Ik denk ondertussen bij die situaties: Ga je goddelijke gang. Ik heb niet de illusie dat het veel invloed heeft op het beleid, dat wordt gewoon doormodderen tot er voldoende mensen gevaccineerd zijn, en misschien zelfs wel langer dan dat als blijkt dat je alsnog besmettelijk bent als je gevaccineerd bent.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zoveel mensen die vooral duidelijk willen maken dat zij het goed doen en de uitzonderingen die ze zelf maken alsnog goedpraten. Zoals lekker shoppen op black friday. En dan krampachtig goedpraten hoe die bizarre mensenmassa zogenaamd geen invloed heeft omdat het buiten is ofzo. Maar even met je hond naar buiten als je verkouden bent en eenzame opa bent, nee dan ben je een moordenaar.
ik lees niets nieuws.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:04 schreef Twinkle20 het volgende:
En toen kwam dit voorbij
https://pbs.twimg.com/media/EoyO0h1W4AAEw9I?format=jpg&name=large
Geen idee wat er juridisch van waar is en door rondlopende kinders nu ook geen tijd om mijn wetbundels erbij te pakken en er in te duiken.
Maar wel benieuwd wat hier van klopt.
Het is nooit anders geweest dan een dringend advies.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:04 schreef Twinkle20 het volgende:
En toen kwam dit voorbij
Geen idee wat er juridisch van waar is en door rondlopende kinders nu ook geen tijd om mijn wetbundels erbij te pakken en er in te duiken.
Die stijging heeft oorzaken, die is er niet sowieso, wat we wel weten is dat horeca de oorzaak niet is van deze stijging.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok maar die stijging is er sowieso en is ook niet afhankelijk van drukte op één dag. Wat dat betreft is de klacht dus nog steeds niet geldig wat mij betreft.
Als de klacht zou zijn dat horeca-ondernemers oproepen dat mensen zich beter aan de regels gaan houden zodat de cijfers weer naar beneden gaan zou ik er meer sympathie voor hebben. Anders is het boos zijn om het boos zijn.
Alleen de titel 'Conclusies' al. Ik bedoel, 'Grove schatting' was beter geweest.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:06 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Hier kun je zien wat het RIVM aan extra IC opnamen ziet als de horeca open gaat.
140 extra IC opnamen. In 2 weken.
Dat is exact wat ik zeg, we zijn het eensquote:Op woensdag 9 december 2020 16:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die stijging heeft oorzaken, die is er niet sowieso,
Dat statement is correct, maar wat wil je er mee zeggen?quote:wat we wel weten is dat horeca de oorzaak niet is van deze stijging.
Was de laatste sheet vanmorgen van Van Dissel. De uitwerking van alle overige versoepelingen etc staan in de sheets er voor.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alleen de titel 'Conclusies' al. Ik bedoel, 'Grove schatting' was beter geweest.
Naja, ik weet niet beter dat je een probleem hebt als je over de 3 mensen heen gaat.quote:
Laat maar, zo belangrijk is het niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat statement is correct, maar wat wil je er mee zeggen?
Ja, kort door de bocht hebben ze thuis niets over je te zeggen, gelukkig.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Naja, ik weet niet beter dat je een probleem hebt als je over de 3 mensen heen gaat.
Maar deze beste schrijver lijkt iets anders te suggereren, dat het juridisch geen stand houdt?
Op zich heb je gelijk, irrationele boosheid moeten we verder ook niet te veel tijd aan bestedenquote:Op woensdag 9 december 2020 16:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laat maar, zo belangrijk is het niet.
Ik zie het meer als een richtlijn. Als het er dan net 4 zijn omdat het zo uitkomt whatever.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, kort door de bocht hebben ze thuis niets over je te zeggen, gelukkig.
dan zijn we het toch weer oneens, ik ben zelf niet boos hoor maar kan me het van horeca ondernemers wel voorstellen, hoe irrationeel jij het ook vindt.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, irrationele boosheid moeten we verder ook niet te veel tijd aan besteden
Het is niet zozeer wat ik vind, het is irrationeel. Ik kan het me ook wel voorstellen, mensen houden er van om slachtoffer te zijn en dan is het heel aantrekkelijk om valse dilemma's te maken en er dan boos over te zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan zijn we het toch weer oneens, ik ben zelf niet boos hoor maar kan me het van horeca ondernemers wel voorstellen, hoe irrationeel jij het ook vindt.
Volgens mij mogen ze helemaal niets mits er geen sprake is van overlast.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Naja, ik weet niet beter dat je een probleem hebt als je over de 3 mensen heen gaat.
Maar deze beste schrijver lijkt iets anders te suggereren, dat het juridisch geen stand houdt?
Nogal wiedes, want wat ik doe heeft invloed op anderen en wat anderen doen heeft invloed op mij. Als grote groepen mensen met de feestdagen maling hebben aan de regels, want gaat er dan na de feestdagen gebeuren? We gaan het dagelijks leven hervatten met een groter aantal besmettelijke mensen. Dat brengt risico's met zich mee.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:05 schreef chratnox het volgende:
Hetgene wat me aan deze pandemie inmiddels het meest begint te storen is hoe bereid mensen lijken te zijn met het vingertje naar anderen te wijzen, (...)"
Heel abstract gezien zijn er veel meer dingen die erg kunnen bijdragen aan het verminderen van de besmettingen. Daar nemen ze ook andere overwegingen mee dan alleen de volksgezondheid. Dat doe ik ook.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een richtlijn. Als het er dan net 4 zijn omdat het zo uitkomt whatever.
Heel abstract gezien als iedereen met max 3 gasten kerst viert scheelt dat natuurlijk een behoorlijk aantal besmettingen in vergelijking tot bijvoorbeeld max 6 gasten bij kerst. 90% van Nederland viert toch kerst op een of andere manier.
Dat ben ik dus weer niet met je eens, zullen het daar maar bij laten?quote:Op woensdag 9 december 2020 16:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is niet zozeer wat ik vind, het is irrationeel. Ik kan het me ook wel voorstellen, mensen houden er van om slachtoffer te zijn en dan is het heel aantrekkelijk om valse dilemma's te maken en er dan boos over te zijn.
Maar dat betekent niet dat we dat heel serieus moeten nemen.
Je mening dat een ander zijn mening irrationeel is is net zo goed een mening. Geen feit.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is niet zozeer wat ik vind, het is irrationeel. Ik kan het me ook wel voorstellen, mensen houden er van om slachtoffer te zijn en dan is het heel aantrekkelijk om valse dilemma's te maken en er dan boos over te zijn.
Maar dat betekent niet dat we dat heel serieus moeten nemen.
Vrij zo-simpel: het aantal bezoekers is een advies dat niet achter de voordeur is te handhaven.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:04 schreef Twinkle20 het volgende:
En toen kwam dit voorbij
Prima, maar je moet je wel realiseren dat dit geen kwestie is van een meningsverschilquote:Op woensdag 9 december 2020 16:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik dus weer niet met je eens, zullen het daar maar bij laten?
Ik had het ook niet over jou, ik snap het wel. Ik heb ook een kleine op het kinderdagverblijf en heb geen flauw idee hoe de leidsters daar thuis kerst en oud en nieuw vieren. Maar het gemak waarmee een ander de maat genomen wordt over lak hebben aan de regels of een paniekzaaier zijn is gewoon onnodig. Dat wordt de laatste paar weken alleen maar meer met de discussie over vaccins. Wil jij het vaccin niet gelijk omdat je je zorgen maakt ben je een anti-vaxxer of heb je bloed aan je handen (gechargeerd). Wil jij het vaccin helemaal niet ben je een aso. De laatste tijd beginnen die eilandjes alleen maar groter te worden.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nogal wiedes, want wat ik doe heeft invloed op anderen en wat anderen doen heeft invloed op mij. Als grote groepen mensen met de feestdagen maling hebben aan de regels, want gaat er dan na de feestdagen gebeuren? We gaan het dagelijks leven hervatten met een groter aantal besmettelijke mensen. Dat brengt risico's met zich mee.
Naar jouw mening, dat is wel een nuance gelukkigquote:Op woensdag 9 december 2020 16:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Prima, maar je moet je wel realiseren dat dit geen kwestie is van een meningsverschil
Je zit er helaas naast, kan gebeuren.
Het volk.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:21 schreef heywoodu het volgende:
Nou, dolle boel bij de demonstratie hier, er staan al wel zeker zeven mensen!
[ twitter ]
Je ziet in Israël en in allerlei andere landen die fikse lockdowns hebben gehad dat toch ook terug, dat het na die lockdown weer snel oploopt?quote:Op woensdag 9 december 2020 16:29 schreef Vasilevski het volgende:
Nog één keer over de 'korte, krachtige lockdown voor kerst', omdat ik toevallig de besmettingscijfers van Wales voorbij zag komen in een artikel vandaag. Dit maakt het grafisch wat inzichtelijker:
[ afbeelding ]
De daling in november komt overeen met de 'short, sharp firebreak lockdown' 23 oktober t/m 9 november. In deze periode waren in principe alle niet-essentiële activiteiten verboden om de besmettingen en druk op de zorg snel plat te slaan:
[ afbeelding ]
https://www.bbc.com/news/uk-wales-54598136
Na het einde van deze lockdown waren de regels vergelijkbaar met Nederland, maar dan met horeca nog open en meer mogelijkheden voor buitensport. Eind november veranderde dit echter al weer en moesten alle horeca vanaf 18.00 uur dicht, en werd het alle horecagelegenheden verboden om alcohol te schenken (een financiële nekslag voor een pub natuurlijk).
Met de korte lockdown werd de daling wel ingezet, maar na het einde stegen de besmettingen snel boven het niveau van vóór de lockdown uit. De daling was beperkt, de verspreiding in de bevolking werd niet voorkomen.
Daardoor roept de regering nu op om elkaar met kerst überhaupt niet op te zoeken, en de kerst digitaal te vieren of uit te stellen, of als ze hun familie echt willen zien, eerst 10 dagen geen andere contacten buiten het eigen huishouden te hebben.
Niemand heeft een glazen bol, je kunt niet voorspellen dat het in Nederland hetzelfde zou gaan. Maar er is weinig reden om te denken van niet, aangezien we hier een veel grotere bevolkingsdichtheid hebben, en mensen elkaar gaan opzoeken en massaal gaan shoppen zodra het wel weer mag na 2-4 weken lockdown.
Dit even ter lering ende vermaeck en in het kader van "Be careful what you wish for".
Klinkt als sex, prima dus.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
Lex dura sed lex. Lijkt me een goeie volgende topictitel.
Ja, niet zo gek want de lockdown zorgt er niet voor dat de R, na de lockdown, opeens onder de 1 blijft - of je moet een spectaculair goede BCO optuigen. De situatie na de lockdown is in feite vergelijkbaar met de situatie voor de lockdown, alleen heb je jezelf dan in de tussentijd 2 weken opgesloten.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je ziet in Israël en in allerlei andere landen die fikse lockdowns hebben gehad dat toch ook terug, dat het na die lockdown weer snel oploopt?
Ter aanvulling, de horeca in Wales is sinds afgelopen vrijdag weer drooggelegd (er mag geen alcohol meer geschonken worden) en men beraadt zich nu op verdere stappen, de firebreak heeft inderdaad geholpen maar sinds die is opgeheven gaat het weer los.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:29 schreef Vasilevski het volgende:
Nog één keer over de 'korte, krachtige lockdown voor kerst', omdat ik toevallig de besmettingscijfers van Wales voorbij zag komen in een artikel vandaag. Dit maakt het grafisch wat inzichtelijker:
[ afbeelding ]
De daling in november komt overeen met de 'short, sharp firebreak lockdown' 23 oktober t/m 9 november. In deze periode waren in principe alle niet-essentiële activiteiten verboden om de besmettingen en druk op de zorg snel plat te slaan:
[ afbeelding ]
https://www.bbc.com/news/uk-wales-54598136
Na het einde van deze lockdown waren de regels vergelijkbaar met Nederland, maar dan met horeca nog open en meer mogelijkheden voor buitensport. Eind november veranderde dit echter al weer en moesten alle horeca vanaf 18.00 uur dicht, en werd het alle horecagelegenheden verboden om alcohol te schenken (een financiële nekslag voor een pub natuurlijk).
