ze in ieder geval gaan onderhandelen, ook zonder GL.
pi_198494402
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:57 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoeveel rechts beleid er doorheen komt. Met D66 & PvdA als blok bij de onderhandelingen kun je denk ik best mooie resultaten bereiken. Vorige keer was PvdA natuurlijk alleen maar rechts beleid aan het uitvoeren, dat kan je nu beperken.

Nogmaals, het is niet het ideale scenario voor PvdA natuurlijk, maar ik denk wel dat ze in ieder geval gaan onderhandelen, ook zonder GL.
Ik weet niet waar je dit op baseert. Kijk het verkiezingsprogramma van D66 er maar op na. Ze willen de WW net als CDA afbreken en het ontslagrecht versoepelen.
  zondag 14 maart 2021 @ 14:08:16 #274
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_198494428
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:15 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

De uitsluitingen van de partijen zijn de teloorgang van onze coalitie democratie.
En dat terwijl Geert zo zijn best heeft gedaan om de samenwerking met andere partijen op te zoeken.

Het is een beetje als een kind dat eerst zijn klasgenootjes helemaal verrot scheld en dan verbaast is dat vervolgens niemand met hem wil samenspelen.
pi_198498629
DE KAAG RAKET🚀🚀🚀
pi_198501625
Als Kaag het in de aankomende debatten ook goed doet, dan zie ik haar naar 20 zetels stijgen. De 1e plek lijkt onbereikbaar, maar het is inderdaad een geluk voor de VVD dat de campagne kort is. Een maandje extra had ze wat meer in de problemen kunnen brengen.
pi_198501689
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:27 schreef Jojoke het volgende:
Als Kaag het in de aankomende debatten ook goed doet, dan zie ik haar naar 20 zetels stijgen. De 1e plek lijkt onbereikbaar, maar het is inderdaad een geluk voor de VVD dat de campagne kort is. Een maandje extra had ze wat meer in de problemen kunnen brengen.
De campagne is zo lang als partijen hem zelf willen maken. Allemaal maken ze een planning waarbij de datum van de stembusgang al lang en breed van tevoren bekend is. Als de stembusgang een maand later was dan was de start van de campagne voor alle partijen simpelweg met diezelfde tijd opgeschoven. Mediaoptredens hadden dan ook simpelweg een maand later plaatsgevonden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2021 20:32:06 ]
  zondag 14 maart 2021 @ 20:33:15 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198501733
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De campagne is zo lang als partijen hem zelf willen maken. Allemaal maken ze een planning waarbij de datum van de stembusgang al lang en breed van tevoren bekend is. Als de stembusgang een maand later was dan was de start van de campagne voor alle partijen simpelweg met diezelfde tijd opgeschoven. Mediaoptredens hadden dan ook simpelweg een maand later plaatsgevonden.
Niet helemaal, de kerst is een vrij harde break in het campagnedenken. Als de verkiezingen in mei waren geweest had het langer geduurd. Maar of dat veel uit had gemaakt is een ander verhaal.
pi_198501801
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet helemaal, de kerst is een vrij harde break in het campagnedenken. Als de verkiezingen in mei waren geweest had het langer geduurd. Maar of dat veel uit had gemaakt is een ander verhaal.
We zullen het nooit weten.
pi_198501848
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet helemaal, de kerst is een vrij harde break in het campagnedenken. Als de verkiezingen in mei waren geweest had het langer geduurd. Maar of dat veel uit had gemaakt is een ander verhaal.
Dat is maar de vraag allemaal. De kerst is de ultieme tijd voor een mooi campagnespotje op TV.
Als de verkiezingen in mei waren geweest had alles simpelweg opgeschoven is mijn verwachting. Simpelweg omdat partijen x budget hebben, campagne voeren maar een x aantal weken effectief is. We zijn er overigens nog niet. De zwevende kiezer maakt pas in de laatste twee dagen zijn keuze. Een verkeerd mediaoptreden van Kaag kan nog flink roet in het eten gooien. En zo zijn er nog vele andere factoren die de peilingen teniet kunnen doen. Positief danwel negatief.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 15 maart 2021 @ 00:41:41 #281
408813 crew  trein2000
pi_198505428
We hebben een zwart zwaantje vermoed ik zo. FvD kan wat zeteltjes bijschrijven na het AstraZeneca-echec.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 00:56:46 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198505495
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Met een donatie van 1 miljoen euro door big tech kan je flink wat advertentieruimte en schermtijd inkopen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)aatpolitiek-a4034185
Een man die doneert is geen Big Tech, he? Maar dat wist je vast al wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 maart 2021 @ 08:06:22 #283
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198506466
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het campagnebudget van D66 was in 2017 1,3 miljoen. Daar komt nu dus gewoon een miljoen bovenop. Dat ontwricht de balans.

Maar kijk vooral weg van de misstanden bij D66. Ontken alles en downplay wat er niet meer te ontkennen valt. :W
En waar haalt FvD zijn geld vandaan? Als er een partij schimmig is over zijn geldstromen, dan is het FvD wel ;) D66 is juist heel open!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 08:09:46 #284
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198506498
Zijn de er ook peilingen tijdens verkiezingsdagen (maandag en dinsdag)?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198506525
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zijn de er ook peilingen tijdens verkiezingsdagen (maandag en dinsdag)?
Ik hoorde op de radio 10 vanmorgen dat de stembureaus vanavond ook een uitslag / tussenstand presenteren.

Dat kan ik me echter moeilijk voorstellen want dat beïnvloedt de uitkomst van de uitslag uiteindelijk natuurlijk enorm.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_198506545
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik hoorde op de radio 10 vanmorgen dat de stembureaus vanavond ook een uitslag / tussenstand presenteren.

Dat kan ik me echter moeilijk voorstellen want dat beïnvloedt de uitslag van de uitslag uiteindelijk natuurlijk enorm.
Zal denk ik hooguit een exit-poll zijn. Kan me niet helemaal voorstellen dat ze al gaan tellen.
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 08:16:03 #287
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198506550
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik hoorde op de radio 10 vanmorgen dat de stembureaus vanavond ook een uitslag / tussenstand presenteren.

Dat kan ik me echter moeilijk voorstellen want dat beïnvloedt de uitslag van de uitslag uiteindelijk natuurlijk enorm.
Daarom ook mijn vraag. Een tussenstand/peiling kan heel erg de stemming beïnvloeden.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 maart 2021 @ 08:17:59 #288
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198506574
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik hoorde op de radio 10 vanmorgen dat de stembureaus vanavond ook een uitslag / tussenstand presenteren.

Dat kan ik me echter moeilijk voorstellen want dat beïnvloedt de uitslag van de uitslag uiteindelijk natuurlijk enorm.
Dat gaat ook niet gebeuren. Dat kan namelijk de uitslag beïnvloeden. Tellen van stemmen die zijn uitgebracht op 15 en 16 maart mag ook pas de 17e.

Dit is onlangs ook ter sprake gekomen in de 2e kamer. Ik kan het helaas niet terugvinden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 maart 2021 @ 08:18:41 #289
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198506583
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:15 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Zal denk ik hooguit een exit-poll zijn. Kan me niet helemaal voorstellen dat ze al gaan tellen.
Een exit-poll mag ook niet ;) Ik ga nog een poging wagen het 2e kamer fragment te zoeken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 08:19:28 #290
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198506593
quote:
84s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Een exit-poll mag ook niet ;) Ik ga nog een poging wagen het 2e kamer fragment te zoeken
En peilingen dan?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 maart 2021 @ 08:20:53 #291
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198506608
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:19 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

