Ik moet wel toegeven dat als ik me opa of oma besmet dat het wel wereldnieuws zou zijn. Is toch het eerste uitstrooiveld ter wereld wat besmet raakt.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met oud en nieuw een feest? Je oma is er geweest!
De kans dat je als zeventigminner zonder verdere klachten komt te overlijden aan corona is inderdaad marginaal.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, dat is klaarblijkelijk een idee dat troost biedt. Want dan zullen wij wel buiten schot blijven, toch?
Ik moet voetbal meekijken. Kun je commentaar leveren?quote:Op woensdag 9 december 2020 19:39 schreef Vallon het volgende:
Ik geef kijk -en luistertip om de kijken aar wat zich voordoet in de Tweede Kamer.
Popcorn van eerste klasse waarvoor je geen Youp van het Hek meer nodig hebt.
Stream via https://www.tweedekamer.nl/
Op zich heb je best gelijk. Alleen is de groep 'oud, verdere ziektes of gebreken' behoorlijk groot.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De echte pure 100% corona (niet oud, geen verdere ziektes of gebreken) blijven wel erg uitzonderlijk.
Leuk maar nee. Voetbal is belangrijker met juichbandjes.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moet voetbal meekijken. Kun je commentaar leveren?
Ik zit ook te kijken maar vind het maar weinig boeiend eigenlijk. Schakel net 20 minuten geleden in.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het staat 0-0.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uhm ja dat is toch lastig te definiëren. Als iemand jong (laten we zeggen 40 jaar) en astma en die overlijdt aan corona is die gene dan ook overleden aan astma volgens jou? Natuurlijk zijn er mensen overleden met/aan corona die al heel ziek waren of fragiel. Maar een groot deel daarvan wordt niet eens opgenomen op een IC afdeling. Duizenden werden wel opgenomen op de IC en was het dus wel waard om hun leven te redden. Ja, en ik weet dat je los van het advies van je dokter toch een IC opname kan eisen, maar dat soort dingen gebeuren zelden. Je ziet ook eigenlijk geen mensen boven de 80 op de IC.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De echte pure 100% corona (niet oud, geen verdere ziektes of gebreken) blijven wel erg uitzonderlijk.
Waarschijnlijk ongeveer de helft van je bevolking ja, al ligt dat er aan hoe je die groep definieert.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Op zich heb je best gelijk. Alleen is de groep 'oud, verdere ziektes of gebreken' behoorlijk groot.
Jongeren kunnen wel met zijn 30'en in een slecht geventileerd klaslokaal en met 500 man in de aula pauze houden, maar even dineren met familieleden (of uberhaupt dineren in een restaurant) is niet mogelijk en een groot gevaar. Schiet mij maar lek. En dat zijn niet de enige tegenstrijdigheden.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Veel plezier. Hoop van harte dat het niet de laatste keer is, zoals Merkel dat mooi zei.
Gisteren nog gebeld met het virus. Keek erg uit naar de kerst en O&N!quote:Op woensdag 9 december 2020 19:07 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een drukte in winkels en het OV. Het virus wrijft zich in de handjes
Alleen is al vanaf het begin ons probleem niet het aantal doden, maar de druk die het op de zorg geeft. Snap niet dat dit in december nog uitgelegd moet worden.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Er zijn dan ook veel mensen met klachten, klachten die in het dagelijks leven geenszins levensgevaar opleveren. Ik ben zelf zo iemand en ik zou de statistieken ingaan als 'ach, die had nu eenmaal een gebrek'.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De kans dat je als zeventigminner zonder verdere klachten komt te overlijden aan corona is inderdaad marginaal.
Daarom.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ongeveer de helft van je bevolking ja, al ligt dat er aan hoe je die groep definieert.
Hier alvast ingeboekt voor Driekoningen 6 jan 2021, gezellig aan de galette.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gisteren nog gebeld met het virus. Keek erg uit naar de kerst en O&N!
+1quote:Op woensdag 9 december 2020 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet dat de mijne, maar ook die van vele anderen in NL, niet zo 'star' zijn. Ondanks dat bericht laatst van de Landelijke Huisartsen Vereniging wat anders deed vermoeden.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Goeie huisarts (dus niet) die geen rekening lijkt te willen houden met fysieke en hier vooral de psychische belasting die het dragen meebrengt.
Onze Mark deed gisteren precies hetzelfde.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jongeren kunnen wel met zijn 30'en in een slecht geventileerd klaslokaal en met 500 man in de aula pauze houden, maar even dineren met familieleden (of uberhaupt dineren in een restaurant) is niet mogelijk en een groot gevaar. Schiet mij maar lek. En dat zijn niet de enige tegenstrijdigheden.
Bovendien is die uitspraak van Merkel walgelijk. Inspelen op de emoties van mensen.
Het is werkelijkwaar tenenkrommend. Waarom doen mensen alsof de besloten maatregelen de heilige graal zijn? Misschien zitten ze wel totaal verkeerd met hun maatregelen en beleid. Ronduit belachelijk dat het op het gedrag van de mensen wordt gegooid, dan kan je nooit de fout ingaan natuurlijk. Het is net zoiets als je docent de schuld geven voor een slecht cijfer.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:34 schreef leolinedance het volgende:
Net weer op tv (NOS nieuws notabene); De cijfers stijgen. Wat moet er gebeuren zodat mensen zich beter aan de corona regels gaan houden?
Direct weer de schuld bij de burgers leggen ipv. de eigen 'maatregelen' eens kritisch bekijken
Wat voor een maatregelen zou jij voorstellen om het aantal besmettingen te reduceren dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is werkelijkwaar tenenkrommend. Waarom doen mensen alsof de besloten maatregelen de heilige graal zijn? Misschien zitten ze wel totaal verkeerd met hun maatregelen en beleid. Ronduit belachelijk dat het op het gedrag van de mensen wordt gegooid, dan kan je nooit de fout ingaan natuurlijk. Het is net zoiets als je docent de schuld geven voor een slecht cijfer.
Waarom komt hier geen enkele kritische vraag over? En is dit zo onbespreekbaar?
Het punt is juist dat ómdat de scholen open zijn, mensen dus moeten uitkijken met andere dingen om het totale risico per saldo te beperken. Het is niet zo dat als iets kan, iets anders ook wel zal kunnen. Integendeel, wanneer mensen ergens een risico lopen, moeten ze juist terughoudender zijn met andere activiteiten.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jongeren kunnen wel met zijn 30'en in een slecht geventileerd klaslokaal en met 500 man in de aula pauze houden, maar even dineren met familieleden (of uberhaupt dineren in een restaurant) is niet mogelijk en een groot gevaar. Schiet mij maar lek.
Het is alsof ze allemaal hetzelfde script voorlezen. Het nieuwe normaal was ook zo'n opmerkelijke uitspraak die je overal hoorde in maart. Bizar.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:49 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Onze Mark deed gisteren precies hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |