Vind je dat zelf niet ook een beetje kort door de bocht?quote:Op woensdag 9 december 2020 09:11 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Groen links maar omdopen naar NSDAP ?
Nee.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:14 schreef babylon het volgende:
[..]
Vind je dat zelf niet ook een beetje kort door de bocht?
"In haar verklarende tweets zegt Kauthar Bouchallikht dat de ’demonstratie pas kon beginnen nadat afschuwelijke vlaggen op last van de burgemeester werden verwijderd.’"quote:Op woensdag 9 december 2020 09:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gewoon roepen dat je een verkeerde inschatting hebt gemaakt.. en dat waarschijnlijk meerdere malen want echt spontaan mee gaan lopen, zo werkt het niet.n.
Wat jammer dat Groen Links die enge partij langzaam maar zeker ontmaskerd wordt.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:22 schreef babylon het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Ik vind je heel erg enorm super zwaar kort door de bocht
Heb je die vlaggen wel gezien?quote:Op woensdag 9 december 2020 09:14 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom tegen handelingen van het land Israel zijn antisemitisme is.
Om dan vergelijkingen met de tweede wereldoorlog te maken is natuurlijk niet zo fris maar dat lijkt haast schering en inslag tegenwoordig
Oh, dat één kandidaat op een protest met nazi-vlaggen stond, is de eerste stap in het proces om aan te tonen dat GL eigenlijk de NSDAP is.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:24 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Wat jammer dat Groen Links die enge partij langzaam maar zeker ontmaskerd wordt.
Topic geopend nav nieuw artikel in de krantquote:Op woensdag 9 december 2020 09:27 schreef Bocaj het volgende:
We waren hier al bezig...
NWS / Jesse Klaver (GL) staat nog steeds achter kandidaat Bouchallikht
Ja hoe duidelijk wil je het hebben?quote:Op woensdag 9 december 2020 09:29 schreef babylon het volgende:
[..]
Oh, dat één kandidaat op een protest met nazi-vlaggen stond, is de eerste stap in het proces om aan te tonen dat GL eigenlijk de NSDAP is.
Wow...
1) het is niet bij GLquote:Op woensdag 9 december 2020 09:31 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Ja hoe duidelijk wil je het hebben?
Nazivlag is Nazivlag.
Of is Nazivlag bij Groen Links nu ineens niet een Nazivlag?
Er loopt duidelijk te zien een GL prominent onder een Nazivlag mee te demonstreren.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:33 schreef babylon het volgende:
[..]
1) het is niet bij GL
2) zie punt 1
Ik geef het op. Mensen kunnen ondertussen goed genoeg zien hoe dom jouw redenatie is.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:35 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Er loopt duidelijk te zien een GL prominent onder een Nazivlag mee te demonstreren.
Iemand dom noemen indien je hun mening niet kan waarderen is lekker slim.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:41 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik geef het op. Mensen kunnen ondertussen goed genoeg zien hoe dom jouw redenatie is.
Ja ik zie De Israëlische vlag = nazivlag en een Palestijnse vlag met daarop 'Doe niet wat Hitler deed'quote:Op woensdag 9 december 2020 09:27 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Heb je die vlaggen wel gezien?
Ok jesse. Dit gaat je wel zetels kosten zoquote:Op woensdag 9 december 2020 09:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja ik zie De Israëlische vlag = nazivlag en een Palestijnse vlag met daarop 'Doe niet wat Hitler deed'
Dat vind ik niet antisemitisch, geen haat op Joden wegens hun geloof of naar het Joodse volk, dat is een wat onsmakelijke manier om Israël te confronteren met, in de ogen van de demonstranten, bijzonder slechte handelingen van Israël.
Een godwin, want dat is het in feite, is niet antisemitisch, ook niet als het lijdend voorwerp een land is waar veel joden wonen
Ik gun je heus wel 'The two minutes of fame' my friend!quote:Op woensdag 9 december 2020 09:30 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Topic geopend nav nieuw artikel in de krant
Sterke inhoudelijke reactiequote:Op woensdag 9 december 2020 09:50 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ok jesse. Dit gaat je wel zetels kosten zo
Wat valt er verder nog op te reageren. Als een clown als baudet ergens een dubieuze uitspraak doet staat iedereen (terecht) in de rij om er schande over te spreken, en als iemand van de deugende inner circle het doet wordt er net zo lang omheen gedraaid tot ze zelf geloven in de gecreëerde waarheid waarbinnen alles wel meevalt. Een gemiddelde kiezer prikt daar vast wel doorheen en dus denk ik dat dat zeker stemmen gaat kosten jaquote:
Zie je echt het verschil niet tussen de uitspraken van Baudet (specifiek gericht op het Joodse volk) en deze demonstratie (Gericht op het handelen van Israel en niet op joden) niet?quote:Op woensdag 9 december 2020 09:56 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Wat valt er verder nog op te reageren. Als een clown als baudet ergens een dubieuze uitspraak doet staat iedereen (terecht) in de rij om er schande over te spreken, en als iemand van de deugende inner circle het doet wordt er net zo lang omheen gedraaid tot ze zelf geloven in de gecreëerde waarheid waarbinnen alles wel meevalt. Een gemiddelde kiezer prikt daar vast wel doorheen en dus denk ik dat dat zeker stemmen gaat kosten ja
Kerel, ze schreeuwden daar massaal 'dood aan de joden' toendertijd. Hou je zelf nou niet voor de gekquote:Op woensdag 9 december 2020 10:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zie je echt het verschil niet tussen de uitspraken van Baudet (specifiek gericht op het Joodse volk) en deze demonstratie (Gericht op het handelen van Israel en niet op joden) niet?
Ja dat weet ik toch niet. Het hele nieuwsbericht gaat over die vlaggen en de Godwinquote:Op woensdag 9 december 2020 10:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kerel, ze schreeuwden daar massaal 'dood aan de joden' toendertijd. Hou je zelf nou niet voor de gek
Je kunt toch ook wel aan je water voelen dat dit soort type mensen gewoon alles kut vinden wat met Israel te maken heeft? Die maken dat onderscheid echt niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja dat weet ik toch niet. Het hele nieuwsbericht gaat over die vlaggen en de Godwin
quote:Volgens het OM heeft de man als één van de sprekers uitlatingen gedaan die strafbaar zijn. “Het leger van Mohammed zal terugkeren”, riep de Hagenaar. “Zij zullen blijven spreken tot de Chaam (Syrië) gezuiverd wordt van deze joden.” Het publiek scandeerde daarna: “Dood aan de zionist, vuile joden.” Dat is de Hagenaar volgens het OM aan te rekenen als het aanzetten tot haat en geweld tegen de joodse bevolkingsgroep.
Welke uitspraak van Baudet was dat dan? je doelt toch niet op die over Soros?quote:Op woensdag 9 december 2020 10:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zie je echt het verschil niet tussen de uitspraken van Baudet (specifiek gericht op het Joodse volk) en deze demonstratie (Gericht op het handelen van Israel en niet op joden) niet?
Zodra je met hakenkruizen gaat staan ga je de grens van anti-israel over. Ver.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het blijft moeilijk onderscheid te maken tussen anti-Israel (politiek) en anti-semitisme (raciaal) blijkbaar.
Voor wie? Beide kampen maken zich hier schuldig aan. Wellicht is die scheidslijn dan wat grijzer dan wij 2 uberhaupt denken.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het blijft moeilijk onderscheid te maken tussen anti-Israel (politiek) en anti-semitisme (raciaal) blijkbaar.
Maar vind je deze kritieken onterecht dan?quote:Op woensdag 9 december 2020 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet? Als het erom gaat (Groen) Links in een kwaad daglicht te zetten (al dan niet terecht) is op FOK! de sky the limit voor het aantal topics.
Doet ze zelf.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:11 schreef maghreb het volgende:
Ah, het demoniseren gaat weer rustig verder zie ik.
Nee, nee. Het is alleen demoniseren als er lelijk over rechts gedaan wordt. Links is de Satan, daar mag alles over gezegd worden.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:11 schreef maghreb het volgende:
Ah, het demoniseren gaat weer rustig verder zie ik.
Aahhh vandaar de hakenkruizen. Dat is legitieme kritiek gericht op het handelen van de staat Israël.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Misschien jezelf dan eerst informeren alvorens deel te nemen aan de discussie.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja dat weet ik toch niet. Het hele nieuwsbericht gaat over die vlaggen en de Godwin
Pot ketelquote:Op woensdag 9 december 2020 10:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, nee. Het is alleen demoniseren als er lelijk over rechts gedaan wordt. Links is de Satan, daar mag alles over gezegd worden.
Mimimimimiquote:Op woensdag 9 december 2020 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet? Als het erom gaat (Groen) Links in een kwaad daglicht te zetten (al dan niet terecht) is op FOK! de sky the limit voor het aantal topics.
Maar het is natuurlijk uit den boze om een moslima aan te pakken die de kamer in wil bij een linksprogressieve milieupartij die antisemitisch is en zo moslim dat ze gelieerd is aan een fanatiek ideologisch gezelschap wat haaks staat op de waarden van alles waar die partij voor staat. Gewoon omdat ze het mooi doet op de foto... .quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mooi. Opgeruimd staat netjes. Twee engerds weg uit de wetgevende vergadering.
Omdat het vaak niet bij demonstreren tegen Israël blijft.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:14 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom tegen handelingen van het land Israel zijn antisemitisme is.
Om dan vergelijkingen met de tweede wereldoorlog te maken is natuurlijk niet zo fris maar dat lijkt haast schering en inslag tegenwoordig
Ja, echt.quote:
Ja? En?quote:
De kritiek gaat voornamelijk over het islamitische gebeuren rondom deze dame. Je weet wel, de conservatieve, patriarchale, onvrije.... rechtse islam?quote:Op woensdag 9 december 2020 10:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, nee. Het is alleen demoniseren als er lelijk over rechts gedaan wordt. Links is de Satan, daar mag alles over gezegd worden.
Israel=naziquote:Op woensdag 9 december 2020 10:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aahhh vandaar de hakenkruizen. Dat is legitieme kritiek gericht op het handelen van de staat Israël.
Ga toch fietsen stelen. Deze onzin gelooft niemand meer.
[ afbeelding ]
Hiermee is de kous af, lijkt mij.quote:Ze zegt dat de foto van zichzelf „ongelooflijk pijnlijk” is. „De vergelijking tussen Israël en Nazi Duitsland is walgelijk. Ik verafschuw antisemitisme, het gaat in tegen alles waar ik voor sta.”
Oh het gaat weer over Baudet.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:56 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Wat valt er verder nog op te reageren. Als een clown als baudet ergens een dubieuze uitspraak doet staat iedereen (terecht) in de rij om er schande over te spreken, en als iemand van de deugende inner circle het doet wordt er net zo lang omheen gedraaid tot ze zelf geloven in de gecreëerde waarheid waarbinnen alles wel meevalt. Een gemiddelde kiezer prikt daar vast wel doorheen en dus denk ik dat dat zeker stemmen gaat kosten ja
En deze foto waarop te zien is dat Bouchallikht gescheiden een training verzorgt verscheen op 6 december 2019 op de pagina van Studenten Unie Nederland.quote:
En die hakenkruizen zag ze pas achteraf? Of kwam ze er pas achteraf achter dat het walgelijk is?quote:Op woensdag 9 december 2020 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hiermee is de kous af, lijkt mij.
De vergelijking met Baudet gaat dan ook niet op. Die neemt namelijk op geen enkele wijze afstand van de antisemitische uitlatingen die aan hem worden toegeschreven.
Op de slide staat Afsluitende Reflectie.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En deze foto waarop te zien is dat Bouchallikht gescheiden een training verzorgt verscheen op 6 december 2019 op de pagina van Studenten Unie Nederland.
[ afbeelding ]
Dit vind ik dan weer een stuk kwalijker, hier helpt ze zelf mee aan segregatie.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:00 schreef luxerobots het volgende:
En deze foto waarop te zien is dat Bouchallikht gescheiden een training verzorgt verscheen op 6 december 2019 op de pagina van Studenten Unie Nederland.
[ afbeelding ]
Zien we jou bij alle toekomstige Pegida demo's dan? Zolang je er maar gewoon tussen loopt zegt dat niks toch.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:09 schreef speknek het volgende:
Overdreven ophef waar alleen mensen die toch al een hekel aan moslims hadden over vallen. Andere mensen op een demonstratie gebruiken hakenkruizen om hetgene waar ze tegen zijn te demoniseren, poei poei. Als ze er nou zelf nog mee liep maar zelfs dat niet.
[..]
Dit vind ik dan weer een stuk kwalijker, hier helpt ze zelf mee aan segregatie.
Als ik tegen moslims zou demonstreren, dan zou je me misschien ook wel op Pegida demonstraties zien. De ophef lijkt me hier niet dat ze tegen Israel demonstreert, maar dat andere mensen dat harder doen.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:14 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Zien we jou bij alle toekomstige Pegida demo's dan? Zolang je er maar gewoon tussen loopt zegt dat niks toch.
Mee eens.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:09 schreef speknek het volgende:
Overdreven ophef waar alleen mensen die toch al een hekel aan moslims hadden over vallen. Andere mensen op een demonstratie gebruiken hakenkruizen om hetgene waar ze tegen zijn te demoniseren, poei poei. Als ze er nou zelf nog mee liep maar zelfs dat niet.
[..]
Dit dus.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ten eerste omdat de stelling niet waar is.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Israel=nazi
Dat is wat er op die vlag staat.
De Israelische vlag = de nazi vlag.
Hoe kan dat niet gericht zijn op de staat israel?
Aan de andere kant is dat natuurlijk een overweging die je meeneemt, waarbij je rekening houdt met je doelgroep. Als je die alleen kunt bereiken door deze mogelijkheid te bieden, dan is het prima gelegitimeerd wat mij betreft.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:09 schreef speknek het volgende:
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen: dan kom ik niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Aan de andere kant is dat natuurlijk een overweging die je meeneemt, waarbij je rekening houdt met je doelgroep. Als je die alleen kunt bereiken door deze mogelijkheid te bieden, dan is het prima gelegitimeerd wat mij betreft.
Ja zo zou je dat kunnen beargumenteren, maar alhoewel je het dan voor jezelf legitimeert, legitimeer je ook hun wereldbeeld. Dus of dat grosso modo een positief iets is ben ik niet van overtuigd.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Aan de andere kant is dat natuurlijk een overweging die je meeneemt, waarbij je rekening houdt met je doelgroep. Als je die alleen kunt bereiken door deze mogelijkheid te bieden, dan is het prima gelegitimeerd wat mij betreft.
Toch vreemd dat die mevrouw toch steeds weer opduikt bij clubs en demonstraties van lieden die een gedachtegoed aanhangen dat "in gaat tegen alles waar ze voor staat".quote:Op woensdag 9 december 2020 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De vergelijking met Baudet gaat dan ook niet op. Die neemt namelijk op geen enkele wijze afstand van de antisemitische uitlatingen die aan hem worden toegeschreven.
"Baudet is aangevallen, dus nu moeten andere politici boeten!"quote:Op woensdag 9 december 2020 10:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die gaat sowieso niet op. Baudet maakt die uitspraken zelf. Anderen houden die borden vast.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarbij wel opgemerkt moet worden dat het vermeende uitspraken van Baudet zijn. Het staat niet op film of audio.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:08 schreef probeer het volgende:
[..]
"Baudet is aangevallen, dus nu moeten andere politici boeten!"
[..]
Die gaat sowieso niet op. Baudet maakt die uitspraken zelf. Anderen houden die borden vast.
Fair enough.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarbij wel opgemerkt moet worden dat het vermeende uitspraken van Baudet zijn. Het staat niet op film of audio.
Dat Baudet zulke dingen gezegd heeft wordt door meerdere bronnen los van elkaar bevestigd. Ook bronnen die er niets mee te winnen hebben. Terwijl Baudet er wel iets mee te winnen heeft om dit te ontkennen. Overigens ontkent Baudet het niet, hij zegt zich er niet in te herkennen. Ga er dus maar vanuit dat hij zulke dingen gezegd heeft.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarbij wel opgemerkt moet worden dat het vermeende uitspraken van Baudet zijn. Het staat niet op film of audio.
Uiteraard. Voor mij ook reden genoeg om aan te nemen dat het wel gezegd is.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Fair enough.
Vermeend, maar door meerdere mensen in zijn nabije omgeving bevestigd.
Het wordt ook wel erger gemaakt dan het is. Maar je kunt je ook afvragen of dit nu het progressivisme is wat GL nastreeft. Daar gaat wat mis lijkt mequote:Op woensdag 9 december 2020 11:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Als het jouw doel is om vrouwen te benaderen die in een situatie van strenge gelovigheid zitten. Om ze daar uit te halen, om ze te vertellen dat het niet hoeft of vanwege andere redenen, dan is het inderdaad kiezen of delen.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen: dan kom ik niet.
Maar daar zijn principes voor nodig.
Het is dus helemaal niet gelegitimeerd.
Dat ligt wat mij betreft aan het doel dat je wil bereiken, ik wijs het zeker niet direct af.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:01 schreef speknek het volgende:
Ja zo zou je dat kunnen beargumenteren, maar alhoewel je het dan voor jezelf legitimeert, legitimeer je ook hun wereldbeeld. Dus of dat grosso modo een positief iets is ben ik niet van overtuigd.
Op zich was ze dat nog niet destijds als ik het goed begrepen heb. Dus dan klopt je post dus niet?quote:Op woensdag 9 december 2020 09:35 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Er loopt duidelijk te zien een GL prominent onder een Nazivlag mee te demonstreren.
want dat was het doel van deze bijeenkomst of dat verzin je nu om recht te praten wat krom is?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als het jouw doel is om vrouwen te benaderen die in een situatie van strenge gelovigheid zitten. Om ze daar uit te halen, om ze te vertellen dat het niet hoeft of vanwege andere redenen, dan is het inderdaad kiezen of delen.
Ik kan me voorstellen welke het meest contructief gaat zijn. Jij?
[..]
Dat weet ik niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
want dat was het doel van deze bijeenkomst?
Had je die aan zien komen?quote:of dat verzin je nu om recht te praten wat krom is?
Ik weet het antwoord al.
Adolf Hitler is ook maar een kunstschilder wil je zeggen?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich was ze dat nog niet destijds als ik het goed begrepen heb. Dus dan klopt je post dus niet?
Ik zou zeggen een massamoordenaar en gek. Ik heb deze twee begrippen zoals jij die post nu ook niet binnen dit topic gebruikt. Dat doe jij nu ineens?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:20 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Adolf Hitler is ook maar een kunstschilder wil je zeggen?
Nee hoor, ik verwacht van niet. Dat laat die wereldvreemde en naïeve GL kliek natuurlijk niet toe. Die gaan weer op de bekende tour, oftewel de "hun" vs "ons" tactiek, inhoud boeit niet. Dat zag ik al bij de eerste zaken die boven kwamen drijven bij deze jongedame, lag natuurlijk meteen aan rechts, hetze etc. De haat jegens de rechterkant is bij partijtjes zoals GL jegens het andere kamp is te groot, daardoor kunnen ze niet meer normaal nadenken. En waarom zou ze moeten aftreden? Geen hond die hier iets over hoort, de grote media weigeren het te vermelden, en ze zal wel weer worden uitgenodigd bij de NPO talkshows om de schade te kunnen beperken. Als er volgende week een foto komt waar zij staat achter een man die op zijn knieën in een oranje overal zit dan zullen de GL sekteleden het nog goedpraten. En gezien de staatstv geen informerende functie meer heeft maar vooral het pushen van een bepaalde agenda zal er niets veranderden. Deze jongedame komt gewoon in de 2e kamer, en zou het kwartje toch vallen dan spinnen ze er wel weer een mooi racisme verhaal om heen om alsnog stemmen te lokken richting die links radicale partij.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:13 schreef Ronald het volgende:
Ik verwacht dat Kauthar nog wel voor het einde van het jaar de handdoek in de ring gaat gooien. Je kunt wel het naïeve moslim meisje blijven uithangen, maar het wordt er niet geloofwaardiger op zo langzamerhand. Zeker niet met haar zeer conservatieve uiterlijk. Het is nou niet bepaald een Khadija Arib qua kleding en uitstraling.
Jij wil de boel verdraaien dus geef ik er ook een draai aan.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou zeggen een massamoordenaar en gek. Ik heb deze twee begrippen zoals jij die post nu ook niet binnen dit topic gebruikt. Dat doe jij nu ineens?
Adolf is geen massamoordenaar en gek, maar gewoon iemand die een "verkeerde inschatting" heeft gemaakt.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou zeggen een massamoordenaar en gek. Ik heb deze twee begrippen zoals jij die post nu ook niet binnen dit topic gebruikt. Dat doe jij nu ineens?
Ik weet nog steeds niet wat het doel is/ was van de bijeenkomst.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
want dat was het doel van deze bijeenkomst of dat verzin je nu om recht te praten wat krom is?
Ik weet het antwoord al.
Bron: https://dekanttekening.nl(...)urslijf-laat-duwen2/quote:Vorig jaar gaf het kandidaat-Kamerlid vanuit haar bestuursfunctie bij FEMYSO nog een workshop bij de Studenten Unie Nederland, een organisatie gelieerd aan de conservatieve Turks-islamitische beweging Milli Görüs. Carel Brendel noemt Milli Görüs ‘de ideologisch met de Moslimbroeders verwante fundamentalistische Turkse moskeevereniging’. Bouchallikht gaf in het interview aan dat ook zij niets heeft met deze van oorsprong Turkse organisatie en het apart zetten van mannen en vrouwen, zoals gebruikelijk is bij de bijeenkomsten van Milli Görüs. Daarom zegt zij deze organisatie als GroenLinkser niet meer te bezoeken.
Dat denk ik niet. Ik heb zelf totaal geen probleem met vergelijkingen tussen Israel en Nazi-Duitsland, het is hard en misschien onredelijk over Israel, maar dat mag en is niet antisemitisch. Iedereen voelt natuurlijk aan dat ze zich anders voordoet dan ze is en dat gaat niet weg.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toegeschreven inderdaad, en dat wordt dan als feit gepresenteerd. Van die belegen trucjes als een vraag stellen als 'Moet Cliteur verantwoording afleggen aan de Leidse universiteit voor het antisemitisme van Baudet' om met die vraag de premisse tot feit te verheffen werken blijkbaar gewoon nog steeds.quote:De vergelijking met Baudet gaat dan ook niet op. Die neemt namelijk op geen enkele wijze afstand van de antisemitische uitlatingen die aan hem worden toegeschreven.
Dan stem je geen GL. Doe ik ook niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik heb zelf totaal geen probleem met vergelijkingen tussen Israel en Nazi-Duitsland, het is hard en misschien onredelijk over Israel, maar dat mag en is niet antisemitisch. Iedereen voelt natuurlijk aan dat ze zich anders voordoet dan ze is en dat gaat niet weg.
Het zijn niet journalisten die antisemitische uitlatingen toeschrijven aan Baudet, dat doen zijn partijgenoten.quote:Toegeschreven inderdaad, en dat wordt dan als feit gepresenteerd. Van die belegen trucjes als een vraag stellen als 'Moet Cliteur verantwoording afleggen aan de Leidse universiteit voor het antisemitisme van Baudet' om met die vraag de premisse tot feit te verheffen werken blijkbaar gewoon nog steeds.
Is dat geen taqiyya?quote:Op woensdag 9 december 2020 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Dan stem je geen GL. Doe ik ook niet.
Gelukkig wel.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Adolf is geen massamoordenaar en gek, maar gewoon iemand die een "verkeerde inschatting" heeft gemaakt.
Van GroenLinks verwacht ik ook weinig, maar het zou mij niet verbazen als Kauthar zelf opstapt, dus niet gedwongen.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik verwacht van niet. Dat laat die wereldvreemde en naïeve GL kliek natuurlijk niet toe. Die gaan weer op de bekende tour, oftewel de "hun" vs "ons" tactiek, inhoud boeit niet. Dat zag ik al bij de eerste zaken die boven kwamen drijven bij deze jongedame, lag natuurlijk meteen aan rechts, hetze etc. De haat jegens de rechterkant is bij partijtjes zoals GL jegens het andere kamp is te groot, daardoor kunnen ze niet meer normaal nadenken. En waarom zou ze moeten aftreden? Geen hond die hier iets over hoort, de grote media weigeren het te vermelden, en ze zal wel weer worden uitgenodigd bij de NPO talkshows om de schade te kunnen beperken. Als er volgende week een foto komt waar zij staat achter een man die op zijn knieën in een oranje overal zit dan zullen de GL sekteleden het nog goedpraten. En gezien de staatstv geen informerende functie meer heeft maar vooral het pushen van een bepaalde agenda zal er niets veranderden. Deze jongedame komt gewoon in de 2e kamer, en zou het kwartje toch vallen dan spinnen ze er wel weer een mooi racisme verhaal om heen om alsnog stemmen te lokken richting die links radicale partij.
Waarom zou ze? Ze heeft de steun van de partij leiding, Klaver kan nu zijn steun niet meer intrekken. Ze kan zich lekker laten verkiezen en (naar mijn wantrouwende mening) afsplitsen en bijv naar denk gaan, of ontslag nemen en wachtgeld vangen.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:02 schreef Ronald het volgende:
[..]
Van GroenLinks verwacht ik ook weinig, maar het zou mij niet verbazen als Kauthar zelf opstapt, dus niet gedwongen.
Ze is vrij jong en bezwijkt denk ik onder de druk. Maar misschien ook niet, dan is de kans groot dat ze de tweede kamer wel gaat halen met plaats 9.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:10 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom zou ze? Ze heeft de steun van de partij leiding, Klaver kan nu zijn steun niet meer intrekken. Ze kan zich lekker laten verkiezen en (naar mijn wantrouwende mening) afsplitsen en bijv naar denk gaan, of ontslag nemen en wachtgeld vangen.
Consequente en dappere Mevrouw Kaag zal op korte termijn ook wel een kritisch statement geven over de 'zuiverheid' van deze dame denk ik zoquote:Minister Sigrid Kaag maakt zich ernstig zorgen over denkbeelden van Thierry Baudet![]()
Je verwacht het niet
https://tpo.nl/2020/11/27(...)-van-thierry-baudet/
Ik zie haar ook wel door gaan.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:11 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ze is vrij jong en bezwijkt denk ik onder de druk. Maar misschien ook niet, dan is de kans groot dat ze de tweede kamer wel gaat halen met plaats 9.
Hoezo? Gezien het onderwerp van de demonstratie lijkt het me dat zij wel de nazi's als iets slechts zien.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Consequente en dappere Mevrouw Kaag zal op korte termijn ook wel een kritisch statement geven over de 'zuiverheid' van deze dame denk ik zo![]()
[ twitter ]
Dus jij denkt dat zij haar toyboy Jesse gaat afvallenquote:Op woensdag 9 december 2020 16:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoezo? Gezien het onderwerp van de demonstratie lijkt het me dat zij wel de nazi's als iets slechts zien.
Kritiek op het beleid van Israel is uiteraard geen antisemitisme. Antizionisme daarentegen is vaak wel een opstap naar...quote:Op woensdag 9 december 2020 10:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een ''geweldadige'' trance.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:01 schreef theunderdog het volgende:
De zoveelste hetze tegen deze Mevrouw. Op een of andere manier komen rechtse-boomers altijd in een gewelddadige trance als ze een dame met een hoofddoek zien. Helemaal als de desbetreffende dame ook nog een opinie heeft.
Inderdaad, het moet maar eens afgelopen zijn met al die guilt by association.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:09 schreef speknek het volgende:
Heb je die hoofddoek niet gezien? Natuurlijk helpt ze mee met segregatie. Segregatie tussen mannen en vrouwen en segregatie tussen kuise vrouwen enerzijds en hoeren die door de muzelmannenbroeders als zodandig worden aangesproken en behandeld.quote:Dit vind ik dan weer een stuk kwalijker, hier helpt ze zelf mee aan segregatie.
Ik ken anders een bepaalde bevolkingsgroep die bij het zien van bepaalde tekeningen in een geweldadige trance komt...quote:Op woensdag 9 december 2020 16:01 schreef theunderdog het volgende:
De zoveelste hetze tegen deze Mevrouw. Op een of andere manier komen rechtse-boomers altijd in een gewelddadige trance als ze een dame met een hoofddoek zien. Helemaal als de desbetreffende dame ook nog een opinie heeft.
quote:Op woensdag 9 december 2020 17:23 schreef Subw00fer het volgende:
GroenLinks is een afschuwelijke partij. Op hun kandidatenlijst staat een mevrouw die een bewezen antisemiet, haatzaaier en potentiële jodenverdelger is.
Wat is Nederland toch een raar land dat zo'n buitenlandse moslimextremist in het Nederlandse parlement straks haar walgelijke denkbeelden kan uitspreken.
In tegenstelling tot de lelieblanke boreale vertegenwoordigers die alles over moslims mogen roepen wat ze willen, natuurlijk. Dan is het natuurlijk ineens vrijheid van meningsuiting. Of verstandige taal. Of de waarheid.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:23 schreef Subw00fer het volgende:
GroenLinks is een afschuwelijke partij. Op hun kandidatenlijst staat een mevrouw die een bewezen antisemiet, haatzaaier en potentiële jodenverdelger is.
Wat is Nederland toch een raar land dat zo'n buitenlandse moslimextremist in het Nederlandse parlement straks haar walgelijke denkbeelden kan uitspreken.
Mooi gezegd. Ja, juist op links vinden politici en opiniemakers dat we moeten nadenken over de gevoeligheden die symbolen en woorden op minderheden hebben. Ja, dan is natuurlijk het gebruik van de nazi-vlag in een demonstratie wel een beetje vreemd, ongeacht wat je er zelf mee bedoelt.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:14 schreef Tengano het volgende:
Ik vind het ergens ook wel positief dat deze dame zo frivool met nazivlaggen actief was. Dat duidt er ook op dat ze naar verwachting net zo luchtig kan doen over moslimcartoons. Dat soort mensen, die een beetje kunnen relativeren, hebben we nou juist nodig.
Ze zal dat namens GroenLinks niet kunnen uitspreken maar ze kan wel uit de partij treden en zich met haar zetel later afsplitsen. Zou me niets verbazen als dat gebeurt. De PvdA was ook ooit zo naïef en baarde DENK. De screening door GroenLinks lijkt in ieder geval niets voor te stellen.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:23 schreef Subw00fer het volgende:
Waarom is dat bij antizionisme wel het geval? Gewoon oprechte vraag.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kritiek op het beleid van Israel is uiteraard geen antisemitisme. Antizionisme daarentegen is vaak wel een opstap naar...
Exact.quote:Op donderdag 10 december 2020 00:34 schreef Kopstoot het volgende:
Demonstraties jegens Israël trekken doorgaans (ik zie het wekelijks op de Dam/museumplein) lui aan die andere misstanden in de wereld geen zier lijkt te interesseren. Je zou dan kan kunnen denken dat is onwetendheid, maar na vele malen het gesprek te hebben aangegaan is voor mij de conclusie wel duidelijk dat de reden doorgaans latent christelijk of islamitisch antisemitisme is.
Scherp.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:14 schreef Tengano het volgende:
Ik vind het ergens ook wel positief dat deze dame zo frivool met nazivlaggen actief was. Dat duidt er ook op dat ze naar verwachting net zo luchtig kan doen over moslimcartoons. Dat soort mensen, die een beetje kunnen relativeren, hebben we nou juist nodig.
Ja, dat is ook niet best.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ken anders een bepaalde bevolkingsgroep die bij het zien van bepaalde tekeningen in een geweldadige trance komt...
LMAO...quote:Op donderdag 10 december 2020 02:02 schreef Richestorags het volgende:
Op zich valt het allemaal best mee met deze mevrouw. Het riekt er echter wel een beetje naar dat zij, geheel in de stijl van de Moslimbroeders, twee gezichten heeft. Ik vraag me overigens wel af waarom er ineens zo'n lastercampagne jegens haar wordt gevoerd vlak nadat Baudet is kaltgestellt. Het lijkt er op deze wijze een beetje op alsof men de linker- en rechterzijde tegen elkaar wil opzetten.
Ja, maar dat was niet gisteren.quote:Op donderdag 10 december 2020 07:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
LMAO...
Mevrouw was gewoon aanwezig op een demonstratie waar antisemitische nonsens werd verkondigd. Het is geen complot
Dus?quote:Op donderdag 10 december 2020 07:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, maar dat was niet gisteren.
Ik zei alleen dat het me opviel. Meer niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 08:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Politici worden altijd aangekeken op iets dat ze hebben gedaan in het verleden.
Geen idee. Ik wijs je er enkel op dat het hier niet gaat om een complot.quote:Op donderdag 10 december 2020 08:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat het me opviel. Meer niet.
Ik zei niet omg Illuminati. Hoe vaak zie je mij in BNW?
Een demonstratie met hakenkruizen, het symbool van nazisme en holocaust, heeft alles te maken met antisemitisme. GroenLinks is dus een walgelijke partij.quote:Op donderdag 10 december 2020 00:09 schreef Hexagon het volgende:
Ik moet toch zeggen dat ik dit niet zo spannend vind. Een demonstratie tegen het gedrag van Israel in Gaza heeft niks met antisemitisme te maken.
Eh nee, een demonstratie tegen de oorlog in Gaza heeft geen antisemitische insteek. Ook niet als antisemieten die zouden kapen. Bij demonstraties tegen bezuinigingen op onderwijs loopt ook de NCPN met vlaggen te zwaaien. Dat maakt de deelnemers ook niet ineens allemaal communisten.quote:Op donderdag 10 december 2020 11:10 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Een demonstratie met hakenkruizen, het symbool van nazisme en holocaust, heeft alles te maken met antisemitisme. GroenLinks is dus een walgelijke partij.
Uit de kamervragen:quote:Op donderdag 10 december 2020 12:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh nee, een demonstratie tegen de oorlog in Gaza heeft geen antisemitische insteek. Ook niet als antisemieten die zouden kapen. Bij demonstraties tegen bezuinigingen op onderwijs loopt ook de NCPN met vlaggen te zwaaien. Dat maakt de deelnemers ook niet ineens allemaal communisten.
Als Kauthar nou zelf met zo'n bord had gelopen dan had je nog kunnen vragen wat daar precies de bedoeling van is. Maar dat is niet het geval. Dus haar antisemitisme aanwrijven op basis van dit slaat helemaal nergens op.
Wat ik al zeg, er genoeg waar deze mevrouw vraagtekens oproept, maar niet deze foto.
Het nieuwsbericht:quote:Hoeveel verdachten zijn er aangehouden na deze antisemitische geweld-propagerende demonstratie?
Maar het is vast geen anti-semitisme toch? Het is allemaal heus wel vriendelijk bedoeld...quote:Den Haag - Kandidaat-Kamerlid Kauthar Bouchallikht van GL is diep door het stof gegaan nadat een foto van haar was opgedoken bij een demonstratie waar anti-semitische leuzen werden meegedragen
Het gaat om de insteek van de demonstratie. Ze ging naar een demonstratie met als onderwerp "De oorlog in Gaza". Dat daar dubieuze figuren op afkomen die antisemitische dingen gaan roeptoeteren maakt niet dat het ineens een andere demonstratie is georden.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uit de kamervragen:
[..]
Het nieuwsbericht:
[..]
Maar het is vast geen anti-semitisme toch? Het is allemaal heus wel vriendelijk bedoeld...
Oh, bijna de hele wereld noemde het anders een "Anti Israel demonstratie"...quote:Op donderdag 10 december 2020 12:54 schreef Hexagon het volgende:
Het gaat om de insteek van de demonstratie. Ze ging naar een demonstratie met als onderwerp "De oorlog in Gaza". Dat daar dubieuze figuren op afkomen die antisemitische dingen gaan roeptoeteren maakt niet dat het ineens een andere demonstratie is georden.
Als ik morgen met een paar vrienden bij een FDF-demonstratie ga staan en daar roep dat alle joden weg moeten, dan is dat nog steeds geen antisemitische demonstratie waar die boeren op af zijn gekomen.
quote:Vraag 1
Heeft u kennisgenomen van de anti-Israëldemonstratie die zaterdag 12 juli 2014 in Den Haag is gehouden, waarbij hakenkruizen en ISIS-vlaggen werden getoond?
Bronquote:Duizenden mensen bij anti-Israëlbetoging Den Haag
Ja nogal wiedus, Israel doet die aanvallen. Dus dan zal een demonstratie vast niet pro-Israel zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, bijna de hele wereld noemde het anders een "Anti Israel demonstratie"...
[..]
[..]
Bron
Etc...
Dus hou die "Oorlog in Gaza" smoesjes lekker bij je.
De vlaggen en leuzen wel en dat icm een "anti Israel demo"...quote:Op donderdag 10 december 2020 13:23 schreef Hexagon het volgende:
Ja nogal wiedus, Israel doet die aanvallen. Dus dan zal een demonstratie vast niet pro-Israel zijn.
En tegen het gedrag van Israel zijn is nog altijd niet antisemitisme
Psst, lord:quote:Op woensdag 9 december 2020 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de lelieblanke boreale vertegenwoordigers die alles over moslims mogen roepen wat ze willen, natuurlijk. Dan is het natuurlijk ineens vrijheid van meningsuiting. Of verstandige taal. Of de waarheid.
quote:Op woensdag 9 december 2020 10:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mimimimimi
De aandacht voor FvD vergeten van 2 weken terug? Stond je ook mooi tussen. Was je heel blij mee.
[..]
Maar het is natuurlijk uit den boze om een moslima aan te pakken die de kamer in wil bij een linksprogressieve milieupartij die antisemitisch is en zo moslim dat ze gelieerd is aan een fanatiek ideologisch gezelschap wat haaks staat op de waarden van alles waar die partij voor staat. Gewoon omdat ze het mooi doet op de foto... .
Hypocriete lul.
Sta jij ook meteen vooraan te schreeuwen als iemand via via geassocieerd kan worden met Pegida? Deelnemen aan een dergelijke demonstratie en lidmaatschap van een behoorlijk foute club gaan wel even een heel stuk verder dan waar de andere kant al voor in de demonisatie stand schiet.quote:Op woensdag 9 december 2020 16:01 schreef theunderdog het volgende:
Net alsof het bijzonder is dat jij, die Joden telkens betiteld als het Herrenvolk en andere achterlijke nazi-vergelijkingen maakt, een probleem heeft met een vergelijking tussen Israël en Nazi-Duitsland. Het omgekeerde zou het geval zijn.quote:Op woensdag 9 december 2020 13:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik heb zelf totaal geen probleem met vergelijkingen tussen Israel en Nazi-Duitsland, het is hard en misschien onredelijk over Israel, maar dat mag en is niet antisemitisch. Iedereen voelt natuurlijk aan dat ze zich anders voordoet dan ze is en dat gaat niet weg.
[..]
Toegeschreven inderdaad, en dat wordt dan als feit gepresenteerd. Van die belegen trucjes als een vraag stellen als 'Moet Cliteur verantwoording afleggen aan de Leidse universiteit voor het antisemitisme van Baudet' om met die vraag de premisse tot feit te verheffen werken blijkbaar gewoon nog steeds.
Dat doe ik niet. Ik vergelijk de ideologie waarop Israel gestoeld is weleens met de Nazi-ideologie, aangezien die zo verdomd veel op elkaar lijken. Maar dat heeft met andere joden natuurlijk niks te maken.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:00 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Net alsof het bijzonder is dat jij, die Joden telkens betiteld als het Herrenvolk en andere achterlijke nazi-vergelijkingen maakt, een probleem heeft met een vergelijking tussen Israël en Nazi-Duitsland. Het omgekeerde zou het geval zijn.
quote:Een 36-jarige man uit Den Haag moet twee weken de cel in omdat hij heeft opgeroepen tot haat en geweld tegen Joden. Dat deed hij tijdens een geruchtmakende demonstratie in de Schilderswijk op 24 juli 2014, waar onder meer met IS-vlaggen werd gezwaaid.
Dat besloot de rechter vandaag. Zo verwees de Hagenaar tijdens de demonstratie in 2014 naar de slag bij Kaybar in 629, waarbij Joden werden verdreven, onderworpen of gedood. Verder riep hij dat 'het leger van Mohammed zal terugkeren' en ook zei hij dat 'zij zullen blijven spreken tot de Chaam (Syrië) gezuiverd wordt van deze Joden', waarna het publiek 'dood aan de zionist, vuile Joden' scandeerde. Dit is hem volgens de aanklager aan te rekenen als het aanzetten tot haat en geweld tegen de Joodse bevolkingsgroep. En de rechter was het vandaag daarmee eens.
quote:Op donderdag 10 december 2020 14:16 schreef Vasilevski het volgende:
Zijn dit antisemitische leuzen? Ik vraag het me af.
quote:Op donderdag 10 december 2020 14:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)ilderswijk~a6381446/
[..]
[..]
Andere demonstratie, andere vlag.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[..]
Dat is een hele andere demonstratie toch?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Volgens mij gaat dit hele topic daarover met haar gelieerdheid aan die moslimbroeders.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:29 schreef Vasilevski het volgende:
of zich met dat soort mensen had geafficheerd
Yup, een andere demo maar wel degelijk dezelfde vlaggen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:29 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Andere demonstratie, andere vlag.
Als Kauthar dat soort dingen had geroepen of zich met dat soort mensen had geafficheerd, dan zou het 100% terecht zijn om als politiek en media een grote heksenjacht te ontketenen tot zij in tranen aankondigt de politiek voorgoed te verlaten.
quote:Vraag 1
Heeft u kennisgenomen van de anti-Israëldemonstratie die zaterdag 12 juli 2014 in Den Haag is gehouden, waarbij hakenkruizen en ISIS-vlaggen werden getoond?
O eens, ik vind ook niet dat Kauthar zelf een enorme anti semiet is vanwege die foto, maar kreeg nu een beetje het idee dat sommige users lijken te denken dat dit enkel protesten tegen Israel zijn geweest. Dat vind ik een kleine understatement.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:29 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Andere demonstratie, andere vlag.
Als Kauthar dat soort dingen had geroepen of zich met dat soort mensen had geafficheerd, dan zou het 100% terecht zijn om als politiek en media een grote heksenjacht te ontketenen tot zij in tranen aankondigt de politiek voorgoed te verlaten. En als ze het zelf had geroepen, zou strafrechtelijke vervolging ook een logische vervolgstap zijn. Bij GroenLinks zitten toch al genoeg (potentiële) bajesklanten.
Mwah, het lijkt mij niet een 'hele' andere demonstratie trouwens hoor, zullen wel beetje dezelfde deelnemers en sympathiën hebben gehad.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is een hele andere demonstratie toch?
Sowieso waren er in 2014 in heel Europa anti Israel demonstraties...quote:Op donderdag 10 december 2020 14:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
Mwah, het lijkt mij niet een 'hele' andere demonstratie trouwens hoor, zullen wel beetje dezelfde deelnemers en sympathiën hebben gehad.
NY Timesquote:Israel’s Gaza Incursion Sets Off Protests in Europe
PARIS — The conflict between Israel and Hamas militants in Gaza is spilling into the streets of dozens of cities in Europe, as thousands of pro-Palestinian protesters have depicted Israel as the aggressor and sought to isolate it internationally.
Thousands of demonstrators gathered over the past several days in Paris, Berlin, Vienna, Amsterdam and other European cities in mostly peaceful expressions of support for Palestinians in Gaza, where Israel has carried out a 14-day offensive aimed at stopping rocket fire and closing tunnels used to infiltrate fighters into Israel. In addition to the large number of Palestinian casualties, the conflict has also resulted in the deaths of 20 Israelis, almost all of them soldiers.
Israel is dan ook na-etterende wond van de tweede wereld oorlog.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:14 schreef timmmmm het volgende:
Dat waren het ook.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
maar kreeg nu een beetje het idee dat sommige users lijken te denken dat dit enkel protesten tegen Israel zijn geweest.
quote:Op donderdag 10 december 2020 14:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
Mwah, het lijkt mij niet een 'hele' andere demonstratie trouwens hoor, zullen wel beetje dezelfde deelnemers en sympathiën hebben gehad.
Beide zijn antisemitisch ingestoken, dat lijkt me evident met die Hitler uitspraak. Dat gaat over de joodse geschiedenis en niet over de geschiedenis van Israel.quote:
Terecht. De staat Israel misdroeg zich in Gaza. Daar mag best wat van gezegd worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:38 schreef AchJa het volgende:
Sowieso waren er in 2014 in heel Europa anti Israel demonstraties...
Uiteraard. Maar de scheidlijn met antisemitisme in dun gebleken.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Terecht. De staat Israel misdroeg zich in Gaza. Daar mag best wat van gezegd worden.
Israel bestaat dan ook pas sinds 1948 ofzo...quote:Op donderdag 10 december 2020 14:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Beide zijn antisemitisch ingestoken, dat lijkt me evident met die Hitler uitspraak. Dat gaat over de joodse geschiedenis en niet over de geschiedenis van Israel.
En hier in Nederland ging men op de anti-semitische toer.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:41 schreef SicSicSics het volgende:
Terecht. De staat Israel misdroeg zich in Gaza. Daar mag best wat van gezegd worden.
quote:Israel has carried out a 14-day offensive aimed at stopping rocket fire and closing tunnels used to infiltrate fighters into Israel.
Niet alleen in Nederland en ook niet iedereen in Nederland.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:44 schreef AchJa het volgende:
En hier in Nederland ging men op de anti-semitische toer.
Dat klopt.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Uiteraard. Maar de scheidlijn met antisemitisme in dun gebleken.
De demonstratie waarover dit topic gaat wel degelijk en de anderen die volgden toch wel.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:45 schreef SicSicSics het volgende:
Niet alleen in Nederland en ook niet iedereen in Nederland.
En dan terug naar Kauthar:quote:Op donderdag 10 december 2020 14:45 schreef AchJa het volgende:
De demonstratie waarover dit topic gaat wel degelijk en de anderen die volgden toch wel.
Wat mij betreft klaar dus.quote:Ze zegt dat de foto van zichzelf „ongelooflijk pijnlijk” is. „De vergelijking tussen Israël en Nazi Duitsland is walgelijk. Ik verafschuw antisemitisme, het gaat in tegen alles waar ik voor sta.”
Waarom die smiley? Types die in Maastricht tegen zwarte Piet demonstreren zijn van hetzelfde allooi als de figuren die in Dokkum tegen zwarte Piet demonstreren... Of denk je dat die latere demo in Den Haag door de bond van huisvrouwen was georganiseerd?quote:
Moslimbroeders is niet IS. Beiden zijn om verschillende redenen foute organisaties, laat dat duidelijk zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit hele topic daarover met haar gelieerdheid aan die moslimbroeders.
En wat mij betreft niet. Mevrouw wist donders goed waar ze mee bezig was en tussen welk volk ze stond. Daarnaast hebben we haar moslimsbroederschap verhaal ook nog he. Het is niet dat dit allemaal heel per ongeluk gegaan is.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:49 schreef SicSicSics het volgende:
En dan terug naar Kauthar:
Wat mij betreft klaar dus.
De enige mogelijke reactie op deze reactie. Ik bedoel komop!quote:
Prima!quote:
Dat er op beide demo's anti-semitische leuzen gescandeerd zijn mag toch ondertussen wel duidelijk zijn geworden of niet dan? Ik heb de links waaruit dat blijkt al eerder gegeven.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:52 schreef SicSicSics het volgende:
De enige mogelijke reactie op deze reactie. Ik bedoel komop!![]()
User1: Ik weet niet of de uitlatingen op demonstratie A antisemitisch waren.
User2: Op demonstratie B is iemand veroordeeld vanwege antiemitisme.
... Wat?
Dan nog slaat de redenatie als een tang op een varken.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:54 schreef AchJa het volgende:
Dat er op beide demo's anti semitische leuzen gescandeerd zijn mag toch ondertussen wel duidelijk zijn geworden of niet dan? Ik heb de links waaruit dat blijkt al eerder gegeven.
Op demonstratie A worden er Hitler vergelijkingen gemaakt met Israel. Dat lijkt mij in de kern vrij anti semitisch door de staat Israel als Joods collectief neer te zetten, gevolgd door een vrij treurige poging om de slachtoffers van de Holocaust een andere moraal proberen op te leggen. Dat is gewoon ondubbelzinnig antisemitisme natuurlijk, snap ook niet waarom we daar zo voorzichting omheen aan het draaien zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De enige mogelijke reactie op deze reactie. Ik bedoel komop!![]()
User1: Ik weet niet of de uitlatingen op demonstratie A antisemitisch waren.
User2: Op demonstratie B is iemand veroordeeld vanwege antiemitisme.
... Wat?
Plus het meevoeren van de IS vlaggen... Maar he, niks aan de hand toch?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Op demonstratie A worden er Hitler vergelijkingen gemaakt met Israel. Dat lijkt mij in de kern vrij anti semitisch door de staat Israel als Joods collectief neer te zetten, gevolgd door een vrij treurige poging om de slachtoffers van de Holocaust een andere moraal proberen op te leggen. Dat is gewoon ondubbelzinnig antisemitisme natuurlijk, snap ook niet waarom we daar zo voorzichting omheen aan het draaien zijn.
Ik denk dat ze nog wel van de lijst gaat op een gegeven moment. Jesse kan wel zonder inhoud 'solidariteit' betuigen en 'We got your back!' roepen en het proberen dood te zwijgen, maar hij krijgt hier gewoon nog elk verkiezingsdebat last van. Er is totaal geen adequate uitleg gegeven. Het enige wat uit dit demonstratie-verhaal is gekomen is dat ze in ieder geval niet persoonlijk antisemiet is (poeh poeh nou nou, wat een opluchting).quote:
GL ga ik toch nooit op stemmen...quote:
Eh ja, GroenLinks is niets meer en minder dan een rechts-extremistische, jodenhatende club die heel graag een mevrouw op de lijst zet die haat en discriminatie verder zal rondbazuinen in Den Haag.quote:
quote:Op donderdag 10 december 2020 10:11 schreef Red_85 het volgende:
De islam ziet de jood (en tevens alles wat niet moslim is, maar de jood extra) als vijand.
Of wil je dat ontkennen?
Niemand hoeft in deze voor de islam te spreken, immers dat deed de islamitische god zelf al toen hij de islamitische profeet waarschuwde voor de joden zoals in soera 5:82 te lezen valt; ''You will surely find the most intense of the people in animosity toward the believers [to be] the Jews''.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:22 schreef SicSicSics het volgende:
Wat mooi dat jij voor 'de islam' kan spreken. En ja, dit wil ik wel ontkennen.
Domme vragen stellen bij de corona persconferenties.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wel apart dat dit weer vooral door Geenstijl aan het licht is gebracht. Vraag me af wat al die "onderzoeksjournalisten" de hele dag doen, velen betaald van ons belastinggeld.
Neuh, als dat je conclusie is dan heb je er niet zoveel van begrepen.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:25 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Binnenkort dus weer een aanhanger van Adolf Hitler in de Tweede Kamer.
Dat is al weer een tijdje geleden.
Ach, die beelden zeggen toch genoeg. Naast het feit dat ze zelf voorzitter is van een onderafdeling van de Moslim Broederschap, waarvan haar eigen vader weer een prominente leider is. Hier gaat GroenLinks nog veel last van krijgen. Ik verwacht dat ze nog voor de verkiezingen via een zijdeur wordt afgevoerd.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:31 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Neuh, als dat je conclusie is dan heb je er niet zoveel van begrepen.
Het is te hopen. Zij hoort niet thuis in de tweede kamerquote:Op donderdag 10 december 2020 20:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ach, die beelden zeggen toch genoeg. Naast het feit dat ze zelf voorzitter is van een onderafdeling van de Moslim Broederschap, waarvan haar eigen vader weer een prominente leider is. Hier gaat GroenLinks nog veel last van krijgen. Ik verwacht dat ze nog voor de verkiezingen via een zijdeur wordt afgevoerd.
Eerst bekendheid krijgen, dat lijkt me wel gelukt, dan afsplitsen en een eigen partij beginnenquote:Op donderdag 10 december 2020 20:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ach, die beelden zeggen toch genoeg. Naast het feit dat ze zelf voorzitter is van een onderafdeling van de Moslim Broederschap, waarvan haar eigen vader weer een prominente leider is. Hier gaat GroenLinks nog veel last van krijgen. Ik verwacht dat ze nog voor de verkiezingen via een zijdeur wordt afgevoerd.
quote:GL kandidate werpt emancipatie 20 jaar terug[
De kritiek op de kandidatuur van Kauthar Bouchallikht bij GroenLinks zwelt aan. Allochtone feministen maken zich zorgen over de onthullingen over de nummer 9 op de GL-kandidatenlijst. „Haar kandidatuur werpt de emancipatiestrijd van moslimvrouwen twintig jaar terug in de tijd.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ipatie-20-jaar-terug
Soortgelijke beschuldigingen las ik laatst ook in het Oude en Nieuwe Testament:quote:Op donderdag 10 december 2020 16:22 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Niemand hoeft in deze voor de islam te spreken, immers dat deed de islamitische god zelf al toen hij de islamitische profeet waarschuwde voor de joden zoals in soera 5:82 te lezen valt; ''You will surely find the most intense of the people in animosity toward the believers [to be] the Jews''.
Je weet dat Jeremia en Johannes zelf Joden waren?quote:Op donderdag 10 december 2020 23:53 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Soortgelijke beschuldigingen las ik laatst ook in het Oude en Nieuwe Testament:
"I know your afflictions and your poverty—yet you are rich! I know about the slander of those who say they are Jews and are not, but are a synagogue of Satan."
Revelation 2:9
"I will make those who are of the synagogue of Satan, who claim to be Jews though they are not, but are liars—I will make them come and fall down at your feet and acknowledge that I have loved you."
Revelation 3:9
"Then the Lord said to me, “There is a conspiracy among the people of Judah and those who live in Jerusalem. They have returned to the sins of their ancestors, who refused to listen to my words. They have followed other gods to serve them. Both Israel and Judah have broken the covenant I made with their ancestors. Therefore this is what the Lord says: ‘I will bring on them a disaster they cannot escape. Although they cry out to me, I will not listen to them. The towns of Judah and the people of Jerusalem will go and cry out to the gods to whom they burn incense, but they will not help them at all when disaster strikes. You, Judah, have as many gods as you have towns; and the altars you have set up to burn incense to that shameful god Baal are as many as the streets of Jerusalem.’"
Jeremiah 11:9-13
"Jesus said to them (Jews), “If God were your Father, you would love me, for I have come here from God. I have not come on my own; God sent me. Why is my language not clear to you? Because you are unable to hear what I say. You belong to your father, the devil, and you want to carry out your father’s desires. He was a murderer from the beginning, not holding to the truth, for there is no truth in him. When he lies, he speaks his native language, for he is a liar and the father of lies."
John 8:42-44
Satan (transliteratie uit het Hebreeuw) = tegenstander, vijand.
Devil (afgeleid van het Griekse diabolos) = bedriegen, lasteren, vals beschuldigen, tegen elkaar uitspelen.
quote:Op 13 april 2002 vond in Nederland de grootste antisemitische manifestatie plaats sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog in 1945. Naar schatting 15.000 mensen deden mee aan de anti-Israël betoging in Amsterdam. De demonstratie had een uiterst antisemitisch karakter. In heel West-Europa neemt het antisemitisme overigens sterk toe.
Toen de demonstratie aankwam op de Dam, schreeuwden betogers plotseling: "Een jood, daar is een jood". Massaal rende men naar een man met een keppeltje, die toevallig voorbij kwam. Hij werd op de grond gesmeten. "Ik verborg mijn hoofd in mijn armen en kon niets meer", vertelde hij later. "Ze bleven maar slaan tegen mijn zij, mijn rug, mijn buik, en schopten van alle kanten tegen mijn benen. En maar schreeuwen. Hysterisch. Ze slaan me dood, dacht ik. Horden omstanders moeten het hebben gezien. Niemand deed wat. Ook de ME niet." Hij werd ontzet door twee joodse jongens die hem in een regen van stenen, flessen en zelfs fietsen hotel Krasnapolsky in sleurden. Daarna probeerden demonstranten massaal het hotel te bestormen en vlogen er stenen door de ruiten.
Rest van de tekst op https://brabosh.com/2019/06/01/pqpct-nw9/
Je weet dat Jezus en zijn apostelen gewoon allemaal Joods waren en bleven?quote:
Zei ik ergens van niet dan.quote:Op vrijdag 11 december 2020 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je weet dat Jezus en zijn apostelen gewoon allemaal Joods waren en bleven?
Nee dat zien de meeste mensen hier niet. De redenen:quote:Op woensdag 9 december 2020 10:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Check dat artikel nog even. Kijk zelf even of het allemaal gewoon lauwe pis was.quote:Op vrijdag 11 december 2020 00:55 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Nee dat zien de meeste mensen hier niet. De redenen:
- Ze heeft een hoofddoek, dus al biased.
- (Terechte) Kritiek op Israël is verboden wereldwijd en wordt afgedaan als antisemitisme. Net zoiets als dat kritiek op Islam door moslims snel bestempeld wordt als Islamofobie.
- Groenlinks is sowieso niet populair hier
- Relativeren is lastig als je subjectief bent. Nazi-praktijken begonnen niet met massale vergassingen en er zijn zeker vergelijkingen die gemaakt kunnen worden met het begin van de nazi-periode en hoe Israël de Palestijnen behandelen, vermoorden en discrimineren.
Lachwekkend dat antisemitisme gelul.
quote:Toen de demonstratie aankwam op de Dam, schreeuwden betogers plotseling: "Een jood, daar is een jood". Massaal rende men naar een man met een keppeltje, die toevallig voorbij kwam. Hij werd op de grond gesmeten. "Ik verborg mijn hoofd in mijn armen en kon niets meer", vertelde hij later. "Ze bleven maar slaan tegen mijn zij, mijn rug, mijn buik, en schopten van alle kanten tegen mijn benen. En maar schreeuwen. Hysterisch. Ze slaan me dood, dacht ik.
De rest van de shit hier:
https://brabosh.com/2019/06/01/pqpct-nw9/
Dat is een heel andere demonstratie dan waarbij zij aanwezig was. Jij komt opeens met een artikeltje over een demonstratie in 2002. De demonstratie waar zij bij was (en waar die foto's gemaakt zijn) was in 2014.quote:Op vrijdag 11 december 2020 00:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Check dat artikel nog even. Kijk zelf even of het allemaal gewoon lauwe pis was.
[..]
Waarom lees jij de bijbel in het Engels?quote:Op donderdag 10 december 2020 23:53 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Soortgelijke beschuldigingen las ik laatst ook in het Oude en Nieuwe Testament:
"I know your afflictions and your poverty—yet you are rich! I know about the slander of those who say they are Jews and are not, but are a synagogue of Satan."
Revelation 2:9
"I will make those who are of the synagogue of Satan, who claim to be Jews though they are not, but are liars—I will make them come and fall down at your feet and acknowledge that I have loved you."
Revelation 3:9
"Then the Lord said to me, “There is a conspiracy among the people of Judah and those who live in Jerusalem. They have returned to the sins of their ancestors, who refused to listen to my words. They have followed other gods to serve them. Both Israel and Judah have broken the covenant I made with their ancestors. Therefore this is what the Lord says: ‘I will bring on them a disaster they cannot escape. Although they cry out to me, I will not listen to them. The towns of Judah and the people of Jerusalem will go and cry out to the gods to whom they burn incense, but they will not help them at all when disaster strikes. You, Judah, have as many gods as you have towns; and the altars you have set up to burn incense to that shameful god Baal are as many as the streets of Jerusalem.’"
Jeremiah 11:9-13
"Jesus said to them (Jews), “If God were your Father, you would love me, for I have come here from God. I have not come on my own; God sent me. Why is my language not clear to you? Because you are unable to hear what I say. You belong to your father, the devil, and you want to carry out your father’s desires. He was a murderer from the beginning, not holding to the truth, for there is no truth in him. When he lies, he speaks his native language, for he is a liar and the father of lies."
John 8:42-44
Satan (transliteratie uit het Hebreeuw) = tegenstander, vijand.
Devil (afgeleid van het Griekse diabolos) = bedriegen, lasteren, vals beschuldigen, tegen elkaar uitspelen.
Als je zoveel waarde hecht aan deze soera, dan hoef je ook nooit meer bang te zijn dat wij christenen aangevallen worden door 'de Islam'. 'De Islam' zegt immers in dezelfde soera dat wij christenen goede vriendjes zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:22 schreef SpaceOddity het volgende:
Niemand hoeft in deze voor de islam te spreken, immers dat deed de islamitische god zelf al toen hij de islamitische profeet waarschuwde voor de joden zoals in soera 5:82 te lezen valt; ''You will surely find the most intense of the people in animosity toward the believers [to be] the Jews''.
WTF is dit echt? Heb daar niets over gelezen in het nieuws, dus als het geen fake nieuws dan is er een Joodse man aangevallen tijdens die demo... wat een land, de schaamte voorbij en te angstig om de aanhangers van die radicale ideologie aan te pakken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 00:24 schreef Tengano het volgende:
Die Kauthar, met d'r malle fratsen
[ afbeelding ]
[..]
Wat ik begrijp is dat de foto is genomen net voor het begin van de demonstratie. Die bordjes moesten ze inleveren. Dus zij is niet toevallig daar beland tijdens het lopen. Het is daarom zeer waarschijnlijk dat ze hoort bij dat specifieke groepje.quote:Op vrijdag 11 december 2020 06:35 schreef PiyeReloaded het volgende:
Het probleem is een beetje dat volgens de door de EU en Nederland geaccepteerde definitie van antisemitisme, deze leuzen antisemitisch zijn. Je kunt je echter afvragen of die definitie fair is. Je mag iedereen en zijn moeder vergelijken met nazi's, maar als je het met Israël doet, ben je een antisemiet? Als je over welk volk dan ook zegt dat ze geen eigen land verdienen, alleen maar omdat ze zichzelf als volk identificeren dan is dat prima, maar als je het bij joden doet ben je een antisemiet?
Ja op die manier sta je, als je tegen Israël staat te protesteren, al snel op een antisemitische demonstratie. Blijkbaar word je daarin dan ook nog aangekeken op de borden die een ander met zich meedraagt. Vervolgens worden gebeurtenissen op allerlei andere demonstraties er ook nog eens doorheen gegooid en gelijkgetrokken om maar te laten zien dat anti-zionisme en antisemitisme inwisselbaar zijn en ben je welhaast letterlijk aan het oproepen tot de uitroeiing van alle joden, omdat je boos bent over bombardementen.
Als politicus moet je je daar dan van gaan distantiëren, wat ik zonde vind. Bovendien denk ik dat juist deze opvattingen en verdachtmakingen bijdragen aan de vervaging van de scheidslijn tussen anti-zionisme en antisemitisme. Want het feit dat de zionistische lobby soms wat makkelijk dit soort discutabele winsten boekt, draagt alleen maar bij aan de complottheorieën over een joodse elite met kwade zin, die de wereld bestuurt. Waar in werkelijkheid één van de vele lobbygroepen soms wat onkritisch beschouwd wordt, vanwege de erfzonde van de holocaust.
Het is gewoon terecht verboden hier in Nederland, tenzij op een beurs etc.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:46 schreef skrn het volgende:
Van mij hoeven dat soort bordjes niet ingevelerd te worden. Vrijheid van meningsuiting. Ik vind alleen nazi-symbolen, ook in deze context, ook in deze misschien verzachtende omstandigheden, smakeloos, vulgair, misplaatst en, kwetsend voor mensen die de Tweede Wererloorlog hebben meegemaakt of de nazaten die aantoonbaar hebben geleden.
Dus de vvmu is geen argument in deze.quote:Een hakenkruis laten zien tijdens een toespraak, dat mag dus niet. Althans, niet in de context waarin Pegida-leider Edwin Wagensveld dat deed. 'Een hakenkruis is een symbool van een racistische ideologie', zegt emeritus hoogleraar strafrecht Theo de Roos. 'Wanneer je dat in een demonstratie meedraagt en je je discriminerend uitlaat over een groep of ras kan dat dus strafbaar zijn.'
Militaria-beurzen
In Nederland is het openlijk dragen van hakenkruizen verboden. Toch zijn er vele Militaria-beurzen, waar oorlogsspullen -en dus ook spullen uit de nazitijd- worden verkocht aan verzamelaars. Gaston Vrolings organiseert zo'n beurs. Hij vertelt dat op zijn beurzen de hakenkruizen in principe zijn toegestaan. 'Er staat niet in de wet dat je deze moet afpakken, dus waarom zouden we dat doen?'
Moslims over niet moslims: kuffar.quote:Op vrijdag 11 december 2020 00:55 schreef Nederturk het volgende:
[..]
- (Terechte) Kritiek op Israël is verboden wereldwijd en wordt afgedaan als antisemitisme. Net zoiets als dat kritiek op Islam door moslims snel bestempeld wordt als Islamofobie.
- Relativeren is lastig als je subjectief bent. Nazi-praktijken begonnen niet met massale vergassingen en er zijn zeker vergelijkingen die gemaakt kunnen worden met het begin van de nazi-periode en hoe Israël de Palestijnen behandelen, vermoorden en discrimineren.
Ze heeft ook een bericht geliket dat het goedpraat dat Israel met ISIS vergeleken wordt.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, er komt steeds meer naar boven:
https://www.geenstijl.nl/(...)-ze-zelf-de-uitgang/
Hier de uitspraak van de rechter op 8-12-2016 n.a.v. de vervolging van Wagensveld na het tonen van een hakenkruis dat in de vuilnisbak wordt gegooid.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is gewoon terecht verboden hier in Nederland, tenzij op een beurs etc.
[..]
Dus de vvmu is geen argument in deze.
Natuurlijk is dat niet echt, denk na. Ze is nu 26, dus in 2002 was ze 8.quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
WTF is dit echt? Heb daar niets over gelezen in het nieuws, dus als het geen fake nieuws dan is er een Joodse man aangevallen tijdens die demo... wat een land, de schaamte voorbij en te angstig om de aanhangers van die radicale ideologie aan te pakken.
Edit: ah 2002, dat zou ik niet meer herinneren zou het in het nieuws zijn geweest.
Ik vraag me af wat er nog voor Kauthar pleit. Waar haar krediet vandaan komt.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Klaver hierop gaat zeggen
Ja, dat ging om deze afbeelding:quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:30 schreef Montagui het volgende:
Hier de uitspraak van de rechter op 8-12-2016 n.a.v. de vervolging van Wagensveld na het tonen van een hakenkruis dat in de vuilnisbak wordt gegooid.
In het kort: Vrijspraak.
De intentie van het tonen en de correlatie van de afbeelding met het uitgedragene is van significant belang.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2016:8060
Ow bedoelde niet haar hoor, het verhaal dat een Joodse man is belaagd schrok ik van en vroeg ik me van af of het waar was.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet echt, denk na. Ze is nu 26, dus in 2002 was ze 8.
Nouja ze heeft best een cv als het gaat om maatschappelijk actief zijn. Het zou ook niet ideaal zijn als de kamer alleen maar uit doorgewinterde vergadertijgers bestond. En ik begrijp ook wel dat een opzichtige moslima die zich voor klimaat inzet zeer interessant is, want dat zie je niet veel, en kan in die groepen daarvoor aanhang winnen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er nog voor Kauthar pleit. Waar haar krediet vandaan komt.
Ze is zonder enige politieke ervaring (lokaal, provinciaal) op de lijst gekomen. Ze is niet jarenlang lid en heeft volgens mij bij de vorige verkiezingen niet eens voor GroenLinks geflyerd.
Haar identiteit.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze is zonder enige politieke ervaring (lokaal, provinciaal) op de lijst gekomen. Ze is niet jarenlang lid en heeft volgens mij bij de vorige verkiezingen niet eens voor GroenLinks geflyerd.
Er staat een link bij dat artikel; dat is waar die tekst vandaan komt. Daar stond ook die foto van de nieuwe GL aanwinst bij. Ik zal hem zo nog even extra in deze post zetten. Er stonden nog meer heavy gebeurtenissen in. Kan me ook niet zo voorstellen dat je zo'n verhaal verzint en het dan post.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ow bedoelde niet haar hoor, het verhaal dat een Joodse man is belaagd schrok ik van en vroeg ik me van af of het waar was.
Stel je niet aanquote:Op vrijdag 11 december 2020 00:55 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Je snapt inmiddels wel dat die foto uit 2014 is en die demonstratie in 2002 was?quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er staat een link bij dat artikel; dat is waar die tekst vandaan komt. Daar stond ook die foto van de nieuwe GL aanwinst bij. Ik zal hem zo nog even extra in deze post zetten. Er stonden nog meer heavy gebeurtenissen in. Kan me ook niet zo voorstellen dat je zo'n verhaal verzint en het dan post.
Je draait er omheen beste Sic.quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:11 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je zoveel waarde hecht aan deze soera, dan hoef je ook nooit meer bang te zijn dat wij christenen aangevallen worden door 'de Islam'. 'De Islam' zegt immers in dezelfde soera dat wij christenen goede vriendjes zijn.
Dus nou nooit meer miepen dat we "in oorlog" zijn met 'de Islam' hè.
Zie hier de reden waarom een hoop mensen denken dat de MSM behoorlijk gekleurd is. Bij Baudet kon je geen krant openslaan of het ging over die jongerenafdeling van hem...quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:25 schreef Sodemieters het volgende:
Als je je zelfs in 2018 nog expliciet uitspreekt tegen standpunten van GroenLinks, wordt het wel een lastig verhaal.
Hoewel ik die tweets vooralsnog alleen terugzie bij GeenStijl. Verder nergens te vinden. Vraag me af waarom andere media er niet over berichten. Zou het een fake zijn?
Dit dus. Het ligt er gewoon te dik bovenop tegenwoordig.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zie hier de reden waarom een hoop mensen denken dat de MSM behoorlijk gekleurd is. Bij Baudet kon je geen krant openslaan of het ging over die jongerenafdeling van hem...
Niet heel vreemd als een een symbool van onderdrukking gaat dragen in de politiek. En mocht je denken dat dit weer een opmerking is van een alt-right bruinhemd met zwarte laarzen, de kritiek komt gewoon uit de eigen allochtone gelederen: 'GL-kandidate werpt emancipatie 20 jaar terug'quote:Op vrijdag 11 december 2020 00:55 schreef Nederturk het volgende:
Onterechte kritiek is per definitie onmogelijk? Maar goed, kritiek is van een andere orde dan met IS vlaggen en swastika's wapperen.quote:- (Terechte) Kritiek op Israël is verboden wereldwijd en wordt afgedaan als antisemitisme. Net zoiets als dat kritiek op Islam door moslims snel bestempeld wordt als Islamofobie.
Dat valt wel allemaal wel een beetje mee.quote:- Groenlinks is sowieso niet populair hier
Dat je het uit je toetsenbord krijgt... Alsof de Joden op grote schaal aanslagen aan het plegen waren in Duitsland.quote:- Relativeren is lastig als je subjectief bent. Nazi-praktijken begonnen niet met massale vergassingen en er zijn zeker vergelijkingen die gemaakt kunnen worden met het begin van de nazi-periode en hoe Israël de Palestijnen behandelen, vermoorden en discrimineren.
Ja, zo lachwekkend dat er kamervragen over gesteld zijn...quote:Lachwekkend dat antisemitisme gelul.
Die link had ik gezien, maar nogmaals bedankt. Is alleen een blog, dus daarom ook de opmerking van mij "als dit geen fake nieuws is". Maar verschrikkelijk dat zoiets gebeurd in Nederland (zou het kloppen).quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er staat een link bij dat artikel; dat is waar die tekst vandaan komt. Daar stond ook die foto van de nieuwe GL aanwinst bij. Ik zal hem zo nog even extra in deze post zetten. Er stonden nog meer heavy gebeurtenissen in. Kan me ook niet zo voorstellen dat je zo'n verhaal verzint en het dan post.
Klopt, en in deze context is het gebruik van het nazi symbool geoorloofd. Dat is dan ook van een heel andere orde dan tijdens de anti Israel demonstratie.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat ging om deze afbeelding:
[ afbeelding ]
Dat lijkt me wel van een iets andere categorie.
Dat zijn niet de eigen gelederen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet heel vreemd als een een symbool van onderdrukking gaat dragen in de politiek. En mocht je denken dat dit weer een opmerking is van een alt-right bruinhemd met zwarte laarzen, de kritiek komt gewoon uit de eigen allochtone gelederen: 'GL-kandidate werpt emancipatie 20 jaar terug'
Dat heb ik idd begrepen; die opmerking van jou is wat dat betreft terecht. Ik heb zelf dat artikel niet geschreven en ook die foto niet geplaatst. Ik vermoed dat ze daar ter illustratie dus een gerelateerde foto bij geplaatst hebben. Aan de andere kant gaat het wel om hetzelfde sentiment, vandaar waarschijnlijk die keuze.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je snapt inmiddels wel dat die foto uit 2014 is en die demonstratie in 2002 was?
Met andere woorden: wat heeft een artikel over een demonstratie in 2002 te maken met dit topic? Wil je haar aanspreken op een demonstratie die plaatsvond toen ze 8 was?
Ik kan het artikel niet lezen maar de namen die erbij staan, zijn progressieve/liberale Turkse Nederlanders, sommige moslims, andere niet. Compleet andere slag mensen dan de behoudende hoofddroek-dragende pro-Palestina aanhangers.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Komt uit de moslimhoek dus nmm wel degelijk de eigen gelederen.
Nog wat lekker bekkende slogans, liefst in andere talen? We got your back! I'm with her! Hoch die Solidarität! Allahu... oh nee, wacht.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Klaver hierop gaat zeggen
Okee, dan staan we er verschillend in.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:06 schreef skrn het volgende:
Ik kan het artikel niet lezen maar de namen die erbij staan, zijn progressieve/liberale Turkse Nederlanders, sommige moslims, andere niet. Compleet andere slag mensen dan de behoudende hoofddroek-dragende pro-Palestina aanhangers.
Ik zou niet eigen gelederen zeggen. Maar ja, zo zit ik er in he.
Heb je een punt.quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:06 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik kan het artikel niet lezen maar de namen die erbij staan, zijn progressieve/liberale Turkse Nederlanders, sommige moslims, andere niet. Compleet andere slag mensen dan de behoudende hoofddroek-dragende pro-Palestina aanhangers.
Ik zou niet eigen gelederen zeggen. Maar ja, zo zit ik er in he.
Klopt, maar met een doel!quote:
Exact. Er wordt selectief lering uit getrokken. Er is dus géén 'de Islam'.quote:Moslims lezen in de koran al dat de Joden hun grootste vijand zijn. En ik hecht geen waarde aan dat wat in de koran wel, maar voor een moslim is dit wel van groot belang. Ook al word er selectief lering uit getrokken.
Ik heb ook helemaal geen zin om een bijbel/ koran studie op te zetten.quote:Waar ik dan weer wél waarde aan hecht.In de filmpjes zie je hoe Moslims hier mee dealen, en hoe Joden hier mee moeten dealen.
Daar staat overigens ook dat polytheisten een groot gevaar voor de islam zijn. Ik vul even aan dat dit ook voor atheïsten geldt (dat kan ook niet anders, immers ik geloof niet in ''een'' god en verklaar iedereen die dat wel doet voor ongeloofwaardig). Geen idee hoe je komt bij ''wij'' christenen.
Ik heb nu even geen zin om op te zoeken wat er in de koran staat wat betreft ''wij'' ongelovigen, maar ik schat zo maar even in dat dat niet echt heel erg fijntjes is. Zal wel iets zijn met zwaarden, onthoofdingen en verdere aanverwante barbarij. Een intolerant zaadje, dat vooral door het intolerante karakter van de -voor hun- heilige profeet in ieder geval niet zal kunnen rekenen op méér tolerantie.
Als Baudet kordaat opgetreden had, was het probleem ook bij de jongerenafdeling gebleven...quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zie hier de reden waarom een hoop mensen denken dat de MSM behoorlijk gekleurd is. Bij Baudet kon je geen krant openslaan of het ging over die jongerenafdeling van hem...
Ik heb anders ook nog geen kordaat optreden van Klaver gezien. Of is dat idiote Tiktok flimpje van hem kordaat optreden? Of dat boek in zijn klauwen hebben van JFK?quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:28 schreef luxerobots het volgende:
Als Baudet kordaat opgetreden had, was het probleem ook bij de jongerenafdeling gebleven...
Misschien heeft Jesse wel stiekem dezelfde voorkeuren.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb anders ook nog geen kordaat optreden van Klaver gezien. Of is dat idiote Tiktok flimpje van hem kordaat optreden? Of dat boek in zijn klauwen hebben van JFK?
Wat betreft Jesse ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb anders ook nog geen kordaat optreden van Klaver gezien. Of is dat idiote Tiktok flimpje van hem kordaat optreden? Of dat boek in zijn klauwen hebben van JFK?
Haar afkomst, huidskleur en ideologie.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:43 schreef luxerobots het volgende:
Je stapt ook wat makkelijker uit een politieke partij dan uit een sekte.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat betreft Jesse ben ik het met je eens.
Toch is een nummer negen op je lijst met een dubieus verleden iets anders dan wanneer de meeste van je politici opstappen (inclusief grote namen als Theo Hiddema en Paul Cliteur).
In principe niks..quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:20 schreef Hallojo het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met een demonstratie tegen Israelische misdaden?
Niks. Maar dat is het punt ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:20 schreef Hallojo het volgende:
Dat gebeurde ook pas nadat de "ophef" in de MSM natuurlijk compleet was.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:38 schreef luxerobots het volgende:
Wat betreft Jesse ben ik het met je eens.
Toch is een nummer negen op je lijst met een dubieus verleden iets anders dan wanneer de meeste van je politici opstappen (inclusief grote namen als Theo Hiddema en Paul Cliteur).
Het is een beetje misselijkmakend als je ziet wie er tegen demonstreert. Moslims, die zelfs ten tijde van deze demonstratie hun geloof uitdragen. Moslims zijn de aller, aller, allerlaatste op deze planeet die ook maar één woord zouden mogen zeggen over de Joden, over Israël en over het zogenaamde "landjepik". Joden waren er al veel eerder dan moslims en het zijn de joden die uit alle islamitische landen zijn weggejaagd, vervolgd en vermoord door moslims. En dan nu hypocriet doen over Israël? Waar zijn de protesten tegen Egypte? Hun hele ideologie is gebaseerd op verovering en genocide. Alsof priesters nu de straat op gaan demonstreren tegen het kindermisbruik onder atheïsten.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:20 schreef Hallojo het volgende:
quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het kwartje wil bij velen ook niet vallen, zie je moslims ooit protesteren voor homorechten?
quote:Vrouwenrechten?
quote:Gelijkheid?
quote:... tegen geweld ...
Mooie post. Ik zie dat soort beelden namelijk erg weinig. Sterker nog: dit is de eerste keer dat ik dit zie. Dank voor deze input, ik zal mijn wereldbeeld zeker een stukje aanpassen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
etc.
etc.
etc.
quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Kauthar, met de 'th' van Denk/Nida.
Dit is gewoon niet waar. De ophef volgde onder andere op de vele mensen die vertrokken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat gebeurde ook pas nadat de "ophef" in de MSM natuurlijk compleet was.
Rond 20 november stonden de kranten al vol met nieuws over de jongerenafdeling van de FvD...quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:11 schreef luxerobots het volgende:
Dit is gewoon niet waar. De ophef volgde onder andere op de vele mensen die vertrokken.
Toegeven, er zijn dus enkelen die het wel doen, klasse. Lijkt mij wel niet in Nederland.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
etc.
etc.
etc.
Wat is je punt? Het is de schuld van de media?quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rond 20 november stonden de kranten al vol met nieuws over de jongerenafdeling van de FvD...
https://www.google.nl/sea(...)fvd+jongerenafdeling
Hiddema vertrok de 24e...
Als je dan de nieuwsberichten erbij zoekt zijn ze niet onverdeeld enthousiast:quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Toegeven, er zijn dus enkelen die het wel doen, klasse. Lijkt mij wel niet in Nederland.
In Pakistan:quote:But another issue some people in the LGBT Muslim community face is being told to "choose" between their sexuality and their religion.
"Not only with the Muslim community, but also with other religious communities, we're being told to choose between our religion and our queer identity," she says.
In Wahington waar ze onderdeel waren van de "Women's March":quote:PESHAWAR, Pakistan (AP) — Provincial lawmakers in northwestern Pakistan have assailed as anti-Islamic women’s marches held earlier this month across the country to mark the International Women’s Day.
Lawmakers in the Khyber Pukhtunkhwa provincial parliament unanimously adopted a resolution on Wednesday denouncing the marches as a “shameless and un-Islamic act.”
En het was hier ook niet heel druk...quote:As organizers prepare for another Women's March later this month, there's a split in the movement between some women of color and former march leader Vanessa Wruble, who says she feels she was forced out of the group's leadership in part because she is Jewish.
Nee, mijn punt is dat ik toch best wel een heel groot verschil in de verslaglegging zie in de media. En ik ben blijkbaar niet de enige die dat opvalt:quote:Op vrijdag 11 december 2020 17:41 schreef luxerobots het volgende:
Wat is je punt? Het is de schuld van de media?
quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:25 schreef Sodemieters het volgende:
Hoewel ik die tweets vooralsnog alleen terugzie bij GeenStijl. Verder nergens te vinden. Vraag me af waarom andere media er niet over berichten. Zou het een fake zijn?
Naast Geenstijl en De Dagelijkse Standaard staat het nu ook op Het Parool.quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, mijn punt is dat ik toch best wel een heel groot verschil in de verslaglegging zie in de media. En ik ben blijkbaar niet de enige die dat opvalt:
[..]
Het is wat mij betreft sowieso verdacht als slechts één site over zoiets bericht, of het nou MSM is of niet. Dat andere media het niet overnemen betekent dat ze het niet nieuwswaardig vinden (lijkt me niet) of dat ze vraagtekens hebben bij de betrouwbaarheid van de bron.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
In het FvD topic was je anders een stuk stelliger:quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:57 schreef Sodemieters het volgende:
Het is wat mij betreft sowieso verdacht als slechts één site over zoiets bericht, of het nou MSM is of niet. Dat andere media het niet overnemen betekent dat ze het niet nieuwswaardig vinden (lijkt me niet) of dat ze vraagtekens hebben bij de betrouwbaarheid van de bron.
Ik zeg dus niet dat het niet echt is, maar ik zeg ook niet meteen dat het dat wel is.
In dit geval bestaan de foto's ook gewoon he?quote:Op donderdag 26 november 2020 00:35 schreef Sodemieters het volgende:
Ik krijg de indruk dat jij de artikelen uit de OP niet gelezen hebt, dat je de screenshots niet gezien hebt. De vraag of het gebeurd is hoeft helemaal niet meer onderzocht te worden, dat is al maanden duidelijk. De vraag is dan hoe je er mee omgaat.
Het ging niet om de foto's, ik had het over die tweets die ze geliket heeft. Die is of was alleen op GeenStijl te vinden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
In het FvD topic was je anders een stuk stelliger:
[..]
In dit geval bestaan de foto's ook gewoon he?
Het is nu vlek op vlek. Voor elk van deze dingen geldt dat ze er wel mee weg zou komen als het dat ene ding was, maar de combinatie van alles bij elkaar maakt het een steeds lastiger verhaal.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Zelfs mij M. zijn ze kritisch over Bouchallikht
quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is nu vlek op vlek. Voor elk van deze dingen geldt dat ze er wel mee weg zou komen als het dat ene ding was, maar de combinatie van alles bij elkaar maakt het een steeds lastiger verhaal.
Goed, mogelijk heeft FEMYSO banden met de Moslim Broederschap, maar er is geen hard bewijs, ze zegt dat ze daar nooit iets van gemerkt heeft en dat ze dat gedachtengoed niet deelt. OK, voordeel van de twijfel. Kan gebeuren
Goed, ze heeft workshops gehouden bij Milli Görüş, maar ja, dat was alleen een workshop en ze zegt dat ze daar nu niet meer zou komen. Kan gebeuren.
Goed, ze was bij die demonstratie in 2014, maar ze was nog jong en bovendien had ze zelf niet die protestborden vast en weten we niet wat ze er wel of niet geroepen heeft. Kan gebeuren.
Goed, ze heeft in het verleden wel eens een tweet tegen GroenLinks geliket, maar ja, wie is het nou altijd 100% eens met z'n partij? Kan gebeuren.
Elk van deze dingen afzonderlijk was het probleem niet geweest. Kan best gebeuren. Niemand is zonder zonden. Maar alles bij elkaar... kan dat ook gebeuren?
En bij dit laatste heeft ze dus geliket dat Jesse Klaver laf of een schurk is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is nu vlek op vlek. Voor elk van deze dingen geldt dat ze er wel mee weg zou komen als het dat ene ding was, maar de combinatie van alles bij elkaar maakt het een steeds lastiger verhaal.
Goed, mogelijk heeft FEMYSO banden met de Moslim Broederschap, maar er is geen hard bewijs, ze zegt dat ze daar nooit iets van gemerkt heeft en dat ze dat gedachtengoed niet deelt. OK, voordeel van de twijfel. Kan gebeuren
Goed, ze heeft workshops gehouden bij Milli Görüş, maar ja, dat was alleen een workshop en ze zegt dat ze daar nu niet meer zou komen. Kan gebeuren.
Goed, ze was bij die demonstratie in 2014, maar ze was nog jong en bovendien had ze zelf niet die protestborden vast en weten we niet wat ze er wel of niet geroepen heeft. Kan gebeuren.
Goed, ze heeft in het verleden wel eens een tweet tegen GroenLinks geliket, maar ja, wie is het nou altijd 100% eens met z'n partij? Kan gebeuren.
Elk van deze dingen afzonderlijk was het probleem niet geweest. Kan best gebeuren. Niemand is zonder zonden. Maar alles bij elkaar... kan dat ook gebeuren?
Dat ze daar in het bestuur zat (zit?) had ze trouwens wel al gemeld aan de partij, dat GL het dan verder stil houdt kan zij verder niet zo veel aan doen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 19:52 schreef Sodemieters het volgende:
Dat maakt een demonstratie nog altijd niet meteen antisemitisch. Pro-Israel aanhangers gebruiken dat woord wel erg gemakkelijk om hun tegenstanders af te schilderen. Dus als het organisatiecomite niet antisemitisch is en ook geen twijfelachtige types actief benadert, dan zijn antisemitische leuzen voor rekening van degenen die ze maken. Los daarvan is het ook enkel boeiend hoe Kauthar zich die dag gedragen heeft. Daar zeggen die paar foto's te weinig voor.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
De vlaggen en leuzen wel en dat icm een "anti Israel demo"...
Is dat vergelijkbaar met moslimhaters racisten noemen? Dat slaat ook nergens op.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat maakt een demonstratie nog altijd niet meteen antisemitisch. Pro-Israel aanhangers gebruiken dat woord wel erg gemakkelijk om hun tegenstanders af te schilderen. Dus als het organisatiecomite niet antisemitisch is en ook geen twijfelachtige types actief benadert, dan zijn antisemitische leuzen voor rekening van degenen die ze maken. Los daarvan is het ook enkel boeiend hoe Kauthar zich die dag gedragen heeft. Daar zeggen die paar foto's te weinig voor.
Ik denk dat de recentelijk opgedoken Facebook posts meer schadelijk zijn. Het lijkt er op dat Kauthar Groenlinks een beetje gebruikt als middel om bekende Nederlander te worden voor andere doelen.
Moslims zijn geen ras dus dat klopt ook niet geheel nee.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:02 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Is dat vergelijkbaar met moslimhaters racisten noemen? Dat slaat ook nergens op.
Als we daar nou ook met z'n allen duidelijk over gaan zijn, dan maakt dat de discussie veel minder abstract. Actief religieuze moslims passen niet zo goed in onze maatschappij omdat hun waarden botsen met de Nederlandse grondwet. Net als actieve christenen uit Urk die hun eigen poppenkast belangrijker vinden dan het stoppen van verspreiding van het Coronavirus. Daar moet gewoon tegen gedemonstreerd kunnen worden en politieke partijen die dat uitspreken moeten niet weggezet worden als racistische partijen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Moslims zijn geen ras dus dat klopt ook niet geheel nee.
Nouja het lijkt me beter als je gaat demonstreren tegen mensen om wat ze doen. Niet om wat ze zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:13 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als we daar nou ook met z'n allen duidelijk over gaan zijn, dan maakt dat de discussie veel minder abstract. Actief religieuze moslims passen niet zo goed in onze maatschappij omdat hun waarden botsen met de Nederlandse grondwet. Net als actieve christenen uit Urk die hun eigen poppenkast belangrijker vinden dan het stoppen van verspreiding van het Coronavirus. Daar moet gewoon tegen gedemonstreerd kunnen worden en politieke partijen die dat uitspreken moeten niet weggezet worden als racistische partijen.
Precies! En een religie aanhangen is een keuze, dus een bewuste daad.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja het lijkt me beter als je gaat demonstreren tegen mensen om wat ze doen. Niet om wat ze zijn.
Ja maar dat mag van onze vrijheid van godsdienst. Zolang dat niet ten koste gaat van een ander.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:16 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Precies! En een religie aanhangen is een keuze, dus een bewuste daad.
Maar dat doet het toch wel? Als je vanuit religieuze achtergrond denkt dat vrouwen met korte rokken en homo's uitgescholden mogen worden. Daarnaast zijn er ook de onzichtbare indirecte gevolgen van het tolereren van conservatief gedachtegoed. Allemaal onwenselijk lijkt me.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar dat mag van onze vrijheid van godsdienst. Zolang dat niet ten koste gaat van een ander.
De meeste moslims houden zich daar niet mee bezig dus tegen hen hoeft niet gedemonstreerd te worden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Maar dat doet het toch wel? Als je vanuit religieuze achtergrond denkt dat vrouwen met korte rokken en homo's uitgescholden mogen worden.
De meeste nazis waren ook niet direct betrokken bij de holocaust.. maakt de ideologie niet minder walgelijk. Zulke excessieve wandaden en misdaden tegen de menselijkheid kunnen alleen als er een veel grotere groep is die passieve steun verleent.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De meeste moslims houden zich daar niet mee bezig dus tegen hen hoeft niet gedemonstreerd te worden.
Als je het antwoord ongemakkelijk vindt, dan is het fijner om de vraag niet te stellen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:36 schreef skrn het volgende:
Weet je wat ik denk? Er is nog een open wond die nog moet helen. Er is nog geen debat gevoerd, geen maatschappelijke discussie, waarom moslims wel massaal demonstreerden tegen Israël, maar IS ze koud liet. Sterker nog, IS was in eerste instantie een complot, een complot van zionisten. Geen echte discussie waarom veel figuren het afreizen naar Syrië aantrekkelijk vonden. Waarom krijgt juist Laura H. zo veel aandacht van de media? Waarom zeggen we niet dat de laatste genocide door Nederlanders uitgevoerd is, de genocide in Irak is, door toedoen van Nederlandse afgereisde moslims?
In dit geval was de demo dus wel antisemitisch. Er kunnen allerlei theorieen tegenaan gegooid worden dat het in de kern allemaal heus niet zo bedoeld was en dat dat kleine groepje rondreizende artiesten het weer verpest heeft voor de rest maar de media en politiek Den Haag vonden het antisemitisch dus wat dat betreft zijn de meesten het er wel over eens.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:51 schreef Hexagon het volgende:
Dat maakt een demonstratie nog altijd niet meteen antisemitisch. Pro-Israel aanhangers gebruiken dat woord wel erg gemakkelijk om hun tegenstanders af te schilderen. Dus als het organisatiecomite niet antisemitisch is en ook geen twijfelachtige types actief benadert, dan zijn antisemitische leuzen voor rekening van degenen die ze maken.
Het is en en.quote:Los daarvan is het ook enkel boeiend hoe Kauthar zich die dag gedragen heeft. Daar zeggen die paar foto's te weinig voor.
Ik denk dat de recentelijk opgedoken Facebook posts meer schadelijk zijn. Het lijkt er op dat Kauthar Groenlinks een beetje gebruikt als middel om bekende Nederlander te worden voor andere doelen.
FDF?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:46 schreef Hexagon het volgende:
Tja waarom demonstreert FDF niet tegen IS?
De hamvraag blijft vooral. Is de organisatie erachter bezig geweest met het faciliteren van antisemitisme waardoor deelnemers vooraf konden weten waar ze aan toe waren. Dat vind ik niet overtuigend en de reputatie van Israel-adepten om antisemitisme in de strijd te gooien is ook niet onbekend.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
In dit geval was de demo dus wel antisemitisch. Er kunnen allerlei theorieen tegenaan gegooid worden dat het in de kern allemaal heus niet zo bedoeld was en dat dat kleine groepje rondreizende artiesten het weer verpest heeft voor de rest maar de media en politiek Den Haag vonden het antisemitisch dus wat dat betreft zijn de meesten het er wel over eens.
Uh wat?quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:05 schreef Chia het volgende:
Dus als een islamitisch GL kamerlid mogelijk antisemitisch gedachtegoed heeft dan wordt dat veroordeeld, maar wanneer meerdere leden van een andere partij sympathiseren met dergelijk gedachtegoed hoor je er niemand over.
Heel bijzonder.
Hoor je er niemand over?quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:05 schreef Chia het volgende:
Dus als een islamitisch GL kamerlid mogelijk antisemitisch gedachtegoed heeft dan wordt dat veroordeeld, maar wanneer meerdere leden van een andere partij sympathiseren met dergelijk gedachtegoed hoor je er niemand over.
Heel bijzonder.
Dat het niet onder de definitie van racisme valt, wil natuurlijk niet zeggen dat discriminatie op basis van religie opeens acceptabel is. Demonstraties tegen homoseksualiteit zijn ook geen racisme, maar dat maakt ze niet minder verwerpelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:13 schreef Multatilu het volgende:
Als we daar nou ook met z'n allen duidelijk over gaan zijn, dan maakt dat de discussie veel minder abstract. Actief religieuze moslims passen niet zo goed in onze maatschappij omdat hun waarden botsen met de Nederlandse grondwet. Net als actieve christenen uit Urk die hun eigen poppenkast belangrijker vinden dan het stoppen van verspreiding van het Coronavirus. Daar moet gewoon tegen gedemonstreerd kunnen worden en politieke partijen die dat uitspreken moeten niet weggezet worden als racistische partijen.
Vreemd. In jouw redenatie mag je dus wel demonstreren tegen Nederlandse christenen en moslims, maar niet tegen Nederlandse joden?quote:En protesten tegen Israel moet ook gewoon kunnen, zolang het gericht is op de staat Israel en niet op joden die in Nederland wonen.
Oh hoe weet je dat? Jij kent dus de meeste moslims?quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De meeste moslims houden zich daar niet mee bezig dus tegen hen hoeft niet gedemonstreerd te worden.
Het artikel uit Het Parool is nu ook in het Algemeen Dagblad verschenen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:57 schreef AchJa het volgende:
GL-kandidaat Bouchallikht steunde antisemitische stelling
Den Haag - Wie de staat Israël niet met terreurleger Islamitische Staat durft gelijk te stellen, zoals GL-leider Jesse Klaver, is een ’schurk of laf’. Die stelling heeft kandidaat-Kamerlid Kauthar Bouchallikht twee jaar geleden onderschreven op Facebook.
Die door Geenstijl ontdekte ’like’ van een Facebook-publicatie werpt andermaal een smet op de kandidatuur van de activistische Bouchallikht. Zij raakte eerder in opspraak vanwege haar bestuursfunctie bij Femyso, een islamitische koepelorganisatie die volgens experts gelieerd is aan de Moslimbroederschap. Ook bleek zij een training te hebben verzorgd bij de Turks-nationalistische organisatie Milli Görüs, waar mannen en vrouwen gescheiden moesten zitten. Afgelopen week moest zij door het stof na het opduiken van een foto van een demonstratie tegen Israël, waar spandoeken met hakenkruizen waren te zien.
Die nieuwste onthulling gaat over de in 2008 beëindigde samenwerking in de Rotterdamse gemeenteraad tussen GL en de islamitische partij Nida. Partijleider Klaver vond dat Nida ’ondubbelzinnig’ afstand moest nemen van een oude tweet waarin Israël werd gelijkgesteld met IS. Een Nida-aanhanger plaatste op Facebook een felle reactie: wie problemen had met die vergelijking, zoals Klaver, was ’een schurk. Of laf’. Bouchallikht gaf met een duimpje omhoog haar instemming met de stelling te kennen. GL gaat niet in op het oplaaiende brandje rond de nummer 9 van de kandidatenlijst.
’Hoofddoek als blinddoek’
Intussen klinkt er ook kritiek vanuit de partij zelf op de kandidatuur van Bouchallikht. „Helaas werkt de hoofddoek van Kauthar voor GL als blinddoek”, signaleert Hulya Elmas in De Telegraaf. De advocaat en voormalig GL-raadslid. „De kern is dat er kritische vragen zijn over of zij kandidaat had mogen zijn voor een progressieve partij als GL. Dat kan GL niet afdoen alsof het om haar hoofddoek zou gaan.”
Telegraaf
Deze vrouw is binnenkort klaar.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:57 schreef AchJa het volgende:
Den Haag - Wie de staat Israël niet met terreurleger Islamitische Staat durft gelijk te stellen, zoals GL-leider Jesse Klaver, is een ’schurk of laf’. Die stelling heeft kandidaat-Kamerlid Kauthar Bouchallikht twee jaar geleden onderschreven op Facebook.
Die door Geenstijl ontdekte ’like’ van een Facebook-publicatie werpt andermaal een smet op de kandidatuur van de activistische Bouchallikht. Zij raakte eerder in opspraak vanwege haar bestuursfunctie bij Femyso, een islamitische koepelorganisatie die volgens experts gelieerd is aan de Moslimbroederschap. Ook bleek zij een training te hebben verzorgd bij de Turks-nationalistische organisatie Milli Görüs, waar mannen en vrouwen gescheiden moesten zitten. Afgelopen week moest zij door het stof na het opduiken van een foto van een demonstratie tegen Israël, waar spandoeken met hakenkruizen waren te zien.
Die nieuwste onthulling gaat over de in 2008 beëindigde samenwerking in de Rotterdamse gemeenteraad tussen GL en de islamitische partij Nida. Partijleider Klaver vond dat Nida ’ondubbelzinnig’ afstand moest nemen van een oude tweet waarin Israël werd gelijkgesteld met IS. Een Nida-aanhanger plaatste op Facebook een felle reactie: wie problemen had met die vergelijking, zoals Klaver, was ’een schurk. Of laf’. Bouchallikht gaf met een duimpje omhoog haar instemming met de stelling te kennen. GL gaat niet in op het oplaaiende brandje rond de nummer 9 van de kandidatenlijst.
Intussen klinkt er ook kritiek vanuit de partij zelf op de kandidatuur van Bouchallikht. „Helaas werkt de hoofddoek van Kauthar voor GL als blinddoek”, signaleert Hulya Elmas in De Telegraaf. De advocaat en voormalig GL-raadslid. „De kern is dat er kritische vragen zijn over of zij kandidaat had mogen zijn voor een progressieve partij als GL. Dat kan GL niet afdoen alsof het om haar hoofddoek zou gaan.”
Telegraaf
Geweldig dit. Dat mens is toch ondertussen niet meer te handhaven.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:57 schreef AchJa het volgende:
Telegraaf
Yup, en het wordt toch breder opgepakt dan ik initieel verwacht had.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:10 schreef luxerobots het volgende:
Het artikel uit Het Parool is nu ook in het Algemeen Dagblad verschenen.
Kauthar moet wel met een reactie komen.
quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:40 schreef luxerobots het volgende:
Naast Geenstijl en De Dagelijkse Standaard staat het nu ook op Het Parool.
https://www.parool.nl/ned(...)et-liggen~b76e0df29/
Morgen heeft de schrijvende pers weer zijn kranten in de verkoop. Als het hierbij blijft is het inderdaad wel karig.
Tsja, dit is het lot van militante moslims. Je kan niet tegen onze samenleving aan blijven schuren zonder repercussies.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:18 schreef AchJa het volgende:
Yup, en het wordt toch breder opgepakt dan ik initieel verwacht had.
En gelukkig maar. Zeker als mensen politieke ambities hebben kan hun ware aard niet genoeg benadrukt worden. Daarbij, elk nieuws dat een partij als Groenlinks electorale schade toebrengt is mij welkom.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, en het wordt toch breder opgepakt dan ik initieel verwacht had.
[..]
Ik ook. Deze enge partij is zo verschrikkelijk onNederlands. Van mij mogen ze helemaal kapot gaan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:32 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En gelukkig maar. Zeker als mensen politieke ambities hebben kan hun ware aard niet genoeg benadrukt worden. Daarbij, elk nieuws dat een partij als Groenlinks electorale schade toebrengt is mij welkom.
Ook deze dame heeft natuurlijk een passief kiesrecht. En mag dus de kamer in als ze gekozen wordt. Daarom kan niet genoeg benadrukt worden wat voor een figuur het is. En hopelijk krijgt GL dan een greintje verstand terug, of nog mooier, wordt die partij in maart gedecimeerd tot ver onder de kiesdrempel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef Subw00fer het volgende:
Wat bezielt GroenLinks om zo'n haatzaaiende, geweldverheerlijkende moslima op de kandidatenlijst te zetten? Dat mens moet het land uit worden gezet en niet in ons parlement poepwoorden uitbraken.
Er zijn kersverse kandidaten voor minder gesneuveld maar het GL politbureau denkt kennelijk dat het wel over waait.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:32 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En gelukkig maar. Zeker als mensen politieke ambities hebben kan hun ware aard niet genoeg benadrukt worden. Daarbij, elk nieuws dat een partij als Groenlinks electorale schade toebrengt is mij welkom.
Nee, omdat Jood zijn geen keuze is en zolang ze je niets misdoen mag je daar niet tegen protesteren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat het niet onder de definitie van racisme valt, wil natuurlijk niet zeggen dat discriminatie op basis van religie opeens acceptabel is. Demonstraties tegen homoseksualiteit zijn ook geen racisme, maar dat maakt ze niet minder verwerpelijk.
[..]
Vreemd. In jouw redenatie mag je dus wel demonstreren tegen Nederlandse christenen en moslims, maar niet tegen Nederlandse joden?
Dit dus. Ben echt benieuwd wanneer de bom barst...begin maart zou ideaal zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:05 schreef quo_ het volgende:
[..]
Er zijn kersverse kandidaten voor minder gesneuveld maar het GL politbureau denkt kennelijk dat het wel over waait.
Ik vind het prachtig, hoe meer shit er over de jessias en zijn volgenlingen uitgestort wordt hoe beter!
Tegen christenen en moslims die je niks misdoen mag je dus wel protesteren?quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:56 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Nee, omdat Jood zijn geen keuze is en zolang ze je niets misdoen mag je daar niet tegen protesteren.
Net zoals Marokkanen dat niet zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Moslims zijn geen ras dus dat klopt ook niet geheel nee.
Ligt aan je definitie van racisme. Meestal wordt daar ook discriminatie op etniciteit onder geschaard.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:15 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Net zoals Marokkanen dat niet zijn.
Wilders zijn moslim- en Marokkanenhaat is discriminerend en verwerpelijk, maar niet racistisch.
Geert Wilders ook graag. Hetzelfde laken imo.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:34 schreef Subw00fer het volgende:
Wat bezielt GroenLinks om zo'n haatzaaiende, geweldverheerlijkende moslima op de kandidatenlijst te zetten? Dat mens moet het land uit worden gezet en niet in ons parlement poepwoorden uitbraken.
Daar is bij besnijdenis van kleine jongetjes vanwege de religie van hun ouders natuurlijk duidelijk sprake van.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar dat mag van onze vrijheid van godsdienst. Zolang dat niet ten koste gaat van een ander.
Jawel hoor. Klaver zit muurvast tussen achterban die dit framed als een aanval op haar puur omdat ze moslima is en de achterban die dit soort gezeik liever niet heeft. Hij kan ze dus niet allebei tevreden houden en dan is het beste om maar gewoon niks te doen en te hopen op het beste.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:17 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Geweldig dit. Dat mens is toch ondertussen niet meer te handhaven.
Dat is een halve waarheid.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:16 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Precies! En een religie aanhangen is een keuze, dus een bewuste daad.
Zo is dat. Terug naar Indonesië met die vent.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:23 schreef Lariekoek11 het volgende:
[..]
Geert Wilders ook graag. Hetzelfde laken imo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |