abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196639657
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:45 schreef galantis het volgende:

[..]

Wat ik probeerde te zeggen is dat de retoriek van 'het virus een klap toe te brengen' door korte, hevige lockdowns in te stellen vrij scheef is omdat men er vanuit lijkt te gaan dat het virus zich daarna magischerwijs koest houdt omdat de cijfers dan eventjes zo hard zijn gedaald. Het is eerder gewoon uitstel van executie.
Ok, ja, sorry, dan begreep ik je post ietwat verkeerd. Je hebt uiteraard gelijk maar alweer, ook hier zit een politieke dimensie aan. Korte lockdowns, in plaats van langdurige vergaande maatregelen, zien er publicitair daadkrachtig uit en daar zijn politici altijd voor te porren ;)
pi_196639669
Nieuwe maatregelen hier in Zwitserland.

- Max. 5 man samenkomst
- 10 Man tijdens feestdagen 24-26 dec en 31 dec.
- Restaurants, sport en vermaak om 1900 dicht. Zondag compleet gesloten.

Best mild nog.
  woensdag 9 december 2020 @ 16:48:04 #53
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196639674
Dus na het falen van de testcapaciteit en het bron en contactonderzoek wordt er ook gefaald in het aantal vaccinaties..

"Jaa, maar ze werken zo hard!"

Ik heb zo'n speler in mijn team, werkt zich 2x drie kwartier het schompus, kan geen pap meer zeggen. Kan er verder geen flikker van.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196639675
Knap van Marijnissen dat ze alle kritische opmerkingen van Fok!'ers in één praatje naar voren weet te brengen. Fucking hell, mij zou de lust om er als kabinet op te reageren allang zijn ontgaan. Waarom zou iemand eigenlijk überhaupt minister willen zijn? 't Is een ondankbare klus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196639688
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:45 schreef galantis het volgende:

[..]

Wat ik probeerde te zeggen is dat de retoriek van 'het virus een klap toe te brengen' door korte, hevige lockdowns in te stellen vrij scheef is omdat men er vanuit lijkt te gaan dat het virus zich daarna magischerwijs koest houdt omdat de cijfers dan eventjes zo hard zijn gedaald. Het is eerder gewoon uitstel van executie.
Daar gaat men helemaal niet vanuit. Men gaat ervanuit dat daarna een periode van 'de dans' aanbreekt waarin kortstondige, gerichte maatregelen nodig zijn om verspreiding meteen in de kiem te smoren.
pi_196639705
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, ja, sorry, dan begreep ik je post ietwat verkeerd. Je hebt uiteraard gelijk maar alweer, ook hier zit een politieke dimensie aan. Korte lockdowns, in plaats van langdurige vergaande maatregelen, zien er publicitair daadkrachtig uit en daar zijn politici altijd voor te porren ;)
Zeker, en ik kan zelfs mijn eigen enthousiasme nog herinneren toen de cijfers in het voorjaar een duikvlucht namen. Daarna hadden we het geluk dat de zomer op één of andere manier de omstandigheden bood dat we die afname konden vasthouden.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 16:50:49 #57
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196639711
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:48 schreef DonDruiper het volgende:
Dus na het falen van de testcapaciteit en het bron en contactonderzoek wordt er ook gefaald in het aantal vaccinaties..

Ik heb zo'n speler in mijn team, werkt zich 2x drie kwartier het schompus, kan geen pap meer zeggen. Kan er verder geen flikker van.
Hoezo falan ze in het aantal vaccins? Als men niet levert kan de regering er simpelweg niks aan doen. Heel EU zit in hetzelfde bootje.
  woensdag 9 december 2020 @ 16:51:53 #58
445514 DonDruiper
pi_196639739
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoezo falan ze in het aantal vaccins? Als men niet levert kan de regering er simpelweg niks aan doen. Heel EU zit in hetzelfde bootje.
Jij kan zo het kabinet in.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196639743
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Achterhaalde info publiceren is toch wel falen hoor.

Verder schijnen we inderdaad alles op te kopen wat we kunnen krijgen. Meer dan terecht.
zie email 27 oktober
pi_196639754
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
Knap van Marijnissen dat ze alle kritische opmerkingen van Fok!'ers in één praatje naar voren weet te brengen. Fucking hell, mij zou de lust om er als kabinet op te reageren allang zijn ontgaan. Waarom zou iemand eigenlijk überhaupt minister willen zijn? 'T is een ondankbare klus.
Ik heb het andersom, waarom zou ik ooit nog luisteren naar die zogenaamde volksvertegenwoordigers. We hebben een democratie maar in de praktijk komt dat alleen tot uiting omdat we mogen stemmen. De rest is en blijft een vies, traag en log politiek spel.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 16:53:09 #61
416575 crew  Evenstar
pi_196639766
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar gaat men helemaal niet vanuit. Men gaat ervanuit dat daarna een periode van 'de dans' aanbreekt waarin kortstondige, gerichte maatregelen nodig zijn om verspreiding meteen in de kiem te smoren.
Dit dus. Geen idee waarom men er meteen weer mee weg probeert te lopen. Een harde lockdown is vooral om daarna weer het goed onder controle te kunnen houden. Ik denk dat niemand verwacht dat het zich daarna niet meer verspreid of opeens weg blijft.

Als je BCO- en testcapaciteit op orde is en mensen zich aan de standaard maatregelen houden kan je weer een behoorlijk tijdje zonder hele gekke maatregelen. Dit hebben wij in de zomer ook gezien.Tussen juni en september was alles weer vrij normaal (naar omstandigheden). Terwijl er ondertussen zelfs nog gefaald werd met test- en BCOcapaciteit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 16:53:54 #62
416575 crew  Evenstar
pi_196639777
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:51 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Jij kan zo het kabinet in.
_O-

Ik heb hier dag en nacht kritiek op het kabinet man, maar dit kan je ze gewoon niet aanrekenen.
  woensdag 9 december 2020 @ 16:54:28 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196639785
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:48 schreef DonDruiper het volgende:

In dit geval is het wel overmacht, het is centraal ingekocht dus het zal niet zo zijn dat andere EU landen volop kunnen vaccineren en NL niet.
  woensdag 9 december 2020 @ 16:54:52 #64
445514 DonDruiper
pi_196639795
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je BCO- en testcapaciteit op orde is en mensen zich aan de standaard maatregelen houden
0,0 vertrouwen in.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 9 december 2020 @ 16:54:59 #65
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196639796
quote:

Zoals horeca sluiten, sportcompetities stilleggen enzo? Dan heb ik goed nieuws: we zitten in de dans.
Antifa
  woensdag 9 december 2020 @ 16:55:20 #66
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_196639804
Asscher met een verstobde neuz en kortademig, moet zich ook maar eens laten testen.

(Of praat hij altijd al zo?)
pi_196639827
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:52 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik heb het andersom, waarom zou ik ooit nog luisteren naar die zogenaamde volksvertegenwoordigers. We hebben een democratie maar in de praktijk komt dat alleen tot uiting omdat we mogen stemmen. De rest is en blijft een vies, traag en log politiek spel.
Ik kan er ook nauwelijks naar luisteren. Ze willen bijna allemaal dat de horeca wordt heropend, maar zouden ze ook verantwoordelijk willen zijn voor de keuze om te heropenen? Het is lekker makkelijk scoren zo voor de camera in wat inmiddels verkiezingstijd begint te zijn. Dikke kans dat de 'toezegging' van het kabinet straks is dat z.s.m. wordt begonnen met proeftuinen in de horeca. Iedereen blij, behalve dan de horeca-ondernemers zelf. Als het de volksvertegenwoordigers menens zou zijn, dan zouden ze wat meer door moeten zetten.
pi_196639842
quote:
11s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:55 schreef Snowpea het volgende:
Asscher met een verstobde neuz en kortademig, moet zich ook maar eens laten testen.

(Of praat hij altijd al zo?)
Viel mij ook op inderdaad
pi_196639846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

In dit geval is het wel overmacht, het is centraal ingekocht dus het zal niet zo zijn dat andere EU landen volop kunnen vaccineren en NL niet.
Dat denk ik ook, maar het zou De Jonge wel sieren als hij zijn communicatieskills eens wat meer aanpast. Hij wil me iets te vaak daadkrachtig overkomen en gaat dan ineens een datum droppen zoals 4 januari, om daar dan vervolgens weer op terug te moeten komen... Dat kan ook wel iets slimmer zonder meteen afbreuk te moeten doen aan je verhaal.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196639852
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zoals horeca sluiten, sportcompetities stilleggen enzo?
Nope. Dat zijn generieke maatregelen die bovendien laat kwamen.
  woensdag 9 december 2020 @ 16:58:15 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196639854
quote:
15s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan er ook nauwelijks naar luisteren. Ze willen bijna allemaal dat de horeca wordt heropend, maar zouden ze ook verantwoordelijk willen zijn voor de keuze om te heropenen? Het is lekker makkelijk scoren zo voor de camera in wat inmiddels verkiezingstijd begint te zijn. Dikke kans dat de 'toezegging' van het kabinet straks is dat z.s.m. wordt begonnen met proeftuinen in de horeca. Iedereen blij, behalve dan de horeca-ondernemers zelf. Als het de volksvertegenwoordigers menens zou zijn, dan zouden ze wat meer door moeten zetten.
Het OMT heeft al laten weten dat er bij een -eventuele- heropening van restaurants een beperking van dertig mensen per pand moet komen, ongeacht de grootte. Oftewel, op een paar kippenhokken na is er voor niemand wat te verdienen en kiezen de ondernemers eieren voor hun geld. Doel bereikt, horeca langer dicht en je kunt als regering weer eens roepen "dat ze blijkbaar niet willen".
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 9 december 2020 @ 16:59:10 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196639867
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nope. Dat zijn generieke maatregelen die bovendien erg laat kwamen.
Zoals wat dan wel? Wat zijn die 'mysterieuze' lokale maatregelen die het coronavirus voor ons gaan beteugelen?
Antifa
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 17:00:05 #73
416575 crew  Evenstar
pi_196639872
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar het zou De Jonge wel sieren als hij zijn communicatieskills eens wat meer aanpast. Hij wil me iets te vaak daadkrachtig overkomen en gaat dan ineens een datum droppen zoals 4 januari, om daar dan vervolgens weer op terug te moeten komen... Dat kan ook wel iets slimmer zonder meteen afbreuk te moeten doen aan je verhaal.
Hij heeft wel gezegd "als alles meezit". Dat het nu niet meezit buiten de schuld van de regering om kan ik hem echt niet kwalijk nemen.
pi_196639895
Hoe is het mogelijk dat sommige mensen na bijna 10 maanden Covid-19 nog steeds volop interesse hebben in dit onderwerp en er dagelijks over posten. Het komt mijn neus uit dat gedoe, bijzonder om te zien hoeveel tijd sommigen erin steken.
pi_196639897
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ben daar wel bang voor, normale mensen hebben niet de tijd om de cijfers van Wales op te zoeken. :@ Dus dan is zo'n beleid hier inderdaad nieuw en daadkrachtig en het beantwoordt aan de drang om 'iets' te doen.

En mensen zijn boos vanwege het 'aanmodderen' wat ik op zich begrijp. Door het aanmodderen zitten we dan steeds rond de 5.000 (of nu 6.000) besmettingen per dag.

Maar ja stel je doet die korte lockdown hier en je komt een paar weken op (even wat bierviltjes-berekeningen) 4.000 besmettingen per dag uit. Dan laat je de teugels weer wat vieren en ga je weer naar 6.000 of zelfs meer. Dus gemiddeld kom je alsnog op hetzelfde resultaat uit als wanneer je 'aanmoddert' in gedeeltelijke lockdown.

quote:

[..]

Ja en dat lukt dus niet, omdat de besmettingen ietsje dalen, maar nog steeds hoog genoeg zijn dat je onmogelijk alles kunt achterhalen en isoleren. Dan heb je dus geen 'dans'. Of je moet inderdaad onder 'dans' verstaan dat je de horeca zo een kwartaal of langer dicht pleurt, teamsport verbiedt, biebs 2 weken dicht gaan, en we elkaar nog net niet de hersens inslaan over of je 3 of 4 man mag ontvangen met kerst.

quote:
15s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou dat graag doen, en inderdaad doorzetten ook als de besmettingen omhoog gaan. Maar dan zit je al snel bij FVD of PVV denk ik, of andere partijen die gedoemd zijn tot eeuwig in de oppositie zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')