abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2020 @ 10:25:25 #102
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196633616
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Of ‘die Hollander’ als jij (weer) eens iets in Spanje hebt uitgehaald.

Ik denk inderdaad dat er hier wel iets van een spraakverwarring inzit, en dat het niet bewust kwetsend was. Waarbij de vermoedelijke uitkomst in deze tijd is dat deze scheidsrechter klaar is met zijn carrière, wat toch wel een te zware straf is.

Zeker als je bedenkt dat in een relatief recent verleden iemand als Kenneth Perez redelijk makkelijk weg kwam met het roepen van ‘k*nkerneger’ naar de grensrechter. Daar was het immers juist wel de intentie om te zwaar te beledigen.
Volledig mee eens Fred.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 10:26:11 #103
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196633627
Nieuw steunpakket van 3.7 miljard euro. Onbekend is vooralsnog welk percentage hiervan naar FOK! gaat.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_196633639
quote:
4s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:26 schreef Strani het volgende:
Nieuw steunpakket van 3.7 miljard euro. Onbekend is vooralsnog welk percentage hiervan naar FOK! gaat.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:28:33 #105
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196633656
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Als dat waar was dan zou men normaal niet en masse naar Benidorm komen wanneer het risico op doodgaan toch vrij hoog is, gezien de leeftijd en manier van leven :D
Dat zijn allemaal mensen die hersendood zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:29:48 #106
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196633674
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:28 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal mensen die hersendood zijn.
Ja da's wel waar inderdaad. Echt hoor, sommige mensen die je daar in de zomer tegenkomt... Je vraagt je af hoe die elke ochtend hun kleren nog aan weten te doen qua fysiek en mentaal vermogen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 10:37:24 #107
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196633761
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:07 schreef Strani het volgende:
Oké, riskante unpopular opinion upcoming:

Wordt het incident van gisteren bij PSG - Istanbul niet zwaar overdreven? Als de vierde man letterlijk 'die zwarte man' tegen z'n collega zei toen hij aanwees wie van het veld gestuurd moest worden, is dat dan erg? Webo claimde dat de official nooit 'die witte man' zou zeggen. Dat is maar de vraag wanneer er bijvoorbeeld één witte man op de bank zou zitten en de rest allemaal zwart is. Het is dan niet heel anders dan 'die kale man' of 'die man met de bril' te zeggen.

Ik ga dit niet op Twitter posten want dan kan ik een toekomstige loopbaan in de politiek wel vaarwel zeggen natuurlijk.
Dat iemand door iets dergelijks bijvoorbeeld nooit meer zijn werk zou kunnen doen is voor mij ook wel wat teveel van het goede.

Maar zeggen 'die zwarte daar' is wel degelijk iets wat gewoon niet acceptabel is. Dat is iets wat we alleen maar volkomen normaal vinden, omdat het anderen zijn dan wij. Je kunt gewoon naar de persoon lopen waarom het gaat. In de voetballerij zeggen ze ook niet, het was diegene met rood haar die de overtreding maakte. Nee dan zeggen ze dat was nummer 3. Bij de technische staf heb je het over, het was de assistent coach. Nou diegene met die grote neus.

Dat die assistent scheidsrechter dan zegt, die zwarte, komt omdat men in Roemenië het niet zo nauw neemt met racisme. Daar worden die paar Afrikanen die er zijn gewoon met de nek aangekeken.

Dus nee niet mee eens.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_196633807
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:21 schreef Meke het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 9 december 2020 @ 10:42:07 #109
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196633810
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:12 schreef Em31 het volgende:

[..]

Zit inderdaad wat in ja. Niet slim, maar er is wel enige nuance. Vond reacties van een aantal Roemenen hier wel verhelderend: https://reddit.com/r/socc(...)ialogue_between_the/
De nuance dat het geen racisme is, omdat het in Roemenië volkomen normaal is. En dat de beste man niet beter weet? Dat is juist een probleem. Een Italiaan geeft daar het goed weer. In Italië is Nero ook geen racistische uitspraak omdat zij dat gewoon zijn. Maar dat jezelf wel bewust moet zijn dat je dat buiten Italië niet kunt zeggen, omdat het wel degelijk racistisch is.

Dat de man zijn baan kwijt zou zijn, vind ik zeker niet de oplossing. Maar laten we het nu niet gaan bagatelliseren.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_196633824
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:37 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat iemand door iets dergelijks bijvoorbeeld nooit meer zijn werk zou kunnen doen is voor mij ook wel wat teveel van het goede.

Maar zeggen 'die zwarte daar' is wel degelijk iets wat gewoon niet acceptabel is. Dat is iets wat we alleen maar volkomen normaal vinden, omdat het anderen zijn dan wij. Je kunt gewoon naar de persoon lopen waarom het gaat. In de voetballerij zeggen ze ook niet, het was diegene met rood haar die de overtreding maakte. Nee dan zeggen ze dat was nummer 3. Bij de technische staf heb je het over, het was de assistent coach. Nou diegene met die grote neus.

Dat die assistent scheidsrechter dan zegt, die zwarte, komt omdat men in Roemenië het niet zo nauw neemt met racisme. Daar worden die paar Afrikanen die er zijn gewoon met de nek aangekeken.

Dus nee niet mee eens.
Zit ook weer wat in :Y
  woensdag 9 december 2020 @ 10:44:03 #111
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196633834
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:37 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat iemand door iets dergelijks bijvoorbeeld nooit meer zijn werk zou kunnen doen is voor mij ook wel wat teveel van het goede.

Maar zeggen 'die zwarte daar' is wel degelijk iets wat gewoon niet acceptabel is. Dat is iets wat we alleen maar volkomen normaal vinden, omdat het anderen zijn dan wij. Je kunt gewoon naar de persoon lopen waarom het gaat. In de voetballerij zeggen ze ook niet, het was diegene met rood haar die de overtreding maakte. Nee dan zeggen ze dat was nummer 3. Bij de technische staf heb je het over, het was de assistent coach. Nou diegene met die grote neus.

Dat die assistent scheidsrechter dan zegt, die zwarte, komt omdat men in Roemenië het niet zo nauw neemt met racisme. Daar worden die paar Afrikanen die er zijn gewoon met de nek aangekeken.

Dus nee niet mee eens.
Het was de meest effectieve manier om snel onderscheid te kunnen maken tussen de mannen om wie het zou kunnen gaan. Als het een hele lange kerel was geweest tussen verder mannen van een gemiddelde lengte, en hij zou in z'n eigen taal, tegen z'n collega 'ga eens kijken wie die lange man is', dan had niemand er iets over gezegd.

En ja, natuurlijk komt racisme in Roemenië vrij veel voor. Maar ik vind het dan juist weer generaliserend om aan te nemen dat dat hier nu dus ook het geval is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 december 2020 @ 10:45:04 #112
163650 Greys
pi_196633845
Deelnemers Franse finale bekend!
Zit er qua looks een tweede Tom bij? O-)

ESF / [2021] Frankrijk
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_196633846
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:42 schreef Redefine het volgende:

[..]

De nuance dat het geen racisme is, omdat het in Roemenië volkomen normaal is. En dat de beste man niet beter weet? Dat is juist een probleem. Een Italiaan geeft daar het goed weer. In Italië is Nero ook geen racistische uitspraak omdat zij dat gewoon zijn. Maar dat jezelf wel bewust moet zijn dat je dat buiten Italië niet kunt zeggen, omdat het wel degelijk racistisch is.

Dat de man zijn baan kwijt zou zijn, vind ik zeker niet de oplossing. Maar laten we het nu niet gaan bagatelliseren.
Oh dat doe ik ook niet hoor. Ik gaf ook aan dat het alsnog niet slim is. Precies zoals dat met nero inderdaad. Daar normaal, maar erbuiten niet. Tuurlijk iets wat hij zou moeten weten, maar het is niet zoals dat Perez voorbeeld dat hij even bewust iemand uitmaakt voor neger ofzo.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:46:07 #114
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196633856
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:42 schreef Redefine het volgende:

[..]

De nuance dat het geen racisme is, omdat het in Roemenië volkomen normaal is. En dat de beste man niet beter weet? Dat is juist een probleem. Een Italiaan geeft daar het goed weer. In Italië is Nero ook geen racistische uitspraak omdat zij dat gewoon zijn. Maar dat jezelf wel bewust moet zijn dat je dat buiten Italië niet kunt zeggen, omdat het wel degelijk racistisch is.

Dat de man zijn baan kwijt zou zijn, vind ik zeker niet de oplossing. Maar laten we het nu niet gaan bagatelliseren.
Nou ja, die regel gaat vind ik wél op als iemand iets zou zeggen als 'ga weg, neger', tegen een tegenstander. Daarvoor bestaat geen excuus. Maar ik vind dit wel een ander verhaal hoor.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_196633871
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:45 schreef Greys het volgende:
Deelnemers Franse finale bekend!
Zit er qua looks een tweede Tom bij? O-)

ESF / [2021] Frankrijk
Die tweede kerel op de foto is wel een beetje een budget-Tom.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:48:06 #116
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196633879
Maar goed, zoals iemand op Reddit in de thread die door @Em31 gelinkt werd, dit had gewoon op het veld opgelost moeten worden met een 'ja oké dat was misschien niet handig' en een 'oké man dan weet je dat'. En doorspelen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 10:49:05 #117
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196633893
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Maar tegenwoordig is alles al racisme.... En de UEFA gaat het onderzoeken, maar waarschijnlijk krijgen we toch nooit te horen welke conclusies er uiteindelijk uit dat onderzoek gaan komen.
Je bedoeld dat de UEFA het gaat onderzoeken en we hier nooit meer iets over horen en die man gewoon weer over een paar weken een internationale wedstrijd mag vlaggen of fluiten? Want zo gaat dat bijna altijd. Dus het tegenovergestelde wat jij denkt.

Ja er zijn mensen die te pas en onpas ergens racisme inzien, waarbij dat vaak onterecht is. Maar in veel gevallen is er wel degelijk sprake van racisme. Maar omdat wij als blanken in de meerderheid zijn, vinden wij dat bijna altijd alsnog geen racisme. Want de ander moet maar niet zeuren en vrijheid van meningsuiting en zo.

Het wordt gewoon eens tijd dat we gaan beseffen dat je niet zomaar alles kunt zeggen. En dat er wel degelijk racistische elementen in onze maatschappij zitten. En al helemaal op FOK!

Betekend dit dat we over alle uitspraken moeten vallen die mensen doen? Nee. Ook niet dat we alles moeten gaan verbieden. Maar wel beter moeten nadenken over wat we zeggen en doen. En niet alles maar moeten wegwuiven alsof er niks aan de hand is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:52:13 #118
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196633949
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:44 schreef Strani het volgende:

[..]

Het was de meest effectieve manier om snel onderscheid te kunnen maken tussen de mannen om wie het zou kunnen gaan. Als het een hele lange kerel was geweest tussen verder mannen van een gemiddelde lengte, en hij zou in z'n eigen taal, tegen z'n collega 'ga eens kijken wie die lange man is', dan had niemand er iets over gezegd.

En ja, natuurlijk komt racisme in Roemenië vrij veel voor. Maar ik vind het dan juist weer generaliserend om aan te nemen dat dat hier nu dus ook het geval is.
Maar er was hier op geen andere manier aan te geven om wie het ging? De enige mogelijkheid was 'die zwarte'? Lijkt mij erg sterk.

Die generalisering die ik maakte komt als reactie op het goedpraten van Roemenen zelf. Die geven aan dat het daar normaal is want ze weten niet beter. Dat is juist wat ik benoem.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:52:39 #119
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196633962
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:49 schreef Redefine het volgende:

[..]

Maar wel beter moeten nadenken over wat we zeggen en doen.
Dat zal men nu sowieso wel gaan doen. Maar was dít moment zonder enige twijfel racistisch? Ik hou het toch op nee. Onhandig? Wellicht. Begrijpelijk dat hij dit uiterlijke kenmerk gebruikte om in een split second aan z'n collega door te geven om wie het ging? Ook wellicht.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 10:56:01 #120
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196634011
Maar goed het is ook allemaal een kwestie van perspectief @Redefine. Ik begrijp jouw punt ook hoor, maar sta er dan toch wat twijfelender in.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 10:58:47 #121
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_196634053
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:49 schreef Redefine het volgende:

[..]

Je bedoeld dat de UEFA het gaat onderzoeken en we hier nooit meer iets over horen en die man gewoon weer over een paar weken een internationale wedstrijd mag vlaggen of fluiten? Want zo gaat dat bijna altijd. Dus het tegenovergestelde wat jij denkt.
Dit is precies wat ik denk.

quote:
Ja er zijn mensen die te pas en onpas ergens racisme inzien, waarbij dat vaak onterecht is. Maar in veel gevallen is er wel degelijk sprake van racisme. Maar omdat wij als blanken in de meerderheid zijn, vinden wij dat bijna altijd alsnog geen racisme. Want de ander moet maar niet zeuren en vrijheid van meningsuiting en zo.
Blanken zijn wereldwijd in de minderheid en ook nog verder aan het krimpen.
quote:
Het wordt gewoon eens tijd dat we gaan beseffen dat je niet zomaar alles kunt zeggen. En dat er wel degelijk racistische elementen in onze maatschappij zitten. En al helemaal op FOK!

Betekend dit dat we over alle uitspraken moeten vallen die mensen doen? Nee. Ook niet dat we alles moeten gaan verbieden. Maar wel beter moeten nadenken over wat we zeggen en doen. En niet alles maar moeten wegwuiven alsof er niks aan de hand is.
Discriminatie zal er altijd zijn en zal ook nooit verdwijnen zolang er verschillen zijn tussen mensen. En ik kies nu bewust voor discriminatie, omdat racisme een onderdeel is van discriminatie.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:59:23 #122
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634070
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:45 schreef Em31 het volgende:

[..]

Oh dat doe ik ook niet hoor. Ik gaf ook aan dat het alsnog niet slim is. Precies zoals dat met nero inderdaad. Daar normaal, maar erbuiten niet. Tuurlijk iets wat hij zou moeten weten, maar het is niet zoals dat Perez voorbeeld dat hij even bewust iemand uitmaakt voor neger ofzo.
Dat met Perez blijft bizar dat die daar mee weggekomen is :') Maar ja dat geeft eigenlijk wel aan hoe diep het probleem zit.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:02:18 #123
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634130
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:48 schreef Strani het volgende:
Maar goed, zoals iemand op Reddit in de thread die door @:Em31 gelinkt werd, dit had gewoon op het veld opgelost moeten worden met een 'ja oké dat was misschien niet handig' en een 'oké man dan weet je dat'. En doorspelen.
Klopt. Maar dat had in een voetbalwereld geweest waar racisme al veel meer werd afgestraft. Nu gebeurd daar nog heel weinig mee. Waardoor zo'n moment als dit niet even simpel opgelost kan worden. Het zal nu eerder een druppel zijn in de zin van 'als scheidsrechters nou ook al dit soort uitspraken gaan doen, stappen we van het veld'
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:07:38 #124
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196634221
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:02 schreef Redefine het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat had in een voetbalwereld geweest waar racisme al veel meer werd afgestraft. Nu gebeurd daar nog heel weinig mee. Waardoor zo'n moment als dit niet even simpel opgelost kan worden. Het zal nu eerder een druppel zijn in de zin van 'als scheidsrechters nou ook al dit soort uitspraken gaan doen, stappen we van het veld'
Dat is helaas ook waar; daar kan de UEFA (en ook de andere federaties) nog veel meer aan doen. Wat dit specifieke incident betreft verschillen we van mening, maar dat racisme in het voetbal veel te vaak voorkomt lijdt geen twijfel.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 11:08:35 #125
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196634239
Nou, zojuist heeft Claudia van mijn internetprovider m'n internetsnelheid omhoog gegooid van 100mb naar 600mb *O* Zit ik wel een extra jaar aan het contract vast maar dat vind ik prima.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 11:08:44 #126
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634245
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik denk.
[..]

Blanken zijn wereldwijd in de minderheid en ook nog verder aan het krimpen.
[..]

Discriminatie zal er altijd zijn en zal ook nooit verdwijnen zolang er verschillen zijn tussen mensen. En ik kies nu bewust voor discriminatie, omdat racisme een onderdeel is van discriminatie.
Je leuk dat idee over minderheid, maar jij weet donders goed dat we hier in Europa wel degelijk de meerderheid zijn. Daar zit overigens het racisme in. Dat is niet voorbehouden aan blanken, maar aan de meerderheid. In Zimbabwe is bijvoorbeeld racisme jegens de blanke bevolking, want die zijn daar een meerderheid (en ja dat is net zo erg).

En omdat verschillen er altijd zijn is dat dan maar oke? Gewoon niks meer aan doen, want ach zo zijn we nu eenmaal?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:10:33 #127
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:52 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat zal men nu sowieso wel gaan doen. Maar was dít moment zonder enige twijfel racistisch? Ik hou het toch op nee. Onhandig? Wellicht. Begrijpelijk dat hij dit uiterlijke kenmerk gebruikte om in een split second aan z'n collega door te geven om wie het ging? Ook wellicht.
Dat eerste betwijfel. Een deel van de mensen wel ja. Maar veel zullen vinden dat ze niks fout doen. Dus die zullen gewoon op dezelfde voet verder gaan.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:10:46 #128
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196634279
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:08 schreef Redefine het volgende:

[..]

Je leuk dat idee over minderheid, maar jij weet donders goed dat we hier in Europa wel degelijk de meerderheid zijn. Daar zit overigens het racisme in. Dat is niet voorbehouden aan blanken, maar aan de meerderheid. In Zimbabwe is bijvoorbeeld racisme jegens de blanke bevolking, want die zijn daar een meerderheid (en ja dat is net zo erg).

En omdat verschillen er altijd zijn is dat dan maar oke? Gewoon niks meer aan doen, want ach zo zijn we nu eenmaal?
Da's niet helemaal waar trouwens, dat het voorbehouden is aan de meerderheid. Anders zou de blanke minderheid in Zimbabwe of Zuid-Afrika niet racistisch kunnen zijn en dat is men daar vaak wel. Maar da's weer een hele andere discussie.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 11:12:55 #129
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634318
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:10 schreef Strani het volgende:

[..]

Da's niet helemaal waar trouwens, dat het voorbehouden is aan de meerderheid. Anders zou de blanke minderheid in Zimbabwe of Zuid-Afrika niet racistisch kunnen zijn en dat is men daar vaak wel. Maar da's weer een hele andere discussie.
Ik bedoelde daarmee niet dat een minderheid niet racistisch kan zijn. Want er lopen ook genoeg racisten rond onder donkere mensen en bijvoorbeeld ook Chinezen zijn behoorlijk racistisch. Mijn opmerking gaat meer over de institutionele kant van racisme. Dat is toch vooral jegens de minderheid.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:13:27 #130
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196634326
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:12 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik bedoelde daarmee niet dat een minderheid niet racistisch kan zijn. Want er lopen ook genoeg racisten rond onder donkere mensen en bijvoorbeeld ook Chinezen zijn behoorlijk racistisch. Mijn opmerking gaat meer over de institutionele kant van racisme. Dat is toch vooral jegens de minderheid.
Ja oké, da's duidelijk dan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 11:16:55 #131
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634384
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:56 schreef Strani het volgende:
Maar goed het is ook allemaal een kwestie van perspectief @:Redefine. Ik begrijp jouw punt ook hoor, maar sta er dan toch wat twijfelender in.
Nou ja. Dat een verbanning van de velden van deze man te ver gaat. Daar zijn we het over eens. Maar over dat het niet veel voorstelt dan weer niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:19:08 #132
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634417
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:08 schreef Strani het volgende:
Nou, zojuist heeft Claudia van mijn internetprovider m'n internetsnelheid omhoog gegooid van 100mb naar 600mb *O* Zit ik wel een extra jaar aan het contract vast maar dat vind ik prima.
Dan kun je nog vloeiender Jitsiën *O*
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:20:20 #133
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196634447
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:16 schreef Redefine het volgende:

[..]

Nou ja. Dat een verbanning van de velden van deze man te ver gaat. Daar zijn we het over eens. Maar over dat het niet veel voorstelt dan weer niet.
Nee precies. Daar zit 'm het verschil in perspectief in. Nou ben ik al minder zacht richting de sprekers van latijnse talen dan veel anderen hoor. Ik vind niet dat iets als 'negro/negru' altijd zomaar gebruikt kan worden. Ik had er zelf ook een hekel aan dat iedereen in Colombia mij 'mono' (blonde) noemde. Maar als iemand dat dan even snel had gebruikt tegen een vriend of zo om aan te geven dat men het over mij heeft, dan zou ik dat weer niet zo erg vinden. Het hangt enorm van de context af.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 11:20:52 #134
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196634455
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:19 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dan kun je nog vloeiender Jitsiën *O*
:7 Met zo'n snelheid kan ik jullie gedachten gewoon lezen :D

Dat wordt huilen vanavond ;(
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_196634486
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:17 schreef Meke het volgende:
Over twee dagen dood in huis liggen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:23:26 #136
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634491
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:20 schreef Strani het volgende:

[..]

Nee precies. Daar zit 'm het verschil in perspectief in. Nou ben ik al minder zacht richting de sprekers van latijnse talen dan veel anderen hoor. Ik vind niet dat iets als 'negro/negru' altijd zomaar gebruikt kan worden. Ik had er zelf ook een hekel aan dat iedereen in Colombia mij 'mono' (blonde) noemde. Maar als iemand dat dan even snel had gebruikt tegen een vriend of zo om aan te geven dat men het over mij heeft, dan zou ik dat weer niet zo erg vinden. Het hangt enorm van de context af.
Het is een beetje als 'Paki' wat dan hier misschien een grappige afkorting voor een Pakistaan kan lijken. Maar voor een Pakistaan gewoon een scheldwoord is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:23:57 #137
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634501
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:17 schreef Meke het volgende:
Over twee dagen dood in huis liggen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt mij echt verschrikkelijk ;(
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:24:44 #138
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196634509
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:23 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat lijkt mij echt verschrikkelijk ;(
Daarom checken we ook elke dag even of je er bent. Op onze leeftijd wordt dat toch urgenter hè.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_196634526
@Strani Doet me denken aan hoe in Barcelona meerdere keren rubia naar ons werd geroepen, met als hoogtepunt een kerel hangend uit een auto :') _O-
pi_196634540
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:24 schreef Strani het volgende:

[..]

Daarom checken we ook elke dag even of je er bent. Op onze leeftijd wordt dat toch urgenter hè.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:28:28 #141
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634560
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:24 schreef Strani het volgende:

[..]

Daarom checken we ook elke dag even of je er bent. Op onze leeftijd wordt dat toch urgenter hè.
Ja maar ik leef al heel lang niet meer :o Al mijn reacties komen uit computer die ik met deep learning mij perfect heb kunnen laten nadoen. En mijn beelden op Jitsi zijn ook allemaal nep :o
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:28:45 #142
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196634562
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:26 schreef Em31 het volgende:
@:Strani Doet me denken aan hoe in Barcelona meerdere keren rubia naar ons werd geroepen, met als hoogtepunt een kerel hangend uit een auto :') _O-
Ja áls ik dan eens een dagje Barcelona doe met m'n matties, dan doe ik het ook goed hè :7
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 11:29:34 #143
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634575
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:27 schreef Em31 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat doet @Strani overigens alleen bij belangrijke mensen. Bij jou houdt die dat niet in de gaten.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:29:45 #144
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196634580
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:28 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ja maar ik leef al heel lang niet meer :o Al mijn reacties komen uit computer die ik met deep learning mij perfect heb kunnen laten nadoen. En mijn beelden op Jitsi zijn ook allemaal nep :o
Dat verklaart wel die paar weken waarin je 'op zwart stond' op Jitsi.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_196634589
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:28 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja áls ik dan eens een dagje Barcelona doe met m'n matties, dan doe ik het ook goed hè :7
_O-
pi_196634608
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:29 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat doet @:Strani overigens alleen bij belangrijke mensen. Bij jou houdt die dat niet in de gaten.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:33:58 #147
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196634656
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:31 schreef Em31 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jij bent nog jong genoeg om een wekelijkse check voldoende te laten zijn ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 11:34:52 #148
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634670
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:29 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat verklaart wel die paar weken waarin je 'op zwart stond' op Jitsi.
Exact. Deep Fake had toen een storing.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_196634671
Ik wil niet overdrijven maar ik denk dat het Parijs 2022 wordt.
pi_196634695
De nieuwe heel belangrijke vraag op mijn Pickwick theezakje:

'Zou je liever een jaar vooruit willen of een jaar terug'

VOORUIT
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_196634698
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:29 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat verklaart wel die paar weken waarin je 'op zwart stond' op Jitsi.
Mag dit nog?
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_196634715
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef Em31 het volgende:
Ik wil niet overdrijven maar ik denk dat het Parijs 2022 wordt.
Nu al vakantie aan het plannen?
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 9 december 2020 @ 11:40:06 #153
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634761
quote:
11s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:36 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Mag dit nog?
Jij roept zeker ook altijd: 'mag black friday nog wel van Sylvana?'
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:40:46 #154
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634771
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef Em31 het volgende:
Ik wil niet overdrijven maar ik denk dat het Parijs 2022 wordt.
Dan ben je twee jaar te vroeg.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_196634797
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:36 schreef Aoibhin het volgende:
De nieuwe heel belangrijke vraag op mijn Pickwick theezakje:

'Zou je liever een jaar vooruit willen of een jaar terug'

VOORUIT
Die had ik laatst ook :P

Als het een jaar zonder corona was zou ik wel terug willen trouwens.
En ligt het aan mij of zijn die vragen allemaal zo flauwig en abstract dat je er nauwelijks een antwoord op weet?
Koel en donker bewaren
pi_196634803
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef Em31 het volgende:
Ik wil niet overdrijven maar ik denk dat het Parijs 2022 wordt.
Is het nummer al bekend dan?
Koel en donker bewaren
  woensdag 9 december 2020 @ 11:43:42 #157
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:36 schreef Aoibhin het volgende:
De nieuwe heel belangrijke vraag op mijn Pickwick theezakje:

'Zou je liever een jaar vooruit willen of een jaar terug'

VOORUIT
Altijd vooruit.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_196634835
Wat een mooie intressante discussie van @Strani over racisme. Ik ben het grotendeels wel met hem eens.

Mensen zijn lomp en hebben onhandige uitspraken. Uiteraard had de vierde official moeten weten dat 'die zwarte' niet ok was, maar ja, soms denk je er niet bij na. Er moest snel een gele kaart gegeven worden en dan pik je een staflid er toch eerder uit op uiterlijke kenmerken. Zoals jullie al zeggen, had het ook "die lange" of "die rooie" kunnen zijn en dan had helemaal niemand hier een probleem mee gehad.
Het is erg lullig dat deze vierde official meteen het stempel racist krijgt, terwijl we helemaal niets van zijn intenties weten.
pi_196634875
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef Em31 het volgende:
Ik wil niet overdrijven maar ik denk dat het Parijs 2022 wordt.
Ik ben nog niet eens op de helft van dat Voila nummer en ik zit al van JA JA JA.
Koel en donker bewaren
  woensdag 9 december 2020 @ 11:49:56 #160
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196634931
Nou ja zeg. Download ik vorige week de app van Met het Mes op Tafel, krijg ik net een e-mail dat ze met de app gaan stoppen.

Voor jullie welzijn zal ik Tinder dan ook maar snel van m'n telefoon afgooien...
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_196634937
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:46 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik ben nog niet eens op de helft van dat Voila nummer en ik zit al van JA JA JA.
JA _O_
pi_196634951
OMG WAT EEN GEWELDIG NUMMER I CAN'T
Koel en donker bewaren
  woensdag 9 december 2020 @ 11:50:58 #163
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634963
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:44 schreef BillDauterive het volgende:
Wat een mooie intressante discussie van @:Strani over racisme. Ik ben het grotendeels wel met hem eens.

Mensen zijn lomp en hebben onhandige uitspraken. Uiteraard had de vierde official moeten weten dat 'die zwarte' niet ok was, maar ja, soms denk je er niet bij na. Er moest snel een gele kaart gegeven worden en dan pik je een staflid er toch eerder uit op uiterlijke kenmerken. Zoals jullie al zeggen, had het ook "die lange" of "die rooie" kunnen zijn en dan had helemaal niemand hier een probleem mee gehad.
Het is erg lullig dat deze vierde official meteen het stempel racist krijgt, terwijl we helemaal niets van zijn intenties weten.
Het is een racistische uitspraak. Dat betekend niet direct dat iemand ook racistisch is.

Maar als Elliot Page nog een vrouw wordt genoemd is daar ook terecht een tegenreactie op. Terwijl die opmerking ook onbewust kan zijn gemaakt.

Maar dan zijn de reacties hier bij meer mensen wel wat feller dat dit echt niet kan. Terwijl ik het in beide gevallen net zo kwalijk vindt en tegelijkertijd het wel degelijk onbewust en niet kwetsend bedoeld kan zijn (zowel 'die zwarte man' als 'het is een vrouw').
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:51:52 #164
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_196634984
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Strani het volgende:
Nou ja zeg. Download ik vorige week de app van Met het Mes op Tafel, krijg ik net een e-mail dat ze met de app gaan stoppen.

Voor jullie welzijn zal ik Tinder dan ook maar snel van m'n telefoon afgooien...
De overeenkomst tussen die twee apps is zeker dat je in beide gevallen nooit won?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:52:03 #165
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_196634989
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:36 schreef Aoibhin het volgende:
De nieuwe heel belangrijke vraag op mijn Pickwick theezakje:

'Zou je liever een jaar vooruit willen of een jaar terug'

VOORUIT
Dit jaar niet nog een keer overdoen?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_196635012
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:42 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Die had ik laatst ook :P

Als het een jaar zonder corona was zou ik wel terug willen trouwens.
En ligt het aan mij of zijn die vragen allemaal zo flauwig en abstract dat je er nauwelijks een antwoord op weet?
Ja die vragen zijn soms echt dat je denkt "wtf weet ik veel" _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 9 december 2020 @ 11:53:56 #167
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196635021
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef Em31 het volgende:
Ik wil niet overdrijven maar ik denk dat het Parijs 2022 wordt.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:46 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik ben nog niet eens op de helft van dat Voila nummer en ik zit al van JA JA JA.
Ik begon me al boos te maken want zó veel enthousiasme in de SC kan toch normaal alleen maar betekenen dat het reggaeton is. Maar nee, het is écht goed :Y
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_196635024
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:53 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ja die vragen zijn soms echt dat je denkt "wtf weet ik veel" _O-
Ja ik werp er altijd een blik op en denk dan van 'ugh weet ik het'.
Koel en donker bewaren
pi_196635029
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:51 schreef Redefine het volgende:

[..]

De overeenkomst tussen die twee apps is zeker dat je in beide gevallen nooit won?
_O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 9 december 2020 @ 11:54:31 #170
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196635035
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:51 schreef Redefine het volgende:

[..]

De overeenkomst tussen die twee apps is zeker dat je in beide gevallen nooit won?
Nee zeg tuurlijk niet, wat denk je wel.

Met Met het Mes op Tafel won ik af en toe wel degelijk.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 9 december 2020 @ 11:55:22 #171
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_196635043
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:49 schreef Strani het volgende:
Nou ja zeg. Download ik vorige week de app van Met het Mes op Tafel, krijg ik net een e-mail dat ze met de app gaan stoppen.

Voor jullie welzijn zal ik Tinder dan ook maar snel van m'n telefoon afgooien...
Oh, ik dacht dat je voor ons welzijn Tinder juist nog een keer ging downloaden!
  woensdag 9 december 2020 @ 11:55:46 #172
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196635052
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:55 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je voor ons welzijn Tinder juist nog een keer ging downloaden!
Waarom zou ik 'm twee keer downloaden Hammeke.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_196635061
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:53 schreef Strani het volgende:
Ik begon me al boos te maken want zó veel enthousiasme in de SC kan toch normaal alleen maar betekenen dat het reggaeton is.
:D |:)
Koel en donker bewaren
  woensdag 9 december 2020 @ 11:56:42 #174
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_196635067
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:55 schreef Strani het volgende:

[..]

Waarom zou ik 'm twee keer downloaden Hammeke.
Zodat Tinder nog sneller stopt!
pi_196635070
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:53 schreef Strani het volgende:

[..]

[..]

Ik begon me al boos te maken want zó veel enthousiasme in de SC kan toch normaal alleen maar betekenen dat het reggaeton is. Maar nee, het is écht goed :Y
DAT IS HET ZEKER O+ O+ O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 11:57:19 #176
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_196635077
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:46 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik ben nog niet eens op de helft van dat Voila nummer en ik zit al van JA JA JA.
_O_ _O_ _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_196635146
De likes vliegen me om de oren, heb het er warm van gekregen van alle CONSTERNATIE.
Koel en donker bewaren
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 12:02:41 #178
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_196635166
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:55 schreef Strani het volgende:

[..]

Waarom zou ik 'm twee keer downloaden Hammeke.
Worden hier nu @Hamlapjes en @Meke aan elkaar gekoppeld?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 12:04:11 #179
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_196635195
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:23 schreef summer52 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee joh ben je mal :* O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 12:05:07 #180
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_196635208
Ik vind wel vaak het woord blank vallen. Je kunt beter wit zeggen :)

https://punt.avans.nl/202(...)%20of%20mogen%20zijn.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_196635224
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:01 schreef Guanabana het volgende:
De likes vliegen me om de oren, heb het er warm van gekregen van alle CONSTERNATIE.
Rustig aan Guaan, Voilà kan nog verliezen
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_196635233
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 11:50 schreef Redefine het volgende:

[..]

Het is een racistische uitspraak. Dat betekend niet direct dat iemand ook racistisch is.

Maar als Elliot Page nog een vrouw wordt genoemd is daar ook terecht een tegenreactie op. Terwijl die opmerking ook onbewust kan zijn gemaakt.

Maar dan zijn de reacties hier bij meer mensen wel wat feller dat dit echt niet kan. Terwijl ik het in beide gevallen net zo kwalijk vindt en tegelijkertijd het wel degelijk onbewust en niet kwetsend bedoeld kan zijn (zowel 'die zwarte man' als 'het is een vrouw').
Er is geen ruimte voor racisme en tegelijkertijd lijkt het erop dat er ook geen ruimte is voor hoor en wederhoor. Als iemand je een racist noemt, dan heb je al meteen verloren. Wat de vierde official nu ook doet of zegt, maakt niets uit. Iedereen vindt hem een racist. Ik geloof niet dat we hem nog terug gaan zien als vierde official. Hij is geen Fransman, hij komt hier gewoon niet mee weg.

Bij het misgenderen van Elliot Page komt er wel commentaar op en dan wordt het artikel aangepast en is het klaar. Je moet bij potentieel racistische uitspraken zo erg op je woorden letten, want als je één foutje maakt, dan krijg je geen nieuwe kans meer. Als je dezelfde straf doortrekt, dan zou meteen heel Shownieuws (of linda.nl of rtl boulevard) gecanceld worden als ze Elliot met zijn geboortenaam noemen en dat is echt overdreven.

Marco van Basten heeft dit jaar nog een keer 'Sieg Heil' geroepen, heeft zich daarna verontschuldigd en dan is het ook goed. Ik hoop dat dit ook nog mogelijk is voor de vierde official.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 12:11:04 #183
375570 crew  Cyan9
pi_196635293
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:05 schreef Meke het volgende:
Ik vind wel vaak het woord blank vallen. Je kunt beter wit zeggen :)

https://punt.avans.nl/202(...)%20of%20mogen%20zijn.
Al slaat wit en zwart eigenlijk nergens op, want dat is eigenlijk niemand. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 12:11:25 #184
375570 crew  Cyan9
pi_196635297
En goedemorgennn. :z
In de middag.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:12:02 #185
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196635307
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:02 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Worden hier nu @:Hamlapjes en @:Meke aan elkaar gekoppeld?
Nu je het zegt, dat kan geen toeval zijn :o
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 december 2020 @ 12:12:34 #186
163650 Greys
pi_196635313
HEERLIJKE VOILÀ HYPE IN FRANKRIJK TOPICCCC.

Oh jongas het voelt zo goddelijk en minder idioot dat ik niet in m'n eentje zo leip ben van een bepaald lied. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 9 december 2020 @ 12:12:54 #187
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_196635319
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:11 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Al slaat wit en zwart eigenlijk nergens op, want dat is eigenlijk niemand. :+
Ik zeg gewoon altijd 'prachtig uniek mens'.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 12:13:28 #188
375570 crew  Cyan9
pi_196635328
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:12 schreef Greys het volgende:
HEERLIJKE VOILÀ HYPE IN FRANKRIJK TOPICCCC.

Oh jongas het voelt zo goddelijk en minder idioot dat ik niet in m'n eentje zo leip ben van een bepaald lied. _O-
Als iedereen hier het leuk vindt, dan vind ik het waarschijnlijk vreselijk. :@ ;(
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 12:17:00 #189
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_196635384
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:13 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Als iedereen hier het leuk vindt, dan vind ik het waarschijnlijk vreselijk. :@ ;(
Ja met zo'n mentaliteit wordt het nooit wat!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_196635400
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:13 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Als iedereen hier het leuk vindt, dan vind ik het waarschijnlijk vreselijk. :@ ;(
Wij vinden jou hier ook allemaal heel leuk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 12:18:57 #191
375570 crew  Cyan9
pi_196635415
quote:
6s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Wij vinden jou hier ook allemaal heel leuk.
Ik haat mezelf dan ook intens.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 9 december 2020 @ 12:19:05 #192
39237 crew  H_T
2733
pi_196635418
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:06 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Rustig aan Guaan, Voilà kan nog verliezen
Tous les deux ;(
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_196635456
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:13 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Als iedereen hier het leuk vindt, dan vind ik het waarschijnlijk vreselijk. :@ ;(
Ben nu al benieuwd wat jij gaat vinden *)
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_196635464
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:19 schreef H_T het volgende:

[..]

Tous les deux ;(
;( ;( ;(
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 9 december 2020 @ 12:21:41 #195
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_196635478
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:11 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Al slaat wit en zwart eigenlijk nergens op, want dat is eigenlijk niemand. :+
Welke RAL-kleur ben jij?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_196635495
Bedankt voor alle berichtjes weer O+
Heb zo geen bericht meer van het thuisfront, dus ik ga ervan dat m'n vaders klachten niet erger zijn geworden.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 12:22:55 #197
375570 crew  Cyan9
pi_196635500
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:20 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ben nu al benieuwd wat jij gaat vinden *)
Ik ben er nog niet over uit. :@
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 12:24:13 #198
375570 crew  Cyan9
pi_196635522
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Welke RAL-kleur ben jij?
Ik gok op RAL 5018.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_196635536
Door het coronatesten wel een hoorcollege gemist, en m'n internetverbinding ligt op sterven.
Zin om de liedjes van Frankrijk te luisteren als m'n wifi het toelaat _O-
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_196635619
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:24 schreef koffieleuk het volgende:
Door het coronatesten wel een hoorcollege gemist, en m'n internetverbinding ligt op sterven.
Zin om de liedjes van Frankrijk te luisteren als m'n wifi het toelaat _O-
Barbara Pravi - Voila

Luisteren, en snel *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 9 december 2020 @ 12:38:42 #201
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_196635772
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:24 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ik gok op RAL 5018.
:o turquoise blauw. Mooi hoor.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 12:40:38 #202
375570 crew  Cyan9
pi_196635807
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

:o turquoise blauw. Mooi hoor.
CYAN
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')