abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196632651
Kandidaat-Kamerlid Kauthar Bouchallikht van GL is diep door het stof gegaan nadat een foto van haar was opgedoken bij een demonstratie waar anti-semitische leuzen werden meegedragen.

De prominente GL’er Bouchallikht is te zien onder borden met teksten als ’Stop doing what Hitler did to you’ en Israël werd daar een op een vergeleken met nazi-Duitsland.

De foto’s doken dinsdag op bij GeenStijl. Enkele uren later maakte de vrouw die voor GL op de lijst staat voor een kamerzetel, haar excuses.

Bouchallikht zegt nu dat ze als 20-jarige student in 2014 een ’verkeerde inschatting’ maakte en direct weg had moeten gaan. Volgens haar was het een demonstratie tegen ’onrecht en geweld’ in de Gazastrook. Uit verslagen van de demonstratie destijds blijkt dat er ook mensen aanwezig geweest zouden zijn die de Hitlergroet brachten.

Ze zegt dat de foto van zichzelf „ongelooflijk pijnlijk” is. „De vergelijking tussen Israël en Nazi Duitsland is walgelijk. Ik verafschuw antisemitisme, het gaat in tegen alles waar ik voor sta.”

De opgedoken foto heeft geen politieke consequenties voor de nummer negen van de GL verkiezingslijst, nu Bouchallikht „ondubbelzinnig afstand neemt” van de demo, zo laat een woordvoerder van de partij aan de NOS weten.

Verwijdering vlaggen

In haar verklarende tweets zegt Kauthar Bouchallikht dat de ’demonstratie pas kon beginnen nadat afschuwelijke vlaggen op last van de burgemeester werden verwijderd.’

Kamerleden waren destijds woedend. ChristenUnie-Kamerlid Gert-Jan Segers vond dat burgemeester Van Aartsen de politie hard had moeten laten optreden tegen de 'bizarre' combinatie van de Israëlische vlag en nazi-symbolen. „Je moet een flinke streep trekken bij deze weerzinwekkende praktijken,” stelde Segers in de Haagsche Courant.

„Deze demonstratie ging echt veel te ver”, brieste CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg. „Er was sprake van zwaar terroristische uitingen en nazi-vlaggen. De politie had direct moeten ingrijpen. Nu hebben deze lieden het idee dat ze overal mee wegkomen.”
In opspraak

Het is niet de eerste keer dat Kauthar Bouchallikht in opspraak lijkt te komen. Ze is ook vicevoorzitter van de islamitische jongerenorganisatie Femyso die banden zou hebben met de conservatieve Moslim Broederschap. Dat laatste ontkent ze. Ze sprak over ’verdachtmakingen.’

Bron; https://www.telegraaf.nl/(...)d-diep-door-het-stof

Groen links maar omdopen naar NSDAP ? :?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 9 december 2020 @ 09:14:51 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196632678
Ik snap nooit zo goed waarom tegen handelingen van het land Israel zijn antisemitisme is.

Om dan vergelijkingen met de tweede wereldoorlog te maken is natuurlijk niet zo fris maar dat lijkt haast schering en inslag tegenwoordig
Laffe huichelaar
pi_196632679
quote:
4s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:11 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Groen links maar omdopen naar NSDAP ? :?
Vind je dat zelf niet ook een beetje kort door de bocht?
pi_196632693
Gewoon roepen dat je een verkeerde inschatting hebt gemaakt.. en dat waarschijnlijk meerdere malen want echt spontaan mee gaan lopen, zo werkt het niet.

Moslims kun je domweg niet vertrouwen, niet dat er geen normale aardige mensen tussen zitten oh nee, maar omdat er teveel dit soort shit doen en dan vragen of we ze aub willen vertrouwen.
pi_196632694
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:14 schreef babylon het volgende:

[..]

Vind je dat zelf niet ook een beetje kort door de bocht?
Nee.
pi_196632695
GL staat niet bekend om kandidaten puur op kwaliteit te selecteren (Dibi, Singh Varm, Rabbae, en nu deze), wat je krijgt als je per se een "diverse" lijst wilt maken, dan zet je je eigen principes maar opzij. Ze heeft een kleurtje en een hoofddoekje en dat past mooi op toekomstige groepsfoto's van GL, dat ze dan wat opvattingen heeft die haaks staan op waar GL voor zegt te staan, dan is dat maar zo.
pi_196632732
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gewoon roepen dat je een verkeerde inschatting hebt gemaakt.. en dat waarschijnlijk meerdere malen want echt spontaan mee gaan lopen, zo werkt het niet.n.
"In haar verklarende tweets zegt Kauthar Bouchallikht dat de ’demonstratie pas kon beginnen nadat afschuwelijke vlaggen op last van de burgemeester werden verwijderd.’"

Dus niet op last van haar of de organisatoren van de demonstratie, maar op last van de burgemeester, dat zegt al behoorlijk wat. Als je bij een demonstratie komt, en je ziet "afschuwelijke vlaggen", dan ga je toch direct weer weg omdat je niet met dat soort mensen geassocieerd wilt worden? (of ze de vlaggen uiteindelijk nu wel of niet gaan wapperen doet er weinig toe) En dat waren dus nog ergere vlaggen dan wat we in de OP zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 09-12-2020 09:26:15 ]
pi_196632752
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Nee.
Nee, ik ook niet. Ik vind je heel erg enorm super zwaar kort door de bocht :)
pi_196632780
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:22 schreef babylon het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet. Ik vind je heel erg enorm super zwaar kort door de bocht :)
Wat jammer dat Groen Links die enge partij langzaam maar zeker ontmaskerd wordt.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 09:27:23 #10
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_196632805
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:14 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom tegen handelingen van het land Israel zijn antisemitisme is.

Om dan vergelijkingen met de tweede wereldoorlog te maken is natuurlijk niet zo fris maar dat lijkt haast schering en inslag tegenwoordig
Heb je die vlaggen wel gezien? :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 9 december 2020 @ 09:27:48 #11
65846 Bocaj
47th President.
pi_196632825
quote:
16s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:24 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Wat jammer dat Groen Links die enge partij langzaam maar zeker ontmaskerd wordt.
Oh, dat één kandidaat op een protest met nazi-vlaggen stond, is de eerste stap in het proces om aan te tonen dat GL eigenlijk de NSDAP is.

Wow...
pi_196632831
quote:
Topic geopend nav nieuw artikel in de krant ;)
pi_196632849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:29 schreef babylon het volgende:

[..]

Oh, dat één kandidaat op een protest met nazi-vlaggen stond, is de eerste stap in het proces om aan te tonen dat GL eigenlijk de NSDAP is.

Wow...
Ja hoe duidelijk wil je het hebben?

Nazivlag is Nazivlag.

Of is Nazivlag bij Groen Links nu ineens niet een Nazivlag?
pi_196632859
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:31 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ja hoe duidelijk wil je het hebben?

Nazivlag is Nazivlag.

Of is Nazivlag bij Groen Links nu ineens niet een Nazivlag?
1) het is niet bij GL
2) zie punt 1
pi_196632864
Graag uit de politiek met zo iemand
pi_196632882
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:33 schreef babylon het volgende:

[..]

1) het is niet bij GL
2) zie punt 1
Er loopt duidelijk te zien een GL prominent onder een Nazivlag mee te demonstreren.
pi_196632966
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:35 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Er loopt duidelijk te zien een GL prominent onder een Nazivlag mee te demonstreren.
Ik geef het op. Mensen kunnen ondertussen goed genoeg zien hoe dom jouw redenatie is.
pi_196632993
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:41 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik geef het op. Mensen kunnen ondertussen goed genoeg zien hoe dom jouw redenatie is.
Iemand dom noemen indien je hun mening niet kan waarderen is lekker slim.

Kun je niets aan doen je dna heeft het onmogelijk gemaakt om je te kunnen ontwikkelen.
  woensdag 9 december 2020 @ 09:43:46 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196632997
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:27 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Heb je die vlaggen wel gezien? :')
Ja ik zie De Israëlische vlag = nazivlag en een Palestijnse vlag met daarop 'Doe niet wat Hitler deed'

Dat vind ik niet antisemitisch, geen haat op Joden wegens hun geloof of naar het Joodse volk, dat is een wat onsmakelijke manier om Israël te confronteren met, in de ogen van de demonstranten, bijzonder slechte handelingen van Israël.

Een godwin, want dat is het in feite, is niet antisemitisch, ook niet als het lijdend voorwerp een land is waar veel joden wonen
Laffe huichelaar
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 09:50:56 #21
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_196633092
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja ik zie De Israëlische vlag = nazivlag en een Palestijnse vlag met daarop 'Doe niet wat Hitler deed'

Dat vind ik niet antisemitisch, geen haat op Joden wegens hun geloof of naar het Joodse volk, dat is een wat onsmakelijke manier om Israël te confronteren met, in de ogen van de demonstranten, bijzonder slechte handelingen van Israël.

Een godwin, want dat is het in feite, is niet antisemitisch, ook niet als het lijdend voorwerp een land is waar veel joden wonen
Ok jesse. Dit gaat je wel zetels kosten zo
  woensdag 9 december 2020 @ 09:53:24 #22
65846 Bocaj
47th President.
pi_196633128
quote:
12s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:30 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Topic geopend nav nieuw artikel in de krant ;)
Ik gun je heus wel 'The two minutes of fame' my friend! _O-

We hebben allemaal hetzelfde doel... dat mens moet van die lijst af! ;)
  woensdag 9 december 2020 @ 09:53:28 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196633129
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:50 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ok jesse. Dit gaat je wel zetels kosten zo
Sterke inhoudelijke reactie
Laffe huichelaar
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 09:56:59 #24
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_196633169
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Sterke inhoudelijke reactie
Wat valt er verder nog op te reageren. Als een clown als baudet ergens een dubieuze uitspraak doet staat iedereen (terecht) in de rij om er schande over te spreken, en als iemand van de deugende inner circle het doet wordt er net zo lang omheen gedraaid tot ze zelf geloven in de gecreëerde waarheid waarbinnen alles wel meevalt. Een gemiddelde kiezer prikt daar vast wel doorheen en dus denk ik dat dat zeker stemmen gaat kosten ja
  woensdag 9 december 2020 @ 10:00:03 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196633214
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:56 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Wat valt er verder nog op te reageren. Als een clown als baudet ergens een dubieuze uitspraak doet staat iedereen (terecht) in de rij om er schande over te spreken, en als iemand van de deugende inner circle het doet wordt er net zo lang omheen gedraaid tot ze zelf geloven in de gecreëerde waarheid waarbinnen alles wel meevalt. Een gemiddelde kiezer prikt daar vast wel doorheen en dus denk ik dat dat zeker stemmen gaat kosten ja
Zie je echt het verschil niet tussen de uitspraken van Baudet (specifiek gericht op het Joodse volk) en deze demonstratie (Gericht op het handelen van Israel en niet op joden) niet?
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')