En peilingen dan?
Peilingen mogen uiteraard wel :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 08:22:02 #292
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198506619
quote:
84s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Peilingen mogen uiteraard wel :)
Dat beïnvloedt toch ook de stemming?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 maart 2021 @ 08:31:55 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198506742
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:22 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dat beïnvloedt toch ook de stemming?
Dat kan ja. Net zoals een verkiezingsposter invloed heeft :T Maar het gaat om de daadwerkelijke verkiezingsuitslag, die mag niet eerder naar buiten komen om strategisch stemmen te voorkomen. Exit-polls worden gehouden bij het stembureau, bij mensen die net gestemd hebben.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 maart 2021 @ 08:33:38 #294
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198506758
Ik heb wel dit gevonden, zie ook rest van het artikel bij de bron:

quote:
Wat kan gebeuren is dat in die dagen het beeld naar voren komt dat een bepaalde partij het onverwachts heel goed doet. Dat kan invloed hebben op twijfelende kiezers, zegt een bron in Den Haag. Ook zijn een aantal kandidaten bang dat zo'n incident achteraf kan leiden tot een discussie over of de verkiezingen wel eerlijk zijn verlopen, zoals afgelopen jaar in de Verenigde Staten.

Eerder is minister Ollongren van Binnenlandse Zaken al in gesprek gegaan met media-organisaties en opiniepeilers. Daar is afgesproken dat op de vervroegde verkiezingsdagen geen exitpolls worden gepubliceerd, maar reguliere peilingen mogen wel. In die peilingen zitten volgens de peilbureaus mogelijk ook kiezers die al gestemd hebben, maar volgens hen is dat zo'n kleine groep dat daaruit niets af te leiden valt.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)-op-verkiezingsdagen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 08:35:13 #295
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198506774
quote:
84s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:33 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb wel dit gevonden, zie ook rest van het artikel bij de bron:
[..]

Thanks
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198506826
quote:
maar reguliere peilingen mogen wel. In die peilingen zitten volgens de peilbureaus mogelijk ook kiezers die al gestemd hebben, maar volgens hen is dat zo'n kleine groep dat daaruit niets af te leiden valt.
Hmm, dit vind ik toch wel opmerkelijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_198507041
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hmm, dit vind ik toch wel opmerkelijk.
De serieuze peilers hebben al wekenlang een groep verzameld die representatief zou moeten zijn. Daar zal dus ook maar een beperkt aantal "kwetsbaren" inzitten, en van die groep zal een groot deel waarschijnlijk dezelfde stem uitbrengen dan dat ze vorige week bv hadden doorgegeven bij peiling X.

Het wordt anders als er nu mensen bij het stembureau gaan staan en op basis van vragen aan stemmers een peiling uitbrengen. Maar dat doen de serieuze peilers natuurlijk niet.
  maandag 15 maart 2021 @ 09:40:46 #298
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198507674
Waarom zijn die peilingen van Maurice altijd wat 'meer' dan de rest?
Het is net als het weer... die van Paulusma zijn ook altijd 'optimistischer' dan die van het KNMI...
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 maart 2021 @ 09:45:38 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198507736
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:40 schreef Bocaj het volgende:
Waarom zijn die peilingen van Maurice altijd wat 'meer' dan de rest?
Het is net als het weer... die van Paulusma zijn ook altijd 'optimistischer' dan die van het KNMI...
Omdat hij onbetrouwbaar is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198507810
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:40 schreef Bocaj het volgende:
Waarom zijn die peilingen van Maurice altijd wat 'meer' dan de rest?
Het is net als het weer... die van Paulusma zijn ook altijd 'optimistischer' dan die van het KNMI...
Wat bij een peiling optimistisch is hangt maar net af wat je eigen politieke kleur is.
  maandag 15 maart 2021 @ 09:50:29 #301
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198507814
quote:
84s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Omdat hij onbetrouwbaar is.
Ik meen dat hij een groep heeft aan wie hij vragen stelt.... en zo komt hij tot een voorspelling... Easy Peasy...
Of zou hij zijn eigen stok ook buiten de deur hangen? :D :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')