Met de korte lockdown werd de daling wel ingezet, maar na het einde stegen de besmettingen snel boven het niveau van vóór de lockdown uit. De daling was beperkt, de verspreiding in de bevolking werd niet voorkomen.
Daardoor roept de regering nu op om elkaar met kerst überhaupt niet op te zoeken, en de kerst digitaal te vieren of uit te stellen, of als ze hun familie echt willen zien, eerst 10 dagen geen andere contacten buiten het eigen huishouden te hebben.
Niemand heeft een glazen bol, je kunt niet voorspellen dat het in Nederland hetzelfde zou gaan. Maar er is weinig reden om te denken van niet, aangezien we hier een veel grotere bevolkingsdichtheid hebben, en mensen elkaar gaan opzoeken en massaal gaan shoppen zodra het wel weer mag na 2-4 weken lockdown.
Dit even ter lering ende vermaeck en in het kader van "Be careful what you wish for".
Dat een tijdelijke lockdown een permanent effect zou hebben is vooral wensdenken.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je ziet in Israël en in allerlei andere landen die fikse lockdowns hebben gehad dat toch ook terug, dat het na die lockdown weer snel oploopt?
Alleen in het begin als de schrik er nog goed in zit lijkt dat mogelijk te zijn, als men na de lockdown alles strak in de teugels houdt wat betreft testen en onderzoek. Maar ook sommige landen die dat in maart hebben geprobeerd hebben gefaald.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat een tijdelijke lockdown een permanent effect zou hebben is vooral wensdenken.
Het volk en ik hoorde net één of mogelijk twee rotjes. Het gaat tekeer.quote:
Niemand wil een permanente lockdown. Al was het maar omdat zo'n situatie politiek nogal gevoelig ligt en je tegengas krijgt, in het Britse Parlement was ook al flinke onrust omdat de regering weer met een lockdown dreigde.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat een tijdelijke lockdown een permanent effect zou hebben is vooral wensdenken.
Hadden ze na die "firebreak" nog wel enige maatregelen of gewoon alles losgelaten? Wat er daarna gebeurt hang natuurlijk wel af van hoe je het aanpakt.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ter aanvulling, de horeca in Wales is sinds afgelopen vrijdag weer drooggelegd (er mag geen alcohol meer geschonken worden) en men beraadt zich nu op verdere stappen, de firebreak heeft inderdaad geholpen maar sinds die is opgeheven gaat het weer los.
Na de firebreak waren er nog wel maatregelen, beetje te veel om uit te schrijven dus hierbij de link:quote:Op woensdag 9 december 2020 16:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hadden ze na die "firebreak" nog wel enige maatregelen of gewoon alles losgelaten? Wat er daarna gebeurt hang natuurlijk wel af van hoe je het aanpakt.
Hoe was hun testcapaciteit, BCO, maatregelen, etc. etc.
RIP Keithquote:Op woensdag 9 december 2020 16:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Moet nu aan Prodigy met Their Law denken
https://gov.wales/firebreak-lockdown-in-wales-endsquote:Op woensdag 9 december 2020 16:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hadden ze na die "firebreak" nog wel enige maatregelen of gewoon alles losgelaten? Wat er daarna gebeurt hang natuurlijk wel af van hoe je het aanpakt.
Hoe was hun testcapaciteit, BCO, maatregelen, etc. etc.
Wat ik probeerde te zeggen is dat de retoriek van 'het virus een klap toe te brengen' door korte, hevige lockdowns in te stellen vrij scheef is omdat men er vanuit lijkt te gaan dat het virus zich daarna magischerwijs koest houdt omdat de cijfers dan eventjes zo hard zijn gedaald. Het is eerder gewoon uitstel van executie.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand wil een permanente lockdown. Al was het maar omdat zo'n situatie politiek nogal gevoelig ligt en je tegengas krijgt, in het Britse Parlement was ook al flinke onrust omdat de regering weer met een lockdown dreigde.
Ok, ja, sorry, dan begreep ik je post ietwat verkeerd. Je hebt uiteraard gelijk maar alweer, ook hier zit een politieke dimensie aan. Korte lockdowns, in plaats van langdurige vergaande maatregelen, zien er publicitair daadkrachtig uit en daar zijn politici altijd voor te porrenquote:Op woensdag 9 december 2020 16:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat ik probeerde te zeggen is dat de retoriek van 'het virus een klap toe te brengen' door korte, hevige lockdowns in te stellen vrij scheef is omdat men er vanuit lijkt te gaan dat het virus zich daarna magischerwijs koest houdt omdat de cijfers dan eventjes zo hard zijn gedaald. Het is eerder gewoon uitstel van executie.
Daar gaat men helemaal niet vanuit. Men gaat ervanuit dat daarna een periode van 'de dans' aanbreekt waarin kortstondige, gerichte maatregelen nodig zijn om verspreiding meteen in de kiem te smoren.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat ik probeerde te zeggen is dat de retoriek van 'het virus een klap toe te brengen' door korte, hevige lockdowns in te stellen vrij scheef is omdat men er vanuit lijkt te gaan dat het virus zich daarna magischerwijs koest houdt omdat de cijfers dan eventjes zo hard zijn gedaald. Het is eerder gewoon uitstel van executie.
Zeker, en ik kan zelfs mijn eigen enthousiasme nog herinneren toen de cijfers in het voorjaar een duikvlucht namen. Daarna hadden we het geluk dat de zomer op één of andere manier de omstandigheden bood dat we die afname konden vasthouden.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, ja, sorry, dan begreep ik je post ietwat verkeerd. Je hebt uiteraard gelijk maar alweer, ook hier zit een politieke dimensie aan. Korte lockdowns, in plaats van langdurige vergaande maatregelen, zien er publicitair daadkrachtig uit en daar zijn politici altijd voor te porren
Hoezo falan ze in het aantal vaccins? Als men niet levert kan de regering er simpelweg niks aan doen. Heel EU zit in hetzelfde bootje.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:48 schreef DonDruiper het volgende:
Dus na het falen van de testcapaciteit en het bron en contactonderzoek wordt er ook gefaald in het aantal vaccinaties..
"Jaa, maar ze werken zo hard!"
Ik heb zo'n speler in mijn team, werkt zich 2x drie kwartier het schompus, kan geen pap meer zeggen. Kan er verder geen flikker van.
Jij kan zo het kabinet in.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoezo falan ze in het aantal vaccins? Als men niet levert kan de regering er simpelweg niks aan doen. Heel EU zit in hetzelfde bootje.
Achterhaalde info publiceren is toch wel falen hoor.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoezo falan ze in het aantal vaccins? Als men niet levert kan de regering er simpelweg niks aan doen. Heel EU zit in hetzelfde bootje.
Ik heb het andersom, waarom zou ik ooit nog luisteren naar die zogenaamde volksvertegenwoordigers. We hebben een democratie maar in de praktijk komt dat alleen tot uiting omdat we mogen stemmen. De rest is en blijft een vies, traag en log politiek spel.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
Knap van Marijnissen dat ze alle kritische opmerkingen van Fok!'ers in één praatje naar voren weet te brengen. Fucking hell, mij zou de lust om er als kabinet op te reageren allang zijn ontgaan. Waarom zou iemand eigenlijk überhaupt minister willen zijn? 'T is een ondankbare klus.
Dit dus. Geen idee waarom men er meteen weer mee weg probeert te lopen. Een harde lockdown is vooral om daarna weer het goed onder controle te kunnen houden. Ik denk dat niemand verwacht dat het zich daarna niet meer verspreid of opeens weg blijft.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar gaat men helemaal niet vanuit. Men gaat ervanuit dat daarna een periode van 'de dans' aanbreekt waarin kortstondige, gerichte maatregelen nodig zijn om verspreiding meteen in de kiem te smoren.
quote:
In dit geval is het wel overmacht, het is centraal ingekocht dus het zal niet zo zijn dat andere EU landen volop kunnen vaccineren en NL niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:48 schreef DonDruiper het volgende:
Dus na het falen van de testcapaciteit en het bron en contactonderzoek wordt er ook gefaald in het aantal vaccinaties..
"Jaa, maar ze werken zo hard!"
Ik heb zo'n speler in mijn team, werkt zich 2x drie kwartier het schompus, kan geen pap meer zeggen. Kan er verder geen flikker van.
0,0 vertrouwen in.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je BCO- en testcapaciteit op orde is en mensen zich aan de standaard maatregelen houden
Zoals horeca sluiten, sportcompetities stilleggen enzo? Dan heb ik goed nieuws: we zitten in de dans.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
Daar gaat men helemaal niet vanuit. Men gaat ervanuit dat daarna een periode van 'de dans' aanbreekt waarin kortstondige, gerichte maatregelen nodig zijn om verspreiding meteen in de kiem te smoren.
Ik kan er ook nauwelijks naar luisteren. Ze willen bijna allemaal dat de horeca wordt heropend, maar zouden ze ook verantwoordelijk willen zijn voor de keuze om te heropenen? Het is lekker makkelijk scoren zo voor de camera in wat inmiddels verkiezingstijd begint te zijn. Dikke kans dat de 'toezegging' van het kabinet straks is dat z.s.m. wordt begonnen met proeftuinen in de horeca. Iedereen blij, behalve dan de horeca-ondernemers zelf. Als het de volksvertegenwoordigers menens zou zijn, dan zouden ze wat meer door moeten zetten.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:52 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik heb het andersom, waarom zou ik ooit nog luisteren naar die zogenaamde volksvertegenwoordigers. We hebben een democratie maar in de praktijk komt dat alleen tot uiting omdat we mogen stemmen. De rest is en blijft een vies, traag en log politiek spel.
Viel mij ook op inderdaadquote:Op woensdag 9 december 2020 16:55 schreef Snowpea het volgende:
Asscher met een verstobde neuz en kortademig, moet zich ook maar eens laten testen.
(Of praat hij altijd al zo?)
Dat denk ik ook, maar het zou De Jonge wel sieren als hij zijn communicatieskills eens wat meer aanpast. Hij wil me iets te vaak daadkrachtig overkomen en gaat dan ineens een datum droppen zoals 4 januari, om daar dan vervolgens weer op terug te moeten komen... Dat kan ook wel iets slimmer zonder meteen afbreuk te moeten doen aan je verhaal.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
In dit geval is het wel overmacht, het is centraal ingekocht dus het zal niet zo zijn dat andere EU landen volop kunnen vaccineren en NL niet.
Nope. Dat zijn generieke maatregelen die bovendien laat kwamen.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zoals horeca sluiten, sportcompetities stilleggen enzo?
Het OMT heeft al laten weten dat er bij een -eventuele- heropening van restaurants een beperking van dertig mensen per pand moet komen, ongeacht de grootte. Oftewel, op een paar kippenhokken na is er voor niemand wat te verdienen en kiezen de ondernemers eieren voor hun geld. Doel bereikt, horeca langer dicht en je kunt als regering weer eens roepen "dat ze blijkbaar niet willen".quote:Op woensdag 9 december 2020 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan er ook nauwelijks naar luisteren. Ze willen bijna allemaal dat de horeca wordt heropend, maar zouden ze ook verantwoordelijk willen zijn voor de keuze om te heropenen? Het is lekker makkelijk scoren zo voor de camera in wat inmiddels verkiezingstijd begint te zijn. Dikke kans dat de 'toezegging' van het kabinet straks is dat z.s.m. wordt begonnen met proeftuinen in de horeca. Iedereen blij, behalve dan de horeca-ondernemers zelf. Als het de volksvertegenwoordigers menens zou zijn, dan zouden ze wat meer door moeten zetten.
Zoals wat dan wel? Wat zijn die 'mysterieuze' lokale maatregelen die het coronavirus voor ons gaan beteugelen?quote:Op woensdag 9 december 2020 16:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nope. Dat zijn generieke maatregelen die bovendien erg laat kwamen.
Hij heeft wel gezegd "als alles meezit". Dat het nu niet meezit buiten de schuld van de regering om kan ik hem echt niet kwalijk nemen.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar het zou De Jonge wel sieren als hij zijn communicatieskills eens wat meer aanpast. Hij wil me iets te vaak daadkrachtig overkomen en gaat dan ineens een datum droppen zoals 4 januari, om daar dan vervolgens weer op terug te moeten komen... Dat kan ook wel iets slimmer zonder meteen afbreuk te moeten doen aan je verhaal.
Ben daar wel bang voor, normale mensen hebben niet de tijd om de cijfers van Wales op te zoeken.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, ja, sorry, dan begreep ik je post ietwat verkeerd. Je hebt uiteraard gelijk maar alweer, ook hier zit een politieke dimensie aan. Korte lockdowns, in plaats van langdurige vergaande maatregelen, zien er publicitair daadkrachtig uit en daar zijn politici altijd voor te porren
Ja en dat lukt dus niet, omdat de besmettingen ietsje dalen, maar nog steeds hoog genoeg zijn dat je onmogelijk alles kunt achterhalen en isoleren. Dan heb je dus geen 'dans'. Of je moet inderdaad onder 'dans' verstaan dat je de horeca zo een kwartaal of langer dicht pleurt, teamsport verbiedt, biebs 2 weken dicht gaan, en we elkaar nog net niet de hersens inslaan over of je 3 of 4 man mag ontvangen met kerst.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou dat graag doen, en inderdaad doorzetten ook als de besmettingen omhoog gaan. Maar dan zit je al snel bij FVD of PVV denk ik, of andere partijen die gedoemd zijn tot eeuwig in de oppositie zitten.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan er ook nauwelijks naar luisteren. Ze willen bijna allemaal dat de horeca wordt heropend, maar zouden ze ook verantwoordelijk willen zijn voor de keuze om te heropenen? Het is lekker makkelijk scoren zo voor de camera in wat inmiddels verkiezingstijd begint te zijn. Dikke kans dat de 'toezegging' van het kabinet straks is dat z.s.m. wordt begonnen met proeftuinen in de horeca. Iedereen blij, behalve dan de horeca-ondernemers zelf. Als het de volksvertegenwoordigers menens zou zijn, dan zouden ze wat meer door moeten zetten.
Dan wordt het tijd voor een testjequote:Op woensdag 9 december 2020 17:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe is het mogelijk dat sommige mensen na bijna 10 maanden Covid-19 nog steeds volop interesse hebben in dit onderwerp en er dagelijks over posten. Het komt mijn neus uit dat gedoe, bijzonder om te zien hoeveel tijd sommigen erin steken.
Alsjeblieft, graag gedaan. En leg me geen woorden in de mond: ik zeg niet dat ze voor ons het coronavirus gaan beteugelen. Ik ageerde tegen het idee dat volgens de theorie van de hamer het virus zich na de eerste klap op magische wijze koest houdt en tegen het idee dat wij in een hamer-dans-model zitten.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zoals wat dan wel? Wat zijn die 'mysterieuze' lokale maatregelen die het coronavirus voor ons gaan beteugelen?
Lekker geframed weer door Yorickquote:Op woensdag 9 december 2020 17:04 schreef capricia het volgende:
Uit de sheet van het RIVM, 300.000 besmettingen in januari.
[ twitter ]
Ik vond het belachelijk dat hier geen vragen over werden gesteld. Constant weer dat zelfde riedeltje over de horeca en over Pfizer vaccins, maar echt kritisch zijn zat er niet bij.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:04 schreef capricia het volgende:
Uit de sheet van het RIVM, 300.000 besmettingen in januari.
[ twitter ]
Nee, niks geframed. Van Dissel zei zelf dat als de trend zich doorzet die R = 1.5 helemaal niet zo ver gezocht is. Misschien niet die woorden, maar wel die strekking.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lekker geframed weer door Yorick.
Als de R iets toeneemt - dwz 1,5 wordt, deze is nu +-1.
Ah, het wonderpaper waarin perfect staat uitgelegd hoe het wellicht zou kunnen werken maar waar in de praktijk nog niet zoveel van terecht is gekomen.quote:
Wij zitten wel degelijk in het dans deel van de hamer/dans. Na ingrijpen hebben we de exponentiële groei tijdig omgebogen en nu wachten we tot we weer kunnen versoepelen.quote:En leg me geen woorden in de mond: ik zeg niet dat ze voor ons het coronavirus gaan beteugelen. Ik ageerde tegen het idee dat volgens de theorie van de hamer het virus zich na de eerste klap op magische wijze koest houdt en tegen het idee dat wij in een hamer-dans-model zitten.
En dan heb je dus geen hamer toegepast.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:02 schreef Vasilevski het volgende:
Ja en dat lukt dus niet, omdat de besmettingen ietsje dalen, maar nog steeds hoog genoeg zijn dat je onmogelijk alles kunt achterhalen en isoleren.
Hooguit een opblaashamer.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dan heb je dus geen hamer toegepast.
Gaat me niet om Yorick. Maar om die sheet van het RIVM.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lekker geframed weer door Yorick.
Als de R iets toeneemt - dwz 1,5 wordt, deze is nu +-1.
Nee, hij zei helemaal niet dat als de trend zich doorzet, want de R is de trend, dus de trend zou zich moeten aanpassen. Verder zei hij dat een R van 1,5 niet omogelijk was aangezien we dat ook zagen voor de maatregelen die nu van kracht zijn, van kracht waren. Het was dan ook een slide die de mogelijkheden en de risico's van versoepelingen besprak.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, niks geframed. Van Dissel zei zelf dat als de trend zich doorzet die R = 1.5 helemaal niet zo ver gezocht is. Misschien niet die woorden, maar wel die strekking.
Ik ben ook naarstig op zoek naar een hobby en heb serieus overwogen om te gaan beginnen met puzzelenquote:Op woensdag 9 december 2020 17:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe is het mogelijk dat sommige mensen na bijna 10 maanden Covid-19 nog steeds volop interesse hebben in dit onderwerp en er dagelijks over posten. Het komt mijn neus uit dat gedoe, bijzonder om te zien hoeveel tijd sommigen erin steken.
Als jij nog steeds in de veronderstelling bent dat wij zonder extra maatregelen kunnen gaan versoepelen vind ik het serieus knap. Iedereen begint nu in te zien dat dat niet gaat gebeuren. Cijfers stijgen weer, er zijn geen extra maatregelen, maand vol met sociale interactie en dan zou het moeten dalen? Hoe dan?quote:Op woensdag 9 december 2020 17:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah, het wonderpaper waarin perfect staat uitgelegd hoe het wellicht zou kunnen werken maar waar in de praktijk nog niet zoveel van terecht is gekomen.
[..]
Wij zitten wel degelijk in het dans deel van de hamer/dans. Na ingrijpen hebben we de exponentiële groei tijdig omgebogen en nu wachten we tot we weer kunnen versoepelen.
Ik ben benieuwd wat Irma daarvan zou maken.quote:
Maar dit was dus ook om aan te geven wat er mis kan gaan als je te snel versoepelt icm met de kerstperiode.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat me niet om Yorick. Maar om die sheet van het RIVM.
Die geven zelf dat aantal.
Dit is een heleboel verdriet bij heel veel mensen.
Dit zijn de echte vragen. Niet alleen maar over de horeca doorgaan.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vond het belachelijk dat hier geen vragen over werden gesteld. Constant weer dat zelfde riedeltje over de horeca en over Pfizer vaccins, maar echt kritisch zijn zat er niet bij.
Van Dissel zei iets in de richting van dat die R = 1.5 eigenlijk niet zo heel vergezocht was en dat wij daarmee op het dubbele van maart zouden kunnen komen. Niemand die daar op terugkwam zover ik heb kunnen zien. Echt niet te geloven.
Geduld hebben.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als jij nog steeds in de veronderstelling bent dat wij zonder extra maatregelen kunnen gaan versoepelen vind ik het serieus knap. Iedereen begint nu in te zien dat dat niet gaat gebeuren. Cijfers stijgen weer, er zijn geen extra maatregelen, maand vol met sociale interactie en dan zou het moeten dalen? Hoe dan?
voila:quote:Op woensdag 9 december 2020 17:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben ook naarstig op zoek naar een hobby en heb serieus overwogen om te gaan beginnen met puzzelen
Ik ben echt heel serieus en wil echt niet passive agressive overkomen, maar hoe dan? Kan je aub. uitleggen hoe wij met de huidige maatregelen gaan dalen? Hoe gaat dat gebeuren? Wat gaat er dan opeens veranderen? Echt een hele serieuze vraag.quote:
Uhh nee dan gaan wij niet open denk ikquote:Op woensdag 9 december 2020 16:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT heeft al laten weten dat er bij een -eventuele- heropening van restaurants een beperking van dertig mensen per pand moet komen, ongeacht de grootte. Oftewel, op een paar kippenhokken na is er voor niemand wat te verdienen en kiezen de ondernemers eieren voor hun geld. Doel bereikt, horeca langer dicht en je kunt als regering weer eens roepen "dat ze blijkbaar niet willen".
quote:Op woensdag 9 december 2020 15:14 schreef _serial_ het volgende:
* Sidenote : ik merk dat er geen behoefte meer is aan deze en mijn andere cijfers, dus ik overweeg er mee te gaan stoppen, mocht het wel gewaardeerd worden, dan graag een +1, dan zie ik in elk geval waardering
Gemeentes met +10 besmettingen
416 Amsterdam
216 Rotterdam
140 's-Gravenhage
114 Utrecht
102 Tilburg
82 Amersfoort
77 Eindhoven
76 Breda
70 Almere
70 Arnhem
68 Haarlemmermeer
68 Venlo
66 Ede
66 Westland
62 Haarlem
61 's-Hertogenbosch
59 Deventer
59 Dordrecht
58 Apeldoorn
58 Altena
54 Alphen aan den Rijn
50 Almelo
49 Zaanstad
47 Weert
46 Enschede
45 Barneveld
44 Sittard-Geleen
42 Delft
42 Zoetermeer
41 Hengelo
41 Veenendaal
41 Venray
40 Bunschoten
40 Alkmaar
40 Maastricht
40 Horst aan de Maas
39 Nijmegen
39 Hilversum
39 Vijfheerenlanden
35 Lelystad
33 Nijkerk
33 Woerden
32 Amstelveen
31 Woudenberg
31 Velsen
31 Leiden
31 Roosendaal
31 Goeree-Overflakkee
30 Nieuwegein
30 Katwijk
30 Bergen op Zoom
30 Pijnacker-Nootdorp
29 Hoogeveen
29 Hellendoorn
29 Purmerend
28 Wijchen
27 Groningen
27 Krimpen aan den IJssel
27 Vlaardingen
27 Oosterhout
27 Súdwest-Fryslân
26 Houten
26 Heerhugowaard
26 Hoorn
26 Teylingen
26 Twenterand
25 Zeist
25 Gorinchem
25 De Ronde Venen
25 Steenwijkerland
25 Gooise MerenVind het altijd heerlijk om de scores vd verschillende steden even door te nemen en te vergelijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
5 gemeentes met 0 besmettingen
9 gemeentes met 1 besmetting
57 gemeentes met 2-5 besmettingen
74 gemeentes met 6-9 besmettingen
* Sidenote : ik merk dat er geen behoefte meer is aan deze en mijn andere cijfers, dus ik overweeg er mee te gaan stoppen, mocht het wel gewaardeerd worden, dan graag een +1, dan zie ik in elk geval waardering
Zal het zeker missen als je stopt![]()
![]()
Dit is dus niet waar...quote:Op woensdag 9 december 2020 17:16 schreef Elan het volgende:
Ze verwachten 300.000 besmettelijken half januari.
Yes, ik ook! Amsterdam alweer op 400+...quote:Op woensdag 9 december 2020 17:16 schreef ppi het volgende:
[..]
Vind het altijd heerlijk om de scores vd verschillende steden even door te nemen en te vergelijken.
Zal het zeker missen als je stopt![]()
Dat wordt wel lastig verkoopbaar als de vaccinatie is gestart.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:16 schreef Elan het volgende:
Zie rond die tijd nog wel een hele zware lockdown komen, volgens Van Dissel duurt de tweede/derde golf nog zeker tot maart dus dat redden we nooit.
Niet zo zwart/wit natuurlijk. Ze verwachten 300.000 besmettingen als de R naar 1.5 gaat. De R wordt nu rond 1.1 geschat, zonder extra maatregelen is de kans aanwezig dat die verder gaat stijgen natuurlijk. Misschien hopen ze op een "reverse" effect van kerstvakantie, zoals met de herfstvakantie?quote:Op woensdag 9 december 2020 17:16 schreef Elan het volgende:
Zie rond die tijd nog wel een hele zware lockdown komen, volgens Van Dissel duurt de tweede/derde golf nog zeker tot maart dus dat redden we nooit.
Pokerenquote:Op woensdag 9 december 2020 17:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben ook naarstig op zoek naar een hobby en heb serieus overwogen om te gaan beginnen met puzzelen
Als de ziekenhuizen weer vol komen zullen ze wel moeten, nee verkopen tegen patiënten is pas echt lastig verkoopbaar.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat wordt wel lastig verkoopbaar als de vaccinatie is gestart.
Verder zie ik eigenlijk helemaal geen versoepelingen komen tot ergens maart/april dus laat maar doorgaan zo.
Op dezelfde manier als we met de huidige maatregelen de afgelopen weken daalden?quote:Op woensdag 9 december 2020 17:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben echt heel serieus en wil echt niet passive agressive overkomen, maar hoe dan? Kan je aub. uitleggen hoe wij met de huidige maatregelen gaan dalen?
Er hoeft dus helemaal niet zoveel te veranderen.quote:Hoe gaat dat gebeuren? Wat gaat er dan opeens veranderen?
Het is helemaal niet gezegd dat de huidige 'stijging' volhardend gaat zijn. Tot nu toe gingen we prima omlaag, sinds een paar dagen is dat wellicht wat omgeslagen, maar dat kan met van alles te maken hebben gehad - het werd zelf al tot in den treure opgesomd hier, Black Friday, Sinterklaas, koude - alles werd erbij bedacht. Allemaal tijdelijke verschijnselen. Volgende week zitten we wellicht weer in een dalende lijn. Het virus is grillig, maar dat werkt dan ook twee kanten op.quote:Echt een hele serieuze vraag.
Ik wil best geduld hebben, maar dan moet er wel iets zijn waar ik geduld voor kan hebben. Afwachten om het afwachten schiet niet op. Dait is voor mij wel duidelijk.
Die R was eind september 1.48 toch?quote:Op woensdag 9 december 2020 17:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet zo zwart/wit natuurlijk. Ze verwachten 300.000 besmettingen als de R naar 1.5 gaat. De R wordt nu rond 1.1 geschat, zonder extra maatregelen is de kans aanwezig dat die verder gaat stijgen natuurlijk. Misschien hopen ze op een "reverse" effect van kerstvakantie, zoals met de herfstvakantie?
Doen! Koop een leuke puzzel (wasgij is leuk! ) en een puzzelmat en begin gewoon. Muziekje aan, bakkie thee erbijquote:Op woensdag 9 december 2020 17:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Jij bent wel heel optimistisch hoor. Zeker met al die feestdagen en de becijfering van het gedrag dat vanmiddag voorbij kwam moet het bijna wel weer uit de klauwen gaan lopen.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als we met de huidige maatregelen de afgelopen weken daalden?
[..]
Er hoeft dus helemaal niet zoveel te veranderen.
[..]
Het is helemaal niet gezegd dat de huidige 'stijging' volhardend gaat zijn. Tot nu toe gingen we prima omlaag, sinds een paar dagen is dat wellicht wat omgeslagen, maar dat kan met van alles te maken hebben gehad - het werd zelf al tot in den treure opgesomd hier, Black Friday, Sinterklaas, koude - alles werd erbij bedacht. Allemaal tijdelijke verschijnselen. Volgende week zitten we wellicht weer in een dalende lijn. Het virus is grillig, maar dat werkt dan ook twee kanten op.
Pff, weet ik even niet meer zo uit mijn hoofd, maar wel in die richting volgens mij. Daarom zegt van Dissel ook dat die 1.5 niet zo heel gek is. Je komt er zo aan.quote:
Daarom beginnen we ook met het vaccineren van mensen die toch nauwelijks in het ziekenhuis terecht komen.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Hopelijk zijn tegen die tijd de eerste vaccinaties geweest en is de rato besmettingen van ziekenhuisopnames gedaald.
quote:
Tussen de 1,25 - 1,35.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Pff, weet ik even niet meer zo uit mijn hoofd, maar wel in die richting volgens mij. Daarom zegt van Dissel ook dat die 1.5 niet zo heel gek is. Je komt er zo aan.
Ik hoop het van harte, maar ik denk echt dat je te optimistisch bent.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als we met de huidige maatregelen de afgelopen weken daalden?
[..]
Er hoeft dus helemaal niet zoveel te veranderen.
[..]
Het is helemaal niet gezegd dat de huidige 'stijging' volhardend gaat zijn. Tot nu toe gingen we prima omlaag, sinds een paar dagen is dat wellicht wat omgeslagen, maar dat kan met van alles te maken hebben gehad - het werd zelf al tot in den treure opgesomd hier, Black Friday, Sinterklaas, koude - alles werd erbij bedacht. Allemaal tijdelijke verschijnselen. Volgende week zitten we wellicht weer in een dalende lijn. Het virus is grillig, maar dat werkt dan ook twee kanten op.
Op een moment dat er nauwelijks nog maatregelen waren en de voorzichtigheid tot een minimum gedaald was.quote:
Eens, sowieso dom om een datum te noemen als je niet zeker weet of het haalbaar is, als je dat in de handel doet kan je meteen kortingen gaan geven maar in de politiek mag dat.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar het zou De Jonge wel sieren als hij zijn communicatieskills eens wat meer aanpast. Hij wil me iets te vaak daadkrachtig overkomen en gaat dan ineens een datum droppen zoals 4 januari, om daar dan vervolgens weer op terug te moeten komen... Dat kan ook wel iets slimmer zonder meteen afbreuk te moeten doen aan je verhaal.
Nee, dat is een scenario van de vele. Het is geen verwachting. Dat verschil is belangrijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:16 schreef Elan het volgende:
Dat valt reuze mee. Januari is altijd een klote maand voor de detailhandel op wat koopjesjagers na maar dat is niet zo veel.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
Goed punt van Azarkan: na de feestdagen gaat het winkelen pas echt beginnen in verband met de uitverkoop!
En als hij geen datum noemt krijgt hij weer kritiek dat er geen perspectief is en dat Nederland weer totaal onvoorbereid is en geen plannen heeftquote:Op woensdag 9 december 2020 17:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens, sowieso dom om een datum te noemen als je niet zeker weet of het haalbaar is, als je dat in de handel doet kan je meteen kortingen gaan geven maar in de politiek mag dat.
leeftijd?quote:Op woensdag 9 december 2020 17:26 schreef maily het volgende:
Net een longarts op de radio (Kink) die vandaag twee patienten verloren heeft aan corona. Een echtpaar, gelukkig kon hij hun bedden naast elkaar zetten zodat ze dicht bij elkaar lagen.
De bedoeling is niet dat je dan maar liegt om goed over te komen.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En als hij geen datum noemt krijgt hij weer kritiek dat er geen perspectief is en dat Nederland weer totaal onvoorbereid is en geen plannen heeft
70-ers geloof ik. Dus wel bejaard maar nog niet heel oud.quote:
Er is dan ook niet gelogen.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
De bedoeling is niet dat je dan maar liegt om goed over te komen.
Vuurwerkondernemers ook compenseren graag ja!quote:Op woensdag 9 december 2020 17:31 schreef Kyran het volgende:
van Haga .....![]()
![]()
![]()
Wat een gast, echt niet te geloven.
Hij is misschien wel de enige in de Kamer die oprecht verontwaardigd is.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:31 schreef Kyran het volgende:
van Haga .....![]()
![]()
![]()
Wat een gast, echt niet te geloven.
Dat is het toch ook?quote:Op woensdag 9 december 2020 17:34 schreef Kyran het volgende:
Van Haga durft het nog een griep te noemen
"Make the Netherlands free again"
(Dat zei hij niet letterlijk, maar kwam het wel op neer. Droeftoeter)
quote:Op woensdag 9 december 2020 17:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En als hij geen datum noemt krijgt hij weer kritiek dat er geen perspectief is en dat Nederland weer totaal onvoorbereid is en geen plannen heeft
De Jonge kiest in dit geval voor een streefdatum, wetende dat kritiek zoals die van jou er komen gaat.
Die hebben echter veelal niet op de IC gelegen en hebben dus ook niet gezorgd voor de overbelasting van de zorg.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:35 schreef Jed1Gam het volgende:
De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie COVID-19 was vastgesteld was 79,6 jaar, bij vrouwen 83,4 jaar. Bij vermoedelijke COVID-19-slachtoffers lag de gemiddelde leeftijd van de overledenen iets hoger: 81,9 jaar bij mannen en 84,6 jaar bij vrouwen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-maart-en-april-2020
Dat die mensen zo oud worden.![]()
Niemand in mijn familie heeft die leeftijd tot nog toe gehaald.
Behalve dan dat Pfizer al op 9 november aangaf dat ze niet denken zo snel en veel vaccins aan Nederland te kunnen leveren, maar Hugo de Jonge toch daarna nog optimistisch de datum van 4 januari de media inslingerde.quote:
Laaghangend fruit. Om de laatste 20% ook thuis te krijgen (zulke cijfers hoorde ik laatst) moet je wel heel veel inspanningen verrichten.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:23 schreef Kyran het volgende:
In debat hebben ze nu ook een goed punt dat er te weinig gedaan wordt om mensen echt thuis te laten werken.
Fijn, een liegende minister.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dan dat Pfizer al op 9 november aangaf dat ze niet denken zo snel en veel vaccins aan Nederland te kunnen leveren, maar Hugo de Jonge toch daarna nog optimistisch de datum van 4 januari de media inslingerde.
[ twitter ]
Maar aan de datum van 4 januari hoeft voorlopig ook niets te veranderen. Dus wat wil je eigenlijk zeggen?quote:Op woensdag 9 december 2020 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dan dat Pfizer al op 9 november aangaf dat ze niet denken zo snel en veel vaccins aan Nederland te kunnen leveren, maar Hugo de Jonge toch daarna nog optimistisch de datum van 4 januari de media inslingerde.
Klopt, er is niks tussen een griepje en een chronische aandoening.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is het toch ook?
Wat is het dan? Een chronische aandoening?
Een liegende politicus, hoe verrassend...quote:Op woensdag 9 december 2020 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ twitter ]
https://www.theguardian.c(...)ni-to-leave-hospitalquote:1h ago 15:23
Backlash after Russian official warns against drinking alcohol after having Sputnik vaccine
A health official’s warning that anyone getting vaccinated against Covid-19 with Russia’s Sputnik V vaccine should give up alcohol for almost two months has sparked backlash.
Reuters reports:
Anna Popova, head of the consumer health watchdog, told the Komsomolskaya Pravda radio station on Tuesday that people should stop drinking alcohol at least two weeks before getting the first of two injections. They should continue to abstain for a further 42 days, she advised.
Sputnik V, licensed under an accelerated process before the end of clinical trials, has been given to doctors, soldiers, teachers and social workers in the first instance with a large-scale nationwide roll out due to begin this week. There are 21 days between the two Russian vaccine jabs.
“This really bothers me,” said Elena Kriven, a Moscow resident. “I’m unlikely to not be able to drink for 80 days and I reckon the stress on the body of giving up alcohol, especially during what is a festive period, would be worse than the [side effects of the] vaccine and its alleged benefits,” she said.
Kriven was referring to the main New Year public holiday. Many Russians will spend the first 10 days of 2021 relaxing at home or abroad, a period associated with higher alcohol use.
Wat ik wil zeggen is dat Hugo de Jonge al wist dat de datum van 4 januari niet gehaald zou gaan worden op het moment dat-ie dat communiceerde, en gisteren ook tijdens de persconferentie heeft moeten toegeven dat ze het niet gaan halen. Het ministerie van VWS doet nu alsof ze pas net op de hoogte zijn van de leveringsproblemen bij Pfizer, maar dat is al een maand geleden aan ze doorgegeven.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar aan de datum van 4 januari hoeft voorlopig ook niets te veranderen. Dus wat wil je eigenlijk zeggen?
Ja maar wel in de beeldvorming van belang.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:38 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Die hebben echter veelal niet op de IC gelegen en hebben dus ook niet gezorgd voor de overbelasting van de zorg.
quote:Op woensdag 9 december 2020 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ twitter ]
Maar het is natuurlijk leuker om te doen alsof De Jonge iedere dag naar Pfizer had moeten bellen om te controleren of ze toch echt wel konden leveren.quote:Pfizer informeerde RIVM pas deze week over halvering vaccins
Farmaceut Pfizer heeft het RIVM pas op 7 december laten weten dat er minder vaccins worden geleverd in december en januari. Pas gisteren is bekend geworden wat het definitieve aantal is: 507.000 voor Nederland in de eerste week van januari, in plaats van een miljoen.
Volgens een woordvoerder van Pfizer waren er onverwachte problemen met de leveringen van grondstoffen. Daarom is er in november een wereldwijde aanpassing geweest van het aantal vaccins dat de fabrikant kan leveren in 2020, van 100 naar 50 miljoen. Volgens de woordvoerder betekent dat dat alle landen met een contract evenredig minder doses krijgen.
De Jonge wist van niets
Gisteren bleek dat half november al bekend was dat Pfizer wereldwijd maar 50 miljoen vaccins kon leveren, in plaats van de toegezegde 100 miljoen en dat de Europese Unie met het oude getal was blijven rekenen. Toen minister De Jonge op 1 december bekend maakte dat Nederland een miljoen vaccins zou krijgen, was die informatie al achterhaald.
Maar De Jonge wist op dat moment nog van niets, omdat Pfizer het RIVM niet van de halvering op de hoogte had gebracht. De halvering van de productie was op 9 november wel bekendgemaakt in een persbericht van Pfizer, maar dat bericht werd pas vorige week opgemerkt door internationale media. De Jonge ging er op 1 december nog van uit dat Pfizer voor het einde van het jaar bijna 1 miljoen vaccins kon leveren.
Als COVID je neus uit komt zou ik direct in isolatie gaan!quote:Op woensdag 9 december 2020 17:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Ja wat is het dan? Verlicht me.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt, er is niks tussen een griepje en een chronische aandoening.
Niet alleen hoogbejaard maar in veruit de meeste gevallen is er ook sprake van meerdere oorzaken cq comorbiditeitquote:Op woensdag 9 december 2020 17:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja maar wel in de beeldvorming van belang.
15k doden! Ze vermelden nooit bij dat het voornamelijk hoogbejaarde zijn.
Zodoende zijn Sjonnie en Anita eind twintig ook doodsbang.
Maar de hoeveelheid vaccins en het moment van inenten zijn twee verschillende dingen. Waarom gooi je dat de hele tijd door elkaar? Wat is nu precies je probleem?quote:Op woensdag 9 december 2020 17:41 schreef Tijn het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat Hugo de Jonge al wist dat de datum van 4 januari niet gehaald zou gaan worden
Pfizer heeft het begin december nog een keer bevestigd aan het RIVM ja, maar ze hebben op 9 november al laten weten dat de levering waarschijnlijk gaat tegenvallen. Dus dan is het een beetje raar van Hugo de Jonge om toch een hele optimistische datum in de media te brengen.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk leuker om te doen alsof De Jonge iedere dag naar Pfizer had moeten bellen om te controleren of ze toch echt wel konden leveren.
Dit is dus maar heel beperkt waar. Heb je het artikel van @DireStraits7 überhaupt gelezen of niet? Het lijkt een beetje alsof je ons hier probeert voor te liegen, hmm.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:44 schreef Tijn het volgende:
maar ze hebben op 9 november al laten weten dat de levering waarschijnlijk gaat tegenvallen
Als ie gewoon januari had aangegeven als streefmaand was dat ook een prima antwoord geweest. Maar Hugo wil graag altijd net iets teveel de daadkrachtige leider uithangen, waarschijnlijk ook vanwege interne strijd binnen het CDA.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Pfizer heeft het begin december nog een keer bevestigd aan het RIVM ja, maar ze hebben op 9 november al laten weten dat de levering waarschijnlijk gaat tegenvallen. Dus dan is het een beetje raar van Hugo de Jonge om toch een hele optimistische datum in de media te brengen.
Dat Hugo de Jonge overdreven optimistische informatie wereldkundig maakt, waar niemand iets aan heeft.quote:
Haha die Russenquote:Op woensdag 9 december 2020 17:41 schreef Vasilevski het volgende:
Mother Russia:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ni-to-leave-hospital
2 maanden is natuurlijk ook wel best lang.
Heb je het bericht überhaupt gelezen? Ik heb het relevante deel nota bene dikgedrukt gemaakt.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Pfizer heeft het begin december nog een keer bevestigd aan het RIVM ja, maar ze hebben op 9 november al laten weten dat de levering waarschijnlijk gaat tegenvallen. Dus dan is het een beetje raar van Hugo de Jonge om toch een hele optimistische datum in de media te brengen.
Sjonnie en Anita zijn helemaal niet bang, die lopen in de Action kerstverlichting te kopen om vervolgens op de scooter met volgeladen tassen naar huis te scheuren.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja maar wel in de beeldvorming van belang.
15k doden! Ze vermelden nooit bij dat het voornamelijk hoogbejaarde zijn.
Zodoende zijn Sjonnie en Anita eind twintig ook doodsbang.
Maar je bent nog niet echt in staat te concretiseren wat er precies overdreven optimistisch was en waarom dat hem een leugenaar maakt. Ok. Helder.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat Hugo de Jonge overdreven optimistische informatie wereldkundig maakt, waar niemand iets aan heeft.
Het maakt hem geen leugenaar, maar hij kan het allemaal wat handiger brengenquote:Op woensdag 9 december 2020 17:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar je bent nog niet echt in staat te concretiseren wat er precies overdreven optimistisch was en waarom dat hem een leugenaar maakt. Ok. Helder.
Volgens mij zei hij dat als alles meezat, er op 4 januari begonnen kon worden met vaccineren. Ik mis een beetje wat daar onhandig aan is, mensen kiezen er zelf voor om het voorbehoud weg te denken.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het maakt hem geen leugenaar, maar hij kan het allemaal wat handiger brengen
Mooi, want er kan weinig gebeuren.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:48 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Sjonnie en Anita zijn helemaal niet bang, die lopen in de Action kerstverlichting te kopen om vervolgens op de scooter met volgeladen tassen naar huis te scheuren.
Hij had inderdaad beter kunnen zeggen 'zo snel mogelijk'. Dan hadden we kunnen zeuren waarom België al een datum van 5 januari genoemd heeft en wij nog niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij zei hij dat als alles meezat, er op 4 januari begonnen kon worden met vaccineren. Ik mis een beetje wat daar onhandig aan is, mensen kiezen er zelf voor om het voorbehoud weg te denken.
In België kunnen ze al een datum noemen, hier hebben ze nog geen idee.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij had inderdaad beter kunnen zeggen 'zo snel mogelijk'. Dan hadden we kunnen zeuren waarom België al een datum van 5 januari genoemd heeft en wij nog niet.
Een datum noemen heeft geen waarde als die datum vervolgens niet gehaald kan worden.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
In België kunnen ze al een datum noemen, hier hebben ze nog geen idee.
Uhh nee dan gaan wij niet open denk ikquote:Op woensdag 9 december 2020 16:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT heeft al laten weten dat er bij een -eventuele- heropening van restaurants een beperking van dertig mensen per pand moet komen, ongeacht de grootte. Oftewel, op een paar kippenhokken na is er voor niemand wat te verdienen en kiezen de ondernemers eieren voor hun geld. Doel bereikt, horeca langer dicht en je kunt als regering weer eens roepen "dat ze blijkbaar niet willen".
Dit vind ik wel een interessante.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:35 schreef Jed1Gam het volgende:
De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie COVID-19 was vastgesteld was 79,6 jaar, bij vrouwen 83,4 jaar. Bij vermoedelijke COVID-19-slachtoffers lag de gemiddelde leeftijd van de overledenen iets hoger: 81,9 jaar bij mannen en 84,6 jaar bij vrouwen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-maart-en-april-2020
Dat die mensen zo oud worden.![]()
Niemand in mijn familie heeft die leeftijd tot nog toe gehaald.
Gemiddelde leeftijd griepdoden ligt volgens mij lager.
2019: vrouw 83.6, man 80.5. bron: cbsquote:Op woensdag 9 december 2020 17:59 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Uhh nee dan gaan wij niet open denk ik![]()
Afhaal levert meer op (niet dat dat genoeg is..)
[..]
Dit vind ik wel een interessante.
Zet dat eens af tegen de leeftijden hoe oud de man en de vrouw in NL gemiddeld weet te bereiken pre corona. Dat ligt daar niet heel ver veel vandaan.
Heb ze zo even niet paraat maar volgens mij wordt zoiets zo'n beetje ieder jaar weer kenbaar gemaakt. Dus zoeken en vinden zou niet lastig moeten zijn.
Oooo nog meer sentimentquote:Op woensdag 9 december 2020 17:48 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Sjonnie en Anita zijn helemaal niet bang, die lopen in de Action kerstverlichting te kopen om vervolgens op de scooter met volgeladen tassen naar huis te scheuren.
Woahh ... is mijn Dory-geheugen toch nog niet zo slecht als gedachtquote:Op woensdag 9 december 2020 18:01 schreef Luke83 het volgende:
[..]
2019: vrouw 83.6, man 80.5. bron: cbs
had jij serieus nederlandstalige bagger op je bruiloft ?quote:Op woensdag 9 december 2020 18:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Oooo nog meer sentiment![]()
Op dit nummer ging iedereen pas echt los op mijn bruiloft 11 jaar geleden.
(Okay nu kom ik voorgoed never nooit meer van het stickertje tokkie af zeker)
Jeetje, wat wil je nou, transparantie ('neem ons mee in het proces') of alleen maar absolute zekerheid? Is het nou echt zo moeilijk je te bedenken dat dit een enorm complexe, ongekende operatie is waarbij je bovendien zeer afhankelijk bent van derde partijen (EMA voor goedkeuring, Pfizer voor de levering)? Of heb je serieus liever dat het een 'we zien wel wanneer het kan'-verhaal wordt?quote:Op woensdag 9 december 2020 17:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een datum noemen heeft geen waarde als die datum vervolgens niet gehaald kan worden.
4 januari noemen was gewoon niet zo handig....heel simpelquote:Op woensdag 9 december 2020 18:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jeetje, wat wil je nou, transparantie ('neem ons mee in het proces') of alleen maar absolute zekerheid? Is het nou echt zo moeilijk je te bedenken dat dit een enorm complexe, ongekende operatie is waarbij je bovendien zeer afhankelijk bent van derde partijen (EMA voor goedkeuring, Pfizer voor de levering)? Of heb je serieus liever dat het een 'we zien wel wanneer het kan'-verhaal wordt?
De EMA kan niet eens zeggen wanneer ze klaar zijn met het verificatieproces, hoe kan Nederland dan zeggen wanneer ze willen starten als ze pas kunnen starten na goedkeuring?
Als dat de waarheid is, dan ja.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of heb je serieus liever dat het een 'we zien wel wanneer het kan'-verhaal wordt?
Uhh .. ik woonde toentertijd om de hoek van Marco Roelofs, verklaart hopelijk iets meer de contextquote:Op woensdag 9 december 2020 18:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
had jij serieus nederlandstalige bagger op je bruiloft ?
Een andere kop is: 83% van de Nederlanders houdt zich aan de regels.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:07 schreef Predator40 het volgende:
Eén op de zes mensen gaat kerst vieren met meer mensen dan volgens de regels is toegestaan. Dat meldt EenVandaag na onderzoek dat onder duizenden Nederlanders is gehouden na de persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge dinsdagavond.
Het zijn niet eens regels, het zijn adviezen toch?quote:Op woensdag 9 december 2020 18:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een andere kop is: 83% van de Nederlanders houdt zich aan de regels.
of 2.9 miljoen nederlanders houden zich niet aan de regels....quote:Op woensdag 9 december 2020 18:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dringend adviesquote:Op woensdag 9 december 2020 18:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zijn niet eens regels, het zijn adviezen toch?
Waarom beweer je dan dat ze bang zijn?quote:Op woensdag 9 december 2020 17:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooi, want er kan weinig gebeuren.
Vanuit communicatief oogpunt is het beter te benadrukken hoeveel mensen zich wél aan de maatregelen houden.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of 2.9 miljoen nederlanders houden zich niet aan de regels....
Ja, daar zijn ze ook hier gewoon voorzichtig mee.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:27 schreef kol7680 het volgende:
Blijkbaar kan het Pfizer-vaccin voor allergische reacties zorgen bij mensen die een geschiedenis hebben van allergische reacties:
NHS told not to give Covid vaccine to those with history of allergic reactions
Nu hopen dat men in NL naar dit soort dingen kijkt voordat er met de vaccinaties wordt begonnen...
https://www.theguardian.c(...)-regulators-reaction
Erg knap! Ik had veel minder verwacht. Goed bezig Nederlandersquote:Op woensdag 9 december 2020 18:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Thuis werken is ook dringend advies.quote:
75% van de mensen die zegt zich aan de regels te willen houden rondom de feestdagen vind ik nog steeds best een hele goede score eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:42 schreef Luke83 het volgende:
https://www.hartvannederl(...)namaatregelen-kerst/
Volgens een enquête van SBS gaat een kwart van NL meer mensen met kerst uitnodigen. Het is maar net wie je vraagt...
En met een lockdown in januari.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:43 schreef Snowpea het volgende:
We gaan verder met zoönosen en schimmels.
"Departementaal vertrouwelijk" politiek Den Haag is zo lek als een mandje he?quote:Op woensdag 9 december 2020 18:48 schreef capricia het volgende:
[..]
En met een lockdown in januari.![]()
[ twitter ]
Absoluut. Zou fijn zijn als dat uitkomt (liefst nog meer uiteraard)quote:Op woensdag 9 december 2020 18:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
75% van de mensen die zegt zich aan de regels te willen houden rondom de feestdagen vind ik nog steeds best een hele goede score eerlijk gezegd.
En het huidige aanmodderen is niet desastreus?quote:Op woensdag 9 december 2020 18:48 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Is gewoon openbaar gemaakt als ik me niet heel sterk vergis. Rutte heeft dat ook aangekondigd.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:49 schreef Momo het volgende:
[..]
"Departementaal vertrouwelijk" politiek Den Haag is zo lek als een mandje he?
Ze zijn op alles voorbereid, zullen we maar denken.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En het huidige aanmodderen is niet desastreus?
Economisch niet neequote:Op woensdag 9 december 2020 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan best nog eens meer worden. Er zullen best wat mensen zijn die niet openlijk gaan toegeven dat ze de regels gaan overtreden.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:42 schreef Luke83 het volgende:
https://www.hartvannederl(...)namaatregelen-kerst/
Volgens een enquête van SBS gaat een kwart van NL meer mensen met kerst uitnodigen. Het is maar net wie je vraagt...
Goeie huisarts (dus nietquote:Op woensdag 9 december 2020 16:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het gaat nu over mensen die geen mondkapjes kunnen dragen. Huisarts Joost Zaat schreef daar deze week het volgende over:
Maanden soebatten politici en beleidsmakers over het nut en dan nog regelen ze overheidsinformatie niet goed. Het is hartstikke duidelijk dat de vermeende bijwerkingen er niet zijn: je valt er niet door flauw, je zuurstofgehalte daalt niet, je tanden rotten niet uit je mond en je gaat er zeker niet dood door. Chirurgen hebben hun tanden en hun leven nog terwijl ze die dingen de hele dag dragen, net als ik als ik spreekuur doe. Zo’n kapje maakt niet minder vrij.
U moet ze gewoon dragen en uw dokter gaat daar niets aan veranderen.
Bron
Blijkbaar is onze overheid toch in staat om verder te denken/plannen dan de waan/cijfertjes van de dag.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:48 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Advocaat Aldert Nijhuis zojuist op LinkedIn:quote:Op woensdag 9 december 2020 18:07 schreef Predator40 het volgende:
Eén op de zes mensen gaat kerst vieren met meer mensen dan volgens de regels is toegestaan. Dat meldt EenVandaag na onderzoek dat onder duizenden Nederlanders is gehouden na de persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge dinsdagavond.
Ja hoor. Knettergek. Op naar de 4e en 5e golf.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Advocaat Aldert Nijhuis zojuist op LinkedIn:
Het kabinet probeert ons wijs te maken dat we tijdens de kerst maar 3 personen thuis mogen uitnodigen. Let op! Dat is een advies. Het kabinet kan je namelijk niet verbieden om zoveel mogelijk mensen thuis uit te nodigen als je wilt, omdat het juridisch niet afdwingbaar is.
Volledig onterecht vermeldt dit artikel:
"Veel Nederlanders vroegen zich af of er in familieverband kerst en nieuwjaar kan worden gevierd. Dat kan nu dus maar op zeer beperkte schaal."
Fout. Dat kan dus wel uitgebreid, de tijdelijke wet en regeling covid-19 zegt namelijk helemaal niets over het aantal personen dat je thuis kunt uitnodigen. Dat volgt met zoveel woorden uit artikel 58g van de Wet Publieke Gezondheid (ingevoerd middels de spoedwet) waarin is vastgelegd dat woningen zijn uitgezonderd als 'plaatsen' waar het niet is toegestaan om je in groepsverband op te houden met meer dan een bepaald aantal personen.
Met andere woorden: je mag thuis uitnodigen wie je wilt. Dat mag altijd, elke dag, en zeker ook tijdens de kerstdagen. Geniet ervan!
Ik vraag me af wat slechter is voor de economie. Ben geneigd om te denken dat het beter is om even vier weken hard in te grijpen dan dit aanmodderen van nu inderdaad. Daar word niemand blij van.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat het nog altijd onverstandig is om grote bijeenkomsten te organiseren.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het kabinet probeert ons wijs te maken dat we tijdens de kerst maar 3 personen thuis mogen uitnodigen. Let op! Dat is een advies. Het kabinet kan je namelijk niet verbieden om zoveel mogelijk mensen thuis uit te nodigen als je wilt, omdat het juridisch niet afdwingbaar is.
"Veel Nederlanders vroegen zich af of er in familieverband kerst en nieuwjaar kan worden gevierd. Dat kan nu dus maar op zeer beperkte schaal."
Fout. Dat kan dus wel uitgebreid, de tijdelijke wet en regeling covid-19 zegt namelijk helemaal niets over het aantal personen dat je thuis kunt uitnodigen. Dat volgt met zoveel woorden uit artikel 58g van de Wet Publieke Gezondheid (ingevoerd middels de spoedwet) waarin is vastgelegd dat woningen zijn uitgezonderd als 'plaatsen' waar het niet is toegestaan om je in groepsverband op te houden met meer dan een bepaald aantal personen.
Met andere woorden: je mag thuis uitnodigen wie je wilt. Dat mag altijd, elke dag, en zeker ook tijdens de kerstdagen. Geniet ervan!
In de categorie "ze zullen ons er niet onder kriijgen, dat doen wij zelf wel".quote:Op woensdag 9 december 2020 19:01 schreef maily het volgende:
[..]
Ja hoor. Knettergek. Op naar de 4e en 5e golf.
De eerste is nog niet eens afgelopen.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:01 schreef maily het volgende:
[..]
Ja hoor. Knettergek. Op naar de 4e en 5e golf.
quote:Op woensdag 9 december 2020 19:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zoals we al bij het allereerste bericht aangaven, Hugo rent maar wat voor de troepen uit met zijn gejodel dat we iets moeten uit trappen. Prima hoor, misschienis het verstandig om er gewoon aan mee te doen zodat je eigen burgemeester niet zijn BOA naar je huis of bedrijf stuurt om dat 's nader te gaan beschouwen.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik noem met 2 kleine families nou niet echt een grote bijeenkomst. Veroordeel me maar, hier gaat gewoon kerst gevierd worden. Het is een klote jaar geweest en het is nu wel een keer klaar. Bovendien zijn er zoveel tegenstrijdigheden dat het toch niet veel uitmaakt. Pure symboolpolitiek dit allemaal.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat het nog altijd onverstandig is om grote bijeenkomsten te organiseren.
Veel plezier. Hoop van harte dat het niet de laatste keer is, zoals Merkel dat mooi zei.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik noem met 2 kleine families nou niet echt een grote bijeenkomst. Veroordeel me maar, hier gaat gewoon kerst gevierd worden. Het is een klote jaar geweest en het is nu wel een keer klaar. Bovendien zijn er zoveel tegenstrijdigheden dat het toch niet veel uitmaakt. Pure symboolpolitiek dit allemaal.
2 families, dat is toch 2 volwassenen op bezoek bij een ander gezin, dat mag gewoonquote:Op woensdag 9 december 2020 19:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik noem met 2 kleine families nou niet echt een grote bijeenkomst. Veroordeel me maar, hier gaat gewoon kerst gevierd worden. Het is een klote jaar geweest en het is nu wel een keer klaar. Bovendien zijn er zoveel tegenstrijdigheden dat het toch niet veel uitmaakt. Pure symboolpolitiek dit allemaal.
Ik veroordeel je helemaal niet. Ik ben sowieso al geen voorstander van een maximum aantal mensen in je huis, of het nu een advies is of een afdwingbare regel. Maar ik vind nog steeds wel dat je moet nadenken over wat je wel en niet doet. Me dunkt dat je beter 1 dag 6 man kan uitnodigen en de rest van de week niemand, dan zeven dagen achtereen telkens 3.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rutte is als spekgladde aal een handigerd in de teflon pan, Hugo daar wat in laten ronddraaien en met Ferd & Kwiebus gaan laten verdwalen zodat het een slijmerige zooi wordt. En dan nu het met de Kamer eens zijn met de kritiekquote:Op woensdag 9 december 2020 17:37 schreef Tarado het volgende:
[..]Hij kan van Rutte leren hoe het wel moet.
Ik denk dat men ondertussen, zie Kamerdebat as we speak, de weg daarin ondertussen wel kwijt is.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat het nog altijd onverstandig is om grote bijeenkomsten te organiseren.
Je zou bijna denken dat we al lang en breed gestart zijn met de vaccinaties.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:07 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een drukte in winkels en het OV. Het virus wrijft zich in de handjes
Het is allemaal hoe je het bekijkt. Ik als alleenstaande mag 3 mensen uitnodigen en dan zit ik op 4 maar een gezin met 2 kinderen boven de 13 mogen ook 3 mensen uitnodigen en zijn met hun 7.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik veroordeel je helemaal niet. Ik ben sowieso al geen voorstander van een maximum aantal mensen in je huis, of het nu een advies is of een afdwingbare regel. Maar ik vind nog steeds wel dat je moet nadenken over wat je wel en niet doet. Me dunkt dat je beter 1 dag 6 man kan uitnodigen en de rest van de week niemand, dan zeven dagen achtereen telkens 3.
Dat is meteen ook het nadeel van zo'n aantal, mensen gaan uiteindelijk toch wel puzzelen en prutsen om zo veel mogelijk mensen te zien op een 'legale' manier, en door al dat gemier stoppen ze met nadenken over wat nu echt verstandig is.
Ik ben het niet aan het volgen. Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 9 december 2020 19:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat men ondertussen, zie Kamerdebat as we speak, de weg daarin ondertussen wel kwijt is.
Wat zei Merkel?quote:Op woensdag 9 december 2020 19:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Veel plezier. Hoop van harte dat het niet de laatste keer is, zoals Merkel dat mooi zei.
Maar dat gezin met 2 kinderen van 13 mag zelf nergens op bezoek.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is allemaal hoe je het bekijkt. Ik als alleenstaande mag 3 mensen uitnodigen en dan zit ik op 4 maar een gezin met 2 kinderen boven de 13 mogen ook 3 mensen uitnodigen en zijn met hun 7.
quote:
https://nos.nl/video/2359(...)nze-grootouders.htmlquote:'Als we nu teveel contact hebben, wordt dit de laatste Kerst met onze grootouders'
Bondskanselier Merkel heeft in een emotionele toespraak de Duitsers opgeroepen om zich te houden aan de coronamaatregelen. In 24 uur tijd zijn 590 Duitsers overleden aan het coronavirus, dat is het hoogste aantal sinds het begin van de coronacrisis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt ook weer zo krom. Ik zou eerdere adviseren probeer vooral niet de risicogroep uit te nodigen. Want je mag wel 1e kerstdag de opa en oma aan de ene kant uitnodigen en de 2de kerstdag de andere kant. Maar als ik 5 mensen van me eigen leeftijd uitnodig omdat we de oudere familie dit jaar links willen laten liggen zijn we meteen een probleem.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat gezin met 2 kinderen van 13 mag zelf nergens op bezoek.
Toch weet je nu al dat we rond de feestdagen massaal gaan vallen over tieners en twintigers die het wagen om met zijn achten bier te gaan drinken.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt ook weer zo krom. Ik zou eerdere adviseren probeer vooral niet de risicogroep uit te nodigen. Want je mag wel 1e kerstdag de opa en oma aan de ene kant uitnodigen en de 2de kerstdag de andere kant. Maar als ik 5 mensen van me eigen leeftijd uitnodig omdat we de oudere familie dit jaar links willen laten liggen zijn we meteen een probleem.
Hier was echt niets BNW aan. Als je het verwijdert omdat de inhoud je niet bevalt, zeg dat dan gewoon.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:19 schreef Jed1Gam het volgende:
-edit- dat soort conclusies mag je maken in BNW
Dat soort holle retoriek zou verbonden moeten worden.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/video/2359(...)nze-grootouders.html
Daarom wordt oud en nieuw ook lachen. Die zitten ook echt op een online game nacht te wachten die avond...quote:Op woensdag 9 december 2020 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch weet je nu al dat we rond de feestdagen massaal gaan vallen over tieners en twintigers die het wagen om met zijn achten bier te gaan drinken.
Zeggen dat coronadoden niet bestaan mag je in BNW doen punt.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hier was echt niets BNW aan. Als je het verwijdert omdat de inhoud je niet bevalt, zeg dat dan gewoon.
Ik lees juist veel lovende reacties op Merkel's speech, en haar aanpak in het algemeen.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat soort holle retoriek zou verbonden moeten worden.
Misschien moet je nog een keer lezen wat er eigenlijk stond.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Zeggen dat coronadoden niet bestaan mag je in BNW doen punt.
Ik vind dat ze juist gelijk heeft.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Allemaal netjes bij papa en mama op de bank. Toch?quote:Op woensdag 9 december 2020 19:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Daarom wordt oud en nieuw ook lachen. Die zitten ook echt op een online game nacht te wachten die avond...
COVID: vrouw 83,4 jaar, man 79,6.. bron: cbsquote:Op woensdag 9 december 2020 18:01 schreef Luke83 het volgende:
[..]
2019: vrouw 83.6, man 80.5. bron: cbs
Rutte aan het woord in reactie op uiterst harde Kamervragen die neerkomen wat ben je in vredesnaam aan het doen. Geert was al eerder het CDA de oren aan het wassen. Helaas hebben/mogen Kamerleden maar 3x wat zeggen.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben het niet aan het volgen. Hoe bedoel je?
Lekker Kolonisten van Catan spelen.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allemaal netjes bij papa en mama op de bank. Toch?
Dat bedoel ik dus, praat gerust daarover of analyseer het verder, maar ga niet roepen dat coronadoden dus niet bestaan.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
COVID: vrouw 83,4 jaar, man 79,6.. bron: cbs
Scheelt nauwelijks met de gemiddelde leeftijd.
Verder geen conclusies.
Ik heb alleen een fragmentje gezien hoor. Maar dat soort teksten als in die kop zijn gewoonweg schandalig. Angst aanjagen en niks minder.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat ze juist gelijk heeft.
De echte pure 100% corona (niet oud, geen verdere ziektes of gebreken) blijven wel erg uitzonderlijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, praat gerust daarover of analyseer het verder, maar ga niet roepen dat coronadoden dus niet bestaan.
Dat is ook de fase waar we nu in zitten. De corona moeheid slaat toe zeker onder leeftijdsgroepen waar het virus geen tot weinig schade doet (uitzonderingen daar gelaten). Dus regels worden minder na geleefd dus moet je op het gevoel en moraal appel gaan in spelen.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb alleen een fragmentje gezien hoor. Maar dat soort teksten als in die kop zijn gewoonweg schandalig. Angst aanjagen en niks minder.
Met oud en nieuw een feest? Je oma is er geweest!quote:Op woensdag 9 december 2020 19:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is ook de fase waar we nu in zitten. De corona moeheid slaat toe zeker onder leeftijdsgroepen waar het virus geen tot weinig schade doet (uitzonderingen daar gelaten). Dus regels worden minder na geleefd dus moet je op het gevoel en moraal appel gaan in spelen.
De goedheiligman is het land al uitquote:Op woensdag 9 december 2020 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met oud en nieuw een feest? Je oma is er geweest!
Schandalig, wat een bangmakerij.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/video/2359(...)nze-grootouders.html
Tja, dat is klaarblijkelijk een idee dat troost biedt. Want dan zullen wij wel buiten schot blijven, toch?quote:Op woensdag 9 december 2020 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De echte pure 100% corona (niet oud, geen verdere ziektes of gebreken) blijven wel erg uitzonderlijk.
Integendeel. Ik mis die retoriek juist in de persconferenties hier.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat als ik me opa of oma besmet dat het wel wereldnieuws zou zijn. Is toch het eerste uitstrooiveld ter wereld wat besmet raakt.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met oud en nieuw een feest? Je oma is er geweest!
De kans dat je als zeventigminner zonder verdere klachten komt te overlijden aan corona is inderdaad marginaal.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, dat is klaarblijkelijk een idee dat troost biedt. Want dan zullen wij wel buiten schot blijven, toch?
Ik moet voetbal meekijken. Kun je commentaar leveren?quote:Op woensdag 9 december 2020 19:39 schreef Vallon het volgende:
Ik geef kijk -en luistertip om de kijken aar wat zich voordoet in de Tweede Kamer.
Popcorn van eerste klasse waarvoor je geen Youp van het Hek meer nodig hebt.
Stream via https://www.tweedekamer.nl/
Op zich heb je best gelijk. Alleen is de groep 'oud, verdere ziektes of gebreken' behoorlijk groot.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De echte pure 100% corona (niet oud, geen verdere ziektes of gebreken) blijven wel erg uitzonderlijk.
Leuk maar nee. Voetbal is belangrijker met juichbandjes.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet voetbal meekijken. Kun je commentaar leveren?
Ik zit ook te kijken maar vind het maar weinig boeiend eigenlijk. Schakel net 20 minuten geleden in.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het staat 0-0.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uhm ja dat is toch lastig te definiëren. Als iemand jong (laten we zeggen 40 jaar) en astma en die overlijdt aan corona is die gene dan ook overleden aan astma volgens jou? Natuurlijk zijn er mensen overleden met/aan corona die al heel ziek waren of fragiel. Maar een groot deel daarvan wordt niet eens opgenomen op een IC afdeling. Duizenden werden wel opgenomen op de IC en was het dus wel waard om hun leven te redden. Ja, en ik weet dat je los van het advies van je dokter toch een IC opname kan eisen, maar dat soort dingen gebeuren zelden. Je ziet ook eigenlijk geen mensen boven de 80 op de IC.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ongeveer de helft van je bevolking ja, al ligt dat er aan hoe je die groep definieert.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Op zich heb je best gelijk. Alleen is de groep 'oud, verdere ziektes of gebreken' behoorlijk groot.
Jongeren kunnen wel met zijn 30'en in een slecht geventileerd klaslokaal en met 500 man in de aula pauze houden, maar even dineren met familieleden (of uberhaupt dineren in een restaurant) is niet mogelijk en een groot gevaar. Schiet mij maar lek. En dat zijn niet de enige tegenstrijdigheden.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Veel plezier. Hoop van harte dat het niet de laatste keer is, zoals Merkel dat mooi zei.
Gisteren nog gebeld met het virus. Keek erg uit naar de kerst en O&N!quote:Op woensdag 9 december 2020 19:07 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een drukte in winkels en het OV. Het virus wrijft zich in de handjes
Alleen is al vanaf het begin ons probleem niet het aantal doden, maar de druk die het op de zorg geeft. Snap niet dat dit in december nog uitgelegd moet worden.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Er zijn dan ook veel mensen met klachten, klachten die in het dagelijks leven geenszins levensgevaar opleveren. Ik ben zelf zo iemand en ik zou de statistieken ingaan als 'ach, die had nu eenmaal een gebrek'.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De kans dat je als zeventigminner zonder verdere klachten komt te overlijden aan corona is inderdaad marginaal.
Daarom.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ongeveer de helft van je bevolking ja, al ligt dat er aan hoe je die groep definieert.
Hier alvast ingeboekt voor Driekoningen 6 jan 2021, gezellig aan de galette.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gisteren nog gebeld met het virus. Keek erg uit naar de kerst en O&N!
+1quote:Op woensdag 9 december 2020 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet dat de mijne, maar ook die van vele anderen in NL, niet zo 'star' zijn. Ondanks dat bericht laatst van de Landelijke Huisartsen Vereniging wat anders deed vermoeden.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goeie huisarts (dus niet) die geen rekening lijkt te willen houden met fysieke en hier vooral de psychische belasting die het dragen meebrengt.
Onze Mark deed gisteren precies hetzelfde.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jongeren kunnen wel met zijn 30'en in een slecht geventileerd klaslokaal en met 500 man in de aula pauze houden, maar even dineren met familieleden (of uberhaupt dineren in een restaurant) is niet mogelijk en een groot gevaar. Schiet mij maar lek. En dat zijn niet de enige tegenstrijdigheden.
Bovendien is die uitspraak van Merkel walgelijk. Inspelen op de emoties van mensen.
Het is werkelijkwaar tenenkrommend. Waarom doen mensen alsof de besloten maatregelen de heilige graal zijn? Misschien zitten ze wel totaal verkeerd met hun maatregelen en beleid. Ronduit belachelijk dat het op het gedrag van de mensen wordt gegooid, dan kan je nooit de fout ingaan natuurlijk. Het is net zoiets als je docent de schuld geven voor een slecht cijfer.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:34 schreef leolinedance het volgende:
Net weer op tv (NOS nieuws notabene); De cijfers stijgen. Wat moet er gebeuren zodat mensen zich beter aan de corona regels gaan houden?
Direct weer de schuld bij de burgers leggen ipv. de eigen 'maatregelen' eens kritisch bekijken
Wat voor een maatregelen zou jij voorstellen om het aantal besmettingen te reduceren dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is werkelijkwaar tenenkrommend. Waarom doen mensen alsof de besloten maatregelen de heilige graal zijn? Misschien zitten ze wel totaal verkeerd met hun maatregelen en beleid. Ronduit belachelijk dat het op het gedrag van de mensen wordt gegooid, dan kan je nooit de fout ingaan natuurlijk. Het is net zoiets als je docent de schuld geven voor een slecht cijfer.
Waarom komt hier geen enkele kritische vraag over? En is dit zo onbespreekbaar?
Het punt is juist dat ómdat de scholen open zijn, mensen dus moeten uitkijken met andere dingen om het totale risico per saldo te beperken. Het is niet zo dat als iets kan, iets anders ook wel zal kunnen. Integendeel, wanneer mensen ergens een risico lopen, moeten ze juist terughoudender zijn met andere activiteiten.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jongeren kunnen wel met zijn 30'en in een slecht geventileerd klaslokaal en met 500 man in de aula pauze houden, maar even dineren met familieleden (of uberhaupt dineren in een restaurant) is niet mogelijk en een groot gevaar. Schiet mij maar lek.
Het is alsof ze allemaal hetzelfde script voorlezen. Het nieuwe normaal was ook zo'n opmerkelijke uitspraak die je overal hoorde in maart. Bizar.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:49 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Onze Mark deed gisteren precies hetzelfde.
Blijkbaar kunnen wij dit gewoon niet goed uitleggen.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is juist dat ómdat de scholen open zijn, mensen dus moeten uitkijken met andere dingen om het totale risico per saldo te beperken. Het is niet zo dat als iets kan, iets anders ook wel zal kunnen. Integendeel, wanneer mensen ergens een risico lopen, moeten ze juist terughoudender zijn met andere activiteiten.
Het gaat mij om de beeldvorming. Er wordt constant geschreeuwd over de gigantische hoeveelheid coronadoden, en ik heb vaak genoeg berichten uit de media/politiek voorbij zien komen dat het gevaarlijk is voor iedereen, dat je echt moet oppassen. Maar als je de cijfers echt bekijkt valt er zo een groot gedeelte onder de noemer bejaard (kans op overlijden binnen 1-2 jaar rond de 100%).quote:Op woensdag 9 december 2020 19:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Uhm ja dat is toch lastig te definiëren. Als iemand jong (laten we zeggen 40 jaar) en astma en die overlijdt aan corona is die gene dan ook overleden aan astma volgens jou? Natuurlijk zijn er mensen overleden met/aan corona die al heel ziek waren of fragiel. Maar een groot deel daarvan wordt niet eens opgenomen op een IC afdeling. Duizenden werden wel opgenomen op de IC en was het dus wel waard om hun leven te redden. Ja, en ik weet dat je los van het advies van je dokter toch een IC opname kan eisen, maar dat soort dingen gebeuren zelden. Je ziet ook eigenlijk geen mensen boven de 80 op de IC.
Ik ben het niet eens met de PvdD op dit punt maar hoe een MP zo iemand wegdrukt is buiten proporties.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:49 schreef Gretzl het volgende:
Schandalig hoe de MP met de vragen van de PvdD omgaat
Ja man, echt raar dat wereldleiders geïnteresseerd zijn in het beleid dat de anderen voeren en elkaars speeches in de gaten houden. Ik denk dat je iets op het spoor bent!quote:Op woensdag 9 december 2020 19:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is alsof ze allemaal hetzelfde script voorlezen. Het nieuwe normaal was ook zo'n opmerkelijke uitspraak die je overal hoorde in maart. Bizar.
Onze Mark deed gisteren precies hetzelfde.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jongeren kunnen wel met zijn 30'en in een slecht geventileerd klaslokaal en met 500 man in de aula pauze houden, maar even dineren met familieleden (of uberhaupt dineren in een restaurant) is niet mogelijk en een groot gevaar. Schiet mij maar lek. En dat zijn niet de enige tegenstrijdigheden.
Bovendien is die uitspraak van Merkel walgelijk. Inspelen op de emoties van mensen.
Nee nee vriend, BNW is een deur verder .. (quote:Op woensdag 9 december 2020 19:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is alsof ze allemaal hetzelfde script voorlezen. Het nieuwe normaal was ook zo'n opmerkelijke uitspraak die je overal hoorde in maart. Bizar.
Dus die 4 miljard steun er bij vandaag - die we allemaal samen weer op moeten gaan hoesten - zijn voor de lol?quote:
Tja, SARS-CoV-2 is nog steeds een zoönose. De kans op het ontstaan van een nieuwe zoönose van zo'n verstrekkende omvang blijft groot zolang landen als Nederland zo met dieren blijven omgaan. Zie ook het Q-koorts drama.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met de PvdD op dit punt maar hoe een MP zo iemand wegdrukt is buiten proporties.
Toegegeven dat PvdD stelselmatig Covid19 gebruikt als transportmiddel om haar kritiek op bio en verwante industrie over de rug van Covid19 te laten prevaleren.
Los daarvan kun je als partij wel van alles aangeven maar zelf zou ik die discussie liever zien wanneer Covid19 redelijk over is en we een parlementaire enquête hebben.
Exact.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De IC loopt over verhaal kennen we wel onderhand, zou graag zien dat de argumentatie voor de maatregelen daar bij blijft. En de ziekte niet uitvergroot wordt als het ergste is wat de moderne mens kan overkomen.
Ik zeg niet dat het niks is, maar vier miljard op de hele rijksbegroting is nou eenmaal niet echt een wereldschokking bedrag.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus die 4 miljard steun er bij vandaag - die we allemaal samen weer op moeten gaan hoesten - zijn voor de lol?
Hoezo weet je zo zeker dat iedereen met die zware ziektes en 70+ leeftijd binnen 1-2 jaar zouden overlijden?quote:Op woensdag 9 december 2020 19:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het gaat mij om de beeldvorming. Er wordt constant geschreeuwd over de gigantische hoeveelheid coronadoden, en ik heb vaak genoeg berichten uit de media/politiek voorbij zien komen dat het gevaarlijk is voor iedereen, dat je echt moet oppassen. Maar als je de cijfers echt bekijkt valt er zo een groot gedeelte onder de noemer bejaard (kans op overlijden binnen 1-2 jaar rond de 100%).
Dan hou je nog een heel klein groepje jonge mensen over met zware ziektes.
De IC loopt over verhaal kennen we wel onderhand, zou graag zien dat de argumentatie voor de maatregelen daar bij blijft. En de ziekte niet uitvergroot wordt als het ergste is wat de moderne mens kan overkomen.
- De horeca heropenen, zodat iedereen gecontroleerd vertier heeft. Nu verplaatst het zich naar de ongecontroleerde thuisomgeving.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat voor een maatregelen zou jij voorstellen om het aantal besmettingen te reduceren dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Dat laatste gebeurd nu toch al, hoe wil je die mensen nog meer isoleren? Ze hebben toch vaak mantelzorg en/of thuiszorg nodig. En je kan ze niet letterlijk een 1 jaar in hun kamer laten zitten.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
- De horeca heropenen, zodat iedereen gecontroleerd vertier heeft. Nu verplaatst het zich naar de ongecontroleerde thuisomgeving.
- Zowieso naast de horeca meer "vertier" mogelijk maken in een gecontroleerde setting.
- Ouderen en risicogroepen afschermen/beschermen.
Mwa, Pfizer heeft het op 9 november wel erg onopvallend gemeld in een press release die over het succes van de phase 3 trials ging: "Pfizer and BioNTech Announce Vaccine Candidate Against COVID-19 Achieved Success in First Interim Analysis from Phase 3 Study"quote:Op woensdag 9 december 2020 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is net de helft van hun vorige projection, en een "kuur" bestaat uit 2 dosissen, waardoor men kon denken dat nog steeds hetzelfde bedoeld werd: 50 miljoen "kuren", dus 100 miljoen afzonderlijke dosissen.quote:Based on current projections we expect to produce globally up to 50 million vaccine doses in 2020 and up to 1.3 billion doses in 2021.
Onmogelijk, maar het klinkt wel leuk om het te blijven herhalen. Gewoon even helft van Nederland afschermen/beschermen, easy peasy.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurd nu toch al, hoe wil je die mensen nog meer isoleren? Ze hebben toch vaak mantelzorg en/of thuiszorg nodig. En je kan ze niet letterlijk een 1 jaar in hun kamer laten zitten.
Persoonlijk vind ik dat een hele vreemde, enge woordkeuze die suggereert dat het permanent zal zijn. Daar zou ik persoonlijk niet mijn vingers aan hebben gebrand.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja man, echt raar dat wereldleiders geïnteresseerd zijn in het beleid dat de anderen voeren en elkaars speeches in de gaten houden. Ik denk dat je iets op het spoor bent!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 december 2020 16:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit dus. Geen idee waarom men er meteen weer mee weg probeert te lopen. Een harde lockdown is vooral om daarna weer het goed onder controle te kunnen houden. Ik denk dat niemand verwacht dat het zich daarna niet meer verspreid of opeens weg blijft.
Als je BCO- en testcapaciteit op orde is en mensen zich aan de standaard maatregelen houden kan je weer een behoorlijk tijdje zonder hele gekke maatregelen. Dit hebben wij in de zomer ook gezien.Tussen juni en september was alles weer vrij normaal (naar omstandigheden). Terwijl er ondertussen zelfs nog gefaald werd met test- en BCOcapaciteit.
Laat ik beginnen met stellen dat ik daar tegen ben.quote:Op woensdag 9 december 2020 20:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurd nu toch al, hoe wil je die mensen nog meer isoleren? Ze hebben toch vaak mantelzorg en/of thuiszorg nodig. En je kan ze niet letterlijk een 1 jaar in hun kamer laten zitten.
Wat zei die Mark Rutte tegen pvdd??quote:Op woensdag 9 december 2020 19:49 schreef Gretzl het volgende:
Schandalig hoe de MP met de vragen van de PvdD omgaat
Heideroosjes is weliswaar Nederlands, maar zeker geen bagger...quote:Op woensdag 9 december 2020 18:07 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Uhh .. ik woonde toentertijd om de hoek van Marco Roelofs, verklaart hopelijk iets meer de context![]()
![]()
Verder ben ik meer type apres ski, nineties en Rowwen Heze.
Dus hierbij mijn roots verklapt.
Waarom accepteren wij wel dat de jongeren geen fatsoenlijk onderwijs kunnen volgen, en kinderen en jongeren zich niet voldoende kunnen ontplooien op sociaal gebied en scholing (inferieur thuisonderwijs)? Bovendien is uitgaan, leuke dingen doen en afspreken met vrienden is goed voor je ontwikkeling en ontplooiing, onderschat dit niet. De zogenaamde onbezorgde kindertijd en de "mijn jongere jaren had ik niet willen missen".quote:Op woensdag 9 december 2020 20:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is wmb geen plan of wat dan ook. Wel dat men in reactie op elkaar reageert en kijkt wat de ander daarin doet.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja man, echt raar dat wereldleiders geïnteresseerd zijn in het beleid dat ze voeren en elkaars speeches in de gaten houden. Ik denk dat je iets op het spoor bent!
[ afbeelding ]
Hij neemt de vragen die aan hem gericht worden niet serieus en schuift ze allemaal door naar Van Arkquote:Op woensdag 9 december 2020 20:04 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Wat zei die Mark Rutte tegen pvdd??
Niemand zal ontkennen dat dat niet een oprecht verschrikkelijke situatie is, niemand.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo weet je zo zeker dat iedereen met die zware ziektes en 70+ leeftijd binnen 1-2 jaar zouden overlijden?
De kans is gewoon redelijk groot op die leeftijd dat je komt te overlijden aan corona. Een gemiddelde 70-jarige heeft een levensverwachting van 16 jaar. Zelfs mee gemaakt dat een 60-jarig familielid op de IC is beland met corona en echt op het randje heeft gelegen. En hij was superfit voor zijn leeftijd en heeft geen ziektes. Dat zijn er gelukkig weinig, maar het is niet alleen zeer oud en zeer ziek dat overlijdt aan corona.
Dit is toch gewoon prima, niks mis mee. Zouden meer mensen moeten doen i.p.v. vergelijkingen trekken met de Tweede Wereldoorlogquote:Op woensdag 9 december 2020 20:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Overigens doe ik dat nu ook zo veel mogelijk. Ik heb vorige week een vrije dag gepakt en heb lekker de hele dag in de bossen en buitenlucht doorgebracht samen met mijn man. Maar ondanks dat je weet dat dat nog 'mag', voel je je haast schuldig. Want eigenlijk moet je aan je huis gekluisterd zitten, althans dat is het dringende advies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |