Dan wordt het tijd voor een testjequote:Op woensdag 9 december 2020 17:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe is het mogelijk dat sommige mensen na bijna 10 maanden Covid-19 nog steeds volop interesse hebben in dit onderwerp en er dagelijks over posten. Het komt mijn neus uit dat gedoe, bijzonder om te zien hoeveel tijd sommigen erin steken.
Alsjeblieft, graag gedaan. En leg me geen woorden in de mond: ik zeg niet dat ze voor ons het coronavirus gaan beteugelen. Ik ageerde tegen het idee dat volgens de theorie van de hamer het virus zich na de eerste klap op magische wijze koest houdt en tegen het idee dat wij in een hamer-dans-model zitten.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zoals wat dan wel? Wat zijn die 'mysterieuze' lokale maatregelen die het coronavirus voor ons gaan beteugelen?
Lekker geframed weer door Yorickquote:Op woensdag 9 december 2020 17:04 schreef capricia het volgende:
Uit de sheet van het RIVM, 300.000 besmettingen in januari.
[ twitter ]
Ik vond het belachelijk dat hier geen vragen over werden gesteld. Constant weer dat zelfde riedeltje over de horeca en over Pfizer vaccins, maar echt kritisch zijn zat er niet bij.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:04 schreef capricia het volgende:
Uit de sheet van het RIVM, 300.000 besmettingen in januari.
[ twitter ]
Nee, niks geframed. Van Dissel zei zelf dat als de trend zich doorzet die R = 1.5 helemaal niet zo ver gezocht is. Misschien niet die woorden, maar wel die strekking.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lekker geframed weer door Yorick.
Als de R iets toeneemt - dwz 1,5 wordt, deze is nu +-1.
Ah, het wonderpaper waarin perfect staat uitgelegd hoe het wellicht zou kunnen werken maar waar in de praktijk nog niet zoveel van terecht is gekomen.quote:
Wij zitten wel degelijk in het dans deel van de hamer/dans. Na ingrijpen hebben we de exponentiële groei tijdig omgebogen en nu wachten we tot we weer kunnen versoepelen.quote:En leg me geen woorden in de mond: ik zeg niet dat ze voor ons het coronavirus gaan beteugelen. Ik ageerde tegen het idee dat volgens de theorie van de hamer het virus zich na de eerste klap op magische wijze koest houdt en tegen het idee dat wij in een hamer-dans-model zitten.
En dan heb je dus geen hamer toegepast.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:02 schreef Vasilevski het volgende:
Ja en dat lukt dus niet, omdat de besmettingen ietsje dalen, maar nog steeds hoog genoeg zijn dat je onmogelijk alles kunt achterhalen en isoleren.
Hooguit een opblaashamer.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dan heb je dus geen hamer toegepast.
Gaat me niet om Yorick. Maar om die sheet van het RIVM.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lekker geframed weer door Yorick.
Als de R iets toeneemt - dwz 1,5 wordt, deze is nu +-1.
Nee, hij zei helemaal niet dat als de trend zich doorzet, want de R is de trend, dus de trend zou zich moeten aanpassen. Verder zei hij dat een R van 1,5 niet omogelijk was aangezien we dat ook zagen voor de maatregelen die nu van kracht zijn, van kracht waren. Het was dan ook een slide die de mogelijkheden en de risico's van versoepelingen besprak.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, niks geframed. Van Dissel zei zelf dat als de trend zich doorzet die R = 1.5 helemaal niet zo ver gezocht is. Misschien niet die woorden, maar wel die strekking.
Ik ben ook naarstig op zoek naar een hobby en heb serieus overwogen om te gaan beginnen met puzzelenquote:Op woensdag 9 december 2020 17:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe is het mogelijk dat sommige mensen na bijna 10 maanden Covid-19 nog steeds volop interesse hebben in dit onderwerp en er dagelijks over posten. Het komt mijn neus uit dat gedoe, bijzonder om te zien hoeveel tijd sommigen erin steken.
Als jij nog steeds in de veronderstelling bent dat wij zonder extra maatregelen kunnen gaan versoepelen vind ik het serieus knap. Iedereen begint nu in te zien dat dat niet gaat gebeuren. Cijfers stijgen weer, er zijn geen extra maatregelen, maand vol met sociale interactie en dan zou het moeten dalen? Hoe dan?quote:Op woensdag 9 december 2020 17:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah, het wonderpaper waarin perfect staat uitgelegd hoe het wellicht zou kunnen werken maar waar in de praktijk nog niet zoveel van terecht is gekomen.
[..]
Wij zitten wel degelijk in het dans deel van de hamer/dans. Na ingrijpen hebben we de exponentiële groei tijdig omgebogen en nu wachten we tot we weer kunnen versoepelen.
Ik ben benieuwd wat Irma daarvan zou maken.quote:
Maar dit was dus ook om aan te geven wat er mis kan gaan als je te snel versoepelt icm met de kerstperiode.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat me niet om Yorick. Maar om die sheet van het RIVM.
Die geven zelf dat aantal.
Dit is een heleboel verdriet bij heel veel mensen.
Dit zijn de echte vragen. Niet alleen maar over de horeca doorgaan.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vond het belachelijk dat hier geen vragen over werden gesteld. Constant weer dat zelfde riedeltje over de horeca en over Pfizer vaccins, maar echt kritisch zijn zat er niet bij.
Van Dissel zei iets in de richting van dat die R = 1.5 eigenlijk niet zo heel vergezocht was en dat wij daarmee op het dubbele van maart zouden kunnen komen. Niemand die daar op terugkwam zover ik heb kunnen zien. Echt niet te geloven.
Geduld hebben.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als jij nog steeds in de veronderstelling bent dat wij zonder extra maatregelen kunnen gaan versoepelen vind ik het serieus knap. Iedereen begint nu in te zien dat dat niet gaat gebeuren. Cijfers stijgen weer, er zijn geen extra maatregelen, maand vol met sociale interactie en dan zou het moeten dalen? Hoe dan?
voila:quote:Op woensdag 9 december 2020 17:11 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben ook naarstig op zoek naar een hobby en heb serieus overwogen om te gaan beginnen met puzzelen
Ik ben echt heel serieus en wil echt niet passive agressive overkomen, maar hoe dan? Kan je aub. uitleggen hoe wij met de huidige maatregelen gaan dalen? Hoe gaat dat gebeuren? Wat gaat er dan opeens veranderen? Echt een hele serieuze vraag.quote:
Uhh nee dan gaan wij niet open denk ikquote:Op woensdag 9 december 2020 16:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT heeft al laten weten dat er bij een -eventuele- heropening van restaurants een beperking van dertig mensen per pand moet komen, ongeacht de grootte. Oftewel, op een paar kippenhokken na is er voor niemand wat te verdienen en kiezen de ondernemers eieren voor hun geld. Doel bereikt, horeca langer dicht en je kunt als regering weer eens roepen "dat ze blijkbaar niet willen".
quote:Op woensdag 9 december 2020 15:14 schreef _serial_ het volgende:
* Sidenote : ik merk dat er geen behoefte meer is aan deze en mijn andere cijfers, dus ik overweeg er mee te gaan stoppen, mocht het wel gewaardeerd worden, dan graag een +1, dan zie ik in elk geval waardering
Gemeentes met +10 besmettingen
416 Amsterdam
216 Rotterdam
140 's-Gravenhage
114 Utrecht
102 Tilburg
82 Amersfoort
77 Eindhoven
76 Breda
70 Almere
70 Arnhem
68 Haarlemmermeer
68 Venlo
66 Ede
66 Westland
62 Haarlem
61 's-Hertogenbosch
59 Deventer
59 Dordrecht
58 Apeldoorn
58 Altena
54 Alphen aan den Rijn
50 Almelo
49 Zaanstad
47 Weert
46 Enschede
45 Barneveld
44 Sittard-Geleen
42 Delft
42 Zoetermeer
41 Hengelo
41 Veenendaal
41 Venray
40 Bunschoten
40 Alkmaar
40 Maastricht
40 Horst aan de Maas
39 Nijmegen
39 Hilversum
39 Vijfheerenlanden
35 Lelystad
33 Nijkerk
33 Woerden
32 Amstelveen
31 Woudenberg
31 Velsen
31 Leiden
31 Roosendaal
31 Goeree-Overflakkee
30 Nieuwegein
30 Katwijk
30 Bergen op Zoom
30 Pijnacker-Nootdorp
29 Hoogeveen
29 Hellendoorn
29 Purmerend
28 Wijchen
27 Groningen
27 Krimpen aan den IJssel
27 Vlaardingen
27 Oosterhout
27 Súdwest-Fryslân
26 Houten
26 Heerhugowaard
26 Hoorn
26 Teylingen
26 Twenterand
25 Zeist
25 Gorinchem
25 De Ronde Venen
25 Steenwijkerland
25 Gooise MerenVind het altijd heerlijk om de scores vd verschillende steden even door te nemen en te vergelijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
5 gemeentes met 0 besmettingen
9 gemeentes met 1 besmetting
57 gemeentes met 2-5 besmettingen
74 gemeentes met 6-9 besmettingen
* Sidenote : ik merk dat er geen behoefte meer is aan deze en mijn andere cijfers, dus ik overweeg er mee te gaan stoppen, mocht het wel gewaardeerd worden, dan graag een +1, dan zie ik in elk geval waardering
Zal het zeker missen als je stopt![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |