abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196639099
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
pi_196639108
En toen kwam dit voorbij

https://pbs.twimg.com/media/EoyO0h1W4AAEw9I?format=jpg&name=large

Geen idee wat er juridisch van waar is en door rondlopende kinders nu ook geen tijd om mijn wetbundels erbij te pakken en er in te duiken.

Maar wel benieuwd wat hier van klopt.
pi_196639110
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:50 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Zoveel mensen die vooral duidelijk willen maken dat zij het goed doen en de uitzonderingen die ze zelf maken alsnog goedpraten. Zoals lekker shoppen op black friday. En dan krampachtig goedpraten hoe die bizarre mensenmassa zogenaamd geen invloed heeft omdat het buiten is ofzo. Maar even met je hond naar buiten als je verkouden bent en eenzame opa bent, nee dan ben je een moordenaar.
Ik denk ondertussen bij die situaties: Ga je goddelijke gang. Ik heb niet de illusie dat het veel invloed heeft op het beleid, dat wordt gewoon doormodderen tot er voldoende mensen gevaccineerd zijn, en misschien zelfs wel langer dan dat als blijkt dat je alsnog besmettelijk bent als je gevaccineerd bent.

Voor mijzelf houdt dat in, ik ga het niet opzoeken, maar er ook niet krampachtig over doen. Zijn mn ouders er en komt mn broertje binnen lopen met zn partner? Prima, je bent welkom, we zetten wel een stoel op afstand bij. Is er niemand? Ook prima, lekker rustig.

Hetgene wat me aan deze pandemie inmiddels het meest begint te storen is hoe bereid mensen lijken te zijn met het vingertje naar anderen te wijzen, of om te zeggen: "Maar hij deed het ook"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 16:08:44 ]
pi_196639116
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:04 schreef Twinkle20 het volgende:
En toen kwam dit voorbij

Geen idee wat er juridisch van waar is en door rondlopende kinders nu ook geen tijd om mijn wetbundels erbij te pakken en er in te duiken.

ik lees niets nieuws. :)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196639125

Hier kun je zien wat het RIVM aan extra IC opnamen ziet als de horeca open gaat.

140 extra IC opnamen. In 2 weken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196639133
quote:
En toen kwam dit voorbij

Het is nooit anders geweest dan een dringend advies.
  woensdag 9 december 2020 @ 16:08:35 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196639144
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ok maar die stijging is er sowieso en is ook niet afhankelijk van drukte op één dag. Wat dat betreft is de klacht dus nog steeds niet geldig wat mij betreft.

Als de klacht zou zijn dat horeca-ondernemers oproepen dat mensen zich beter aan de regels gaan houden zodat de cijfers weer naar beneden gaan zou ik er meer sympathie voor hebben. Anders is het boos zijn om het boos zijn.
Die stijging heeft oorzaken, die is er niet sowieso, wat we wel weten is dat horeca de oorzaak niet is van deze stijging.
pi_196639149
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:06 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Hier kun je zien wat het RIVM aan extra IC opnamen ziet als de horeca open gaat.

140 extra IC opnamen. In 2 weken.
Alleen de titel 'Conclusies' al. Ik bedoel, 'Grove schatting' was beter geweest.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_196639154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Die stijging heeft oorzaken, die is er niet sowieso,
Dat is exact wat ik zeg, we zijn het eens :Y
quote:
wat we wel weten is dat horeca de oorzaak niet is van deze stijging.
Dat statement is correct, maar wat wil je er mee zeggen?
pi_196639157
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:09 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Alleen de titel 'Conclusies' al. Ik bedoel, 'Grove schatting' was beter geweest.
Was de laatste sheet vanmorgen van Van Dissel. De uitwerking van alle overige versoepelingen etc staan in de sheets er voor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196639161
Ik lees nu pas op NOS dat het huidige R getal op 1,1 wordt geschat..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196639162
Geert is lekker aan het hakken op Hugo.
pi_196639164
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:05 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

ik lees niets nieuws. :)
Naja, ik weet niet beter dat je een probleem hebt als je over de 3 mensen heen gaat.

Maar deze beste schrijver lijkt iets anders te suggereren, dat het juridisch geen stand houdt?
  woensdag 9 december 2020 @ 16:11:45 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196639168
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat statement is correct, maar wat wil je er mee zeggen?
Laat maar, zo belangrijk is het niet.
pi_196639172
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:11 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Naja, ik weet niet beter dat je een probleem hebt als je over de 3 mensen heen gaat.

Maar deze beste schrijver lijkt iets anders te suggereren, dat het juridisch geen stand houdt?
Ja, kort door de bocht hebben ze thuis niets over je te zeggen, gelukkig.
[..]
pi_196639176
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Laat maar, zo belangrijk is het niet.
Op zich heb je gelijk, irrationele boosheid moeten we verder ook niet te veel tijd aan besteden ;)
  woensdag 9 december 2020 @ 16:14:52 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196639207
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:12 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja, kort door de bocht hebben ze thuis niets over je te zeggen, gelukkig.
Ik zie het meer als een richtlijn. Als het er dan net 4 zijn omdat het zo uitkomt whatever.

Heel abstract gezien als iedereen met max 3 gasten kerst viert scheelt dat natuurlijk een behoorlijk aantal besmettingen in vergelijking tot bijvoorbeeld max 6 gasten bij kerst. 90% van Nederland viert toch kerst op een of andere manier.
  woensdag 9 december 2020 @ 16:14:55 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196639208
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Op zich heb je gelijk, irrationele boosheid moeten we verder ook niet te veel tijd aan besteden ;)
dan zijn we het toch weer oneens, ik ben zelf niet boos hoor maar kan me het van horeca ondernemers wel voorstellen, hoe irrationeel jij het ook vindt.
pi_196639230
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

dan zijn we het toch weer oneens, ik ben zelf niet boos hoor maar kan me het van horeca ondernemers wel voorstellen, hoe irrationeel jij het ook vindt.
Het is niet zozeer wat ik vind, het is irrationeel. Ik kan het me ook wel voorstellen, mensen houden er van om slachtoffer te zijn en dan is het heel aantrekkelijk om valse dilemma's te maken en er dan boos over te zijn.

Maar dat betekent niet dat we dat heel serieus moeten nemen.
pi_196639234
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:11 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Volgens mij mogen ze helemaal niets mits er geen sprake is van overlast.

Heb zo'n idee dat ze het wel graag brengen alsof het een verplichting/verbod is als een stok achter de deur voor de minder alerten onder ons.
I'll give you something to do
pi_196639235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:05 schreef chratnox het volgende:

Hetgene wat me aan deze pandemie inmiddels het meest begint te storen is hoe bereid mensen lijken te zijn met het vingertje naar anderen te wijzen, (...)"
Nogal wiedes, want wat ik doe heeft invloed op anderen en wat anderen doen heeft invloed op mij. Als grote groepen mensen met de feestdagen maling hebben aan de regels, want gaat er dan na de feestdagen gebeuren? We gaan het dagelijks leven hervatten met een groter aantal besmettelijke mensen. Dat brengt risico's met zich mee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196639248
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:14 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik zie het meer als een richtlijn. Als het er dan net 4 zijn omdat het zo uitkomt whatever.

Heel abstract gezien als iedereen met max 3 gasten kerst viert scheelt dat natuurlijk een behoorlijk aantal besmettingen in vergelijking tot bijvoorbeeld max 6 gasten bij kerst. 90% van Nederland viert toch kerst op een of andere manier.
Heel abstract gezien zijn er veel meer dingen die erg kunnen bijdragen aan het verminderen van de besmettingen. Daar nemen ze ook andere overwegingen mee dan alleen de volksgezondheid. Dat doe ik ook.
[..]
  woensdag 9 december 2020 @ 16:19:13 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196639252
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is niet zozeer wat ik vind, het is irrationeel. Ik kan het me ook wel voorstellen, mensen houden er van om slachtoffer te zijn en dan is het heel aantrekkelijk om valse dilemma's te maken en er dan boos over te zijn.

Dat ben ik dus weer niet met je eens, zullen het daar maar bij laten?
pi_196639263
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je mening dat een ander zijn mening irrationeel is is net zo goed een mening. Geen feit.
[..]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 december 2020 @ 16:21:38 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196639287
Nou, dolle boel bij de demonstratie hier, er staan al wel zeker zeven mensen!

twitter
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 9 december 2020 @ 16:22:21 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196639297
quote:
En toen kwam dit voorbij

Vrij zo-simpel: het aantal bezoekers is een advies dat niet achter de voordeur is te handhaven.
Wel kan men, wat ik min of meer gisteren in suggestie meende te horen, voorkomen dat die voordeur bereikt kan worden. Hoe wordt dan een uiterst interessante waarvoor al de nodige pop-corn heb ingeslagen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196639309
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat ben ik dus weer niet met je eens, zullen het daar maar bij laten?
Prima, maar je moet je wel realiseren dat dit geen kwestie is van een meningsverschil :)

Je zit er helaas naast, kan gebeuren.
pi_196639313
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nogal wiedes, want wat ik doe heeft invloed op anderen en wat anderen doen heeft invloed op mij. Als grote groepen mensen met de feestdagen maling hebben aan de regels, want gaat er dan na de feestdagen gebeuren? We gaan het dagelijks leven hervatten met een groter aantal besmettelijke mensen. Dat brengt risico's met zich mee.
Ik had het ook niet over jou, ik snap het wel. Ik heb ook een kleine op het kinderdagverblijf en heb geen flauw idee hoe de leidsters daar thuis kerst en oud en nieuw vieren. Maar het gemak waarmee een ander de maat genomen wordt over lak hebben aan de regels of een paniekzaaier zijn is gewoon onnodig. Dat wordt de laatste paar weken alleen maar meer met de discussie over vaccins. Wil jij het vaccin niet gelijk omdat je je zorgen maakt ben je een anti-vaxxer of heb je bloed aan je handen (gechargeerd). Wil jij het vaccin helemaal niet ben je een aso. De laatste tijd beginnen die eilandjes alleen maar groter te worden.
  woensdag 9 december 2020 @ 16:23:41 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196639318
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Prima, maar je moet je wel realiseren dat dit geen kwestie is van een meningsverschil :)

Je zit er helaas naast, kan gebeuren.
Naar jouw mening, dat is wel een nuance gelukkig :)
  woensdag 9 december 2020 @ 16:28:27 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196639388
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:21 schreef heywoodu het volgende:
Nou, dolle boel bij de demonstratie hier, er staan al wel zeker zeven mensen!

[ twitter ]
Het volk.
Antifa
pi_196639406
Nog één keer over de 'korte, krachtige lockdown voor kerst', omdat ik toevallig de besmettingscijfers van Wales voorbij zag komen in een artikel vandaag. Dit maakt het grafisch wat inzichtelijker:

De daling in november komt overeen met de 'short, sharp firebreak lockdown' 23 oktober t/m 9 november. In deze periode waren in principe alle niet-essentiële activiteiten verboden om de besmettingen en druk op de zorg snel plat te slaan:

https://www.bbc.com/news/uk-wales-54598136

Na het einde van deze lockdown waren de regels vergelijkbaar met Nederland, maar dan met horeca nog open en meer mogelijkheden voor buitensport. Eind november veranderde dit echter al weer en moesten alle horeca vanaf 18.00 uur dicht, en werd het alle horecagelegenheden verboden om alcohol te schenken (een financiële nekslag voor een pub natuurlijk).

Met de korte lockdown werd de daling wel ingezet, maar na het einde stegen de besmettingen snel boven het niveau van vóór de lockdown uit. De daling was beperkt, de verspreiding in de bevolking werd niet voorkomen.

Daardoor roept de regering nu op om elkaar met kerst überhaupt niet op te zoeken, en de kerst digitaal te vieren of uit te stellen, of als ze hun familie echt willen zien, eerst 10 dagen geen andere contacten buiten het eigen huishouden te hebben.

Niemand heeft een glazen bol, je kunt niet voorspellen dat het in Nederland hetzelfde zou gaan. Maar er is weinig reden om te denken van niet, aangezien we hier een veel grotere bevolkingsdichtheid hebben, en mensen elkaar gaan opzoeken en massaal gaan shoppen zodra het wel weer mag na 2-4 weken lockdown.

Dit even ter lering ende vermaeck en in het kader van "Be careful what you wish for".
pi_196639416
Lex dura sed lex. Lijkt me een goeie volgende topictitel.
pi_196639431
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196639463
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:29 schreef Vasilevski het volgende:
Nog één keer over de 'korte, krachtige lockdown voor kerst', omdat ik toevallig de besmettingscijfers van Wales voorbij zag komen in een artikel vandaag. Dit maakt het grafisch wat inzichtelijker:

[ afbeelding ]

De daling in november komt overeen met de 'short, sharp firebreak lockdown' 23 oktober t/m 9 november. In deze periode waren in principe alle niet-essentiële activiteiten verboden om de besmettingen en druk op de zorg snel plat te slaan:

[ afbeelding ]

Na het einde van deze lockdown waren de regels vergelijkbaar met Nederland, maar dan met horeca nog open en meer mogelijkheden voor buitensport. Eind november veranderde dit echter al weer en moesten alle horeca vanaf 18.00 uur dicht, en werd het alle horecagelegenheden verboden om alcohol te schenken (een financiële nekslag voor een pub natuurlijk).

Met de korte lockdown werd de daling wel ingezet, maar na het einde stegen de besmettingen snel boven het niveau van vóór de lockdown uit. De daling was beperkt, de verspreiding in de bevolking werd niet voorkomen.

Daardoor roept de regering nu op om elkaar met kerst überhaupt niet op te zoeken, en de kerst digitaal te vieren of uit te stellen, of als ze hun familie echt willen zien, eerst 10 dagen geen andere contacten buiten het eigen huishouden te hebben.

Niemand heeft een glazen bol, je kunt niet voorspellen dat het in Nederland hetzelfde zou gaan. Maar er is weinig reden om te denken van niet, aangezien we hier een veel grotere bevolkingsdichtheid hebben, en mensen elkaar gaan opzoeken en massaal gaan shoppen zodra het wel weer mag na 2-4 weken lockdown.

Dit even ter lering ende vermaeck en in het kader van "Be careful what you wish for".
Je ziet in Israël en in allerlei andere landen die fikse lockdowns hebben gehad dat toch ook terug, dat het na die lockdown weer snel oploopt?
pi_196639475
Het gaat nu over mensen die geen mondkapjes kunnen dragen. Huisarts Joost Zaat schreef daar deze week het volgende over:

Maanden soebatten politici en beleidsmakers over het nut en dan nog regelen ze overheidsinformatie niet goed. Het is hartstikke duidelijk dat de vermeende bijwerkingen er niet zijn: je valt er niet door flauw, je zuurstofgehalte daalt niet, je tanden rotten niet uit je mond en je gaat er zeker niet dood door. Chirurgen hebben hun tanden en hun leven nog terwijl ze die dingen de hele dag dragen, net als ik als ik spreekuur doe. Zo’n kapje maakt niet minder vrij.

U moet ze gewoon dragen en uw dokter gaat daar niets aan veranderen.

Bron
pi_196639478
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
Lex dura sed lex. Lijkt me een goeie volgende topictitel.
Klinkt als sex, prima dus.
[..]
  woensdag 9 december 2020 @ 16:35:55 #37
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196639485
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je ziet in Israël en in allerlei andere landen die fikse lockdowns hebben gehad dat toch ook terug, dat het na die lockdown weer snel oploopt?
Ja, niet zo gek want de lockdown zorgt er niet voor dat de R, na de lockdown, opeens onder de 1 blijft - of je moet een spectaculair goede BCO optuigen. De situatie na de lockdown is in feite vergelijkbaar met de situatie voor de lockdown, alleen heb je jezelf dan in de tussentijd 2 weken opgesloten.
Antifa
pi_196639493
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:29 schreef Vasilevski het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ter aanvulling, de horeca in Wales is sinds afgelopen vrijdag weer drooggelegd (er mag geen alcohol meer geschonken worden) en men beraadt zich nu op verdere stappen, de firebreak heeft inderdaad geholpen maar sinds die is opgeheven gaat het weer los.
pi_196639508
Ok, het is weer mooi geweest met het op de man spelen, nu gewoon weer on topic, je HOEFT niet te reageren
pi_196639512
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:35 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Klinkt als sex, prima dus.
Al durex sex, del?
pi_196639521
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat een tijdelijke lockdown een permanent effect zou hebben is vooral wensdenken.
pi_196639543
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:38 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat een tijdelijke lockdown een permanent effect zou hebben is vooral wensdenken.
Alleen in het begin als de schrik er nog goed in zit lijkt dat mogelijk te zijn, als men na de lockdown alles strak in de teugels houdt wat betreft testen en onderzoek. Maar ook sommige landen die dat in maart hebben geprobeerd hebben gefaald.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 december 2020 @ 16:39:42 #43
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196639547
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:28 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het volk.
Het volk en ik hoorde net één of mogelijk twee rotjes. Het gaat tekeer.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 16:40:08 #44
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196639560
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
Lex dura sed lex.
Moet nu aan Prodigy met Their Law denken :D
pi_196639562
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:38 schreef galantis het volgende:

[..]

Niemand wil een permanente lockdown. Al was het maar omdat zo'n situatie politiek nogal gevoelig ligt en je tegengas krijgt, in het Britse Parlement was ook al flinke onrust omdat de regering weer met een lockdown dreigde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 16:40:35 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 16:42:52 #46
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196639590
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ter aanvulling, de horeca in Wales is sinds afgelopen vrijdag weer drooggelegd (er mag geen alcohol meer geschonken worden) en men beraadt zich nu op verdere stappen, de firebreak heeft inderdaad geholpen maar sinds die is opgeheven gaat het weer los.
Hadden ze na die "firebreak" nog wel enige maatregelen of gewoon alles losgelaten? Wat er daarna gebeurt hang natuurlijk wel af van hoe je het aanpakt.

Hoe was hun testcapaciteit, BCO, maatregelen, etc. etc.
pi_196639614
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hadden ze na die "firebreak" nog wel enige maatregelen of gewoon alles losgelaten? Wat er daarna gebeurt hang natuurlijk wel af van hoe je het aanpakt.

Na de firebreak waren er nog wel maatregelen, beetje te veel om uit te schrijven dus hierbij de link:

https://gov.wales/firebreak-lockdown-in-wales-ends

Ik heb geen inzicht in testcapaciteit of BCO in Wales.
  woensdag 9 december 2020 @ 16:45:05 #48
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196639620
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Moet nu aan Prodigy met Their Law denken :D
RIP Keith -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196639623
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

https://gov.wales/firebreak-lockdown-in-wales-ends

Gelet op het besmettingsniveau aan het eind van de lockdown vraag ik me af of BCO uitmaakt. BCO lijkt vooral heel goed te werken als je weinig tot geen besmettingen hebt (dooddoener, ik weet het).
pi_196639624
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 16:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niemand wil een permanente lockdown. Al was het maar omdat zo'n situatie politiek nogal gevoelig ligt en je tegengas krijgt, in het Britse Parlement was ook al flinke onrust omdat de regering weer met een lockdown dreigde.
Wat ik probeerde te zeggen is dat de retoriek van 'het virus een klap toe te brengen' door korte, hevige lockdowns in te stellen vrij scheef is omdat men er vanuit lijkt te gaan dat het virus zich daarna magischerwijs koest houdt omdat de cijfers dan eventjes zo hard zijn gedaald. Het is eerder gewoon uitstel van executie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')